Generální ředitel Agrofertu se stane šéfem ČEZu
To nemůže být pravda. Ale proč vlastně ne?
Jestli se Daniel Kurucz, který ještě před rokem seděl ve správní radě Agrofertu, mohl stát GŘ Českých drah, proč by se Zbyněk Průša poté, co rezignuje na pozici šéfa Agrofertu, nemohl stát generálním ředitelem ČEZu?
Kuruczovo jmenování je pro Babišovy stoupence povzbudivým signálem, že Andrej vymete rozkrádání z tohoto státního podniku převlečeného za akciovku. Skeptici chápou jeho jmenování jako důkaz, že Babiš rozprostírá sítě své osobní moci nad českým státem. Vlastně mohou mít pravdu všichni.
Zamyslete se nad tímhle: Opravdu byste chtěli, aby byl řízením ČEZu pověřen bývalý člen představenstva Agrofertu?
Stejně jako České dráhy je i ČEZ státem vlastněná veřejná instituce v převleku za akciovou společnost. A stejně jako ČD, i ČEZ je zatížen břemenem podezření, že ho jeho politiky dosazený management tuneloval.
Je nějaký rozdíl v tom, že ministr dopravy, do jehož výhradní kompetence spadají ČD, je pouze obchodním partnerem Andreje Babiše, zatímco ministr financí, do jehož výhradní kompetence spadá ČEZ, je absolutním vlastníkem Agrofertu?
Či spočívá rozdíl v tom, že stát má v ČD 100% podíl, zatímco v ČEZu pouze 70%?
Nebo je snad rozdíl v tom, že ČD si půjčují miliardy korun na nákup lokomotiv od Škody Transportation, zatímco ČEZ sype státu formou dividend miliardy korun, které si „půjčil“ od českých domácností?
Pokud se agrofertí Daniel Kurucz mohl stát generálním ředitelem ČD, pak se agrofertí Zbyněk Průša může stát předsedou představenstva ČEZu.
Kde je nějaký konflikt, jestliže Andrej Babiš vlastní jen několik korporátních spotřebitelů elektřiny a nyní odpovídá za jmenování dozorčí rady ČEZu? Ministr dopravy přece také jenom vlastní spediční firmu a přitom odpovídá za jmenování dozorčí rady ČD.
Jestli se Daniel Kurucz, který ještě před rokem seděl ve správní radě Agrofertu, mohl stát GŘ Českých drah, proč by se Zbyněk Průša poté, co rezignuje na pozici šéfa Agrofertu, nemohl stát generálním ředitelem ČEZu?
Kuruczovo jmenování je pro Babišovy stoupence povzbudivým signálem, že Andrej vymete rozkrádání z tohoto státního podniku převlečeného za akciovku. Skeptici chápou jeho jmenování jako důkaz, že Babiš rozprostírá sítě své osobní moci nad českým státem. Vlastně mohou mít pravdu všichni.
Zamyslete se nad tímhle: Opravdu byste chtěli, aby byl řízením ČEZu pověřen bývalý člen představenstva Agrofertu?
Stejně jako České dráhy je i ČEZ státem vlastněná veřejná instituce v převleku za akciovou společnost. A stejně jako ČD, i ČEZ je zatížen břemenem podezření, že ho jeho politiky dosazený management tuneloval.
Je nějaký rozdíl v tom, že ministr dopravy, do jehož výhradní kompetence spadají ČD, je pouze obchodním partnerem Andreje Babiše, zatímco ministr financí, do jehož výhradní kompetence spadá ČEZ, je absolutním vlastníkem Agrofertu?
Či spočívá rozdíl v tom, že stát má v ČD 100% podíl, zatímco v ČEZu pouze 70%?
Nebo je snad rozdíl v tom, že ČD si půjčují miliardy korun na nákup lokomotiv od Škody Transportation, zatímco ČEZ sype státu formou dividend miliardy korun, které si „půjčil“ od českých domácností?
Pokud se agrofertí Daniel Kurucz mohl stát generálním ředitelem ČD, pak se agrofertí Zbyněk Průša může stát předsedou představenstva ČEZu.
Kde je nějaký konflikt, jestliže Andrej Babiš vlastní jen několik korporátních spotřebitelů elektřiny a nyní odpovídá za jmenování dozorčí rady ČEZu? Ministr dopravy přece také jenom vlastní spediční firmu a přitom odpovídá za jmenování dozorčí rady ČD.