Účel prostředky nesvětí
Nejvyšší státní zástupce navrhl ministru spravedlnosti odvolání vrchního státního zástupce v Praze Vlastimila Rampuly. Návrh na odvolání je legitimním vyjádřením názoru vyšších funkcionářů na to, s kým chtějí spolupracovat. Ale návrh na odvolání musí obsahovat obhajitelné argumenty. Účel nesvětí prostředky.
Pavel Zeman navrhl odvolání i z důvodu podpisu protokolu o porozumění mezi kazašským Státním zastupitelstvím v Astaně a Vrchním státním zastupitelstvím v Praze. Nejvyšší státní zástupce považoval protokol za mezinárodní smlouvu a spatřoval v něm porušení práva prezidenta republiky uzavírat mezinárodní smlouvy. Ovšem mezinárodními smlouvami nejsou různé slavnostní zápisy z jednání, ať již se nazývají pamětní spis, memorandum, protokol. Pro určení mezinárodní smlouvy není rozhodující název, ale obsah a náležitosti dokumentu. Protokol obvykle není mezinárodní smlouvou a nemá právně závazný charakter. Jinak by musel P. Zeman doložit, proč považuje státní zastupitelství v Astaně a Praze za samostatné státy, když jen státy a mezinárodní organizace tvoří mezinárodní smlouvy. I mezinárodní smlouvu lze nazvat protokol, ale ne každý protokol je mezinárodní smlouvou.
Protokol byl podepsán se souhlasem Nejvyššího státního zastupitelství, byť za předchozího vedení. Pokud vrchní státní zástupce jednal ve shodě s názorem Nejvyššího státního zastupitelství, nelze ho za takové jednání trestat jen proto, že nový funkcionář má na věc jiný názor. Nový funkcionář je v rámci kontinuity činnosti státních orgánů vázán jednáním svých předchůdců. Jinak dojde k libovůli. Je obvyklé při vzájemných návštěvách podobné texty podepisovat. Činilo tak i Nejvyšší státní zastupitelství za Renaty Vesecké i Marie Benešové. Sám P. Zeman se účastnil vyjednávání vzniku Sítě generálních prokurátorů v Paříži. Po celou dobu vyjednávání nezazněla žádná jeho připomínka o údajné neústavnosti. Ovšem tento akt, stejně jako protokol z Kazachstánu nejsou mezinárodní smlouvy.
Pavel Zeman navrhl odvolání i z důvodu podpisu protokolu o porozumění mezi kazašským Státním zastupitelstvím v Astaně a Vrchním státním zastupitelstvím v Praze. Nejvyšší státní zástupce považoval protokol za mezinárodní smlouvu a spatřoval v něm porušení práva prezidenta republiky uzavírat mezinárodní smlouvy. Ovšem mezinárodními smlouvami nejsou různé slavnostní zápisy z jednání, ať již se nazývají pamětní spis, memorandum, protokol. Pro určení mezinárodní smlouvy není rozhodující název, ale obsah a náležitosti dokumentu. Protokol obvykle není mezinárodní smlouvou a nemá právně závazný charakter. Jinak by musel P. Zeman doložit, proč považuje státní zastupitelství v Astaně a Praze za samostatné státy, když jen státy a mezinárodní organizace tvoří mezinárodní smlouvy. I mezinárodní smlouvu lze nazvat protokol, ale ne každý protokol je mezinárodní smlouvou.
Protokol byl podepsán se souhlasem Nejvyššího státního zastupitelství, byť za předchozího vedení. Pokud vrchní státní zástupce jednal ve shodě s názorem Nejvyššího státního zastupitelství, nelze ho za takové jednání trestat jen proto, že nový funkcionář má na věc jiný názor. Nový funkcionář je v rámci kontinuity činnosti státních orgánů vázán jednáním svých předchůdců. Jinak dojde k libovůli. Je obvyklé při vzájemných návštěvách podobné texty podepisovat. Činilo tak i Nejvyšší státní zastupitelství za Renaty Vesecké i Marie Benešové. Sám P. Zeman se účastnil vyjednávání vzniku Sítě generálních prokurátorů v Paříži. Po celou dobu vyjednávání nezazněla žádná jeho připomínka o údajné neústavnosti. Ovšem tento akt, stejně jako protokol z Kazachstánu nejsou mezinárodní smlouvy.