Co bude na Vltavské? Burj Prague aneb poslední pomník automobilismu
Plánovaná výrazná proměna okolí stanice Vltavská začíná konečně nabývat konkrétnějších rozměrů. Podle uniklého konceptu bude základ tvořit obří spirálové nadzemní i podzemní parkoviště s panoramatickým výhledem na Prahu přímo z parkovacích míst.
Stavba s pracovním názvem “Burj Prague” podle stejnojmenného mrakodrapu v Dubaji, má být vysoká 389 metrů a do hloubky povede spirála úctyhodných 170 metrů.
Na stavbě, kterou má projektovat slavné studio Santiaga Calatravy (www.calatrava.com), mají být využity nejmodernější stavební i environmentální technologie. Každé z plánovaných 12 000 garážových stání bude například vybaveno elektrickou zásuvkou, elektrokoloběžkou a kamerou, stěny mrakodrapu budou obrostlé břečťanem a vinnou révou a na samém dnu stavby vznikne geotermální terminál. Na vrcholu mrakodrapu bude umístěná vyhlídková restaurace s terasou, u paty bude umístěno moderní nákupní centrum.
Po dokončení stavby, která má podle odhadů stát 16 miliard korun, se předpokládá vyčištění ulic širšího pražského centra od dlouhodobě parkujících automobilů. Kapacita parkoviště také konečně umožní prosadit zákaz vjezdu turistů autem do širšího centra města.
Proces schvalování projektu bude jistě obtížný, nicméně výrazné snížení environmentální zátěže, podpora odpovědného turismu i punc světového architektonického unikátu by nakonec měl převážit nad odporem konzervativních a do minulosti zahleděných památkářů.
Zdroj: AF
Stavba s pracovním názvem “Burj Prague” podle stejnojmenného mrakodrapu v Dubaji, má být vysoká 389 metrů a do hloubky povede spirála úctyhodných 170 metrů.
Na stavbě, kterou má projektovat slavné studio Santiaga Calatravy (www.calatrava.com), mají být využity nejmodernější stavební i environmentální technologie. Každé z plánovaných 12 000 garážových stání bude například vybaveno elektrickou zásuvkou, elektrokoloběžkou a kamerou, stěny mrakodrapu budou obrostlé břečťanem a vinnou révou a na samém dnu stavby vznikne geotermální terminál. Na vrcholu mrakodrapu bude umístěná vyhlídková restaurace s terasou, u paty bude umístěno moderní nákupní centrum.
Po dokončení stavby, která má podle odhadů stát 16 miliard korun, se předpokládá vyčištění ulic širšího pražského centra od dlouhodobě parkujících automobilů. Kapacita parkoviště také konečně umožní prosadit zákaz vjezdu turistů autem do širšího centra města.
Proces schvalování projektu bude jistě obtížný, nicméně výrazné snížení environmentální zátěže, podpora odpovědného turismu i punc světového architektonického unikátu by nakonec měl převážit nad odporem konzervativních a do minulosti zahleděných památkářů.
Zdroj: AF