Ministerský kurs přežití vysokoškolských učitelů
Učitelé, kteří jsou pedagogickými hodnostmi na stejné úrovní se čtyřmi členy vlády (3 prof.+ 1 doc.), zato však na „vejškách“ berou nesrovnatelně méně, burcují veřejnost, že je zapotřebí jejich situaci konečně řešit.
Není to „pouze“ ostuda země Komenského, byť on by si dnes musel dodělat peďák, aby mohl učit na základce, ale je to praktické popření vládní priority budování rozvinuté vzdělanostní společnosti.
Anebo je to naopak rafinovaný přístup vlády, která se inspirovala dějinami divadla, kdy sociální poměry herců nadstandardní (nadprůměrné) nebyly a umělci žili z ruky do úst, a přesto na jevišti oslňovali?
Pokud ano, znamenalo by to, že jako druhdy byl ozdobou jeviště hladový herec, je dnes ozdobou kateder „hladový“ profesor či docent.
Ale, upřímně řečeno, ono je to asi správně. Částečně.
Aspoň u těch VŠ pedagogů, kteří se pořád neprakticky rýpají v zemi a hledají staré vyhozené věci, anebo učí vzorečky, které jsou na internetu, či popisují daleké země, kam na dovču si stejně dovolit jet nemůžeme – anebo vymýšlejí teorie, kterými lze zpochybnit všechno.
Kdyby aspoň vychovávali budoucí bankéře, zubaře, nebo vynálezce bez uhlíkového perpetua mobile.
Není to „pouze“ ostuda země Komenského, byť on by si dnes musel dodělat peďák, aby mohl učit na základce, ale je to praktické popření vládní priority budování rozvinuté vzdělanostní společnosti.
Anebo je to naopak rafinovaný přístup vlády, která se inspirovala dějinami divadla, kdy sociální poměry herců nadstandardní (nadprůměrné) nebyly a umělci žili z ruky do úst, a přesto na jevišti oslňovali?
Pokud ano, znamenalo by to, že jako druhdy byl ozdobou jeviště hladový herec, je dnes ozdobou kateder „hladový“ profesor či docent.
Ale, upřímně řečeno, ono je to asi správně. Částečně.
Aspoň u těch VŠ pedagogů, kteří se pořád neprakticky rýpají v zemi a hledají staré vyhozené věci, anebo učí vzorečky, které jsou na internetu, či popisují daleké země, kam na dovču si stejně dovolit jet nemůžeme – anebo vymýšlejí teorie, kterými lze zpochybnit všechno.
Kdyby aspoň vychovávali budoucí bankéře, zubaře, nebo vynálezce bez uhlíkového perpetua mobile.
koláž: - dv