Miloš Zeman vždy politicky oslovoval voliče sociální demokracie. V době, kdy se ujal vedení sociální demokracie, dovedl stranu k zisku přes 30% hlasů. Zatímco sociální demokracie od roku 2010 ztrácí podporu voličů, Miloš Zeman dosáhl v prvním kole prezidentské volby 2013 téměř 25% podpory voličů. První kolo většinové volby více vypovídá o přímé podpoře politika mezi voliči než kolo druhé, byť to je rozhodující pro zisk funkce. Rovněž v předvolebních průzkumech zůstává postavení Miloše Zemana dominantní, zatímco sociální demokracie se propadá k 10% voličské podpory.
Policejní ovlivnění voleb
Žádost policie o vydání vůdců hnutí ANO Andreje Babiše a Jaroslava Faltýnka k trestnímu stíhání těsně před volbami má dopad na předvolební boj. Z hlediska policejně praktického je její význam pochybný, jelikož o vydání může Poslanecká sněmovna rozhodnout nejdříve v září 2017 a v říjnu 2017 zvolená Poslanecká sněmovna bude muset rozhodnout znovu. Je podivné, že policie žádá o vydání k trestnímu stíhání, které bude účinné jen měsíc a pak musí žádost zopakovat vůči nově zvolené Poslanecké sněmovně.
Nález Ústavního soudu z 6. 12. 2016, Pl.ÚS 32/15, na návrh skupiny senátorů vedené Ivo Valentou zrušil možnost, aby finanční správa mohla formulářem neomezeně stanovit rozsah požadovaných údajů v kontrolním hlášení o plátcích i neplátcích daně z přidané hodnoty, kdy se vytvářela možnost nedůvodného šmírování. Rozsah povinných sdělovaných údajů musí mít zákonný základ. Ústavní soud odmítl praxi totalitního režimu, který řadu povinností určoval mimo zákony v různých formulářích. Ministerstvu financí dal čas na nápravu do konce roku 2017.
Politolog Jan Outlý zaútočil na prezidenta Miloše Zemana a snažil se chránit předsedu vlády Bohuslava Sobotku, když jinak hodnotil jejich cesty po státě (Outlý: Kampaň není zadarmo, politici musí mítinky započítat. Včetně Zemana. Novinky.cz 27. 7. 2017). Zatímco u prezidenta Outlý chce, aby se jeho cesty započítávaly do limitu na volební kampaň. Cesty premiéra do jeho volebního Jihomoravského kraje se snažil hodnotit jinak s tím, že vláda je vrcholný orgán výkonné moci a premiér může tedy cestovat do nemocnic a setkávat se s dobrovolnými hasiči, aniž by snad šlo o kampaň. Ovšem cesty prezidenta a premiéra se musí hodnotit stejně. Prezident je hlava státu. Jestliže může do nemocnice jako státní instituce cestovat premiér, jistě tak může činit i prezident. Lze statisticky porovnat program premiéra a srovnat počet cest do Jihomoravského kraje v předvolební době s počty cest do jiných krajů nebo srovnat tento počet s počtem premiérových cest do Jihomoravského kraje v roce, kdy volby nebyly.