Vláda chce kampaní za 42 milionů přesvědčit občany, že je úspěšná
Pokud ze strany Fialovy vlády nepřijdou konkrétní činy, tak k jejímu lepšímu obrazu nejspíš nepomůže ani sebelepší reklamní kampaň.
Jak jsem se v tomto týdnu dozvěděl z některých médií (viz například odkaz zde), ministerstvo vnitra chystá spustit kampaň, která má prostřednictvím plakátů, vylepovaných ve vlacích nebo na veřejných plochách ve městech a obcích, „poukázat na kroky vlády“. Kampaň odstartuje již v tomto měsíci a má skončit v listopadu příštího roku, tedy těsně po volbách do zastupitelstev krajů a do třetiny senátních obvodů.
Ponechám na úvaze každého čtenáře, nakolik vypadá věrohodně, že Fialova vláda v blížící se polovině svého mandátu přišla na to, že je třeba občanům vysvětlovat vládní kroky lépe či názorněji, a že zhruba měsíc po krajských a senátních volbách v příštím roce už to zřejmě potřeba nebude. Hlavní otázkou je pak to, zda v době, kdy členové Fialova kabinetu apelují na občany, že je třeba vzhledem k složité ekonomické situaci a stále rostoucímu státnímu dluhu utáhnout si opasky, zaplatí ministerstvo vnitra za tuto plakátovou informační kampaň společnosti Omnimedia s. r. o. 42 milionů korun z kapes daňových poplatníků.
Byť někdo může argumentovat tím, že 42 milionů korun jsou s ohledem na celkové výdaje státního rozpočtu (na příští rok je mimochodem plánovaný deficit ve výši 250 miliard) jenom zanedbatelné „drobné“, princip je v tom, že vicepremiér a ministr vnitra Rakušan i ostatní členové kabinetu by v šetření peněz daňových poplatníků měli jít ostatním příkladem. Zvlášť, když v době, kdy byli v opozici, za vyhazování peněz na svou propagaci často kritizovali předchozí Babišovu vládu. A také je otázkou, zda po marketingové stránce sebelíp zorganizovaná kampaň vůbec může přesvědčit většinu občanů, že vláda pracuje dobře, když tomu tak zatím není.
Pokud například ministr zdravotnictví Válek již téměř rok zmateně vysvětluje občanům, proč některé léky v českých lékárnách stále nejsou a ujišťuje je, že od příštího měsíce už zaručeně budou (realita je však potom jiná), vládní koalice ve svém programovém prohlášení tvrdí, že školství bude patřit k jejím hlavním prioritám a ministr financí pak chce škrtnout tomuto resortu 30 miliard korun, případně snížit počet nepedagogických pracovníků o více než 30 tisíc, premiér Fiala nedodržení vládního slibu ohledně nezvyšování daní vysvětluje tím, že měl na mysli nezvýšení celkového daňového zatížení, tak potom nemůže být divu, že současná vláda má důvěru jen zhruba 25 % občanů. A pokud ze strany Fialovy vlády nepřijdou konkrétní činy, tak k navýšení tohoto čísla nejspíš nepomůže ani sebelepší reklamní kampaň.
Jak jsem se v tomto týdnu dozvěděl z některých médií (viz například odkaz zde), ministerstvo vnitra chystá spustit kampaň, která má prostřednictvím plakátů, vylepovaných ve vlacích nebo na veřejných plochách ve městech a obcích, „poukázat na kroky vlády“. Kampaň odstartuje již v tomto měsíci a má skončit v listopadu příštího roku, tedy těsně po volbách do zastupitelstev krajů a do třetiny senátních obvodů.
Ponechám na úvaze každého čtenáře, nakolik vypadá věrohodně, že Fialova vláda v blížící se polovině svého mandátu přišla na to, že je třeba občanům vysvětlovat vládní kroky lépe či názorněji, a že zhruba měsíc po krajských a senátních volbách v příštím roce už to zřejmě potřeba nebude. Hlavní otázkou je pak to, zda v době, kdy členové Fialova kabinetu apelují na občany, že je třeba vzhledem k složité ekonomické situaci a stále rostoucímu státnímu dluhu utáhnout si opasky, zaplatí ministerstvo vnitra za tuto plakátovou informační kampaň společnosti Omnimedia s. r. o. 42 milionů korun z kapes daňových poplatníků.
Byť někdo může argumentovat tím, že 42 milionů korun jsou s ohledem na celkové výdaje státního rozpočtu (na příští rok je mimochodem plánovaný deficit ve výši 250 miliard) jenom zanedbatelné „drobné“, princip je v tom, že vicepremiér a ministr vnitra Rakušan i ostatní členové kabinetu by v šetření peněz daňových poplatníků měli jít ostatním příkladem. Zvlášť, když v době, kdy byli v opozici, za vyhazování peněz na svou propagaci často kritizovali předchozí Babišovu vládu. A také je otázkou, zda po marketingové stránce sebelíp zorganizovaná kampaň vůbec může přesvědčit většinu občanů, že vláda pracuje dobře, když tomu tak zatím není.
Pokud například ministr zdravotnictví Válek již téměř rok zmateně vysvětluje občanům, proč některé léky v českých lékárnách stále nejsou a ujišťuje je, že od příštího měsíce už zaručeně budou (realita je však potom jiná), vládní koalice ve svém programovém prohlášení tvrdí, že školství bude patřit k jejím hlavním prioritám a ministr financí pak chce škrtnout tomuto resortu 30 miliard korun, případně snížit počet nepedagogických pracovníků o více než 30 tisíc, premiér Fiala nedodržení vládního slibu ohledně nezvyšování daní vysvětluje tím, že měl na mysli nezvýšení celkového daňového zatížení, tak potom nemůže být divu, že současná vláda má důvěru jen zhruba 25 % občanů. A pokud ze strany Fialovy vlády nepřijdou konkrétní činy, tak k navýšení tohoto čísla nejspíš nepomůže ani sebelepší reklamní kampaň.