Praha podle Jakaboviče&Tkáče.sk
Podporuje Adriana Krnáčová z ANO 2011 snahu primátora Hudečka omezit velikost pražských billboardů, a tím i neúnosný politický vliv, který má nad radou HmP netransparentní finanční skupina?
Praha podle Palcra: Tím, kdo financuje kampaně ‚Praha podle Hudečka‘ a ‚Okradená Praha‘, je Dušan Palcr z J&T. Na fotografii ho můžeme vidět s Markem Dalíkem v tatrách v únoru 2010.
Agentura BigBoard Praha, ovládaná skupinou J&T, právě spustila druhou vlnu svého bombastického výpadu proti pražskému primátorovi Hudečkovi. Přesto se kromě Hudečkovy domácí TOP 09 nenašla jiná politická strana, která by považovala za nezbytné ohradit se proti tomuto přímému ataku na demokratický politický proces, páchaný neprůhlednou slovenskou finanční skupinou J&T, která už po dlouhá léta negativně ovlivňuje rozhodování pražského městského vedení.
K obhajobě Hudečka proti zoufalému pokusu J&T zneužít své dominantní postavení na pražském trhu s reklamní plochou se neodhodlala dokonce ani kandidátka ANO na post primátorky, protikorupční aktivistka Adriana Krnáčová.
Druhá vlna kampaně J&T pod názvem ‚Praha podle Hudečka‘ obviňuje pražského primátora z protlačování nových stavebních vyhlášek, které údajně jdou na ruku developerským firmám, jež díky nim zcela jistě zahmyzí celé město mrakodrapy zvíci dubajské Burdž Chalífa. Jak jste se správně dovtípili, jazyk celé kampaně je poněkud expresivní, což možná svědčí o aroganci jejích autorů, kteří až dosud nebyli zvyklí na to, že by jim někdo z radnice odporoval. Koneckonců – takový typický městský politik bývá jejich obchodním partnerem.
Je pravdou, že nové vyhlášky ještě více ořežou už tak klesající zisky BigBoardu (jeho obrat se za první pololetí 2014 propadl o 10 % na cca 20 milionů dolarů), které ve své většině pocházejí z toho, že BigBoard je dominantním hráčem na tzv. OOH trhu v Praze (out-of-home neboli venkovní reklama), na kterém se díky nájemním smlouvám na městské pozemky mezi billboardovými agenturami a magistrátem ročně protočí nějakých 40 mil. dolarů. Počínaje letošním 1. říjnem omezí vyhláška plochu billboardů na max. 6 m2. V důsledku toho zmizí velkoformátové billboardy, které většinou provozuje právě BigBoard, a s nimi i pořádný díl zisků J&T.
Z pozice většinového vlastníka BigBoardu J&T kromě jiného ovládá i zástupnou ‚oborovou‘ organizaci SPVR (Svaz provozovatelů venkovní reklamy), která oficiálně za protihudečkovskou kampaní stojí. Ve výkonné radě SPVR zasedá sedm osob, z nichž minimálně čtyři jsou napojeny na J&T: George Kisugite, Marek Pavlas, Richard Flimel a Dušan Palcr. Palcra proslavil jeho kožich až na paty, který nosil na turnaji v zimním koňském póle pořádaném v tatranském Štrbském Plese.
Ironií osudu se BigBoard teprve letos na jaře vzdal své pozice v maloformátovém segmentu OOH trhu (provozoval joint-venture se společností JCDecaux, z jejíhož protežování dnes Hudečka obviňuje). J&T se nyní zuby nehty snaží ochránit své zisky proti legitimnímu pokusu města zatnout tipec chaotické expanzi obřích billboardů, což je samo o sobě pozitivní.
Ještě povzbudivější je ale dopad, který bude opatření mít na omezení neúnosného vlivu billboardové lobby a na zájmy, kterým až dosud dominovaly osoby typu Dušana Palcra a jeho obchodních partnerů z J&T, samozřejmě včetně Martina Romana, Marka Dalíka a dokonce i Mirka Topolánka.
Nic neprokazuje potřebnost Hudečkovy billboardové vyhlášky tak zřetelně, jako humpolácký způsob, jakým na ni J&T reaguje.
Na čí straně v tomto sporu ale stojí ANO 2011? Má vyhláška podporu pravděpodobné příští pražské primátorky Adriany Krnáčové? Má v úmyslu ponechat vyhlášku v platnosti, pokud bude zvolena do městské rady, a uznat tak její vítaný vliv jak na estetické, tak politické klima ve městě? Voličům by se na to mělo dostat odpovědi dřív, než 10–11 října vhodí své hlasovací archy do uren.
Je důležité tyto odpovědi znát také proto, že sílí podezření, že majitel ANO Andrej Babiš uzavřel s J&T dohodu, podle níž si bude moci J&T ponechat velkoformátové billboardy v Praze jako odměnu za pomoc Krnáčové k vítězství v pražských volbách – a že tedy pomoc potřebuje jako sůl!
ANO 2011 se v tomto supervolebním roce bezesporu zařadila mezi nejlepší zákazníky BigBoardu. Otázkou je, jestli tento obchodní vztah nemá tak trochu i politickou příchuť.
Není to třeba tak, že se v průsečíku českého byznysu a politiky formuje nové významné a velmi nebezpečné spojenectví, které s definitivní platností vyšachuje z dosavadního kartelu Miroslava Kalouska, avšak zachová vliv Martina Romana, který dokonce posílí spojenectvím s Andrejem Babišem?
Praha podle Palcra: Tím, kdo financuje kampaně ‚Praha podle Hudečka‘ a ‚Okradená Praha‘, je Dušan Palcr z J&T. Na fotografii ho můžeme vidět s Markem Dalíkem v tatrách v únoru 2010.
Agentura BigBoard Praha, ovládaná skupinou J&T, právě spustila druhou vlnu svého bombastického výpadu proti pražskému primátorovi Hudečkovi. Přesto se kromě Hudečkovy domácí TOP 09 nenašla jiná politická strana, která by považovala za nezbytné ohradit se proti tomuto přímému ataku na demokratický politický proces, páchaný neprůhlednou slovenskou finanční skupinou J&T, která už po dlouhá léta negativně ovlivňuje rozhodování pražského městského vedení.
K obhajobě Hudečka proti zoufalému pokusu J&T zneužít své dominantní postavení na pražském trhu s reklamní plochou se neodhodlala dokonce ani kandidátka ANO na post primátorky, protikorupční aktivistka Adriana Krnáčová.
Druhá vlna kampaně J&T pod názvem ‚Praha podle Hudečka‘ obviňuje pražského primátora z protlačování nových stavebních vyhlášek, které údajně jdou na ruku developerským firmám, jež díky nim zcela jistě zahmyzí celé město mrakodrapy zvíci dubajské Burdž Chalífa. Jak jste se správně dovtípili, jazyk celé kampaně je poněkud expresivní, což možná svědčí o aroganci jejích autorů, kteří až dosud nebyli zvyklí na to, že by jim někdo z radnice odporoval. Koneckonců – takový typický městský politik bývá jejich obchodním partnerem.
Je pravdou, že nové vyhlášky ještě více ořežou už tak klesající zisky BigBoardu (jeho obrat se za první pololetí 2014 propadl o 10 % na cca 20 milionů dolarů), které ve své většině pocházejí z toho, že BigBoard je dominantním hráčem na tzv. OOH trhu v Praze (out-of-home neboli venkovní reklama), na kterém se díky nájemním smlouvám na městské pozemky mezi billboardovými agenturami a magistrátem ročně protočí nějakých 40 mil. dolarů. Počínaje letošním 1. říjnem omezí vyhláška plochu billboardů na max. 6 m2. V důsledku toho zmizí velkoformátové billboardy, které většinou provozuje právě BigBoard, a s nimi i pořádný díl zisků J&T.
Z pozice většinového vlastníka BigBoardu J&T kromě jiného ovládá i zástupnou ‚oborovou‘ organizaci SPVR (Svaz provozovatelů venkovní reklamy), která oficiálně za protihudečkovskou kampaní stojí. Ve výkonné radě SPVR zasedá sedm osob, z nichž minimálně čtyři jsou napojeny na J&T: George Kisugite, Marek Pavlas, Richard Flimel a Dušan Palcr. Palcra proslavil jeho kožich až na paty, který nosil na turnaji v zimním koňském póle pořádaném v tatranském Štrbském Plese.
Ironií osudu se BigBoard teprve letos na jaře vzdal své pozice v maloformátovém segmentu OOH trhu (provozoval joint-venture se společností JCDecaux, z jejíhož protežování dnes Hudečka obviňuje). J&T se nyní zuby nehty snaží ochránit své zisky proti legitimnímu pokusu města zatnout tipec chaotické expanzi obřích billboardů, což je samo o sobě pozitivní.
Ještě povzbudivější je ale dopad, který bude opatření mít na omezení neúnosného vlivu billboardové lobby a na zájmy, kterým až dosud dominovaly osoby typu Dušana Palcra a jeho obchodních partnerů z J&T, samozřejmě včetně Martina Romana, Marka Dalíka a dokonce i Mirka Topolánka.
Nic neprokazuje potřebnost Hudečkovy billboardové vyhlášky tak zřetelně, jako humpolácký způsob, jakým na ni J&T reaguje.
Na čí straně v tomto sporu ale stojí ANO 2011? Má vyhláška podporu pravděpodobné příští pražské primátorky Adriany Krnáčové? Má v úmyslu ponechat vyhlášku v platnosti, pokud bude zvolena do městské rady, a uznat tak její vítaný vliv jak na estetické, tak politické klima ve městě? Voličům by se na to mělo dostat odpovědi dřív, než 10–11 října vhodí své hlasovací archy do uren.
Je důležité tyto odpovědi znát také proto, že sílí podezření, že majitel ANO Andrej Babiš uzavřel s J&T dohodu, podle níž si bude moci J&T ponechat velkoformátové billboardy v Praze jako odměnu za pomoc Krnáčové k vítězství v pražských volbách – a že tedy pomoc potřebuje jako sůl!
ANO 2011 se v tomto supervolebním roce bezesporu zařadila mezi nejlepší zákazníky BigBoardu. Otázkou je, jestli tento obchodní vztah nemá tak trochu i politickou příchuť.
Není to třeba tak, že se v průsečíku českého byznysu a politiky formuje nové významné a velmi nebezpečné spojenectví, které s definitivní platností vyšachuje z dosavadního kartelu Miroslava Kalouska, avšak zachová vliv Martina Romana, který dokonce posílí spojenectvím s Andrejem Babišem?