Sněmovní divadlo oceňovalo. Nejlepší: Babiš, Fiala, Bartoš, Pekarová
Ve stínu Thálií zůstal nespravedlivě „konkurenční“ podnik – udílení výročních cen Malostranského všelidového divadla. Znovu se ukázalo, jak výtečnými stálicemi vládne, přičemž do podzimní sezóny vstupuje se značně inovovaným souborem podle poptávky veřejnosti.
Ceny získali
Andrej Babiš:
Jmenovitě za kongeniální ztvárnění bezdomovce „Barona“, postavu z klasické ruské hry Maxima Gorkého „Na dně.“
Zdánlivá bezvýchodnost společenského pádu člověka, který se nevzmůže na organizovaný boj s buržoazií, je díky Mistrovu podání se zřetelným hlubokým prožitkem zasahující natolik, že divák nabývá dojmu, že Babiš snad čerpá inspiraci z osobní zkušenosti, například z exekuce na majetek kvůli jízdám v MHD načerno.
Herec Babiš je veřejnosti dobře znám i z filmového plátna a televizní obrazovky. Velmi často je obsazován do domácích nízkorozpočtových remake slavných zahraničních filmů. Zahrál si i v nových příbězích Hříšných lidí po boku digitálního rady Vacátka.
Připomínáme jen některé Babišovy role z bohaté přehršle.
Petr Fiala:
Jmenovitě v kategorii audionahrávek divadelního studia za skvělou interpretaci psychologického románu H. Manna „profesor Neřád“, který pojednává o maloměstském tyranovi, středoškolském profesoru Raatovi.
Petr Fiala zdá se být právě pro role profesorů jakoby stvořený. Má jich za sebou na jevišti hned několik. Uveďme Prof. Higginse v „My Fair Lady“, Prof. Poležajeva v sov. dramatu „Život v květech“. Nebo profesora z blázince v dramatizaci Švejka se slavnou otázkou „Kolik je 12897 krát 13863?“.
Fiala se úspěšně vyrovnal rovněž s rolí pedagoga o generaci mladšího v muzikálu podle prvorepublikového filmu „Jarčin profesor“, kdy partnerkou mu byla O. Richterová.
Teď právě P. Fiala studuje rovněž roli profesora, který se díky řadě náhod stane předsedou vlády a chce řídit stát jako školu - jednotřídku. Bude to pořádná fraška, už název „Veselá pětka“ naznačuje, že divák se bude bavit. Premiéra se chystá ještě letos
Markéta Adamová Pekarová
Nominovaná byla v kategorii Talent do padesáti let.
Porota jmenovitě na konkrétní roli neukázala, avšak ocenila mimořádnou způsobilost a osobnostní dispozice Pekarové pro ztvárňování stejně tak přidrzlých služtiček, jako namyšlených paniček, zlých macech, ale i hlučných šlejfířek zejména v klasických fraškách.
Překvapila však i v titulní roli Tylova vlasteneckého kusu Paní marjánka, matka pluku.
Ivan Bartoš
Jmenovitě za roli Robinsona Crusoe v dramatizaci slavného románu D. Defoa.
Přestože kromě občasné přítomnosti divocha Pátka (talentovaný P. Nacher) byl Bartoš celou dobu na scéně sám, dokázal přitažlivým způsobem svého mlčení zaujmout dětské diváky tak silně, že téměř polovina z nich se zdržela hlučných poznámek a nevydávala nepatřičné zvuky.
Divadlo i v této sezóně bude v sobotu odpoledne v představeních pokračovat. Pro starší děti uvede „Truhlu mrtvého muže, opět s Bartošem v hlavní roli.
Stojí za zmínku i to, že umělec je angažovaný, vážně se ucházel o post ředitele divadla pro novou sezónu, avšak zprvu slibná podpora se postupně vytratila. Bartoš se dal prý v kruhu přátel slyšet, že by si rád znovu střihl Hamleta, přičemž by se na scéně skutečně otrávil jedem. Věčná škoda.
Ceny získali
Andrej Babiš:
HN-foto: Zb. Pešák
Jmenovitě za kongeniální ztvárnění bezdomovce „Barona“, postavu z klasické ruské hry Maxima Gorkého „Na dně.“
Zdánlivá bezvýchodnost společenského pádu člověka, který se nevzmůže na organizovaný boj s buržoazií, je díky Mistrovu podání se zřetelným hlubokým prožitkem zasahující natolik, že divák nabývá dojmu, že Babiš snad čerpá inspiraci z osobní zkušenosti, například z exekuce na majetek kvůli jízdám v MHD načerno.
Herec Babiš je veřejnosti dobře znám i z filmového plátna a televizní obrazovky. Velmi často je obsazován do domácích nízkorozpočtových remake slavných zahraničních filmů. Zahrál si i v nových příbězích Hříšných lidí po boku digitálního rady Vacátka.
Připomínáme jen některé Babišovy role z bohaté přehršle.
koláže aTeo - se svol.autora
Petr Fiala:
HN-foto: J. Rasch
Jmenovitě v kategorii audionahrávek divadelního studia za skvělou interpretaci psychologického románu H. Manna „profesor Neřád“, který pojednává o maloměstském tyranovi, středoškolském profesoru Raatovi.
Petr Fiala zdá se být právě pro role profesorů jakoby stvořený. Má jich za sebou na jevišti hned několik. Uveďme Prof. Higginse v „My Fair Lady“, Prof. Poležajeva v sov. dramatu „Život v květech“. Nebo profesora z blázince v dramatizaci Švejka se slavnou otázkou „Kolik je 12897 krát 13863?“.
Fiala se úspěšně vyrovnal rovněž s rolí pedagoga o generaci mladšího v muzikálu podle prvorepublikového filmu „Jarčin profesor“, kdy partnerkou mu byla O. Richterová.
Teď právě P. Fiala studuje rovněž roli profesora, který se díky řadě náhod stane předsedou vlády a chce řídit stát jako školu - jednotřídku. Bude to pořádná fraška, už název „Veselá pětka“ naznačuje, že divák se bude bavit. Premiéra se chystá ještě letos
Markéta Adamová Pekarová
momentka mimo scénu - herečka pózuje pro výprodejový leták. HN-foto: T. Nusil)
Nominovaná byla v kategorii Talent do padesáti let.
Porota jmenovitě na konkrétní roli neukázala, avšak ocenila mimořádnou způsobilost a osobnostní dispozice Pekarové pro ztvárňování stejně tak přidrzlých služtiček, jako namyšlených paniček, zlých macech, ale i hlučných šlejfířek zejména v klasických fraškách.
Překvapila však i v titulní roli Tylova vlasteneckého kusu Paní marjánka, matka pluku.
Ivan Bartoš
Foto z minulých let, kdy herec exceloval v modernistickém pojetí kralevice dánského - HN - foto: J. Horázný
Jmenovitě za roli Robinsona Crusoe v dramatizaci slavného románu D. Defoa.
Přestože kromě občasné přítomnosti divocha Pátka (talentovaný P. Nacher) byl Bartoš celou dobu na scéně sám, dokázal přitažlivým způsobem svého mlčení zaujmout dětské diváky tak silně, že téměř polovina z nich se zdržela hlučných poznámek a nevydávala nepatřičné zvuky.
Divadlo i v této sezóně bude v sobotu odpoledne v představeních pokračovat. Pro starší děti uvede „Truhlu mrtvého muže, opět s Bartošem v hlavní roli.
Stojí za zmínku i to, že umělec je angažovaný, vážně se ucházel o post ředitele divadla pro novou sezónu, avšak zprvu slibná podpora se postupně vytratila. Bartoš se dal prý v kruhu přátel slyšet, že by si rád znovu střihl Hamleta, přičemž by se na scéně skutečně otrávil jedem. Věčná škoda.