Co s těmi billboardy?
Ty desítky obrovských českých vlajek nalepených na billboardech u dálnice D1 jsou nechutným zneužitím státního symbolu kšeftaři s reklamou. Nevím jak, ale měli by být potrestáni. Možná bychom se měli podívat jak se dříve trestalo za urážku Majestátu. Billboardy a konstrukce na billboardy měly už dávno od našich silnic zmizet. Znám to z vlastní zkušenosti, že odvádějí pozornost od řízení auta. Nejvíc mi zvedá adrenalin když na mne civí ksichty politiků a to nejen těch, kteří to myslí upřímně. O odstranění billboardů se mluví už několik let a majitelé konstrukcí měli dost času aby se na to připravili. Docela by se mi líbilo, kdyby se na ministerstvo dopravy hlásili dobrovolníci k podřezávání konstrukcí. Aby billboardy zmizely co nejdříve.
Jsem přesvědčen o tom, že reklamy u silnic jsou příčinou dopravních nehod. Účastníci nehod by měli žalovat osoby zodpovědné za umístění reklam. Mohou vysoudit vysoké odškodné. V USA k tomu běžně dochází. Tam jsou dokonce advokáti, kteří se na tyto případy specializují. Neznám stát Evropské unie na západ od nás, kde by bylo u silnic tolik reklam, zejména těch velkoplošných. Žádejme od našich politických reprezentantů na všech úrovních, od starostů ve vesnicích po ministry, aby se o zcivilizování naší krajiny postarali. Stačí, že u dálnic jsou obrovské sklady (majiteli zvané „logistická centra“), většinou prý pro zboží, které míří do Německa. Tam si takovou neúctu ke krajině nedovolí. A tak se to staví u nás. Salonní ekonomové, kteří tak zpackali transformaci naší ekonomiky, tomu říkají komparativní výhoda.