Pozdrav z Číny: Luxusní investice nejsou pro zlatokopky
Zlatokopky si pravidelně nechávají od frajerů zaplatit vuittonky. Dříve či později pak oplácejí kopačkami. Rozum do hrsti, chlapi – Vuitton ano, ale investujme přímo do něj. Jsem teď v Číně a v kdejakém Zapadákově (jasně, ta města jsou větší než Praha) mají pravý Vuitton nebo i Gucci obchod. Třeba tady taky jednou bude recese, kdo ví, ale s trendem to podle mě nepohne: do roku 2020 bude Čína trhem číslo 1 pro luxusní zboží. Ve více než 300 městech budou žít lidé s příjmy jako nyní v Šanghaji. Jelikož většina luxusních firem je z Evropy, je to pro nás dobrá zpráva. Na prodeji luxusu do Číny a Asie vůbec se dá vydělat kupa peněz. Louis Vuitton je v Číně nejpopulárnější. Jeho akcie nesou teď dividendu kolem 2,5 procenta ročně. PPR, vlastník značek Gucci nebo Yves Saint Laurent, má také pěknou dividendu (3,7 %) a navzdory recesi dokáže navyšovat marži (za pět let 11 % navíc k marži). Hugo Boss vypadá také lákavě – pěkná dividenda (4,1 %) i zisková marže (15,5 %). Dokonce i Řekové mají vlastní a v Asii celkem úspěšnou značku Folli Follie – byť ano, Vuitton to není… Do luxusu se dá investovat i přes podnikové dluhopisy. Všechno je prostě lepší než to dát zlatokopkám. Ty pošlete do…
http://ekonomika.idnes.cz/analyza-cinu-ceka-recese-0w5-/eko-zahranicni.aspx?c=A120730_132821_eko-zahranicni_spi
http://ekonomika.idnes.cz/analyza-cinu-ceka-recese-0w5-/eko-zahranicni.aspx?c=A120730_132821_eko-zahranicni_spi