Kolik stojí stát se favoritem prezidentských voleb?
"Je lepší utratit sto padesát tisíc za průzkumy než za billboardy", pronesl před časem jistý politik v souvislosti předvolební kampaně.
Právě zveřejněné výsledky průzkumu veřejného mínění od PPM FACTUM tvrdí, že favoritem voleb je Miloš Zeman:
13/12/2012 http://www.factum.cz/517_zeman-vede
... a tvrdí to již dlouho:
6/1/2013 http://www.factum.cz/520_druhe-kolo-zeman-fischer?PHPSESSID=e832c1bf2199bbdccb1de108f9ec074e
... jenže PPM FACTUM je podle všeho financována velmi pokoutním způsobem - dokládá to nejedno FACTUM
15/10/2012 http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/lubomir-zaoralek.php?itemid=17820
22/10/2012 http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/vlivne-predvolebni-pruzkumy-od-agentury-s-akciemi-na-majitele?page=0,1
6/12/2012 http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/lubomir-zaoralek.php?itemid=18371
Samotný Jan Herzmann tvrdil ještě v únoru 2008 s poněkud naivní upřímností: "Od jara 2006 sledujeme, jak se v České republice zvyšuje korelace mezi výsledky různých politických průzkumů a stranickou orientací jejich zadavatelů. Výzkumy tím ztrácí na důvěryhodnosti." "Novináři srovnávají průzkumy bez ohledu na to, kdo je provedl a jak a kdo je objednal," dodal ještě Jan Herzmann s prostoduchým povzdechem. Podle všeho šel tenkrát do sebe "v této situaci jsme se rozhodli, že těm, kdo pracují za peníze politických stran, už nebudeme dělat křoví". Jde o to, že strany bývají chudé a moc dát nemohou. Bylo tudíž potřeba zaměřit se na jiné zdroje. Zdá, že mu jeho agentura nyní již pěkně sype.
Dá se zjistit koeficient vyjadřující cenu jednoho procenta ve volebních průzkumech? Kolik zaplatil Miloš Zeman či spíš někdo v pozadí (pozadí financování své kampaně Miloš Zeman velmi sveřepě tají) Janu Herzmannovi za to, že v jeho průzkumech vyhraje?
Mimochodem: při posledních volbách se odhad příštích výsledků podle agentury Jana Herzmanna lišil až o 14% od skutečnosti. Avšak cíle bylo tenkrát přes to dosaženo: zatímco některým ten průzkum voliče ubral, přidal je jiným. Za něco takového se jistě platí.
Nenechme se manipulovat obskurními finančními toky!
Právě zveřejněné výsledky průzkumu veřejného mínění od PPM FACTUM tvrdí, že favoritem voleb je Miloš Zeman:
13/12/2012 http://www.factum.cz/517_zeman-vede
... a tvrdí to již dlouho:
6/1/2013 http://www.factum.cz/520_druhe-kolo-zeman-fischer?PHPSESSID=e832c1bf2199bbdccb1de108f9ec074e
... jenže PPM FACTUM je podle všeho financována velmi pokoutním způsobem - dokládá to nejedno FACTUM
15/10/2012 http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/lubomir-zaoralek.php?itemid=17820
22/10/2012 http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/vlivne-predvolebni-pruzkumy-od-agentury-s-akciemi-na-majitele?page=0,1
6/12/2012 http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/lubomir-zaoralek.php?itemid=18371
Samotný Jan Herzmann tvrdil ještě v únoru 2008 s poněkud naivní upřímností: "Od jara 2006 sledujeme, jak se v České republice zvyšuje korelace mezi výsledky různých politických průzkumů a stranickou orientací jejich zadavatelů. Výzkumy tím ztrácí na důvěryhodnosti." "Novináři srovnávají průzkumy bez ohledu na to, kdo je provedl a jak a kdo je objednal," dodal ještě Jan Herzmann s prostoduchým povzdechem. Podle všeho šel tenkrát do sebe "v této situaci jsme se rozhodli, že těm, kdo pracují za peníze politických stran, už nebudeme dělat křoví". Jde o to, že strany bývají chudé a moc dát nemohou. Bylo tudíž potřeba zaměřit se na jiné zdroje. Zdá, že mu jeho agentura nyní již pěkně sype.
Dá se zjistit koeficient vyjadřující cenu jednoho procenta ve volebních průzkumech? Kolik zaplatil Miloš Zeman či spíš někdo v pozadí (pozadí financování své kampaně Miloš Zeman velmi sveřepě tají) Janu Herzmannovi za to, že v jeho průzkumech vyhraje?
Mimochodem: při posledních volbách se odhad příštích výsledků podle agentury Jana Herzmanna lišil až o 14% od skutečnosti. Avšak cíle bylo tenkrát přes to dosaženo: zatímco některým ten průzkum voliče ubral, přidal je jiným. Za něco takového se jistě platí.
Nenechme se manipulovat obskurními finančními toky!