Výpravčí Kalousek signalizuje červenou?
Nejneuvěřitelnější zpráva dne: Mf DNES referuje, že ministr financí potichu prosadil, aby vláda přestala všem krajům vyplácet peníze, ze kterých financují regionální vlaky.
„Kraje si mají peníze najít samy, nebo razantně omezit počty spojů...Podle informací MF DNES může jít o mstu ministra financí Miroslava Kalouska sociálnědemokratickým krajským vládám za to, že jejich strana podala k Ústavnímu soudu stížnost na snížení státní podpory stavebního spoření a Kalousek teď musí hledat další úspory.“
Uf.
Podle posledního součtu české železnice v průměru přepravují 450 tisíc lidí denně. Důležitá část z toho připadá na regionální spoje: příměstské vlaky nebo lokálky, jež objíždějí venkovské obce a městečka.
Pro spoustu českých rodin vlaky nejsou rozpočtová položka, nýbrž každodenní život. Vláda by s nimi neměla hrát politický fotbal.
Lidsky chápu rozmrzelost ministra financí. V erární kase se mu otevřela pětimiliardová díra. Vznikla mu tedy věru nepříjemná práce navíc. Jsa rozezlen, má chuť se zahojit na ČSSD.
Ale bylo by nehorázné, aby pan Kalousek kvůli politické pomstě sociálním demokratům připravil statisíce lidí o vlaky, které je vozí do práce, do školy, k lékaři nebo na úřady.
Soustavné urážení se, přestřelky, šlehy a soutěžení, kdo má větší ramena, bohužel patrně patří k nezbytnému koloritu české politiky. Asi si na ně už holt musíme zvyknout. Leč politici by si je aspoň mohli schovat na slovní bitky v parlamentu nebo v televizi. Laskavě by je neměli zatahovat do státní správy, a komplikovat tak život ostatním Čechům a Češkám.
Hloupá politická válka navíc zbytečně zvýší zdraví škodlivé exhalace výfukových plynů. A také naši závislost na dovážené ropě. Česká ekonomika loni utratila 85 miliard korun za import ropy. Každý kilometr, který někdo bude muset ujet autem jen proto, že na místní nádraží přestal jezdit vlak, dále zvyšuje účet za dovoz. Což je obzvláště na pováženou v době, kdy ceny na benzínových pumpách raketově letí nahoru.
„Kraje si mají peníze najít samy, nebo razantně omezit počty spojů...Podle informací MF DNES může jít o mstu ministra financí Miroslava Kalouska sociálnědemokratickým krajským vládám za to, že jejich strana podala k Ústavnímu soudu stížnost na snížení státní podpory stavebního spoření a Kalousek teď musí hledat další úspory.“
Uf.
Podle posledního součtu české železnice v průměru přepravují 450 tisíc lidí denně. Důležitá část z toho připadá na regionální spoje: příměstské vlaky nebo lokálky, jež objíždějí venkovské obce a městečka.
Pro spoustu českých rodin vlaky nejsou rozpočtová položka, nýbrž každodenní život. Vláda by s nimi neměla hrát politický fotbal.
Lidsky chápu rozmrzelost ministra financí. V erární kase se mu otevřela pětimiliardová díra. Vznikla mu tedy věru nepříjemná práce navíc. Jsa rozezlen, má chuť se zahojit na ČSSD.
Ale bylo by nehorázné, aby pan Kalousek kvůli politické pomstě sociálním demokratům připravil statisíce lidí o vlaky, které je vozí do práce, do školy, k lékaři nebo na úřady.
Soustavné urážení se, přestřelky, šlehy a soutěžení, kdo má větší ramena, bohužel patrně patří k nezbytnému koloritu české politiky. Asi si na ně už holt musíme zvyknout. Leč politici by si je aspoň mohli schovat na slovní bitky v parlamentu nebo v televizi. Laskavě by je neměli zatahovat do státní správy, a komplikovat tak život ostatním Čechům a Češkám.
Hloupá politická válka navíc zbytečně zvýší zdraví škodlivé exhalace výfukových plynů. A také naši závislost na dovážené ropě. Česká ekonomika loni utratila 85 miliard korun za import ropy. Každý kilometr, který někdo bude muset ujet autem jen proto, že na místní nádraží přestal jezdit vlak, dále zvyšuje účet za dovoz. Což je obzvláště na pováženou v době, kdy ceny na benzínových pumpách raketově letí nahoru.