Totalitní praktiky

05. 03. 2013 | 15:58
Přečteno 5067 krát
„Když soukromý rozhovor u vína je vysílán veřejně v rozhlasu, co to znamená jiného, než že svět se změnil v koncentrační tábor?“ píše Milan Kundera ve své asi nejslavnější knize Nesnesitelná lehkost bytí. Na jiném místě dál vysvětluje: „Žádný z nich netušil, že je v profesorově bytě tajné odposlouchávací zařízení a že jsou dávno sledováni na každém kroku! Procházka vždycky bavil své přátele hyperbolami a nehoráznostmi. Teď se ty nehoráznosti ozývaly na pokračování z rozhlasu…

Tajná policie existuje všude na světě. Ale že vysílá své pásky v rádiu veřejně, to snad existuje jen v Čechách!“. Popisuje Kundera situaci po okupaci Československa Sovětskou armádou.

Zase se vysílají nehoráznosti
Po totalitě se u nás ledaskomu stýská. Policie tento tradiční zvyk z tehdejší doby tedy oživila a kreativně rozšířila. „Nehoráznosti“ získané tajnými odposlechy z obýváku, kuchyně a ložnice u Pancové se ozývají z televize,vycházely v novinách a dokonce byly vytištěny i knižně. Stejně jako před čtyřiceti lety v době totality je to možné snad jen v Čechách.

Účel světí prostředky
Stejně jako v době normalizace to skoro nikomu nepřipadá divné. Mnozí se tím baví snad proto, že sami chtějí zapomenout na to, o čem se doma baví. Jiní pokrčí rameny, vždyť účel vždy světil a světí prostředky. Tehdy i dnes. Vždyť přeci všichni musí vědět, že v žádné svobodné zemi už zase nežijeme a že ji krůček po krůčku měníme opět v normalizační vězení.

Manipulace s odposlechy
Dnes už řadě lidí dochází, oč v mé kause jde. Oznamovatel expolicista ,který s drbem je přijat druhým nejvyšším prokurátorem v zemi. Ten sám osobně anonymní drby sepíše a nechá je vyšetřovat jinde, než mu zákon ukládá. Na základě jedna paní povídala jsou nasazeny do obýváků a ložnic odposlechy a započato sledování mnoha osob. Získané odposlechy nestačí k uvalení vazby, tak se musí upravit, aby nevzbuzovaly žádnou pochybnost. Zatýkání probíhá divadelní formou se stovkami policistů. Po zuby ozbrojení policisté obsazují parlament, převozy provázejí vrtulníky.

Odsouzeni předem
Vše je neadekvátní situaci, přehnané, neuvěřitelně okázalé s jediným cílem – vytvořit dojem něčeho naprosto obludného, nebezpečného, nevídaného, prostě zorganizovat monstrproces po vzoru procesů let padesátých. Stejně jako tehdy se vytváří ve společnosti ta správná atmosféra, aby i soudům bylo vše jasné ještě dříve, než otevřou spis.

S nepřáteli republiky zatočíme
Stejně jako v padesátých letech jde hlavním iniciátorům o to vytvořit dojem celospolečenského nepřítele, odvést pozornost od vlastní neschopnosti řešit závažné problémy společnosti, poškodit politického soka a v neposlední řadě o svaté nadšení výkonných složek, které si stejně jako tehdy myslí, že zachraňují republiku a chrání ji proti rozvracečům. Nepřijde jim proto vůbec nic divného na tom, proč by nemohly být jimi pořízené odposlechy v médiích.

Co máte proti totalitě!
Tak jsme se jednoho dne probudili a jsme všichni úplně někde jinde. Pokud se někdo raduje z mého už skoro desetiměsíčního věznění, raduje se z návratu totalitních praktik. Co jim prochází dnes u mne, zítra projde i u vás.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

JC napsal(a):

Pane Rathe,
Nejste sám, kdo 10 měsíců sedí ve vyšetřovací vazbě.
O vaší vině či nevině rozhodne soud. Neohánějte se totalitou, protože v totalitě už byste pravděpodobně bručel na tvrdo.
05. 03. 2013 | 16:12

petr napsal(a):

I policie ráda zažívá své dny slávy, i ona musí před národem a svými chlebodárci obhajovat svou pozici, roli a užitečnost. Proto se občas zatýká za běžného provozu na dálnici (Starka), proto se organizují okamžité převozy vrtulníkem na druhý konec republiky k výslechu (Dalík). Bez ohledu na jména, důvody a konečný výsledek tyto monstr akce zaplatí daňový poplatník (a obyčejný policejní vyšetřovatel pláče, že má neadekvátní plat a policie nemá na počítače, tiskárny, papíry a další vybavení úřadoven). Odposlechy, to je samostatná kapitola.
05. 03. 2013 | 16:21

vasja napsal(a):

Ja myslel že už natáh ráfy a on né.
05. 03. 2013 | 16:23

rejpal napsal(a):

petr
Je tady ale trochu odlišnost. U většiny podobných akcí platí, že čím větší spektákl, tím rychleji je zadržený venku. David Rath má pochybné privilegium, že u něj jde o výjimku. A jak běží čas, otázka proč je čím dál zajímavější.
05. 03. 2013 | 16:25

vasja napsal(a):

Nehoráznosti“ získané tajnými odposlechy z obýváku, kuchyně a ložnice u Pancové se ozývají z televize.........
-------------------------
Taks jí souložil, no a co....
Bejku:-)
05. 03. 2013 | 16:26

marxík napsal(a):

Mně jste žádnou novinu nesdělil, pane Rathe. Již dlouhá léta se snažím místní jelimany upozornit na totéž.
05. 03. 2013 | 16:30

BP napsal(a):

Davide, Davide, při Vašem vzdělání bych předpokládala, že to - co jste napsal - víte již jako poslanec. Ale nezazlívám Vám, že jste se do "podhradí" jako vrcholný politik díval pomálu.
Když začaly po 17.11.1989 náhle mizet ideály a Havlovy plamenné projevy začaly zaznamenávat vážnější trhliny, šokovala jsem tehdy známé (krom toho, že jsem o Klausovi promluvila jako o "nehodném a zlobivém")tím, že komunistická totalita ještě zcela nezmizela, a již tu máme růst totality nové - ekonomické.
Tajné služby jsou všude na světě - v tom má David pravdu. A bláhové vidění světa v tom, že jsme se zbavili StB, a teď už to "bude jen lepší", je z oblasti dětského vidění světa.
Dnes je mnohem dostupnější, dokonalejší a propracovanější technika. Pupkatým plešounům pijícím pivko celý večer v hospodě "U Suchánků" odzvonilo.
Nevěřím, že to dřív bylo "tak hrozné" jak si dovolují "vytrhávat z kontextu" některé filmové dokumenty a seriály. Chápu, že pan Stránský popisuje ve Zdivočelé zemi "svoji smůlu", že se ocitl ve špatný čas na špatném místě. Všichni ovšem takoví nebyli a naprosté většině obyvatel se nedělo to, co Hynek Bočan zfilmoval. Docela se mě to dotýká, protože p.Stránský někdy mluví tak, že to může znamenat, že "kdo netrpěl, neseděl a nenavštívil Bartolomějskou", tak mohl být na druhé straně barikády.
Naprostá většina lidí musela chodit do práce a nechat se buzerovat srovnatelně s dneškem. Tehdy se prudilo s vyvěšováním vlajek, dnes prudí podomní obchodníci, rozmlouvači víry, solárkovníci.
Prostě - nevidím rozdíl. Husáka sice nikdy takto neobžalovali, ale taky jsme neměli senát. Husák zažil těžký kriminál (ten dnešní odstupující jen studijní stáže v zahraničí). Ale - na co srovnávat.
Davide, mohu být již téměř přesvědčena, že Váš případ JE politický. Trvá příliš dlouho, je obestřen nevysvětlitelnými jevy a vůbec je celý nestandardně vedený. Prostě - objednávka.
Stejně tak to může být s Vlastou. Tam už se zcela mlčí, a ba i vlezlí čeští novináři mlčí. Z jakého důvodu?
Proč se soudy nezabývají třemi poslanci, kteří "podrželi vládu" a pak dostali trafiky? Kdeže je krabice od bot a víno???

Hele, Davide, a neví v tom Vašem případu ještě něco dalšího? Já mám dojem, že jste příliš brzy rezignoval. Já bych si denně zvala západní novináře a jiné potentáty z EU. Pokud by toto nepomohlo, obrátila bych se do Ruska, Izraele ...
Musí existovat způsob, jak prokázat svou (Vaši) nevinu, je-li.

A co takhle kdybyste s námi komunikoval, panáčku? My tu nejsme žádná druhá kategorie, abyste námi pohrdal v tom smyslu, že nebudete odpovídat. Myslím, že to by Vám dovolili. Pokud znají české věznice cokoli - mobily, "léčiva" apod. - jistě Vám i dovolí psát si s námi.
05. 03. 2013 | 16:34

mb napsal(a):

chudák david, taky je vám ho tak líto ?

a píše a píše a píše ...
05. 03. 2013 | 16:35

Analytik napsal(a):

Pane doktore, už jste měl možnost zaslechnout alespoň několik sekund ze zmiňovaných odposlechů nebo i Vy máte k dispozici jen textovou versi?
A nakolik je její obsah reálný alespoň v základních rysech?
Nemohu se zbavit dojmu, že většina žalobou inzerovaných odposlechů, které žádný smrtelník dosud neslyšel, je jen dílem policejních písařů.
Něco podobného se stalo při havárii polského vládního letadla před třemi lety ve Smolensku. Ruští vyšetřovatelé dali k dispozici jen textové přepisy zvukového záznamu z pilotní kabiny. Do těchto textů si také mohli přidat co se jim hodilo k jejich teorii a naopak odebrat to, co se jim nehodilo.
Přeji Vám pevné nervy a aby Váš proces začal už letos!
05. 03. 2013 | 16:40

deep throat napsal(a):

začnu citací z Vikipedie:
"Vazba je opatření v trestním řízení, které slouží k zajištění osoby obviněného pro účely trestního řízení a výkonu trestu. Účelem vazby je zabránit obviněnému, aby se vyhýbal trestnímu řízení nebo trestu, aby mařil či ztěžoval provádění důkazů, aby dokonal trestný čin či páchal další trestnou činnost. Podstatou vazby je dočasné (nicméně zpravidla delší, řádově trvající týdny, měsíce, výjimečně i roky) omezení osobní svobody obviněného rozhodnutím soudu ve specializované vazební věznici či ve vazebním oddělení věznice běžné. Vazba má pouze zajišťovací funkci, nelze ji pokládat za trestní sankci či prostředek nápravy, zároveň také nijak dopředu neurčuje výsledek trestního stíhání (budoucí odsouzení obviněného)". Konec citátu

Mně osobně případ Dr. Ratha už delší dobu pořádně smrdí.

Srovnejte postup pražského soudu v případě vazby a souzení vora v zakoně.
PRAHA - Městský soud v Praze uložil údajnému "vorovi v zakoně" Andraniku Soghojanovi dvaadvacetiletý trest vězení. Muž, který se od prvního osvobozujícího rozsudku zdržuje v zahraničí, si podle obžaloby objednal vraždu arménského podnikatele. Při jím organizovaném vražedném honu byl ale podle spisu omylem zavražděn jiný člověk a další byl pobodán.
Verdikt zatím není pravomocný, prvoinstanční soud Soghojana již dvakrát obžaloby zprostil, odvolací soud mu však případ vždy vrátil. Mužovi spoluobžalovaní si dnes vyslechli tresty od 12 do 18 let.

bližší na:
http://www.lidovky.cz/udajny-vor-v-zakone-soghojan-dostal-trest-22-let-vezeni-ppw-/zpravy-domov.aspx?c=A130228_114113_ln_domov_pv
05. 03. 2013 | 16:47

BP napsal(a):

mb, já Vám zdravím, já jsem BP.
Představte si, že by na Vás někdo TŘEBA ušil habaďůru, zažil jste 200 policajtů jako náš Davídek a kdosi Vám vtiskl do dlaně krabici od vína, kde by bylo sedm mega.
Co byste si vyžaloval potom?
Ano, Vy jste jistě člověk ctnostný, který sype ptáčkům, dělí se s homelessy, přispívá na Vietnam. V kolektivu jste oblíben a řádně platíte daně. Žena Vám tyká, děti zdraví, chodí včas spát.
A teď by Vás obvinili z něčeho, co nebylo.
Připusťte - u nás v Čechách - takovou možnost!!
05. 03. 2013 | 16:48

vasja napsal(a):

nalytik napsal(a):
Pane doktore, už jste měl možnost zaslechnout alespoň několik sekund ze zmiňovaných odposlechů nebo i Vy máte k dispozici jen textovou versi?
---------------
Jediný autentický tam je hekání a pleskání.
Zbytek je Kubiceho podvrh.
05. 03. 2013 | 16:50

český maloměšťák napsal(a):

http://aktualne.centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo/clanek.phtml?id=773105

"...."Soud se nebude věcně zabývat amnestijním rozhodnutím," uvedl generální sekretář Ústavního soudu Ivo Pospíšil. Senátoři ve stížnosti žádali zrušit v rámci amnestie článek dvě.

V něm prezident nařizuje zastavit pravomocně neskončené stíhání trvající déle než osm let pro trestné činy se sazbou do deseti let. Osvobozený byl například konkurzní soudce Jiří Berka nebo bývalý šéf českého fotbalu František Chvalovský.

Soud zatím nezveřejnil celý verdikt, čtyři soudci včetně šéfa soudu Pavla Rychetského s ním totiž nesouhlasili a zpracovávají se jejich stanoviska. Celá rozhodnutí soud zveřejní v pátek.

Amnestie zastavila 327 trestních stíhání včetně závažných kauz hospodářské kriminality. Dále prezidentovo rozhodnutí vedlo k propuštění téměř 6500 vězňů. Amnestie se stala jedním z důvodů pro podání ústavní žaloby na Klause, kterou podatelna soudu přijala dnes dopoledne.
"Bohužel tím mizí poslední možnost, jak nějakým způsobem korigovat či z pohledu ústavního soudu komentovat postup, který zvolil prezident a premiér při vyhlášení oné nešťastné amnestie," uvedl předseda ČSSD Bohuslav Sobotka. ..."

Divný stát.

Je to ještě vůbec stát ??
05. 03. 2013 | 16:56

da.Rock napsal(a):

Klid, pane Rathe. Zavřít můžou, pustit musí.
Nejste jediný, kdo o sobě tvrdí, že sedí nevinně, to ostatně tvrdí všichni. A u některých je to dokonce pravda, ale zpravidla nemají možnost blogovat své názory na hojně navštěvovaném servru.
05. 03. 2013 | 17:01

Pavla2 napsal(a):

BP: Nevěříte, že to bylo tak "hrozné", jak prý vytrhávají z kontextu filmové a jiné dokumenty? Tak se, milá paní, zeptejte politických vězňů padesátých let. Vždyť někteří komunisti byli horší jak gestapáci. A vůbec ten bývalý režim...
Líbilo by se Vám, kdybyste si pracně vybudovala firmu, postavila vlastníma rukama dům, pak přišli nějací hajzli, co nic neměli a klidně Vám všechno sebrali? Do baráku nastěhovali cizí lidi a Vy jste se musela s rodinou tísnit na pár metrech? Myslím, že kdyby Vás toto potkalo, dnes budete mluvit jinak. Ikdyž teď vůbec není všechno dobré, tak na minulost můžou vzpomínat s nostalgií jen ti, co se moc nepředřeli a proplouvali životem tak, aby měli co nejméně starostí a klid nebo teplé místečka v kancelářích ROH či KSČ.
Snad tak jediné, co bylo lepší, že bylo více práce. Otázkou je, jestli všichni pracovali jen proto, aby byli nějak zaměstnáni, nebo jestli vždycky ta činnost přinášela určité výsledky. Dnes jsou tímto způsobem zaměstnáváni akorát tak státní úředníci, protože platy nejdou z jejich kapes. Soukromá firma nebude živit nikoho, kdo jí zisk nepřinese. A jak je vidět, práce není dost nikde, ať jde o bývalé soc. státy či kapitalistické. Tak jak tomu chcete pomoci?
05. 03. 2013 | 17:02

uno napsal(a):

Ve srovnání s jinými "odloženými" kauzami bylo popsáno příliš mnoho papíru pro tak malý pakatel (v jiných kauzách jde o stamiliony a miliardy). Ta rozsáhlost "spisu" má za cíl vyvolat chaos, aby se v tom nikdo nevyznal, soud se unavil a pana Ratha odsoudil podle objednávky politického grémia ODS. Pan Rath jim příliš leží v žaludku, však paní Němcová si pospíšila s podpisem těsně před půlnocí, bez ohledu na úřední hodiny.
Pan Rath je možná vinen, ale to posoudí soud, (pokud se ovšem našim soudům dá věřit,viz soudce a státní zástupce ve vazbě), ta vazba pana Ratha je skutečně mimo normu a svědčí o tom, že chtějí Ratha psychicky vyčerpat, aby nebyl schopen se obhajovat, podobně jako to udělali komunisti v kauze Slánský a spol. Stejné praktiky, možná poučení jak na to od stejných lidí. Historie se opakuje.
Každopádně můžeme očekávat podobný monstrproces jako se Slánským a spol, ale zdá se, že to dopadne poněkud jinak, než je ve scénáři. Ať po panu Rathovi hodí kamenem každý, kdo nekorumpoval, nenechal se korumpovat, nekradl a choval se slušně jako řádný občan.
05. 03. 2013 | 17:17

Pavla2 napsal(a):

BP: Vy si myslíte, že když u zatýkání Ratha bylo tolik policajtů, že by pak nikdo z nich neřekl, že mu krabici podstrčili? Vždyť se vynesou daleko méně závažné věci, tak toto by určitě v tajnosti nezůstalo. A pokud se nemýlím - zase se až tolik o něj nezajímám, tak Rath říkal něco o tom, že peníze byly určeny na volby pro ČSSD. Nebo to se jednalo o jiné nalezené peníze?
05. 03. 2013 | 17:24

BP napsal(a):

Pavlo2, politických vězňů několik znám. Myslím si však, že naprostá většina lidí politickými vězni nikdy nebyla.
Komunisté používali některé praktiky, které používali gestapáci. Mám však dojem, že tyto praktiky mohou být oprašovány i dnes na některých policejních služebnách či při našem pobytu venku po setmění, když se setkáme s nějakým individuem. Myslím to zcela vážně a bez příkras. Nasávali jsme klima režimu komunistického, zažíváme bezpráví, absenci policie, nedovolání se svého práva i dnes. Chcete to snad popřít?
Bývalý režim mi velel pracovat se stejnou chutí usilovnou jako ten dnešní. Nejsem příznivkyní žádného režimu, který u nás byl, nebyla jsem nikdy přiznivkyní žádné strany - to kvůli záruce objektivity pro Vás. Dnes je však pracovní nejistota a vše je neuvěřitelně drahé.
Vám sebrali racně vybudovanou firmu a barák - KOMUNISTE, mně - a to čtěte pozorně - TENTO REŽIM sebral též RD a firmu? Jak je to možné? Emigranti - o kterých jsem neměla tušení - zažádali o "svůj majetek" a druhou polovinu pozemku jsem musela vrátit restituentům. Co mi na to řeknete?
Jo, do toho baráku a firmy - co jsem pracně vybudovala - se mi nastěhovali cizí lidé a já se - stejně jako Vy - ještě večer tísnila na pár metrech čtverečních u příbuzných.
Tedy - mě toto potkalo a NEVMLUVÍM JINAK, milá Pavlo. Navíc mi vadí lidé, kteří zde skloňují DEMOKRACII. Jaký je rozdíl mezi Vaším případem a mým?
Já ale na minulost s nostalgií nevzpomínám - tedy co do režimu. Byla jsem mladší-to je pravda, bylo více času na všechno-to je taky pravda, vše bylo takové "lidštější".
Já jsem se. Drahá, teda "předřela", protože mi "nebylo dáno" odsedět 8 hodin. Jistě uznáte, že byly obory, kde to nešlo. Při přivýdělcích v dělnických profesích (po osmi poctivých hodinách) uznávám, že jsme pracovali jen, když přivezli materiál, šéf nebyl nalitej, či šel dopravník. O to víc jsme - coby dělníci - mohli nadávat na režim. Jako dělnici (i na VPP) mi to prošlo. Jako vědecké pracovnici by mi hrozil kriminál (ale naštěstí nebyl čas). Ani KSČ ani ROH ano Svaz žen a ani CO se mě netýkalo, protože jsem se z toho uměla systematicky vykroutit. Bolela hlava, měla jse "TO", migréna, opravář ... Byla to ztráta času. NIKDY mi to nikdo politicky nevytýkal. Asi za mě mluvily pracovní výsledky. Neměla jsem "teplé místečko", ale horko jako v teple. Asi neváte, co SKUTEČNĚ bylo. Ale já se na Vás nezlobím.
Má práce musela přinášet výsledky. Myslete si něco o tom, že porodník MUSEl rodit děti, felčar očkoval, psychiatr odnaučoval alkoholiky bumbat a psycholožka pomáhala dětem i některým dospělým.
Já bych jedno řešení měla, ale zatím si ho ponechám pro sebe. Zatím jsem vývoj po Listopadu odhadla nachlup přesně, takže s napětím ekám, zda dojde i na můj další očekávaný scénář.
I toho prezidenta obžalovali ... Před dvaceti lety mi málem dali do zubů, když jsem jim na miláčka VK sáhla. Předpověděla sem zánik strany ODA. Jistě ale nejsem sama, kdo si dá 2 a 2 dohromady.
05. 03. 2013 | 17:30

evix napsal(a):

BP výborně, palec nahoru..Jen v jednom nemáte pravdu, tak jak jsou dnes zaměstnanci buzerování v práci, tak za komoušů opravdu nebyli, to je dnes daleko horší doba být zaměstnán.
Moji prarodiče se taky tísnili na pár metrech (dobytek měl více metrů, jelikož je živil), jenže to byli jen chudáci za 1.republiky, kteří nikoho nezajímali (rodina Pavly2 by je nechala chcípnout hlady), pokud si pamatuji, babička vyprávěla jak musela v době nejvyšší nouze odevzdávat kuřata na faru, jelikož kněžský pán nouzí trpět nesměl....Víte kam by šel pan Blažek (Frenštát), když jej chtěli exekutoři vystěhovat 28.února z bytu????
Když to tak srovnám dnešní dobu a tu minulou, tak mi vychází, že kdo neemigroval, je hlupák, který dnes drží nad vodou různé zbytečné instituce, které parazitují na nás všech.
05. 03. 2013 | 17:34

Pavla2 napsal(a):

Pane Rathe, proč jste se za svého působení v lavicích sněmovny nezajímal také o jiné zatčené a zavřené lidi? Proč jste se nikdy nepokusil - možná nemůžete, nějakým způsobem přispět k žádosti o obnovu procesu Kajínka? Myslím, že ten případ je daleko jasnější než ten Váš a ten člověk je zavřený na doživotí. Beránek on určitě není, ale nejsem sama, kdo nevěří, že to, za co je zavřený, udělal. Tady je zcela jasné, že je v případu namočena spousta vlivných lidí z Plzeňského kraje a jeho propuštěním by vyplula hrozná špína a asi by museli být pozavírání mnozí, navenek bezúhonní, politici, soudci, policajti atd.
Co byste v jeho případě dělal Vy? Vy se ven dostanete určitě, ať je to kdykoliv, ale co on? Jaké má do konce života vyhlídky?
05. 03. 2013 | 17:38

Analytik napsal(a):

Pavla2 17:24
To, co Vy a někteří jiní Rathovi odpůrci, považujete za jeho přiznání ("Rath říkal něco o tom, že peníze byly určeny na volby pro ČSSD") David Rath pouze citoval z obžalovacího spisu jako ukázku, co mu chce obžaloba přišít. Tedy že část ze "získaného úplatku" měla být věnována stranické pokladně ČSSD na předvolební výdaje.
Možná díky zkreslenému podání v médiích to někteří občané chybně pochopili jako přiznání ke spáchání korupce.
05. 03. 2013 | 17:49

Analytik napsal(a):

Pavla2 17:38
Teď už trochu přeháníte!
MUDr. Rath se zajímal především o zdravotnictví a zločiny typu IZIP.
To byste mu mohla vyčítat, že se nezajímal o nekvalitní potraviny z Polska nebo nefunkční Registr motorových vozidel.
S podobnými připomínkami se obraťte na poslance nebo ministry vládnoucí koalice, pokud možno ještě dokud jsou na svobodě.
05. 03. 2013 | 17:55

obycejnej clovek napsal(a):

Rath je LHAR !
Staci si precist jeho bio pod tim napoleonskym obrazkem. Temer nic z toho uz neni pravda. A kdo lze ten i krade.
05. 03. 2013 | 18:01

Pavla2 napsal(a):

eVIX: Tak to se velmi pletete. Moje rodina celý život už od praprarodičů měla vždy velké hospodářství a zvířata byla vždy na prvním místě, stejně tak, jako je tomu i v mé rodině dodnes (protože lidé mají ruce, nohy a hlavu, aby se postarali sami, ale zvířata čekají na nás - lidi). U nás platila vždy zásada, že kdybychom neměli jíst my, tak zvířata musí. Ale asi těžko Vám něco takového vysvětlovat.

BP: To sebrání firmy a nastěhování cizích lidí se netýkalo mně, ale mých prarodičů a rodičů. Po mnoha letech se podařilo cizím nájemníkům najít jiné bydlení. Pak naše rodiče se sourozenci vystěhovali pár let před revolucí kvůli stavbě komunistického výmyslu, který nikdy nebyl dokončen. A rodiče nechtěli do paneláku, tak jim nabídli starý dům po emigrantech, který nikdo několik let nechtěl. Byl v hrozném stavu. Koupili jsme ho s rodiči napůl, a to za hříšné peníze, nikoliv tak, jak se vždy prodávaly prominentům. Ten jsme celý přestavěli, přistavili a po revoluci se také začali ozývat emigranti. Prošli jsme 3 soudy, naštěstí jim to vždy zamítli, protože řekli, že by byla jedna křivda nahrazena jinou. Takže dostali finanční odškodnění.
Proč to u Vás nešlo také tak? Abych nebyla napadena, že jsme něco podplatili či podobně, tak jsme v tomto vůbec nic udělat nemohli a ani neudělali.

Jinak já jsem zrovna na Vás nemyslela, že jste si někde odseděla 8 hodin. Já jsem pouze napsala, že s nostalgií vzpomínají ti, kteří životem proplouvali tak, aby měli co nejméně problémů a moc se nenadřeli. Právě že ti, co se nadřeli, moc dobře ohodnoceni nebyli. A myslím, že ti, co byli pracovití a šikovní, tak si na dnešní dobu alespoń v tomto směru nestěžují. Problém je ten, že morálka dnešních "takypodnikatelů" je taková, že přivádějí do problémů a neštěstí ty poctivé. Např. tím, že za odvedenou práci neplatí.
05. 03. 2013 | 18:04

erer napsal(a):

Rath byl jediný poctivý ministr zdravotnictví - nedivím se, že ho odstranili.
05. 03. 2013 | 18:08

Jan K. napsal(a):

BP:
"vše je neuvěřitelně drahé."
Než něco napíšete, zeptejte se někoho inteligentnějšího, ať nevypadáte tak, jak vypadáte.
"Emigranti - o kterých jsem neměla tušení - zažádali o "svůj majetek" "
To vše vysvětluje, domy po emigrantech dostávali za pár šupů přisluhovači totalitního režimu.
05. 03. 2013 | 18:12

šašek z Jihlavy napsal(a):

To může být ještě rád, že tam nebyly kamery a že to nezavěsili na net jako ti uličníci, co si udělali mejdan se svou učitelkou angličtiny.
05. 03. 2013 | 18:12

Pavla2 napsal(a):

Analytik: Jenže do té doby, než seděl, ho vůbec nevzrušovalo, jak to chodí v base. Jestli tam můžou být taky nevinní lidé. A teď se mu pořád něco nelíbí. Přitom mají jídlo - a ne nějaké - několikrát denně, televizi, internet, posilovny, je o ně postaráno. Mnozí lidé, kteří nic neprovedli, se takto nemají. Nemůžou si dovolit např. ten internet, o nějakém chození se bavit do posilovny ani nemluvím. Sice se můžou volně pohybovat venku, ale to je tak všechno. A stěžovat si můžou tak na lampárně. Jenže ono se těžko z luxusu zvyká na život obyčejného člověka. Tak jen píše a píše a dělá ze sebe nevinného chudáka.
Jo a jak mohl citovat Rath z obžalovacího spisu, když ten mu byl předán, pokud se nepletu, teď nedávno a si stěžoval, že to nemá šanci tak rychle přečíst, a to, že peníze byly na volby, prohlašoval už pěkně dávno.
No, nejsem právník, tak nevím, jak to chodí, ale logicky si to nejde jinak vysvětlit.
05. 03. 2013 | 18:13

evix napsal(a):

Vůbec se Pavlu2 nepletu, přesně jak to říkáte, vaši rodiče byli sedláci a ti raději sedřeli pacholka či děvečku a dobytek šetřili.
Mí prarodiče si to museli odedřít sami, taky proto jim nic nesebrali. Neměli totiž co, tu dřevěnici, těch pár ha v podhorském, kamenitém kraji? Moje babička (děda byl zraněn za 1.WW a osmnáctiletý se vrátil už jako válečný invalida)už za 2.WW se musela s dětmi o hospodářství starat sama, na nějakou děvečku mohla zapomenout. Nejvíce křičí ti co se měli za 1.republiky celkem dobře a pak najednou museli žít jako ti, kterými tak pohrdali! Proto tu zvítězili komunisti....Drtivé většině lidí totiž nemohli vzít majetek, většina žádný neměla a byla ráda, že přežívá a děti neumíraly na infekce z podvýživy....
05. 03. 2013 | 18:16

Kateřina napsal(a):

"Stejně jako v padesátých letech jde hlavním iniciátorům o to vytvořit dojem celospolečenského nepřítele, odvést pozornost od vlastní neschopnosti řešit závažné problémy společnosti, poškodit politického soka a v neposlední řadě o svaté nadšení výkonných složek, které si stejně jako tehdy myslí, že zachraňují republiku a chrání ji proti rozvracečům. Nepřijde jim proto vůbec nic divného na tom, proč by nemohly být jimi pořízené odposlechy v médiích..." Toto bych opravdu podtrhla... To je opravdu vážné... je přece jasné, že muselo jít o spolupráci policie a novinářů při tom, když se NEZÁKONNĚ vynášely úryvky ze spisu do médií a dokonce do knihy, bylo to záměrné a cílené, s úmyslem pana Ratha co nejvíce poškodit! A pracovat rok na vytvoření 50 000 listů spisů proti Rathovi, a mezitím ho držet jen tak bez soudu ve vazbě, to přece není normální...
05. 03. 2013 | 18:22

šašek z Jihlavy napsal(a):

Pavla2
Vaše příspěvky jsou věrohodné a vaše zkušenosti potvrzují ty moje. Nevím, co sleduje paní BP nebo PB, ale myslím, že diskuse s ní jsou kontraproduktivní, její motivace asi bude jinde než u vás. Podle stylu a míry nakvašenosti mám pocit, že někdo takový už tady psával pod nickem J.
05. 03. 2013 | 18:24

Analytik napsal(a):

Pavla2 18:13
Na svém posledním vystoupení před Parlanentem citoval z obvinění, na základě kterého žádala Policie Sněmovnu o vydání.
Ani já nejsem právník a ten obžalovací spis mi ulétl. Žádost o vydání musí být doplněna popisem trestného činu, pro jehož stíhání má být poslanec vydán.
A z něj Rath citoval, aby upozornil, že vyšetřovatelé chtějí do případu zatáhnout i otázky financování politických stran.
Omlouvám se za nepřesnost.
Rozhodně není Rath tak hloupý, aby se ještě před zahájením procesu veřejně přiznal k něčemu, co neprovedl.
05. 03. 2013 | 18:29

Pavla2 napsal(a):

evix.: Jste normální? Ty blbé řeči o sedření z kůže si nechte pro sebe. Moji rodiče ani prarodiče v životě neměli žádné děvečky a nebyli žádní sedláci. Děda měl firmu, dřel jak magor než mu ji sebrali, dodnes na něho lidi velmi rádi vzpomínají. Měl velký pozemek, na kterém musel i s babičkou po práci taky pořádně makat. Sama jsem s ním chodívala séct trávu a dělat seno. A k tomu spousta zvířat. Můj děda vypadal v 70 tak sedřený, jak ani snad nejsou dnes devadesátiletí. Takže Vaše výplody o děvečkách si nechte pro sebe, protože asi sama nemáte o nějaké práci na hospodářství osobně ani poněti.
05. 03. 2013 | 18:30

BP - pro šaška z Jihlavy, nebyla jsem J. napsal(a):

šašku z Jihlavy, zdravím Vás. Věřím, že se mě nebojíte a jen mladická nerozvážnost vám brání mi napsat přímo.
Nevím, proč by měly být mé příspěvky "kontraproduktivní", ale to asi přeháníte, víme?
Nemám jen ráda, když si tu hrajeme na demokracii a odsuzujeme komunismus, když se dějí stejná bezpráví a stejné skutečnosti jako se děly dřív.
Vadí mi, když pochlebníci Klause trpím ztrátou paměti od Rumové aféry, přes tajemné dárce a sponzory ODS, přes nejrůznější privatizace a Pepy z Honk-Kongu až po současnou, totálně zpackanou amnestii. Pokud by ho nezažalovali teď, tak už nevím KDY JINDY.
Jinak, šašku, nemusíte se tu zas tolik roztahovat, víme o Vás, Vaše příspěvky pečlivě čteme, ale nenapadáme. Tak si toho nechte též.
Jihlava je krásné město, nějak mi na Vás nesedí.
05. 03. 2013 | 18:36

smutný napsal(a):

k tomu se dá říct jen jedno: má pravdu! Jen hodně naivní a bláhový člověk si může myslet, že v tomto Klausistánu neslouží policie a soudy na politickou objednávku.
05. 03. 2013 | 18:37

Franta napsal(a):

Evix máte stoprocentní pravdu.Já to viděl stejně a moje babička taky. Dnes ti co nám to tady rozkradli nás straší komunismem. A možná v něm ani nežili.
05. 03. 2013 | 18:37

mstitel napsal(a):

Nezbývá mě nic jiného než potvrdit větu již napsanou nade mnou:
" Rath byl jediný poctivý ministr zdravotnictví - nedivím se, že ho odstranili ".
Ovšem poukazovat na šlendrián ve zdravotnictví, vládě, parlamentu a kritizovat IZIP a další lumpárny vládnoucí party nemohou nechat jen tak. Ráth musí sedět dokud bude tato vládnoucí skupina u vesel. Je to tak pane KUBICE ?
05. 03. 2013 | 18:49

Pavla2 napsal(a):

Franta: Ti, co to dnes tady rozkradli, pocházejí z bývalých bolševiků. Kdo jiný měl po revoluci možnosti? Ti, co měli blízko k informacím, ti, co měli peníze a styky. Kdo jsou dnešní mocní? Většinou bývalí komunisté. Lidi, kteří byli dříve poctiví a byli vychovávání k nějaké morálce, tak jsou takoví doposud.
05. 03. 2013 | 18:50

evix napsal(a):

Víte co Pavlo, jako děcko jsem každé prázdniny pomáhala na polích, pásla krávy. Je mi padesát a dnes zase musím tvrdě pracovat v montovně a do důchodu snad v 64 letech.
Manžel pomáhal své babičce okopávat řepu v JZD, víte ona celý život pracovala u sedláka a on ji zaměstnával na černo, proto měla důchod 250 kčs a dokud mohla, musela pracovat.....Onen sedlák zůstal až do smrti váženým občanem obce i za komunistů...
A vyčítám tu něco, že někdo někomu sebral před 63 lety? Většině lidí nic komouši nesebrali! Tchánovi sebrali autobus a nikdy na komunisty po revoluci nenadával, za to byl šokovaný tím co se tu dělo po revoluci, po revoluci začal podnikat a dost se divil, co je zde možné.
O co vám vlastně jde? Bojíte se, že zvítězí KSČM? A kdo jim dělá zdarma reklamu? ODS, TOP 09!!!!!!! Rath je jen další kapka, většina vidí co se tu děje, že je tu demokracie jen pro někoho. Přímé demokracie se tady politické strany bojí ja čert kříže.
05. 03. 2013 | 19:08

Yosif K napsal(a):

No to s těmi odposlechy je fakt sprostota. Kdyby věc vyšetřovali spolehliví poldíci a prokurátoři řízení rampulou tak bz odposlechy nebyly nasazeny, krabice se 7 mega a deítky milionů v zavařovačkách a pod podlahou by nabyly nalezeny a MUDr David erath by nadále chopdil do parlamentu a bohatnul by tak jak doposud celkem nerušeně bohatnou i jiní hejtmané.

Milý doktore, jednu chybu jsi přece jen učinil, jiní kradou trochu méně a trochu opatrněji, policii se je nepodařilo chytit se škatulí v ruce, jeden hejtman to ted odskáče za všechny hejtmany.....
05. 03. 2013 | 19:12

Yosif K napsal(a):

V České republice se obr-grázlům obvykle nic moc nestane,jak správně skuhrával MUDr Rath dokaváde byl na svobodě.
Vrahovi Srbovi dokonce vrátili 30 milionů které údajně našel v krabioci od bot po tatíkovi, to by se v jiné zemi stát nemohlo.

Ovšem Rath, Kott a Pancová díky odposlechům těžko budou moci tvrdit že našli desítky milionů v krabici od bot. Takže scénář a-la vrah Srba už je poněkud nepraktický....... A sakra.... zatracený odposlechy........
Zavřít mohou, pustit musej, ale desítky milionů jsou pro ně asi definitivně v p....eli...... na rozdíl od socanského vrahouna pana Srby. No zeman ještě jak Srbu tak Ratha může zaměstnat jako poradce na Hradě, tak říkajíc exot za exirta, na Hradě už jsou na exoty zvyklí.....

....nakonec jestli Zemana ze samého požírání bůčku klepne pepka, Rath bude mít možnost nechat se zvolit za presidenta taky..... ...když proletáři vnesli na hrad Zemana - přes zuřivý odpor pravicových medií - proč by nemohli vnést na Hrad i Ratha???? No to mi řekněte, je snad Rath horší socan než Zeman??????
05. 03. 2013 | 19:25

Pavla2 napsal(a):

evix: No kvůli tomu, že jste to tak zažila Vy, že babička dělala u sedláka, který ji využíval, tak nemuseli tím pádem být všichni stejní. My jsme doma viděli vždy jen tvrdou práci od nevidím do nevidím, nic nikdo nedostal zadarmo, proto mám dneska odpor k těm lehkoživkům. Ať jsou to politici nebo celoživotní požívači soc. dávek (kteří ovšem jsou zdraví). Ale určitě kvůli dnešním problémům nebudu toužit po komunistech. Ikdyž je mi jasné, že jim nahrává ODS a TOP sama.
05. 03. 2013 | 19:28

Yosif K napsal(a):

Byl vám jeden šibal doktor celkem malej čudla,
zavřeli jej do vězení furt tam něco hudlá....
---totalitní policie použila odposlechy
---Pancová si rve ted vlasy Rath vydává heky...
želí ztráty reputace, v tom je jádro pudla....
05. 03. 2013 | 19:30

Petr B. napsal(a):

Přece je to jednoduché. Pokud Rath a Pancová skutečně kradli, v odposleších bude slyšet, kdo jim dal úplatky, aby pak dostal zakázku. A to by také měla dosvědčit Salačová, která už údajně všechny udala za slib propuštění z vězení. Pak by šel Rath na 12 let do vězení, v okamžiku nástupu by měl za sebou už rok vazby a pak by mu zbývalo pouze 11 let. Své kluky by viděl až za 11 roků 3 měsíce a to už by byli hodně dospělí. Rath by pak mohl 11 let sdílet celu se dvěma statnými homosexuály, jak mu to přál ten poslanec ODS. Anebo ty pásky budou nějak zmanipulovány (budou nesrozumitelné...v rozporu s jinými audio záznamy atd.), což musí zjistit audio technik, Rath půjde na svobodu, dostane odškodnění a do vazby půjde pro změnu Jirát a možná i Bradáčová. Ti by pak museli nahlásit, kdo je pověřil touto šaškárnou.
05. 03. 2013 | 19:31

Yosif K napsal(a):

evix napsal(a):
Víte co Pavlo, jako děcko jsem každé prázdniny pomáhala na polích, pásla krávy. Je mi padesát a dnes zase musím tvrdě pracovat v montovně a do důchodu snad v 64 letech.
05. 03. 2013 | 19:08

konec citátu

A co čekáte? Že za práci v montovně dostanete plat 3000 EUR měsíčně a že půjdete do penze v 55 letech jako kadeřnice v Řecku?
Život je povšechně těžký a málokdo má něco zadarmo.... měla jste se lépe učit a mohla jste lítat z Prahy do Ostravy v heklikoptéře jako dělnický vůdce Zaorálek.

Nebo nosit Rolexky za 120 tisíc jako dělnický vůdce Zavadil.....
05. 03. 2013 | 19:35

Yosif K napsal(a):

Paní evix, kdybyste vystudovala medinu a dala se k socanům, tak jste už dávno mohla mít pod podlahou nebo v zavařovačkách 30-40 milionů, jako třeba Pancová, Kott nebo Rath....... nemluvě o eurových kontech v zahraničí......

..nebo jste mohla mít kondo na Floridě jako Gross nebo jste mohla zastupovat švýcarskou firmu v realitních obchodech na Žižkově jak to dělá dělnický vůdce Mládek.......
05. 03. 2013 | 19:39

BP napsal(a):

No, evix to napsal(a) za mě.
Já neberu p.Stránskému jeho Zdivočelou zemi, ale pokud by to tu dřív bylo "tak strašné", museli bychom zde mít i poznamenané politiky - kteří se jistojistě narodili za reálného socialismu (a možná mohou být rádi, že ten režim byl a rodiče si je mohli pořídit). Museli bychom být v prvních dnech po 17.11. 1989 zesláblí, zničení, zachmuření a kdovíco ještě.
Myslím, že jsme byli z toho "socíku" pěkně vykrmení (tehdy ještě nechemickými potravinami), odpočatí a plni humoru a satiry.
Dnes se děje bezpráví každodenně, a to ještě po několika liniích - exekuce (nezadají si s prohlídkami StBáků), zabavování majetku (vracení půdy, majetku a jiných věcí emigrantům a restituentům), absence pracovních míst (dříve neexistovalo), neustálé zdražování a žádný růst platů.
Stát nikdy nezapomene řádně z občana zdanit - to stát občana zná - ale jaksi ten stát již skoro nic za to nedává. Stát se může pozdržet S-kartami s výplatami dávek a NIKDO nenese odpovědnost..., však zkuste zaplatit něco druhý den. Už máte na krku penále!
Ale politici dávají čím dál hlasitě najevo, ať se ráčíme všichni postarat sami o sebe. Takže, pokud jde o krmení státu, MUSÍME PLATIT DANĚ, ale pokud chceme - za své daně - nakrmit i my, jaksi to "drhne".
A tak bychom mohli pokračovat o (ne)dobrovolném krmení IZIPu formou zdravotního pojištění. A za to 30 Kč VŠUDE, kam jdeme k lékaři, 90 Kč pohotovost a léky? Občas je dokonce nemají!!
Takže, přátelé, přestaňme si hrát na demokracii, přestaňme napadat ty, kteří kritizují tento režim, že to jsou bolševici a že chtějí návrat před Listopad 89.
Jsou vyspělé demokracie i v EU - skandinávské státy, Holandsko, i nejsoucí v EU Švýcarsko. Proč to nedělat jako u nich?
No, protože by řada politiků přišla o výnosné trafiky, zasedání v dozorčích radách a protože si politici v tomto reálněsocialisticko-pseudodemokratickém prostředí libují. Dokud se VŠECH politiků - krom výjimek typu Pospíšila z ODS - nezbavíme, budeme zde diskutovat ještě léta - s nulovým výsledkem.
05. 03. 2013 | 19:41

Jakelin de Mailly napsal(a):

Pane ukřivděný zloděj, ono to zas s tou totalitou asi nebude tak žhavé, když můžete zpod zámku nerušeně veřejně skřehotat a neustále nás oblažovat svým zoufalým - a trapným - pláčem.
05. 03. 2013 | 19:43

peterka napsal(a):

Yosife K, když už jste se tak navezl do pani evix, napište nám, co jste zač Vy?! Rád bych si udělal jasno v tom, kdo tady tak rád soudí a radí. Jen doufám, že nemluvíte jménem soudce Jiráta, nebo dokonce, že by ... sám osobně?!
05. 03. 2013 | 19:58

BP napsal(a):

Jakeline de Mailly, připomíná mi to podobnou ležérnost reálně-socialistického vězeňství, kdy se do vězení mohlo jezdit mercedesem (inu, skoro už jsme byli v komunismu).
05. 03. 2013 | 19:58

Jakelin de Mailly napsal(a):

BP
Havel, co se zasloužil o demokracii také v reálně soc. vězení jogoval a opaloval se potřen olejem PIZ BUIN.
Viz DOPISY OLZE.
Strašné čtení.

Ratha mi líto není. Potřeboval by totalitní uranové doly. A ne jen on.
05. 03. 2013 | 20:03

Pavla2 napsal(a):

BP: Jsem ráda, že se Vám aspoň J. Pospíšil líbí. Taky si myslím, že kdyby bylo více politiků jeho typu a jednání, tak by bylo všechno jinak.
No ale chtěla bych vysvětlit, proč tedy, když jsme se za socíku měli tady tak dobře, byli jsme vykrmení, šťastní, veselí, vůbec ta revoluce byla? Proč byli disidenti, proč lidé emigrovali, proč se statisíce lidí bouřily proti režimu? Co jsme čekali tedy lepšího?
05. 03. 2013 | 20:05

evix napsal(a):

No víte BP, já už tu několikrát psala, jak je to dnes daleko horší než před 1989 rokem a vždy se najde někdo kdo začně řešit dobu po 2.WW.
Ono je to tím, že ti co si tu fajnú dobu po 1.WW zažili už vymírají (100 let se běžně dožívat ještě dlouho, předlouho nebudeme, možná že nikdy) a ti co žijí, mají co dělat ať zvládnou útrapy stáří a to co dněšní trojkolo nazývá reformou.
Před chvíli strašili na Nově novou hepatitidou E, že je to zabijačková specialita...hm, jak někdo poznamenal, jakmile někdo příjde z nápadem přivést zase zemědělství do ČR, hned se začne strašit nemocemi získaných ze zvířat.
A do důchodu chodí po 65 letech i soukromý zemědělec v severním Řecku, či kadeřnice.
Ony výhody platily pro vyvolené státní úředníky v Athénách , ale neplatí pro ty obyčejné. A že nemají zločinné důchody jako v tom našem Plzeňskoprávním státě za to může větší demokracie a odbory, bohužel našinci jsou hloupí, že nejdou do ulic jako Bulhaři, ti si vyřvali snížení cen el. energie. Našinec raději křičí, že za to může komunista.
05. 03. 2013 | 20:22

BP napsal(a):

Pavlo2, proč byla revoluce-ptáte se?
Mohla vše odstartovat schůzka Gorbyho a Reagana na Maltě?
Myslím, že tu "revoluci" mohly udělat tajné služby. Při malé rozloze našeho státu to nemuselo být zas tak složité.
To, že se na "bezchybném" provedení mohla podílet i StB, dnes zní jako z jiného světa. Mohlo jít o generály a "ty inteligentnější" "soudruhy".
Po "převlečení plyšových kabátů" jste měla, Drahá Pavlo, možnost vidět, jak perfektně bylo najednou vše připravené, naplánované..., jak se podniky hroutily, a jak vznikaly jiné.
Spontání revoluce má jiné pokračování. U nás mohlo jít o několik let plánované schéma.
I v r.1948 šlo o plán - ze SSSR. Když spouštěcí mechanismus provedli nespokojení uzenáři, bylo vymalováno.
V r.1989 byl spouštěcím mechanismem pokojný průvod studentů.
Kdo byli disidenti, to si přečtěte jinde. Mně stačí, co v politice mohl předvést Saša Vondra - disident. Myslím, že kdyby byl normálním člověkem, za jeho činy by ho mohl obžalovat i tento režim. Mám na disidenty svůj názor.
Proč lidé emigrovali? Převážně z ekonomických důvodů! Slyšela jste někdy, že StB dokonce někoho NEPUSTILA zpět? Tak mi to vysvětlete! Disident "miloval" svoji zemi a chtěl se vrátit ze zahraničí... Chcete k tomu komentář?
Kdo chtěl vystěhovalecký pas, po chvíli snahy ho mohl dostat. Kdo tu chtěl být, zůstal. Kdo chtěl ven, cesta se našla. Jugoslávie, pracovní cesta, příbuzní. Nechci minulý režim zlehčovat, ale ... Nebylo nutné lézt přes dráty či riskovat bažiny. To fakt ne. A že se pár vejlupkům zabavil pas z kriminálních důvodů, to by snad bylo i dnes, ne?
Pamatuji si, jak známá příbuzné z jižní Moravy jezdila KAŽDÝ ROK s folklórem na Západ. Vždycky mi nabízela, že jestli chci ... Sousedka jezdila s házenou co chvíli do světa. Do "vedení výpravy" se dalo vecpat několik lidí.
To je to, že někdo byl línej a toužil po absolutní svobodě. Dnes ji tu možná máme a vidíte, jak to tu vypadá.
stejně nemůžeme cestovat tak, jak chceme. Možná stopem.
Za hranicemi stojí Němci a dají Vám pokutu za cokoli.
Podobnost čistě náhodná?
Nezaomenu na babičku, která si po letech dřiny nemohla vynachválit ten klid a vysoký důchod.
Teď máme demokracii - ale ve stáří se na nás všichni vy ...

Já jsem "nic lepšího" nečekala. Chvíli tedy ano. Ale po pár týdnech jsem zjistila, KDO je opravdu Havel, KDO je to Klaus, PROČ Čalfa ...
05. 03. 2013 | 20:43

šašek z Jihlavy napsal(a):

BP napsala:
Jinak, šašku, nemusíte se tu zas tolik roztahovat, víme o Vás, Vaše příspěvky pečlivě čteme, ale nenapadáme. Tak si toho nechte též.
Jihlava je krásné město, nějak mi na Vás nesedí.
05. 03. 2013 | 18:36
xxxxxxxx
To se vám madam povedlo, tohle už jsem kdysi slyšel: Víme o vás, vaše dopisy do GB pečlivě čteme a tak toho zavčas nechte, nebo vás krapítko zmáčknem.
Jinak vás musím trochu poopravit, Jihlava moc krásné město není, ale kdysi bývala, alespoň soudě podle dobových fotografií v Muzeu Vysočinay. Za bolševika to byla jedna hrůza, během socíku z ní udělali ruinu. Teď se to trochu zlepšuje, ale bude to ještě dlouho trvat, než to uvedeme do původního stavu. Ale pro šaška je to až moc dobré bydlo, už jsem tu zakořenil. Hlavně je tu docela zdravé ovzduší a krásné okolí, a to mě vlastně drží.
Paní Pavlu2 jsem si podle jejích názorů zařadil mezi diskutérky stejné krevní skupiny, kam patří i paní Líla, Jana Pechová a z mužů třeba Rejpal, resl, Bestie, Orchestr, Ládik, buldatra, SuP a mnozí další, kteří zdaleka nemají stejné názory na všehomír, ale z jejich příspěvků je zřejmé, že se s takovými lidmi dá domluvit.
S vámi bych se o to nepokoušel, abych nepřišel k úrazu, jsem takovej útlocitnej šašek, hned se rozbrečím.
05. 03. 2013 | 20:53

BP napsal(a):

evix, já se také divím, že komunismus měl tak schopné lidi a studenty, že provedli "plyšák", ale tento jakovitý a chaotický "nepořádek" má lidi neschopné chytit za flígr politiky typu Nečase a již je nikdy v politice nepřipustit.
Bulhaři mají třetinu našich platů, ale odhodlání správné!
My se na nic nezmůžeme - bohužel.
Přitom by stačilo přestat platit všem politikům plat - a zbavili bychom se jich. A pak tam dejme nové, za dvojnásobek průměrné mzdy - a bez prebend a benefitů! Žádné nezdanitelné náhrady! Chceš dělat politiku? Dělej! Jako normální zaměstnanec! Myslím, že by takoví měli lepší výsledky. Dozorčí rady? Naprosto ne a také kdy? Měli by dost své práce vlastní.
Velké podniky, zdravotnictví, vodu a energie - výhradně v rukou státu! Důchody také! Kde se vzalo mylné mínění, že si má člověk z nuzného platu ještě spořit? To může vymyslet jen totálně přemírou peněz dušený (po mnoho let) Kalousek.
Pokud se nic dál dít nebude, čekají nás další vyšší ceny, žádné zvedání platů a "kapitalistická normalizace". Nemusím mít křišťálovou kouli, abych prohlásila, že buď se IHNED něco stane, nebo očekávám období, které tento stát (krom válek) za sto let existence nepoznal.
Co čekáte, že se zlepší?
05. 03. 2013 | 20:57

Pavla2 napsal(a):

BP: Jasně, revoluce byla připravená a kým, to je známo. Ale pořád nevím, proč tedy tolik lidí chtělo změnu, protože nebylo spokojeno. O disidentech si samozřejmě myslím taky svoje. Havla jsem ráda neměla. Pokud jde o emigranty, co se chtěli vrátit zpět, tak podle toho, co jsem slyšela, tak jim to umožnili, ale pod podmínkou, že budou s Stb spolupracovat. Jinak je zavřeli.
No a s tím cestováním to nebylo tak jednoduché. Byli jsme normální pracující lidi a nikdy jsme nedostali ani blbý příslib do Jugoslávie.
No a s těmi podniky, co se po revoluci hroutily - kdo k nim měl přístup, kdo měl možnost si je za pár kaček koupit? Třeba Vy nebo já? Zase jen ty staré struktury nebo jejich kamarádi. A proto to tak dopadlo.
05. 03. 2013 | 20:59

BP napsal(a):

Šašku, stačilo to zkrátit!
Nevšímejte si mě, já udělám totéž.
05. 03. 2013 | 21:00

petersen napsal(a):

Bylo by dobré přestat s fantazírováním a mlžením a držet se faktů. Byl chycen se sedmi mega a není schopen vysvětlit zač je dostal. Kott a Pancová mají lepšího obhájce, jejich výpovědi budou asi klíčové. Ostatně tito lidé sedí ve vyšetřovací vazbě taky, to je zajímavé, že diskutující se o ně moc nezajímají. Řeší se jen ten ubohý Rath, tolik trpí. Tak pevně věřím, že bude spravedlivě souzen - to dá tak 10 let na tvrdo. A pevně věřím, že dojde i na Janouška a další, těmto lidem podobné sociopaty, kteří si myslí, že můžou všechno a projde to.
05. 03. 2013 | 21:04

BP napsal(a):

Pavlo2, řada lidí nevěděla, do čeho jde.
Naletěla na Havlovy řeči o tom, že "teď už to bude jen lepší" a výsměchy o tom, že nás budou strašit vyhazovy z práce.
Lidi snad chtěli jen ty banány, mandarinky bez ffront, barevné televize.
Za to přišli o sociální jistoty, práci, dostupnost lékařské péče, důstojný důchod.
"Demokracie" česká se měří již jen stavem peněženky a špinavé peníze "neexistují" ... Slušnost je považována za slabost, školou a vzděláním se prý pohrdá, mládež je oseklá a frustrována z nulové perspektivy.
Žádné staré struktury neskončily zcela. Z bývalých nomeklaturních kádrů KSČ se staly velkopodnikatelé v barvách ODS.
Kdo znal předem informace o podnicích, vydělal na Kupónové privatizaci miliony.
Co dodat?
05. 03. 2013 | 21:07

Pavla2 napsal(a):

Pane šašku z Jihlavy, mě si radši nikam nezařazujte, a už vůbec ne např. k SuPovi, J. Pechové, protože já zdaleka nedosahuju takových znalostí v různých oborech a už vůbec ne v politice. Podle mnohých jsem nízké inteligence. Ale jsem ráda, že mi ještě nezakázali z tohoto důvodu sem vůbec vlézt.
Na druhou stranu jsem taky ráda, že se zde nachází dosti lidí stejného názoru jako mám sama. A taky je dobře, že rozumní lidé dokáží slušně diskutovat i přes rozdílnost postojů.
05. 03. 2013 | 21:12

BP napsal(a):

Pavlo2, nepodléhejte "úhlu pohledu".
Dle některých jsem já "VELMI, VELMI SPROSTÉ SLOVO", o inteligenci nemluvě.
Tak si z toho nic nedělejte, myslete na "Není člověk ten, aby se zalíbil lidem všem" a pište sem bez obav dál.
Já sem chodím z důvodu, že dosud na má slova vždycky došlo ...
Bavím se "inteligencí" politiků, která je neskonale ještě nižší, než ta moje.
Pište sem, prosím, Píšete fajn!
05. 03. 2013 | 21:22

Pavla2 napsal(a):

BP: No abych pravdu řekla, jsem se mockrát zařekla, že už sem nevlezu. Jenže děti jsou pořád někde rozprchlé a manžel musí být alespoň občas jinde, a já jsem od přírody hrozně komunikativní člověk, takže mi ta nemožnost s někým doma povykládat, chybí. Takže i k nelibosti některých se vyskytuju, pokud čas dovolí. Taky proto, že mně nikdy nešlo o to, abych se zalíbila lidem všem.
05. 03. 2013 | 21:35

Targus napsal(a):

To petersen:

Podle toho, co jsem slyšel a četl, policajti vzali Rathovi krabici a vzdálili se s ní z jeho dohledu. Po chvíli se vrátili a otevřeli ji před ním a před kamerou. Pokud je to pravda, měl Rath být už dávno venku. Podle odposlechů si prý peníze přepočítával a mlaskal u toho (Radek John), a otisky prstů nikde. Asi má protézy nebo to zmákl v gumových rukavicích. Takových těch, co se v nich myjou schody.
Tohle kulhá ne na bě nohy, ale na všechny čtyři.
05. 03. 2013 | 21:46

Targus napsal(a):

To Pavla2:

Se nedivím, že máte chlapa furt pryč. Zbytek ponechám bez komentáře.
05. 03. 2013 | 21:48

Přidavač napsal(a):

Pavla2
Neměla jste stavět dům "vlastníma rukama". Kdybyste zaměstanala pár zedníků a dva přidavače, pokrývače, tesaře, truhláře a elektrikáře, příp. instalatéra vody a plynaře, neřku-li lakýry a malíře, mohli mít práci a nebyla by lidově demokratická revoluce... Jo, i sklenář, podlahář či topenář a zámečník by přiložili ruku k dílu. Aby byl by tady ráj jak za Císařova pekaře a pekařova Kadla. Jo, i Madla. By mohla prát a žehlit. A kojná a chůva opatrovat děti. Jo a komorná kvůli Vaší sebeúctě by neškodila. A tak. No.
05. 03. 2013 | 21:49

BP napsal(a):

Pavlo, taky jsem už několikrát přemýšlela stejně.
My holky musíme držet při sobě, no né?
Manžel vydělává korunky a o dětech si nedělám iluze. Žijeme snad za sebe, ne? Taky jsem se měla tendenci "obětovat" pro rodinu, ale nikdo si toho ani nevšiml. Takže - doufám, že něco podobného ne(u)děláte taky!
Takže sem, Pavlo, klidně přijďte. Čas Vám vždycky dovolí - záleží totiž jen na Vás. A já nekoušu-jak jste si všimla. Jen pár pánům ležím v žaludku.
05. 03. 2013 | 21:54

Targus napsal(a):

To BP:

Kdo znal předem informace o podnicích, vydělal na Kupónové privatizaci miliony.

Jste na těžkém omylu. Privatizace byla pečlivě řízena a byla chystána roky předem. Výtěžek byl ve stovkách miliard, nikoli v milionech. Jen Koženého Harvardy vynesly tunel o 60 miliardách korun.
Je fakt, že soc. ekonomika byla ve slepé uličce (nebo spíš v úplně v pr....) a byly zapotřebí radikální změny. Kdyby to tenkrát komouši řekli na plnou hubu, lidi je naházeli do Vltavy nebo rozvěsili po kandelábrech. Ale něco jiného je přenastavení pravidel ekonomiky a něco jiného je rozkradení majetku v řádech stovek miliard, vlastně dnes už jednotek bilionů.
05. 03. 2013 | 21:56

Samozivitelka napsal(a):

petersen 21.04
Ja myslim, ze se Ratha bali (lombok, sumba, sumbava, timor, flores). Timor už je svobodnější. Lobboval za něj Chomsky. My ne. Za nas lobboval v parlamentu Rath, uprimne i rafinovane. Nahlas. A s vtipem. Nekdy mozna v polopravdach. Ale byl slyset od Ase az do Cierne pri Cope. (Pardon, tam uz nejsme.)
Ptoto to na nej usili. Bali (Lombok) se jeho vyrecnosti i odhalovani. Skvely retor. Jak Demosthenes. V Alexandrii taky utopili v olovene rakvi basnika Sostrata (o Sokratovi ani nemluve), kdyz parodoval Ptolemajovsky snatek bratra se sestrou. To stacilo. Satrapovi staci mit vnitro a zbrojnose. A pak zapalit Alexandrijskou knihovnu, aby nezustali dukazy a chytré svitky. Do sveta se pusti pak jen ty blbe.
05. 03. 2013 | 22:03

Lila napsal(a):

evix

Říkáte, že je vám padesát, to znamená, že jste se narodila někdy kolem roku 1963 a rovněž předpokládám, že vás neposlali na pastvu pokud vám nebylo alespoň deset let.
Promiňte mi mojí zvědavost, ale komu jste v sedmdesátých letech chodila pást krávy? JZD? Nebo jste měli krávy vlastní?
05. 03. 2013 | 22:04

Lila napsal(a):

šašek z Jihlavy

Od včera se vás chci zeptat, zda jste na dovolené v Novohradských horách navštívili také Dobrou a Hojnou vodu.
05. 03. 2013 | 22:07

Vagabond napsal(a):

Pavla2
Statisíce se nebouřily. Tisíce? Taky ne. Stovky mániček. Tisíce prominentů z tzv. "lepších" rodin mělo modré knížky, aby nemuseli na vojnu. Na hlavu. Sto tisíc snad bylo pod Melantrichem po Národní. Ale ta byla inscenovaná tajnými službami a oligopolním kapitálem. Po Polsku a Gorvačovovi selanka. Potřebovali nás "dovysát" a zbavit se konkurence. Právě mimo Prognosťák byli lepší ekonomové. Kolem Šika. KSČ to pustila sama. Styděla se. Taky je studenti, jako dnes, vydírali pod okny bytů. Dnes už stud není. Kapek aj. se prej zabili. Pro Hřebejka jsme prasata. A luza. Měl jsem tehdy práci. V přidružený výrobě. Umim skoro všechno. Ale je mi to na prd nad 55. Uklízím teď Bakalovi dvůr a garáž v Dobrovskýho ul. Miss mi vobčas dá misku kokosu v mlíce před dveře.
05. 03. 2013 | 22:19

Pavla2 napsal(a):

Přidavač: No nějací řemeslníci si vydělali, nebojte. Ale jinak co jde, si děláme sami, protože nás to baví.

Targus: Manžel je občas pryč, protože mně pomáhá v jedné oblasti podnikání, a to takovém, které nevadí jeho těžké nemoci. Já musím dělat zase něco jiného. Myslím, že když to se mnou vydržel 38 let a je spokojený, tak vydrží i ten zbytek.
Takže tolik ke komentáři Vašemu.

BP: Já pro rodinu dělám pořád, akorát to nepovažuju za oběť. Dělám to ráda a chtěla bych, aby si z určitých věcí vzaly děti příklad.
05. 03. 2013 | 22:20

Pavla2 napsal(a):

Vagabond: Já myslím, že to statisíce byly. Nemůžete počítat jen Prahu. Ale v každém městě byly demonstrace a později pak setkání na náměstích a radost z lepší budoucnosti. Někteří bohužel nové doby využili pro zločinné jednání, jiní pro slušné podnikání a jiní příležitosti nevyužili vůbec. Jen čekali, co bude, aniž by se sami o něco snažili.
My jsme s životem spokojení. Jen se nesmíme zabývat tou politikou.
05. 03. 2013 | 22:27

Ferdina M. napsal(a):

BP 19.41
Pěkné. Až na toho Pospíšila. Mluvila jste někdy s Bledou Stárkovou nebo Trapnou Donaldovou zblízka? Já na Plese v Opeře. Dělala jsem tam úklid. A to mi stačilo. tedy já jsem na ně mluvila. Pro ně jsem byla vzduch.
05. 03. 2013 | 22:28

Pavla2 napsal(a):

Targus: A kdo měl informace o podnicích, když privatizace dle Vás se měla připravovat roky? Snad dělníci? Právě jen ti, co byli tehdy taky u koryt. A kdo to byl?
05. 03. 2013 | 22:30

J.B.007 napsal(a):

Ale Davide. Nebuď plačka. Tyto fízlácké metody práce zavedla do naší mladé demokracie Tvá sociální demokracie. Vzpomínáš, jak byl pod dohledem kamer transportován k výslechu v poutech Milan Šrejber? Soud ho nakonec osvobodil a Tvoji socani - Zeman a spol nenašli ani špetku slušnosti, aby se mu za tu prasárnu omluvili. Jj, kdo čím zachází, tím také schází.
05. 03. 2013 | 22:48

Petr B. napsal(a):

J.B.007:
Tak to jsem netušil, že Šrejbera pronásledovali sociální demokraté. Domnívám se, že se s falešnými sponzory znemožňoval sám. A Zemana jste si spletl s Rumlem a Pilipem. A Rath byl v té době u Svobodných demokratů.
05. 03. 2013 | 22:51

peterka napsal(a):

Pavla2: A proč Vy jste Pavla2-dvojka, to už tady nějaká Pavla někdy byla, nebo jak to tedy je? Já si totiž na žádnou jinou Pavlu nepamatuju. Jinak se mi Vaše názory líbí, jsou takové zemní a strdí vonící. Což je dobře, kéž by bylo takových lidí více.
Hezký večer přeju.
05. 03. 2013 | 23:04

Pavla2 napsal(a):

peterka: Nejdříve jsem byla bez čísla, pak se tady mého jména objevila jiná paní, která měla dosti odlišné názory a změnit nick si nechtěla, tak jsem si ho změnila já a tak to zůstalo, ikdyž ta jiná tady už nechodí.
05. 03. 2013 | 23:11

peterka napsal(a):

Pavla2: Díky za odpověď, víte, ve většině Vašich názorů s Vámi souhlasím, mám podobné zkušenosti jako Vy. Ale co s tím dnešním srabem můžeme udělat, vždyť takhle to naši dědové neznali. Myslím tím stav, který v naší společnosti dnes je.
Zamýšlíte se také na tom?
05. 03. 2013 | 23:23

7946 napsal(a):

Doufám že až ho odsoudí tak mu tady seberou právo se vyjadřovat.
05. 03. 2013 | 23:49

Pavla2 napsal(a):

Peterka: Já pořád nechápu lidi, co nadávají na kapitalismus a že je teď u nás takový bordel díky němu. Proč není v jiných zemích, kde kapitalismus funguje dlouhou dobu a kde nebyl socialismus. Logicky z toho vyplývá, že ty podvodníky a tuneláře musel zákonitě vyplodit socialismus. Ikdyž samozřejmě darebáci se najdou všude na světě, ať je tam režim jakýkoliv. Ale neumím si představit, že např. Baťa by vychoval ze svých dětí člověka, který by získal majetek za pár korun a během krátké doby by ho totálně zlikvidoval. Já jsem vděčná dnešní době právě za tu možnost podnikání, přestože není jednoduché se v konkurenci uživit, hlavně co se týká malých podnikatelů. Ale pořád si můžu ten život utvářet jak potřebuju, jak zvládnu a taky, jak se budu snažit. A to, že naše podniky dopadly jak dopadly, zavinili ti, kteří se na nic nikdy nadělat nemuseli. Nevážili si práce druhých, nevážili si majetku, protože ho získali bezpracně. A o tom přece kapitalismus vůbec není. To je normální všiváctví a zločinnost. Bohužel naše zákony přejí těm, kteří mají peníze a jim je dovoleno vše. Toto mně připadá jako největší zhouba celého hospodaření, na které doplácejí nevinní lidé.
05. 03. 2013 | 23:54

Targus napsal(a):

To Pavla2:

A kdo měl informace o podnicích, když privatizace dle Vás se měla připravovat roky? Snad dělníci? Právě jen ti, co byli tehdy taky u koryt. A kdo to byl?

Omyl. Ti u tzv. koryt byli jen pěšáci a nastrčené figurky a jsou jimi dodnes, aby nebylo vidět, kdo je vzadu.
A docela určitě to nebyli ti, co dnes dřepí v KSČM, jak se zcela naivně domnívá většina pseudopravičáků a pseudoantikomunistů.

Třikrát hádejte, kdo měl k dispozici solidně zpracované ekonomické informace, kdo měl páky na to, aby schváleny či zrušeny potřebné zákony, kdo měl páky na většinu novopečených politiků, aby sekali latinu a nezdržovali při tunelech. tady se nebavíme o jedné položené fabričce, tady se bavíme o megatunelech typu Kožený, Komerční Banka, IPB a spol.

Pokud si to dáte dohromady, nemůže vám vyjít jiná tajenka, než 2 x 3 pímenka. Stb, KGB. A někdo zatraceně vysoko, žádní blátošlapové honící máničky a sekýrující disidenty.

Na souhru náhod by mohl v tomto případě věřit jen naprosto slaboduchý jedinec.

Btw. zvířectvo jsem občas pásal od osmi let. Králíkům jsem chodil kosit od sedmi. Měl jsem několik let samici Máňu, chodila za mnou jako pejsek. Když mi ji pak zabili, strašně jsem plakal. Asi týden. Od té doby jsem králíka nejedl.
05. 03. 2013 | 23:54

Pavla2 napsal(a):

7946: Jak moc záleží Rathovi na lidech, nám předvádí tím, že se zatím nikdy nesnažil napsat jedinou odpověď na zdejší komentáře. A myslím, že má na to momentálně času dostatek. On jen potřebuje ze sebe udělat chudáčka.
05. 03. 2013 | 23:59

Targus napsal(a):

To Pavla2:

Ale pořád si můžu ten život utvářet jak potřebuju, jak zvládnu a taky, jak se budu snažit.

Jste naivní, až běda. Přál bych vám jedinkrát trefit na kosa, který by vás kvalitně oholil. Třeba Telefonica. Nebo nadnárodní obchodní řetězec. Anebo Ind Mittal. A co nějaká pojišťovna nebo exekutor?
Vůbec netušíte, o čem je dnes život. Stejné kecy měl můj příbuzný. Podnikatel, fabrika se stovkou lidí, fáro za dva mio, barák jak hrad. Dnes je fakticky bezdomovec, jeho nejsou ani ty hadry, ve kterých chodí. Dík, nemám zájem.
To není o socializmu, ani kapitalizmu. To je o lidech bez skrupulí s neměřitelným množstvím peněz, kteří přijdou a diktují. Oni jsou i na tzv. západě, akorát tam to nejde tak snadno, jako u nás, to je celé. Tady se jim tvořily špatné zákony přímo na míru. Tam se lidi ptají, proč se mají měnit zákony, které fungují, i když třeba blbě.
Pokud jste schopna vyslechnout jiný názor, najdete na netu přednášku Jana Kellera "Arogance financí". Podává to z té slušné stránky, kdy se člověku ještě nechce vraždit.
06. 03. 2013 | 00:08

peterka napsal(a):

Pavla2: Vy musíte být šťastná to žena... myslím, že by Vám měla většina lidí jen závidět.
Díky Vám.
06. 03. 2013 | 00:16

Pavla2 napsal(a):

Targus: No a ti Stb a KGB byli nekomunisti? Jistěže to nebyli obyčejní řadoví členové, ale špičky. Jenže ti řadoví na všechno jako ovce špičkám kývali a tleskali. Co se stalo s těmi, co odporovali? Mohli zastávat slušné místo, na které měli kvalifikaci i přes velký odpor k rodné straně? Asi těžko.
Na druhou stranu bych si mohla vážit více člověka, ikdyž byl ve straně, ale byl přesvědčený (třeba si vše idealizoval), ovšem rozumný, a tím také zůstal, než těch, co do strany vlezli z vypočítavosti a pak z nich byl pravý opak. Ale určitě bych v životě si ani kolo neopřela o takového člověka, jako je Semelová. To už je opravdu asi totální zaslepenost nebo to se snad ani nedá vyjádřit.
No s těmi zvířátky je to těžké. Člověk je živí, chodí kolem nich a pak je má zabít. Ale co se dá dělat, když je máte na chov. My bysme to taky nejradši praktikovali tak, abysme je vychovali a pak prodali živé nebo sami je pak snědli nějak bez toho vraždění. Ale jaksi to nejde. My nejsme schopni zabít pomalu ani myš, takže týdny před tou hrůzou pomalu ani nespíme. A králíka tedy taky nemusím. Ještě štěstí, že zvířecích miláčků na mazlení máme ale jinak pořád dost.
Tak jsem si teď zavzpomínala, jak jste psal o tom pasení, když jsme s bráchou o prázdninách chodili jezeďákům pást krávy. Ty jsme doma totiž neměli. To bylo super. Brácha si hrál s nimi na toreadora - přezdívka mu zůstala celý život, no a vždycky jsme lapli nějakou kravku a nadojili si mléko do přineseného hrnku. Dnes varují pořád před čerstvým mlékem, nám se nikdy nic nestalo, žádné umyté vemena či čisté ruky. Říkali jsme si, že to je přírodní zdravá špína.
Ale to jen tak na okraj. Je škoda, že dnešní děti podobné věci neznají.
06. 03. 2013 | 00:29

Pavla2 napsal(a):

Targus: Já nejsem naivní. Jen právě proto, že vím, jak to dnes chodí, si dávám pozor. Nevěřím různým institucím. A i kdybych měla peněz dostatek, tak nepotřebuju žádné fáro za několik milionů a nepotřebuju barák jak hrad. Myslím na to, že může přijít horší doba a podle toho se vždy řídím. A právě proto, že se mnozí chovali podobně jako Váš příbuzný, tak jsou dnes na mizině. Znám jich od nás hodně. Víte, že se říkalo "Zlín kouří Marlbora"? Jo, přesně tak to u nás vypadalo. Všichni si hráli na podnikatele, najednou měli hodně peněz, samozřejmě nezbohatli poctivou prací, utráceli jak praštění a dnes jim klepou exekutoři na dveře, pokud nesedí v kriminále či je někdo nezabil. Byli to pitomci, co si mysleli, že to takto půjde pořád.Jenže tomu já podnikání neříkám. Ale je mi líto těch poctivých, které okrádají druzí. Zákony opravdu nejsou pro obyčejné lidi. Jeden známý např. nadělal hromadu dluhů, našemu kamarádovi dlužil snad milion, ale nic nemá, bydliště na úřadě, jenže si vesele podniká dál a dluhy dělá taky dál. Jak je vůbec možné, že toto u nás jde? A ti, kteří ho neznají, mu zboží dodávají, pojiš´tovny pojišťují, ale on nic. Toto je bordel. A to jich takových jsou tisíce.
06. 03. 2013 | 00:39

Pavla2 napsal(a):

Peterka: No asi by bylo vhodnější slovo spokojená než šťastná. Štěstí je totiž dosti pomíjivé. Snažím se i v problémech hledat něco pozitivního. To člověka posiluje a kope dál. Štěstí můžu použít v případě zdraví. To člověk buď má nebo nemá a většinou to záleží na osudu.
06. 03. 2013 | 00:43

vasja napsal(a):

Jó Dejve....
Kdybyste vy socani a komouši nebyli škrti, tak špitály a zámky mohly patřit církvím, šlechtě a jinejm kapitalistům, noa ty bys nikdy nevyšel od milenky s krabicí plnou melounů.
Takhle tě Kubice "udělal" jak káču :-))))
To máš za to!
06. 03. 2013 | 02:23

Targus napsal(a):

To Pavla2:

Opět jste vedle jak ta jedle. Tady nejde o to, jestli podnikáte nebo vyděláváte poctivě, a jak moc utrácíte. Tady jde o to, že pokud se připletete někomu do cesty, dotyčný vás jednoduše převálcuje. Pustí na vás bubáky a je vymalováno. Vy se můžete klidně stavět na hlavu, z poctivých úspor dlouho nevydržíte. Oberou vás jak malého Jardu a vy se nemáte jak bránit.
Mám např. známého novináře, který chtěl psát o podvodech při výstavbě dálnice u Prahy. Okamžitě mu začali vyhrožovat zabitím rodiny, na pořadu dne byla fyzická likvidace redakce, zapálení auta, tvrdé zastrašování svědků stejným způsobem. Nakonec se do nich pustili policajti. Humus, humus, humus.
Jestlipak uhádnete prvopočátek? Těžko, na počátku těchto průserů stála Skanska, Strabag a spol., kteří prolobovali změkčení stavebních norem na takovou míru, že dálnice kolem Ostravy, na které je prakticky minimální provoz, se rozpadá po pěti letech, likvidace státních stavebně dozorových institucí, atd., atd.
Totéž platí i o parodii na žrádlo, které nakupujem jak zběsilí v plechových šopách. Rozval kontrolních orgánů, přechod z ČSN na normy EU, zavedení splatností 60 - 90 dní, aby domácí zoufalci finančně nestíhali. Dobrou chuť, dejte si panevropskou koninu, která fakturačně objede přes dvacet firem půlku kontinentu, než ji po roce v chlaďáku zbodnete v ojropolotovaru.

Ale znovu zopakuju, to není 40 roky vlády jedné strany, jak nám tady propaganda buší do hlavy. Většina těch darebáků odněkud přišla a mají tady dodnes El Dorado, protože naši politici byli a jsou uplacení všiváci, kteří by měli skončit na doživotí v krimu. Ne v tom fešáckém, ale v Jáchymově při ruční práci v podzemí, kde se řídili heslem "nenakopeš, nedostaneš nažrat". Garantuju vám, že kdyby taková basa existovala i dnes, každý by si hodně dobře rozmyslel, jestli dělat prasárny nebo ne.
06. 03. 2013 | 04:57

Libertad napsal(a):

Pane Rathe,
a) nesnažte se ze sebe udělat politického vězně 50. let, ten skutečně neměl styk s veřejností jako Vy,
b) už jste podal návrh zákona o AUTOMATICKĚM finančním a morálním odškodnění pro vazebně stíhané, pokud tito obdrží osvobozující rozsudek? Nebo se tito nešťastnici budou muset domáhat nadále satisfakce v následném řízení. Mnozí z nich nemají finanční prostředky na vedení soudního řízení.
c) až Vaše třetí rodná strana (ČSSD) konečně příjme zákon o prokazování majetku, nebudete mít problémy s jeho prokazováním?

Jako vždy Vám přeji nestranného a korupci odolného soudce.
Snad se takový najde. Zatím to vypadá, že Vás neosvobodí. Vzhledem k délce Vaší vazby a výšce Vašich příjmů byste nás mohl přijít na dost púeněz.

Sidonio Libertad
06. 03. 2013 | 05:20

kočka šklíba napsal(a):

Targusi přesně,jenže to těmhle lidem, kteří se bojí o svojí uválenou kuličku a kteří mají klapky na očích, nevysvětlíte.
Kalousek a dříve Klaus s ODS (pavlu a její názory si pamatuji roky) jim mohou kálet na hlavu, je jim to příjemné.

Mají nižší daň a to je pro ně rozhodující, Kalousek a spol. jsou proti levici, to je samozřejmě také uspokojuje, co na tom, že rozkrádají miliardy, hlavně že tu bude dost banánů, toaletáku ;). jednoduché uvažování, co bychom od takových Pavel(zavedené pojmenování jejich modly Klause) chtěli? Aby myslela, mysleli? Ani náhodou.

A takové Pavly přece ví, že jsou plné nákupní vozíky, že u marketů parkují auta a že samozřejmě ti chudí utrácejí za pivo a cigára, má to ve svém radaru, soukromém.
Jo je zemní, peterko máte pravdu, jako ta správná domovnice :D. Ale mně tedy šmíráci nevoní, ale záleží na vkusu peterko. Někomu voní hnůj.
06. 03. 2013 | 05:30

Jan Holý napsal(a):

JC napsal(a):

Pane Rathe,
Nejste sám, kdo 10 měsíců sedí ve vyšetřovací vazbě.
O vaší vině či nevině rozhodne soud. Neohánějte se totalitou, protože v totalitě už byste pravděpodobně bručel na tvrdo.
---------------------------------------------------------------------------
Toto může napsat jen naprostý hlupák. On "bručí naměko"? Jaký je mezi tím rozdíl? Neříkám, že Rath je naprosto bez viny, ale jeho držení v kriminálu je naprosto neodůvodněné a má za úkol ho jenom zlomit a připravit pro monstrproces ve stylu 50. let. Davide vydrž, jsou tady daleko větší lumpové a na ty se už vaří voda!
06. 03. 2013 | 06:08

Jan K. napsal(a):

Je neuvěřitelné, co tady plácá jedna zastuzená soudružka, která všechno věděla už dávno (přitom ani nevěděla, že žije v domě ukradeném emigrantovi) a která má neskonale vyšší inteligenci než politici. On si to Pepek Vyskoč myslel určitě taky.
06. 03. 2013 | 06:37

JF napsal(a):

BP: "Myslím, že tu "revoluci" mohly udělat tajné služby."
Ano, doposud mi "vrtá hlavou" proč Halva prezentovali jako rozvraceče v normalizační TV tak akorát před listopadem 89. Jinak bych totiž o něm asi nevěděl nic. ;-) V ČR se evidentně revoluci muselo hodně a hodně pomoci. Máte výstiožné komentáře. Je nutné připustit jisté eventuality jinak v pokojném vývoji. ;-) On je ten propagandistický obraz tak lákavý ;-) Mnohem důležitější jsou však ty reálné postřehy - exekuce, bankovní pobočky na každém rohu - aspoň tři, živelná výstavba verz. schátralá centra, o politice nemluvě. To co předvedl Klaus je překlopení postnormalizace na renormalizaci. Pan Rath na to mohl přijít dříve, ale i tak úspěch. Také se mohl zeptat doma otce.

Jestli se panu Rathovi(a odpadlíkovi z ODS Kottovi) podařilo udělat Kavku na kterou skočila Kubice jak slepice po žížale, tak ...
06. 03. 2013 | 06:41

šašek z Jihlavy napsal(a):

Lila
Myslíte ten podnik, kde tu vodu stáčí? No, jezdili jsme tím směrem na kolech a projeli to křížem krážem. V Terezčině údolí jsme obdivovali lázně, krásný srub (mají ho teď skauti). Taky jsme jezdili do Rakous, podél hranice do Gmündu a z Č.Velenic zase zpět po lesních cestách. Nebýt fotek, tak už si ani nepamatuji, kde všude jsme byli.
Jednou jsme prošli Terezčino údolí a pokračovali kolem jakési tvrze, malé přehrady až jsme došli k zámečku, ale kdybyste mě zabila, tak si nevzpomenu na jméno, něco jako Žehrovice nebo tak nějak. Je tam taky hospoda a jakási soukromá rezidence.
V samotném městečku jsme prolezli od kláštera, hradu, staré kovárny snad vše, moc se nám tam líbilo. Ten cihlový kostelík na hřbitově asi stavěli stejně jako hrad předci zdejšího blogera Buquoye(jestli se nepletu), musím si zase oživit paměť a projet fotoalbum.
06. 03. 2013 | 06:57

BP napsal(a):

Já tvrdím, že David "jim skočil na lep" a pokud by se posuzovala jen kauza Víno v krabici a sedm peněz, asi by si s ním nešpinili prsty. Jít na komára s tarasnicí, těžkým kulometem a tankem se jaksi nenosí. Těch 200 policistů bychom uvítali určitě jinde. Já myslela, že jich ani tolik u nás není.
David nám neřekl vše. V politice je nějakej pátek a jistě přičichl ke kdečemu. Toto je souhra více her, jen novináři si z toho vyzobávají třešničky. To ostatní tak zajímavé není a také tomu nikdo pořádně nerozumí.
Davide, chápu, jak Vám je. Nevíte, co vše máte přiznat.
06. 03. 2013 | 07:02

peterka napsal(a):

šašek z Jihlavy a Lila: Také jsem tam byl a předpokládám, že jste byli i v Rakousích v tom jejich Aquaparku... ale co po cestě v Rakousích, ta malá políčka, staré traktory, hnůj u každé "hospodářské usedlosti"??? A mladého člověka tam nepotkáš, všichni jsou už ve městech a pohraničí je postupně opouštěno - nikdo se tam už nechce dřít. Poptával jsem se na to a řekli mi, že měli jít cestou družstev jako u nás, myslím už za první republiky, kdy řada družstev vznikala...
A k té vodě, nejlepší je stáčet vodu přímo z vodovodu. Nakonec takový podnikatelský záměr vyhrál ve Velké Británii někdy před deseti lety - prostě plinili Pet-lahve přímo z městského vodovodu a prodávali za desetinásobky ceny. Problémy s hygienou nemohli mít, šlo přece o vodu z Londýnské vodárny.
Hezký den. Už svítí sluníčko, tak si běžte ven a nastavte mu tvář i duši.
06. 03. 2013 | 07:48

Targus napsal(a):

To BP:

Je jistá možnost, že Davídkovi někdo nakukal, aby dělal volavku. Což nevylučuje totožné nakukání Pancové a Kottovi.
Takže to máme tři volavky, z nichž v jedné je zakuklený ten, který měl být sejmut. Třeba proto, že strkal neustále raťafák tam, kam neměl.
A dotyčné volavky teď čekají v koutku, totiž ve vyšetřovačce, až se stane zázrak a některá hlava pomazaná řekne - hele, on nám dělal volavku.
Nabízí se analogie s 50. lety, kdy byli soudruzi ve vyšetřovačce masírováni, aby se přiznali, protože tím zachrání stranu a vládu, že pak dostanou milost a půjdou všichni spolu na pivo.
A oni dostali špagát.
06. 03. 2013 | 07:52

Targus napsal(a):

To kočka šklíba:

Ano, znám pár taky takových. Už skoro nemají co žrát, ale chválit budou furt. Když je nejhůř, začnou ječet o 40 letech nesvobody a o tom, že za to můžou komunisti. Pochopitelně ne ti, co kradli, ale ti, co dodnes nepoložili průkazy, jak jinak.
Není jim pomoci.
06. 03. 2013 | 07:58

peterka napsal(a):

Kočka šklíba: S lidmi musíte mluvit, abyste se dozvěděla, co mají na srdci... nemůžete je hned napadat a urážet je. Nakonec zjistíte, že na tyhle blogy chodí jen flustrovaní jedinci, se kterými nikdo nemluví...
A tak... se mějte a buďte blaženi, říkával J.Š.Kubín.
Jdu ven, na sluníčko.
06. 03. 2013 | 08:02

Lila napsal(a):

šašek z Jihlavy

Ptala jsem se proto, že mě napadlo, jestli jste nejeli okolo nás... No, nejeli.
Ještě vám zbývá k prozkoumání nádherný (a hojně vyhledávaný) kus Novohradských hor. Třeba Horní Stropnice, nad níž se majestátně tyčí Kraví Hora, se serpentinami kličkujícími na Dobrou Vodu, s úchvatnou dominantou krajiny - poutním barokním kostelem; a když vyšlapete pořádný krpál, dojedete na Hojnou Vodu (rezervace Žofínský prales) a dál a dál až do míst, která byla čtyřicet let normálním smrtelníkům nepřístupná.

Vedou tam cyklostezky, v zimě pečlivě prohrnuté běžecké tratě... Můj chlap je na Novohradské hory fanda, zná tam každý kámen, takže až tam budete plánovat cestu příště, určitě dejte vědět.

Jinak zdejší bloger JBB nemá se šlechtickým rodem Buquoyů vůbec nic společného.

Pěkný den!
06. 03. 2013 | 08:03

parvas napsal(a):

POZOR!!! Režimní špicl Kubice naslouchá!
06. 03. 2013 | 08:05

krajan napsal(a):

Dr.Rath mi byl vždycky nejméně z duše protivný. Ale ty tanečky se zatýkáním, nesmyslně dlouhou (zbytečnou) vyšetřovací vazbou, náhlá "spolupráce" jedné z obviněných, technické odposlechy, které dneska umí upravit desetiletý hoch u počítače...To všechno mne postupně utvrzuje v dojmu,že celá ta šaškárna plní především nějaké politické zadání á la Rath musí jít z kola ven za každou cenu a mínění lidu obecného (toho,který se nedá zpracovat přiblblou propagandou) je nám, jako vždycky, šuma fuk.
06. 03. 2013 | 08:22

oranžáda obecná napsal(a):

ale soudruhu Rathe, když šlo o odposlechy jiných lidí, tak jste tomu u vás v ČSSD nepokrytě fandili.... takže o co jde ,že.
06. 03. 2013 | 08:55

Pavla2 napsal(a):

Targus: Já dobře vím, jak to bylo a je s tím vyhrožováním. Zlín je dostatečně pořádnými darebáky prošpikován, a to právě kvůli tomu, jak to vypadalo dřív, co jsem popisovala. Tady se něco podobného stalo známému s benzinkou, když chtěl nabízet levnější PHM. A neskončili jen u vyhrožování. Jenže co s tím chcete dělat, když jsou lidi tak zkorumpovaní. za peníze udělají všechno, všude jsou namočení politici, soudci, policajti - ti snad nejvíc. Je to v lidech, ne v systému. Ale těžko se najde někdo, kdo bude schopný udělat pořádek a zkrátka za každý takový čin trestat a hned. Ne aby se ti lumpi několik let vysmívali ostatním a řádili dál. Stačí vzpomenout na býv.radního Janečku. Říkali mu pan Desátek. Kamarádky známý mu odmítl dál platit za městem přidělené zakázky, tak nedostal nic a tady s podnikáním musel skončit a dělá na jiném konci republiky. A to byl jeden z mnoha, které tento dacan okrádal. Bohužel se na něho taky vztahovala amnestie, takže pan býv. radní sedět za úplatky nepůjde. A jsem zvědavá, jak dopadne jeho synáček, který schválně najel na policajta. Myslím, že nebude z toho vůbec nic. Známí policajti to zase nějak zahladí. Dokud to bude takto fungovat, pořádek nebude.
Já jsem naštěstí při svém podnikání nenarazila na nějaké hajzlíky, co by mě nějak zneužili, jsem pro každého malá ryba. Ale máte pravdu, ve velkém bych obavy měla, konkurence se neštítí ničeho.

Kočka šklíba: Nevím, kdo je tady zemní. Vy se zmůžete akorát na mé osočování a ponižování. Když jste tak inteligentní, tak proč nejdete do politiky a neuděláte tam pořádek. Třeba by Vás vyslyšeli a konali jak řeknete. A Klaus není žádná moje modla. Já si nikoho neidealizuju.
06. 03. 2013 | 09:20

Pavla2 napsal(a):

peterka: Ona totiž kočka šklíba nic jiného asi neumí než napadat a urážet. Já jsem tak negativistickou osobu snad ještě nepoznala. Tipla bych ji na starou pannu. Zatím jsem nezaznamenala od ní - nemyslím na svou osobu, žádnou pozitivní reakci. Dříve odporovala jiným, myslím Neo, Čochtan apod. Jenže ti jsou tvrdšího ražení, na ně si moc nepřijde, protože Neo není žádný blbec a hlupák. Tak si vyhlídla mě. Ale ať si klidně poslouží a mele pořád o domovnici, vozíkách atd. Je s tím už trapná.
06. 03. 2013 | 09:39

Lila napsal(a):

Peterka

V raných 90. letech se v Novohradských horách jednou do roka otevřely česko-rakouské hranice i mimo oficiální přechody. Ráno jsme nechali auto v Šejbách (tam, co rotě pohraničníků velel současný jč. radní Kučera) a vyrazili na třicetikilometrovou pouť hornorakouskou krajinou. Cestou jsme potkávali vymydlené a nastrojené rakouské dvojice, které mířily na opačnou stranu - na mši do kostela na Dobré Vodě. Zdravily nás už z dálky...
Léta jsme koukali přes kopec a říkali si, co tam tak asi je...
No, lišky tam dobrou noc nedávaly, jako u nás. Hned za hranicemi byl obrovský areál sanatoria s tenisovými kurty, bazény, s parkovištěm plným aut. Na kraji silnice jsme si všimli opuštěného nezamčeného kola... když jsme se večer vraceli zpět, ještě tam stálo! Procházeli jsme pečlivě upravenými vesničkami, kde měli kvetoucími kytkami osázené i příkopy u silnic. U rozestavených staveb jsme obdivovali pořádek, nikde se neválela ani cihla, všechen stavební materiál úhledně poskládaný. Před starým statkem byly vyrovnané lísky s jablíčky a hruškami, vedle sáčky a výzva ke kolemjdoucím, ať si nabídnou... Součástí malé sklárny bylo i muzeum, jejíž expozice nabízela přehlídku snad veškerého skla, které se kdy na obou stranách hranice vyrobilo, a také malá restaurace a sádky, kde nám připravili rybu, kterou právě vytáhli z vody. Každou chvíli jsme narazili na lesní odpočívadla s lavičkami a stolečky, samozřejmostí byly odpadkové koše. Těch třicet kilometrů útulným a přátelským Rakouskem na nás tehdy udělalo obrovský dojem; zemský ráj to na pohled, říkali jsme si.
Večer jsme na hranici sedli do auta a vraceli se ponurou obcí xy s ruinami domů či oprýskanými fasádámi, s bordelem (omlouvám se za ten výraz), kam oko pohlédlo, kde se trousily místní obyvatelky v jednotném úboru - zablácených holínkách, vytahaných teplácích a pletených svetrech v křiklavých signálních barvách... A s velkými taškami, v nichž cinkaly lahváče. Ta konfrontace byla tak děsivá, že mi hlavou blesklo, že my jsme snad nějaká jiná civilizace.

Jak to vypadá na rakouské straně hranic dnes nevím, dlouho jsme tam nebyla. Ale obce na naší straně hranic se za dvacet let proměnily jako mávnutím čarovného proutku. Opravily se architektonické památky, lidé si rekonstruovali domy nebo vystavěli nové, region začal být atraktivní pro tuzemské i zahraniční turisty.

V rakouském aquaparku jsem nikdy nebyla, ale moje děti se svými malými dětmi několikrát absolvovaly pobyt na rakouském statku. Myslím, že vnoučatům se tam líbilo víc, než v luxusním hotelu na Krétě... A na lyže do Alp to máme od nás blíž než do Krkonoš.
06. 03. 2013 | 09:48

Lila napsal(a):

Pavla2

Nenechte se nikým vytočit, a hlavně si ty ataky neberte osobně. Někteří lidé to mají asi tak nastavené, že když někomu neuštědří jednu do zubů, mají pocit, že promarnili den. Když se jim uleví...
Pište dál, jste obdivuhodná ženská, vaše názory a zkušenosti jsou zajímavé.

Ten váš Zlín je asi opravdu moravské Palermo. Máme tam kamarády a ti tvrdí to samé, co vy.
06. 03. 2013 | 10:06

český maloměšťák napsal(a):

"...Dříve odporovala jiným, myslím Neo, Čochtan apod. Jenže ti jsou tvrdšího ražení, na ně si moc nepřijde, protože Neo není žádný blbec a hlupák. Tak si vyhlídla mě...."

Hmm...tak Neo není žádný blbec a hlupák - "a tak si vyhlédla mě".
To je zajímavé vysvětlení - proč si tedy vyhlídla zrovna Pavlu2.

Co vím, tak ono " odporování" spočívalo mj. v rekaci na sprosté urážky pasáčka vepřů s nickem neo.

Lila + pavla 2
Na pavlači prý dnes dost fouká.
Máte šátky ?
06. 03. 2013 | 10:56

Pavla2 napsal(a):

Lila: No jak si ataky nemám brát osobně, když jsou přímo na mě mířeny? Ale zase mě nemůže tak rozházet jediný člověk, kterému ležím v žaludku. Naštěstí máme dost kamarádů, kteří se s náma rádi setkávají, takže s naší náturou to asi nebude zas tak hrozné. Jenže těžko můžete někomu něco vysvětlovat, když nemůže pochopit, že každý má v životě jiné zkušenosti.
A Zlín - to je opravdu moravské Palermo. Tady po revoluci tak nějak asi byli lidi načichlí Baťou, jenže zapomněli na to, jak se choval a žil on. A z něj si ten správný příklad určitě ve velké většině nevzali. Je tady spousta zbohatlíků, kterým je lépe jít raději z cesty. Ale bohudík už na některé taky dochází a doufám, bude i nadále. Pokud tomu nebudou chtít ti vysoce postavení bránit. A v tom mám jisté pochybnosti.
06. 03. 2013 | 11:01

Yosif K napsal(a):

krajan napsal(a):
Dr.Rath mi byl vždycky nejméně z duše protivný. Ale ty tanečky se zatýkáním, nesmyslně dlouhou (zbytečnou) vyšetřovací vazbou, náhlá "spolupráce" jedné z obviněných, technické odposlechy, které dneska umí upravit desetiletý hoch u počítače...
06. 03. 2013 | 08:22
KONEC CITATU....
S těmi odposlechy jste vedle. Jakákoliv manipulace s odposlechy je zjistitelná z diskontinuity background noise.

Pokud by byly odposlechy zmanipulované, MUDr Rath, MUDr Pancova a opilec MUDr Kott by měly trvat na jejich odtajnění a co nejširší publicitě. Pak by se jistě našla spousta zahraničních institucí a firem, která by dokázala posoudit zda odposlechy jsou zmanipulované nebo ne.

Obžalovaní však toto nechtějí, naopak se publicitě odposlechů zuřivě brání. Pročpak asi?

V Česku jest též dobrým zvykem justice při sebemenších pochuzbách všeliké grázly plně osvobozovat "kvůli nedostatčným důkazům". Jednak soudci se tímto vyhnou případné mstě na sobě nebo na dětech (tento faktor mohou podcenovat leda hlupáci...), druhak jim to může hodit nějaký ten meloun bokem, viz nedávný případ soudce Havlína.

I o Havlínovi si socani myslí že je nevinen? Pak třeba navrhnou aby Ratha soudil Havlín, spolehlivý a uvážlivý to soudruh.....

Nedivím se že policie a SZ chtěli připravit proces propti rathovi co nejpečlivěji. Rath bude propuštěn (specielně za vlády CSSD. která je od ratzha mnohem více vydiratelná) i kvůli sebemenší procesní chybičce.

Viz například soud se Somrem, bývalým šéfem Podnikatelské banky.
06. 03. 2013 | 11:05

Yosif K napsal(a):

SOMR. Další úplně nevinnej a slavnostně úplně a totálně očištěnej. Podobný vývoj lze čekat i u Ratha.

(06.11.1998 21:46 pro vydání 07.11.1998)
V případu Podnikatelské banky padnou zřejmě další obvinění
Praha - V případu krachu Podnikatelské banky, která skončila s více
než miliardovou ztrátou v nucené správě a
jejíž poslední šéf Pavel Sehnal čelí již druhému trestnímu stíhání,
padnou zřejmě v brzké době další obvinění. Z
policejních zdrojů jsme zjistili, že mezi obviněnými mají figurovat
členové managementu banky z prvních dvou let
její činnosti - současný prezident Hospodářské komory Zdeněk Somr,
šéf sdružení podnikatelů Rudolf Baránek
či benešovský podnikatel Miroslav Švarc.
"Všechna tato jména figurují v trestním oznámení České národní
banky," potvrdil našemu listu šéf pražské
hospodářské kriminálky Jaroslav Macháně. Police nyní prošetřuje
zejména období, kdy byl v čele banky Zdeněk
Somr. Ten byl od založení banky až do počátku roku 1994 předsedou
jejího představenstva a ve druhé polovině
roku 1993 ji dokonce sám aktivně řídil. "Jeho obvinění je na
spadnutí," potvrdil nám dobře informovaný policejní
zdroj s tím, že za porušení povinnosti při správě cizího majetku
může Somrovi hrozit až pětileté vězení. Somr
figuroval v řadě společností s Lubošem Boreckým. Právě řada
společností, v nichž oba figurují, mnohdy za
podivných okolností získala úvěr, který však nesplatily.
"Já ani žádná firma, v níž bych figuroval, jsme si u banky nic
nepůjčovali," brání se nařčení Somr. Konkursní
správce společnosti Odas, a. s., Jiří Kunt, kde byl Somr od
založení společnosti v roce 1992 až do června 1995
předsedou představenstva, však našemu listu potvrdil, že
Podnikatelská banka mezi věřiteli Odasu figuruje. V
konkursu je i firma Badras, v níž byl až do listopadu 1993 Somr
členem představenstva a jež získala od banky v
dubnu 1993 - pouhý měsíc od svého zapsání do obchodního rejstříku -
čtyřicetimilionový úvěr. Z těchto peněz si
pak podle dosavadního vyšetřování Borecký se Somrem měli vzít
bezplatné půjčky na zaplacení jimi dříve
vydražených provozoven, které pak zpětně pronajímali společnosti
Badras za vysoké nájemné. Firma nakonec
zkrachovala s padesátimilionovým dluhem, zhruba polovinu dluží
právě Podnikatelské bance. I když Somr tvrdí,
že tyto úvěry už byly splaceny prodejem zastavených nemovitostí,
skutečnost je jiná. Takto se totiž podařilo
získat pouze devět milionů. Navíc dosud nebyl uzavřen konkurs,
banka tedy zatím nic nedostala.
Některé úvěry firmám, v nichž figuruje Somrův partner Luboš
Borecký, měly být přitom poskytnuty i přesto, že
je pracovníci banky nedoporučili, a to právě pro napojení na další
firmy a osoby, které si už od banky vzaly
úvěry ve výši desítek milionů korun. To má být případ úvěru pro
společnost Mony Nymburk, kde lidé kolem
Somra opět figurovali. Úvěr ve výši 40 milionů korun pražská
pobočka všemi hlasy nedoporučila, ale ústředí
banky jej v prosinci 1993 schválilo. Somr obvinění, že se na
přidělení úvěrů sobě blízkým osobám podílel,
kategoricky odmítá. Podle svých slov sám za dobu, kdy banku aktivně
řídil, její bonitu zvýšil o několik set milionů
korun. "Když jsem ji na začátku roku 1994 předával novému vedení,
byla úplně zdravá," dodal.
MAREK POKORNÝ
06. 03. 2013 | 11:10

Pavla2 napsal(a):

čm.: Já myslím, že to vysvětlení je. A nevím o tom, že by např. Neo se vyjadřoval někdy sprostě. A pokud ano, tak to musela být jen reakce na podobný komentář. Akorát umí některé lidi usadit. To já neumím. Taky má lepší politický přehled, a proto může lepší reagovat. Ten já taky nemám. Takže můžu použít pouze to, co vidím a znám z vlastních zkušeností. A na druhou stranu je takové poznání pro mě daleko přínosnější, než jen říkat to, co kde psali jiní.
Ikdyž nepopírám, že občas slova druhých taky nepoužiju.
06. 03. 2013 | 11:10

Pavla2 napsal(a):

Lila: Tak je to tady opravdu jak na Sicílii. Teď mi volal manžel, prý na ČT byl pořad o těch prodejcích otráveného alkoholu. Březinovi - ti jsou tady od nás. Tak měli dostat jako trest zabavení majetku na pokrytí škod a soudce to odmítl. No je jasné, že byl od nich podplacený, protože jejich majetek je obrovský. Prý stačí na zaplacení ten zabavený alkohol. Nevím, jestli ten otrávený?? Přitom další případ, který tady byl, vysílali i v televizi - vedle naší bývalé hospůdky měla jedna dáma masáže. No jistěže to byl bordel. Bohužel tam zaměstnávala holky kolem 16 let, chodily k nám na jídlo, tak jsem se taky divila, jak můžou toto dělat. No samozřejmě ji - prý ty holky - práskly kvůli penězům. Majitelce zabavili dům za několik milionů, dostala asi milion pokutu a ještě 6 let natvrdo. Přitom má malé dítě. Jasně, udělala blbost, ale ten trest, vlastně tři, se zdají v poměru k ostatním jiným závažným případům hodně nepřiměřený. Takže co si má pak člověk říct o našem soudnictví? Prostě je vidět, že kdo má peníze, ten se bát nemusí.
06. 03. 2013 | 12:22

JF napsal(a):

Targus: samozřejmě jde o mocenský boj - odpadlík Rath tvrdý kritik ODS A Klause (samozřejmě může to být také na oko) a odpadlík Kott(slabší odvar Ratha), pak nějaké směšné úplatky amatérsky předávané a další amaterština - postrkané prachy v hotovosti po domě, no to se dělá asi jinak ... pro stranu atp. to je pro lid obecný, něco srozumitelného a třeba podstrčeného Kubicí. Přičemž i Rath bude o správných postupech černého financování také dost vědět. Pak tedy mohl Rath i vyprovokovat Kubici k podobné akci aby se ukázala obludnost zneužívání mocenských složek (např. jako poslanec je již 10 měsíců ve vyzbě). Rath totiž znal i pozadí ODS a Kott rovněž. Poté nyní ústavní stížnost na Klause a Zeman je postupně tím zaražen (lehce obhajuje Klause - hysterie a pod.) Spíš bych dal tezi že Rath s Kottem byly podstčeni zasloužilé uklízečce-špindíře tedy Kubici. (rovněž možnost odvety za zveřejnění podvrhu zprávy před parlamentnimi volbami - má to stejné prvky) Tedy ten mocenský spor by mohl být mezi ČSSD a ODS - resp. mezi kmotrovskou a méně kmotrovskou částí politického spektra.

Ale jistě obecně - obě strany hrají o dost, a sice o přízeň s veřejnou mienkou trochu silnými kartami.
06. 03. 2013 | 13:17

JC napsal(a):

Jan Holý,
Pane Holý, z vás ta genialita přímo cáká.
06. 03. 2013 | 14:18

Pavla2 napsal(a):

čm: Ono nakonec je dobře, že jsem blbá, protože nechtěla bych mít takové problémy, jak popisuje vedle na blogu p. Hamplová. Narozdíl od ní a její kamarádky jsem takto spokojená. A EQ mi stačí takový, jaký mám.
06. 03. 2013 | 15:29

Targus napsal(a):

To JF:

Určitě se nebudu hádat, že nemáte pravdu. Rath se nehodil do karet skoro nikomu. Příliš schopný, příliš inteligentní, příliš pracovitý, prostě přerathováno.
K tomu, co píšete, jednu poznámku. Člověk, který je lámán vazbou, se může složit a začít zpívat, což by bylo v případě černého financování hodně špatné.
Z kteréžto úvahy plyne zajímavá akademická otázka - jak dalece mají straníci ošéfován průsak informací tohoto druhu. Kalašnikovy, plastické trhaviny a noční koupání v přehradách už jsou přece jen trochu z módy.
06. 03. 2013 | 15:30

xxx napsal(a):

To Pavla2: DR citoval z casti spisu, ktery mu dali k dispozici jako soucast obzaloby.
Cely spis on/a shodne jeho pravnici/ dostali k nastudovani na 12 dnu v unoru,
SZ si na jeho studium vyhradil cely mesic.
Yosif K: "jini kradou trochu mene a trochu opatrneji"? Srandisto! Mimochodem, dodnes me neni jasne, proc jste "opustil zem, kde zitra znamena vcera" a prisel mezi nas, podle Vas rudou celadku do Cechistanu. Podelte se o svou motivaci.
06. 03. 2013 | 23:24

Pavla2 napsal(a):

xxx: Pokud máte na mysli, že peníze měly být použity na volby, tak toto Rath říkal mnohem dříve než v polovině února. Takže viděl spis dříve? Nebo to byla výmluva?
06. 03. 2013 | 23:59

Honza999 napsal(a):

Pavla2

" A kdo měl informace o podnicích, když privatizace dle Vás se měla připravovat roky? Snad dělníci? Právě jen ti, co byli tehdy taky u koryt. A kdo to byl? "

Asi budete chtít tvrdit, že to byli komunisté...
Zklamu vás...
Nebyli...

Skuteční komunisté totiž v těch časech před listopadem dělali přesčasy u strojů ve fabrikách, aby se ti "u komunistů" mohli chlubit splněným plánem. Skuteční komunisté totiž u těch soustruhů stáli i po listopadu... Tedy do té doby, než ti co byli "u komunistů" továrnu nezlikvidovali.

Komunistická strana se nachala infiltrovat deprivanty - a deprivanti si dokáží udělat cestu vzhůru za jakéhokoli režimu.

PS: Někdo o kus výše jasně napsal, že Rath necitoval ze spisu, ale z žádosti o vydání.
07. 03. 2013 | 01:09

Pavla2 napsal(a):

Honza999: Já jsem právě napsala, že dělníci to nebyli. A největší darebáci byli komunističtí pohlaváři. Samozřejmě, že to byly vypočítavé svině, které se dokáží přizpůsobit každému režimu. Ale pořád to byli komunisti, co vyřvávali na schůzích o straně, o vlasti, o SSSR .... Člověk, který se neprojevoval vysoce loajálně ke straně, tak nikdy vysoké posty dostat nemohl. A taky jsem napsala, že je mi milejší člověk, který sice komunistou byl, ale má nějaký svůj názor celý život, ikdyž co se komunismu týká, zidealizovaný, pokud neschvaluje pol.zločiny jako Semelová, než ty, kteří názor podle režimu klidně otočí o 180 stupňů.
07. 03. 2013 | 08:45

SuP napsal(a):

Honza 999 -
"....Skuteční komunisté totiž v těch časech před listopadem dělali přesčasy u strojů ve fabrikách, aby se ...."

Spolu s 90% ostatních, taky bezejmenných. Jen k tomu pořád měli příplatky na členské příspěvky.
07. 03. 2013 | 09:57

Pavla2 napsal(a):

David: Oni ti, co stáli u strojů, byli ve straně buď z naivity nebo čekali, že dostanou lepší místo. A je pravda, že se lepší místo mnohým podařilo. Nebo alespoň vyšší plat. Nebo proč myslíte, že byli dělníci v KSČ? Že by je bavilo vysedávat na schůzích jen tak?
07. 03. 2013 | 10:25

totalita napsal(a):

Davide Rathe, máte naprostou pravdu a já Vám držím place! Ujišťuji Vás, že je nás takových dost, přestože to podle zdejších názorů tak nevypadá...
10. 04. 2013 | 11:37

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy