Nechci, aby se policisté báli jezdit ve služebních autech
Od nástupu na vnitro se snažím, aby se konečně začal obnovovat vozový park Policie ČR, aby se konečně vybral dodavatel a začala se nakupovat auta. Vždyť první výběrová řízení byla vypsána už před dvěma lety! Chci, aby policisté jezdili moderními, bezpečnými a cenově přijatelnými auty, která policistům svým výkonem i vybavením vyhovují pro výkon služby, a ne vraky. Zatím se nekoupilo nic, přestože na to máme peníze a usilujeme o to. Bohužel naši snahu opakovaně torpéduje antimonopolní úřad.
Představte si, že policisté jezdí automobily, které by běžná rodina dávno vyřadila z provozu: Mají nalítáno statisíce kilometrů, musíte platit drahé opravy, měnit motory, a stejně je to málo platné, některá auta jsou víc v servisu než na ulici. Každý šofér si umí představit, co staré auto obnáší: bezedný žrout oleje, výkon žádná sláva, když se podíváte pod auto, tak se divíte, že mezi pedály řidič nevidí silnici… Čtvrtina policejních aut je starší sedmi let a zároveň má najeto přes 300 tisíc km, i překročení jednoho z těchto limitů je normálně důvodem k vyřazení.
Ano, takovými auty nutíme jezdit policisty a plnit jejich heslo „pomáhat a chránit“ nás všechny. Podle mého to musí platit i obráceně, pomáhat a chránit musíme i my policisty. Třeba tak, že budou mít bezpečná a kvalitní auta, aby bezpečně a včas dojeli třeba na místo jakékoliv události, kdykoliv a kdekoliv, kde jich je potřeba v rámci výkonu služby. V současnosti hrozí, že přijedou pozdě nebo vůbec a já mám strach, že se cestou někdo z nich zraní. Nechci být ministrem vnitra, kterému se během jeho funkce zabijí policisté ve služebním autě. Tisíce policejních aut jsou stará a nebezpečná vozidla!
Mám dojem, že Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚHOS) hází ze stolu soutěže vypsané ministerstvem vnitra jednu za druhou, přestože policie přesně specifikovala, jaká auta chce a proč. Vždyť právě policista nejlépe ví, jaké vozidlo je pro něj vyhovující pro výkon služby tak, aby opravdu mohl propagovat heslo „pomáhat a chránit.“
Specifikaci potřebných vozů zpracovávala komise několik týdnů, měla zadání vybrat co nejlepší parametry, auta pro policii. Sami policisté měli šanci říct si, co potřebují. Oni nejlépe vědí, jaký výkon, prostor a využití vozidla je pro každodenní výkon služby nejvhodnější.
Vnitro se bude proti, podle mého názoru nespravedlivému postupu, ÚOHS bránit. Postupovali jsme striktně podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Chci, aby tento problém jednou provždy vyřešil soud, aby byla jasná kritéria, jak v podobných případech postupovat. Ministerstvo vnitra proto podává žalobu na ÚOHS.
Pokud mě chcete kontaktovat anebo chcete vědět více o mých názorech, využijte můj Twitter @jhamacek, nebo Facebook, případně navštivte mé webové stránky hamacek.cz.
Představte si, že policisté jezdí automobily, které by běžná rodina dávno vyřadila z provozu: Mají nalítáno statisíce kilometrů, musíte platit drahé opravy, měnit motory, a stejně je to málo platné, některá auta jsou víc v servisu než na ulici. Každý šofér si umí představit, co staré auto obnáší: bezedný žrout oleje, výkon žádná sláva, když se podíváte pod auto, tak se divíte, že mezi pedály řidič nevidí silnici… Čtvrtina policejních aut je starší sedmi let a zároveň má najeto přes 300 tisíc km, i překročení jednoho z těchto limitů je normálně důvodem k vyřazení.
Ano, takovými auty nutíme jezdit policisty a plnit jejich heslo „pomáhat a chránit“ nás všechny. Podle mého to musí platit i obráceně, pomáhat a chránit musíme i my policisty. Třeba tak, že budou mít bezpečná a kvalitní auta, aby bezpečně a včas dojeli třeba na místo jakékoliv události, kdykoliv a kdekoliv, kde jich je potřeba v rámci výkonu služby. V současnosti hrozí, že přijedou pozdě nebo vůbec a já mám strach, že se cestou někdo z nich zraní. Nechci být ministrem vnitra, kterému se během jeho funkce zabijí policisté ve služebním autě. Tisíce policejních aut jsou stará a nebezpečná vozidla!
Mám dojem, že Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚHOS) hází ze stolu soutěže vypsané ministerstvem vnitra jednu za druhou, přestože policie přesně specifikovala, jaká auta chce a proč. Vždyť právě policista nejlépe ví, jaké vozidlo je pro něj vyhovující pro výkon služby tak, aby opravdu mohl propagovat heslo „pomáhat a chránit.“
Specifikaci potřebných vozů zpracovávala komise několik týdnů, měla zadání vybrat co nejlepší parametry, auta pro policii. Sami policisté měli šanci říct si, co potřebují. Oni nejlépe vědí, jaký výkon, prostor a využití vozidla je pro každodenní výkon služby nejvhodnější.
Vnitro se bude proti, podle mého názoru nespravedlivému postupu, ÚOHS bránit. Postupovali jsme striktně podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Chci, aby tento problém jednou provždy vyřešil soud, aby byla jasná kritéria, jak v podobných případech postupovat. Ministerstvo vnitra proto podává žalobu na ÚOHS.
Pokud mě chcete kontaktovat anebo chcete vědět více o mých názorech, využijte můj Twitter @jhamacek, nebo Facebook, případně navštivte mé webové stránky hamacek.cz.