Potřebuje Praha rychlodráhu na letiště?
Rád zkouším viklat obecně panujícími dogmaty.
(Upozorňuji čtenáře, že v tomto článku nenajde nic vtipného a dost možná ani nic, s čím by se mu chtělo souhlasit.)
Letadla sice představují nejrychlejší dopravní prostředek, ale to neznamená, že z města na letiště potřebujeme cestovat rychlostí tryskáče. Doprava na letiště by měla být hlavně pohodlná, tedy měla by nabízet cestu z nejrůznějších částí města s minimem přestupů. To kvůli zavazadlům, které sebou obvykle vlečeme.
Autobusem se na letiště Václava Havla dá během patnácti minut dostat ze dvou linek metra: ze stanice Veleslavín na lince A a ze stanice Zličín na lince B. Kromě toho za stejnou dobu i ze dvou konečných tramvají: z Řep a z Divoké Šárky. Pak je tu ještě vlak, tedy Buštěhradská dráha. Tou se dojede z centra do Ruzyně za 20 minut a odtud by letiště bylo autobusem dosažitelné za 10 minut. (Bohužel, studie možnosti intenzifikace dopravy na stávající jednokolejné trati, myslím, neexistuje.)
Že současné autobusové linky jsou vedeny tak, že cestou musí objet všecky hangáry a zastavit u nich, to je druhá věc. Kdyby někdo o zrychlení dopravy na letiště skutečně stál, tak by tomu tak přece nemuselo být.
Co bude platná rychlodráha z jediného místa v centru, na které stejně každý musí dojet "obyčejnou" dopravou?
Řešení dopravy na pražské letiště by mělo vycházet z toho, že na rozdíl od většiny velkoměst je letiště extrémně blízko od města.
K sepsání této úvahy jsem došel, když jsem si prohlížel nový návrh na zástavbu území, kde se doteď rozkládá byvší nádraží Praha-Bubny. Ten návrh se mi líbí podstatně víc, než co bylo dříve k tomu publikováno. Jenom zásek do Bubnů, Stromovky, Letné a Dejvic v podobě tělesa dvoukolejné rychlodráhy se mi vůbec nelíbí.
(Upozorňuji čtenáře, že v tomto článku nenajde nic vtipného a dost možná ani nic, s čím by se mu chtělo souhlasit.)
Letadla sice představují nejrychlejší dopravní prostředek, ale to neznamená, že z města na letiště potřebujeme cestovat rychlostí tryskáče. Doprava na letiště by měla být hlavně pohodlná, tedy měla by nabízet cestu z nejrůznějších částí města s minimem přestupů. To kvůli zavazadlům, které sebou obvykle vlečeme.
Autobusem se na letiště Václava Havla dá během patnácti minut dostat ze dvou linek metra: ze stanice Veleslavín na lince A a ze stanice Zličín na lince B. Kromě toho za stejnou dobu i ze dvou konečných tramvají: z Řep a z Divoké Šárky. Pak je tu ještě vlak, tedy Buštěhradská dráha. Tou se dojede z centra do Ruzyně za 20 minut a odtud by letiště bylo autobusem dosažitelné za 10 minut. (Bohužel, studie možnosti intenzifikace dopravy na stávající jednokolejné trati, myslím, neexistuje.)
Že současné autobusové linky jsou vedeny tak, že cestou musí objet všecky hangáry a zastavit u nich, to je druhá věc. Kdyby někdo o zrychlení dopravy na letiště skutečně stál, tak by tomu tak přece nemuselo být.
Co bude platná rychlodráha z jediného místa v centru, na které stejně každý musí dojet "obyčejnou" dopravou?
Řešení dopravy na pražské letiště by mělo vycházet z toho, že na rozdíl od většiny velkoměst je letiště extrémně blízko od města.
K sepsání této úvahy jsem došel, když jsem si prohlížel nový návrh na zástavbu území, kde se doteď rozkládá byvší nádraží Praha-Bubny. Ten návrh se mi líbí podstatně víc, než co bylo dříve k tomu publikováno. Jenom zásek do Bubnů, Stromovky, Letné a Dejvic v podobě tělesa dvoukolejné rychlodráhy se mi vůbec nelíbí.