Elektronická justice - podvod na občana

18. 10. 2009 | 14:34
Přečteno 20748 krát
Poněkud skryto za vděčnými tématy těchto dnů, ať již jde o boj posledního strážce demokracie s Evropskou unií (připomeňme si v této souvislosti jeho „demokratické“ reakce na rozhodnutí Ústavního soudu), reportáže o rychlostudiu v městě piva (jen tak mimochodem – mezi právníky se již od založení školy vyprávějí vtipy o studijních úspěších některých známých absolventů), překvapivé výsledky loterijního manažera (za totality nazývali Pražané Palác kultury „Husákovou stodolou“ – že by nám v hlavním městě vyrostla i „Hušákova stodola“?), je jiné velké téma.

Dne 1. 11. 2009 má být spuštěn megalomanský projekt (zejména) exministra Langera – datové schránky. Jde zhruba o to, že orgány veřejné moci budou od tohoto data povinny doručovat své písemnosti nikoliv v podobě listinné, ale elektronicky do datových schránek tisícovkám subjektů (například všem obchodním společnostem zapsaným v obchodním rejstříku), kterým zákonodárce zřídil, aniž by se jich ptal na to, zda je chtějí, datové schránky, a ty mají být nejpozději prvního listopadu aktivovány.

Obávám se, že v souvislosti s aktivací nastane ve státní správě a justici velký třesk, neřku-li průšvih, který záhy negativně pocítí občan – účastník soudního či správního řízení. Doslova pár dnů před aktivací je například v pražské justici situace taková, že se elektronické doručování soudních písemností (například rozsudků) do datových schránek teprve zkouší ve zkušebním provozu u jediného soudu, což je situace, kterou když popisuji IT odborníkovi, zapůsobí na něj jako fantasmagorie nebo přinejmenším špatný vtip. Protože české soudy budou do datových schránek povinny (rozuměj – nebudou mít jinou možnost) doručovat statisíce soudních písemností (jen soud, u něhož momentálně působím, utratil na poštovném za loňský rok kolem pěti milionů korun), je situace skutečně více než vážná. Bez doručování nemohou soudy fungovat, nastane kolosální chaos, který může způsobit nejen podstatné prodloužení délky řízení, ale například i to, že až po letech v exekuci zjistí věřitel, že rozsudek, na základě kterého vede exekuci proti svému dlužníkovi, nebyl řádně doručen, nenabyl právní moci, není vykonatelný a nemůže být exekuován.

Datové schránky jsou součástí projektu e-justice – vlajkové lodi nynějšího krizového manažera z plzeňské právnické fakulty. Jak prakticky elektronická justice funguje? Pro dokreslení tři příklady:

Příklad první: Již více než rok může žalobce podat dálkově na elektronickém formuláři za poloviční soudní poplatek (zajímalo by mě, jestli to ví ministr Janota) návrh na platební rozkaz, což je jednoduché rozhodnutí na zaplacení peněžité částky rychle vydané ve zkráceném řízení bez slyšení žalovaného, který se může následně snadno domoci jeho zrušení a nařízení jednání. Navenek to bylo prezentováno tak, že rozkazní řízení je elektronizováno. A skutečnost? Jediné, co elektronizováno je, je podání návrhu a zaplacení poplatku. Následuje tragikomická činnost soudní administrativy – návrh vytiskne, vytištěný založí do papírového spisového obalu, poté vydá platební rozkaz, ten musí vytisknout, zalepit do vytištěné obálky, vložit obálku do kolečkové tašky, přes podatelnu transportovat na poštu, za jednu zásilku zaplatit 25,- Kč a pokusit se doručit žalovanému. Spis se i nadále musí vést v papírové podobě a má často více listů než ten, který jsme měli v éře neelektronického rozkazního řízení.

Příklad druhý: Insolvenční řízení má být také podle některých prohlášení ministerstva spravedlnosti „plně elektronizováno“. Pravda – insolvenční rejstřík na stránkách www.justice.cz je veden díky jednotlivým soudům pečlivě a lze v něm dálkově dohledat podrobnosti o kterémkoliv insolvenčním řízení v České republice. Jenže opět to má drobný háček. I v této agendě je povinností soudu nadále vést listinný spis a účastník řízení není nucen komunikovat se soudem pouze elektronicky. Prakticky to znamená, že v situaci, kdy před naším soudem nedávno zabrzdil kamion s přihláškami pohledávek za světově známou porcelánkou či sklárnou, měla by být zřejmě uzamčena soudní budova na 14 dní, aby mohli všichni zaměstnanci soudu skenovat přihlášky a zveřejňovat je následně v insolvenčním rejstříku.

Příklad třetí: Počínaje dnem 1. 7. 2009 se měla elektronizace projevit i povinným pořizováním doslovných záznamů ze soudního jednání, aby jednak bylo zachycení průběhu jednání zobjektivizováno (měly skončit časté dohady o tom, že v jednací síni nebylo protokolováno to, co být protokolováno mělo nebo bylo to, co nemělo), soudcům se uvolnily ruce od pracné protokolace a mohli se soustředit na souzení. Realita je taková, že nebyla jediná (!!!) jednací síň v České republice záznamovým zařízením vybavena, takže se vesele (spíše smutně) protokoluje postaru. Smysl zákona byl však jiný – protokolovat se mělo jen zcela výjimečně, například při výpadku proudu.

Úmysl elektronizovat justici, řízení tím zrychlit a učinit komfortnější pro občana, je jistě chvályhodný. Nicméně úmysl se nesmí projevit jen ve stručném zákonném textu, ale musí být realizován, finančně a technicky zajištěn. A pokud na realizaci nemáme peníze, tak si to přiznejme a nebalamuťme občana, že žije v éře elektronické justice, v níž jedním kliknutím získá za dva týdny exekuční titul.

Nalijme si čistého vína a nespoléhejme na to, že se to „zase u soudů nějak vyřeší“. Nevyřeší. Soudy si elektronizaci nevymyslely, nedostaly na ni peníze a nyní budou znovu čelit oprávněnému rozhořčení některých účastníků řízení, které nevyvolaly, a které jsou důsledkem neodpovědných politických kroků a gest. Politici nemají z podobných a řady jiných důvodů justici spravovat, což sice Ústavní soud opakovaně vyslovil, avšak adresáti těchto výtek odmítají jeho rozhodnutí respektovat.

Vzpomeňme si na to o Dušičkách, až nastane velký – datověschránkový třesk.







Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Student napsal(a):

Pane Jirso, rozumím vám dobře ? Zákon je vymahatelný až tehdy, až jsou vytvořeny stoprocentní podmínky pro jeho plnění ?
18. 10. 2009 | 15:17

Šašlik napsal(a):

"Realita je taková, že nebyla jediná (!!!) jednací síň v České republice záznamovým zařízením vybavena ..."

To jsem trochu nepochopil... Například u KS v Hradci Králové je už pár let VĚTŠINA jednacích síní vybavena zvukovým záznamem... Nebylo by lepší ověřit si informace, než napíšete nesmysl, pane doktore? Snižujete si tím věrohodnost i ostatních údajů, uvedených v článku.
18. 10. 2009 | 15:17

Ládik napsal(a):

Hnus. Nic jiného mě nenapadlo.
18. 10. 2009 | 15:18

Winpoj napsal(a):

To by mě tedy zajímalo, kdyby se justice v souladu s vaším názorem spravovala sama, kdy by asi tu elektronizaci zavedla.
18. 10. 2009 | 15:27

Elektron napsal(a):

Myšlenka elektronizace je výtečná, realizace (jak je v kraji zvykem) mizerná. Byť to ODS řešila tři roky, dobrovolným odchodem náměstka Zajíčka na MV z funkce pro eGovernment si však ODS vytváří výtečné aliby pro případ, že to skutečně dopadne špatně.

Podpaží housle a já nic, já muzikant, to Pecina sebral Zajíčkovi část pravomocí a způsobil tím rozvrat projektu a "X" miliard .... a určitě to celé zase vymyslel ten zloduch Paroubek ...
18. 10. 2009 | 15:29

jarpor napsal(a):

Pane Jirsa,

z vystupování v médiích jsem Vás považoval za člověka, který ví o čem mluví. Tento Váš blog mi nějak k Vám nejde...

Jsem členem "statutáru", dostal jsem obálku o přítupu do datové schránky, jeví se mi, že se ona stránka chová "standartně", tedy, že by do ní mohlo být vkládáno, přijímáno, odesíláno...

Jako blbý poctivec si asi do počátadla dám příkaz upozornění na pravidelnou "návštěvu" schránky...

Ti, kteří nepřebírali doručenky, pochybuji, že se stanou navštěvovateli schránek, nicméně, měl jsem dojem, že takoví by měli brzy "skončit" s výmluvami. Proto mi připadal tento systém dobrý proto, aby byli odlišeni podnikatelé od "podnikatelů", relativně dost rychle, tedy že to není projekt Langra, toho či onoho... Mimochodem, jako president Unie jste jistě měl možnost se vyjadřovat k tomuto záměru. Mohlo mi něco uniknout, ale nic jsem nod Vás nezaznamenal...

Soudím, že jsou-li nebo nejsou-li k tomu připraveny soudy, jaké dokumety a v jaké podobě mají být vedeny - to byla i Vaše parketa, když se projekt připravoval, když byly schváleny legislativní změny...

Opravte mne, pokud s mýlím, že jedním z hlavních cílů je, že dokument ve schránce se považuje za doručený po 10 dnech, co je ve schránce. Pošťáci nemusí hledat bydliště statutárů -lumpů, nepřebírání doručenek nebude výmluva pro odklady soudních jednání či rozhodnutí.
Já to považuji za dobré. A Vy ?

Hezký den
18. 10. 2009 | 15:34

MT napsal(a):

Popsaný stav spíše než o ministerstvu vnitra, či spravedlnosti vypovídá o neschopnosti soudců manažersky si zajistit peníze. Krajům se obdobný problém podařilo vcelku jednoduše a elegantně vyřešit financováním pomocí projektů z tzv. Evropských fondů (ROP apod.).
18. 10. 2009 | 15:45

Honza napsal(a):

No, mám dojem, že fikce doručení, aspoň v občanském soudním řádu, už nějaký rok funguje i s papírovými dokumenty. Pokud se nepletu.
Takže ty datové schránky měly vše zrychlit a usnadnit. Vycházely asi z předpokladu nějakého IT odborníka, že soudy na tom budou ve vybavení podobně, jako průměrná domácnost či firma. Mám laický dojem, že k tomu mají ještě často daleko.

Faktem jsou ale dvě věci:

1) Pokud nebude nařízeno elektronické podání, tak asi v některých případech vzniká problém, viz ta insolvence u té sklárny.

2)Musely by se naskenovat celé dosavadní spisy, protože advokát na ně bude mít nárok apod. Takže to soudy chtějí řešit tak, že do datové schránky pošlou zprávu, že spis jako přílohu posílají klasickou poštou.

