Vyhozena z práce - odpověděla do ankety o milostných dopisech

30. 05. 2010 | 10:16
Přečteno 14609 krát
Tatjána Nálepková,spisovatelka, výtvarnice a učitelka napsala odpověď do ankety Ona dnes a náhled vyvěsila na nástěnku ve sborovně školy, kde učila. Následovala výpověď z práce. Posuďte sami za co:






Odpověď na anketní otázku Kdo píše lepší milostné dopisy– ženy,nebo muži?

Taťjána Nálepková

"Předem mého dopisu přijměte upřímný pozdrav... Kdo líp? Muži, či ženy? Sice tuším, ale nechci se zapojovat do genderového soupeření!A píše vůbec někdo ještě milostné dopisy? Neodzvonilo jim?
Já je psala vášnivě, i kvůli nim jsem pak začala sepisovat knihy. Ovšem my, kteří jsme prošli drilem soudružek učitelek v totalitní jednotné a všeobecně vzdělávací škole, MY JSME JEŠTĚ UMĚLI PSÁT!
Konec civilizace se blíží. Vím to,můžu za to taky, učím! Na školu je přijat každý, přijímačky sice probíhají, ale vybírat není koho. Vzdělání je sice dobrovolné, ale i tak je považováno za násilí na žákovi, a hajzl učitel je ten, kdo to pořádně odskáče. Za neomluvené hodiny, za neomluvitelné neznalosti a bezprecedentní chování se nevyhazuje. Každá hlava se hodí. Mrtvé duše, formálně zapsané v třídních výkazech, jejichž fyzická těla nebyla nikdy přítomna na výuce, jsou pro školy finančním přínosem. Dobrý prospěch není metou, za čtyřky je děkováno, k prolezení stačí. Odmaturuje každý.
Protože nikdo nečte, psanému textu nikdo nerozumí. Nahlas číst si nikdo netroufne. Slovní zásoba je mizerná, slovní plevel bují. Od zkoušení se upouští, student nesestaví jednoduchou větu, natož souvislou výpověď. Domácí úkoly nikdo nenosí. Zadávat referáty nemá smysl. Žáci je stahují z netu. Kniha Diktáty a pravopisná cvičení už není základním kamenem polidštění, tvrdé nebo měkké, malé nebo velké, všechno jedno, čárka sem, čárka tam, automat to opraví...
Vážně myslíte, že by tihle... a milostná korespondence? "
(text vyšel v Ona dnes)

Nechtělo se mi věřit, že za tohle mohli někoho vyhodit z práce a napsal jsem paní Nálepkové.

Odpověděla:

"Ovšem byla to škola soukromá, kde si majitel může dělat co chce. Ještě k dokreslení situace - ředitel a majitel v jednom mi při podpisu výpovědi do očí řekl, že jsem pro jeho školu nedostatečně kvalifikovaná (Střední umělecko - průmyslová škola, FFUK, pedagogický postgraduál, rigorózum), když mé kolegyně měly jen maturitu. Všechno je to spíš k zasmání."



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

xixao napsal(a):

oni pro nas ne, ale nic s tim neudelame
my pro ne ano, a cim dal tim vice

a tim, co jsme si vcera zvolili, jsme si to potuplovali
tohle byl alespon duvod k vypovedi, debilni - ale duvod
do roka a pul bude na vypoved stacit krivy pohled spatnym smerem
30. 05. 2010 | 10:37

Baba Jaga napsal(a):

autor. Proč tam ta osoba vlastně setrvávala? Buď to, co napsala, byla na té škole pravda a pak měla odejít, nebo to pravda není a pak není co řešit. Víte, vyhodit někoho ze školství, pokud neleží dnes a denně opilý ve škarpě, je tak složitá věc, že výhra u soudu by byla v tomto případě jistá. Nevím, nevím, za koho se vlastně berete.
30. 05. 2010 | 10:40

hnidopich napsal(a):

"Koho chleba jíš, toho píseň zpívej".
Myslíte, že tento postup vedení školy je jen privilégium soukromých škol? Možná byste se divil.
30. 05. 2010 | 10:40

Lukas napsal(a):

To velmi úzce souvisí s volbami a jejich výsledkem. Aspoň podle mého názoru.
30. 05. 2010 | 10:42

hnidopich napsal(a):

"Koho chleba jíš, toho píseň zpívej".
Myslíte, že tento postup vedení školy je jen privilégium soukromých škol? Možná byste se divil.
30. 05. 2010 | 10:43

*** napsal(a):

Pane Buriane,

je to smutné, ba velmi smutné. Bohužel s takovým případem lze těžko něco udělat, pokud se privátní zájmy nadřazují nad morální i etické chápání a chování celé společnosti.

Každý kdo rozhoduje jakýmkoliv způsobem a na jakékoliv úrovni v privátním sektoru to má velmi jednoduché. Stačí když projeví privátní zájem a "dobří lidé" si ani neškrtnou. Zdůvodnit, i nesmysleně, se dá úplně vše. Že jsou morálně takoví postižení v právu i podle platných zákonů, to je už nezajímavé.

Kdo by si pálil prsty nebo kalil vodu kvůli takové bezvýznamnosti, kterou zde naznačujete. Možná to je práce pro ombudsmana, jen bude-li toto uprázdněné místo včas obsazeno novým kadidátem.
***
Je to život, ale i tak hezký den.
30. 05. 2010 | 10:46

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, ta další veselá o malém leninkovi, jak rozbil vázičku a nemohl usnout, by nebyla. Děkuji.
Veselé krizování...
http://i2.korzik.net/2009-1...
30. 05. 2010 | 10:51

Morová rána napsal(a):

Bohužel, jak výsledky voleb ukázaly, pro manipulující psychopaty jsme více než přijatelní. Jsme pro ně přímo ideální.
30. 05. 2010 | 11:00

vfischer napsal(a):

John Steinbeck - Na plechárně - CIT.: "Věci, které na lidech obdivujeme, laskavost a štědrost, otevřenost, poctivost pochopení a cit, jsou v našem řádu prohlašovány za doprovodné zjevy neúspěchu. A rysy, které se nám protiví, vychytralost, chamtivost, hrabivost, lakota, domýšlivost a sobectví, jsou rysy úspěchu. Lidé obdivují ty první vlastnosti, ale milují to, co pochází z těch druhých!" konec cit.

Hlásá-li dnes a denně milion zářivých obrazovek, že k životnímu úspěchu (kterým je bohatství, jehož prostřednictvím si můžeme koupit štestí a blahobyt) vede cesta "zdravého" sebeprosazení, "zdravého" sebevědomí, "zdravého" boje a soutěžení, a že štěstí přeje jen vítězům, nelze se divit, že takové cesty sebevědomých, soutěživých bojovníků a vítězů jsou posety blátem a špínou rozjetých kaluží a mrtvolami poražených. Přitom se pak takzvaná "slušnost" stává velmi složitou filozofickou kategorií s velice nevyjasněnými měřítky. Právě tak, jako míra utrpení a ponížení člověka, která jeho svědomím pohne a přiměje k sociální ohleduplnosti.

Řešit otázku jak v této společnosti NEBÝT ZA IDIOTA znamená odhlásit bednu, nečíst, neposlouchat a nevnímat mediální cirkus ! Ale také, zejména, neexhibovat svou schopnost vlastního názoru a úsudku na nástěnkách tam, kde zdraví, schopní a soutěživí jednici dělají SVŮJ BYZNYS ! George Orwell by měl radost a bude hůř !!!!
30. 05. 2010 | 11:05

Věra napsal(a):

Dobrý den, pane Buriane. Tento blog je smutný dvakrát, resp. třikrát. Jednak kvůli tomu, že za toto byla paní Nálepková vyhozena z práce. Ale pokud je pravda i to, jaká je situace ve školství a jaký mají studenti vztah k češtině. Docela by mě zajímal i názor třeba pana Zdeňka Broma. Na vaše poslední dvě otázky odpovídám ne.Ale čestně přiznávám, že nevím, pokud by se do podobné situace dostala, zda bych měla nervy ? žaludek ? odvahu ? obrátit se na soud.
30. 05. 2010 | 11:10

Jenda napsal(a):

Ona ta otázka je hlubší: K čemu vlastně je potřeba vzdělání? Dnes jen kvůli tomu papíru. Nebo je i nějaký jiný důvod?
30. 05. 2010 | 11:13

Suchec napsal(a):

shrnutí výsledků voleb dle Aktualne.cz, docela trefné: "Ve zkratce: premiéra bude nominovat ODS, která proti minulým volbám
ztratila historicky nejvíc hlasů. Krachující rozpočet bude zachraňovat
někdejší ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09), který zemi nejvíc
zadlužil. Jako hlavní bojovník s korupcí byla zvolena str...ana Věci
veřejné, kterou financuje například neprůhledná bezpečnostní firma.

A to k tomu vyhazovu za nějaký dopis na nástěnce tak nějak patří.
30. 05. 2010 | 11:27

Tencokida Hnuj napsal(a):

Formální vzdělání bez etiky stojí za hovno.
Jak je vidno, mnoha osobám ve školství to však stejně nic neříká. Tedy , že by s tím (se sebou) měli něco udělat. Tak co.

Jsem zvědavý, jestli Kalousek pokrátí platy pedagogům plošně, což umí každý líný, nevychovaný a úplatný byrokrat, nebo najde cestu, jak pokrátit jen těm, kteří si to plně zaslouží a třeba panu Bromovi plat naopak zvedne.

Budu od nynějška stále opakovat :
"Veselé oddlužování a kalouskování přeje všem Tencokida."
30. 05. 2010 | 11:32

vlk napsal(a):

Pane Buriane
tak tohle bylo To je minulost.
Bylo to totiž jen sme tam.
Po včerejším výsledku voleb si na to zvykněte jako na běžný a normální standard.
Včera s e totiž v téhle zemi odehrál převrat podobný tomu z 89.
Nikoli ovšem tím,ež by nás vracel k demokracii. Jen rozměrem změn , které společnost postihnou.
30. 05. 2010 | 11:39

Platan napsal(a):

Pane Buriane, máte-li sociální cítění (a nejen z tohoto blogu, ale i z Vašich textů je vidět, že jo, pak Vám zřejmě nastává (po včerejších výsledcích...) velmi činorodé období...

wbgarden:
Lenin jako pankáč...! Jak originální,jak vtipné a kolik hlubších významových rovin se v tom skrývá... Zase nás něčím takovým brzy pobavte!
30. 05. 2010 | 11:42

Lena napsal(a):

Jendo,

důvod je - nezůstat blbým. A tím se krom jiného i lépe uplatnit v zaměstnání.
30. 05. 2010 | 11:46

Lena napsal(a):

vlku,

dovolila bych si jen malou poznámečku - za komoušů by za tohle letěla taky a navíc si ani neškrtla jinde.

Pro ty, co to hned přehrávají na výsledky voleb - ví někdo, jakého stranického přesvědčení je ředitel? Není to třeba socan?Třeba jen náhodou podobný tomu, který dostal dotaci na bordel, kam chodí Škromach a další výtečníci z ČSSD?

Vlastně ani nevíme, zda dostala doopravdy výpověď nebo podepsala dohodu. Z článku mi připadá, že toho asi ani moc nelitovala, a tomu bych se vůbec nedivila. Pana ředitele je v případě výpovědi prásknout na Úřad práce, pokud ne rovnou na soud.
30. 05. 2010 | 11:53

StandaT napsal(a):

Jendo: vzdělání se stává součástí přirozeného výběru. To formální (papír) pro státněpolitické struktury (dle neomarxistů pro obslužné elity), skutečné vzdělání pak pro svobodné jedince/rody a pro, dle neomarxistů, diskrétní elity.
30. 05. 2010 | 12:00

Platan napsal(a):

Lena napsal(a):
Jendo,

důvod je - nezůstat blbým. A tím se krom jiného i lépe uplatnit v zaměstnání.
Díky za objasnění, Leno, sám jsem v tom trochu tápal... Pevně věřím, že Vám se to povedo.
30. 05. 2010 | 12:02

Mirka napsal(a):

Naše děti by měly odjet na zkušenou do Číny, proč je stále opečovávat když nám o to nestojí.
30. 05. 2010 | 12:03

Lena napsal(a):

Platan:
mohlo by to být výrazně lepší. :-) Ale nechci se rouhat.
30. 05. 2010 | 12:08

Baba Jaga napsal(a):

Je to tady diskuse na téma případu" jedna paní povídala".
30. 05. 2010 | 12:09

Arnold Zach napsal(a):

Anketa o milostných dopisech není zrovna nejlepší kolbiště v boji za lepší školu.
Jeden detail, který s milostnými dopisy nemá co do činění: s porozuměním textu to (v mezinárodním srovnání) není u nás moc dobré - jak by taky mohlo při naší tradiční posedlosti pravopisem? A za soudružek učitelek to nemohlo být lepší. Pokud má autorka pravdu, že "kniha Diktáty a pravopisná cvičení už není základním kamenem polidštění", tak se blýská na lepší časy. A konečně české děti nejsou ve srovnávacích testech zdaleka tak špatné, jak to autorka líčí.
Tvrzení jako "nikdo nečte", "nahlas číst si nikdo netroufne" jsou nesmyslná.

Přesto, pokud byla vyhozena jen za ten dopis, je to zlé.
30. 05. 2010 | 12:11

*** napsal(a):

VLK

dej si studenou sprchu, to ti ten převrat vyléčí raz dva. Třeba se ti podaří převrátit se zpátky, jseš na krovkách. To tlačí, to chápu.
30. 05. 2010 | 12:26

vlk napsal(a):

Lena

čekal bych něco lepšího než operovat návštěvou Škromacha v bordelu.
A skutečně vříte tomu, že ředitel/majitel mohl být socan?
Co bylo nebo nebylo možní é zakomoušů není relevantní, nemyslíte? To snad tady nikdo nepoptává.
Co relevantní je, je skutečnost , že teď s mašinou 118 hlasů bud e zcela rozválcpván a převálcován zakoník práce. Že práva zam,ěstnanců a odborů projdou naprosto drastickou revizí a že bud e navíc velmi omezeno i právvo na s távku. O výpovědi bez udání důvodů, aby zaměstnanec neměl šanci se soudit snad nepochybujete.

Pro pilinovou hlavu.
ne já na krovkýách nejsem. Já se o sebe umím postarat. O mne opravdu nejde ani náhodou. Přesto, ež by jsi si to přál. Já naopak na téhle vládě osobně docela dost vydělám. Blbý co?
30. 05. 2010 | 12:34

mb napsal(a):

Vlku nebreč a nelži ...

cituji vlka :Včera s e totiž v téhle zemi odehrál převrat podobný tomu z 89.
Nikoli ovšem tím,ež by nás vracel k demokracii. Jen rozměrem změn , které společnost postihnou.

a nevymlouvejte se na kontext ... vaše směs demagogie, idiocie, mistrování a pláče ( viz. havel ) je bezmezná ...
30. 05. 2010 | 12:41

mb napsal(a):

vyhrála pravice a vlk z toho dělá státní převrat .... jděte se vycpat a přijměte porážku ... já jako zelený taky nebrečím ....
30. 05. 2010 | 12:43

vlk napsal(a):

mb
nebrečím. Konstatuji. A za tím textem si plně stojím.
Jenže týpci tvého ražení to teprv budou muset poznatlAle neboj , zkusím ti to podat , abys nemusel zbytečně myslet. Mám v práci třetí velkou analýzu.
Bude se to jmenovat
Kdo všechno prohrál a co všechno prohrál.
Třeba z toho něco pochopíš.

Ale abys nemusel čekat a a ni přemýšlet. tak ti hodím jednu základní věc:
Předpokládám , že jsi zaměstnanec. Pokud ano, měl bys mít zásadní zájem na svém co nejsilnějším postavení a ochraně vůči zaměstnavateli. tak to máš hochu smůlu těžkou smůlu. Ze zákoníku práce s e stane trhací kalendář.

A píšeš - viz havel? tak to s etam musím hned mrknout! protože já pod Havla naprosto nic nenapsal. dokonc e jsme ten blg zatím nečetl, protože mi přišel tematicky úplně nezajímavý. Vzhledme k volbám.
30. 05. 2010 | 12:52

*** napsal(a):

VLK
jestli vyděláš nebo nevyděláš je tvůj problém. Mně osobně je to srdečně jedno, já bych byl jen rád, abys tu každému nenadával a nespílal, když nevyhráli tvoje koně. Víš, Kuky?
30. 05. 2010 | 12:53

Lena napsal(a):

vlku,

ČSSD dotace bordelu oddiskutovat nejde.

Co se týče zákoníku práce, tak ten potřebuje pár změn jako sůl. Obávám se, asi stejně jako Vy, že to nebudou změny k lepšímu.
30. 05. 2010 | 12:55

mb napsal(a):

prostě ne vlku ... vyhrala pravice a je to tak dobře ... levice by nasekala dluhy, ktere by na ´obyčejneho člověka´ dopadly tak jako tak a nikdo jiný než ´obyčejný člověk´ by je stejně nezaplatil ...

je mi milejší pravice ktera aspon nic nelakuje na ružovo

(o oranzovych benda mafianech nemluvě )

dělat z toho státní převrat vlku ... je hnus vlku, hnus ....

ale co taky od vás čekat, že jo ....

příměr s havlem jste nepochopil
(ale proč se divit, že ...)
30. 05. 2010 | 12:58

vlk napsal(a):

Pro pilinovou hlavu

Spílám? Pokud vím otíral jsi tad y o mne svou špinavou tlamku, aniž bych tu byl. stejně tak vím, že žaluješ, kudy chodíš ubožáku.
A stí m ,kdo vyhrál nebo prohrál to nemá co dělat.

Lena
já nic neoddiskutovávám. Já jen napsal , ež od vás bych očekával něco lepšího Zejméan tehdy, jd e li o to, že je naprosto sprostě zameteno s e zaměstnancem.

ještě že s e shodnem aspoň v tom, jak dopadne zákoník práce.
30. 05. 2010 | 12:59

Baba Jaga napsal(a):

vlk. Vy jste jasnovidka? Svého času se s vámi dalo velmi rozumně diskutovat a vaše rozbory povolební situace 2008 byly bravurní. Copak se to s vámi děje, myslím to vážně, tady se pouštíte do diskuse k případu, o kterém vůbec nic nevíte a navíc zobecňujete.Stárnete? Nemoc? Myslím to dobře, zkuste si své příspěvky někdy zpětně po sobě přečíst, jenom zloba a pesimismus.
30. 05. 2010 | 13:02

Lena napsal(a):

Tedy, že se k tomu bordelu ještě vracím.
Napadlo mě, zda se socani, kteří tam chodí, taky někdy zajímali, zda tam nebují švarcsystém, zda sociální pracovnice mají pracovní smlouvy, platby za přesčasy a je dodržována pracovní doba, jestli mají odbory a zda nejsou vyhazovány bez odstupného. :-) A taky jestli jim FÚ řádně kontroluje evidenci stavenek a případné nadměrné vydávání ochranných pomůcek stejně, jako dělníkům pracovní rukavice.
30. 05. 2010 | 13:03

mb napsal(a):

ochrana státních zaměstnastů dle vlkova modelu = řecký model ... a už upaluj spát vlku ....

za 4 roky může vyhrát reformovaná čssd bez arogantů ...

žádní komunisté ... kapišto vlk ???

njn ... čo sa dá robiť egomaniakální vlku ......
30. 05. 2010 | 13:03

vlk napsal(a):

mb

ty jsi opravdu unikát.
levic e nasekala dluhy, Hm no když to říkáš? levic e nejspíš sestavovala rozpoče t 2009, levice tad y zanechala dluh a rozvrácené hospodářstvía devatsované banky v 97...
No tak jo. Dluh který vznikl za vlád y levic e je přesně roven součtu následujících položek:
Dluh po Klausovi+ nákaldy na povodně+ náklad y na sanaci dluhů Konsoldiační banky + náklad y na arbitráže a garanc e vzniklé za Klause + náklady na úroky za tohle všechno. tak to je kompletní dluh levice v letech 98-2006.

A o státním převrtau nemluvím. Mluvím o rozsahu změn. Chápu, že ty ničemu,ale opravdu ničemu nerozumíš.
Ty máš prostě v hlavě doslova sinice.
30. 05. 2010 | 13:04

mb napsal(a):

vlk už ani nerozumí čtenému textu a nerozlišuje kondicionál a perfektum .... vlku zalezte někam do díry zcepenět ....

(základní výbava demagoga ... polemizovat s něčím co oponent neřekl .... jste demagog demagogů .....

s pozdravem, vaše sinice .... vy rozumíte FŠEMU ....

sbohem
30. 05. 2010 | 13:06

mb napsal(a):

vlk nemluví o státním převratu ... vlk napsal :Včera s e totiž v téhle zemi odehrál převrat podobný tomu z 89.
JSTE UBOŽÁK VLKU, ubožák ...

(anebo nemocný anebo obojí ...
30. 05. 2010 | 13:08

*** napsal(a):

Vlk

pokračovací kurs pro slabozraké. Hele vlku, pořiď si silnější optiku, "***" jsou tři stejné znaky - čte se to "TŘI HVĚZDIČKY".
***

O pilinové hlavě se tam nic nepíše, pan Editor to také zvládá správně. Tak snad to nebude velký problém ani pro jednoho vlka.

Pilinami si bilanci nevylepšíš, ber to rozumně, když nejde o život, jde o h...o a sprcha neuškodí v žádném případě.
***
rcptch - office 30
30. 05. 2010 | 13:08

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, velká analýza zde...
Veselé krizování a prosím o tichou vzpomínku pro ty, kteří byli jistě spravedlivými rudými sockomouši v sedmdesátých letech masově vyhazování ze zaměstnání i práce. Děkuji.
http://ateo.cz/f/images/d/d...
30. 05. 2010 | 13:10

Lena napsal(a):

vlku,

myslím, že by se měla posílit pozice slušného zaměstnance vůči neslušnému zaměstnavateli a pozice slušného zaměstnavatele vůči neslušnému zaměstnanci. Ani jedno v současné době nefunguje. Proto slušný zaměstnanec vyletí snadněji než neslušný, například zloděj. Takový zloděj zpravidla odchází na dohodu a není tedy vyhozen, z toho plyne, že jde bez úhrady ukradeného a rovnou šup na pracák, kde dostane podporu a pak někam do práce, kde může krást dál, protože pracovní posudek už se dneska od bývalého zaměstnavatele nevyžaduje a dohoda o jeho zlodějně nevypovídá.

Taky je třeba rapidně změnit postoj ke švarcsystému. Stejně je pokyn, který ho zcela degraduje na neškodnou slovní hříčku a navíc mnoho mých zákazníků do práce nechce, byť dělají převážně zakázky jen pro jednu firmu. A mají pro to dobré důvody, hlavně ten, že se tak líp uživí, a to i v případě krize.
30. 05. 2010 | 13:10

abashing voter napsal(a):

Vlk a ostatní: vlk má pravdu, že toto uskupení má nyní možnost zlikvidovat zákoník práce, omezit společenskou solidaritu, zrušit regulaci nájemného, snížit de facto penze tím, že je přestane valorizovat, udržet daně pro nejvyšší příjmy na co nejnižší úrovni a zvýšit poplatky ve zdravotnictví. Uvidíme, zda budete všichni ještě za rok tak nadšeni.
30. 05. 2010 | 13:11

vlk napsal(a):

baba Jaga

a proč bych s e do disksu e nezapojil? ten případ mi přijde veskrze realistický A tvrdím, že za půl roku to bud e běžný stabdard.
Co s e týče rozboru voleb, kldině si to najeďte jednak pod Kubáčkem - tam najdete snadno v mém materiálu další odkaz, kdy jsme debakl soc dem i paroubkovu osobní prohru a odstoupení předpověděl už pře d 3/4 rokem. Další analýzu voleb najdete pod Stejskalem. Tím posledním. A je na vás abyste posoudila její reálnost. jestli jsem jasnovidka? nejsem. Jen uvažuji a sjkládám informace A něco mi z nich vychází. A dost často to tak nějak je , Jak mi to vyjde.
Zloba ? Nikoli? pesimismus? To tedy ano!
Nepatřím k těm co s i optimisticky myslí, že kalousek a John tady něco prospěšného vykonají. takovýhle optimismus opravdu nechám d ruhým. Já naopak teď vel,i usilovně začnu pracovat na tom, abych to, co Kalousek a John opravdu udělají, ustál s rodinou co nejlépe.
Jinak lichotku vám oplatím.Ano i kdysi s vámi byla docel a zajímavá diskuse.

Lena

koukám, že jste úplně na jiné vlně.
Velmi mne to mrzí. Dnes s vámi v hovoru pokračivat nehodlám. Nemá smysl .
ne že bych vám neuměl odpovědět , jak si vaše texty zaslouží. Jen prostě nechci.

jeden duševní gigant typu
mb nebo pilinová hlava docel a postačují.

také s e vám líbí věta
ochrana zaměstnanců = řecký model?

Mně moc. Zejméan tehdy, když to napíše - zaměstnanec.
30. 05. 2010 | 13:14

*** napsal(a):

webgarden
to je přesné bingo,
jinak nemám čas chytat vlka na netu, škoda času
***
30. 05. 2010 | 13:14

hoven napsal(a):

ja jasný, že vláda bude dělat nepopulární věci. je jasný, že se bude muset snažit udržet sociální smír. bude ale muset projevit odvahu a nenechat se vydírat od obdorů, který sou prolezlý socanana a jejich podstata je škodit . socbolševik prostě prohrál volby a to má svoje konsekvence. volby by měli všichni respektovat.
30. 05. 2010 | 13:17

mb napsal(a):

vlku vy duševní gigante ... chcete snad popřít že problémy řecka způsobila nadměrně zbobtnalá a rakovinně rozbujená řecká státní /veřejná správa, která si zvykla na vyšší standard, požitky a příplatky než si stát může z dlouhodobého hlediska dovolit ???

jestli to nechápete, tak jste nepochopil nic .....
30. 05. 2010 | 13:18

vlk napsal(a):

Nadporučíku

tak znova . Tříhvězdičkovej je dělán z bramborového lihu, odleželého na dubových pilinách, aby získal barvu, na ředěn vodou a do toho je přidán jedne díl originálu.
Takže v tvém příapd ě , nadporučku, je pilinová hlava přesně na místě.

Jak ti píš e editr mne věru nijak nezajímá.

mb

ty dostaneš, co si ve své nezměrné hlouposti - zasloužíš. však neboj, dočkáš s e . A uvidíme, jestli potom bude š zpívat nesmysly typu ochrana zaměstnanc e = Řecko.
Přeji i, zplna srdce , abys onu šťatsnou a požehnanou vládu pravice poznal na vlastní kůži co nejdřív a co nejvíc.
30. 05. 2010 | 13:19

Lena napsal(a):

abashing voter,

stát ať si reguluje nájemné ve svých bytech. Regulovat v soukromých je nemravnost. Z regulovaného nájmu se nedá barák udržovat.
30. 05. 2010 | 13:19

Lena napsal(a):

vlku,

no tak! Trošku srandy musí být, ne?
30. 05. 2010 | 13:21

mb napsal(a):

už se těším na pravicovou vládu ... rozhodně víc než na nabubřelou zadlužovací koalici rocco paroubek - falmer ...

zaplať pánbů ....
30. 05. 2010 | 13:22

tečka napsal(a):

Pane Buriane,
nevím čemu se divíte? Tohle je současné pravicové vzdělávání a současná pravicová politika zaměstnanosti. Svou historickou úlohu v nastolení tohoto marasmu i svými blogy jste splnil. Stejně jako váš otec v nastolení komunismu. Teď se divíte? Stejně jako váš otec se divil, když odváděli do vězení nebo vyhazovali z práce lidi, které pokládal za slušné. Mohu vás ubezpečit, že se budete divit mnohem více. I když silně pochybuji, že o tom budete psát.
Mám pro vás nicméně dobrou zprávu. Z České televize byl odejit Jan Kraus. V podstatě kritizoval silně odeesácké vedení ČT a mediální radu tak jako ta paní ve vašem článku kritizovala stav ve školství. Prostor pro vás, Halinu Pawlovskou a lidi vaší úrovně se zvětšil. Užijte si to.
Jen podotýkám, že my jsme televizi odhlásili.
30. 05. 2010 | 13:22

Petr napsal(a):

vlk: dle Vašich častých písemných exhibicí bych předpokládal, že máte větší přehled o tom, jak také může vypadat postavení zaměstnance vůči zaměstnavateli v pracovně právním sporu v praxi, jak někdy postupují odbory. Tak laskavě nestrašte, že zaměstnance čeká nějaká hrůza.
30. 05. 2010 | 13:22

Ládik napsal(a):

Soudím, že majitelem školy je komunista.
30. 05. 2010 | 14:27

Dafnis napsal(a):

Upřímně řečeno, jsem na rozpacích. Jak správně napsala Baba Jaga: Buď to na té škole skutečně vypadalo tak, jak paní Nálepková popisuje, a pak se opravdu divím, proč tam zůstávala, nebo to tam tak nebylo, a pak postup pana ředitele docela chápu. Znám velmi dobře situaci na jednom malém gymnázium a paní Nálepkovou popisované věci tam prostě nepřipadají v úvahu.
A k tomu konci civilizace a "my, kteří jsme prošli drilem soudružek učitelek v totalitní jednotné a všeobecně vzdělávací škole, MY JSME JEŠTĚ UMĚLI PSÁT" mám jedinou poznámku - proces s Miladou Horákovou byl veden perfektní češtinou!!!
30. 05. 2010 | 14:34

víla amálka napsal(a):

Státní jako soukromý, všude držet hubu a krok, bylo, jest a bude. Pán hlavný má hlavné slovo, a ostatní hubu drž! A když ne, tak z kola ven, a zvlášť, když jsi ženská. Na tvé místo mladý nadějný chlapec, tlustý a upocený z toho, jak stále někomu leze do ř.ti. Zdravím pana Kučeru z H. Králové!
30. 05. 2010 | 14:47

Absolvent státních škol napsal(a):

Pokud se někdo rozhodne učit na nějaké "podivné a pofidérní" soukromé škole, tak musí počítat i s případným vyhazovem.Úroveň prakticky všech českých soukromých škol je mizerná a diplom nebo vysvědčení z takových škol má jenom cenu popsaného papíru. Znepokojen bych byl v případě, kdyby se něco podobného odehrálo na státní škole.
30. 05. 2010 | 14:49

Jan Vaculík napsal(a):

Vlku,
dříve jsem si myslel, že pro vás není tak těžké pochopit, že příliš vysoká ochrana zaměstnanců působí nepříznivě na vznik nových pracovních míst, případně způsobuje bujení švarc-systému a jiných legálně nepodchycených pracovněprávních vztahů.

Neříkám, že tady neexistuje řada lidí, kteří pracují za nedůstojných podmínek. Jenže si myslím, že ještě nikdo se nezabýval tím, jaký krok na politické úrovni by těmto lidem pomohl.

Už delší dobu se mi zdá, že vaše chápání vztaů mezi přičinami a následky je silně překroucené.
30. 05. 2010 | 15:02

Jan Vaculík napsal(a):

K tématu blogu
Když začnu kritizovat školu, kde učím, ve veřejném prostoru, tak se předpokládá, že jsem už vyčerpal prostředky, jak problém vyřešit na domácí půdě. Pokud k tomu nedošlo, tak lze pochopit, že vedoucí se cítí dotčeně.

Řada středních škol dneska supluje úlohu byvších učňáků. To je trend, který nelze úplně odsoudit, když si uvědomíme, jak těžké dneska je dostat z učňáku k nějakému lepšímu vzdělání. Takže je třeba si ujasnit, jak vysoko nastavená laťka je reálně udržitelná (což se bude velmi lišit případ od případu, škola od školy), a co už je vyloženě podvod a rezignace na jakékoliv výchovné působení.
30. 05. 2010 | 15:18

vlk napsal(a):

Petr
jste vybaven schopností číst? Nemluvím o stavu teď. Ten je o.k. Mluvím o tom co bude. o novele zákoníku práce a zákonu a stávce

Jan vaculík§ jemi jedno,co jste si myslel. Ohledně mojí osoby. Jste zaměstnanec neb zamtsnavatel. Nebo OSVČ?

Pokud jste zaměstnanec zírám na váš způsob myšlení.
30. 05. 2010 | 15:30

Jan Vaculík napsal(a):

Vlku,
politické myšlení by mělo probíhat bez ohledu na okamžitý sociální statut; pokud ovšem máte rozhled vyšší než optikou plže.

