V případě soudu s Andrejem Babišem jde skutečně o politický proces
Tedy on si to tak přeje. A Babiš je mocný muž se spoustou důležitých kontaktů, takže si vždy dokáže prosadit svou. Dokonce navrhoval, aby ho soudní úředníci navštěvovali v nočních hodinách,pravidelně budili a nutili ho opakovat jimi vytvořené přiznání a rozsáhlé sebeobviňování. Tak to přece fungovalo v padesátých letech, která se teď vrací. On, jako dřívější komunista, si to dobře pamatuje. Ale úředníci to odmítli, protože přesčasy ani melouchy nedělají.
Ovšem Andrej Babiš šel ještě dál. Požadoval, aby nad ním byl dopředu vynesen i nespravedlivý rozsudek. Jinak to přece v politickém procesu ani nemůže být. Státní zástupce navrhoval podmíněný trest a nějakou drobnou pokutu, ale to samozřejmě Andrejovi nemohlo stačit. Výsledkem podle něj musí být mnohaleté odsouzení do pracovního tábora na těžbu uranu. Když mu přísedící soudu vysvětlil, že všechen uran už nám jako „ruděnku“ vytěžili a odvezli Sověti, trval Andrej na tom, že bude tedy kopat lithium, což je podobně nebezpečné.
Nakonec se mu všechno během trapně klidného soudního řízení, kde na něj nikdo vůbec neřval, rozleženo v hlavě. Došel k jedinému možnému závěru. Chce být ukřižován. Pak sňat z kříže a nadosmrti uctíván celým národem jako vykupitel jeho hříchů. Jako křížový manažer začal vše potřebné promýšlet. On tu přece vystupuje v podobě trýzněného Ježíše Krista. A kolem něj se vynořují postavy tohoto příběhu. Jeho syn velmi dobře zastal osobu Jidáše. Ztvárnění Kaifáše se naopak ujal soudní znalec Hálek, který tvrdil, že Hnízdo by nemohlo fungovat bez jakéhosi Agrofertu, který Andrej vůbec nezná. A zástupce zlých farizeů představovali dva bankéři, kteří by mu prý jinak žádné prachy nepůjčili. Ke své roli se sama přihlásila Máří Magdaléna, tedy jeho spolupracovnice Mayerová-Nagyová. Před soudem klesla na kolena, bila se v prsa a vše vzala na sebe. Křičela také, že kdo je bez viny, ať hodí kamenem. On je podle ní naprosto nevinný, před Bohem čistý a vůbec prodchnutý vyšším duchem. Třešinkou na dortu se pak stalo, že jeden z těch, kteří měli vlastnit ono Hnízdo, bratr jeho manželky, se jmenuje Herodes.
Zatím si Andrej láme hlavu, kam dá upevnit kříž, na který musí být po rozsudku přibit. Měl by stát na místě prodchnutém Duchem. Nejlépe na Radhošti, posvátné hoře Čechů a Moravanů. Jednu ruku pak bude mít Andrej přitlučenu, ale druhou volnou, aby mohl poutním zástupům seshora rozhazovat peníze, nejlépe ty jejich. Když jich dost rozhází mezi důchodce a státní zaměstnance, a vůbec všechny, tak se k němu budou modlit do skonání věků. A vynesou ho i s křížem opět na politické výsluní. Nakonec Radhošť je přece něco jako Olymp a půjde též o česko-řeckou cestu. Bůh buď s námi.
Ovšem Andrej Babiš šel ještě dál. Požadoval, aby nad ním byl dopředu vynesen i nespravedlivý rozsudek. Jinak to přece v politickém procesu ani nemůže být. Státní zástupce navrhoval podmíněný trest a nějakou drobnou pokutu, ale to samozřejmě Andrejovi nemohlo stačit. Výsledkem podle něj musí být mnohaleté odsouzení do pracovního tábora na těžbu uranu. Když mu přísedící soudu vysvětlil, že všechen uran už nám jako „ruděnku“ vytěžili a odvezli Sověti, trval Andrej na tom, že bude tedy kopat lithium, což je podobně nebezpečné.
Nakonec se mu všechno během trapně klidného soudního řízení, kde na něj nikdo vůbec neřval, rozleženo v hlavě. Došel k jedinému možnému závěru. Chce být ukřižován. Pak sňat z kříže a nadosmrti uctíván celým národem jako vykupitel jeho hříchů. Jako křížový manažer začal vše potřebné promýšlet. On tu přece vystupuje v podobě trýzněného Ježíše Krista. A kolem něj se vynořují postavy tohoto příběhu. Jeho syn velmi dobře zastal osobu Jidáše. Ztvárnění Kaifáše se naopak ujal soudní znalec Hálek, který tvrdil, že Hnízdo by nemohlo fungovat bez jakéhosi Agrofertu, který Andrej vůbec nezná. A zástupce zlých farizeů představovali dva bankéři, kteří by mu prý jinak žádné prachy nepůjčili. Ke své roli se sama přihlásila Máří Magdaléna, tedy jeho spolupracovnice Mayerová-Nagyová. Před soudem klesla na kolena, bila se v prsa a vše vzala na sebe. Křičela také, že kdo je bez viny, ať hodí kamenem. On je podle ní naprosto nevinný, před Bohem čistý a vůbec prodchnutý vyšším duchem. Třešinkou na dortu se pak stalo, že jeden z těch, kteří měli vlastnit ono Hnízdo, bratr jeho manželky, se jmenuje Herodes.
Zatím si Andrej láme hlavu, kam dá upevnit kříž, na který musí být po rozsudku přibit. Měl by stát na místě prodchnutém Duchem. Nejlépe na Radhošti, posvátné hoře Čechů a Moravanů. Jednu ruku pak bude mít Andrej přitlučenu, ale druhou volnou, aby mohl poutním zástupům seshora rozhazovat peníze, nejlépe ty jejich. Když jich dost rozhází mezi důchodce a státní zaměstnance, a vůbec všechny, tak se k němu budou modlit do skonání věků. A vynesou ho i s křížem opět na politické výsluní. Nakonec Radhošť je přece něco jako Olymp a půjde též o česko-řeckou cestu. Bůh buď s námi.