Ohlédnutí: 10 let našeho členství v EU

12. 04. 2014 | 21:16
Přečteno 3668 krát
10 let členství v jakékoli mezinárodní organizaci je dostatečně dobrým důvodem zamyslet se nad plusy a mínusy takového členství. Tím spíše je to pak důvodem v případě takového ojedinělého uskupení jako je Evropská unie. Současný, poměrně kritický přístup české veřejnosti k EU je přirozeně v nemalé míře dán předchozím politickým vedením země – jak předchozího prezidenta republiky tak předchozích pravicových vlád. Pokud na EU dští Hrad deset a vláda sedm let jen oheň a síru, pak se to na náladách veřejnosti nějak musí odrazit. Tím spíš, že česká média v drtivé většině proevropskými nazvat nelze. A nezapomínejme, že na české politické scéně skoro 25 let od pádu totality neexistuje vlivná pravicová proevropská strana.

Nemůžeme ale také nevidět, že naše členství v EU provázely prvky či události, jejichž vysvětlování nebylo jednoduché ani pro ty, kdo se k evropské integraci u nás hlásí. Přestože lze bez nadsázky říci, že Evropská unie ovlivňuje snad veškeré aspekty našeho každodenního života, Brusel se může mnohdy jevit na míle vzdálený a nečitelný. Často totiž to, co je těžko pochopitelné, vzbuzuje nedůvěru či dokonce odpor.

Komplikované úřednické procesy, složitá regulační opatření a spletence různých zkratek a názvů institucí rozhodně nepřidají na lepším image EU. Volat dnes po lepší informovanosti veřejnosti o fungování Evropské unie se může zdát jako ohrané klišé, nicméně ani deset let od našeho vstupu do Unie jsme se s tímto dluhem nedokázali obstojně vypořádat. Bohužel oblíbené strašení Bruselem tak velmi často pramení z nedostatku seriózních a srozumitelně prezentovaných faktů.

Co však považuji za nejdůležitější - a v tomto ohledu by česká politická reprezentace měla být směrem k veřejnosti zajedno- je to, že za podobou evropské integrace a našeho členství v Unii neseme primární odpovědnost my všichni. Jinými slovy Brusel bude takový, jaký si ho uděláme. Počínaje pravidelnou účastí našich ministrů na schůzkách s jejich evropskými protějšky, přes zasedání Evropské rady, bezpočet odborných pracovních skupin a hlasováním našich europoslanců v Evropském parlamentu konče, Česká republika má rozsáhlé možnosti vstupovat a ovlivňovat dění v Evropské unii.

Nejsme jen ve vleku evropský byrokratů, jak se nám kdosi snaží namluvit. Většina zásadních rozhodnutí nemůže byt schválena bez našeho souhlasu, respektive souhlas našich představitelů je nezbytný k fungování Unie. Jsem proto rád, že naše nová vláda premiéra Sobotky se jednoznačně hlásí k této odpovědnosti a je připravena využít naplno možnosti našeho členství ve prospěch občanů České republiky.

Za deset let od našeho vstupu prošla Unie překotným vývojem a to nejen v souvislosti s krizí v Eurozóně. Bohužel debata o výhodách či nevýhodách našeho členství bývá poslední dobou často redukována na surovou řeč ekonomických ukazatelů. Projekt evropské integrace však nabízí mnohem víc. Především umožňuje rozšiřovat spolupráci mezi jednotlivými členskými státy v oblasti kultury, vzdělávání, regionální spolupráce, ochrany životního prostředí a třeba i zahraniční politiky. Všechny členské státy mohou „být u toho", respektive podílet se na utváření budoucí podoby spolupráce uvnitř Evropy. To, zdali uspějeme jako Česká republika v Evropské unii, je však jen a jen na nás a na naší odvaze a schopnosti výhody našeho členství plně využívat a uplatňovat.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Bestia triumphans napsal(a):

"Bohužel oblíbené strašení Bruselem tak velmi často pramení z nedostatku seriózních a srozumitelně prezentovaných faktů."

!
Strašidýlko Pepa Řepa, kde jste?
Je čas na další porci ohnivého kázání o zhoubné EU!
Na vaše líčení pekelných muk bruselských se těší Bestia triumphans.
:-)
12. 04. 2014 | 21:30

jozka napsal(a):

Pres vsechno, co se delo jsem mel EU za rozumny napad, ktery nese tu lepsi, tu horsi vysledky. Ve svetle role EU v ukrajinske krizi mam cim dal neodbytnejsi pocit, ze hlavounu EU chteji z nejakeho duvodu spachat sebevrazdu. Akorat nevim, prov nas berou s sebou.
12. 04. 2014 | 21:35

honolulu napsal(a):

Pane Hamacek, v priade, ze chcete znat co se ve svete deje, mit orientaci, prehled a znat mocenske proudy v EU majici vliv na zivot ceskych obcanu, tak najdete pani Silvii ve Vasem meste a zadejte jeji rozbory a analyzy.... Zna nekolik jazyku a jezdi do severni Italie.
Je politicky briliantni proto byla zahnana z Aktualne CZ... Take ji vyridte, ze nam vsem velmi chybi.
12. 04. 2014 | 21:39

mroži v listí napsal(a):

Brusel je náš. Český a vietnamský! Zvítězíme!
12. 04. 2014 | 21:39

češka napsal(a):

Jen dál s integrací, již brzy bude rooming zadarmo, takže budeme moci vybírat ze všech operátorů toho nejlepšího.
Taky hon na daňové podvodníky se někde daří, doufám již brzy i u nás.
12. 04. 2014 | 21:43

Baba Jaga napsal(a):