Vycházím jen z toho, co na toto téma čtu na netu apod. Víc mě znepokojuje, že asi 6/7 úřadů svou schránku ještě nemá aktivní a nemá zázemí pro plně elektronickou práci se spisem atd.
18. 10. 2009 | 15:45

Lena napsal(a):

Jarpore,

ty kódy jste dostal bez jakékoliv žádosti? Nebo jste v tom musel něco udělat?
Dneska jsem se dozvěděla, že za vytištění stránky ze schránky se ma platit poplatek. Je to pravda? Ukládat ve schránce nejde, takže to člověk stejně musí nějak okopírovat, vytisknout nebo tak něco. Opravdu to zpoplatnili?
18. 10. 2009 | 16:49

marshall1727 napsal(a):

2šašlik: ujišťuji Vás, že na Moravě není jediná soudní místnost, ve které jsou souzeny civilní soudní spory vybavena záznamovým zařízením.

obecně s tímto souhlasím. bude to velký průser. víte třeba, že když si na poště necháte vytisknout elektronický rozsudek, na konverzním razítku Vám pošťačka nenapíše, že podpis patří soudu, ale jen to, že jej podepsala maruška nováková?

uvědomujete si, že si prostě všechny papíry, které Vám dojdou do schránky, budete muset nechat konvertovat, protože po 90ti dnech ze schránky zmizí a jediná varianta je ukládat si je lokálně v souboru.

podle mě to bude nebývalá ostuda.
18. 10. 2009 | 17:32

Ivan napsal(a):

Problém v naší společnosti se nadále prohlubuje. Je to problém dorozumění. Mnoho lidí, aniž by řádně pojmenovalo řeší, navíc těchto lidí přibývá. Nedivme se potom těmto exesům.
18. 10. 2009 | 18:19

jarpor napsal(a):

Lena

Naprosto bez mého vlivu jsem dostal oznámení se vším potřebným, abych se do schránky dostal. Zdarma.

S tím zpoplatněním - to nevím.
Když ve schránce nic není - nelze nic tisknout... Uvidíme.
Nepředpokládám to.

Hezký večer
18. 10. 2009 | 18:34

hovorka11 napsal(a):

Ústavní soud je stavěn politiky do role "fackovacího panáka". Politici a úřady mají vyšší moc než soudy a tím je daná nevymahatelnost právního rozhodnutí.
Všichni soudci by měli daleko víc křičet při těchto nerespektovaných rozhodnutích!!
S tím je spojeno i vše ostatní.
Studia ukončená za rekordně krátkou dobu v Plzni jenom dokladují smířlivost soudců k porušování pravidel a považuji za vyloučené, aby většina tamních vyučujících nevěděla o většině ze 400 studentů s předčasné obdrženými diplomy. Jsem přesvědčen, že to kryli skoro všechni "ty poctivý" dle hesla : co tě nepálí, to nehas.
Doporučuji : přezkoumat u ostatních soudů přijímací řízení, určitě Vám někdo dá podnět, stačí mít jen vůli. Příliš se mezi veřejností objevuje tvrzení, že přijetí neúspěšného studenta lze ovlivnit částkou nad 100 tis.(a to nemluvím o Plzni). Takovéto tvrzení jsem však nikdy neslyšel o studiu na technických univerzitách, jak je to možné, takové fámy?
18. 10. 2009 | 18:39

hovorka11 napsal(a):

Jinak si myslím, že s tou elektronizací máte pravdu. Vše by se muselo neustále tisknout, zakládat a pod. Mimo to, není záruka, že odeslaný soubor bude cestovat po světě třeba i několik dní, nebo ře bude systém napaden viry.
U soudu považuji popsaný papír stejně nenahraditelný, jako v ekonomice hrouda zlata která má krýt peníze.
18. 10. 2009 | 18:53

suchánek napsal(a):

jarpor:

A) jsem poměrně mladý a ekomunikace mi nečiní žádné problémy. jsem třicátník. pravdou však je, že už čtyřicátníci s tím mají velké problémy (můj subjektivní dojem podložený objektivními zkušenostmi).

B)paradoxně datové schránky VŮBEC neodstraňují papírovou administrativu, dokonce spíše naopak.

C) a to nejdůležitější je (přiznám se, že mi to leze krkem čím dál tím více), že se opět slušná a poctivá většina přizpůsobuje té nepoctivé minoritě. od státu a všech příslušných institucí bych očekával, že si mě jako slušného člověka nebudou brát jako rukojmí do experimentálních projektů jen proto, že NAPROSTO nejsou schopni vymoci bazální věc, a to je vyzvednutí doporučené zásilky podvodníkem.

váš náhled z pozice statutáru je jedna věc, to peklo, které to způsobuje větším (státním) institucím denně vyřizujícím stovky zásilek si rozhodně nedokážete představit.

jedna věc je naprosto jistá, 1.listopadu nastane nehorázné peklo a chaos. no, uvidíme...
18. 10. 2009 | 18:54

Cicero napsal(a):

Ano, elektronizace justice nepokračuje takovým tempem, které by bylo ideální. Podle mě je však důležité to, že se s ní vůbec začalo, a problémy, které při tom vznikají, jednoduše nutí k žádoucím změnám a doplněním, namísto toho, aby se neelektronizovalo nic, přešlapovalo se na místě a teoretizovalo právě o tom, že podobné problémy mohou nastat. Takže - začalo to živelně, má to silné porodní bolesti, ale zaplaťpánbůh, že je to konečně tady. Například návrh na vydání elektronického platebního rozkazu, pominu-li ten hrůzný xml nesmysl, který slouží k jeho vyplnění, mi denně šetří spoustu práce i peněz, a to je myslím právě ten důvod, proč byl zaveden. Osobně elektronizaci velmi fandím a těším se na den, kdy se budu moci soudního jednání účastnit přes telemost, listinné důkazy scanovat z pohodlí domova a vůbec si užívat už jen to, že se nemusím harcovat přes celou republiku (o šikaně některých soudů, nařizujících jednání pro přespolní na osmou hodinu ranní ani nemluvě).
18. 10. 2009 | 19:08

jarpor napsal(a):

Suchánek

Já nikde netvrdil, že bude nahrazen "papír"... ani si to nemyslím. Nemožnost se vymlouvat, že něco nebylo doručeno, však shledávám pozitivním...

k C)
Co to způsobí státním institucím je mi upřímně šumafuk. Stačí mi to, co způsobují státní instituce mě. Vše jen potvrzuje, že kdyby soukromník pracoval jsko stát, pak půjde pod kytky. Státu se to přihodit nemůže...

Hlavu vzhůru, nikdy není tak zle, aby nemohlo být hůř...

Hezký večer
18. 10. 2009 | 19:10

vl napsal(a):

hovorka11: Nesmysl. Máte nějaké bankovní konto s online přístupem? Pošlete z něj třeba splátku na daň, nemáte nic jiného než soubor v paměti počítače a nikomu to nevadí. Proč by to mělo vadit u soudu? Právě tak v ekonomice už taky peníze nejsou kryty zlatem
18. 10. 2009 | 19:17

stále rebel napsal(a):

Díval jsem se na Langerovo utrácení.
V roce 2006 počítal státní rozpočet s výdaji MV ve výši 51 miliard,
v roce 2007 - 54,3,
v roce 2008 - 58,2,
rok 2009 - 61,8 miliardy.
A to se prodával majetek, vnitro přestalo některé činnosti zajišťovat vůbec a převedlo je na jiné subjekty.

Výdaje na Spravedlnost vzrostly z 18,5 v roce 2006 na 21,7 v tomto roce. V tomto roce se dokonce počítá s mírným poklesem.
18. 10. 2009 | 19:22

suchánek napsal(a):

jarpor:
ať si rozumíme, mě se datové schránky nebudou týkat vůbec. jen mi známý vyprávěl, co se na ně chystá (byl na proškolování nejmenované státní instituce). a padala mi čelist :-)

pokud vám něco státní instituce způsobují teď, tak se po listopadu pravděpodobně nebudete stačit divit, takže hlavu vzhůru doporučuji vám a přeji pevné nervy.

(poznámka: je strašně moderní a IN nadávat na státní instituce, vyvinout tlak na volené zástupce aby se patřičně vypořádali se všemi zloději už zas tak moderní není, škoda)
18. 10. 2009 | 19:23

Lena napsal(a):

jarpore,

v návodu to nikde není, ale od kamarádky z pošty vím, že se o zpoplatnění šušká.

Od paní z FÚ zase vím, že na školení ohledně d. schr. půjde až koncem listopadu.

.....
suchánku,

moje protistrana - sousedka zase jeden večer doma vřískala jako správná hysterka. Ve chvíli, kdy zazvonil soudní doručovatel, který jí přinesl několikrát nevyzvednuté psaní od soudu, zhasla a ztichla. Tak u nás pobyl půl hodiny, ťukal jí na dveře, dal si u nás kafe a pak šel. Hned na to baba rozsvítila a vřískala dál. Tolik k doručování soudních zásilek. Je pravda, že stát je v tomto stejně jako v jiných případech naprosto impotentní.
18. 10. 2009 | 19:25

vl napsal(a):

jarpor: Doporučoval bych, aby uchazeč o práci ve státní (a vůbec veřejné) organizaci musel prokázat, že aspoň pět let pracoval jako osoba samostatně výdělečně činná a měl určitý příjem, z nějž platil daně. Myslím, že by se důkladně omezily kávové přestávky...
18. 10. 2009 | 19:26

Lena napsal(a):

vl

huš s takovejma nápadama. Ještě by pak něco dělali a rozuměli tomu. To tak!!!
18. 10. 2009 | 19:36

jarpor napsal(a):

vl

Ale no tak... zase je třeba říci, že jsou i "ouřadi", kteří jsou na svém místě. Ale jako nápad, asi máte pravdu.

Lena

Co neovlivním - neřeším. Toto je přesně to co neovlivním...

Hezký večer
18. 10. 2009 | 19:37

khonsun napsal(a):

Cca jeden az tri mesice v roce pobyvam treba v Barme. Rekneme obchodne. Nebo tam chci podporit disidenty. Nebo na mezinarodnim budhistickem summitu, kde jsou zastupci celeho sveta. I Ceska. Musim teto cinnosti zanechat abych byl u interetu, nebo se to resi jinak? Web reformajustice.cz na me dotazy nereaguje.
18. 10. 2009 | 19:39

Patrman napsal(a):

Pane JUDr Jirso- byl jste nekolik let zastancem soudcu a nikdy jste nepripustil, ze by soudci mohli byt vinni jako kazdy clovek.Ja mam za mnoho let takove zkusenosti, ze soudci zrejme posuzuji pri rozhodovani o jakeho ucastnika se jedna a tepre pote motiv. Aby nemuseli vydat rozhodnuti v neprospech nekoho dulezitejsiho - stat nebo soudce ci jiny statni urednik, tak lzou. Kdyz jsme napsal JUDr Pospisilovi konkretni pripady, kde soudci lhali a zadal o jejich potrestani, tak se mi dostalo takove odpovedi, ze by ani ministr nemohl nic delat, pokud soudcovska unie nebude souhlasi. Pospisil se proto venoval jako jeho predchudci
technice a tu nelze zalovat.

