Státní byrokracie a volební sliby
Efektivitu administrativy chce před volbami řešit každá strana. Není na škodu se podívat na to, jak se potom vládní strany k této problematice staví. Naše administrativa má poměrně velkou setrvačnost. Má to své výhody v tom, že se vyhýbáme excesům, které by mohly vést ke kolapsu výkonu některých agend. Druhým extrémem je stav, který se podobá seriálu „Jistě pane ministře!“ (video ČTK).
Jak je to tedy s těmi sliby? V uvedeném odkazu najdete jednoduché hodnocení všech vlád do loňských voleb. Zkoumali jsme pouze to, zda příslušná vláda opravdu slib plnila. Není hodnoceno, jestli řešení je z našeho pohledu správné. U poslední vlády Mirka Topolánka jsme vystavili v dubnu vysvědčení.
Data v uvedených tabulkách potvrzují, že měnit byrokracii je jednodušší slibovat, než opravdu realizovat. Signifikantní potom je, že reformy administrativy jsou většinou realizovány ve státech, kde jsou vlády silné s jasným mandátem. Čím slabší a více koaliční vláda, tím jsou změny byrokracie méně radikální.
K tématu:
Státní byrokracie a kanceláře
Státní byrokracie a naše peníze
Byrokracie a encyklopedie
Jak je to tedy s těmi sliby? V uvedeném odkazu najdete jednoduché hodnocení všech vlád do loňských voleb. Zkoumali jsme pouze to, zda příslušná vláda opravdu slib plnila. Není hodnoceno, jestli řešení je z našeho pohledu správné. U poslední vlády Mirka Topolánka jsme vystavili v dubnu vysvědčení.
Data v uvedených tabulkách potvrzují, že měnit byrokracii je jednodušší slibovat, než opravdu realizovat. Signifikantní potom je, že reformy administrativy jsou většinou realizovány ve státech, kde jsou vlády silné s jasným mandátem. Čím slabší a více koaliční vláda, tím jsou změny byrokracie méně radikální.
K tématu:
Státní byrokracie a kanceláře
Státní byrokracie a naše peníze
Byrokracie a encyklopedie