To: autor
Máte pravdu, že: "za podobou evropské integrace a našeho členství v Unii neseme primární odpovědnost my všichni. Jinými slovy Brusel bude takový, jaký si ho uděláme."
Tak do toho - EU je příliš složitý a drahý moloch, pane Hamáčku.
12. 04. 2014 | 21:51

Yosif K napsal(a):

Nejlépe nás bude representovat v Bruselu ultralevicový kugluf Keller, napučujte peníze rozházejte mezi proletáře a zlikvidujte vykořistovatelský system:

Zde jest Kellerův názor na Řecko:
Cituji ultralevicového lžiprofesora:
Jan Keller je nezklame: „Vůbec se u nás nemluví o tom, že systém sociálního zabezpečení v Řecku patřil až do poměrně nedávné doby k těm vůbec nejúspornějším z celé Evropy. Všichni jen zmiňovali, jak vysoké tam berou platy. Nikoho nenapadlo, že z těch platů financují domácnosti to, co by jinde bylo financováno ze sociálních dávek. V posledních letech výdaje na sociálno stouply, to je pravda. I tak však dosáhly pouze průměru výdajů zemí EU. Zato je Řecko dlouhodobě tuším na druhém místě mezi evropskými zeměmi, co se týče výdajů na zbrojení.“
KONEC CITATU.

No řecko před krizí mělo jednotkové náklady práce o 34% vyšší než v SRN. To jest výroba stejného bazmeku stála v Recko o třetinu více než v SRB (a dvakrát více než v česku).
O tom však Keller budto neslyšel (vždyt je přece "jenom" sopciolog - co by se staral o to že do práce nestačí chodit ale také je tam nutno něco užitečného dělat.....) NEBO o tom slyěšel ale nehodí se to do jeho bolševického rozeštváávání lidí.

Ohledně zbrojních nákladů - ano řecko je má příliš vysoké asi 5% z HDP ale zároven řecké platy byly přepláceny nad německými o 35%, zjruba řečeno o 18% HDP. Platy zvedala socalistická strana vb úřebujelůém státním sektoru kde se lautr h...o dělá a bylo tam zaměstnáno 62% řeků.

Toto však ultralevicový fanatik zapomněl studentíkům říct.

Ohledně úspornosti socálních dávek - téměř 30 řeků chpdilo do penza v 55 letech s ohldem na "práci s nebezpečnými chemiákáliemi". S tím se svezli kadeřnice, fotorgrafky, skladníci, mašinfírové, lidi ze státních refinerek atd atd - benevolence jaká opravdu nikde jinde v evropě nebyla.

Řecký !!!!!!socalistický!!!!!! ministr financí spočítal že státní dráhy vozí pasažery s takovými ztrátami, že by pro Řecko bylo lacinější všechny cestující přepravovat taxíky!!!!! Výroba ve státních rafineriích byla o 40% dražší než v podobné rafinerii v SRN!!!!! Plat vrátného v rafinerii byl a možná doposud je 3000 EUR !!!!!!!!

Jsou to oprganizovaně odboroví soudruzi v bolševických odborech, jsou to Kellerovi soudruzi - EVROPO PLAŤ HODNĚ A PRAVIDELNĚ!!!!!!

Slováci už pár miliard EUR řeckým soudruhům poslali. Jako nevratnou půjčku.....
12. 04. 2014 | 22:17

Yosif K napsal(a):

Ohledně úspornosti socálních dávek - téměř 30% řeků chodilo do penze v 55 letech s ohledem na "práci s nebezpečnými chemiákáliemi". S tím se svezli kadeřnice, fotografky, skladníci, mašinfírové, lidi ze státních rafinerek atd atd - benevolence jaká opravdu nikde jinde v Evropě nebyla.

CSSD se podaří husarský kousek - v Kellerovi vyšle do europarlamentu nejfanatičtějšího Putinistu-Stalinistu z celé Evropy!!!!
12. 04. 2014 | 22:25

MirekS napsal(a):

Kecy v kleci, pane Hamáčku. Prý jaký si Brusel uděláme, takový ho budeme mít. Komu mažete marmeládu kolem úst? Že jste to nemyslel vážně.

Zdraví

MirekS
12. 04. 2014 | 22:30

David napsal(a):

"...Pokud na EU dští Hrad deset a vláda sedm let jen oheň a síru, pak se to na náladách veřejnosti nějak musí odrazit.

...Přestože lze bez nadsázky říci, že Evropská unie ovlivňuje snad veškeré aspekty našeho každodenního života, Brusel se může mnohdy jevit na míle vzdálený a nečitelný. Často totiž to, co je těžko pochopitelné, vzbuzuje nedůvěru či dokonce odpor.

...a podobou evropské integrace a našeho členství v Unii neseme primární odpovědnost my všichni. Jinými slovy Brusel bude takový, jaký si ho uděláme.

...To, zdali uspějeme jako Česká republika v Evropské unii, je však jen a jen na nás a na naší odvaze..."

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

To jsou fráze, jak za komunistů.

Já teda za podobu evropské integrace nenesu vůbec, ale vůbec žádnou odpovědnost, protože jsem hlasoval proti vstupu.

To, jakým směrem se EU vydala ukazuje, že moje proti bylo správné.

S EU to je jako s komunismem. Myšlenka dobrá, ale realizace špatná.

Kdyby euroskeptici neměli pravdu, tak by to veřejnost poznala.

To, že veřejnost je proti není způsobeno tím, že by na EU Hrad deset a vláda sedm let dštily jen oheň a síru. Je to tím, že elity EU dělají špatnou politiku, protože jsou úplně mimo realitu života obyčejných lidí.