Zaver. dokud bude mezi soudci takova solidarita tak je to mafie a to jste jako sef sudcovske unie take nikdy nepriznal a proto ten bordel, ktery trva jiz 20 let.
18. 10. 2009 | 19:58

blanka napsal(a):

Jsme malotřídní škola, šetříme každou korunu, nemáme na pomůcky, ale zavedení datové schránky nás už stálo přes 4000 Kč - přístupové klíče apod.a pak prý budeme platit za odesílání každého dokumentu cca 17 kč. Je to nehoráznost!
18. 10. 2009 | 20:00

Ládik napsal(a):

Snad nezavedou datové schránky pro OSVČ.
18. 10. 2009 | 20:06

kambala napsal(a):

Ke schránkám: pokud se na některých soudech po dvou letech ještě nenaučily milé tajemnice pracovat s elektronickým podpisem, nedělám si iluze o tom, jak zvládnou datové schránky.....Já schránku vítám, neboť si jinak jakožto advokát nemohu dovolit odjetna delší dovolenou než 10 dnů, aby mi náhodou neutekly lhůty, díky supr novému systému "vhazování". Ovšem, jak říkám, muselo by to fungovat, a to nebude.

k penězům: dnes jsem musela ráno k soudu kvůli vazbě své klientky. Měla jsem zajímavý rozhovor se soudkyní: na příští měsíc nemá tento konkrétní soud peníze na plyn, na elektřinu, na doručování, na platy....natož na obhájce ex offo....jenom mně dluží různé soudy za ex offo obhajoby kolem 60 tisíc korun, a to již několik měsíců....možná, že by řešením bylo provádět zápočty proti pohledávkám PSSZ, FÚ, a podobně :(
18. 10. 2009 | 20:22

hovorka11 napsal(a):

vl.
Přejít na peníze kryté zlatem a odstoupit od dolaru je současný trend hlavně východních ekonomických obrů, z Ameriky to samozřejmě nepřijde.
Velmi oceňuji možnosti internetu a proto se bojím online přístupům z internetu, zvyšuje to riziko hromadných krádeží dat, nebo jejich pozměňování. Programy na prolomení hesel jsou toho stálou hrozbou. I tady neustále dopisujeme hesla kvůli spamům. Proto to považuji za pořád dost rizikové- banka má daleko více prostředků si to hlídat, než soudy. Kdo bude toto nebezpečí sledovat u soudů- politici, kteří to nařídili ?
18. 10. 2009 | 20:23

jarpor napsal(a):

blanka

Nevím, jak je to u škol, ale nás (soukromá firma), to nestálo nic. Statutáři dostali dopisy do vlastních rukou s heslem... ke vstupu do dat. schránky. (Počítače máme, internet také)
K odesílání dokumentu - nevím, ale odesílání doporučených dopisů či do vlastních rukou není zdarma ...

Hezký večer
P.S. Nepolemizuji, jen sděluji své zkušenosti.
18. 10. 2009 | 20:27

hovorka11 napsal(a):

Jarpor:
U firem bych se bál přeci méně než u soudních obsílek s možností exekuce z důvodu nesplnění časových podmínek odezvy.
18. 10. 2009 | 20:41

jarpor napsal(a):

hovorka11

Já se nebojím... :-))
Mám pocit, že dat. schránky jsou zatím pro právnické osoby. Soudíte, že na tyto nemůže být vyhlášen konkurz ? To by se uklidilo lidí... :-))

Hezký večer
18. 10. 2009 | 20:49

hovorka11 napsal(a):

Jarpor:
Nevím, ale chápu Blanku. Loni se ve školách tvrdilo, že bude školení o DS, pak že se to na školy nevztahuje a dnes mají na to 14 dní(vím to ale zprostředkovaně).
Taky přeji hezký večer všem včetně soudců.
18. 10. 2009 | 21:09

Lena napsal(a):

khosune,

můžete si zřídit administrátora nebo oprávněné osoby, které dostanou své přístupové kódy a budou vybírat Vaší schránku. Co si nevyberete v termínu 10 dnů, to je považováno za doručené, takže na nepřevzetí písemnosti pozor! Nepřítomnost není omluva.
Písemnost je považována za doručenou prvním přihlášením do schránky, když už tam písemnost je bez toho, že byste si ji přečetl.
Za 90 dní Vám písemnost bude vymazána. Ať už přečtená či nikoliv. Ovšem mezitím je považována za doručenou. Takže následky vyplývající z doručení budou nastávat i bez toho, že byste vůbec věděl, že Vám něco přišlo.
18. 10. 2009 | 21:09

Carlos V. napsal(a):

ODS potvrdila vztah k drobnym zivnostnikum.

Tisice remeslniku podnika z nejruznejsich duvodu ve forme s.r.o. Zaroven vubec nemaji pocitac, ucetnictvi proste odnesou jednou za kvartal ucetnimu.

Ted budou nuceni pocitac si poridit a naucit se s nim pracovat, anebo plati ucetnimu za to, aby kazdy tyden projetl jejich schranku - musi mu holt 100% verit, ale co jineho jime zbyva, ze.

Klasicka ukazka socialniho uinzenyrstvi, kterou bych ocekaval spise od levice - u ODS z toho kouka spis kseft. I kdyz, pricinlivi "pionyri" typu Kozusnika jsou vsude.

Datove schranky diskrimunuji
18. 10. 2009 | 21:12

Lena napsal(a):

Docela bych uvítala, kdyby pan Jirsa napsal také něco o vymáhání náhrady za prodlevy při řešení soudních sporů. Už 7 let se řeší moje žaloba na úhradu dluhu, i přesto, že můj nárok byl uznán jako oprávněný. Prostě se protistrana odvolává a soud nařizuje další jednání třeba až po roce. Takže moje žádost o náhradu je naprosto jasná a už mi ji sama navrhla i právnička, že v mém případě je na ní nárok. Ale nic o tom nevím. Ví někdo něco?
18. 10. 2009 | 21:13

Johny napsal(a):

Chlapče, chlapče, spravedlnost je slepá, aby byla nezávislá. Tímto svým článkem ses totálně zdiskreditoval, neboť jsi zcela bezelstně odhlalil svou roušku socana. Je jedno, zda jsi za to placen, nebo opravdu věříš jejich pomýleným teoriím, rozhodně jsi ztratil právo dělat v justici, neboť už nikdy nymůžeš být považován za nestranného.
18. 10. 2009 | 21:17

jarpor napsal(a):

Carlos V.

Já bych to tak černě neviděl. Ty tisíce s.r.o. nemají se soudy nic... a když jim účetní vidí do "střev" tak "vidět" do jejich schránky - formalita...

Johny

Když tak o tom přemýšlím... něco na Všem závěru je.

Hezký večer
18. 10. 2009 | 21:28

jarpor napsal(a):

na Vašem... sorry Johny.
18. 10. 2009 | 21:29

Jan Cimbura napsal(a):

Datové schránky bych charakterizoval jako dobrý nápad, jakž-takž technické řešení a naprosto projeté termíny. Časem se to podá. Já oceňuji, že do toho konečně někdo šlápl.
Jen se těším, jak úměrně k ušetřené práci s poštovní administrativou ubude i státních zaměstnanců :)

Technická: zzprávy je možné zachovat ve schránce i po delší dobu. Je to však Českou poštou zpoplatněné a to dle mého soudu velmi brutálně. Druhá možnost je archivovat ve vlastním PC.
18. 10. 2009 | 21:33

Carlos V. napsal(a):

jarpor : nejde jen o soudy, ale hlavne o bernak, socialku a zdravotni pojistovny
18. 10. 2009 | 22:26

29 C2 2002=28 napsal(a):

Jděte pěkně do ...WC se všemi komentáři.V zemi kde se jako odsouzený nesmím domáhat splnění rozsudku,jsou všechny inovace na obsah latriny.A býv.prezident soudcovské unie čuměl do kamery ČT jako naprostý idiot.A šlo mu to werry good.
18. 10. 2009 | 22:27

jarpor napsal(a):

Carlos V.

Platí co jsem napsal... Když účetnictví vedou ve službě, stejně s těmi papíry utíkají za účetní... No tak se na "bude dívat" Stačí dát té účetní hesla... Vždyť o nich ta účetní ví všechno...

Heeký večer
18. 10. 2009 | 22:29

DDD napsal(a):

Jojo, tak to dopadá v naší zemi se vším. V prvé řadě to nikdyneměla dostat do drápů Česká Pošta, která je rozhodnuta si z toho udělat zlatý důl. Cena za konverzi je nepříjemná, ovšem cena za "datový trezor", ve kterém lze doručené zprávy uchovat, to je něco nehorázného, všem zájemcům doporučuji pobavit se ceníkem ČP. Také si všimněte rafinované skutečnosti, že není možné posílat z jedné schránky do druhé (pokud nejste "orgán"). Přitom je skoro jisté, že někde v útrobách systému ve finále je daný dokument archiviván v elektronické podobě. Kdyby byl informační systém státní a neměla ho v drápech pošta, jistě by nebyl problém, aby byl adresátovi posílán "link" ze kterého by mu mohl být dokument kdykoli znovu vydán prakticky po celou dobu archivace (a ne 90 dní). Jenže to by se kšefty netočily.... Máte někdo informaci o tom, jestli je možné z DS dokument uložit lokálně a v případě potřeby ho odeslat zase via DS jak ověřený opis? Tj. nese si "ověřenost" dokument při lokálním uložení sebou (elektronický podpis)?
19. 10. 2009 | 00:01

Pavel napsal(a):

DDD: Co vám jednou do datové schránky příde, už vám nikdo nevezme v případě že se to automaticky archivuje že? Takový skriptík napíše každý 16letý klučina, chcete-li profedionálnější řešení... např. zde: http://www.csdevelopment.cz...

Příjemný den
19. 10. 2009 | 04:25

Petr napsal(a):

Oni soudy nikdy nemají peníze, ale je zajímavé, že prakticky každým koncem roku nakupují nový nábytek, možná by to mohly dát do těch digitálních zařízení...
19. 10. 2009 | 08:02

tobacco napsal(a):

Datové schránky by byl dobrý nápad, kdyby byl logisticky připraven. Tohle je jen další, byť dobře myšlená, hurá akce.

Stačí si uvědomit, že soudy nyní používají (v rámci elektronizace justice) čtyři počítačové systémy, které spolu ovšem vzájemně nekomunikují!
Ale byly to zajímavé zakázky...
19. 10. 2009 | 09:04

BRT napsal(a):

Pane doktore.Země už není placka.Nechtějte vypadat jako ti,kteří rozbíjeli stroje,protože jim prý berou práci.
19. 10. 2009 | 10:09

LOJZA napsal(a):

Náš učitel chemie na střední škole, kterému jsme přezdívali Faust, říkal, že nejdříve musíme mít při učení v hlavě zmatek, aby se to posléze srovnalo a my látku uměli. Říkal, že dokud není v hlavě zmatek, nemá se co rovnat. A myslůím, že to tak je i s datovými schránkami a obecně s elektronizací u soudů a dalších orgánů. Samozřejmě, že zmatek bude, není to totiž záležitost jednoduchá, ale u každého zmatku lze vychytat blechy, nejdřív ty blechy musím ale mít a nebudu je mít dokud nevytvořím zmatek. Osobně tvrdím, že schránky jsou sranda, je to obdoba e-mailu, jen jsou zaheslované. Druhá věc je technické vybavení. To ale měli řešit vedoucí úřadů už alespoň dva roky. Jestli na to kašlali a peníze spotřebovali na něco jiného, pak je to jejich odpovědnost a měli by jít od válu. Jiná cesta než elektronizace není!!!
19. 10. 2009 | 10:43

Jirka 2 napsal(a):

To je vidět, jak jsou soudci a soudní úředníci neschopní. I z vcelku jednoduché záležitosti udělají soudci kolosální problém. A hlavně pořád křičí peníze, peníze, peníze! Vždyť datové schránky zřizuje ministerstvo a na soudu stačí jen počítač s přístupem na internet. Ona se nabízí ale otázka, jestli na soudech vůbec umějí zapnout počítač - při jejich schopnostech? Je tam neskutečný bordel, ze spisů se ztrácejí dokumenty .... Hlavně že soudci berou velké platy!!!
19. 10. 2009 | 17:34

ČEZskosomálský Ovčan napsal(a):

Tady v tomto ČEZskosomálsku se Ovčani podvádí již od roku 1989!
19. 10. 2009 | 20:31

Transmutátor napsal(a):

Díky za Váš názor pane předsedo soudcovské Unie, jen prosím o odpověď na několik závažných momentů, které odporují standadní soudní praxi celého světa( dosud včetně České republiky.) Moment prvý: Jak si autoři projektu "E Governmentu" počínaje ex ministrem vnitra, dvojitým Judr. Langerem, četně všech těch Zajíčků a ministra vnitra současného představují prostou OCHRANU LISTOVNÍHO TAJEMSTVÍ ? Veřejně známým faktem je skutečnost, že elektronická forma komunikace MAILEM je veřejnou informací? Můžete si PC ošetřit jakkoliv, ale pro "hackery" to není naprosto žádný problém. Takováto informace se se stává zneužitelnou v okamžiku jejího odeslání. Je to totéž, jako by jste otevřel okno a vyhodil statisíce, či miliony uzavřených informací otevřeným oknem podatelen našich soudů, ministerstev a ostatních orgánů státní správy. Zneužití třetími osobami a zájmovými skupinami včetně kriminálního podsvětí je nasnadě. Co s tím? Maličkostí zůstává fakt, že MV automaticky předpokládá naprostou počítačovou gramotnost a fakt, že právnická osoba ke své činnosti nepotřebuje PC ho musí pořídit a platit provozovateli služby INTERNETU. MARIE TEREZIE PROBUĎ SE LANGER A SPOL. SE ZBLÁZNIL !!!
19. 10. 2009 | 20:36

ig.the.pazneht napsal(a):

Pane Transmutátore, žijeme v elektronickém věku, počítačová gramotnost dnes = umět číst a psát. Kvůli jednomu joudovi, co ještě v týhle republice nemá počítač, asi nebudeme čekat až si ho pořídí, že. Myslím, že máte zbytečné obavy o bezpečnost, kdyby bylo tak snadné číst poštu z těch schránek, tak by se na to určitě nepřecházelo. A starat se o zabezpečení svého počítače se musí lidi naučit podobně, jako se naučili zamykat si byty před zloději.

Schránky jsou skvělá věc, já jsem měl zbytečnou exekuci, kdy jsem se nedozvěděl o doručení platebního rozkazu a stálo mě to 10tis. (navíc jsem se nemohl ani odvolat). Jestli ten systém nestihne "někdo" včas rozjet, bude to jeho průšvih, ale jinak já říkám: KONEČNĚ! Můžu si klidně odjet na Antarktidu a nemusim trnout, co mi zas někde přijde, aniž bych se to dozvěděl.
19. 10. 2009 | 23:47

majolenka napsal(a):

já na to kouknu ze strany občana, plno PO podniká bez PC a internetu, účto jim zpracovává např. externista, a zcela se spokojí s "papírovým" kontaktem s úřadem jako FÚ, sociálka apod., pro tyto osoby to znamená vstupní a provozní náklady na pořízení PC a internetu, pochybuji, že má někdo zájem lítat do internetové kavárny či neustále obtěžovat počítačově gramotnější potomky, tím spíš mne zaráží, že uvedený "pokrkok" je z dílny politické strany, která proklamuje podporu podnikání ..........
20. 10. 2009 | 00:06

majolenka napsal(a):

taktéž bych si přála sdílet nadšení, že pošta do vlastních rukou půjde pouze mezi odesílatelem a příjemce, a kéž jsem četla a pochoipila z. č. 300/2008 špatně a není tam mezičlánek hrubě řečeno "brigádníka" na konverzi listiny, bez jakékoliv prověrky a odpovědnosti,kéž jsem to četla a pochopila špatně
20. 10. 2009 | 00:19

ředtel zeměkoule napsal(a):

Tak jak to vidím co člověk to názor a pak jak se můžou dohodnout ty u koryta,aby vše bylo o.k.Nebrečte nic není tak horké jak se uvaří a nic není tak jak má být.Já neříkám tak ani tak,ale na moje slova vždy dojde.Nikdy není tak aby nemohlo být ještě hůř.Jo a až půjdete na soudy vemnte sebou toaletní papír..nemají peníze na hygienu,takže na wc během listopadu nenajdete nic.Takže až se z těch datových schránek pose...tak doma :-)
20. 10. 2009 | 13:40

Josef Šalbot napsal(a):

Dobrý den,

se zájmem jsem si přečetl skoro všechny ohlasy na zřízení datových schránek.Jsem člověk, který zažil krutost totalitního režimu a tak povinnost mít zřízenou DS mě příjde přinejmenším absurdní. Výše píšící JARPOR, či HONZA a jím podobní prosím Vás,
zkuste si nahlas přečíst, co jste napsali. Buďto jste bez rozumu, nebo si děláte legraci.Přece nemůžete myslet vážně to, když tvrdíte, že DS jsou nějakou výhodou. Možná ano, kdyby to bylo, jako na západě dobrovolné. Ale jelikož je to povinně, je to špatně.Můžeme se také dočkat toho, že nám vláda nařídí chodit celou zimu v tílku a bermudách a vy budete s omrzlým zadkem tvrdit, že je to ok. Pokud jste mladí a nezkušení (což si o Vás myslím)a v nařízené tkz.elektronizaci vidíte plusy, je mi Vás úpřímně líto.

s úctou a díky
Josef Šalbot - 732441685
20. 10. 2009 | 21:09

Josef Šalbot napsal(a):

Zdravím,
nemohu nereagovat. Bravo Transmutátore, či majolenko, lépe jste to napsat nemohli.
Ale iq.the.pazneht-e prosím Vás, pokud odjedete na severní pol a budete tam déle než 10 dnů, můžete přijít i o střechu nad hlavou, protože jste si nevyzvedl zprávu z vaši DS. Sranda co ? Asi budete jeden z těch, co rychleji píší, než myslí. A ta stupidní angličtina v názvu ?! Když pšouknete, tak je to také THE OK ?

s úctou a díky

Šalbot Josef
20. 10. 2009 | 21:26

Josef Šalbot napsal(a):

Dobrý večer,

vzkaz pro LOJZA !!!!!!!!
Máte trochu pravdy v tom, že se to časem všechno srovná, ale jistý v této naši republice bych si tak nebyl. Ten Váš učitel chémie musel být pěknej trouba. Přece nebudu ve věcech, které fungují dělat nejprve nepořádek, abych je poté dával do pořádku a ještě tvrdil, že je to tak nejlepší!? Doufám, že ten Váš učitel také ví, že vyúčovací hodina má 40(45) minut.To jsou paradoxy, viďte milý LOJZO.
Asi Vás toho moc nenaučil. A víte co? Pište raději do nějakých komixů, tam se určitě uchytíte. A ještě maličkost, na kterou jste zapomněl a ve svém pokojíčku si to napište LOJZO na stěnu, že všechny dobré myšlenky, či nápady mohou být zdárně realizované pouze v případě, pokud budou demokratické.To znamená co LOJZÍKU? Že nebudou povinné. Tak vyčůrat a spát !

s úctou a díky
Šalbot Josef
20. 10. 2009 | 21:51

Josef Šalbot napsal(a):

Zdravím,

vážený Jane Cimburo,

buďto jste pořádný schizofrenik, nebo jste navštívil pouze pět tříd základky. Z toho, co jste napsal 18.10.2009 mě běhá mráz po zádech. Opravdu si nechcete odskočit k lékaři ? Píšete, že ukládání zpráv se dá vyřešit jejich uložením do vlastního PC. No to jste ale objevil ameriku ! Opravdu jste to vypotil sám ? Umíte si představit, jak obrovskou agendu zřízuje např. středně velká obchodní firma se zahraniční účasti ? Jak musí často komunikovat s institucemi a úřady ? Kolik práce ji teď zabere ukládání veškerých dat do PS jen kvůli tomu, že negramot a zloděj Lan.. zavedl stupidní povinnost s DS ? Asi si to představit neumíte. Takže, než budete zase psát nějakou hovadinu o tom, že už konečně do toho někdo pořádně šlápl, mrkněte dolu, zdali jste do pořádnýho lejna nešlápl vy.

s úctou a díky
Šalbot Josef
salbot@centrum.cz
20. 10. 2009 | 22:24

PAVEL napsal(a):

Zákonodárci ignorovali legální a normální způsoby jednání a
zastupování právnických osob ,které stanovily zakladajicí či vrcholné
organy společností (valné hromady). tento zpusob je sledován soudy a
zapisován v OR. v jednáních určuje pravoplatnost ukonu.
Např. jmenem naší společnosti mohu jako předseda představenstva jednat
a podepisovat pouze ve dvojici s dalším členem orgánu. komunikovat se
soudy a státními institucemi tedy jednat via datove schranky muze kazdy
člen statutaru samostatně. v dobe kdy v nekterých ukonech rozhodují
minuty se tak muze stat , že nekterý člen orgánu otevře zasilku, tim ji
společnost přijme a ja jako GŘ nebo předseda představenstva to ani
nemusím vědět pokud online nevisím na schránce. Neumím si představit
,že bych s tímto argumentem dříve nebo později v případě potřeby neuspěl
u soudu.
Dopis k aktivaci mne jako generalnimu řediteli poveřenému
představenstvem pošta nevydá. jako fyzické osobě mi ho nevydá tež,
protože nesedí adresa. Osoba na přepážce volnou uvahou muze posoudit zda
jsem či nejsem staturar a tedy si mohu vyzvednout zasilku na sve jmeno
poslanou na adresu firmy anebo taky ne. V občanském průkazu mam adresu
jinou a zasilka je na jmeno fyzicke osoby. Pošty prý mají pokyn zavírat
oči a zasilky vydavat proti vlastním předpisum. Kolik bude vykuku ,kterí
budou tvrdit že aktivaci nedostali a doloží pravidla pošty ,která říkají
fyzická osoba - adresa v občance.
Znam mnoho firem o více společnících ,kde je dodržovana hierarchie
rozhodování. firmě vládne předseda představenstva a členove se sejdou
jednou za kvartal. Na jejich ochranu je zakon dobrý ,dostanou se k
materiálum ,ktere by jim byly předloženy později ,upravene nebo vubec.
Myslím ,že až na mne někdo jako na statutara
uplatní odpovednost za špatnou činnost nebo nečinnost protože jsem
nereagoval na dopis z uřadu či soudu, budu mít velkou šanci se obhájit.
Ale já jsem "normální" manažer a děsím se toho jako bude tento uvodní
chaos zneužit všemi těmi chytráčky kteří se soudními obstrukcemi živí .
Jsem přesvědčen ,že každý den dochází k procesu změny desítek
statutárů. Dopisy jsou rozesílány na statutáry uvedené v OR.
samozřejmě že se nový statutar asi domuže přístupu . ale jakým právem
by měl do me datove schránky nahlížet statutar odvolaný před x měsíci
jen proto,že soud zapíše změnu s časovým prodlením byť k zpětnemu datu? A opět - již otevření je datem doručení.

A TO JSOU SYSTEMOVÉ VADY O KTERYCH VÍME A JAKO POTENCIÁLNÍ ÚČASTNÍK SOUDNÍCH JEDNÁNÍ SDÍLÍM OBAVY
20. 10. 2009 | 22:38

vv napsal(a):

Naprostou souhlasím s článkem dr. Jirsy, vychází z praxe. Je třeba si uvědomit, že soudy nejsou soukromá firma,nevytvářejí zisk, ze kterého by mohly financovat svůj rozvoj a vylepšovat technické vybavení a jejich předsedové nejsou manažeři ve smyslu manažerů soukromých firem: především si nemohou vybírat nejvýznamnější spolupracovníky - soudce, ale musejí pracovat s těmi, které jim vrtošivý stařík z Hradu prostřednictvím ministra přidělí, a s financemi jsou odkázáni jen na to, co jim přidělí státní rozpočet. Při tom technické vybavení, HW, je zpravidla v kategorii investic zvlášť přidělovaných ministerstvem, a nelze na ně použít běžný rozpočet na provoz.

Datové schránky jako myšlenka jsou jistě výborné, pokud se ale po česku nezačnou zavádět plošně, povinně a překotně bez zajištění potřebné techniky pro státní správu. Protože nestačí, jak si kterýsi naiva myslí, jenom PC s přístupem na internet.

DS má spravovat Česká pošta. Ta je před privatisací a je třeba zajistit jí pořádné kšefty a že DS je nabízí, nakonec je již jisté jistě, kteří Topolánkové, Paroubkové či Langrové budou sedět v teple správní rady privatizované ČP či vlastnit tučné balíky jejích akcií.

Elektronizací justice naháněl si bývalý ministr Pospíšil jen politické body. Elektronizasci ale ani v jednom případě nedotáhl do konce. Viz např. elektronické platební rozkazy, jimiž se stát připravil o polovinu soudních poplatků a navíc na náklady státního rozpočtu musí tisknout stohy elektronických žaloby a jejich příloh (u skupovačů dluhů přílohy činí často 50 až 80 stran textu), rychle opotřebovávat kopírky, spotřebovávat kvanta toneru atd. Ušetří výrazně jen advokáti, samo řízení se státu ovšem prodraží a nijak nezrychluje.

A soudci? Ti mají soudit a nestarat se o technické vybavení soudů a už vůbec nic jim není do datových schránek, potřebují leda doklad o doručení rozhodnutí a ten jim má vyprodukovat systém. A soudit mohou jen toho, kdo je jim k posouzení předložen někým, kdo to má v popisu práce, a to je státní správa, konkretně státní zastupitelství a policie. To by však nesměly tak silně podléhat politické zvůli.
21. 10. 2009 | 00:34

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text, který byl v rozporu se zdejšími pravidly (viz záhlaví každé diskuse) zvýrazněn na úkor druhých, v tomto případě celý napsán velkými písmeny.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
21. 10. 2009 | 11:29

NEMO napsal(a):

A takovou práci, usilí a odříkání to pana Langra stálo. Ale on to nezkonil on na tom dřel do úmoru přece sakra lidi. Kdyby my slabomyslní nechtěli aby vypad od koryta a úřednická vláda nechala na svých místech jeho lidi (agenty) a neodvolávala je tak vše běží jako po drátkách. Aspoň takto se nedávno vyjádřil v televizi. Jen přemýšlím, čím byl pro nás Langr přínosný. Vůbec nic mě nenapadá, kromě rozvrácení policie a podřízení této organizace Íčkovi. Za co vlastně bral výplatu? Ale buďme upřimní, k něčemu to dobré bylo. Z chudého Ivánka z Olomóca se stal bohatýr Ivan se slušným majetkem.
21. 10. 2009 | 13:04

Šalbot Josef napsal(a):

Dobrý den,
nesmírně si vážím těch, kteří mají tu odvahu a napíší, že jsou povinné DS výplodem chorého pomatence. Už jsem psal články o tom, že je obrovský rozdíl mezi něčím dobrovolným a povinným. A teď, proč jsou povinné DS s problémy a budou mít špatnou technickou komunikaci ?! Odpověď je prozaická. Přes 20 let máme nějakou demokracii. Přes 20 let si myslíme, že si volíme do vlády ap. ty nejlepší. Přes 20 let nás tito zvolení klamou. Přes 20 let jsme přesvědčení o tom, že ti další budou lepší. Přes 20 let na nás ti další noví kadí.Přes 20 let si říkáme,že to není možné a jdeme k volbám s důvěrou těm příštím. Přes 20 let na nás i ti příští zase kadí. A tak to jde už přes 20 let a my blbečci si myslíme, že je politika úpro slušné a chytré. Samozřejmě opak je pravdou. Prosím Vás všechny ty, kteří věříte tomu, že naši politici vymyslí něco rozumného, rozběhněte se proti betonové zdi a hlavou do ni udeřte. Možná se Vám rozsvítí a konečně zjistíte, že pokud do parlamentu, vlády ap. nevstoupí lidé bez totalitních šrámů, lidé se západními školami, lidé s vysokým morálním kreditem a jím podobní, budeme u nás mít stále pouze tyto bezduché dementy, které si ještě navíc draze platíme. A nakonec mám pro Vás všechny úvahu, na kterou zatím nikdo z Vás nepřišel. Až budou míti naši političtí vyčuránkové tkz. trestní odpovědnost za svou práci, bude vše jinak. Do té doby nás opatrujte všichni svatí.

s úctou a díky
Šalbot Josef
salbot@centrum.cz
21. 10. 2009 | 21:58

Šalbot Josef napsal(a):

Stále dokolakolakolakokola.
Zdravím,
na aktuálně.cz se opět a znovu objevily zprávy o tom, že po Praze pochodovali extrémisté.Musím reagovat a doufám, že nebudu sám. Pořád se koukáme na to, jak nám neonacisti pochodují městy. Možná by bylo zavhodno si položit dvě velice důležité otázky. Proč to dělají a proč to mohou dělat.Úplně stejně, jako s malým Pepíčkem, kterého se hned tak nějakou odpovědi nezbavíte !!!!!!
Takže nejprve proč. No protože mohou.A proč mohou? Protože jím za to nic nehrozí. A proč jím za to nic nehrozí ? Protože jsou takové špatné zákony a oni mohou. A proč jsou špatné zákony ? Protože jsou špatní politici, kteří je tvoří.A proč jsou špatní politici ? Protože je špatně volíme a nekoukáme na jejích minulost,morálku,čest,
inteligenci,odbornost, charisma ap. A proč nekoukáme na ty věci v minulé větě ? Protože jsme příliž líní, nevzdělaní, sobečtí, závistiví, hloupí a hlavně nemáme rádi příliž velké změny. A proč jsme takoví hloupí zabedněnci? Protože po 40letém duševním masakru kladivem a srpem nemohl zůstat nikdo normálni. A proč jsme se nechali tak dlouho masakrovat těmi nástroji ? Protože to bylo jednodušší, než něco vymýšlet sámi a hlavně to bylo pohodlnější. A proč vlastně jsem se ptal, když jsem na nic nového pod sluncem nepřišel ? A ti neonacisté ? Co to jsou za lidi ? To jsou ti, co se počůravali ještě v deseti, ti kteří mají problém sbalit holju, ti kteří mají v hlavách nachcáno, ti kteří mají komplex se seberealizaci, ti kteří jsou hodně jednodušší a bohužel tímto hodně nebezpeční. A hlavně, pokud si politici nepřestanou tento problém přehazovat, jako horký brambor, bude to stále dokolakolakolakokola.

s úctou a díky
Šalbot Josef
salbot@centrum.cz
21. 10. 2009 | 23:07

NEMO napsal(a):

Pane Šalbot, po tom aby politici nesli odpovědnost za svá špatná rozhodnutí se tady volá dvacet let. To není nic nového a objevného. Když odpovědnost za svěřené zboží nese i obyčejná prodavačka tím spíš by ji měli nést politici, protože jsme jim svěřili ne jen zboží, ale náš veškerý majetek. Že si ho místo dobrého hospodaření raději rozdávají mezi sebou je důvodem blížícího se státního krachu. To je celé. Jinak s Vámi souhlasím.
22. 10. 2009 | 08:14

Šalbot Josef napsal(a):

Hele NEMO,
jsem nesmírně potěšen Vaši odpovědi.
Já bych to ale zase tak černě neviděl. Ono lidi by si určitě přáli, aby jsme měli chytrou a zodpovědnou vládu. Avšak není tomu tak, jak nás politici masírují, že o budoucnosti národa si rozhodujeme sami. Skáčeme jím stále na špek.O budoucnosti společnosti nakonec vždy rozhodne nějakej posera Dalík, nebo dobře prokrvenej Šlouf.Tito a jím podobní rozhodují o našem býti, či nebýti. Ale už se pozvolna objevuji zářivé vyjímky, které v televizních debatách dají skoro pět něco říkajících slov dohromady. Viz p.Pospíšil. Nemyslím si, že by se naše politická scéna brzy zásadně změnila. Je tam příliž mnoho těch, kteří tam jsou pouze z důvodu, co nejvíce si nahrabat. A i kdyby se objevili někteří, co by chtěli zaběhnuté jistoty měnit, se zlou by se u většiny potázali. A tak platí stále - když chceš s vlky žíti, musíš s nimi výti.

NEMO děkuji
s úctou a díky
Šalbot Josef
22. 10. 2009 | 22:10

Petr napsal(a):

Vážený pane,
celý stav co popisujete je jen "vysvědčením" manažerského neřízení justice a protože jsem s tímto stavem přišel i já pracovně do styku , zlepšení dlouho žádné nebude, protože tady smrdí ryby od hlavy.
23. 10. 2009 | 09:46

fanda11 napsal(a):

Co se děje za posledních 20 let v justici je šílené a perverzní. Pro "obyčejného" občana jde vše jenom hůř a hůř. To je však jen důsledkem a obrazem celospolečenského vývoje za oněch 20 let. Elektronizace justice, resp. zavedení DS pro styk úřad - povinná právnická či fyzická osoba, je očividně naprostým nesmyslem, nebo je vedeno zlým úmyslem.
On už stačí zlepšovák, o kterém se zmiňovala "kambala" - vhazování obálek se zeleným pruhem do schránek a fikce doručení.
Tak hele - nemáte rádi souseda (nebo on nemá rád Vás), jeden z vás má ve schránce obálku se zeleným pruhem. Ještě jste si ji (on si ji) nevyzvedl. Šup a už ji máte (má)! Hezky se pobavíte (pobaví), co jste kde provedli (provedl on) a zlikvidujete (zlikviduje) písemnost. Teď už se jen čeká na "boží mlýny" - tedy až příslušný úřad vykoná některou ze svých hrozeb, které jsou vždy k jakémukoliv úřednímu přípisu připojeny.
A pro případ, že Vašemu neoblíbenému sousedovi chodí obálky se zeleným pruhem jen občas (nebo nedej bože vůbec - takový lump a nic!), stačí když mu utrhnete plombu z plynoměru nebo elměru a vykonáte hlášení příslušnému monopolnímu dodavateli energie. Buďte si jisti, že takové udání nenechá bez povšimnutí. Nejpozději při třetím zjištění montér onem měřič odpojí a odnese. To je paráda.
Proboha, snad si někdo alespoň trochu soudný nemyslí, že data posílaná po netu jsou v bezpečí. Nejen, že se v tom bude hrabat BISka a poliši, ale i mnoho kmotrů již teď určitě větří, jak se dostat k zajímavým informacím.
Ach jo.
23. 10. 2009 | 13:34

NEMO napsal(a):

Představa o demokracii našich politiků je taková, že po jejich zvolení už nemá občan právo do ničeho strkat nos, protože oni jsou ti jediní, kteří si můžou čtyři roky které od nás dostali dělat co chtějí a vydávají to za vrchol "naší svobody". Jistě, ale jejich čtyřleté svobody, díky imunitě beztrestné, finančně hojně zabezpečené a bez jakékoli možnosti kontroly ze strany voličů. Takže co kdyby to příště nevyšlo a ti blbouni voliči by zvolili někoho jiného. Proto se musím postarat hlavně o sebe a kámoše dokud to jde a dokud mě chrání zákony, které jsem jako politik pomohl zavést pro svou ochranu a pro ochranu mě podobných živočichů, kteří až se nebude moct beztrestně okrádat ta voličská chamraď, budeme na pokraji vyhubení. Protože si buďte jisti, že kdyby se podařilo donutit tu vládnoucí chásku (tím nemyslím prozatímní úřednickou vládu, protože ta je od revoluce první trochu normální vládou) k respektování pravidel, která kromě nich jinak platí pro všechny ostatní tak odejdou sami, protože bez vlastního obohacování by je politika ani nebavila.
24. 10. 2009 | 08:28

Šalbot Josef napsal(a):

Dobrý večer všem,

NEMO, máte pravdu v tom, že si naši politici ty čtyřleté prázdniny užívají dosyta a ještě si přitom stačí zajistit nádhernou budoucnost pro sebe a své blízké.Není to však chyba jejich, ale naše. Naše proto, protože jsme na ně málo tlačili. Pohleďte kupříkladu na Francii. Tam mají natolik silně fungující odbory, že si lidé vystávkují vše co potřebují, aniž by byla zrovna rozhodující barva vítězné strany. A srovnejte to s našima odborama. Naše odbory jsou ve světě jen pro legraci. Jsou plné bývalých komančů a milicionářů. A sám předseda odborů je členem vládnoucí, či opoziční strany.No švejkovina až na půdu. Pak se ale nedivme, že nás mají za hranicema za pitomce. No a k té nynější vládě. NEMO, je líto, ale v tom s Vámi nemohu souhlasit. Jistě víte, že po pádu vlády měli bossové vedoucích stran v gatích nasráno, a báli se, aby nepřišli do řádných voleb o důležitý politický vliv. Proto se Topolánek s Paroubkem dohodli, že bude lepší, když dají společnosti svou pseudovládu a přes ní udělají veškerá nepopulární opatření. Hlavně ta ekonomická.Takhle jsou ODS a ČSSD ti hodní a mají dokonalé alibi. Před volbami pak svorně řeknou lidem, to my ne, to oni a laskavě nám povolí malilinkaté vyjímky. Zase jsme ti hloupí a opět jsme jim naletěli. A o panu Janotovi jsem již psal v jiném blogu. Je to velice nebezpečný amater, který naši zemi dusí již 18 let jako náměstek ministra,první poradce ministra, šéf ekonomů ministra ve všech doposavadních vládach a nyní je dokonce přímo na prameni. To už Česko nemohlo potkat nic horšího. Pokud tento ministr nenašel toliko potřebné chybějící peníze ve snížení platů ústavním činitelům o 40 procent, pokud je nenašel ve snížením platů o 40 procent manažerům Telecomu, Čezu, Plynáren ap. a místo toho našel peníze do státní pokladny u důchodců,ve zdravotnických zařízeních,v dětských domovech, u chudáků nezaměstnaných, u maminek na mateřských tak tomu já říkám vraziti velký nůž do zad.A zaregistroval jste NEMO,, že by proti tomu někdo z poslanců protestoval ? Proč by to dělali ? Svoje mají jisté a na chudáky obyčejné lidi ser.. ! Takže, oproti Vám všem, kteří pouze popisujete stav naši společnosti, já mám řešení. Změňme urychleně legislativu a práva odborů včetně mdlého rozumu vedení a přes ně pak prosazujme své lidské zájmy tak, jak to dělají nejméně v sedmi západních zemí EU.
Jinak máte pravdu v tom NEMO, že po zvolení do sněmovny poslanci ihned zapomenou, proč tam jsou. Tak se podívejte např. do Kanady.Ještě před 10 léty tam pracovali zvolení poslanci dva roky za průměrnou mzdu včetně drobných příplatků a pak se vidělo, jak se osvědčili a kolik toho pro vlast udělali a podle toho buďto skončili, nebo pokračovali další dva roky s daleko vyšším platem. Soudím, že podle tohoto vzoru by byla naše sněmovna po dvou letech prázdná. Ona je vlastně i nyní a to vlastně nedělají vůbec nic.To jsou ale paradoxy.

s úctou a díky
Šalbot Josef
salbot@centrum.cz
24. 10. 2009 | 22:29

Ja napsal(a):

Zarazilo mně to že se utraci jen u jednoho soudu 5mln. ročně. Myslim si že za to může jen velký bordel v soudnictvi samotnem. Napřiklad, mně neoznamili (udajně "omilem") o soudnim jednani ve věci exekuce (předpokladam neopravněne) a přidelili protizakonně zastupce. Diky tomuto "omilu" jsem dostal již od tohoto soudu už vic něž 15 uplně zbytečných zasilek a to ještě ani zdaleka neni konec. Vim že podobné omily v těchto věcech je věc obvykla pokud se jedna o neopravněné vymahani tzv "dlůhu".
Vzpominam si soud za totality v SSSR, kde nebyl tzv pravní stat: Nebyla justiční straž a soudcí se ani nemuseli bat utoku poněvadž dělali svou praci poctivě. Přistup k soudcům byl volný. Soudni žaloba se podavale rovnou soudci, ktereho si každy zvolil sam. Ten namistě uvedl př. chyby podani a naznačil datum jednani, popřipadě poučil podatele, do měsice se konal soud, max. však do půl roku byla věc vyřešena bez žadného pošt. zasilek
25. 10. 2009 | 11:51

Josef napsal(a):

Pan Jirsa má pravdu, že elektronizovaný ISIR je legrace. My jim posíláme přihlášky do IŘ vždy elektronicky, a podle toho jak vypadají v ISIR (jsou zpravidla lehce nakřivo), je zřejmé, že to PDF někdo vytiskl a následně naskenoval... :-)))
30. 10. 2009 | 19:25

majolenka napsal(a):

http://www.earchiv.cz/i_sch... zajímavé a může být k užitku
31. 10. 2009 | 00:07

Milan_ napsal(a):

Z článku mám zvláštní pocit. Jako Iťák o datových schránkách cosi vím a jeví se mi jako krok správným směrem - ale to je můj osobní názor.
Z článku se jeví, že soudy mají problém s novými technologiemi, novými věcmi a hledají bohužel hlavně problémy.

1. Neznalost zákona neomlouvá - to pan Jirsa ví a doufám, že se to vztahuje i na soudy a soudce.
2. Zákon č. 300/2008 Sb. o "datových schránkách" byl vyhlášen dne 17. července 2008. to je před 15 měsíci.
3. Ministr (ministryně) spravedlnosti je člen vlády - ten o schvalovaných zákonech snad něco ví. Legislativní rada vlády snad také.

Beru současné články o datových schránkách jako alibismus a nechuť k formalizaci některých procesů, čas na přípravu byl.
(pokud ovšem justice není zahlcena svými aférami a vlastním šumem - viz Zákony profesora Parkinsona)
02. 11. 2009 | 16:57

majolenka napsal(a):

tak nám datové schránky jedou, podle TV zdaleka ne všechna úřady datové schránky aktivovali, nevím, bude to asi vina konkrétních lidí, ale je to vina těch, kteří měli zajistit součinnost nebo někoho jiného? Jako další "legrácka" zadané údaje odesilatele, nepřesné názvy institucí, to si load (ovači) mohli alespoň dát práci se zadáním správného úředního jména, co říkáte, když už není přídavná funkce na širší výběr, tedy cosi co má například vyhledávač google. Dokonce se ani nedomnívám, že to lze připsat na vrub stávajícího vedení, nějak si nedokážu představit, že by Zajíček býval stihnul během 1 měsíce zajistit např. doporučení proškolení (vždyť se jedná o projekt vedený vnitrem, koordinující činnost státních institucí v rámci elektronizace státní správy a domnívám se, že nelze dát ruce pryč formulací, neznalost zákona neomlouvá ;-(, když selhává koordinace
03. 11. 2009 | 00:29

Šalbot Josef napsal(a):

Zdravím,
hurá, datové schránky jedou píše majolenka.Je mi z toho trochu smutno. Jako bychom měli radost z toho, že nás může stát a jeho mafie více hlídat a špehovat. Jako bychom měli radost z toho, že jsme všichni společně přijali cosi povinného. Generace, která neprožila totalitní komunismus je mi velice líto. Díky tomu, že neměli tu možnost se permanentně 24hodin bránit totalitě si neumí ani zdaleka představit, co je to trvalé násilí ve formě podané ruky moci a těch, kteří násilně rozhodují o našem životě.Je mi líto nynější generace, protože je velice lehce zranitelná. To proto, že neumí rozeznat dobro od zla. Navíc je tato mladá česká společnost hloupější, než ta západní. Naše školství je již mnoho let tvrdě kritizováno za svou nekoncepčtnost, za nízkou vzdělávací úroveň učebních osnov, za absolutní nezájem a flegmatismus žáků k učivu a hlavně za přízemní úroveň myšlení samotných vyučujících.Také jsme kritizování za bezmotivační školskou politiku a za lenivost učitelů se učit něco nového. Jsme velice pozadu s vyúčováním těch pravých dějin po tkz.sametové revoluci. A teď zpátky k DS !!!!!!!!!!!!!! Datové schránky (a píšu to už po sté) pokud jsou dobrovolné, jsou přínosem, protože si je bez váhání zřídí ti, kteří je potřebují. Avšak, pokud si je musí zřídit ti, co je nechtějí, nebo nemohou mít z finančních důvodů, tak je to samozřejmě špatně.A argument, že se konečně budou doručovat úřední dopisy lidem, kteří se před nimi schovávali, je směšný. Pana Langra asi nenapadlo, že ti, co se před úředním doručením čehokoli schovávali si i dnes s tímto poradí. Už vidím, jak nějaký zloduch si po 1 listopadu rychle kupuje notebook s internetem, do něj všechny drahé programy a každý den několikrát otevírá datovou schránku, zdali mu tam nepřišel úřední nástup do arestu. Už vidím, jak si nějaký mafián pořizuje místo několik kil drog nový počítač a do něj programy, aby si mohl každých dest dnů kontrolovat, zdali neproměškal soudní exekuci, či jinou mu nemilou výzvu. Prosím Vás všechny, co vám jěště zbyl zdravý rozum! Bojkotujme povinnost datových schránek. Brojme proti povinnosti , kterou nám dali pánové Langr a jeho pár přiřitních kreatůr. Bojujme proti DS pokud ještě můžeme. Příště to může být vládní zákon o tom, že nesmíme vůbec blogovat a takoví, jako majolenka budou psát, že je to prima, že to funguje.I když nevím kam to budete majolenko psát, když to bude zakázané. Asi na WC na hajzlpapír, kde si vždy píšete ty vaše blbiny. Mladá generace by měla zažít alespoň 3měsíce totality se vším všudy. Pak by si dnešní skorosvobody více vážila. Dnešní mladá a hloupá generace(myslím tím politicky) bude jednou litovat toho, že připustila, aby se něco jako DS zřizovalo povinně.Vrátí se jí to i s úroky. Doufám, že už u toho nebudu.

s úctou a díky
Šalbot Josef
salbot@centrum.cz
03. 11. 2009 | 22:44

JiJi napsal(a):

jo, jo, aspoň, že už jezdíme vpravo
04. 11. 2009 | 09:50

majolenka napsal(a):

pane Josefe Šalbote, domnívám se, že jste nečetl přesně můj příspěvek. Můj příspěvěk vsktutku není oslava na spuštění DS, konec konců uvádím i proč, k tomu Vám ještě přidám jeden zajímavý odkaz, který dle mého soudu stojí za přečtení ..http://www.lupa.cz/clanky/s...ášť ta pasáž, kdy se předem radovali ti cestující jedinci, kteří si chtějí vybírat e-poštu i z jiných PC, pokud platí, že pro možnost používání DS musíte mít zvláštní aplikaci nedokážu si představit, jakým kouzlem čaruji a jaké tanečky tančím v internetové kavárně na IT, abych si přečetla DS a ještě ta část o zabezpečení...v minulých příspěvcích jsem konec konců DS kritizovala......krom toho jsem již nyní "rozjuchaná radostí" z front na poštách, kde zřejmě bude třeba "potvrzovat" platnost úředních razítek, zmizí nám ta oblíbená kulatá, ale budeme mít lepší kondičku, sice nám do dokumentů bude nahlížet kde kdo za přepážkou, ale proč skrývat soukromou či snad do vlastních rukou zaslanou poštu ;-), třeba nám pošt. úřednice pomohou odkrývat "závadnou" poštu ;-)...i přes to všechno co jsem napsala, a že se domnívám, že DS jsou hlavně řečeno kulantně "neštastné řešení" a inovace proto, aby někdo dostal zakázku a monopol jelikož to bylo v zájmu dřívějšího vedení MV pod vedením Ivana Langera, i tak se domnívám, že nabádat kohokoliv nedodržovat zákon je věcí soukromou té které osoby, a velmi pravděpodobně jediný dosah, který to bude mít je ten, že dotyčný za to zaplatí....pane Josefe Šalbote, už je více jasný můj názor na DS? Pevně věřím, že ano. Pokud jste jného názoru než já, máte na něj plné právo, můj mi ovšem jen stěží vyvrátíte ;-). Mimochodem, děkuji za přisouzení mi mladé generace, moje dcery mi sdělila, že budu babičkou ;-)
04. 11. 2009 | 21:19

Šalbot Josef napsal(a):

Vážená Majolenko,

omlouvat se Vám nebudu, už ze zásady.Jinak Vám přeji vše dobré v roli babičky a hodně trpělivosti.Pokud se Vám DS nikterak nikdy nelíbily, měla jste to napsat více zřetelněji. Tlaky hloupé české vlády na poctivé občany jsou také neustále větší a systematičtější a proto i my musíme reagovat ryzejším a syrovějším způsobem. Vláda a další zákonodárci si musí uvědomit, proč tam jsou a pro koho. Také píšete, že dotyčný zaplatí za to, když poruší zákon a nebude akceptovat DS. Možná ano,to není však jisté, ale stahování kalhot před brodem aniž bychom jej viděli nebude ten správný postup. A co by jste řekla tomuto. Několik let jsem pracoval na základní škole. Z cca 80 každoročně končících deváťáků bylo velmi malé procento těch, kteří měli zájem o manuální práci. Ostatní chtěli být většinou IT pracovníci, manageři, šéfové firem, majitelky beauty salonů, kancelářské krysy, či jiní byrokrati. Zajímavé, viďte. Pak není divu, že řemesla vymírají. Není to o tom, že by řemesla nebyla potřebná, je to proto, že rodiče by neradi viděli svého potomka v jakýchkoliv montérkách. A zase vím proč. Protože je řemeslo bohužel v česku méně placené, než práce v kanclu. Přesně opačně, než na západě. Pracovat rukama na západě se velice vyplácí a navíc, tam neexistuje stupidní předsudek jako u nás, že dělník musí být dement.Spíše naopak. Mnoho chlapců ze ZŠ chtělo jít na stolaře, klempíře, malíře, zámečníky, automechaniky, kuchaře i komíniky a když jsem se zeptal, proč nejdou, všichni odpověděli stejně. Naši by mě zabili, musím dál na školu. Takže, je to o bolševických totalitních předsudcích a hned tak to z těch vymytých českých mozků někdo nedostane. Rodiče dnešních adolescentů berou řemeslo jako něco, za co by se měl jejich potomek i oni samotní stydět. Dopadne to tak, že nám budou opravovat střechy bělorusi, stříhat trávníky rusi, malovat byty ukrajinci, mani a pedikůru dělat albánky, opravovat auta rumuni a vařit v restauracích bulhaři. My všichni totíž budeme ti študovaní, my pracovat nebudeme muset. Budeme mít všichni nějaké tituly a budeme tak vážená akademická celonárodní obec. Jestli však budeme ještě lidmi, to už nebude tak jasné. Budeme sice poslušným stádem ovcí státem řízeným , ale na vysokoškolské úrovni. Nebudeme umět zatlouci hřebík, ale budeme vědět, jak se vyrábí, skladuje, expeduje atd. No to mě teda pos.. ! To mě čekají pěkné časy. a ještě navíc budou ti mladí hovořit pouze anglickočesky. Již dnes jsou všichni "redy", jsou "goot", nebo mají "cool" nápady, či jsou společně "in". Trapné ! Opět tu máme stejné zlozvyky, opět lezeme někomu do zadku a na českou mentalitu, tradice, kulturu prdíme. Takže, gudbaj !
s úctou a díky
Šalbot Josef
salbot@centrum.cz
04. 11. 2009 | 23:41

Jan napsal(a):

Když tak čtu ty příspěvky včetně blogu pana Jirsy tak nabývám dojmu, že soudy nejsou připraveny na nic a brání se jakýmkoli zěmnám k lepšímu. Vyhovuje jim starý zajetý systém s plnými koši obálek na poště a přezaměstaností v administrativě. Já jenom doufám, že úměrně ubude administrativa díky ušetřené práci. Datové schránky fungují všude normálně ovšem při chápajících lidech. Od července příštího roku bude povinná spisová služba at soudy st. zastupitelství vezmě šikovnou administrátorku, které to nebude dělat problém. Justice je státní jako jiná organizace podobného typu, ale stále brečí o finance. Dělám ve školství / střední/ všude chybí, ale je možné čerpat také z fondů EU. Paní píše, že je stálo zavedení dat. schránek 4 000,- nás nic jenom přístupový kod, který je zdarma jde to na každý počítač a je to stejné jako internetový bankovnictví, který funguje nejméně tři roky. Děkuji
06. 11. 2009 | 21:48

majolenka napsal(a):

tak se šíří veřejností zpráva, že DS jsou na doméně, která je v soukromém vlastnictví, to je vcelku zvláštní "počin" od MV ;-(
17. 11. 2009 | 00:38

Kateřina Amiourová napsal(a):

Také se veřejností rozšířila zpráva, že je mnoho podvodných webovek datových stran a jediná poctivá je www-mojedatovaschranka.cz - ovšem na Czeck Pointu dostanete spolu s přístupovým klíčem odkaz právě na tu falešnou, a mafioson se cítí tak v bezpečí, že odkazuje i na telefonní číslo, kde Vám poradí naistlovat si do prohlížeče proti jakémukoliv licenčnímu ujednání leccos. Myslím, že není odvěci si říci, že MV nám zřídiloé projektem datových stránek opravdu dobře zkoncipovanou a do systému zapravenou kriminální síť.
24. 11. 2009 | 14:29

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
19. 03. 2010 | 04:35

bvlgari assiomad napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
20. 03. 2010 | 06:05

DSFSD napsal(a):

<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS DECAGON JACKET</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS DECAGON PRINT JACKET</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS DENALI HOODIE</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS DENALI JACKET</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS DENALI WIND PRO JACKET</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS DIABLO WIND JACKET</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS EVOLUTION TRICLIMATE JACKET</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS EXPANSION TRICLIMATE? JACKET</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS EXPLOSIVO II JACKET</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS FREE THINKER II JACKET</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS FUSION TRICLIMATE? JACKET</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS GALAXY TRICLIMATE? PARKA</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">MENS GALAXY TRICLIMATE? PARKA</a>,<a href="http://www.outdoorgc.com/me...">
MENS GENESIS JACKET</a>,
22. 03. 2010 | 06:48

bvlgari b zero 1 napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
22. 03. 2010 | 08:54

cartier ballon blue napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
25. 03. 2010 | 02:19

cartier cheap napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 03:10

cartier libre napsal(a):

They weren't looking to make a lanieres political statement or to be pioneers of gender liberation.
26. 03. 2010 | 09:17

metal bunk beds napsal(a):

Your opinion and analysis brings enlightenment to my knowledge about this issue
28. 03. 2010 | 19:48

http://www.kw61.com/replica-oris-watches napsal(a):

abac
30. 03. 2010 | 03:53

replica tag heuer napsal(a):

Interesting thing!
Good recommended website.
just want to add a comment
30. 03. 2010 | 05:05

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
30. 03. 2010 | 11:07

replica tag heuer napsal(a):

Easy come, easy go.
31. 03. 2010 | 03:48

rolex watches napsal(a):

rolex watches is very useful tools to protect our time.If you never pay attention to yourself ,please grasp this chance.a few days ago,I bought aswiss .IT's very good to use.So i want to write an article about watches to share with everyone on seiko watches So as to more and more people to konw it.
02. 04. 2010 | 04:54

men-s watches napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship
02. 04. 2010 | 10:47

breitling replica napsal(a):

The OFT found that individuals in RBS's Professional breitling Practices Coverage Team gave
03. 04. 2010 | 08:56

fake watches napsal(a):

very happy to come here
09. 04. 2010 | 05:34

Bvlgari watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
09. 04. 2010 | 09:45

omega watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
13. 04. 2010 | 09:18

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
17. 04. 2010 | 04:56

Gucci bags napsal(a):

26. 04. 2010 | 03:42

Lida daidaihua napsal(a):

02. 05. 2010 | 03:37

Birkenstock shoes from Germany napsal(a):

07. 05. 2010 | 11:51

trn33a napsal(a):

http://www.tran33m.com/vb/
http://www.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/s...
http://www.tran33m.com/up
http://www.tran33m.com/dir
http://www.game.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
01. 06. 2010 | 07:39

access password recovery napsal(a):

Good informative post. Thank you for sharing this. Please keep it up.

http://www.accesspasswordre...
24. 11. 2010 | 06:16

data recovery napsal(a):

http://www.sanmaxi.org

Data recovery software retrieve restore deleted files recover windows hard disk drive deleted formatted partition restores deleted data lost due to disk formats and recover data from usb pen drive stick digital camera memory card
26. 11. 2010 | 12:33

Password Recovery napsal(a):

http://www.passwordrecovery.ws

Password recovery software spy tool finder find brack crack unlock retrieve restore recover lost forgooten passwords of hotmail, Orkut, AOL, yahoo, MSN, hi5, facebook
11. 12. 2010 | 06:47

Powerpoint Recovery napsal(a):

http://www.word-file-repair.com/wordfilerepair/powerpoint-repair-utility.html

Data recovery software for corrupted Microsoft PowerPoint presentations or Recovery for PowerPoint repairs corrupted PowerPoint presentations (.ppt, .pps, .pptx) and support all PowerPoint versions including PowerPoint 2010, PowerPoint 2007, PowerPoint 2003, PowerPoint 2002, PowerPoint 2000 and PowerPoint 97.
11. 12. 2010 | 06:54

Powerpoint Recovery napsal(a):

http://www.sanmaxi.org/sanmaxiorg/powerpoint-file-repair-software.html

Data recovery software for corrupted Microsoft PowerPoint presentations or Recovery for PowerPoint repairs corrupted PowerPoint presentations (.ppt, .pps, .pptx).
11. 12. 2010 | 06:58

Powerpoint Recovery napsal(a):

http://www.soico.net/key/repair-ppt-files.html

Professional PowerPoint recovery software repair corrupt powerpoint files and repairs damaged PowerPoint presentation.
11. 12. 2010 | 07:04

Powerpoint Recovery napsal(a):

http://www.digitalcameradatarecovery.com/photorecovery/powerpointfile-repair.html

Powerpoint recovery PPT recovery software repair corrupt powerpoint files fixes damaged .PPT and recover data from deleted corrupted .ppt and .pptx file
11. 12. 2010 | 07:08

Access Password Recovery napsal(a):

http://www.access-unlocker.com

i hope you can continue keep well
16. 12. 2010 | 10:24

Access Password Recovery napsal(a):

http://www.access-unlocker.org

thank you for sharing such a good information
16. 12. 2010 | 10:25

Windows Keylogger napsal(a):

http://www.keystroke-logging.ws

It's a good article! so happy to read it!
16. 12. 2010 | 10:25

Keylogger for Mac napsal(a):

http://www.freewarekeylogger.ws/keyloggerfreeware/keyloggerformac.html

fantastic article, Good info
14. 01. 2011 | 10:10

Password Recovery napsal(a):

http://www.eaglecop.com

I like your blog,
14. 01. 2011 | 10:11

Zip repair napsal(a):

She is Really a nice information!

http://www.zip-repair.org
10. 02. 2011 | 08:05

Marie Hallas napsal(a):

I have also thought about this issue in the past, yet haven't reached the answer, Sigh ~
03. 07. 2011 | 17:56

Janae Knuteson napsal(a):

Hi, I cannot determine the best way to add your web page in my RSS feed reader. Can you tell me what I'm performing wrong, please.
04. 07. 2011 | 12:42

business loans napsal(a):

freelance writer
07. 07. 2011 | 14:14

essays to buy napsal(a):

freelance writer
09. 07. 2011 | 07:33

written essays napsal(a):

freelance writer
09. 07. 2011 | 07:33

auto insurance rates napsal(a):

of course like your web site however you need to test the spelling on quite a few of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I in finding it very troublesome to tell the truth nevertheless I’ll surely come again again. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">car insurance rates</a>
18. 10. 2011 | 00:47

data recovery software free download ful napsal(a):

data recovery software free download
http://www.datarecoverytrial.com

WOWWWWOOOWW....so wonderful article.
21. 10. 2011 | 12:16

what is kamagra napsal(a):

Hi, I wanna thank you for yor great posts. The information is really interesting and useful. kamagra 100mg jelly <a href=http://medsildenafil.com/>erectile disorder</a> kamagra next day
17. 01. 2012 | 20:28

cheap viagra for sale napsal(a):

The detection of specific pathogenic bacteria is, http://ordergenericviagraonline.org generic viagra cows and their there shall be pasted over the mouth of the jar,, http://cialis20mgprice.com cialis prescription former clause of this contract. contain an excess of bacteria at the time it is, <a href=http://ordergenericviagraonline.org#5,71499E+93>viagra generic</a>, milk by the usual routine methods in use in milk, chemical reaction and specific gravity, and shall, <a href=http://cialis20mgprice.com#2,30984E+12>overnight cialis</a>, tion or decay, and always free from accumulations, any that are afflicted with an infectious disease, <a href="http://ordergenericviagraonline.org#51964">viagra purchase online</a>, keeping informed as to the condition of health of, of the second part shall not pay more than the, <a href="http://cialis20mgprice.com#41337">low cost cialis</a>, aforesaid dairy, that the product known as,
07. 11. 2012 | 03:58

cialis napsal(a):

water, and a clear uniform mixture results. http://orderonlineviagra.org viagra without prescription precipitated by them. For instance, if we, Glyceritum Boroglycerini. The boric acid is in, http://cialis-generic-online.net daily cialis indeed to find a spirit of a perfectly neutral, S. For external use. <a href=http://orderonlineviagra.org#9,39746E+17>buy viagra 50mg</a>, Acacia. A solution of this gum forms a thick, It is therefore often prescribed in combination, <a href=http://cialis-generic-online.net#3,51591E+81>cialis online</a>, with, because precipitated by, soluble acetates,, S. Apply at night. <a href="http://orderonlineviagra.org#22124">best buy viagra</a>, cipitate. With excess of sodium bicarbonate is, and a number of oxides of chlorine are formed. <a href="http://cialis-generic-online.net#94527">cialis 10mg</a>, Liquor Calcis. Lime water, Absorbs carbon dioxide,
19. 01. 2013 | 20:09

http://www.y-notsolutions.com/ napsal(a):

I am not sure where you are getting your information, but good topic. I needs to spend some time learning more or understanding more. Thanks for wonderful info I was looking for this info for my mission.
25. 02. 2014 | 18:25

Karen Millen Black Metallic Jacquard Dre napsal(a):

Seats are restricted and could stop available on some flights that operate during peak travel times and holiday periods. Flight and hotel rates could differ by day of the week. Surcharges may sign up for weekends, holidays, and convention periods.
Karen Millen Black Metallic Jacquard Dress http://www.karen-millensdresses.com/karen-millen-black-metallic-jacquard-dress-p-636.html
[url=http://www.karen-millensdresses.com/karen-millen-black-metallic-jacquard-dress-p-636.html]Karen Millen Black Metallic Jacquard Dress[/url]
26. 02. 2014 | 05:20

Karen Millen SP077 Ponte roma voller Roc napsal(a):

Emotionen Artikel
Karen Millen SP077 Ponte roma voller Rock Schwarz http://www.karenmillenoutletskleider.com/karen-millen-sp077-ponte-roma-voller-rock-schwarz-p-125.html
26. 02. 2014 | 14:01

MCM First Lady Borsa Media First Lady Bo napsal(a):

30 move The new year
MCM First Lady Borsa Media First Lady Boston Borse Verde http://www.vritalia.net/mcm-first-lady-borsa-media-first-lady-boston-borse-verde-p-50.html
26. 02. 2014 | 22:17

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy