Co takhle snížit počet poslanců na polovinu a volit jen jeden den?
Co takhle uspořit státnímu rozpočtu stamiliony korun ročně. Snižme počet poslanců v České Republice na polovinu, tedy z dvou set na stovku. Počet zákonodárců v České republice výrazně nadhodnocený, když máme 200 poslanců a 81 senátorů, jinde se obejdou s nižším počtem na obyvatele.
Každá politická strana si musí být vědoma, že v dnešní době je nutnost šetřit. Zároveň ale záleží na tom, jakým způsobem bude šetřit. Zvyšovat daně a snižovat důchody je tím nejjednodušším řešení, na druhou stranu ale podtrhává nohy těm, kteří to mají už tak těžké.
Náklady, kteréje třeba ušetřit, by se měly rozprostřít mezi stát, podnikatele i občany. Tedy i omezením výdajů na neefektivní státní správu a samotné politické činitele. Platy poslanců a jejich náhrady tvoří velkou část vynaložených finančních prostředků, které by mohly jinde přinést mnohá zlepšení. Za neomluvené absence by se měl navíc snížit poslancům a senátorům plat.
V řadě zemí evropské unie se již ke snižování počtu poslanců odhodlali. Příkladem nám může jít Rakousko, Maďarsko, Itálie a Slovensko, kde tyto změny buď již implementovaly, nebo je minimálně připravují.
Je třeba šetřit tam, kde jsou největší úniky finančních prostředků, tedy mezi samotnými politiky. Snížit počet poslanců na polovinu, by v mnohém nebyla ztráta viz VV nebo "rating". Kdyby poslanci byli osobnosti prosím, ale u některých se o tom dá s úspěchem pochybovat. Efektivita rozhodování totiž není dána velkým počtem poslanců, ale jejich kvalitou. Zároveň je třeba přidělit poslancům odpovědnost za jejich rozhodnutí stejně, jako je tomu v privátním sektoru. Musíme si vzít příklad z ostatních zemí a aktivně reagovat.
Věc, která by si nežádala úpravu ústavy, a přitom je funkční a může nejen ušetřit spoustu peněz, ale i zabránit možné manipulaci s volebními urnami přes noc, je zavedení pouze jednoho dne pro volby. Když to jde v našem okolí a naposledy např. při volbě prezidenta Francie, proč by to nešlo unás?
Každá politická strana si musí být vědoma, že v dnešní době je nutnost šetřit. Zároveň ale záleží na tom, jakým způsobem bude šetřit. Zvyšovat daně a snižovat důchody je tím nejjednodušším řešení, na druhou stranu ale podtrhává nohy těm, kteří to mají už tak těžké.
Náklady, kteréje třeba ušetřit, by se měly rozprostřít mezi stát, podnikatele i občany. Tedy i omezením výdajů na neefektivní státní správu a samotné politické činitele. Platy poslanců a jejich náhrady tvoří velkou část vynaložených finančních prostředků, které by mohly jinde přinést mnohá zlepšení. Za neomluvené absence by se měl navíc snížit poslancům a senátorům plat.
V řadě zemí evropské unie se již ke snižování počtu poslanců odhodlali. Příkladem nám může jít Rakousko, Maďarsko, Itálie a Slovensko, kde tyto změny buď již implementovaly, nebo je minimálně připravují.
Je třeba šetřit tam, kde jsou největší úniky finančních prostředků, tedy mezi samotnými politiky. Snížit počet poslanců na polovinu, by v mnohém nebyla ztráta viz VV nebo "rating". Kdyby poslanci byli osobnosti prosím, ale u některých se o tom dá s úspěchem pochybovat. Efektivita rozhodování totiž není dána velkým počtem poslanců, ale jejich kvalitou. Zároveň je třeba přidělit poslancům odpovědnost za jejich rozhodnutí stejně, jako je tomu v privátním sektoru. Musíme si vzít příklad z ostatních zemí a aktivně reagovat.
Věc, která by si nežádala úpravu ústavy, a přitom je funkční a může nejen ušetřit spoustu peněz, ale i zabránit možné manipulaci s volebními urnami přes noc, je zavedení pouze jednoho dne pro volby. Když to jde v našem okolí a naposledy např. při volbě prezidenta Francie, proč by to nešlo unás?