EU deset let otravuje naše životy různými nesmysly a přitom neudělala vůbec nic např. proti daňovým únikům do daňových rájů. Až najednou včera, na ČT 24, v Hyde Parku, předseda Evropského parlamentu Martin Schulz přišel s "nápadem", že by se mělo vždy danit jen v tom státě, v kterém se také vyrábí. Já to říkám "odvážně" a veřejně už dávno, ale nemá to vůbec žádný vliv na změnu. Tak neříkejte, že Brusel bude takový, jaký si ho uděláme. To, jaká bude EU rozhodují jen ti, kteří mají moc. My bezmocní, kteří moc nemáme, proto taky nic nezměníme.

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10252839638-hyde-park-ct24/214411058080411-hyde-park

http://blog.aktualne.cz/blogy/pavel-telicka.php?itemid=495

David - od 05. 07. 2007 | 21:44 až do 08. 04. 2014 | 22:39
12. 04. 2014 | 23:03

ZM napsal(a):

Hamáček napsal-
Česká republika má rozsáhlé možnosti vstupovat a ovlivňovat dění v Evropské unii.
---
Možnosti jsou poměrně velké. Ale aby bylo možné tyto možnosti využiít, je taky potřeba mít na konkrétních postech schopné úředníky a politiky.
12. 04. 2014 | 23:58

ZM napsal(a):

Posuzovat členství v EU nějak podrobněji v jednom blogu samožřejmě nejde. Výhody nebo nevýhody nejde posuzovat obecně. Pro určitou skupinu lidí je něco výhodou a totéž je pro jinou skupinu lidí nevýhodou. Pro určitou skupinu lidí je např. výhodný volný pohyb pracovníků v Unii. Někdo např. bydlí v oblasti, ve které je poměrně velká nezaměstnanost.
Ale v důsledku toho, že je umožněn volný pohyb pracovníků, může jet pracovat třeba do Německa, aniž by potřeboval pracovní povolení. Totéž ale může být nevýhodou pro jiného občana, který hůř shání práci, protože určitou část volných míst "obsadili" pracovníci např. ze Slovenska nebo z Rumunska.
13. 04. 2014 | 00:12

michal napsal(a):

členství nečlenství, i ten komunismus jsme fušovali, jinak bychme jej zvrátili mnohem dříve... už zase Putin slibuje výsady a pokorné služby, má media, má oligarchy, lid už pomalu pospíchá, aby se chytil...

práce pro každého, bez ohledu jak se dělá, "kdo to má?", dodal by nestřídmý chamtivý nezničitelný politik obezitologický pacient. u EU mi chybí sankce, jistě se dá vystoupit, ale za cenu všech dotací zpět, desetiletí přechodné lhůty... jinak si to putin nechá odreferendit jak ho napadne...
13. 04. 2014 | 00:30

olga napsal(a):

EU stejně jako každé společenství je tu pouze proto, abychom se naučili žít v kolektivu. V kolektivu rovnoprávných lidí. To je smysl společenství. I když to zatím málo kdo chápe, tak na konci čeká společnost komunistická...
13. 04. 2014 | 05:20

patriot napsal(a):

„Evropská integrace“?

Koryta, koryta, koryta… Koryta, koryta, koryta…

Olupování a ohlupování daňových poplatníků v měřítku, jaké svět dosud neviděl.
13. 04. 2014 | 06:12

ba ne jo napsal(a):

Začátkem 20.století Evropu ovládala Velká Idea :Celosvětová proletářská revoluce.
O ničem jiném se nepsalo a nemluvilo.Od Marxe po Emila Zolu,od Anglie po Rusko a Čínu.Socialisté a sociální demokraté hlasovali pro 1.sv.válku.slibujíce ,že s ní padne vykořisťovatelský společenský řád.Zatímco dál seděli idoly budoucí spravedlnosti v poslaneckých lavicích,padlo 10 milionů lidí.Zbytečně.Žádná světové revoluce nenastala,socialismus se začal tvořit jen na jedné šestině území světa.Na dobu 70 let.

Začátkem 21.století zprofanovanou ideu nahradila Velká Idea Integrace.I když nikdo neměl představu,v čem má spočívat.Opět,100 let od vypuknutí 1.sv.války roku 1914, vidíme vzrušenou atmosféru od týchž kruhů a týchž politických stran (které v mezidobí utrpěly dlouhodobé politické fiasko neb lidstvo je spojovalo s dvěma ničivými válkami) ,řinčení zbraní,umělou hysterii,předstírané nebo skutečné úmysly těch kdo nedokázali více než dlouhými tradicemi vytvořenou jistou již dosaženou kulturnost podupat upalováním lidí zaživa jako ve středověku,kdo natáhli snajpery na Pražský Hrad a Ukrajinské náměstí Kyjeva,kdo prodali naše banky a tím životy později tím otroků cizině,kdo létají na území svrchovaných států s náklady leteckých bomb a demokratickým referendům nadávají do fašismu,kdo Německo-kolébku fašismu,vydávají za Evropu a její štěstí.Převracejí historii naruby,převracejí naruby vše.Lžou,lžou a lžou,zanechávají hromady mrtvol počínaje umrzlými bezdomovci (a kolik jich přibude bez plynu),přes metanolem otrávené a konče upálenými v Majdanu.

Tato země má zákony proti fašismu,ale když je má použít chová se pštrosím způsobem hlavou do písku.Zase to nechá na pozdější dobu a lidové soudy jako v letech 1945 s K.H.Franky,Háchy,předky Havla, vrahy Lidic ,katy s gilotinami,kde ještě koncem dubna 1945 se čile v sekerárně popravovalo.
Nenechme to dojít daleko.Snad jsme lidé.
13. 04. 2014 | 06:23

Kefalin napsal(a):

Namuzu si pomoct , ale kdyz ctu tady ty eurohujery , tak je to jako v preneseni v case do hlubokeho totalismu .
Jak se napr. Hamackovci vysplhaji ke korytu , tak vsem vypravi , jak je ten eurotolismus skvely . Vice integrace = vice koryt pro byrokraty , zneprijemnujici zivot tem , kteri vytvari opravdove hodnoty a jsou tahouni ekonomiky.
13. 04. 2014 | 06:25

antipolitik napsal(a):

Názory oficiálních míst a mediální žumpy se naprosto liší od názoru veřejnosti a voličů. Žádná politická nula už nemá šanci oblbovat veřejnost, to platí i pro tebe Macháčku! Starým strukturám a médiím dnes veří leda pár blbů. Pár jich tady je. Ani je nemusím jmenovat-jsou tady pověšený 24hodin denně. Buď nic nedělaj nebo jsou za to placený, protože nikdo kdo je normální nemá čas otravovat tady celý dny, že resl, josífku a spol.
13. 04. 2014 | 07:15

vasja napsal(a):

Hnusný, dočíst keci těhlech pokryteckejch karieristů.
A jak vypadá. A to jméno :-)
Kluzkej, jak dno hasičský nádrže.
13. 04. 2014 | 07:29

aga napsal(a):

vasja

Jo, to by to tak shrnoval. Jakákoli diskuze nad to jen zvětšuje tu hromadu hnoje.
13. 04. 2014 | 07:47

aga napsal(a):

..shrnovalo...
13. 04. 2014 | 07:48

Fialenka napsal(a):

Přímo to sem nepatří, ale včera vyšel zajímavý článek o práci NASA a přežití lidstva na Planetě.

(http://www.novinky.cz/veda-skoly/333168-nasa-tahle-civilizace-speje-ke-svemu-konci.html)

Odborníci NASA se překvapivě začali zajímat o problematiku přežití naší civilizace a vypracovali studii pádů předešlých civilizací.
Hodnotili pády civilizací v období trvající pět tisíc let a došli k závěru, že i naše současná civilizace spěje ke konci. Pád je prý zákonitě zapříčiněn dvěma jevy. Vyčerpáním přírodních zdrojů a „radikálním rozdělením společnosti na bohatou elitu a chudé masy.“ Ale ten druhý jev je zvlášť klíčový. Dříve totiž došlo k pádu civilizací i bez toho, aby byly vyčerpávány přírodní zdroje. Nejvíce působí společenský jev, kdy vytvořené materiální hodnoty nejsou rovnoměrně rozdělovány celé společnosti, ale kontrolu nad redistribucí mají jen elity ... kdy masy ‚obyčejné‘ populace, které materiální hodnoty produkují, dostávají pouze jejich menší část, většinou pouze tolik, aby se udržely těsně nad hranicí přežití.

Takže Tomáš Sedláček asi správě vyhodnotil návrhy Martina Wolfa jako nejlepší co zazněly na Světovém ekonomickém fóru: zaměřit se na otázku ohodnocení práce, na otázku rozdílu v příjmech a otázku daní.
13. 04. 2014 | 08:02

Fialenka napsal(a):

Oprava: správně vyhodnotil
13. 04. 2014 | 08:08

K .V napsal(a):

Ohlédnutí za 10 lety je smutné- na začátku volný pohyb osob a zboží, odstranění hranic bylo kladem.
Dnes čím dál víc narůstá strach z nesmyslné byrokracie. Sami už nerozhodujeme o ničem. Čekáme na co přijdou evropské dotace, a stavíme nesmysly které by nikdy nevznikly kdyby to měl platit někdo z vlastních peněz. A tam kde je potřeba, tam nestavíme protože na to nejsou peníze.
Místo zdravého rozumu vládne úřednická zvůle, zbytečná a škodlivá byrokracie. Neumíme a ASI NESMÍME rozhodnout co sami potřebujeme, místo toho sepisujeme nesmyslné projekty na dotace od EU
13. 04. 2014 | 08:11

Tak to bude napsal(a):

ČSSD v příštích volbách hluboce propadne.
13. 04. 2014 | 09:38

Neudržitelný napsal(a):

Autor
Pokud na EU dští Hrad deset a vláda sedm let jen oheň a síru, pak se to na náladách veřejnosti nějak musí odrazit.
Pane Hamáčku, rozumný člověk, ten který si umí udělat svůj vlastní názor, se nedá oblbnout nějakou pasivní nebo aktivní kampaní.
Pozorně jsem si přečetl Váš blog a nic. Vy jste eurohuer a oslovujete koho? Toho co se nechá oblbnout. Jste jen na opačné straně než byli ti před Vámi ale používáte stejnou rétoriku, stejný tón. Jak jste si již navykli, Vy politici, obracíte se jen na ty hloupé. Těch je víc a nedá takovou práci je ukecat a opít rohlíkem.
Ani jeden rozumný argument ve Vašem článku jsem nenašel, žádná fakta, jen kecy.
13. 04. 2014 | 09:39

Maximus napsal(a):

Hamáček? Není to ten snaživec, co nám sem nedávno chtěl nastěhovat celou komunitu českého původu z Ukrajiny a pózoval s jejich zástupci v TV? Celá tahle parta zvítězivšího Sobotkova křídla z ČSSD je parta naprostých politických mantáků, která nechápe skutečné potřeby občanů ČR. Místo, aby se poučili z hrubých chyb pravice, tak dělají ještě větší lapsusy. Jaké chyby?

První chybou bylo to, že se dali do party s Lidovci místo hnutí Úsvit. Tím, byl jasně odpískán církevní restituční tunel se kterým drtivá většina občanů země nesouhlasí. Takže jasný podvod na voličích! Samozřejmě kdo zná skutečnou politickou orientaci Sobotkových eurohujerů, se nediví.....

Druhá chyba - ministrem zahraničí se neměl stát oslík mečivý a tlampač z nádraží, ale klidný a tiše pracující uvážlivý zkušený diplomat, který ví co chce a co může v dané konstelaci sil pro naši zem dosáhnout. Ostentativní vymezování našich eurohuujerů zejména z ČSSD bez respektování skutečností a okolnosti, že na UA šlo a jde především o Rusko a USA si tam chtěly postavit další vojenskou základnu alá Kosovo a že vše rozšťourali kucí z EU a USA pozorným občanům u nás neušlo.

Třetí chyba - není jim vůbec divné, že jejich mediální a připravované výstupy jsou naprosto stejné jako z lůna TOP09, ODS či Lidovců? Občan to pozorně sleduje a u voleb se podle toho zařídí a vydělají na tom hlavně obě hnutí a komunisté. Babiš zřejmě chytře umravnil našeho ministra války Anděla Stropnického a výsledek se začíná projevovat. Preference ANO letí vzhůru. S tím souvisí úzce:

Čtvrtá chyba - v hospodářství má tah na branku hlavně Babiš a zatím mu ještě chybí větší orientace v oboru MF, ale je to jen otázka času a pokud se mu podaří umravnit úřednickou nenažranou státní hydru a nastavit lépe pravidla hry, tak výsledky se silně projeví a hnutí ANO bude sbírat další preference na úkor ČSSD.

Pátá chyba - zavedení politici z ČSSD jsou jen druhá liga odkloňovačů zejména z ODS, ale občané si toho všímají, že jejich výstupy "práce" jsou jaksi rozplizlé a nejdou po meritu celé řady skutečných problémů, které trápí občany ČR. A že jich je! A socanští borci nic, tedy není o nich nic slyšet a spíše blokují velmi rozumné návrhy hnutí Úsvit v PS. Místo, aby využili jejich tahu na branku a touze po změně, tak je blokují a jsou ve stejném proudu jako zavedená a pro sebe vychytralá politická reprezentace stávajících stran.
A to jsme u další:

Šestá chyba - se starými lehkými dívkami se nový bordel úspěšně nerozjede! Lidé jako Dientsbier, Zaorálek a spol. tlačí preference socanů tam kde je nyní ODS. Cinknuté volební preference/reference "státních" agentur na tom nic nezmění. U voleb bude mít na vrch heslo: Ukázaná platí! Pro ČSSD navrhuji příznačné heslo: Ho.no kleslo! A ono to tak dopadne.
Pokr.
13. 04. 2014 | 09:50

Maximus napsal(a):

Dokončení:

Sedmá chyba - chybí jasný a inteligentně zpracovaný hospodářský program
pro celou zem tj. optimalizace podnikatelského prostředí. Stát buzeruje malé firmy a velké tunely jsou opečované. Uvedu příklad, můj známý, majitel stavební firmičky v Praze 9 s obratem cca 12 mil.Kč a 5-ti zaměstnanci má zřejmě na udání už od ledna na kontrole dvě báby z FÚ a ty ho nepřetržitě dusí za poslední tříleté období a hledají mouchy a probírají každou položku. Na druhou stranu čteme třeba, že MF dostalo pokutu 500 mil.Kč za Vondrovu kauzu, ale místo viníků to zaplatíme my všichni. Kocourkov v přímém přenosu! A ČSSD mlčí, místo aby razantně šla po všech těch lumpárnách z minulé vlády pravice. Proč asi?
Zatím po ekonomických pravicových dusičích se hospodářství ČR trochu nadechlo, ale to není zásluha této vlády, je to jen odstraněním chemického laika žabáka na prameni. Ovšem ČSSD v hospodářské politice je jalová a nic podnětného od jejich lidí není slyšet. Že by hřímali např. v PS nad stále špatným nastavenou praxi s akciovými firmami s akciemi na doručitele nebo že by se zaobírali neutěšeným stavem úniku kapitálu z ČR do daňových rájů atd. není opravdu, ale opravdu nic slyšet či vidět. Dále třeba fotovoltaický tunel byl na čas odsunut "umělým" zlevněním el.energie nikoliv kvůli občanům, ale kvůli tomu, že velké firmy co mají technologii závislou na el.energii už jasně natvrdo řekly, že z ČR přesunou výrobu! Ovšem příčina FVE, za kterou byla na prvopočátku ČSSD, se neřeší!!!
Měly by se hledat hlavní problémy neutěšené hospodářské situace ČR, je jich více, ale zřejmě malá kupní síla obyvatel bude jedním z těch nejdůležitějších. Ovšem nasypat peníze občanům jen tak nejde, vždy to musí být za něco a po nějaké stimulaci a změnách, aby se změnila struktura hospodářství a provedly potřebné změny prostředí v hospodářství státu.

Osmá chyba - tady by se mohl dát celý souhrn hrubých chyb kde nejvíce na sebe upozornil Sobotkův tunýlek s Bakalou u NWR a nyní kdyby se Babiš tvrdě neohradil a nevymyslel kočkopsa, tak by soukromníkovi Bakalovi se nasypalo a poslalo pár miliardiček, ono by u jedné miliardy to neskočilo.
Jasně, to je přesně po socansku, šáhnu a dám tomu kdo nejvíce řve na úkor celku!

Hezký den všem.
13. 04. 2014 | 09:51

Občan napsal(a):

Pane Hamáčku,
když jsem v referendu dával souhlas se vstupem ČR do EU, nečekal jsem, že lezeme do neokolonialistického spolku, který bude usilovat o rozpoutání WWIII.
Měla mě, pravda, varovat Jugoslávie, Afghanistán, Irák a to, co v nich státy EU spolurozpoutaly. Já ale chtěl věřit, že to není priorita EU. Dnes vím, že jsem měl být opatrnější.

EU již dávno není tím, za co se vydávala (a možná se i kdysi snažila být) před dvaceti lety. A já mám stále víc práce přesvědčit sám sebe, že je pro nás lepší být v EU než mimo ni.

A tak když se ohlédnu za těmi deseti lety, vyjukne na mne docela ošklivý bubák.
13. 04. 2014 | 09:59

Baba Jaga napsal(a):

To: Maximus 9:51
Tak ono se přece jen kontroluje i v Praze. I když od ledna do dubna - to je snad až neuvěřitelné, že paničky z FÚ nenašly nějaké drobnosti a kontrolu neukončily.
K Vašim ostatním připomínkám - bez komentáře. Měl byste asi do politiky. A co tak přímo do EU?
13. 04. 2014 | 10:01

Marian napsal(a):

Kdo říká něco jiného než my, je bolševik,putinovec a sovětský agent.Captcha 66666-horší,než Satan.
13. 04. 2014 | 10:15

Občan napsal(a):

Maxime,
měl jste si ušetřit písmena.

Hamáček = Aspen Institute = americké (a těch, co je zde nesmíme jmenovat) zájmy prosazované jakkoli a kdekoli.
Vegetí si tam spokojeně se Špicarem, Žantovským, Klvaňou, Dlouhým, Farským, Hodačem, Kavánkem, Zahradilem, Bakalou a Schneiderem.
PROTO je politika ČSSD taková, jaká je.
"Mezinárodní výbor" Aspenu je také lahůdkový:
Madeleine K. Albright, US Aspen Board, Honorary Co/Chair
Zdeněk Bakala, AIP Supervisory Board, Vice-Chair
Martin Bútora, former Slovak Ambassador to the USA
Gabriel Eichler, Benson Oak
Petr Gandalovič, Czech Ambassador to US
Toomas Hendrik Ilves, President of Estonia
Walter Isaacson, President, US Aspen Institute
Josef Joffe, Editor, Die Zeit
Ojars Kalnins, Parliament of Latvia
Tomáš Klvaňa, Vice-President AIP, Vice-Chair
Andrew Knight, Chairman of the Board, Economia
Petr Kolář, Advisor, PPF
Evan Lazar, Partner and Member of the Board, Dentons
Fred Malek, US Aspen Board, Honorary Co/Chair
Lord Peter Mandelson, Former Vice PM UK, House of Lords
Cameron Munter, visiting professor, Pomona College, USA
Sir Malcolm Rifkind, House of Commons
Lord Robertson, House of Lords
Zdeněk Tůma, Advisor, KPMG
Kenneth Weinstein, President, Hudson Institute
Michael Žantovský, President AIP, Chair

ČR vlastně žádnou vládu ani nepotřebuje, protože se o ní rozhoduje jinde. Navíc má tahle chobotnice chapadla rozprostřená po celé EU.
13. 04. 2014 | 10:16

Euro napsal(a):

" Současný, poměrně kritický přístup české veřejnosti k EU je přirozeně v nemalé míře dán předchozím politickým vedením země – jak předchozího prezidenta republiky tak předchozích pravicových vlád".

Hamáček jen papouškuje slova B. Sobotky a jako správný lhář a demagog to hází všechnu vinu na pravicové vlády.
Dále pak Hamáček nerespetuje právo na to, že někteří můžou mít odlišný názor na EU. Že narozdíl od ČSSD a Hamáčka se nechtějí jen pochlebovat Bruselu a automaticky příjímat vše co příjde z Bruselu. ČSSD sice tvrdí, že tot tak není, ale praxe je úplně jiná. Když se připravovala Lisabonská smouva tak ČSSD byla pro její přijetí ještě než vůbec vědela, co v ní bude. To je pochlebování EU v podání ČSSD
13. 04. 2014 | 12:22

vasja napsal(a):

Občan.
Co jméno, to lahůdka :-))
13. 04. 2014 | 12:29

resl napsal(a):

autor : Pokud na EU dští Hrad deset a vláda sedm let jen oheň a síru, pak se to na náladách veřejnosti nějak musí odrazit.
----------------
Většinou je to část společnosti vychovaná k nesamostatnému myšlení, k nesledování veřejné politiky, která se ráda nechá ovlivnit kýmkoli, když něčemu nerozumí. Potřeba porozumět trochu víc bolí a zabírá čas. Pak stačí jeden klaus v kravatě a zakomplexovaní z vlastní neznalosti se upnou k jakémukoli ďáblovi v lidské podobě. Po celou dobu našeho vstupu do unie se nikomu neděje nic tak zlého, jako by se dělo v jiném společenství. Pohled na naše okolí, zdravotnictví, kulturu, módu, možnosti, dává jasně přednost svazku s EU. Že bude část lidí naříkat a nadávat je běžné, kdybyste jim vrátili na týden komouše s jejich zákony, mluvili by jinak. A protože to nejde, zůstávaá společnost rozdělena, tak jako v jiných státech, ale vcelku spokojena. Je mír a to je jedna z velkých zásluh pospojované EU. Ani Rus už si nemůže dovolit, to co zamýšlel v 50-60 letech, kdy těžce zaostával a rád by řešil svou bídu pochodem na západ. Dnes už si to nedovolí, tomu věřím.
13. 04. 2014 | 13:11

Maximus napsal(a):

Občan 10:16

Díky za responzi, dobře jste to doplnil a tím se to všechno vysvětluje. Ono kdyby všichni tito chytráčkové vládli a spravovali tuto zem správně, tak by se na ně člověk nemohl zlobit, ale oni to vedou od deseti ku pěti a ještě se naježí, když jim nastavíte zdrcadlo reality. Hlavně si nastavili pravidla hry, že když se o ně trochu otřete, tak jste nacista nebo antisemita. Přičemž ani pořádně nevědí kdo to semité byli a kteří lidé to ve skutečnosti jsou. Jsme v pasti, Havloidi, ale i Klausoidi apod. tuhle zem totálně uchopili a ovládli a vše se podřídilo známostem a penězům a zvenku do toho krafe byrokratický moloch EU plný podobných existencí s mozkem řízeným z USA a potažmo z Tel Avivu. Problém ale za nás vyřeší příroda sama, Homo sapiens se už dnes asi 3x přemnožil proti rozumnému stavu a díky tomu se bude příroda bránit, je to jen otázka času. Příměrem bych to přirovnal, jako když se Vám v akváriu přemnoží chované ryby, v podstatě je to némlich stejné, stačí aby splodiny a odpad nebyl dostatečně vyfiltrován.
Hezký den.
13. 04. 2014 | 13:32

Ládik!!! napsal(a):

Maximus -
stačí jedna pořádná epidemie a do roka jsou stavy v normálu.
13. 04. 2014 | 13:38

Sláma napsal(a):

Ohlédnutí za deseti lety našeho členství v EU je tristní. Životní úroveň běžného, středního občana (s příjmy na úrovni mediánu) se radikálně zhoršila. Zatímco nominální i reálné platy klesly, daně a poplatky státu radikálně vzrostly, stejně jako platby přirozeným monopolům, jako jsou vodárny, elektrárny apod.
Takže teoreticky můžeme cestovat, ale nemáme za co. A místo skutečné hranice postavila německá policie virtuální hranice několik km za "čárou". Kdo si zažil šikanu ze strany neuniformované německé policie ví, o čem píšu.
Prostě se EU stále dělí na privilegované "staré" státy a Untermensch z bývalého socialistického bloku. Z našich zemí se staly banánové republiky - produkujeme za stále horších podmínek jen na vývoz a o vnitřní i zahraniční politice našeho státu se rozhoduje jinde - zpravidla v Berlíně.
A naši europoslanci? Co oni dělají pro řešení našich problému? Vůbec nic!
13. 04. 2014 | 13:48

Ládik!!! napsal(a):

Sláma -
ročně přiletí na Tahiti cca 450 Čechů. Kolik jich bylo v r. 89?
13. 04. 2014 | 13:54

resl napsal(a):

někdy i 451 a pořád je to málo, zatímco na slámě se válejí ti, co by se na ní váleli i v Rusku.
13. 04. 2014 | 14:02

Pepa Řepa napsal(a):

BT
Mopsi. my papeženci máme Květnou neděli, s námi ten dege spolek nic nedělá, výročí neslavíme, nevím proč.
Hopsejte jak je libo!

Europoutník který oslepl, sešel s cesty a míří k Macoše.

Jmenuje se Otesánek. obézní až běda, sežere co vidí a v břiše už má bábu s motykou.

Jak říká myslitel šroub, jsme pakáž...... " část společnosti vychovaná k nesamostatnému myšlení, k nesledování veřejné politiky, která se ráda nechá ovlivnit kýmkoli, když něčemu nerozumí"....proto se musíme přimknout k Bruseli , baronce Cathy, jako kuřátka ke slepici ve Fandově kurníku a opakovat, myšlenky našich komisařů rozkročených v zelí, zvláště když jich je 10 z 26 rudých.

O tom, že nelezeme do revíru mužika Trautenberga, ale on do našeho.
I na náš Krym.
:-)

To se zase šroubikovi povedlo, věta jako od Pehe.
:-)

Autora Hamáčka raději nekomentovat.
S takovým jménem do armády nelezu, ještě vzpomínají na dědu, poručíka.
13. 04. 2014 | 14:37

Tomáš napsal(a):

Vzhledem k velmi nebezpečné Ukrajinské krizi a k jejímu akcelerování přijde ještě horší katarze než je probíhající ekonomická krize. USA jsou si vědomi,že nemají sílu na nastartování své ekonomiky a už vůbec ne světové.Pouštějí se do velmi ošidné hry,která se může změnit ve vabank a pro EU by bylo nejlepší řešení z této hry vycouvat.USA jsou velmocí ,která sama nedělá průzkum bojem ,vždy v minulosti jej dělala Dohoda a později V.Británie a SSSR .USA vždy vstupovaly do války na té straně která měla větší naději na vítězství,ale obě strany již byly značně vyčerpané probíhajícími boji.Takto se jim to dvakrát vyplatilo,doufám,že EU již poznala svého spojence a bude obezřetnější a nenechá se vmanipulovat do Ukrajinské krize jako prvořadý činitel.Než se zapojí do tohoto střetu je lepší počkat kterým směrem se bude vývoj ubirat a teprve se zapojit.Je dokonce možné,že to bude i Rusko ke kterému se EU přikloní,protože ze strany USA je to velmi voluntaristické i když se to tak nyní nejeví.V pozadí jsou mocné síly na východě ,které číhají na jakékoliv oslabení Ruska a EU.Od USA je to možná hra oslabující Rusko,která má odpomoci od jha dluhů USA,které vlastní Čína a které jsou nesplatitelné.Současný svět se dostal na nebezpečnou křižovatku dějin,na obdobné křižovatce dějin stály tehdy proti sobě Trojspolek a Dohoda ,co z toho vzniklo je známo z dějepisu a kdo na tom vyděla je také známo.Jen se to nerado interpretuje.Prez.Zeman se se svými výroky činí jako slon v porcelánu.Premiér Sobotka neslyší, nebo nechce slyšet válečné bubny a min.zahraničí p.Zaorálek je jak Alenka v říši divů a raději se domlouvá na spolupráci o výkladu naši spol historie s rakouským mladíkem ,který sedí na min .zahraničí p. Kurzem.A nebezpečná bouře se přibližuje.
13. 04. 2014 | 14:55

diedonné napsal(a):

Herakleitos: "Dvakrát ruku do téže vody nevložíš"
Marx::"Dějiny se dějí vždy dvakrát :Totéž poprvé jako tragédie,podruhé jako fraška"

Jinými slovy:"Časy se mění".
Já mám pocit,že to,že občas vyletí emoce a politické napětí do jakési špice kdesi a v čemsi,lidem zalepí na čas oči.Zalepí v tom že přestanou vnímat,že ty pramínky a prameny,toky a veletoky z nichž se skládá současnost tekou směrem k dnešku již drahnou dobu a každý z nich cosi přinese svého.Včetně poslední ceny chleba.Včetně prestiže politiků.I oni jsou "ješitové",bojují i o své renomé.
V Česku je zvykem ke kritice Ruska využívat veškerou kritiku ,kterou o sobě kdy řekli sami Rusové:třeba to,že jim Chruščev nakonec moc nesedl,o Brežněvovi mlčí a nyní má mít památník ,Stalina v jistých periodách hanili a v jistých naopak cenili vysoko (ne zcela případ "mouřenín může jít"),Gorbačeva chtějí před soud.Zatím je odkázal aby si tehdejší hlasování nejprve prostudovali.U nás ,kde národní minulost v osobách presidentů mrtvých,je mrtva,neznáme.
Víme,že Velká koalice nikdy v ČR oblíbena většinou nebyla.Proto dneškem probíhá Leninovo "Odstranit dvě kupky sena,nejprve prvou a pak druhou" z roku 1917 v aplikaci na ODS a ČSSD.Samozřejmě role jinakší,vždyť jsme jinde
Vezměte si podobnost v náboženství Breivika s Merkelovou:Breivik-konvertoval mezi protestantstvím a katolictvím.Otec Merkelové byl protestantský pastor v NDR,a ona vévodí katolické CDU/CSU. Ale to jsou nepatrné "šminky" z portrétů.
Pan Harmáček v závěru,kde ukazuje na bohaté možnosti kultur Evropy,opakuje leninské teze o využívání kulturního bohatství všech.Jenže dnešek je i o naznačované silové konfrontaci.A tady vyčítat Stalinovi,že se staral o život svých 200 milionů lidí obranou,když sečteno Hitler má na kontě 60 milionu lidí-životů-je poněkud podivné.Vždyť i zpěváci tehdy jezdili až ko vojákům,jistěže ty německé tam zvát nemohli.Hitlerova tisíciletá říše skončila za pět let a proto ihned potom je nutno plivat na ty kdo ostatní z račích klepet nejhrůznějších sadistů osvobodili? Jestli to můžeme odpustit debilům,u politiků ne.Je vizitkou národa koho má v čele.Hospodské pávy nebo lidi s kulturou.
13. 04. 2014 | 15:05

resl napsal(a):

nakonec toho mužika rozsekáme na kusy a s filutou a putinem se bude už jen hnojit. vyvážet bude řepa.
13. 04. 2014 | 15:07

diedonné napsal(a):

oprava :pan Hamáček...k vojákům ..
13. 04. 2014 | 15:26

oranžáda primitivní napsal(a):

mysleli jsme to s EU dobře, ale dopadlo to na h....o, jako vždycky.
Soudruh maoista Barosso.
13. 04. 2014 | 17:47

ščastný euroobčan napsal(a):

To Hamáček:
Kdo je to "My", a kolik Vás je? Ta ekonomická krize je důsledek nenažranosti majitelů EU a jejich slouhů, a komplexní šikana původního původního evropského obyvatelstva to jen umocňuje.
13. 04. 2014 | 22:07

Ládik!!! napsal(a):

poručíku,
zítra jste na Primě.
14. 04. 2014 | 05:34

mik napsal(a):

Kam mohla CR v EU dosopet kdyz tam 10 let sedel Klaus ? navic se porad jeste generace neobmenily a porad je v mnohych socialisticke smysleni jak s nekym lidove receno vycurat jak nejakou prekazku obejit podlezt jak vymyslet klicku v zakonu ktrery jeste treba ani nezacal platit ale uz se vi kde ma slabiny a v cem je spatny,,, s takovym smyslenim u hlavniho stolu EU nemaji cesi co delat ? Volby do Europarlamentu misto skutecne dobrych tvurcu nejakeho prospespeneho napadu trafikanti co se v CR neprosadili a dokonce se jednu dobu navrhovala i volba Klause ,,, Svejkovina hadr ..,,a pak se divite ze na vas pohlizi EU skrz prsty Ne nadarmo porekadlo rika kdo chce s vlky zit musi s nimi vyt nebo ci chleba jist toho pisen zpivej,,, ovsem v CR to otocili na EU dej ale my nedame nic,, pral jsem Schwarcenbergovi ale nakonec tam skoncil Zeman byt opet nepoctivym zpusobem jak je v CR bezne ale prece jen i kdyz byla viroza na ruske ambasade tak prece jen uz je citet jiny pristup k EU uz jen tim ze se schavlil a podepsal fiskalni pakt,,, myslim ze tim i zacala priprava na prechod na euro i kdyz se zatim o tom nepise ,,, ale az prejde na euro Polsko tak se vse sesype jako domek s karet a bude se honem sturmovat aby se nejak ten prechod na euro stihl....
15. 04. 2014 | 19:41

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy