Média na celém světě milují davovou hysterii. Dílem proto, že je živí – zvyšuje čtenost, dílem proto, že je to častá lidská vlastnost – stádnost. Proto média tak barvitě a emotivně líčí různá nebezpečí. V posledních mnoha letech s tímto fenoménem velmi profesionálně nakládají různé farmaceutické firmy a hlavně jimi najaté PR agentury. Jde o fenomén vybuzení zvýšené poptávky vyvoláním strachu.
Tak jsem se v bulváru Lidové noviny a Blesku dočetl, že vyháním děti z dětského domova, čímž je připravím o střechu nad hlavou. Snad jen biblický Herodes se choval hůř. Doposud jsem si asi naivně myslel, že pokud někomu nabídnete přestěhování ze zanedbaných prostor do mnohem lepších, tak vás za to nemůže nikdo kritizovat. Velký omyl. To snad platí v normální společnosti a ne ve virtuálním světě, který řada novinářů tak ráda vytváří. Nikdo z těch co články napsali, se neobtěžovali si oba objekty osobně prohlédnout, i když od nás takovou nabídku dostali.