Diváci ovlivňují tvář ČT
Od soboty označuje Česká televize své kanály novým způsobem. Impulsem pro tuto změnu byl nástup digitalizace, s jejímž rozvojem chce Česká televize posílit myšlenku korporátní identity a působit na diváka jedním vizuálním jazykem, který obsahuje odlišné prvky, specifické pro každý kanál.
Nový vizuální styl České televize (Jsme Česká televize) je svou podobou vystavěn tak, aby atmosférou a zpracováním oslovil všechny reálné cílové divácké skupiny ČT. Nové grafické prostředí ČT1 (Vítejte na jedničce!) oslovuje většinového diváka pozitivní barevností, příjemnými záběry a hudbou. Prostor pro mladšího diváka zohledňuje především grafika ČT2 (Jiný prostor.). Zpracovává estetiku a výrazové prostředky pro menšinového a výlučného diváka, který vyžaduje kvalitu, oceňuje experiment a alternativní styl projevu. ČT4 SPORT (Žijeme sportem.) odráží dynamiku a prvky sportovního prostředí a přenosů. Nadčasovost a prvky typicky zpravodajského vizuálního stylu obsahuje kanál ČT24 (Informační náskok.). Vizuál každého kanálu vychází především z jeho filozofie a svým pojetím jej podporuje, za pomoci nových sloganů a identifikačních znělek.
Na nové podobě tváře České televize pracoval tým složený z předních českých i zahraničních odborníků více než rok. Samozřejmě, že se grafický systém bude vyvíjet, a to i na základě ohlasů diváků. Ostatně, už o víkendu jsme zareagovali na první častou diváckou výtku a na ČT24 zvětšili informační lištu v dolní části obrazovky.
Dosavadní ohlas diváků je pozitivní, řada z nich má ale názor, že značky kanálů jsou umístěny blíže ke středu obrazovky než tomu bylo v minulosti a že by měly být spíše v rohu obrazovky. Během následujících dnů budeme proto umístění označení kanálů upravovat.