Mind the gap. Londýnské metro slaví botaskami
Big Ben, střídání stráží u Buckinghamu, vydatná anglická snídaně, nákupy na Oxford street...
Tohle všechno patří k Londýnu. Stejně tak jako Oyster card. Zářivá modrá bezkontaktní kartička na městskou hromadnou dopravu letos slavila 15 let v rukou neustále se přesouvajících Londýňanů. A to se samozřejmě nemohlo obejít bez speciálního dárku.
Přiznám se, že nevím, zda a jak slavila (desáté) narozeniny naše Opencard. Asi tak, že nové kartičky dopravní podnik přestal vydávat a oznámil konec. Inu, i tak se to dá pojmout. Neodvažuju se radši domýšlet, co vymyslí k oslavě jedovatě zelené Lítačky.
Ale vraťme se k Oyster kartě a jejímu výročí.
Transport for London (obdoba dopravního podniku) se spojil s obuvnickou firmou Adidas a spolu vytvořili limitovanou edici tří druhů botasek inspirovaných londýnským metrem. The Oyster Club, jak se trojici souhrnně říká, pobláznila britské milovníky MHD, co rádi nosí pohodlnou obuv. V čem jiném taky dobíhat autobusy a metro než v měkoučkých teniskách, no ne?
Třeba na model s kulatým červeným logem metra a legendární hláškou "Mind the gap" se před prodejnami stály několikahodinové fronty v chladném podzimním počasí. A stejně spousta zájemců ostrouhala. Celkových 500 kusů zmizelo do půl hodiny od spuštění prodeje.
Na koho zásoby vyšly, odnesl si model za 80 liber (v přepočtu zhruba 2 400 korun). K tomu nádavkem dostal i narozeninovou Oyster card s nabitým kreditem v hodnotě 80 liber, takže nakonec nové boty pořídil de facto úplně zadarmo. Bingo!
Kdo z kamenného obchodu odešel s prázdnou, ale se svým neúspěchem se nesmířil, ten zamířil na internet. V aukcích jsou botasky stále k mání, jen za trošičku mastnější cenu. Částky začínají na trojnásobku původní ceny a končí až někde u tří nul.
A to se, prosím pěkně, bavíme o botách, které na první pohled krásou tak úplně neoplývají: v nevýrazné šedé a tmavě modré barvě, s motivy metra ne tak úplně viditelnými a pro neznalého ne tak úplně pochopitelnými. "Zatím jedna z nejpodivnějších kolaborací," hodnotí spojení londýnského metra a obuvnického gigantu například britský deník I Newspaper, sesterské noviny The Independent.
A vypadá to, že jsou určené především pro pány. (Holky nosí jen podpatky, nebo co?)
Na závěr nutno dodat, že Adidas má s podobnou spoluprací již zkušenosti, před rokem obul Berlíňany využívající transport s tamní BVG.
Foto: Adidas, eBay, autorka
Tohle všechno patří k Londýnu. Stejně tak jako Oyster card. Zářivá modrá bezkontaktní kartička na městskou hromadnou dopravu letos slavila 15 let v rukou neustále se přesouvajících Londýňanů. A to se samozřejmě nemohlo obejít bez speciálního dárku.
Přiznám se, že nevím, zda a jak slavila (desáté) narozeniny naše Opencard. Asi tak, že nové kartičky dopravní podnik přestal vydávat a oznámil konec. Inu, i tak se to dá pojmout. Neodvažuju se radši domýšlet, co vymyslí k oslavě jedovatě zelené Lítačky.
Ale vraťme se k Oyster kartě a jejímu výročí.
Transport for London (obdoba dopravního podniku) se spojil s obuvnickou firmou Adidas a spolu vytvořili limitovanou edici tří druhů botasek inspirovaných londýnským metrem. The Oyster Club, jak se trojici souhrnně říká, pobláznila britské milovníky MHD, co rádi nosí pohodlnou obuv. V čem jiném taky dobíhat autobusy a metro než v měkoučkých teniskách, no ne?
Třeba na model s kulatým červeným logem metra a legendární hláškou "Mind the gap" se před prodejnami stály několikahodinové fronty v chladném podzimním počasí. A stejně spousta zájemců ostrouhala. Celkových 500 kusů zmizelo do půl hodiny od spuštění prodeje.
Na koho zásoby vyšly, odnesl si model za 80 liber (v přepočtu zhruba 2 400 korun). K tomu nádavkem dostal i narozeninovou Oyster card s nabitým kreditem v hodnotě 80 liber, takže nakonec nové boty pořídil de facto úplně zadarmo. Bingo!
Kdo z kamenného obchodu odešel s prázdnou, ale se svým neúspěchem se nesmířil, ten zamířil na internet. V aukcích jsou botasky stále k mání, jen za trošičku mastnější cenu. Částky začínají na trojnásobku původní ceny a končí až někde u tří nul.
A to se, prosím pěkně, bavíme o botách, které na první pohled krásou tak úplně neoplývají: v nevýrazné šedé a tmavě modré barvě, s motivy metra ne tak úplně viditelnými a pro neznalého ne tak úplně pochopitelnými. "Zatím jedna z nejpodivnějších kolaborací," hodnotí spojení londýnského metra a obuvnického gigantu například britský deník I Newspaper, sesterské noviny The Independent.
A vypadá to, že jsou určené především pro pány. (Holky nosí jen podpatky, nebo co?)
Na závěr nutno dodat, že Adidas má s podobnou spoluprací již zkušenosti, před rokem obul Berlíňany využívající transport s tamní BVG.
Foto: Adidas, eBay, autorka