Nenávistný islám
Skupinka bohatých mudrlantů navštívila venkovskou zvířecí zahradu. Bylo to z nudy, neboť na chvíli měli pocit, že mají po krk života v luxusu a chtěli vidět něco normálního. Zažít na chvíli ,,běžný“ život. V té prosté zoologické zahradě žila za svými ploty a plůtky různá zvířata. Pásly se tu ovce a kozy, kejhaly husy a kachny, panáčkovali králíci, líně se protahovaly lišky a slídivě pobíhali vlci.
Pryč s ploty
Mudrlanti chvilku ten ospalý poklid pozorovali ze stínu útulné terasy, kde v lenoškách popíjeli své sherry a pokuřovali doutníky. Za chvíli jim to přišlo nudné. Nic se nedělo. Tu jeden přišel s nápadem. Proč vlastně ta zvířata drží odděleně, vždyť je normální, aby žila všechna společně. Bude to pestřejší, veselejší, budou se moci jeden od druhého učit, pobaví se. Vlci a lišky dostávají od ošetřovatelů pravidelně nažrat, nemají hlad a tak nehrozí, že by ostatní napadali. Myšlenka je nadchla.
Nějak se to zvrtlo
Zavolali si správce zahrady a královsky mu zaplatili za to, aby zboural všechny ty protivné ploty a plůtky. Po chvíli začala mela. Skutečně část vlků a lišek dál líně polehávala a ostatních si nevšímala, ale nalezli se mezi nimi tací nevychovanci, kteří jen tak pro svoji zábavu začali ostatní zvířátka lovit. Ten tam byl ospalý klid a nuda. Mudrlanti na terase se pobavili a se zájmem sledovali nastalý zápas na život a na smrt, hlavně, že byl ,,multikulturně“ pestrý.
Lidé horší zvířat
Teď si jistě mnozí řeknou, proč otravuji s alegorií. Lidé přeci nejsou zvířata a různé jejich kultury, víry a způsoby života nejsou totéž jako chuť lovit zakódovaná dravcům. Ve skutečnosti jsou lidé ve své podstatě horší než zvířata. Znáte zvíře, které by druhé dlouhodobě mučilo jen pro své pobavení či nějaké své přesvědčení? Od doby, kdy lidé dokázali vést záznamy o svém způsobu života, jsou tyto záznamy plné mučení a zabíjení. O rafinovaném mučení dokázali napsat obsáhlé knihy.
Mučení ve jménu lidskosti
Ve jménu těch nejlidštějších myšlenek a názorů dokázali lidé zabíjet druhé a to celá tisíciletí. Dělaly to vyspělé civilizace jako ty primitivní. Konečně vznik křesťanství bylo reakcí na všudypřítomnou brutalitu. Křesťanským symbolem je na kříži brutálně umučený člověk jako stálá připomínka všudypřítomné nelidskosti. Za pár století se samo křesťanství stalo zásadním argumentem k mučení a zabíjení.
Geneticky daná brutalita
Není to tak dlouho co humanistická, kulturně, ekonomicky a společensky vyspělá západní civilizace téměř zničila ve dvou válkách sama sebe a skoro celý svět. Prostě si to přiznejme. Máme v sobě zakódovanou brutalitu i radost z destrukce. Radost z tvoření a především schopnost pomáhat druhým je nám více vštípena až výchovou a jen a jen jemné předivo okolní společnosti drží naše vnitřní vrozené ,, běsy“ na uzdě, nebo je naopak může pustit ze řetězu.
Tolerance k netoleranci?
Experimenty psychologů ( Zimbardo -Luciferův efekt) prokázaly, že každý z nás je schopen se chovat nelidsky. Toto připomínám v souvislosti s fundamentalistickým islámem. Ten se snaží vyburcovat vnitřní běsy, posílit je a dát jim nálepku správného chování. Podle něho je správné pohrdat nevěřícími, škodit jim a nebrat je jako rovnocenné lidi. Pokud islám sám nezavrhne vše, co v něm vybízí k nenávisti k jinak smýšlejícím lidem, ale i ženám, pak nemá právo být uznáván jako povolené náboženství na našem území.
Hloupost
U sebe doma ať si muslimové dělají, co chtějí, je to jejich věc čemu věří, jak žijí a koho nenávidí. My v Evropě jsme už udělali několik zkušeností s filozofiemi, které pustily z uzdy naše ,, běsy“ a rozdělovaly lidi na podlidi a nadlidi zprvu podle víry - stejně jako dnes islám, pak podle rasy (nacismus) a nakonec podle majetku (komunismus). Všechny tyto filozofie a víry se cítily jediné spravedlivé , ale za sebou nechaly zmar a hromady mrtvých. Teď si zaděláváme na další takovou sebedestrukční epizodu. Nechávat si u nás doma rozšířit nenávistnou víru vůči nám samým je neomluvitelná hloupost.
Pryč s ploty
Mudrlanti chvilku ten ospalý poklid pozorovali ze stínu útulné terasy, kde v lenoškách popíjeli své sherry a pokuřovali doutníky. Za chvíli jim to přišlo nudné. Nic se nedělo. Tu jeden přišel s nápadem. Proč vlastně ta zvířata drží odděleně, vždyť je normální, aby žila všechna společně. Bude to pestřejší, veselejší, budou se moci jeden od druhého učit, pobaví se. Vlci a lišky dostávají od ošetřovatelů pravidelně nažrat, nemají hlad a tak nehrozí, že by ostatní napadali. Myšlenka je nadchla.
Nějak se to zvrtlo
Zavolali si správce zahrady a královsky mu zaplatili za to, aby zboural všechny ty protivné ploty a plůtky. Po chvíli začala mela. Skutečně část vlků a lišek dál líně polehávala a ostatních si nevšímala, ale nalezli se mezi nimi tací nevychovanci, kteří jen tak pro svoji zábavu začali ostatní zvířátka lovit. Ten tam byl ospalý klid a nuda. Mudrlanti na terase se pobavili a se zájmem sledovali nastalý zápas na život a na smrt, hlavně, že byl ,,multikulturně“ pestrý.
Lidé horší zvířat
Teď si jistě mnozí řeknou, proč otravuji s alegorií. Lidé přeci nejsou zvířata a různé jejich kultury, víry a způsoby života nejsou totéž jako chuť lovit zakódovaná dravcům. Ve skutečnosti jsou lidé ve své podstatě horší než zvířata. Znáte zvíře, které by druhé dlouhodobě mučilo jen pro své pobavení či nějaké své přesvědčení? Od doby, kdy lidé dokázali vést záznamy o svém způsobu života, jsou tyto záznamy plné mučení a zabíjení. O rafinovaném mučení dokázali napsat obsáhlé knihy.
Mučení ve jménu lidskosti
Ve jménu těch nejlidštějších myšlenek a názorů dokázali lidé zabíjet druhé a to celá tisíciletí. Dělaly to vyspělé civilizace jako ty primitivní. Konečně vznik křesťanství bylo reakcí na všudypřítomnou brutalitu. Křesťanským symbolem je na kříži brutálně umučený člověk jako stálá připomínka všudypřítomné nelidskosti. Za pár století se samo křesťanství stalo zásadním argumentem k mučení a zabíjení.
Geneticky daná brutalita
Není to tak dlouho co humanistická, kulturně, ekonomicky a společensky vyspělá západní civilizace téměř zničila ve dvou válkách sama sebe a skoro celý svět. Prostě si to přiznejme. Máme v sobě zakódovanou brutalitu i radost z destrukce. Radost z tvoření a především schopnost pomáhat druhým je nám více vštípena až výchovou a jen a jen jemné předivo okolní společnosti drží naše vnitřní vrozené ,, běsy“ na uzdě, nebo je naopak může pustit ze řetězu.
Tolerance k netoleranci?
Experimenty psychologů ( Zimbardo -Luciferův efekt) prokázaly, že každý z nás je schopen se chovat nelidsky. Toto připomínám v souvislosti s fundamentalistickým islámem. Ten se snaží vyburcovat vnitřní běsy, posílit je a dát jim nálepku správného chování. Podle něho je správné pohrdat nevěřícími, škodit jim a nebrat je jako rovnocenné lidi. Pokud islám sám nezavrhne vše, co v něm vybízí k nenávisti k jinak smýšlejícím lidem, ale i ženám, pak nemá právo být uznáván jako povolené náboženství na našem území.
Hloupost
U sebe doma ať si muslimové dělají, co chtějí, je to jejich věc čemu věří, jak žijí a koho nenávidí. My v Evropě jsme už udělali několik zkušeností s filozofiemi, které pustily z uzdy naše ,, běsy“ a rozdělovaly lidi na podlidi a nadlidi zprvu podle víry - stejně jako dnes islám, pak podle rasy (nacismus) a nakonec podle majetku (komunismus). Všechny tyto filozofie a víry se cítily jediné spravedlivé , ale za sebou nechaly zmar a hromady mrtvých. Teď si zaděláváme na další takovou sebedestrukční epizodu. Nechávat si u nás doma rozšířit nenávistnou víru vůči nám samým je neomluvitelná hloupost.