Kamarádský fernet
Nechci reklamu obhajovat, ale protože jsem blízko rozhodování o vysílání takové reklamy, vím, jak probíhá. Tedy alespoň v České televizi. Pro obsah reklamních spotů platí poměrně přísná pravidla, která jdou nejen nad rámec zákonného vymezení, ale často jsou přísnější i než požadavky samoregulačního Kodexu reklamy. V praxi není výjimkou situace, kdy spot, který jiné televize vysílají, Česká televize coby televize veřejné služby vysílat odmítne, anebo si předem vyžádá posouzení jeho etičnosti ze strany Rady pro reklamu.
V tomto konkrétním případě Česká televize při hodnocení spotu neshledala porušení zákona ani Kodexu reklamy. Přesto, s ohledem na inzerovaný produkt, rozhodla o jeho nasazování až ve večerních a nočních hodinách po 19.30 hod. V tom se její přístup liší od komerčních stanic, které stejný spot vysílaly v běžné denní, resp. podvečerní době.
Důležité ale je, že jej diváci přijali neutrálně - v každodenních reakcích na vysílání ČT se o něm nezmiňují.