Babiš luskl prstem, a výrazně zlevnil
Na nepřímou premiérovu výzvu, aby lusknutím prstu z pozice maga-agrobarona snížil ceny potravin, Andrej Babiš zprvu reagoval nevrle, a došlo i na přestřelku verbálního charakteru.
Po pár hodinách se předseda Babiš překvapivě rozhodl premiérovu výzvu splnit - nikoli ovšem v celostátním rozsahu, to by jej finančně zruinovalo, ale omezeně. V jakési laboratorní formě.
Adresu pokusného prostoru neuvedl, aby se nezachoval jako premiérův rádce, který v televizi vyzval Čechy k nákupním výpravám do Polska za levnějším zbožím, čímž způsobil viditelný pokles tržeb zdejším řetězcům.
Ty to ovšem unesou snadno, na rozdíl od předsedovy sředně velké prodejny s „pilotním zlevněním“- ta by rychle skončila.
V jedné ulici jednoho města zřídil předseda Babiš na první pohled klasickou samoobsluhu, kterou pojmenoval Babiška. Nemá to nic společního s jeho chotí, jméno odvodil ze svého příjmení. Název se na prodejně objeví až v pondělí, kdy lak z písmomalířské dílny dočista uschne.
Snímek zachycuje A. Babiše, kdy fotografům Večerní Prahy, Svobodného slova a Obrany lidu ukazuje, že snížil ceny o 80%, tedy o čtyři pětiny!
Za povšimnutí stojí předsedova levá ruka, do které si z pravé přendal křídu, s níž v obchodě připisoval na cenovkách nové položky.
U každé cenovky původní suma zůstala, ale byla přeškrtnuta. Vedle ní se objevila nová cena. Například u brambor to vypadalo takto:
Ačkoli byl horký víkend, zpráva o Babišově lokálním zlevňování se rychle rozkřikla a začala se tvořit tzv. fronta - u řetězců jsme frontám už dávno odvykli a známe je spíš z úřadů práce, anebo z "fasování" miliónu korun na opravu domu po praprapra tetičce či z předvánočního servírování rybí polévky zdarma.
„Babiška“ sice potraviny bezplatně nerozdává, ale ve srovnání s cenami u "Fialek" ,jsou Babišovy produkty zadarmo skoro.
Škoda, že jde jen o velmi lokální záležitost. Ale je to pochopitelné. Každý podnikatel přece už z podstaty svého činění je morálně zavázán a povinen spravovat firmu s péčí řádného hospodáře a dbát o růst jejich výnosů. A jít z cenami dolů jen kvůli politickému nátlaku, byť premiéra, byl by podnikatelský hazard a nezdůvodnitelná ztráta nedozírné velikosti.
Ostrůvek láce vedený ideou: Každému podle jeho potřeb, za ceny jeho možností, v malém držet lze. Ale celý ostrov ne. Leda bychom byli Kubánci.
Po pár hodinách se předseda Babiš překvapivě rozhodl premiérovu výzvu splnit - nikoli ovšem v celostátním rozsahu, to by jej finančně zruinovalo, ale omezeně. V jakési laboratorní formě.
Adresu pokusného prostoru neuvedl, aby se nezachoval jako premiérův rádce, který v televizi vyzval Čechy k nákupním výpravám do Polska za levnějším zbožím, čímž způsobil viditelný pokles tržeb zdejším řetězcům.
Ty to ovšem unesou snadno, na rozdíl od předsedovy sředně velké prodejny s „pilotním zlevněním“- ta by rychle skončila.
V jedné ulici jednoho města zřídil předseda Babiš na první pohled klasickou samoobsluhu, kterou pojmenoval Babiška. Nemá to nic společního s jeho chotí, jméno odvodil ze svého příjmení. Název se na prodejně objeví až v pondělí, kdy lak z písmomalířské dílny dočista uschne.
- dv
Snímek zachycuje A. Babiše, kdy fotografům Večerní Prahy, Svobodného slova a Obrany lidu ukazuje, že snížil ceny o 80%, tedy o čtyři pětiny!
Za povšimnutí stojí předsedova levá ruka, do které si z pravé přendal křídu, s níž v obchodě připisoval na cenovkách nové položky.
U každé cenovky původní suma zůstala, ale byla přeškrtnuta. Vedle ní se objevila nová cena. Například u brambor to vypadalo takto:
- dv
Ačkoli byl horký víkend, zpráva o Babišově lokálním zlevňování se rychle rozkřikla a začala se tvořit tzv. fronta - u řetězců jsme frontám už dávno odvykli a známe je spíš z úřadů práce, anebo z "fasování" miliónu korun na opravu domu po praprapra tetičce či z předvánočního servírování rybí polévky zdarma.
wikipedia
„Babiška“ sice potraviny bezplatně nerozdává, ale ve srovnání s cenami u "Fialek" ,jsou Babišovy produkty zadarmo skoro.
Škoda, že jde jen o velmi lokální záležitost. Ale je to pochopitelné. Každý podnikatel přece už z podstaty svého činění je morálně zavázán a povinen spravovat firmu s péčí řádného hospodáře a dbát o růst jejich výnosů. A jít z cenami dolů jen kvůli politickému nátlaku, byť premiéra, byl by podnikatelský hazard a nezdůvodnitelná ztráta nedozírné velikosti.
Ostrůvek láce vedený ideou: Každému podle jeho potřeb, za ceny jeho možností, v malém držet lze. Ale celý ostrov ne. Leda bychom byli Kubánci.