Propaganda médií - Kalousek - EU a UA - zdražování potravin
Česká média nejsou hlídacími psy demokracie, ale útočnými psy propagandy. Je lhostejné, jestli Kalousek kandiduje do EP, nebo ne. Díky EU za Ukrajinu. Orbán fašizuje. Zdražování potravin: nikdo proti tomu nedělá nic, všichni včetně médi buď naprázdno žvaní, nebo stojí na straně těch, kteří zdražují jen proto, aby si nahrabali víc než dosud.
1. Je mi naprosto, zcela a dokonale lhostejné, jestli Kalousek kandiduje do Evropského parlamentu, nebo ne. Kalousek je hňup, ale nutno dodat, že tento stav mysli je v naší politice převažující, a u nás přímo vyžadovaný. Moudrý člověk tam buď nevydrží, nebo zblbne. Výjimkám čest (Miloš Vystrčil, Olga Richterová, Vladimír Špidla, například). Média se tím zabývají jen proto, aby získala vyšší sledovanost, protože bulvár, který se zabývá celebritami, má spoustu lidí rádo. (Nezaměňovat prosím celebritu s osobností - většina celebrit žádnou osobnost nemá, jsou to jen prázdné mediální slupky.)
2. Skláním se s vděčností před Evropskou unií za vše, co dělá pro Ukrajinu po politické stránce. Přijetí Ukrajiny do procesu přijímání je realistická reakce na dění v Evropě a důrazná odpověď Rusku na jeho roztahovačnost. Je vidět, že v politice mohou být vedle mentálních nepodarků i chytří a odpovědní lidé - otázka je, proč to nejde i u nás.
3. Orbán je fašizující blb.
4. Debata o zdražování potravin míjí podstatu věci:
a) Vláda s tím něco dělat může, ale nedělá. Může třeba zastropovat marže potravinářů a prodejců. Namísto konání však vláda stávkuje, protože prý nechce omezovat tržní prostředí. Jenže to, co se tu děje, má s trhem pramálo společného. Každý, kdo nakupuje v prodejnách více řetězců může jasně vidět, že jsou vzájemně na cenách buď přímo domluvené, nebo používají taktiku vzájmeného doplňování se bez domluvy, ale ve shodě.
b) Je také jasné, že hlasy lobistů, kterým média dávají velký prostor, aniž by sdělila, že jde o lobisty, celou diskusi zkreslují. Například ten klaun Prouza, který hájí prodejní řetězce a vše hází na potravináře - a z dalších stran zase šašek a šmidra.
c) A média, namísto toho, aby rozkryla skutečnost, jen chrlí prázdné fráze lobistů. Jaký je třeba u potravinářů rozdíl mezi nákupní cenou zemědělských produktů a cenou produktů, které prodávají dál? Jaký je rozdíl mezi nákupní cenou řetězců za potraviny a cenou, za niž je prodávají zákazníkům? A jsou ty ceny adekvátní ke zdražování energií a pohonných hmot? Mapují to alespoň některá média systematicky? Nevím o tom.
d) Přitom za to mohou prodejci i potravináři. Jejich řeči, že musejí zdražit potraviny kvůli stoupajícím cenám pohonných hmot a energií přicházejí v momentě, kdy pohonné hmoty zlevňují a na energie vláda některým firmám přidává. Ovšem média si toho nevšimnou, nebo "nevšimnou". Buď jsou prostě momentálně zaostalá, nebo kopají první ligu za byznys a lidé jsou jim šumafuk.
1. Je mi naprosto, zcela a dokonale lhostejné, jestli Kalousek kandiduje do Evropského parlamentu, nebo ne. Kalousek je hňup, ale nutno dodat, že tento stav mysli je v naší politice převažující, a u nás přímo vyžadovaný. Moudrý člověk tam buď nevydrží, nebo zblbne. Výjimkám čest (Miloš Vystrčil, Olga Richterová, Vladimír Špidla, například). Média se tím zabývají jen proto, aby získala vyšší sledovanost, protože bulvár, který se zabývá celebritami, má spoustu lidí rádo. (Nezaměňovat prosím celebritu s osobností - většina celebrit žádnou osobnost nemá, jsou to jen prázdné mediální slupky.)
2. Skláním se s vděčností před Evropskou unií za vše, co dělá pro Ukrajinu po politické stránce. Přijetí Ukrajiny do procesu přijímání je realistická reakce na dění v Evropě a důrazná odpověď Rusku na jeho roztahovačnost. Je vidět, že v politice mohou být vedle mentálních nepodarků i chytří a odpovědní lidé - otázka je, proč to nejde i u nás.
3. Orbán je fašizující blb.
4. Debata o zdražování potravin míjí podstatu věci:
a) Vláda s tím něco dělat může, ale nedělá. Může třeba zastropovat marže potravinářů a prodejců. Namísto konání však vláda stávkuje, protože prý nechce omezovat tržní prostředí. Jenže to, co se tu děje, má s trhem pramálo společného. Každý, kdo nakupuje v prodejnách více řetězců může jasně vidět, že jsou vzájemně na cenách buď přímo domluvené, nebo používají taktiku vzájmeného doplňování se bez domluvy, ale ve shodě.
b) Je také jasné, že hlasy lobistů, kterým média dávají velký prostor, aniž by sdělila, že jde o lobisty, celou diskusi zkreslují. Například ten klaun Prouza, který hájí prodejní řetězce a vše hází na potravináře - a z dalších stran zase šašek a šmidra.
c) A média, namísto toho, aby rozkryla skutečnost, jen chrlí prázdné fráze lobistů. Jaký je třeba u potravinářů rozdíl mezi nákupní cenou zemědělských produktů a cenou produktů, které prodávají dál? Jaký je rozdíl mezi nákupní cenou řetězců za potraviny a cenou, za niž je prodávají zákazníkům? A jsou ty ceny adekvátní ke zdražování energií a pohonných hmot? Mapují to alespoň některá média systematicky? Nevím o tom.
d) Přitom za to mohou prodejci i potravináři. Jejich řeči, že musejí zdražit potraviny kvůli stoupajícím cenám pohonných hmot a energií přicházejí v momentě, kdy pohonné hmoty zlevňují a na energie vláda některým firmám přidává. Ovšem média si toho nevšimnou, nebo "nevšimnou". Buď jsou prostě momentálně zaostalá, nebo kopají první ligu za byznys a lidé jsou jim šumafuk.