Čas na změnu v dopravě
Jak ukazují smutné statistiky, samotný bodový systém na silnicích pořádek neudělal. Počet obětí dopravních nehod se po jeho zavedení snížil jen na několik týdnů. Český řidič se tvrdých postihů přestal bát a jezdí jako dříve.
Je potřeba něco změnit. Počet řidičů i aut na silnicích neustále stoupá. Kvalita silnic není nejlepší. Jaké máme možnosti? Proměnit silnice v malý policejní stát? Je opravdu nutné, aby na nás za každým rohem číhal policista? Pokuty ani body samy o sobě slušnost a ohleduplnost na naše silnice nepřinesou. Není už načase dospět?
Nedospěje samozřejmě každý. Od toho je tu dopravní policie a tu teď čeká zásadní změna. Dopravní policie má nového ředitele Martina Červíčka. Nejde jen o pouhou výměnu stráží. Nový šéf dopravní policie předložil promyšlenou koncepci. Musí se postarat o nápravu reputace dopravní policie, která je vnímána jako její nejzkorumpovanější složka. Korupci nejenže nesmí tolerovat, musí proti ní také umět účinně bojovat. Nový ředitel má rovněž změnit styl práce dopravní policie. Boj s nehodovostí už nebude spočívat ve škodolibém měření rychlosti na rovné přehledné silnici, ale přesune se více na rizikové úseky silnic. A konečně policie, dopravní nevyjímaje, nemá být jen represivním orgánem, ale především službou veřejnosti. To musí mít nový šéf stále na paměti.
Nemůžeme čekat, že tato opatření všechno změní k lepšímu ze dne na den. Co ale ze dne na den změnit jde, je naše vlastní chování. Při každém nastartování nemyslet na to být někde co nejrychleji, ale být někde bezpečně. Jezdím li nebezpečně, nejsem frajer, ale hlupák, který ohrožuje životy jiných. Uvědomit si, že na silnici jsou i ostatní, nebrat jiné řidiče jako překážku a policii jako nepřítele, ale jako partnery.
Je potřeba něco změnit. Počet řidičů i aut na silnicích neustále stoupá. Kvalita silnic není nejlepší. Jaké máme možnosti? Proměnit silnice v malý policejní stát? Je opravdu nutné, aby na nás za každým rohem číhal policista? Pokuty ani body samy o sobě slušnost a ohleduplnost na naše silnice nepřinesou. Není už načase dospět?
Nedospěje samozřejmě každý. Od toho je tu dopravní policie a tu teď čeká zásadní změna. Dopravní policie má nového ředitele Martina Červíčka. Nejde jen o pouhou výměnu stráží. Nový šéf dopravní policie předložil promyšlenou koncepci. Musí se postarat o nápravu reputace dopravní policie, která je vnímána jako její nejzkorumpovanější složka. Korupci nejenže nesmí tolerovat, musí proti ní také umět účinně bojovat. Nový ředitel má rovněž změnit styl práce dopravní policie. Boj s nehodovostí už nebude spočívat ve škodolibém měření rychlosti na rovné přehledné silnici, ale přesune se více na rizikové úseky silnic. A konečně policie, dopravní nevyjímaje, nemá být jen represivním orgánem, ale především službou veřejnosti. To musí mít nový šéf stále na paměti.
Nemůžeme čekat, že tato opatření všechno změní k lepšímu ze dne na den. Co ale ze dne na den změnit jde, je naše vlastní chování. Při každém nastartování nemyslet na to být někde co nejrychleji, ale být někde bezpečně. Jezdím li nebezpečně, nejsem frajer, ale hlupák, který ohrožuje životy jiných. Uvědomit si, že na silnici jsou i ostatní, nebrat jiné řidiče jako překážku a policii jako nepřítele, ale jako partnery.