Obama se mohl stát prezidentem USA mj. právě proto, že společnost nenahlížel pohledem utlačovaného černocha.
30. 05. 2010 | 15:46

Arnold Zach napsal(a):

Jan Vaculík:
Z páně Burianova textu spíš plyne, že autorka dopisu nekritizovala svou školu, ale školství obecně, čili věc veřejnou. Za to by nikdo neměl být vyhazován z práce.
Něco jiného je úroveň té kritiky.
30. 05. 2010 | 15:48

Platan napsal(a):

Téma se chytlo, otázka ochrany zaměstnanců je přirozeně citlivá vždy a v této chvíli ji nastávající změny ještě zdůrazňují. Je ovšem pravda, že, jak už bylo v reakcích naznačeno, na základě podaných informací je tady velmi těžké (pokud zrovna nejsme milovníci "střelby od boku") činit nějaké konkrétnější závěry. Ono z toho všeho totiž opravdu není jasné, zda se ve skutečnosti jedná o dobrou kantorku nebo spíše nějakou Kalamity Jane (s tím, že se tyto charakteristiky + mnohé další mohou v jedné osobě podivuhodně prolínat...). Myslím, že bychom si toho měli být vědomi.
30. 05. 2010 | 15:52

Baba Jaga napsal(a):

Jan Vaculík. Předpokládám, že se jedná o tuto školu http://www.stredni.eu/defau..., kde paní Nálepková figuruje v seznamu učitelů. Učitelé bez titulu jsou zřejmě mistři odborného výcviku a to je v pořádku, ohrnovat nad nimi nos se mi nelíbí, stejně, jako informace autora o tom, že řekla, že jí řekli.Jako učitelka měla paní Nálepková stav, který popisuje,možnost ovlivnit.Prostě nenechám a nenechám studenta prolézt. Rezignovat na referáty, domácí úkoly, pořádek ve třídě? To si říká učitelka? Stylisticky-nic moc. Co to je" hajzl učitel je ten, co to odskáče"? Věšet cosi na nástěnku ve sborovně, která zřejmě slouží k provozním informacím? Jaký byl účel takové akce? Kritizuje peníze za žáka, ale jak a z čeho byla placena ona? Asi ne nejhůř, když tam za takových podmínek setrvávala. Lamentování některých diskutujících nad stavem školství? Častým důvodem k lamentaci je právě stav, kdy se špatný učitel prostě vyhodit nedá . Špatné znalosti, nedostatečná autorita, přílišná benevolence, kdepak byste s tím uspěli při propuštění. Co si o tom myslíte?
30. 05. 2010 | 16:05

Platan napsal(a):

Mimochodem, pane Buriane, on už sám název Vašeho blogu je poněkud mnipulativní...
30. 05. 2010 | 16:07

lund Court napsal(a):

oprava: manipulativní

A ještě něco:

"Předem mého dopisu...", to je dost alarmující floskule u kantorky...
30. 05. 2010 | 16:13

Medikolog napsal(a):

Jene Vaculíku, politické myšlení skutečně probíhá nezávisle na sociálním statutu. Inteligentní člověk však nezapomíná na nutnost přežití a podmínky pro vlastní přežití. Vlk to domýšlí předem, vám přeji, aby to příliš při dopadu nebolelo. Ale pokud jste bohatý jako Kalouek nebo dokonce Schwarzenberg a máte majetek diversifikován ve více státech; a alespoň dvojí státní občanství - jste na jejich lodi.
30. 05. 2010 | 16:14

Platan napsal(a):

Uf, nenapsal "lund Court" ale Platan. Už toho pro dnešek radši nechám... :-)
30. 05. 2010 | 16:17

Platan napsal(a):

Jan Vaculík napsal(a):
Obama se mohl stát prezidentem USA mj. právě proto, že společnost nenahlížel pohledem utlačovaného černocha.

Tak to asi opravdu nenahlížel... A to ze dvou možných důvodů:
1.Proto, že jeho politické myšlení probíhalo (tak jak podle Vás správně má) bez ohledu na jeho okamžitý sociální statut.
2. Proto, že Obama (absolvent těch nejlepších tj. nejdražších škol) vůbec nebyl utlačovaným černochem.
Tak si vyberte...
30. 05. 2010 | 16:32

Arnold Zach napsal(a):

Baba Jaga:
Perfektní investigativní práce!
Takhle se dá najít i červenej míč na Aljašce (nebo co to bylo). Od pana Buriana to byl geniální tah.
30. 05. 2010 | 16:36

Baba Jaga napsal(a):

Platan. Ad 2-ale to se přece vůbec nevylučuje, nebýt něčím a na hlížet jako.
30. 05. 2010 | 16:43

Platan napsal(a):

Baba Jaga:
To je pravda, ale je to poněkud obtížnější a ne každý je toho schopen. Je možné, že se např. pan Karel Schwarzenberg dokáže dokonale vžít do pocitů dělníka s hypotékou na podpoře, ale podle mě to jisté to není. Vy byste si na to vsadil?
30. 05. 2010 | 16:53

Platan napsal(a):

Či spíše vsadila... :-)
30. 05. 2010 | 16:54

Baba Jaga napsal(a):

Platan. Ano, podívejte se na vlka.
30. 05. 2010 | 17:01

Platan napsal(a):

Baba Jaga:
Vlka bych docela rád četl, jeho názory nejsou s těmi mými antagonistické. Odrazuje mě ale jeho "disgrafický" písemný projev (připadá mi to poněkud bezohledné k ostatním čtenářům-přispěvatelům). Takže mohu jen tušit, že se ve Vaší poznámce skrývá nějaký vtip či ironie... :-)
30. 05. 2010 | 17:13

Jan Vaculík napsal(a):

Medikologu,
Vlk nastolil řeč o tom, že lze očekávat revizi zákoníku práce. Smysl mé námitky byl v tom, že jistá revize by opravdu mohla prospět, protože současný stav je z hlediska vzniku nových pracovních míst kontraproduktivní, anebo naopak vede k práci vykonávané bez jakékoliv právní ochrany.

A když myslíte na dopadnutí, tak si zkuste představit sám:
dáte přednost tomu, přijít o práci a dostat pět platů, anebo raději najít brzo novou práci?
Kromě toho, těch svých pět platů nemusíte ovšem vůbec dostat, protože firmu přišla na buben už při předchozí vlně odchodů, kdy dostali výpověď ti méně nezbytní pracovníci.
30. 05. 2010 | 17:17

Baba Jaga napsal(a):

Arnol Zach. Víte, mně opravdu vadí, když se vydávají za za fakt věci, o kterých jsou k dispozici pouze velmi povrchní a jednostranné informace a když se zobecňují. Proto jsem se snažila dobrat alespoň něčeho A po pětačtyřiceti létech působení ve školství v různých funkcích na různých typech škol jsem alergická na dnes tolik módní řeči o devastaci školství, špatných žácích a špatně placených učitelích.
30. 05. 2010 | 17:19

Jan Vaculík napsal(a):

Platane,
jistěže: ani Vlk, dokonce ani Paroubek nepatří k nezaměstnaným nebo chudobou ohroženým lidem. Ale postavit se do čela utlačovaného davu - to je pro politika mocné lákadlo!
30. 05. 2010 | 17:20

Platan napsal(a):

Jan Vaculík napsal(a):
Pokud byste se snesl ze svých filozofických výšin na holou zemi, zjistil byste jednu překvapivou věc. A já Vám prozradím kterou: Zájmy zaměstnavatelů a zaměstnanců vždy byly a vždy budou DO JISTÉ MÍRY rozdílné.
30. 05. 2010 | 17:27

Platan napsal(a):

Jan Vaculík:
Omluva za formální chybu...
30. 05. 2010 | 17:29

Baba Jaga napsal(a):

Platan. Nic takového, nejsem záludná. Viz Jan Vaculík
30. 05. 2010 | 17:30

Platan napsal(a):

Jan Vaculík:
Dík za vysvětlení, teď už chápu, co měla na mysli Baba Jaga. :-)
30. 05. 2010 | 17:33

his whearty napsal(a):

Baba Jaga:
Ale vtip, či ironie přece nemusí být vždy záludností. Někdy to může být i terapie...:-)
30. 05. 2010 | 17:36

Jan Vaculík napsal(a):

Baba Jaga
Souhlasím.
Často se mylně očekává, že všechny dnešní střední školy budou srovnatelné s úrovní dřívějších gymnázií. Přitom jde o to, aby děti úplně nezludračily, a aby, pokud v sobě časem najdou motivaci k dalšímu vzdělávání, se dokázaly ještě odlepit. Asi by se mělo definovat jisté minimum, které si školy dají do vínku a budou rodičům víceméně garantovat. V učňácích to bylo v tom, že se děcka naučí aspoň zametat a dostavit se do práce. I střední škola pastevecká má svůj smysl, ale rodiče by měli mít možnost vědět, do čeho jdou. A mít jistotu, že za ty peníze se dětem dostane o něco víc, než jenom ten papír.
30. 05. 2010 | 17:37

Baba Jaga napsal(a):

Jan Vaculík.Jojojoj, kdybyste byl po ruce, tak vás zulíbám. Klasifikační stupnice je pětimístná, i na čtyřky se dá odmaturovat. A ti učitelé, včetně výše uváděné paní doktorky a spisovatelky, přece vědí, do čeho jdou, ne každý má povahu a schopnosti na práci s učňovskou mládeží. A samozřejmě se nabízí téma státních maturit.
30. 05. 2010 | 17:53

Arnold Zach napsal(a):

Baba Jaga:
Sdílím Vaše nadšení. Jan Vaculík to vystihl a ještě k tomu to krásně napsal.
30. 05. 2010 | 18:43

F.Srbek napsal(a):

Paní Nálepková se trefila do živého a proto zcela zákonitě musela odejít. Tak jak je stále bohužel v Čechách zvykem. Smutný a alarmující případ v "malém". Podobnost s "plzeňským rychlokursem pro přátele" je zde čistě náhodná!
K čemu nám bude, když všichni u nás budou mít vysokou školu a budou si rozumět v tom, že vlastně ničemu nerozumí!
30. 05. 2010 | 20:02

Baba Jaga napsal(a):

F. Srbek. Kde berete tu jistotu, že tomu bylo tak, jak popisuje autor blogu?
30. 05. 2010 | 20:35

Elena napsal(a):

som zvedava, kto je ta pilinova hlava,

teda podla vlka,
neviem kto moze byt, musela teda toho vlka velmi nastvat, ak mu ta pilinova hlava stala za spomienku,
to su mi veci,
najvetsie kamaraty, teda byvale kamarati *** a vlk sa pochytili ,
no jo , no jo, ja som nekedy mala nahradny nick ***** = Elena, 5 hviezd, 5 pismenok ,
a nech som pilinova hlava, pre mna je velice dobre ze paroubkovci sa nedostali na piedistal, skoda CSSD ale to je jej problem, nemala nechat prerast sebe pres hlavu vka a tych dvoch, nabubranost, namyslenost, krstenie ako kralovska rodina,

je zaujmave ze vlk tu pise ze zase zarobil nejake prachy, to je cely voroshilov, on tiez len o prachoch vkuse pisaval
tak uvidime kto ako s tymi pilinami
30. 05. 2010 | 21:12

snowfox napsal(a):

vlk a další

Od socanů zní spojení "ochrana zaměstnance" poněkud nejasně. Například socanští hejtmani svým zaměstnancům - editelům škol - hrozili sankcemi za účast ve studenstkých volbách.
Vedení VZP zase hrozil Rath vyhazovem po vítězných volbách (uff), bude-li pojišťovna respektovat zákon (na rozdíl od něj) a penalizovat kraje za obcházení vyhlášky o poplatcích.
Závěr: spojení případu uvedeného panem Burianem s "pravicí" (ať už je to kdokoli kromě čssd) je ve světle výše uvedeného stupidně prvoplánové.
30. 05. 2010 | 22:05

*** napsal(a):

***** elena

ano, to jsi měla, máš možnost se s tím zase krýt.
vlk

hele, šelmo, já z toho mám prču a ty?
***
Žes to vsvětlil beru, ale nic to nemění na situaci, že si něco namlouváš a netušíš souvislosti.
Takže si vypomáháš fabulováním nicků a asociací na jakési piliny. Je třeba dodat, že takovou fantazii jako ty neměl ani Hašek. Jeho nadporučík neměl v hlavě piliny ale ženský. Vezmi Haška klasika a pouč se, vlk, nebudeš litovat stejně jako jedna postava ze Švejka jménem "Kořalečník Paroubek".
***
30. 05. 2010 | 23:07

Elena napsal(a):

***,

nie tri hviezdicky, ja vas tu vsetkych pomali ale isto opustam,

uz ma to tu nebavi
30. 05. 2010 | 23:15

Elena napsal(a):

***,

pametas sa tri hviezdicky ako sa ty mne vysmieval, presne pred rokom, bol tam clanok o rusku s foto jedna ruska baba tam v poulicnom stanku predavala polske papuce, a ty ze to je foto s Elenou, :}}}} vies ako som sa rehotala, bolo to vtipne....
maj sa pekne, vela uspechov, hlavne zdravia
30. 05. 2010 | 23:22

zděšený napsal(a):

"Byla to škola soukromá - kde si majitel může dělat, co chce" ... ? !!! Aha
31. 05. 2010 | 00:46

kovar napsal(a):

Taky bych ji vyhodil!
31. 05. 2010 | 09:16

Ara napsal(a):

Že lidé, zejména mladší, dnes bohužel nedokáží porozumět psanému textu, se přesvědčuji dnes a denně, mj. i na net-diskusích. Je vskutku někdy až k zoufání, když např. olik lidí často drmolí něco k nějakému článku, ale protože pochopí jeho obsah docela jinak, než jak je uvedeno, tak pak plácají naprosté nesmysly a ještě si k tomu o sobě nadutě myslí kdovíjak nejsou chytří, že "načapali tupého autora na hruškách". Anebo třeba dají odkaz na nějaký web, aby tak "argumentačně" podpořili "svůj správný názor", ale pak se ukáže, že ve skutečnosti onen web vyznívá spíše proti těm jejich představám.
Přímo strašidelná je však totální neschopnost mnoha lidí (troufám si říct že valné většiny), logicky a racionálně hodnotit danou skutečnost. Tady už ale zřejmě selhává škola jako celek, neboť logickému uvažování mají učit vědy humanitární stejně jako ty přírodní. A to už na základce, učit to na střední, je už trochu pozdě.
A pokud jde o to zmiňované vykopnutí "drzé" kantorky, z "úsměvných" důvodů uvedených v článku, tak to mne u takové soukromé školy vůbec nepřekvapuje.
Tam jde totiž v našich současných poměrech přece o něco docela jiného, než o skutečnou moudrost a vzdělání. :-(
31. 05. 2010 | 09:35

Ara napsal(a):

kovar:
Vidím, že úspěšný absolvent takové školy se nezapře. ;-7
31. 05. 2010 | 09:41

Však mě neznáte, tak co napsal(a):

Pane Buriane,
"S pravdou je to jako s alkoholem, někdo snese jen ředěnou" (viz vyhazov)... Chtěla vyburcovat k přemýšlení a důvody pro to jsou zřejmé, jako kantorku jí současný stav věcí na školách trápí jako nejednoho, kdo má svou práci ve školství rád... Strachy toho byznysmana:Co kdyby byla chytřejší než nadřízený?
Co kdyby náhodou měla pravdu?
Jak říká tady Ara, dneska je to byznys a tam se snaží vydělat právě na jiných věcech, než na přemýšlení povětšinou...
Vaše kolegyně zřejmě vrhla světlo do situace, neboli bodla do vosího hnízda. Reakce nadřízeného byla pohotová, však u nás velmi typická.:-)
Hodně štěstí v nové práci, věřím na jiné škole, nebo! Co kdyby začla pokrokově a založila vlastní školu? Proč ne? Věřím, že svůj potenciál využije paní Tatjána Nálepková lepším směrem, neb vše špatné je k něčemu dobré.
Nebude plýtvat energií tam, kde je to na škodu a tzv. na dvě věci.
I když na druhou stranu chápu, jak jí je. Křivda to rozhodně byla. Křivda nebo posun vpřed? Kdo ví.
Hezký den.
31. 05. 2010 | 12:31

Čochtan napsal(a):

A která škola to byla ? Ať to zveřejní i s adresou ! Alespoň si někteří rodiče uvědomí, kam děti nedat.
31. 05. 2010 | 14:02

bigjirka napsal(a):

Jejda, to jsou věci. Vlku, skoč na injekci, už tě zas trápí vzteklina. KONSTATUJEŠ - ty jsi majitel pravdy? Měl to i V.I.L., to mu to dělal syfilis.

A teď průřezově:

Ano, zákoník práce potřebuje změnu. Poskytuje přebujelou ochranu ne pracujícím, ale "pracujícím". Všiml si někdo, že neschopnost není kvalifikovaným důvodem k výpovědi? Přehnaná ochrana zaměstnanců je jedním z důvodů bujení švarcsystému, na živnosťák pracují oba synci (aniž by to bylo jejich přání). Ve skutečnosti to funguje jen jako šikana pro slušné zaměstnavatele, kteří se zákonem řídí. NIKDO neochraňuje slušné zaměstnance před zlotřilými zaměstnavateli, STEJNĚ ovšem jako slušné zaměstnavatele před zlotřilými zaměstnanci. A odboroví bafuňáři o tom "kolektivně vyjednávají" a vozí si prdele v medácích, o kterých se slušnému menšímu podnikateli ani nesní. FUJ!

Školství je zajímavý pašalik, kde se zákoník práce dodržuje velmi svérázně. Často se používá pod všelijakými záminkami používá opakované termínovky (co na to ÚP? Nic.). Ředitel je takový malý gubernátor. Na soukromých to jistě bude podobné.

Ano, paní Nálepková nebyla moc taktická. I když o jejich škole tam zřejmě přímo nebylo napsáni nic. Po pravdě řečeno, ještě NIKDY jsem neslyšel o škole, kde by si nějaký učitel dovolil vyvěsit svůj text na volné téma. Tedy, myslím, že je to spíš špatně než dobře. Kdys jsem slyšel cosi o jakési svobodě slova. To u nás asi není, je to divná nemoc :-(

Paní Nálepkové bych poradil jít k soudu, soudit se o neplatnost výpovědi a o ušlo mzdu a po vysouzení (a inkasování) jim na to hodit kakáč. Já už bych se nevracel tam, kde mne nechějí.
31. 05. 2010 | 15:12

Baba Jaga napsal(a):

bigjirka. Kde berete prosím tu jistotu, že tomu bylo tak, jak autor popisuje?
31. 05. 2010 | 16:36

Arnold Zach napsal(a):

Baba Jaga nedá pokoj!
31. 05. 2010 | 16:46

bigjirka napsal(a):

Babo Jago, nemám jinou možnost, než považovat výchozí údaje za správné. A protože vizvýše o školství něco vím, příběh mne nepřekvapuje. Vy máte jiné údaje? Sem s nimi, třeba otočím na obrtlíku. To, co jsem tam napsal, jsou zcela konkrétní reálné údaje, které z pochopitelných důvodů nebudu lokalisovat. Takže ještě jednou: projev svobody projevu by prošel jen na velmi malém procentu českých škol. Myslící učitel je škodná. A btw. z čeho vyvozujete, že textu na 100% věřím? Z rady soudit se?
31. 05. 2010 | 16:47

bigjirka napsal(a):

Mimochodem, mezi učiteli jsem našel nejen odborné instruktory bez VŠ, ale i učitele a také nezbedné bakaláře jako učitele. Rozhodně PhDr. Nálepková na nějaký deficit kvalifikace nevypadá.
31. 05. 2010 | 16:53

Arnold Zach napsal(a):

Pane Bigjirka: Za článek v novinách (a na nástěnce ve sborovně - tedy ne na chodbě nebo ve třídě) nemají být lidi propouštěni. To je fakt. Jak to bylo, nevíme. Jiná věc je, že ten dopis je poloblábol.
31. 05. 2010 | 17:01

bigjirka napsal(a):

Pane Zachu, já nevím, co víte ze školství. Ale já to zas za takový blábol nepovažuju. A ta výpověď mne nepřekvapuje - ředitel holt na svém smetišti žádný projev svobody slova nesnese. Nicméně si myslím, že případná žaloba na neplatnost vyhraje na celé čáře - pokud jsou základní fakta pravdivá. Výpověď může dát prakticky ze dvou důvodů:
1) zrušení pracovního místa (třeba by mohl přestat vyučovat češtinu a pak by mohl propustit češtinářku, nemá-li ona jinou aprobaci)
2) hrubé porušení pracovní kázně

Nedostatečná kvalifikace důvodem není. Zejména ne v případě, kdy je nedostatečnou kvalifikace o dva stupně vyšší, než kvalifikace kolegů s maturitou, jejichž kvalifikace je dostatečná.
31. 05. 2010 | 17:15

bigjirka napsal(a):

Jak by to vypadalo, kdyby si ve škole každý říkal, či dokonce psal, co chce, že?
31. 05. 2010 | 17:16

Arnold Zach napsal(a):

bigjirka:
Říkám "poloblábol", protože se dotýká skutečných problémů - financování a jazykové/komunikační výchovy, jenže podivně.

(1) Jestli pracujete ve školství, tak si to můžete vyzkoušet: Napiště do nějaké dívčí ankety, vyvěste to ve sborovně a uvidíte.

(2) Pokud škola, kde paní pracuje, není prestižní, vůbec se nedivím, že se snaží udržet kdekoho. Tady peníze za hlavu fungují: chceme přece, aby střední vdělání měli všichni. Blbé je, když to tak funguje na prestižní univerzitě.

(3) Paní učitelka bazíruje na pravopisu a zároveň si stěžuje, že děti nerozumějí textu. Přitom to má logiku: Nerozumějí textu, protože aspoň už sto let se učí jen pravopis a koncovky. Stejně jako paní učitelka to ale vidí kdejaký češtinář, to je nemoc z povolání. O tom by se mělo mluvit, ne o paní učitelce.
31. 05. 2010 | 17:37

bigjirka napsal(a):

Jojo, pane Zachu:
(1) Jestli pracujete ve školství, tak si to můžete vyzkoušet: Napiště do nějaké dívčí ankety, vyvěste to ve sborovně a uvidíte.
Nepracuju a nechci si to zkoušet. Však jsem napsal, že to nebylo moc taktické.

(2) Pokud škola, kde paní pracuje, není prestižní, vůbec se nedivím, že se snaží udržet kdekoho. Tady peníze za hlavu fungují: chceme přece, aby střední vdělání měli všichni. Blbé je, když to tak funguje na prestižní univerzitě.
Kdo chce, aby středoškolské vzdělání měli všichni - vy? Já určitě ne. Jaký bude mít SŠ vzdělání význam pro debila? Zapátrejte na netu, ta škola je trojškolí: gymnasium, střední škola a učiliště.

(3) Paní učitelka bazíruje na pravopisu a zároveň si stěžuje, že děti nerozumějí textu. Přitom to má logiku: Nerozumějí textu, protože aspoň už sto let se učí jen pravopis a koncovky. Stejně jako paní učitelka to ale vidí kdejaký češtinář, to je nemoc z povolání.

Ke standardnímu vzdělání patří schopnost napsat větu bez hrubek. Nevím, jaká je vaše představa o tom, jaké perly lze psát ve stavu praktické negramotnosti. Jako potenciální zaměstnavatel bych rozhodně nechtěl zaměstnance, který neumí napsat větu bez chyb. Ona stejně většina těch chyb vyplývá z toho, že kdo blbě myslí, tak taky blbě píše - no a pak je každá rada drahá.

O tom by se mělo mluvit, ne o paní učitelce.
- Momentálně se mluví o tom, že paní učitelka dostala protiprávní výpověď.

Osobně si myslím, že vzdělaný člověk má psát bez chyb, rozumět čtenému textu a umět napsat smysluplný text - řekněme esej, který není plný alogismů, vyvrácených vazeb a dalšího svinstva.

Podotýkám, že já sám jsem technik.
31. 05. 2010 | 18:12

Baba Jaga napsal(a):

Arnol Zach. Nedám a nedám. Už jsem oslovila pana ředitele školy. Pokud neodpoví, pošlu to k vyjádření Inspektorátu práce, ať to prošetří. Školu jsem si už prolustrovala, zdaleka to nevypadá špatně, proto mě takové poloinformace a z toho dělané závěry štvou ,o politizováni případu nemluvě.
Bigjirka. trošku mě překvapujete. Jedná se o učňovku, mistrové odborného výcviku nemusí mít titul. A zpravidla to s učňovskou mládeží výborně umí. Tak o co jde? Znám ve školství mnoho neumětelů s doktorským titulem, kteří případné výtky ke svému neumětelsví zdůvodňují vlastní neohrožeností, dříve politickým postojem
31. 05. 2010 | 18:14

Baba Jaga napsal(a):

Pane Zachu omlouvám se, už podruhé jsem Vám zmršila jméno
31. 05. 2010 | 18:16

bigjirka napsal(a):

Babo, jedná se o trojkombinaci gymnasium/střední škola/učňovka. Nevím, proč se mám opakovat, ale negraduovaní lidé jsou i jiní než ti označení učitel OV. Nějak vám moc nerozumím.
31. 05. 2010 | 18:21

bigjirka napsal(a):

Nicméně, Babo, pokud máte jiná data, než byla uvedena, sem s nimi! Pokud ne, opravdu nechápu, proč je zpochybňujete bez konkrétního podkladu. Ledaže byste byla sám ředitel Mgr. Šrejbr.
31. 05. 2010 | 18:26

Arnold Zach napsal(a):

bigjirka:
No to je právě blbé, že tu mluvíme o tom (já už jsem se k tomu principiálně vyjádřil třikrát) a nevíme, jak to přesně bylo. Ta paní není žádný politik nebo bavič, abychom ji my virtuálové takto propírali. A ta Baba (Jaga) ještě chce volat do školy. To se mně zdá šílené. A Vás už to taky chytlo.

Škola Vás psát nenaučí, může Vám dát základ. Naučíte se sám, když máte potřebu.
31. 05. 2010 | 18:41

bigjirka napsal(a):

1) Momentálně nám byl předložen příběh (podle mých zkušeností velmi pravděpodobný) a prozatím nikdo nepředložil nic, co by jej zpochybňovalo. Jsem velmi důvěřivý člověk, věřím. Pokud byla správná základní fakta, je výpověď protiprávní.
2) O pravopisu se těžko mohu vyjadřovat, pravopisu mne nenaučila škola, ale čtení knížek. Zhruba totéž o gramatice, syntaxi a tom dalším. Nicméně pravopis považuji za základ, na němž stojí to ostatní. Karel Čapek s hrubkami?
31. 05. 2010 | 18:51

Arnokld Zach napsal(a):

Baba Jaga:
Uznávám Vaše investigativní schopnosti, ale už toho prosím nechte. Dopis dostal pan Burian. Když bude chtít, zavolá si do té školy sám.
31. 05. 2010 | 18:55

bigjirka napsal(a):

Já bych do toho bez výslovné žádosti postižené taky nevrtal.
31. 05. 2010 | 19:06

Baba Jaga napsal(a):

Oba. Dobře, děkuji za radu, psala jsem jenom krátký mail. Nicméně se domnívám, že hodit na blog takový případ bez vyjádření protistrany není od pana Buriana rozumné, je to příliš vážná věc. Pokud by toto chtěl zveřejnit třeba v tisku, nikde mu to nevezmou .
31. 05. 2010 | 19:33

zdenekbrom napsal(a):

Dovolím si reagovat v bodech:

- Příběh, popsaný v blogu se klidně stát mohl. Střední školství je oblastí, kde se velmi dobře daří školskému byznysu, takže není vyloučenu, že nějaký školopodnikatel takto jednat mohl. Navíc ředitele školy může dělt téměř kdokoli a podobné akce jsem zažil i ve svém okolí.

- Obecně je středních škol mnoho. Vedle kvalitních jsou i takové, které skutečně berou každého a na vzdělání si jen hrají. Přijímačky se dnes dělají málo a na učební obor s maturitou se dostanete i s 5 z ČJ. Kdysi výběrové školy, včetně některých víceletých gymnásií, dělají nábory. Proč se učit, když to mám jisté? A když to nevyjde tady, tamhle mne vezmou rádi.
Kde je motivace?

- Státní maturita měla již dávno být, aby byla nastavena srovnávací laťka. Matematika by měla být opět zařazena mezi povinné maturitní předměty. To, co se děje okolo přípravy státní maturity, je naprosto skandální mrhání peněz, které jinde chybí. Inu, živnost je to dobrá, tak proč ještě nějaký ten rok nepřipravovat.

- Výuka čtení s porozuměním je složitá a vyžaduje dvě části:

a) Velké pensum přečteného textu, rozbor textu, samostatnou tvorbu vlastního textu, recitaci, hlasitý přednes - prostě práci s textem apředevším - psaní vlastních zextů

b) Nechutnou, ale nutnou, dřinu na pravopisu. Ta je také nutná, protože forma dnes hraje důležitou roli. Dříve tomu tak nebylo (cca do 17. stol.).

Pokud jedna složka chybí, dojde buď k bezduchých pravopisným hrátkám a doplňovačkám, nebo k sepisování textů bez formy, takže také dost často špatných.

Nejdůležitější ale při této výuce je učitel, protože děti se učí především napodobováním.

c) Situace ve školství? Kolega vlastními silami vytvořil zcela nové pojetí základů učení v 1. třídě a vyzkoušel při práci s dětmi. Jde o původní a velmi dobrý slabikář. Přihlásil se o projekt z EF. Zájem o účast v projektu projevilo 250 škol, protože už o tom slabikáři dost ví. Bohužel v psaní grantu byla malá drobná formální chyba, protože chtěl kolega ušetřit. Projekt nebyl podpořen. Nyní se v rámci tzv. šablon budou rozhazovat miliardy jen tak, aby se ty peníze utratily.

Tož asi tak.

d) Přesto nejsem skeptik, protože ještě existují dobří žáci, učitelé i školy, které umí. Je to ale stále těžší.

e)Ve školství je peněz dost, ale strašně se plýtvá na nesmysly. Školství nepotřebuje nutně školné, ale člověka s koncepcí, který změní papírovou pseudoreformu, zastáví plýtvání, i přes všeobecný vřískot znovu nastolí jasnou laťku a pravidla a otevře skutečně fundovanou debatu o tom, co má být náplní vyučování.

Poslední vedoucí MŠMT byli dost špatní. Uvidíme, kdo přijde nyní.
31. 05. 2010 | 20:29

bigjirka napsal(a):

Jsem rád, Zdeňku, že celkem resonujeme.
Babo Jago, ano, možná by bylo dobré, kdyby pan ředitel napsal svou versi. Jak ovšem poznat, kde je pravda? Na místě paní Nálepkové bych to dal k soudu - pokud za svou versí stojí a pokud v rámci střídavého pominutí smyslů nepodepsala dohodu.
rekapča: clouded afternoon
31. 05. 2010 | 21:07

bigjirka napsal(a):

A peněz.. těch je v podstatě ve všech resortech dost. Jen kdyby se negabalovalo.
31. 05. 2010 | 21:08

bigjirka napsal(a):

A státní maturity.. to je složitější téma. maturita byla vlastně vždycky státní? Školy byly přece státní. Po revoluci se to dovolilo rozesrat. Úroveň maturity bude muset být taková, aby všichni ti debilové, co vydrželi sezení ve škamnách odmaturovali. Pámbu s náma. Sice se začalo mluvit o dvou úrovních, jenže student nemá žádnou motivaci dělat tu vyšší. Kdyby byla ta vyšší třeba podmínkou v přijímacím řízení na VŠ! No tož huvidíme.
31. 05. 2010 | 21:13

Arnold Zach napsal(a):

zdenekbrom:
Smekám.
31. 05. 2010 | 22:13

zdenekbrom napsal(a):

bigjirka:

V dřevních předválečných dobách měla maturita takovou kvalitu, že byla vstupenkou na VŠ a každý si mohl být jistý, že takový student je k VŠ studiu připraven.

Jenže to jsme nehráli hru: vysokoškolský diplom pro každého. K manuální práci byla úcta a nebylo nic špatného na tom, když byl někdo vyučen řemeslu. Naopak.

Jinak přesně - zrušit gabalování a opasek si můžem i povolit :)
31. 05. 2010 | 22:24

zdenekbrom napsal(a):

Jinak další příklad ze života školského:

Učitel připraví, napíše a obhájí grant za 150 000 Kč. Je tak blbý, že mu nevadí, že je podán přes zřizovatele - město. Grant je vybrán jako jeden z nejlepších a poskytovatel dotace vyzve k prezentaci grantu před odbornou veřejností. Zástupce zřizovatele, který o grantu neví nic, ale potřebuje získat body, prostě učiteli zakáže na presentaci jet, protože to bude presentovat sám, a řediteli školy nařídí, aby učitele ve škole hlídal - aby náhodou tajně neodjel. Učitel z grantu "odchází" a peníze se nějak utratí.

Mnoho kolegů neopustilo školství kvůli malému platu, ale kvůli zhůvěřilosti nekompetentních ředitelů a kvůli neexistující nosné koncepci školství.
31. 05. 2010 | 22:31

zdenekbrom napsal(a):

Arnold Zach:

Děkuji, ale myslím, že není proč :)
31. 05. 2010 | 22:32

bigjirka napsal(a):

Ona už sama střední škola bylo vzdělání. Děda jako absolvent reálky byl ředitelem okresního berňáku. Druhej děda, absolvent učitelského ústavu v Soběslavi, řídícím učitelem. Jenže dneska na střední školu stačí olověná prdel. Pak se na to migne nálepka a bouchne štempl a je z toho vzdělanec. A ředitelé dneska provozují větší samoděržaví než za bolševika.
31. 05. 2010 | 23:15

mp napsal(a):

Už tu něco podobného zaznělo, nač studovat? Nejde zdaleka jen o čj. Maturanta s polygrafickým vzděláním podnikatel přijme je za podmínek, že se spokojí s platem na tiskaře zaškoleného traktoristy.
31. 05. 2010 | 23:22

bigjirka napsal(a):

Který je větší než plat středoškolského učitele.
31. 05. 2010 | 23:39

Medikolog napsal(a):

Pane Vaculíku, omlouvám se, dříve jsem nemohl odpovědět. Argumentace, že firma zkrachuje pokud zaměstnanec nebude disponovat pouze právy otroka, majitel naopak právy perského satrapy a kápa v koncentráku dohromady, je zavádějící. Firmy krachovaly i v 18. a v prní polovině 19. století - kdy obdobné rozdělení práv fungovalo a krachovaly dokonce i otrokářské plantáže a firmy zaměstnávající otroky majitelů. Takže v tom to není. Naopak ochrana práv slabšího ve smluvním vztahu (nejenom) je jedním ze základních prvků demokracie. Vychází ze zásady rovnosti před zákonem a ze zásady rovnosti v přístupu k občanským a k lidským právům. Podle selského rozumu je i základním pilířem sociálního smíru.
01. 06. 2010 | 04:16

bigjirka napsal(a):

Medikologu, to jste vyčetl z nějaké příručky M-L? Znovu vám opakuji, že např. neschopnost není důvodem k výpovědi. Tím je jen nadbytečnost nebo hrubé porušení pracovní kázně. Vede to k rozšiřování švarcsystému. A stejně to nechrání hodné zaměstnance před zlotřilými zaměstnavateli a naopak. Pějete hovadskou písničku odborářských bafuňářů v mercedesech. Takže celou tu úpravu je třeba zásadně upravit do vyváženosti. A neoprávněnou výpověď zaměstnanci pak trestat třeba desetimilionovou pokutou. On totiž v reálu ta práva nikdo moc nekontroluje a neprosazuje, takže to vede ke znevýhodnění slušných zaměstnavatelů, kteří se právem řídí. A nekecejte další hovadiny, sám vím, jak obtížné bylo rozejít se se zaměstnancem, který za 3/4 roku svého působení neodvedl za 1,-Kč práce (dle jeho vlastního písemného vyjádření - dal jsem mu zpracovat přehled), ale svá práva znal do detailu.
01. 06. 2010 | 08:06

bigjirka napsal(a):

A všichni vy chytráci "ochránci" - malí zaměstnavatelé pracují více než zaměstnanci a nesrovnatelně víc než všelicí státoúřední joudové.
01. 06. 2010 | 08:10

bigjirka napsal(a):

Takže - moje řešení: méně nominálních práv, ochrana také pro zaměstnavatele. Přezkoumání výpovědi úřadem práce, který by případně sám dával návrh k soudu.
01. 06. 2010 | 09:03

Jan Buriánek napsal(a):

Chybí jediné - informace, co to bylo za školu. Ať víme, čemu se vyhnout a kam své děti rozhodně neposílat.
01. 06. 2010 | 09:49

Liška na vinic napsal(a):

učitelku, která je schopna napsat "předem mého dopisu" bych vyhodil taky.
01. 06. 2010 | 11:05

pedro napsal(a):

Pracovnice jedné firmy se v eseji velmi nelichotivě vyjádřila o výrobcích této firmy a protože její majitel nabyl přesvědčení, že jeho firmu (finančně) poškodila, rozvázal s ní pracovní poměr. Co je na tom nepochopitelného?
01. 06. 2010 | 15:22

bigjirka napsal(a):

Jene Buriánku stačí 5 sec gůglení http://www.stredni.eu/old2/...

Liško, každý dopis nějak začíná, každé nohy někde končí :-D. Myslím, že takhle dopisy taky nepíšu, pokud je píšu.

Pedro, jestli jsem tomu dobře rozuměl, vyjádřila se nelichotivě k produktům všech firem, které tyto produkty produkují. To vyjádření je pravdivé. Tolik k obsahu. K právní stránce věci: ZP takový důvod výpovědi nezná. Nezná ani důvod, který byl údajně uveden - nedostatečná kvalifikace. Navíc po věcné stránce paní Nálepková kvalifikačně vyčnívá nad kolegy s maturitou zhruba o 3 stupně a nad nezbednými bakaláři o dva. Ale abych se pana ředitele taky zastal: takových kokotů je mezi řediteli středních škol dvanáct do tuctu.
Nepochopitelného není nic, naopak je to velmi pochopitelný protiprávní projev zvůle.
01. 06. 2010 | 17:47

bigjirka napsal(a):

Btw. - z amerického pojetí svobody slova by se tu mnozí posrali.
01. 06. 2010 | 17:48

Daňový poplatník napsal(a):

Jo jo, paní exučitelka cinkala klíčema a slzela při projevu Chrochtavého Vašíka o tom, jak pravda a láska vítězí nad lží a nenávistí.
A už jí zjevně došlo, že mezi socialistickou diktaturou a censurou, a kapitalistickou svobodou a demokracií až takový (pakliže nějaký) rozdíl pro nádeníky není.
Panu Buriasnovi zatím ještě ne.
01. 06. 2010 | 20:21

bigjirka napsal(a):

No.. pravda je lež a lež je pravda. Nenávist je láska a láska je nenávist. Svobody máme opravdu víc. Háček je v tom, že jí mají víc i hajzlové.
01. 06. 2010 | 21:16

Aiso napsal(a):

Osudy těch dětí budou na tom to nejsmutnější, bylo by obecně dobré si to začít rychle uvědomovat. Samozřejmě, někteří to pochopit nemohou.
01. 06. 2010 | 22:10

bigjirka napsal(a):

To, co zkurvilo ministerstvo školství, osvícení jedinci nenapraví.
01. 06. 2010 | 22:50

Anita napsal(a):

Chce se mi napsat je mi upřímně líto paní Nálepkové, na druhé straně ji ovšem popřát. Není nic na tom, že napsala upřímně a bohuže pravdivě příspěvek do akenkety. Nic by se nestalo, kdyby ho zároveň nevyvěsila i ve sborovně.
Pravděpodobně delší dobu ji trápil stav nejen jako všeobecný nešvar ve školství, ale i to, že se na něm podílí i ona ve škole ve které vyučuje. Myslím, že tak vyřešila svůj problém nad otázkou setrvat v tomto nebo odejít. Rozhodnutí nechala na nadřízeném. Buď a nebo,zamyslí se, udělá nápravu a může školu zavřít nebo mě vyhodí.
Vyhodil a vy jste pane Buriane udělal další kus práce svým otištěním příspěvku na blogu ( nyní asi 3800 x přečteno)
Je to smutné, ale myslím, že naše školství pokud bude její systém stále zavedený na tom , že žáci musí umět všechno a v podstatě nic a škola více závislá na sponzorských darech zbohatlých rodičů "výtečných studentů" nic se nezmění.
Paní Nálepkové je třeba poděkovat za jeji odvahu a přála bych si, aby učitelé jen nelamentovali, ale následovali ji, to je totiž daleko lepší cesta jak si zvýšit kredit u rodičů než stávkovat kvůli zvýšení mezd a láteření nad dětmi. Chtít smyslplně změnit školský systém, při kterém se budou podílet učitelé, tedy ti co jsou z praxe.

Na vaši otázku kdo píše lepší milostné dopisy, bych vám odpověděla, že záleží na tom co kdo od toho si slibuje. Osobně jsem nikdy nedostala dopis jako Oněgin napsal Taťaně, ale nějak nestrádám. Z toho pohledu by se dalo říct, že muži, když něčeho chtějí dosáhnout, tak umí i písemně tokat velmi hezky, později je to už čím dál horší. Osobně mám raději činy než dopisy, no a v rámci techniky už ani dopisy nepíšu, stačí napsat do mobilu MTMR
02. 06. 2010 | 00:38

Anita napsal(a):

bigjirka
Může být na všechno zákon, ale každý se dá obejít. K údání důvodu o rozvázání pracovního poměru může být i "nadbytečnost, tedy snižování zaměstnanců".
Většinou, aby se nemuselo vyplácet odstupné se volí způsob přeřazování na jiná pracoviště a podřadnější práce, zaměstnanec to nevydrží a odejde sám.
02. 06. 2010 | 08:33

bigjirka napsal(a):

Anito, jistě, šikana je účinná. Nadbytečnost není tak jednoduchá - zaměstnavatel musí to místo zrušit a po dva roky nesmí přijmout nikoho na místo se stejnou náplní. Proto jsem napsal, že zákoník je předimensovaný, že pouze znevýhodňuje ty slušné, gauneři si poradí.

každopádně setrvávám na stanovisku, že výpověď je protiprávní.
02. 06. 2010 | 09:54

Anita napsal(a):

bigjirka
Výpověď je protiprávní, ale nebyl písemně udán takový důvod, který ředitel řekl, zřejmě mezi čtyřma očima. Vědom si toho, že by to bylo tvrzení proti tvrzení.Hlavně, proč by ještě víc nezranil, když pravděpodobně sám trpěl mindrákem za svého vzdělání.
V podstatě on nemusí nikoho 2 roky zaměstnat. Nevíme co učitelka vyučovala, zdali šlo o specifickou aprobaci,ale kolegové jistě rádi rozšíří své úvazky , ale nikoliv své vzdělání.
Moc velkou naději na úspěch soudní cestou nevidím a ani bych jí nedoporučovala jít touto cestou, mohla by si zablokovat další cestu při nacházení nového zaměstnání a taky by zbytečně ztatila další iluze o spravedlivosti tohoto světa. Stále tu existuje při příjmání nového zaměstnance kolonka "Reference z minulých zaměstnání". Kdysi musel podepsat hodnocení od zaměstnavatele odcházející zaměstnanec a pokud nesouhlasil mohl se pod hodnocení vyjádřit. Dnes je to na telefonickém rozhovoru, kdy bývalý zaměstnavalel referuje jak " Stará Blažková" bez možnosti se bránit.
02. 06. 2010 | 10:56

Ivo napsal(a):

No ano, na mnohých soukromých školách to tak chodí. Na jedné VOŠ jsem vůči studentce, která byla na opakovaném - tedy posledním - termínu závěrečné zkoušky slyšel tuto větu: "Nemůžeme ji teď vyhodit, když si to tři roky platila." K tomu není co dodat.
02. 06. 2010 | 11:58

bigjirka napsal(a):

Paní Nálepková je podle všeho češtinářka, zrušit místo češtinářky, pokud mají nyní normální úvazky.. no, nevím. Ale samozřejmě, že je to složité. Ono ani není úplně jasné, jestli nepodepsala "dohodu". Tento stát není právním státem. Za Rakouska se soudil soused s následníkem o mez a vyhrál. To dnes nehrozí. Zákoník práce je předimenzovaný a deklarativní, extenduje "kolektivní dohody" i na zaměstnavatele, kteří se na ničem nedohodli a právo je z obou stran nevymožitelné. To je hrozné. Hajzlové vítězí. Prosaditelnost práva byla za bolševika lepší, vyjma pár ldí, ne které si zasedla StB. Reálná ochrana skutečně šikanovaných zaměstnancl nezajímá nikoho, ÚP ani odborářské bafuňáře, hanba jim.
02. 06. 2010 | 11:59

bigjirka napsal(a):

Ivo, to je složitější. Jednak zhruba totéž platí i pro veřejné školy. A je dosti s podivem, že slečna mohla bez větších potíží procházet tři roky a pak nebýt schopna závěrečné zkoušky. Statistiku nemám, ale myslím, že podíl studentů, "zlikvidovaných" při jakémkoli typu závěrečné zkoušky, je nepatrný.
02. 06. 2010 | 12:03

todi napsal(a):

Jevy v učebnách, které paní Nálepková popisuje, mají u nás asi obecnější platnost. Na stará kolena jsem dálkově obsolvoval střední školu a jsa ze staré školy, na zkoušky jsem se opravdu učil a s lehkostí pro mě nečekanou jsem je skládal, vzbuzuje tak upřímné nadšení kantorů.Pro ně byla naše třída "dálkařů" učitelským rájem. Poděkovat za to mohu současné úrovní studia a studentů. Z důvodu nemoci s námi zkoušku z matematiky absolvoval v náhradním termínu "deňák". Byl viditelně hrdý na to, že neví nic a když se z něho kantor snažil vymámit alespoň Pythagorovu větu, odtušil:"A k čemu ji budu potřebovat?" Možná jen naivně doufám, že na jiných středních a vysokých školách je atmosféra jiná. Ale ignorance, arogance, dravost a bezohlednost se pěstuje v dětech už ve školkách a souhlasím s tím, že tyto ohavné lidské vlastnosti jsou znakem doby. Jsou zkrátka "trendy" a všechno svědčí i po posledních volbách pro to, že i nadále budou. Doplatíme na to nakonec všichni, vyznavače těchto "kvalit" nevyjímaje.
02. 06. 2010 | 12:12

bigjirka napsal(a):

Myslím, že debilní otázka "A k čemu ji budu potřebovat?" je dnes moderní. Za starých časů na tom bývali denní studenti dramaticky líp.. časy se mění.
02. 06. 2010 | 12:27

Arnold Zach napsal(a):

Jeje, pane bigjirka, tady se to vybarvilo. Tak mi vysvětlete, ki čemu ji bude potřebovat?
02. 06. 2010 | 16:37

bigjirka napsal(a):

K čemu kdo co bude potřebovat? Několikrát jsem ji potřeboval, několikrát i derivaci a integrál. Pokud přistoupíme na průnik toho, co budou potřebovat všichni, tak žrát, chlastat, šoustat a utřít si prdel. No a to by se zvládlo i bez školy.
02. 06. 2010 | 16:51

Arnold Zach napsal(a):

bigjirka
Nechtěl jsem Vás rozzlobit. Neomlouvám toho hocha. Jak to todi líčí, nejspíš to byl drzý spratek. (Ale co když chtěl na konzervatoř a rodiče ho dali jinam?) Jde o to, že škola nemá vychovávat chodící encyklopedie.
02. 06. 2010 | 20:40

bigjirka napsal(a):

Nerozzlobil jste mne. Já jsem takové enfant terrible a píšu dost otevřeně, panu Stejskalovi se z toho občas třese maznice. Myslím, že todi popisuje situaci spíše na průmyslovce než na gymnasiu. A i kdyby.. To, že možná chtěl jít jinam, jej neamnestuje z běžného středoškolského pensa.
02. 06. 2010 | 22:52

Anita napsal(a):

Tak abychom nekřivdili jen dnešní době. Pamatuji si z vlastní zkušenosti, jak jsem zjistila, že dívenka učící se na obchodní škole v učebním oboru prodavačka neznala způsob písemného dělení, byl to pro mně šok, ale i tak výuční list dostala. Na druhé straně, jiná na této škole neuměla kotrmelec a měla velký problém s tělocvikářkou, čtyřka z tělesné výchovy se vyjímala na vysvědčení mezi jedničkami a dvojkami ani orodovaní třídní učitelky nepomohlo. Většinou jména už si nepamatuji, ale v těchto dvou a případech a ještě pár kuriozit si pamatuji přesně. Kdybych to nezažila, také bych nevěřila. Podotýkám, že to bylo těsně před sametovou revolucí.
02. 06. 2010 | 23:14

Anba napsal(a):

Doby jsou různé. Já zase pamatuji svou spolužačku ze střední, která nečetla Babičku a když jsme měli psát písemku a vytáhla si B.N., tak to musela opsat. Byl to pro mne dost otřes, proto si to pamatuji - ale rozesmálo mne, když po 35 letech a sametové revoluci se tato osoba stala náměstkyní v divadle a měla dost vážné ambice na ředitelku. Prostě místo četby se životem "protloukala" se správnými známostmi. A tak je to časté.
03. 06. 2010 | 19:08

RNDr. Tomáš Pečený napsal(a):

Dobrý den pane Buriane,
pro správný směr vývoje naší společnosti bych považoval za skoro nezbytné takový případ zveřejňovat, zveřejňovat, zveřejňovat s plným jménem té školy. Kdo ji chce svým dětem platit, ať ví, komu a za co platí. Takovéhle názory šířím na své stránce http://tpeceny.nazory.cz . Jejím prostřednictvím bych prosil i případné reakce.
Děkuji Vám i dalším čtenářům za pozornost,
Tomáš Pečený
03. 06. 2010 | 21:32

aa napsal(a):

[url=http://www.niuniu.com]niu[/url] <a href= "http://www.niuniu.com">niu</a> niu
05. 06. 2010 | 09:49

Tomáš napsal(a):

Diskuze. Blogy. Chat. Skype. SMS Skype. Diskuze... četl jsem sms a maily od svých čerstvě "dospělých" dětí. A myslel si, že ten pravopis je jakási sranda, kterou mají mezi sebou předem domluvenou - takže když napíší (napýší) nějaký nesmysl (nesmisl), že to má hlubší význam a dumal nad tím, jak jsem pozadu. Jenže ... když jsem se zeptal, jaký že to má význam, dozvěděl jsem se hledíc do udivených očí - "jaký jiný význam?". Aha. Asi to není o inteligentním komolení, ale o neznalosti. Aha. Vždyť si tam stejně každý domyslí, co potřebuje.
A co z příběhu paní učitelky vzít či nevzít? Nevím. Nejsem ten, kdo umí najít Pravdu. A sdělovat jí zasvěcené ostatním. Nevím ani, jestli se to skutečně stalo. Tím méně, jak se to stalo. A tím méně to mohu posuzovat. Ale co vím, že se děje - čím méně schopný manažer, tím více výpovědí rozdá. Za odlišnost od jeho názorů. Za nepochopení jeho geniality. A těchto manažerů - parafrázuji Kocábovu píseň - rozum mdlý, empatie chabá, ale touha po kariéře veliká - bohužel máme hodně nebo ještě víc. A nezmění to žádné volby - je to v lidech. Za svojí pravdu zabíjet. Země je placatá. Říkáš něco jiného. Lup a už neřekneš nic. Že je více bohů (nebo naopak jen jeden, nebo naopak žádný) - lup a už nic takového neřekneš, pokud je to mimo naše vnímání Pravdy. Pokud máme tu moc. V popsaném příběhu paní učitelka řekla něco, co nebylo v souladu s mocnými uznávanou "Pravdou". Lup......
05. 06. 2010 | 10:42

RNDr. Tomáš Pečený napsal(a):

dalšímu Tomášovi:
Dobrý den,
ten recept na univerzální Pravdu nemá z nás lidí nikdo. Proto právě ta demokracie a postupy, které mi pro ní připadají účelné,
Tomáš Pečený
05. 06. 2010 | 13:07

bigjirka napsal(a):

Pravda a Spravedlnost... zůstaňme u toho, že pokud jsou základní údaje pravdivé, je výpověď protiprávní.
05. 06. 2010 | 17:55

M. napsal(a):

Pane Buriane, mám trochu pocit, že jste nikdy nebyl nikde v pracovním poměru, neboť byste jinak tušil, že vždycky platí, koho chleba jíš, toho píseň...
Víte, pracovala jsem nejmenované obrovské nemocnici, největší u nás na exponovaném oddělení. Ale nikdy bych nikde nemohla říct- pan ředitel spí s blondýnou, co má v sekretariátu, která je pracovně absolutně neschopná á která opakovaně nebyla schopná vyřídit ani vzkaz o dvou slovech. Skutečně iq houpacího koně. A takovými kádry se obklopuje manažer, jak to pak má takovém podniku vypadat. Na mé místo mimochodem nastoupila další postelovka... Říct to můžu dnes, protože tam už nejsem. Ale kdybych někde např.odpověděla na anketu, jak se mi pracuje v nejprestižnější české nemocnici, a já se uchýlila k odpovědi, kdy bych si postěžovala, s kým musím spolupracovat, tak bych dostala padáka okamžitě.
Ono je úplně jedno, koho má pan manažer v loži, ale kdyby to byl alespoň pracovně schopný člověk.
Co se týče úrovně školství... V dnešní době jsou peníze hlavním zaklínadlem. A především je nutné je získat rychle a okamžitě. Na způsobu a úrovni znalostí nesejde. Tak nevím, co vlastně tato společnost pak očekává.
06. 06. 2010 | 17:53

Tomáš napsal(a):

Paní spisovatelka, která umí skvěle česky, by se mohla rozpomenout, že za interpunkcí se píše mezera.
07. 06. 2010 | 09:58

dalik@seznam.cz napsal(a):

Pane nadporučíku nechte Vlka vlkem býti a raději se starejte o příští svou kariéru ! Časem zde dojde na to že bude armáda rozpuštěna pro nedostatek financí a Vy pak si budete stejně muset hledat místo někde cizinecké legii ! S tím počítejte ! Dal.
10. 06. 2010 | 09:03

clotheswholesale napsal(a):

there are top quality <a href="http://www.asiahong.com"><strong>cheap designer clothing</strong></a> at the <a href="http://www.asiahong.com"><strong>designer clothing store</strong></a>, many people like these <a href="http://www.asiahong.com"><strong>designer clothes online</strong></a> here.
29. 10. 2010 | 10:46

http://www.bagsduffel.com napsal(a):

http://www.bagsduffel.com/versace-handbag-purse-c-1_12.html
Over the past five years, the rapid progress of construction of housing support is five years, from the Ministry of Housing and Urban Construction of the data showed that the "Eleventh Five-Year" period, http://www.bagsduffel.com/juicy-couture-handbags-c-1_15.html
through a variety of affordable housing construction, China solved the low-income urban households and 11.4 million 3.6 million middle-income family housing problems.
http://www.bagsduffel.com
20. 01. 2011 | 07:59

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy