Netransparentní Transparency International

12. 12. 2012 | 10:00
Přečteno 6916 krát
Další zmanipulovaný průzkum nahrávající Janu Fischerovi zveřejnila Transparency International.

Transparency International v České republice je organizace, jejímž úkolem je především zjišťovat prostřednictvím vybraných lidí, co si myslí o korupci u nás. Transparentní tedy podle TI je to, o čem rozhodne, že je transparentní.

Tak to bylo i v posledním průzkumu Transparency International, který měl mapovat transparentnost kampaní prezidentských kandidátů. TI postupovala podle tzv. kritérií dobré praxe. Kandidáti pravice zvítězili jako nejtransparentnější, kandidáty levice a občanů označila TI jako netransparentní. Podívejme se kdo, proč a jak takto postupoval.

Transparency International by měla přispívat svými průzkumy k transparentnosti české politiky. Od jejího počátku však byly některé její aktivity zpochybňovány. Jednalo se o podivné spolupracovníky, například bývalé ministry ODS. TI odmítala dlouho zveřejnit vlastní etický kodex, protože podle Štěpána Kotrby se jím sama neřídila. Dokonce se potýkala s policejním vyšetřováním, když nedokázala dobře vyúčtovat dotaci od vlády, která byla původně poskytnuta jako půjčka. A možná právě proto, aby nemusela TI nic platit, změnila se z občanského sdružení na ops. Poslední aférkou byl netransparentní výběr TI pro posuzování tendrů ministerstva zemědělství.

I když kritika přichází napříč politickým spektrem, mohlo by se říci, že je to zákonitá daň za to, že se TI snaží rozkrývat korupci a podvody v zemi. Když se ovšem podíváme na současné složení správní a dozorčí rady, je zřejmé, že se zde k rozhodování dostali především lidé navázáni na průmysl. Například předsedové obou rad jsou napojeni na účetní, auditorské a advokátní firmy, mezi jejichž důležitou agendu patří především tzv. daňová optimalizace, tedy hledání právních kliček, aby firmy nemusely platit daně.

Posledním počinem TI je projekt Transparentní volby, který by měl mapovat transparentnost kampaní prezidentských kandidátů. Ti jsou posuzování podle Kritérií dobré praxe, což je soubor třinácti otázek. Bohužel se nedá dozvědět, kdo konkrétně se na přípravě otázek podílel. Jsou tam napsány jen instituce, které na nich spolupracovaly. Tedy TI, sdružení Naši politici a Vysoká škola ekonomická Praha. První dvě občanská sdružení jsou vedena lidmi inklinujícími podle vlastních vyjádření k pravici, VŠE je svým postojem známá, navíc je tam prorektorem a vedoucím katedry ekonomické statistiky Jakub Fischer, syn kandidáta, který v takto sestavené anketě zvítězil.

Samozřejmě nemůžeme tvůrcům ankety vyčítat jejich politický názor, ale je velmi neprofesionální, pokud je výzkum připraven takto jednostranně s tím, že je předem jasné, kdo z ní vyjde vítězně a komu se hodí na hlavu netransparentnost.

Podívejme se, jak umě tvůrci manipulovali s otázkami a s jejich vyhodnocením.

V otázce, zda kandidát zveřejnil celkovou sumu na kampaň, získala Táňa Fischerová 0 %, protože už od začátku deklaruje, že je kampaň postavena na aktivitě občanů. Na transparentním účtu má 65 000 a nepřijímá dary nad 10 000. Naproti tomu má Jan Fischer 100 %, protože nahodil číslo 20 – 30 milionů! Tedy s rozptylem padesáti procentních bodů, které se rovnají cca třiceti průměrným ročním platům. To je skutečně transparentní představa rozpočtu v duchu megaschodkové Fischerovy vlády.

Další otázka se týká financování od politických stran. Fischerová žádné nemá, takže dostala 40 %, Fischer zveřejnil desítky milionů, nic od stran – za 100 %, Dienstbier má transparentní účet, nezveřejnil nic – 50 %. Logiku hledat jen těžko.

Zveřejňuje kandidát zprávu o vydaných financích? Fischerová podle TI informace zveřejňuje, ale dostane 0 %. Fischer platí novinářům z Práva a Týdne cestu do USA, nezveřejnil, že za ním stojí občanské sdružení, a dostal 75 %. Dienstbier má informace na webu, tedy 50 %. Takhle se dělá výzkum na VŠE pod vedením Jakuba Fischera?

Zveřejňuje kandidát jména agentur, se kterými na kampani spolupracuje? Táňa Fischerová s žádnými agenturami nespolupracuje, a to ani na dobrovolné bázi, tedy není co zveřejňovat, dostává kolik? Nula procent. Za Fischerem stojí mediální magnát Soukup a jeho agentura Medea, ale TI dala samozřejmě 100 % - za odpověď, že žádnou agenturu nemá. U Dienstbiera jsou podle TI agentury dohledatelné na webu, takže dostal 0 %.

No a nakonec Fischerová dostala jen 50 % za to, že si dovolila nekomunikovat s TI dost rychle a neodpověděla ve lhůtě, kterou jí TI stanovila. To se samozřejmě panu Fischerovi stát nemohlo, protože se sám chlubí, že s panem Ondračkou z TI věci pravidelně konzultuje, a tak má opět za sto. Zajímavé je, že zatímco stát za služby TI platí, pro pana Fischera pracují zadarmo...

Jako komentátor Deníku Referendum a člen volebního týmu Táni Fischerové jsem se pokoušel od TI získat nějaké informace. Komunikace probíhala na podobné úrovni jako byla vedena anketa – směšně. Do kanceláře se nedalo celý den dovolat. Napsal jsem tedy E-mail panu Ondračkovi, který mu byl doručen ve čtvrtek po jedné hodině. Dosud neodpověděl. Nakonec se mi podařilo sehnat číslo mobilu projektového vedoucího, který je zřejmě odpovědný za tuhle taškařici.

Hovor probíhal normálně, než jsem mu řekl, co potřebuji. Pak mi tvrdil, že tam fouká vítr, fí, hůá, on neslyší, fííáá, ne ne, fakt neslyší, zavolá mi později a zavěsil. To bylo naposled, co jsem o něm slyšel.

Kdybych anketu i jednání hlavních protagonistů nezažil, myslel bych si, že někdo špatně paroduje Felixe Holzmana.

Nezávislé výzkumy jsou samozřejmě potřebné. Bohužel to, co předvádějí agentury a podivné spolky jako Transparency International, Naši politici atd. voličům moc nepomůže. To ovšem neznamená, že statistika je špatná a sociologie nesmyslná. Naopak. Bohužel v Česko-Moravském kotlíku je už několik dekád jen nástrojem zamlžování a manipulace.

Těžko říci, proč Transparency International, sdružení Naši politici a lidé z VŠE Praha připravili tak špatný průzkum a ještě ho ani nebyli schopni správně vyhodnotit. Jisté je, že tím přispěli k dalšímu znedůvěryhodnění podobných kvízů. Škoda to je pro všechny občany, protože ne každý má možnost prověřovat veškeré údaje předkládané netransparentními agenturami a ještě v nich hledat střet zájmů.

Ale lidem, kteří dokážou z českých médií dostat desetimilionovou slevu na reklamu, jako Jan Fischer, tato situace vyhovuje. Tam, kde se nedostává relevantních informací, otevírá se prostor pro manipulaci. Šlendriánsky či manipulativně provedený výzkum není ostudou jen Transparency International a jejich spolupracovníků. Je ostudou i pro média ochotně papouškující tyto nesmysly, a je i ostudou nás všech, protože jsme dovolili, aby naše společnost došla do tohoto stavu.

Nemůžeme teď spoléhat na nikoho a na žádné osvícené vůdce. Je jen na nás, jak spolu dokážeme jednat a spolupracovat, aby se situace zlepšila. Experiment Táni Fischerové, nechat občany, aby nejprve sami sebrali podpisy na její podporu a aby si nyní sami organizovali volební kampaň, je jedním z kroků, jak lidi propojovat. A to, že to funguje, je výhra spontaneity a organizace občanů.

více také: Otevřený dopis týmu Táni Fischerové

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Lítal napsal(a):

Je tu snad někdo kdo si myslel že všechny ty humanitární a neziskové organizace jsou svaté a moudré???
Vždyť je to jen prostor pro hochštaplery a lehkoživky.
Kdo něco umí, uživí se poctivou prací, tedy alespoň mimo tuto republiku
12. 12. 2012 | 10:20

Luba napsal(a):

Cha, chááá!

Myslíte, pane Tožičko, že jde ze strany TI o záměrnou manipulaci v něčí prospěch? Jste zastáncem "konspiračních teorií"?

Nebuďte pověrčivý, jako Skinnerův holub (Columba livia f. domestica).

Činovníci TI jen dokazují, že co do procentuálního počtu intelektově nesmělých či alternativně inteligentních se mohou směle měřit např. s právníky.
12. 12. 2012 | 10:26

Kamil napsal(a):

Autor může mít pravdu, přeceňuje však význam informací o financování této kampaně. Srovnávat např. Fischerovou a Fischera z tohoto hlediska je možné, je to však k ničemu, když Fischerová nemá žádné šance a ani prezidentem být nechce, a Fischer je na 1.-2. místě bez ohledu na to, jaké bere peníze a od koho.
Daleko cennější by byly objektivní analýzy předpokladů pro funkci a pravděpodobného chování po zvolení u nejužšího okruhu seriózních kandidátů. Analyzovat populistu Okamuru, kulturně vyšinutého Franze nebo ješitnou komediantku Bobošíkovou lze, ale odvádí to pozornost od toho opravdu důležitého. Efektivnější by bylo je s úsměvem ignorovat
Pokud jde o Transparency International, není jasné, proč se do tohoto vůbec plete, má toho už na stole dost, a nestíhá.
12. 12. 2012 | 10:29

Lítal napsal(a):

Přemnožili se nám politologové, a každý musí vykázat nějakou činnost.
Tak se stalo že máme miliony zbytečných keců, ale opravdovou analýzu co má president dělat a umět a jak tomu odpovídají kandidáti nenajdete nikdy a nikde
12. 12. 2012 | 10:44

David napsal(a):

Naprostý souhlas!

-----------

"...Když se ovšem podíváme na současné složení správní a dozorčí rady, je zřejmé, že se zde k rozhodování dostali především lidé navázáni na průmysl.

....Podívejme se, jak umě tvůrci manipulovali s otázkami a s jejich vyhodnocením.

...Nezávislé výzkumy jsou samozřejmě potřebné. Bohužel to, co předvádějí agentury a podivné spolky jako Transparency International, Naši politici atd. voličům moc nepomůže.

...Nemůžeme teď spoléhat na nikoho a na žádné osvícené vůdce. Je jen na nás, jak spolu dokážeme jednat a spolupracovat, aby se situace zlepšila...."

-----------

Je to velmi podezřelé a Transparency International už ztrácí moji důvěru. Stejně, jako Člověk v tísni se svými volbami na školách.
12. 12. 2012 | 10:44

Miroslav Pivoda napsal(a):

Češi si sice polepšili v mezinárodních srovnávacích průzkumech vzdělanosti, ale s jejich kritickým myšlením to asi nebude valné.
Překvapuje mne, že většina českého národa by sice chtěla změnu, a přitom nejvyšší voličské preference získávají prezidentští kandidáti tak úzce spjatí se stávajícím systémem. Hm.
Ať tedy rozhodne hlas lidu v demokratickém státě, ale jak potom po volbách docílíme toho, aby se z "antikristů Šavlů stali apoštolové Pavlové"?
12. 12. 2012 | 10:49

P. napsal(a):

Dobrá komedie. V roce 1980 vstoupil soudruh Fischer do KSČ a nyní se dere na Hrad. S pomocí pánů Chrenka a Soukupa může být úspěšný. Čest práci soudruhu presidente.
12. 12. 2012 | 10:51

Vítěz voleb napsal(a):

Chápu rozhořčení, ale nemyslím, že jde od TI o konspiraci. Spíš totálně zvrtali koncepci celého toho projektu. Celkově tam vidím několik zásadních problémů:
- TI nastavila projekt na standardní volební kampaň, tj. jako při normálních stranických volbách, kde nezávislí mají velmi malé šance, což je v případě této volby, kde figurují vlastně jen čtyři kandidáti politických stran (Sobotka, Dienstbier, Zeman a Bobo, budeme-li ji počítat) dost nevhodné
- podle včerejšího vyjádření Fischerové jste se k tomu i vy stavili dost laxně, odpověď jste poslali pozdě a pouze jste odpovídali, že kritéria "jsou pro vás nevhodná"; to fakt nešlo říci: "výdaje na toto a toto jsou 0 Kč, máme pro to takové a takové důkazy"?
- naprosto chápu, že TI nezařadila vaši odpověď do analýzy, byť přišla pouhý den po uzávěrce - když děláte nějaký takový projekt, tak prostě uzávěrky dodržujete; v takovém případě měla být ale Fischerová z celé analýzy vyřazena, protože "vůbec neodpověděla", nikoliv ohodnocena 0 body.
12. 12. 2012 | 10:55

Alna napsal(a):

V mediálním prostoru je velké množství subjektů, kteří nás zásobují informacemi a do značné míry utvářejí to, čemu se říká veřejné mínění nebo většinový názor. Většina z nich to dělá za nějakým účelem, a tak velká část informací, která se k nám dostane je nepravdivá, zkreslená nebo zavádějící. Transparency International, Amnesty International, Greenpeace nejsou žádné výjimky. Proč by měly být. I ony sledují své zájmy nebo zájmy někoho, kdo je platí nebo jim prokazuje niné protislužby.

Záleží skutečně jenom na inteligenci jednotlivců, co si z informačního prostoru vyberou, a čemu budou věřit.
12. 12. 2012 | 10:58

český maloměšťák napsal(a):

Když chceš z neprůhledného udělat vysoce průhledné - poraď se s právníkem /jak správně napsal Luba/.
Ostatně všechny Chrenkovy aktivity jsou zcela v souladu s právním řádem - tvrdí čzyři právníci ze čtyř...stejně jako pan Fischer /bodejť by taky chtěl ty miliony na svou kampaň znevěrohodnit, že...kdo by sám sobě nasazoval oslí hlavu ??/.

Kamil
Nemyslím si, že Fischerová nechce být prezidentkou - to by do toho nešla.
Spíše nechce být prezidentkou za každou cenu. Což je rozumný postoj - ovšem kraďákovští na toto ještě nejsou zralí...aby takový postoj pochopili - musejí napřed vyrůst z těch krátkých kalhot...

Je ale pravda ta, že u Lojzků Retatrdů a Anč Hlupaček má Ficher velmi velké zastání. A že se jich asi sletí - ve dnech prezidentských voleb... na statisíce. /pokud tedy nebude v TV zovna nějaký jo význačný díl Ordinace v růžové zahradě - ale to by byla mediální sabotáž voleb - to si žádné medium nelajzne...ani Soukopovo médium - ani žádné jiné/
-------------------
"Zvedneš-li přímé a vsadíš je navrch zkřiveného, pak tě lid bude podporovat. Ale zvedneš-li zkřivené a vsadíš je navrch přímého, lid tě podporovat nebude."

(Konfucius: Rozpravy)

Já pouze dodám, že když zvedneš křivé a vsadíš je navrch zkřiveného - tak se kraďákovští samou radostí zblázní .
12. 12. 2012 | 10:59

modrý edvard napsal(a):

Inu, počkám si na reakci od TI.
Autor: pane Tožičko, proč jste tam nedal odkaz na ten průzkum od TI?
12. 12. 2012 | 11:01

český maloměšťák napsal(a):

"...podle včerejšího vyjádření Fischerové jste se k tomu i vy stavili dost laxně, odpověď jste poslali pozdě a pouze jste odpovídali, že kritéria "jsou pro vás nevhodná"; to fakt nešlo říci: "výdaje na toto a toto jsou 0 Kč, máme pro to takové a takové důkazy"?..."

http://aktualne.centrum.cz/prezidentske-volby/clanek.phtml?id=765815

"...Původně měly být odpovědi doručeny do 23. listopadu, organizace se pak rozhodla vyčkat do konce týdne, tedy do 25. listopadu.
Email od týmu Fischerové přišel nejprve 18. listopadu s tím, že data nemá cenu posílat do doby, než ministerstvo vnitra rozhodne o přijetí kandidatury. Požadované údaje pak dorazily až 26. listopadu. Ty však už TIC do své analýzy nezařadila...."

Z toho vyplývá, že i ZIC /Ondračka/ si také občas potrpí spíše na formalismus - než aby do věci zatáhli zdravý rozum.
A také to, že zřejmě Fischer měl tu odpověď asi dříve.
Je to šikovný hoch - asi si to nějak zařídil...ostatně u komunistů ho naučili i štábní kultuře, že...
12. 12. 2012 | 11:04

český maloměšťák napsal(a):

re : TIC /Ondračka/
12. 12. 2012 | 11:10

resl napsal(a):

Pro zaťaté primitivy a komunisty všeho druhu to je sice zbytečné psát, ale můžeme se zeptat. Všichni křičí, jak se krade, jak se podvádí, ale když jim předestřete p. Fischerovou, udělá se jim černo před očima. Víte jistě proč. Je to přátelství s V. Havlem, s disidenty, podpis "několika vět", kritický názor na komunisty. Tak taková společnost se tady nachází ještě více jak dvacet let po bolševikovi. Závistivá,nespokojená, arogantní a vulgární i vůči právě takovému člověku, jako Fischerová je. Oni raději zloděje, ale z jejich narudlé líhně, troubu, který bude hlásat jaké že zboží se tu vyrábělo a doma se porvali o žvýkačku a džíny. Slabomyslní, nespokojeni a neukojení kmomouši.
12. 12. 2012 | 11:21

rejpal napsal(a):

resl
pro mě je to o důvod víc k těm volbám jít a hodit to jí. I to, že se nějakým způsobem projevuje už řadu let a vždycky se chovala slušně. V dnešní době je to hodně vzácné zboží.
12. 12. 2012 | 11:29

veverka napsal(a):

Už jsem tu psal několikrát,že u nás jsou zmanipulované všechny významější průzkumy,ankety a volby. TI není absolutně žádná výjimka. To jakým způsobem postupovala tato prapodivná organizace se styky na kdekoho v této anketě je naprosto šokující.

Nicméně je celkem jedno jestli bude prezidentem Žid Fischer,nebo Žid Dienstbier,nebo Židovka Fischerová. Všichni patří ke klanu.
12. 12. 2012 | 11:34

Magda napsal(a):

Budu volit p.T.Fišerovou,ne proto,že by mě ovlivnil tento článek,prostě si myslím,že je to normální člověk a těch je dneska pomálu.
Jinak co se týče transparentnosti průzkumů,nevěřím žádnému.
12. 12. 2012 | 11:34

Yosif K napsal(a):

Transparency International podobne jako mnoho jinych mezinarodnich organozaci rypajicich se v otazkach moralky, dobrocinnotsi, boji proti chudobe atp uplne transparentni neni.

Pomerovani korpupce a transparentnosti je znacne subjektivni - TI sama rika ze nejde o meritko korupce ale o dojem jaky lide maji o korupci v te ktere zemi.

Za Tanou Fischerovou nestoji zadna politicka strana - ani CSSD - nejspis moc penez nevybere a nikam moc daleko se ani nedostane - neni nijak zvlast popularni.

Jeji teze o premene hospodarstvi na druzstevni struktury jsou ciry utopismus.
Druzstva v Cesky byly, jsou a asi i budou, ale znacna cast druzstev se sampsp[adem zmenila na kaziovky nebo SRO. Proc? Uklady kapitalistu? Vetsinou proto ze clenove druzstva se nedokazi na nicem domluvit, kdezto majitel nebo uzka skupinka majitelu vetsinou ano.

Druzstevni vlastnictvi je sice efektivnejsi nez VSELIDOVE VLASTNIOCTVI, ale ve vetsine pripadu je zase mnohem mene efektivni nez soukrome vlastnictvi.

Vselidove vlastnictvi je cesta k zaostavani proti soukromym podnikum, druztsevni vlastnictvi je nekde mezi vselidovym a soukromym vlastnictvim.
12. 12. 2012 | 11:43

Balrog napsal(a):

Pane Tožičko, doporučuji jedno, podívejte se sem: http://www.jan-fischer.cz/kancelar/financovani a pak sem: http://prezidentkatf.cz/kampan/volebni-ucet
Následně se bez emocí zamyslete a řeknětě nám, kdo z těch dvou zveřejňuje více informací? Fischer zveřejňuje transparentní účet, přehled výdajů od dubna, seznam dárců od dubna, podrobnou tabulku s rozpisem výdajů podle druhu a měsíců, seznam nepěněžitých plnění a dokonce i seznam slev na reklamu. Paní Fischerová zveřejnila pouze svůj transparentní účet a seznam darů. tak by bylo možná lepší, kdyby místo spřádání konspiračních teorií, zapracovala na svém webu a poskytla požadované informace.
12. 12. 2012 | 11:44

marxík napsal(a):

maloměšťák
Kolego, co vy proti Fischerovi porád máte? Vždyť se podle vašeho gusta přejmenoval. Měl byste ho chválit kudy chodíte nebo ho aspoň dávat za příklad všem komunistům, jak má vypadat maloměšťácké vyrovnání s minulostí.
12. 12. 2012 | 11:46

Libertad napsal(a):

Až budou definitivně potvrzeni všichni kandidáti na prezidenta, vypište si jejich jména a hledejte mezi nimi někoho slušného. A toho prosím volte. Bez ohledu na to co říká Klaus, píší media, etc.

Slušným kandidátem pro mě je ten, který nevstupuje účelově do politických stran, který neplatí novinářům letadlo do USA nebo 20kč za podpis, etc.

Sidonio Libertad
12. 12. 2012 | 11:49

dříve čtenář napsal(a):

Transparentní zůstaly v poslední době už asi jen 2 základní lidské potřeby. Co tak vycházet z dotazů : tak paní(pane), kolikrát průměrně denně na malou a kolikrát na velkou? A bez anomálií? Kolikavrstvý papír při tom používáte?
12. 12. 2012 | 11:53

nežvaňte napsal(a):

Transparency International je v ČR pouhá účelová massmediální bublina -- už třeba jen proto, jak naložila s dokumentací o uplácení komunálních voleb v Českém Těšéně, kdy byla žádána, aby podala trestní oznámení.
Když oproti neznámému individuálnímu občanovi má přece jenom větší veřejnou známost, váhu.
TI trestní oznámení v této věci však nepodala.
Uplácelo se tedy v ČT u voleb dvakrát.
12. 12. 2012 | 12:00

kp napsal(a):

Tak se jenom divím, jak se tu projevuje neochota hodnotit výsledky objektivně a nikoli podle toho, jak souzní s mým názorem. Když nás TI zařadí na 340 místo v korupci vedle Mali nebo jiných "důležitých" států ukazuje to na hloubku (a také korektnost ) průzkumu. A příspěvky tady vyslovují hluboký souhlas. Moji evropští kamarádi nás tak strašně nevidí (a není to od nich jakási slušnost), zkušenosti mají dost rozprostřené - Itálie, Francie, Belgie,Španělsko. Když podivně zpracují průzkum a T. Fišerová "prohrává" s Fischerem hned se zvedne silná vlna kritiky (proč ne už dříve??). Jestliže byla anketa jenom o transparentnosti financování, potom je její hodnocení nesprávné. Pokud je o transparentnosti osoby, potom je Fisherová pro mně netransparentní(její diskuze v rozhlase byla plná obecných klišé) a Fischer ano (je docela dobře čitelný a lze předvídat jeho postoje)
12. 12. 2012 | 12:03

vasja napsal(a):

Yosif K napsal(a):
Za Tanou Fischerovou nestoji zadna politicka strana - ani CSSD - nejspis moc penez nevybere a nikam moc daleko se ani nedostane - neni nijak zvlast popularni.
--------------------------
A to je divný. Byla věrná Grossoj, Paroubkovi i Pavlu Němcovi a aspoň od toho třetího by mohla něco dostat. Za toho katarskýho znásilňovače.
12. 12. 2012 | 12:05

český maloměšťák napsal(a):

marxík napsal(a):
maloměšťák
Kolego, co vy proti Fischerovi porád máte? Vždyť se podle vašeho gusta přejmenoval. Měl byste ho chválit kudy chodíte nebo ho aspoň dávat za příklad všem komunistům, jak má vypadat maloměšťácké vyrovnání s minulostí.
12. 12. 2012 | 11:46
-------------
Fischer se přejmenoval ? Hmm - on se jmenoval dříve Lasička ?
Dávat za příklad komunistům všade, ked chodím,pane kolego ? Hmm - to nepůjde - já se totiž s komunisty nestýkám (respektive se lidí nevyptávám, zda se dřívě jmenovali např.Lasička).
Pane kolego, vy - zdá se, to máte v hlavě celé nějak popletené. Zkuste si tu dialektiku přemalovávání různých firem na růžovo upřesnit na nějaké schůzi.

Ostatně znáte tenhle ?

Potká se starý Kohn kolem roku 1950 na Staromáku s Loebensteinem :"Jak se maj, Loebenstein, dlouho jsem Jich neviděl."
- "Pěkně děkuji za optání, ale neříkaj mi Loebenstein, já se teď jmenuju Zahradník."
Kohn : "Co to povídaj, vždyť jejich dědek byl Loebenstein, fotr Loebenstein a Oni jsou najednou Zahradník ?!?"
Loebenstein pokrčí rameny. Asi za týden se potkají znovu.
Kohn :"Dobrý den přeji, Zahradník, tak jak jde život, co děcka, manželka a vůbec, zdraví Jim slouží, obchody se hýbají ?."
- "Pardon, ale ne Zahradník, nýbržto Mlynář. Já se jmenuji Mlynář", odvětí Loebenstein.
Kohn :" Počkaj , počkaj, tak to ne. Tak nejdřív se, Loebenstein, jmenují Zahradník a potkám Jich za necelý týden a oni se najednou jmenujou Mlynář ?!!? Jak tomu mám rozumět , to mi musej vysvětlit !"
- "To se má, Kohn, takto. Já přijdu na úřad. Něco po nich chci. Oni to všecko sepíšou a nakonec se mě zeptaj na jméno. Tak jim řeknu - Mlynář.
Jenže úředník vzápětí svraští obočí a ptá se : " A předtím ?"
12. 12. 2012 | 12:05

český maloměšťák napsal(a):

kp
Fischerová, pane kp...nikolivěk Fishrová. Ale to je jen drobný detail.
Ano - Fischer je velmi transpraentní...eh, tedy jeho postoje.
Pokud tedy fouká ten správný vítr, že....

Pane kp...ono jde o metodiku...jestli si neráčili všimnout. V tomto případě tedy o metodiku velkých peněz vs metodika dobrovolnosti a malých peněz.
V kapitalismu pak vítězí ty velké peníze...nebo fištrón...ten fištrón ale musí být řádný a masmediálně vykomunikovany - takže jsme opět u těch velkých peněz.
Nejlepší kombinací je pak velký fištrón a velké peníze.
Pak teprvá vyplouvá nad ty vodní spousty ten Velký Duch - namalovaný na růžovo.
Až po tom sňatku VF /Velký Fištrón/ a VP / Velké Peníze/.
To se pak teprvá kra´dákovské děti radují a tančí.
VF + VP = VD

Rolničky, rolničky...la, la, la, la, la....tra, la, la, la, la, la, ...bzum rum džuchajdáááá !
12. 12. 2012 | 12:13

český maloměšťák napsal(a):

re _ Fisherová
12. 12. 2012 | 12:14

český maloměšťák napsal(a):

" Ty, mámo, já bych ti tu Fischerovou aji volil..ale ona to má asi prohrané už předem, že - mámo ? "
" Táto, já bych ji taky volila ...ale jak říkáš ty - táto, ona dostane moc málo hlasů..."
" Mámo, a budeš teda volit Fischera - nebo Zemana ?"
12. 12. 2012 | 12:16

Občan napsal(a):

Velice děkuji, pane Tožičko,
za zjištěné a zveřejněné informace. Znovu mě utvrdily v tom, že p. Fischera za žádných okolností (a to ani v případě, že by stál proti Sobotkovi nebo Schwarzenbergovi).

Tahle zkorumpovaná figura se NESMÍ stát prezidentem ČR.
12. 12. 2012 | 12:17

MartinO napsal(a):

"Ty mámo a neprobíhá náhodou volba prezidenta dvoukolově?"
"No vlastně jo táto. Takže se nemusíme bát volit v prvním kole koho chceme a ve druhém kole se uvidí"
"Tak to je vážně pecka mámo. Tak se to pokus vysvětlit i maloměšťákovi."
12. 12. 2012 | 12:33

kp napsal(a):

re maloměšták
Transparentnost je slovo, které pro mne znamená pouze hodnocení a neimplikuje pozitivní vztah. Obdobně i opak - netransparentní ( tedy neprůhledný).
Za Fisherovou se omlouvám, příště budu "c" mačkat odpovědně.
Ale i ve Vaší reakci je implicitně obsaženo -kdo nesdílí můj názor je .... (doplňte podle libosti).
12. 12. 2012 | 12:42

Xury napsal(a):

Upřímně řečeno jsem ani netušil, že je Fischer pravicový kandidát.
12. 12. 2012 | 12:42

Luba napsal(a):

Pravicový kandidát?
Co to je?

Kulhá na pravou zadní?
12. 12. 2012 | 12:53

Tušil napsal(a):

Luba
Ne, na levou přední, pravá je nezničitelná. Ale to jenom když je vožralej. Jinak se počtyřech nechodí.
12. 12. 2012 | 13:01

resl napsal(a):

rejpal 11:29,
Magda 11:34
Jo, celkem to vyplývá z toho volání po poctivosti, ale budete jedni z mála. Odměnou vám zůstane čisté svědomí a to taky není k zahození.
12. 12. 2012 | 13:03

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek, který neměl nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
12. 12. 2012 | 13:09

Pavel13 napsal(a):

:MartinO
"... a ve druhém kole koho méně nechceme."
12. 12. 2012 | 13:53

nevládní podvodníci napsal(a):

Dělám si další čárku u teze:
Václav Klaus má vždycky pravdu.
Už se mi nevejdou na papír.

Ale i mnohem renomovanější nevládky jako Amnesty International mají zvláštní personál.
Jejich bývalý generální tajemník Ian Martin ve funkci zvláštního (to je to slovo) zástupce Pan-Ki-Muna v Libyi použil dopravní prostředky v dispozici Vysokého komisaře pro uprchlíky k dopravě libyjských zabijáků do tajných táborů v Turecku (a tedy do Sýrie).
12. 12. 2012 | 13:53

Mirek napsal(a):

Pane Tožičko, zvažoval jsem, že bych svůj hlas věnoval paní Fischerové, ale Vaše chování a demagogii tohoto textu považuji za natolik odpudivé, že jí svůj hlas nedám. Pokud už dnes obklopuje lidmi jako jste Vy, jak arogantně a demagogicky byste si Vy a další lidé kolem ní počínali pokud by byla zvolena?
12. 12. 2012 | 13:56

rejpal napsal(a):

PgDn Franta Nebojsa
A jak by to z titulu funkce prezidenta udělal?
Vyštípat ho můžeme jen my - když nebudeme volit jeho stranu. Žádný spasitel nám v tom nepomůže.
12. 12. 2012 | 14:05

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
12. 12. 2012 | 14:22

neo napsal(a):

český maloměšťák:

mámo táto v komoře je plyn, pustíme tam kocoura a on se tam udusí, mámo, táto, v komoře je chcíplej kocour.

dvoukolový systém má tu výhodu, že se v prvním kole nemusíme bát volit nikoho, kdo teoreticky nemá šanci uspět. Losna i Mažňák postoupí s největší pravděpodobností tak či onak.
12. 12. 2012 | 14:35

marxík napsal(a):

maloměšťák
Kolego, předstírat nechápavost je vaše silná stránka. Děláte to tak věrně a tak často, že se začínám klonit k názoru, že nic nepředstíráte.
12. 12. 2012 | 14:38

pepa napsal(a):

Pane Tožičko, a co financování vašich vlastních projektů? Máte vše v pořádku? Například dluhy jistého družstva, které samozřejmě v duchu vašich utopických vizí zcela zkrachovalo? Již jsou splaceny? A už také jste zaplatili alepoň zaměstancům, co jste jim protiprávně a dlouhodobě dlužili? Říká se tomu zamést si nejdříve před vlastním prahem, víme?
12. 12. 2012 | 14:52

modrý edvard napsal(a):

kp: On je to index vnímání korupce. To nám novináři obvykle nepíšou, protože by to museli vysvětlovat. Ti za to v podstatě nemůže.
Mirek: pí Fischerovou volit nebudu, ale proč myslíte, že se obklopuje Tožičkou? Já bych řekl, že se jí Tožička zastává samozvaně.
12. 12. 2012 | 14:58

resl napsal(a):

Mirek 13:56,

myslím, že jste to Tožičkovi pořádně nandal, ten se v tom chudák snad ani nevyzná. Jako já.
12. 12. 2012 | 15:05

český maloměšťák napsal(a):

marxík napsal(a):
maloměšťák
Kolego, předstírat nechápavost je vaše silná stránka. Děláte to tak věrně a tak často, že se začínám klonit k názoru, že nic nepředstíráte.
12. 12. 2012 | 14:38
---------
Pane kolego, vy jste tak záhadný ve svých vyjádřeních, že se přikláním k názoru, že snad vůbec nejste...a že tedy ty vaše pitomoučké glosy sem píše nějaká stranická mašinka - které se neustále kouří z komínka.

Hezl
12. 12. 2012 | 15:05

český maloměšťák napsal(a):

" Ty, mámo, já bych ti tu Fischerovou aji volil..ale ona to má asi prohrané už předem, že - mámo ? "
" Táto, já bych ji taky volila ...ale jak říkáš ty - táto, ona dostane moc málo hlasů..."
" Mámo, a budeš teda volit Fischera - nebo Zemana ?"

:))
/trefená hus gagně/
12. 12. 2012 | 15:07

jenda napsal(a):

Je to opravdu úsmevné, když pan Tožička zdůrazňuje myšlenku Táni Fišerové o nápravu kapitalistické ekonmiky pomocí lidových družstev. Družstvo, ve kterém pan Tožička osobně figuroval, si kleklo po několika měsících činnosti a zanechalo po sobě statisícové dluhy. Myslíte, že toto je opravdu dobrá cesta k nápravě kapitalismu?
12. 12. 2012 | 15:12

marxík napsal(a):

maloměšťák
Kolego, některé glosy musí být pitomoučké, aby mohly vyniknout vaše strukturované rozbory.
Buďte rád, že mě máte, a netrapte se , že nerozumíte mým narážkám. Cévky už máte jistě zkornatělé, a tak je ve vašem zájmu raději nechápat.
12. 12. 2012 | 16:01

Otázkář napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=T186AhK2iro
12. 12. 2012 | 16:04

Das bin ich napsal(a):

Znate nekoho, kdo se chysta volit Fischera? Ja ne, co je na nem tak objevneho?
12. 12. 2012 | 16:17

mik napsal(a):

Statisky a vyzkumy tedy prognozy jsou stejne jako pocasi a jejich cil neni zdelit lidem teoreticke informace jak si ktery kandidat stoji ale jde o to vsugerovat lidem ktery ma byt zvolen,,Hodne jsem se zasmal dnes kdyz jsem si precetl jak by Klaus emigroval kdyby byl nektery kandidat zvolen skoda ze opet veren svemu alibismu nerekl kvuli kteremu nebo ktere by byla emigrace vhodna on sam pred lety rekl kdo nevoli me voli euro a zrejme hodne lidi co vnimalo jak se CR riti do hnoje volilo euro Kdyz byla pred 5 lety zmanipulovana fraska voleb tak si mozna kazdy rikal ve chvili kdy meli lide volit sami ze konecne se neco hnulo ale dnes je jasne ze to bude opet ostuda a fraska sotva odeznela ostudna matematika ( neni jeste vyresena ) uz je dalsi problem zastupce ve volebni komisi,,,obycejny clovek uzvazujici selskym rozumem si musi rict ze za takovym slendrianem je umysl odlozit volby duvod je nejasny asi jeste nejsou dohodnute obchody s temi koryty nahore ...ja ti dam tohle ministerstvo ty mi das zase tohle ...ze CR nebere nikdo v EU uz vazne tomu se neni co divat sedi u vedlejsiho stolu hazi soustavne EU klacky pod nohy euro prijmout nechce ale porad natahuje dan po dotacich Klaus nechce podepsat euroval cimz opet porusil ustavu a sve pravomoci Jinak by bylo mozna lepsi odvolat termin voleb uz ted protoze je jasne ze nekdo volby napadne u soudu a ten to samozrejme nestihne Ovsem Peake muze rict co bolo to bolo terazky som majorom a na aktualne je zverejneno ze za ceske obcasnstvi se stydi uz kazdy druhy cech ,,, neni divu a v tom pruzkumu ? je to jen ted zakulisni boj o koryta nic vic lide by mohli tehle frasce zabranit ale koho volit neni jasne,,pokud nemam moznost jinych kandidatu tak pak bych volil stareho spiciho Swanzenberga protoze me prijde ze jediny se pokusi vest CR do Bruselu a ne do Moskvy..ale jak se zda volby stejne budou napadany u soudu,,,,
12. 12. 2012 | 16:24

Nikoloki napsal(a):

Ne Felix Holzmann - již Hlustvisihák (za bolševika!) tvrdil, že v politice může bejt bordel, ale ve statistice to musíme mít podle dohody …
12. 12. 2012 | 16:26

veverka napsal(a):

Fischerovi dává na kampaň miliony kmotr Chrenek,tak třeba strčil něco i TI,aby už ten průzkum zaonačili tak nějak aby jeho kůň vyšel zdánlivě nejlíp.
12. 12. 2012 | 16:31

fafnir napsal(a):

Autor cudně zamlčel,že on sám je ve volebním teamu T.Fišerové.Já je když mu tolik jde o transparentnost.Jinak TI je stejně tak málo důvěryhodná jako OSN.
12. 12. 2012 | 16:38

info.crew napsal(a):

Jsem zvědav, jak za bolševická tlačenka ve volbách nakonec dopadne.
12. 12. 2012 | 16:38

Clouseau napsal(a):

fafnir: Pokud něco kritizujete, je dobré si to nejdřív přečíst. Autor nic nezamlčel, cituji z výše uvedeného článku: "Jako komentátor Deníku Referendum a člen volebního týmu Táni Fischerové jsem se pokoušel od TI získat nějaké informace. ..."
12. 12. 2012 | 16:58

český maloměšťák napsal(a):

fafnir
Fafnir - co tak misto fafňani si někdy přešíst - o čem to vlastně fafňaj ?
12. 12. 2012 | 17:08

český maloměšťák napsal(a):

marxík
Kolego marxíku, kdyby průchodnost vašeho konečníku byla taková jaká je průchodnost mé nejucpanější cévky z těch njucpanějších - nemusel byste při plození vašich nesmyslů zde - ale i jinde....nemusel byste tolik hekat, skuhrat , funět a kňučet.
12. 12. 2012 | 17:13

český maloměšťák napsal(a):

Mirek napsal(a):
Paní Táňa Fischerová nemusí hovořit o mravnosti, soucitu, svědomí, pravdě a lásce. Ona totiž žádné takové vlastnosti nemá. Pokud někdo jako ona, nechá svého postiženého syna "hnít" v ústavu, aby se sama mohla svým plačtivým a dojemným hlasem předvádět na Adventních koncertech, pak je to z její strany vrchol pokrytectví. Chraň nás před takovou prezidentkou.
25. 07. 2012 | 01:33

Mirek napsal(a):
Pane Tožičko, zvažoval jsem, že bych svůj hlas věnoval paní Fischerové, ale Vaše chování a demagogii tohoto textu považuji za natolik odpudivé, že jí svůj hlas nedám. Pokud už dnes obklopuje lidmi jako jste Vy, jak arogantně a demagogicky byste si Vy a další lidé kolem ní počínali pokud by byla zvolena?
12. 12. 2012 | 13:56

Divné ? Že se jakoby čas otočil a logika je z toho taky paf ?
Nikolivěk -. jde pouze o jeden z projevů toho, že se i pod blogy aktualně cz občas objeví nějaký propagandistický zmete...eh, tedy šotek.

Kumu by asi nejvíce vadila Fischerová ?
Podle mě poctivým podnikatelům sotva.
12. 12. 2012 | 17:21

Yosif K napsal(a):

jenda napsal(a):
Je to opravdu úsmevné, když pan Tožička zdůrazňuje myšlenku Táni Fišerové o nápravu kapitalistické ekonmiky pomocí lidových družstev. Družstvo, ve kterém pan Tožička osobně figuroval, si kleklo po několika měsících činnosti a zanechalo po sobě statisícové dluhy. Myslíte, že toto je opravdu dobrá cesta k nápravě kapitalismu?
12. 12. 2012 | 15:12
Divim se ze se z toho Tozicka nepoucil. Mozna si mysli ze jejich druzstvo polozila nekala kapitalisticka konkurence.
Jedni druzstva kery jakz takz funguji jsou ty, kde predseda vsechno ridi jako kapitalista a nejakym zpusobem drzi vsechny ostatni HOOODNEEE DALEKOOOO od "druzstevni demokracie a ucasti na rizeni". Utopista Tozicka tohoto asi nebyl schopen.
12. 12. 2012 | 17:23

Yosif K napsal(a):

CM napsal:
Kumu by asi nejvíce vadila Fischerová ?
Podle mě poctivým podnikatelům sotva.
12. 12. 2012 | 17:21
Samozrejme ze Tana Fischerova a jeji druzstva by nebyly zadnou velkou konkurenci pro poctive podnikatele. Na druhe strane - clenove tech druztev by asi trpeli hladem. To je ten maly zaporny detail jejich narodohospodarskych planu.
12. 12. 2012 | 17:25

Luba napsal(a):

Reakci pana Beránka z TI na výše uvedený článek pana Tožičky zveřejnil Deník Referendum.

Z něj cituji:

"... V hypotéze spiknutí předložené v článku, je známý pachatel, motiv, nástroj i oběť a tak nějak je i jasné, kdo je kladný hrdina a kdo padouch; a o to asi šlo především.

Bohužel z toho plyne i nutnost prokousávat se dál pilně navrstvenými argumenty. Koho to nudí už teď, nemusí ani dočítat. O nic zásadního nepřijde. Jedná se o reakce na různá tvrzení uvedená v původním článku.

Proto zde uvádím i něco, co by patřilo až do závěru. Nejvíc překvapivá je ochota věřit na teorii spiknutí a ochota autora pumpovat do čtenářů polopravdy, manipulace a emoce. Rovnou přejít do protiútoku a řešit věci silově a denunciačně – kdo nejde s námi, jde proti nám. ..."

Více zde:
http://www.denikreferendum.cz/clanek/14531-meze-transparentnosti-podle-tt
12. 12. 2012 | 17:57

Luba napsal(a):

Říkám to pořád ...
obyčejná hloupost obou zúčastněných stran a nedostatečná komunikace, nedorozumění, je daleko pravděpodobnější a častější, než záměrná manipulace v něčí prospěch.

Musím konstatovat, že pan Tožička tým prezidentské kandidátky Fischerové svou hysterií poškodil. Doufám, že tam není více takových ...
12. 12. 2012 | 18:01

Rudi Koutek napsal(a):

Yosif K napsal(a):
"Samozrejme ze Tana Fischerova a jeji druzstva by nebyly zadnou velkou konkurenci pro poctive podnikatele. Na druhe strane - clenove tech druztev by asi trpeli hladem. To je ten maly zaporny detail jejich narodohospodarskych planu.
12. 12. 2012 | 17:25"

Druzstva jsou v Nemecku bezna zalezitost, myslim si, ze jejich clenove hladem netrpi. Proc by meli clenove ceskych druzstvech trpet hlady?
12. 12. 2012 | 18:07

český maloměšťák napsal(a):

ad Rusi Koutek
http://en.wikipedia.org/wiki/European_Association_of_Co-operative_Banks

"...The EACB covers 50 million members and its member institutions serve 181 million customers in more than 65,000 branches. Supported by 777,500 employees, EACB members hold a market share of around 20% in the European Union...."

http://en.wikipedia.org/wiki/International_Co-operative_Alliance

"...In December 2009, the United Nations declared 2012 as the International Year of Co-operatives..."

Ostatně myslím si, že i Mafie v Kraďákově fungují spíše na jakémsi družstevnickém principu - než že by byly akciovkami či eseročkami.
A jak jim to hezky jde k duhu !!
12. 12. 2012 | 19:22

antoni.n napsal(a):

Dobrý večer, lidé dobří.

Vašnostové, předesílám, že jsem sympatisant kandidátky Táni Fischerové, z mého hlasu pro, nevylučuji ani Knížete, s dalším textem toto však nesouvisí.

Ale proč se ozývám zde po čase, dostala se před zraky moje agenda, jak se budou přidělovati voličské průkazy.

Jsou totiž jen dvě takové možnosti jak se zaregistrovat a průkaz získati:

1/ Osobně zajít a požádat na příslušném Městském úřadě, tam se prokázati, dle současného trvalého bydliště, do 16 hodin 9. 1. 2013.

2/ Žádost lze podat v listinné podobě opatřené úředně ověřeným podpisem voliče na adresu příslušného úřadu,

nebo v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na příslušnou elektronickou adresu,

prostřednictvím datové schránky.

Žádost v listinné podobě musí být doručena nejpozději 7 dnů přede dnem volby presidenta, t. j. do 4. 1. 2013. Voličské průkazy budou vydávány a rozesílány od 27. 12. 2012.

Nu, jsem věru žádostiv představiti si, jak geronti, mlaďoši bez trvalého bydliště, zdravotně postižení, nepohybliví, budou posílat ze svých datových schránek žádosti, budou běhat k notářům, či šlapat schody do úřadů a tam čekat, až na ně přijde řada.

Vypadá to jako další povedená taškařice současné samosprávy. Pokud se nějak pletu, poučte mne, vyvraťte mi to, prosím.

an

P. S. reCAPTCHA komentuje - oppressed rytytafa
12. 12. 2012 | 21:26

Almo G™ napsal(a):

Luba napsal(a):

"Nejvíc překvapivá je ochota věřit na teorii spiknutí..."

>>> Zajímavý pokus o manipulaci.

Jakmile přejmenujeme podrazy na "spiknutí", hned se s kritiky nefér hry bojuje snáze, že?

Vždyť přece věří na "spiknutí" Pomatenci jacísi...
12. 12. 2012 | 23:19

Almo G™ napsal(a):

Ad http://www.denikreferendum.cz/clanek/14531-meze-transparentnosti-podle-tt

Ten článek je neuvěřitelný v tom, že přes nadstandardní úroveň žvanivosti a rozplizlosti k nepodstatným detailům vlastně potvrzuje původní článek T.Tožičky a nevyvrací nic z jeho podstatných námitek. Už jen ta příhoda se "silným větrem"...

"přiznávám, že to bych mohl být já, protože mi nedávno opravdu někdo volal, ale nebylo mu vůbec rozumět – pro silný vítr, zavěsil a znovu už se neozval"

Takto argumentuje dospělý člověk v záležitosti posuzování prezidentské kampaně? Zvláště pak ta formulace: "přiznávám, že to bych mohl být já..." je prostě okouzlující. To je čiročiré argumentační zoufalství.

Pro Lubu ovšem předmět obdivu.
12. 12. 2012 | 23:28

antoni.n napsal(a):

Ad Rudi Koutek 17.25

Chlape, pravdu díte, proto zde již nějaký čas hlásám, poučení hledejte u západních sousedů.

Tam funguje již tolik věcí, pro blaho místních, že se tady o tom nikomu ani nesní.

Nejenom kooperativy, ale i občiny, kde se směnují výrobky a služby nezávisle na finančním sektoru. V tom lze vidět cestu jak ven z otroctví bankéřských imperií.

Bankéři jsou většinou blbí, fachidioten, mají mezi sebou pár mazanejch čímanů, kteří jsou schopní všeho, podvodů, lstí a přes najaté služby i vražd a těch nejtěžších kriminálních činů. Jde o to, aby se někdo more smart dostal jim pod kůži, ale začíná to v Deutschland asi fungovat, 500 policistů a daňových úředníků tam ve Frankfurtu včera vtrhlo, do Deutsche Bank a začali pracovat.

Vzpomínám, kdysi jsem tam měl účet a říkal jsem bráškovi v Americe, to je safe, ne ? Asi dvacet pět let zpátky, řekl mi, nic v těch našich bankách je sejf, povídal jsem, ale DB, to snad... říkal, no, no. A teď koukám. Ale nic už tam nemám. Dávno.

So it goes, tak to chodí, chlapci, v tomto podivném světě...
12. 12. 2012 | 23:41

Kresta napsal(a):

Hlavním hlídačem zájmů globalního kapitálu je tady nyní Schwarzenberg a Fišer je mu přidělen jako elév. Fišer by si tohle všechno ze své pozice nebyl schopen zařídit. Schwarzenberg je zatím v té volbě jako pojistka, kdyby to s Fišerem z nějakého důvodu nevycházelo.
13. 12. 2012 | 01:39

Pavel13 napsal(a):

Proč se tady bavíme o zakládání nějakých družstev? To bude jakási nová prezidentská pravomoc?
13. 12. 2012 | 06:36

KAB napsal(a):

Děkuji za tento článek - že na téhle anketě nebo analýze něco smrdí mi bylo jasné hned jak jsem ji uviděl, respektive její výsledek. Díky Vám už vím proč a co za tím je. TI jsem považoval za důvěryhodnou instituci, ale zdá se, že jsem se krutě mýlil :(
13. 12. 2012 | 07:44

ben napsal(a):

veverka napsal(a):
Už jsem tu psal několikrát,že u nás jsou zmanipulované všechny významější průzkumy,ankety a volby. TI není absolutně žádná výjimka. To jakým způsobem postupovala tato prapodivná organizace se styky na kdekoho v této anketě je naprosto šokující.

Nicméně je celkem jedno jestli bude prezidentem Žid Fischer,nebo Žid Dienstbier,nebo Židovka Fischerová. Všichni patří ke klanu.
13. 12. 2012 | 07:48

hovorka11 napsal(a):

Pokud by TI byla nezávislá organizace, tak by z podstaty své činnosti musela upozorňovat nejen na pokračování lumpáren za vlády pana Fischera, ale i na jeho "kariérní růst" přes Brusel a zcela obrácené myšlení populisty, který se mění v čase a prostoru dle změn režimu a upozornit na protipólnost jeho vyjádření dnes a za jeho činnosti ve funkci premiéra. Jak sám prohlásil ve smyslu " že chce dělat úředníka, který nemá politické a ambice a chce dále dělat po premiérování úředníka jako odborník".
Fischer byl a bude typ člověka se změnou názorů dle okamžitých osobních potřeb, tudíž jakýsi "pucflek" zájmům nátlakových skupin proti zájmů občanů i když se samozřejmě snaží přesvědčit veřejnost o opaku. IT tak začínám vnímat jako závislou právě na těchto skupinách.
13. 12. 2012 | 09:15

hovorka11 napsal(a):

Obecně lze vypozorovat, že nevládní organizace významnější působnosti jsou dříve či později pod plnou kontrolou státních útvarů a jsou následně živeny ze "státní podpory" ať už ze států kde působí, nebo z "demokratických center" především v USA a GB.
Výrazně se to projevuje u "Člověka v tísni" který je placen z americké státní podpory a je selektivně zaměřen na Čínu, Rusko, Ukrajinu, Írán, Kubu, Barmu a přísne dodržuje nedotknutelnost Saudské arábie, Kataru, Bahrajnu a ostatních vražedných despocií, kde jsou lidé za protesty vražděni a doživotně vězněni.
AI v ČR má 10 zaměstnanců a jejich řídící centrum je v GB zřejmě v Londýně (tam byla i stvořena "Observatoř pro lidká práva v Sýrii", která má za úkol legitimovat západem vytvořenou "demokratickou vládu Sýrie" bez účasti syřanů, která má zlegitimovat militantní islamisty s předvojem All- kaidy. Momentálně se do bojů za islamistický kálifát finančně investuje ze zdrojů západních "demokracií").
------
Závěr:
Nedělejme si iluze, tyto organizace "stojí" na zapálenosti velmi mladých lidí, kteří chtějí udělat něco dobrého, ale jsou jen využiti ke krytí horšího.
------------------------
Jejich přání k Vánocům:

Happy World Human Rights Day!
Dear ......,

Call us crazy, but we can't think of a better way to honor World Human Rights Day than to share this fun video with you from our Amnesty International office in France.

We love seeing people who are excited about human rights - and not afraid to express it through dance! Amnesty International is a worldwide movement truly like no other.

Watch this video to see what we mean:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ap-aZJbcplY#!
13. 12. 2012 | 09:45

Vladimír napsal(a):

Stručné shrnutí zbytečně dlouhého článku: soudruh pánbíčkář Tožička straní Táně Fischerové, a proto se ho nemile dotklo, že ve studentských volbách zvítězil někdo jiný. Rozhodl se tedy celou akci pošpinit, pomluvit, rozcupovat ... proč mi to tolik připomíná katolickou církev a její tisíciletou historii lží, přetvářek a honů na čarodějnice??
13. 12. 2012 | 14:26

šašek z Jihlavy napsal(a):

Potěšilo mne, že diskutéři, kteří podporují Táňu Fischerovou, patří k nickům, které rád čtu a rád si s nimi vyměňuji názory.
Před chvílí skončil Hyde Park a Táňa Fischerová u mne zabodovala klidem, laskavostí a tolerancí i k ženě, která ji hrubým hlasem hrubě napadla. Dokonce tuto krásnou ženu kritizovala kvůli jejímu střízlivému zevnějšku (asi by rádši nějakou tu cácorku z TV). Presidentka formátu Táni Fischerové by možná nekralovala na titulních stránkách bulváru, za to by ale nedělala naší zemi ostudu a pomohla napravovat naši pošramocenou reputaci.
Táňa Fischerová na Hrad!
13. 12. 2012 | 21:37

Duval napsal(a):

Šašku, psal jste že jste starší A "ZKUŠENÝ" chlap.
Proboha, opravdu si myslíte ře k tomu aby někdo byl vrchní velitel vojsk /i v případné válce/, jmenoval správné lidi jako soudce, do bankovní rady, diplomaticky zastupoval a UHÁJIL zájmy české republiky mezi světovými politiky, stačí když umí udělat smutné oči na předvánoční besídce???
.
Opravdu, vy hurá antikomuinisti jste na tom tak divně, že když to člověk poslouchá, nediví se že lidi zoufale volí komunisty, aby se vrátili
14. 12. 2012 | 06:44

šašek z Jihlavy napsal(a):

Duval
Opravdu věříte, že tyto úkoly a povinnosti má vykonávat prezident bez konzultací s odborníky. Jde jen o to, jaké lidi si vybere. I když uznávám, že Klaus je jakožto vrchní velitel armády schopen vyhlásit vyjímečný stav, pokud by usoudil, že jemu a jeho kumpánům teče do bot. Mám podezření, že by reaktivoval i lidové milice: Právě jsem přišel z Hradu a dám vám zbraně, dali jste si na ně! Uráááááá.....
14. 12. 2012 | 09:45

katango napsal(a):

Volte Avatara!
15. 12. 2012 | 11:20

Kwakin napsal(a):

Pane Tožičko!
Každý průzkum, jehož výsledky se mi nelíbí, mohu označit za zmanipulovaný. I vy tak činíte a špiníte. Jako správný křesťan vedete kampaň ne vyzdvihováním předností svého kandidáta, ale špiněním jiných.
16. 12. 2012 | 11:10

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy