A proč zrovna vy?

18. 10. 2010 | 12:48
Přečteno 4628 krát
Co takhle zkusit drobný „mezivolební“ experiment?

Do druhého kola senátních voleb postoupilo 54 kandidátů (vzejde z nich 27 nových senátorů).

V křeslech horní komory by samozřejmě chtěli usednout všichni, jsou přesvědčeni, že právě oni tam patří. A proč vlastně? V čem jsou lepší než ti, s nimiž se o Senát koncem týdne utkají?

Možná by jejich vlastní pohled zajímal nejen mne, ale i některé čtenáře Aktuálně.cz. A tak jsem všem 54 kandidátům rozeslal mail s nabídkou, zda nám to nechtějí na těchto stránkách (v textu nepřesahujícím 3000 znaků) vysvětlit.

V ideálním případě by se zde od poloviny týdne tak mělo objevit 27 Pohledů zblízka a v nich duely kandidátů na senátorská křesla. Nicméně ideální případy zpravidla nenastávají, takže jich myslím bude méně (a někdy nepůjde ani tak o duel, jako spíše o monolog; i když napíše jen jeden z obou „duelantů“, jeho text zveřejníme).

Nicméně i informace o to, kdo nabídku využije a kdo ne, o něčem vypovídá. A třeba se dočkáme také nějakých zajímavých a neotřelých postřehů (v mailu upozorňuji, že nebudeme publikovat tiskové zprávy, výňatky z předvolebních materiálů či texty, kterými se autor již někde prezentoval), které těm, kdo půjdou v pátek a v sobotu vybírat své zástupce do Senátu, usnadní rozhodování. Uvidíme.

A jak tedy nyní klání o Senát vypadá? Sociální demokracie si dala za cíl získat dvanáct z 27 křesel, které jsou ve hře. To by jí zajistilo v této parlamentní komoře většinu, a tím i možnost vracet sněmovně (kterou ovládá vládní koalice) zákony, jež považuje za špatné. Jak koalici tak opozici jde tedy o hodně.

Ve druhém kole má ČSSD 22 kandidátů, takže jí stačí proměnit polovinu příležitostí - a jednu navíc. Komentátor Aktuálně.cz odhaduje, že sociální demokraté jsou favority v devíti obvodech (Předpověď pro Senát: ČSSD vede, ale favoritů má jen 9). ODS favorizuje ve čtyřech obvodech, TOP 09 ve dvou, stejně jako kandidáty uskupení Severočeši.cz. V deseti se pak podle Lipolda nedá vítěz předem odhadnout.

Kdo s kým se kde utká (a koho jsem tedy oslovil) si můžete najít ZDE

Kdo se ozve, co myslíte?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pepa Řepa napsal(a):

Kdo s kým, kde a jak je mně fuk.
Přej a bude ti přáno.
18. 10. 2010 | 12:56

Řepák napsal(a):

Řepo, ty jsi ...!
18. 10. 2010 | 13:02

Lex napsal(a):

Papa Řepa
Až na jednu výjimku. Že by ta jedna půlka z těch dvou byla ta moje.

Libor Stejskal
Pane Stejskale, a protože na těchto stránkách vystupujete nejen jako editor (někteří říkají hanlivě "cenzor", "mazací hlava" apod.), ale často také jako diskutér, tak co říkáte tomu, že byste jako první uvedl svůj tip (schválně říkám "tip", nic, co by mělo vyjadřovat Vaše sympatie)?
18. 10. 2010 | 13:06

stejskal napsal(a):

Tip na co, pane Lexi?

Kolik kandidátů se ozve? Či zda získá ČSSD v Senátu většinu?

Libor Stejskal
18. 10. 2010 | 13:10

t... napsal(a):

... no možná, že to k něčemu (dobrému) bude .... možná i špatnému, někdo na soupeře vytáhne něco špinavého, co se protivníkovi bude těsně před 2. kolem těžko rychle(!) vyvracet, bránit se proti tomu.

Pane Stejskale,

pokračuje ještě diskuse u K. Hvížďaly u níž jsem měl pocit, že máte zájem se jí účastnit.
18. 10. 2010 | 13:13

Sladký napsal(a):

Myslím,že je to velmi dobrý nápad,pane Stejskale.Nepochybně má i svá rizika,jak o nich píše t.Uvidíme,co z toho vzejde!
18. 10. 2010 | 13:18

Luba napsal(a):

Pane Stejskale,
ozvou se ti, co mají lidu sprostnému co říct/nalhat.

Všichni ti sociálně-demokratičtí Falstaffové, jako je žvanivý Žaloudík, blábolivý Škromach a spořivý Palas neb modroptačí rodina Corleone, reprezentovaná rentgenologem Farmisalem neb holešovským budovatelem čunkoboxů, Janálníkem.

Lidé zdánlivě solidní, jako Moldan či Štětina by mohli lidu sprostnému na sebe prásknout, co je přimělo k účastenství ve stáji parlamentního opilce Kalouska a
černoknížete Schwarzenberga.
18. 10. 2010 | 13:22

Iveta napsal(a):

Dobrý nápad, snad bude i hojná účast a slušnost na obou stranách.
18. 10. 2010 | 13:22

hoven napsal(a):

už se těším, až budou oranžoví psát, že chtějí v senátu zajistit pracovní místa.... to bych nazval jako dělání z blbců ještě větší blce. čssd se veze na slabomyslnosti části voličů. jinak se to nazvat nedá.
18. 10. 2010 | 13:22

Al Jouda napsal(a):

Jsem zvědav, kolik jich napíše, že je láká senátorský plat.
18. 10. 2010 | 13:40

Pepa Řepa napsal(a):

Ivetko, obávám se, že účast bude jako vždy-hojná i hnojná.
18. 10. 2010 | 13:41

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro pana Stejskala, dobrý nápad, budu číst, na toto si udělám čas, co kdo z nich napíše. Sice platí, říkat a psát můžete co chcete, důležitější je, co uděláte. Vy, pane Stejskale, jste dobře "zadělal", tak uvidíme, co z toho "vzejde".Tužka.
18. 10. 2010 | 13:43

zdenekb napsal(a):

Myslím (a doufám), že by se mohl ozvat přinejmenším pan Špidla, který na Aktuálně bloguje celkem pravidelně...
18. 10. 2010 | 13:44

zdenekb napsal(a):

hoven:
Tvé přesvědčení, že to platí pouze pro ČSSD ti příliš nelichotí...
18. 10. 2010 | 13:46

Deny napsal(a):

Očekávám všech 22 příspěvků od ČSSD a ještě další od posil typu dr. Ratha, B. Sobotky apod. Bude oranžová smršť
18. 10. 2010 | 13:46

Sladký napsal(a):

Pane Hovne,vy jste živý důkaz toho,že na slabomyslnosti části voličů se neveze jen ČSSD.Nebo ji snad volíte? Že by mi to ušlo? :o)
18. 10. 2010 | 13:46

jo napsal(a):

Nezavání to tak trochu....nečím co možná není třeba ani psát?
18. 10. 2010 | 13:48

Sladký napsal(a):

zdenekb :o) V podstatě jsme téměř současně řekli totéž... mimochodem, na ten Váš blog jsem znovu zavítal, je dobrý,zajímavý. Dodatečně uznávám,že s tou zbytečnou razancí jste před časem měl pravdu, zbytečně jsem se nechal vyvést z míry.Od té doby si na to dávám pozor,což neznamená,že domýšlivé hlupáčky nechám na pokoji.:o) Přeji pěkný den a ať se Vám daří!
18. 10. 2010 | 13:52

zdenekb napsal(a):

Sladký:
Děkuji, nápodobně.
18. 10. 2010 | 13:55

hoven napsal(a):

sladky,
sliby kandidátů čssd o tom, že v senátu zajistí pracovní místa ,mojí intelegenci urážejí. proto nikdy nemůžu volit čssd. uším šimpanze to určitě lahodí, ale já vím, že je to nebetyčná hovadina.
18. 10. 2010 | 13:56

zdenekb napsal(a):

hoven:
Doufám, že stejnou mírou kritičnosti posuzuješ i hesla svých oblíbenců... v těchto volbách slibovali to, co nemohou splnit, prakticky všichni.
18. 10. 2010 | 13:57

jo napsal(a):

hoven

Petr Nečas sliboval před volbama nízké daně, snadné podnikaní a vytvoření 200tis. volných pracovních míst.
18. 10. 2010 | 13:58

neo napsal(a):

jo:

no, má na to 4 roky:)
18. 10. 2010 | 14:00

jo napsal(a):

neo

Já doufám, že 4 roky nedostane, ale kdyby ano, ať se mu to zadaří. :)))
18. 10. 2010 | 14:02

PatientO.T. napsal(a):

Nejzábavnějším rezultátem prvního kola senátních voleb je pro mne prohlášení Zdeňka Škromacha, že nepřemýšlí o funkci předsedy Senátu neb je na ni ještě mladý (služebně, dodal)...
:-)

Nabízí se ovšem otázka: Někdo skutečně o této možnosti uvažoval?
:-(
18. 10. 2010 | 14:04

skeptický napsal(a):

Proč zrovna Vy?

Asi pravdivá odpověď by byla,ježišmarjá,mám ženu a děti,nic neumím,a pravnoučata ještě nejsou zajištěná.
18. 10. 2010 | 14:09

MA-FU napsal(a):

Pane Stejskale-dobrá myšlenka,
ale moc se mi nechce věřit ,že se ujme u potencionálních senátorů.Nechci předvídat,snad se jich pár odváží.
18. 10. 2010 | 14:10

hoven napsal(a):

zdenekd, jo,
u pravicových stran je míra populistické zhovadilosti obecně nižší. bohužel slibují všichni. to se stalo i v řecku, jak pravice, tak i levice začali lhat, jenom aby se udrželi u koryt.
18. 10. 2010 | 14:10

Míla napsal(a):

Předseda ČSSD Sobotka se už ozval - dnes v 11.30h zde.
Tak to bychom měli, ne ?
A kdo další ????
Zdraví Meňo
18. 10. 2010 | 14:11

hoven napsal(a):

komunální volby ukázaly na jednu výraznou osobnost v ODS - Kuberu z Teplic. pro mě o 100% lepší kandidát na presidenta než vypočítavý přemek.
18. 10. 2010 | 14:14

zdenekb napsal(a):

hoven:
Řekl bych, že tím se spíš příznivci pravice jen snaživě utěšují... tak ti to nebudu brát.

Na populismus dojela například TurboMgr. Řápková (byť je dnes v suchu Sněmovny).
Přímo učebnicovým momentem totální zhovadilosti pak bylo, když se pražská ODS začala hlásit ke Kaplickému...
18. 10. 2010 | 14:17

kancelarska_mys napsal(a):

Výborný nápad, pane Stejskale.

Zdejší blogy jsou hodně navštěvované pravidelnými i příležitostnými čtenáři, takže budoucí senátorky/senátoři budou mít možnost oslovit i dost voličů.

Mohu se zeptat na pár drobností?

Proč mohou svých 3000 znaků zveřejnit až ve středu? Věřím, že někteří by to stihli i dřív.

Jak budete kontrolovat, zda ti kulíškové nezveřejní část své tiskové zprávy, propagačního letáku, atd.? V případě, že Vás budou chtít ošulit a takový text nabídnou a Vaše zkušené novinářské oko to pozná, jaká bude sankce?

Moc jsem zvědavá, zda si zachovají nadhled nebo zda se příspěvky zvrhnou v pomlouvání soupeře.

Oni sami tady opravdu nesou kůži na trh, vstupují do gladiátorské arény a možná budou i rozcupováni v diskusi pod textem nelítostnými zastánci konkurenčních barev...
18. 10. 2010 | 14:20

:-( napsal(a):

Pro mne osobně je nepřijatelná pouze jedna osoba, a ta bohužel vyhraje.

Co je nezávislého na ostudě senátu, bývalé člence ODS a stále člence senátorského klubu ODS Lianě Janáčkové?
To že ji nevydal senát trestnímu stíhání, že je hnědší více než zbytek ODS.
Že své skorofašistické názory říká nahlas?
18. 10. 2010 | 14:22

hoven napsal(a):

zdenekb,
podle mě všechno, co uvádíš, je o několik stupnu níže ve stupnici zhovadilosti před oranžovým slibem zajištění pracovních míst v senátu. to je vrchol zhovadilosti. to je prakticky vesmírný limit zhovadilosti. tomu se vyrovnají jenom závěry sjezdů KSSS do pěti let dohnat USA a pak předehnat.
18. 10. 2010 | 14:22

zdenekb napsal(a):

hoven:
Po pravdě, ten slib jsem nezaznamenal. Je fakt, že v Senátu moc pracovních míst nikdo nevytvoří, ale bude jistě hlasovat o zákonech, které mohou nezaměstnanost ovlivnit...
18. 10. 2010 | 14:29

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní myši,

není to tak, že by mohli text zveřejnit až ve středu. Ta středa půlnoc je uzávěrkou pro to, aby mi zaslali své texty. Od čtvrtečního rána je začnu podle volebních obvodů publikovat v Pohledu zblízka http://blog.aktualne.centru... (čili když do té doby dostanu z nějakého jen jeden, vyjde jen jeden; místo duelu monolog. Jde o to, aby všichni měli stejný čas a texty z jednoho obvodu mohly být publikovány společně).

Když mne budou chtít ošulit, asi se jim to podaří. Nicméně je možné, že neošulí všechny a někdo to zde zveřejní. I to by byla informace o kandidátovi, kteří se uchází o důvěru voličů :-) Sankce nechystám (za prvé si nedokážu představit jaké, ale hlavně si myslím, že jsme přecejen dospělí lidé ;-)

Jinak pro informaci: první kandidát už se ozval. Nemá zájem, nelíbí se mu, že jsme si před volbami dovolili odhadnout, jak první kolo dopadne, a v jeho případě nevyšla (ve většině ano). Jméno si zatím nechám pro sebe (případě ho zveřejním až v příslušném duelu).

Libor Stejskal
18. 10. 2010 | 14:33

Sladký napsal(a):

Pane Hoven, já vím,že myslet abstraktně je pro vás píliš složitý úkol,přesto se vám to pokusím vysvětlit.Nejde o to,že by poslanci umožnili někomu pracovat v senátu,nebo že by mu vytvořili pracovní místa..ale např.mj.o zablokování změn v Zákoníku práce,které by ze zaměstnanců udělaly otroky,bezmocné vůči zvůli zaměstnavatelů.
Ale jinak- každá dosavadní pravicová vláda končila v těžkých problémech a předčasně.To,že ji voliči znovu a znovu dávají hlasy nesvědčí o vysoké inteligenci,spíše naopak. Co gtřeba taková Smlouva ODS s občany? :oú
18. 10. 2010 | 14:33

Luba napsal(a):

hovne,
myslíte, že drogově závislí by měli kandidovat na prezidenta republiky?

Pravda,
tabakista Kubera by mohl výrazně zvýšit zisky trafikantů, jakož i Klausem propagovaného Filípka Morrise.

Ne-ne. Hulič, chlastometr či mocenský posedlík by prezidentem být neměl. Živé vzory nás ovlivňují po celý život, nejen v letech odřených kolen a malin nezralých.

Osobně jsem vnímal atmosféru ve státě lépe v dobách, když byl na Hradním stolci Havel, než teď, když tam straší Klaus.

A přitom skutečné mega-zločiny a
loupeže za bílého dne se děly právě v době Havlova prezidentování. Za což ovšem pan prezident Havel příliš nemohl - krom příšerného nápadu s rozsáhlou amnestií, jejíž důsledky policie napravovala více než pět let.

Ovšem, v té době založené bezdomovectví se ukázalo být úspěšným a trvanlivým sociálním projektem.
18. 10. 2010 | 14:35

zdenekb napsal(a):

Luba:
Mnohdy s vámi souhlasím, ale tentokrát bych se zastal nás tabakistů!

Je na mnoha příkladech doložitelné, že kouření cigaret nesouvisí nijak s charakterem či inteligencí dotyčného... ! A že mozkové buňky naopak stimuluje pozitivně...

(Pravda, se stimulací plic a dalších orgánů už je to slabší... :o).
18. 10. 2010 | 14:45

zdenekb napsal(a):

Pane Stejskale, proč nemá být povoleno citovat z předvolebních materiálů?
Myslíte, že na své slohovce "Proč já?" budou pracovat opravdu sami, nebo spíš se stejnými balamutily, PR-hlavami a obchodníky s deštěm jako v proběhnuvší kampani?!?

Ale nápad chválím!
18. 10. 2010 | 14:49

hoven napsal(a):

sladký,
nechám stranou debaty o změnách v zakoníku práce, vysvětlit ti, že zpružnění pracovního trhu naopak nezaměnstnanost sníží je stejně nemožné jako donutit sociálního demokrata myslet,pracovat a mluvit pravdu, ale pokud bys měl jenom ty nejzakladnější znalosti o tom, jak funguje senát, tak bys věděl, že senát nic zablokovat nemůže. ale prostě problem voličů čssd spočívá v blbosti.
18. 10. 2010 | 14:53

Luba napsal(a):

zdenekb,
a co kuřácké pauzičky v pracovní době? S tou ohleduplností jsou mnozí kuřáci na štíru.

I lidé inteligentní se mohou chovat sebe-destruktivně. Stupidita jako "osobnostní dimenze" s inteligencí nesouvisí.

Ne-ne. I můj oblíbený herec Miloš Kopecký tvrdil, že je kouření hloupá neřest, o které se nedá říct nic pěkného, a že ho štve, jak mu to chutná.

S kuřákem nelze o kouření racionálně debatit, protože se vytasí s iracionálním alibismem, jako každý závislák.
18. 10. 2010 | 14:58

skeptický napsal(a):

Zajistit zvýšení počtu pracovních míst v senátu je snadné.Zdvojnásobíme počet senátorů.

Nejprve ovšem musíme zrušit ústavu,a nahradit ji konstitucí.
18. 10. 2010 | 14:58

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane zdenkub,

předvolební materiály kandidáta si může každý obstarat, nevidím důvod, proč jim dávat prostor i zde.

Zajímá mne, co dokáže potenciální senátor poslat na základě této výzvy. Jeden text už jsem dostal. Je dost "syrový", s řadou překlepů (které opravím), řekl bych, že vznikl jako reakce na můj mail.

Máte samozřejmě pravdu, pro některé kandidáty pracují PR agentury, různé týmy (a pro jiné zase ne). Ale i mezi voliči (zdejšími čtenáři) je jistě řada inteligentních lidí, kteří dokáží leccos odhadnout (a napsat).

Popravdě řečeno si nedokážu představit lepší způsob seznámení se s lidmi, kteří se ucházejí o naše hlasy, než vystavit je oponentuře voličů (a nejde jen o samotná slova, i když o ně samozřejmě též).

Libor Stejskal
18. 10. 2010 | 15:04

arnazach napsal(a):

Dobrý nápad, pane Stejskal. Ukáže se taky, jaká je pozice aktuálně.cz na mediálním trhu.
18. 10. 2010 | 15:06

Luba napsal(a):

Pane Stejskale,
co si myslíte o člověku, který je Vám schopen poslat ke zveřejnění text, plný překlepů, nedej-bože klepů?

Není to náhodou major?
18. 10. 2010 | 15:07

stejskal napsal(a):

Možná, pane Lubo

(nenapsal jsem, že ten text byl plný překlepů, ale že jich tam byla řada; tedy řádově méně ;-)

Nebo to může být člověk, který už řadu týdnů neví, kde mu hlava stojí, objíždí jedno město za druhým, vysvětluje, přesvědčuje. Nespí a je dost utahaný (taková holt předvolební kampaň v současném světě je).

Neříkám, že to je důvod těch překlepů. Ale může být (a ne každý má za sebou mnohočetný tým spolupracovníků).

Libor Stejskal
18. 10. 2010 | 15:16

arnazach napsal(a):

Libor Stejskal:
Měl byste to neopravovat, protože takto budeme číst Vás, nikoli senátora. A jak poznáte, že to bylo míněno jako překlepy?

Nejsem stroj.
18. 10. 2010 | 15:23

zdenekb napsal(a):

Luba:
O tom, že utrácet za cigára a ničit si zdraví není racionální nepochybuju, a nikdy bych se o to nepřel... jen si opravdu myslím, že kandidát na presidenta (či jakoukoliv významnou funkci) by neměl být posuzován v prvé řadě dle jeho vztahu k nikotinu.

Třeba jedním z nejslušnějších lidí v politice a zároveň špičkových odborníků pro mě byl Otakar Motejl, kterého kolikrát skrz dým nebylo ani vidět... :o).
Nekuřáka, skoroabstinenta a "sportovce" Klause mám zas za jednoho z hlavních škůdců...
18. 10. 2010 | 15:26

Gekon napsal(a):

Dobry napad.Dekuji za Vasi iniciativu a cas.
18. 10. 2010 | 15:29

mia napsal(a):

Skvělý nápad pane Stejskale, jsem zvědavá, jak to dopadne... Máte pravdu, že žádná odpověď je také odpověď a o něčem svědčí. O lidech ze senátu toho moc nevím, takže vaši iniciativu beru jako možnost jak získat jiné než letákové (tzn reklamní) informace. Díky, hezký den přeje Mia :-)
18. 10. 2010 | 15:31

kancelarska_mys napsal(a):

@pp.Luba, Stejskal

Možná bychom se měli k překlepům tentokrát chovat velkoryseji, někdo vyniká spíše v ústním projevu, je vtipný, výmluvný,přesvědčivý, má příjemný hlas a na druhé straně může v psaném projevu pokulhávat - myslím dyslektiky a dysgrafiky, kteří jsou zpravidla nadprůměrně inteligentní a mají dobré vyjadřovací schopnosti, ale to psaní je brzdí...
18. 10. 2010 | 15:32

zdenekb napsal(a):

Tak tak paní Myši, menší překlep či gramatická hrubka může kandydáta naopak zlydštit... :o). Alespoň bude vidět, že po nocích spisoval sám.
18. 10. 2010 | 15:40

Luba napsal(a):

Pane Stejskale,
s těmi překlepy to může být i jinak.

Třeba si vemte naši paní Kláru Samkovou. Ta je svými překlepy pověstná - a u ní bych to přikládal jejímu temperamentu.

Myslí rychleji, než to okončetiny stačí zaznamenávat
a hned ta moudra vrhne do světa, s tím, že si to naše hlavy nějak přeberou.

Nebo je ta právničina natolik nepřirozeně stylizovaná a šroubovaná, že psát s překlepy je pro ni prostě osvobozující úlet.
Pro paní KS je překlepárna takovým literárním bungge-jumpingem.
18. 10. 2010 | 15:40

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane arnazachu,

uvažoval jsem o tom, co jste napsal. Něco na tom jistě je. Bylo by asi správné, kdybych oslovené v mailu upozornil, že jejich text bude přetištěn přesně tak, jak dorazí. Ale neudělal jsem to (nenapadlo mne to). Takže toto beru na sebe.

Čili budu opravovat překlepy (vynechaná písmena atd.), vše ostatní (gramatiku, stylistyku) ponechám (ano, ne vždy budu moci rozlišit, zda jde o mimovolný překlep, či neznalost mateřského jazyka, ale svět prostě není dokonalý ;-).

Hezký den všem. A díky za "díky" ;-)

Libor Stejskal
18. 10. 2010 | 15:41

zdenekb napsal(a):

Luba:
Nechtěl jste naznačit, že paní Klára je překlepna?
18. 10. 2010 | 15:42

voroshilov napsal(a):

O inteligenci toho naroda vypovida jenom to zvolili Jaromira Stetinu,a bez facebooku a Issove s Mandlem:-)

Tady uz nikomu(krome pana svazaka a jeho kumpanu)psenka nepokvete.
18. 10. 2010 | 15:43

Lex napsal(a):

Libor Stejskal
Pane Stejskale, buďte, prosím, korektní, a přiznejte, že primárním ze zájmů v úvahu přicházejících je zájem vašeho media získat (a publikovat) ta vyjádření kandidátů. Podstatně menší význam má zveřejnění toho vyjádření pro samotného kandidáta, má-li vůbec nějaký, natož negativní, a pro voliče už vůbec žádný. Co mělo být řečeno, to již bylo. Trochu to také zavání - no řekněte, jak budete referovat o osloveném kandidátovi, který vás odmítne? Už samotné sdělení, že kandidát byl osloven, ale odmítl se vyjádřit, obsahuje poněkud pejorativně působící náboj, ač samozřejmě nikdo zemá povinnost na takové vyzvání reagovat. Navíc to zveřejněné vyjádření bude předmětem anonymní diskuse - a o její většinové úrovni si nebudeme dělat iluze, že. Protože takových, kteří by diskutovali k obsahu toho vyjádření by bylo kolik procent? - zato hulvátů a nadávačů ad hominem?
Smysl takové akce bych viděl tehdy, pokud by podmínkou takového vyjádření bylo, že senátorský kandidát se zúčastní diskuse pod svým vyjádřením - byť třeba jen jednou za 24 hodin odpověďmi či reakcemi na diskusní příspěvky. Pak bych ten počin velmi pochválil.
18. 10. 2010 | 15:44

Luba napsal(a):

zdenku-b,
s panem Motejlem byla sranda, jak se zmínil nekuřácký jurista Jirsa:

Prý ho Motejl navštívil u něj v kanceláři, něco tam probírali, a jak měl ve zvyku, vykouřil u něj Velký Učitel svou osmdesátou šestou, osmdesátou sedmou a osmdesátou osmou cigaretu toho dne.

Když odcházel, řekl mu káravým tónem:
"Jirsa, člověče, vyvětrejte si! Máte tu děsně nahulíno!"
18. 10. 2010 | 15:49

stejskal napsal(a):

Určitě, pane Lexi.

Zásadně dělám jen věci v zájmu někoho jiného (a za peníze, zadarmo už ani nehnu prstem ;-)

Zavání to každopádně. Ostatně každý počin "žumpálisty" musí z logiky věci zavánět. Tak proč by tento měl být výjimkou? ;-)

Do debaty nemohu nikoho nutit, ani nechci (nedělám to ani v případě stálých blogerů, ani v případě čtenářů, nebudu to dělat ani nyní). Pokud se některý z kandidátů zapojí do debaty, budu to brát jako výraz jeho zájmu. Stejně jako v případě kohokoliv jiného.

Hezký den.

Libor Stejskal

P.S. Že se někdo třeba nestihne vyjádřit, se dá sdělit i velmi srozumitelně a svým způsobem sympaticky. Záleží na pisateli.
18. 10. 2010 | 15:54

Luba napsal(a):

zdenku-b,
v první řadě by si naši elitníci měli uvědomit, že jsou, ať už chtějí nebo nikoli, pro občany normotvornými vzory.

Vždyť jsou nám médii neustále servírováni do našich domácností.

Je houby platné, když vrávorající a setřele mluvící otec rodu se žvárem v hubě káže svému dítku o nebezpečenství alkoholismu a hulení.

Pro každého téeenegera je ale určující chování jím obdivovaného výjimečného a neohroženého jedince vlastní peer-group, než poučky rodičovské.

Proto není dobré, když, skrze Zelenku, své vrstevníky Issová s Mádlem nabádají:
https://www.youtube.com/watc...
nebo ...
http://www.stream.cz/video/...
18. 10. 2010 | 16:06

Lex napsal(a):

stejskal
"Zásadně dělám jen věci v zájmu někoho jiného (a za peníze, zadarmo už ani nehnu prstem ;-)"
Tak to Vám chválím, leda byste to dělal v zájmu svém a zadarmo, no ale to by Vám nikdo nevěřil. Ani by to nebyla pravda.
"Ostatně každý počin "žumpálisty" musí z logiky věci zavánět".
Při používání vlkova termínu "žumpalista" vždycky používám vymezující klausuli (většina, část, větší část apod.).
Je vždy na příslušném potrefeném ptákovi, zda se ozve (do jaké z těch množin se zařadí). Rozhodně mu jeho volbu nevyvracím. Ještě se však se mnou nikdo nepřel.
"Že se někdo třeba nestihne vyjádřit...". Třeba nebude chtít. Budete to nějak komentovat? Rád si počkám.

I Vy se mějte!
Lex

PS
U toho "zavánění" bylo původně "vydíráním" - ale bylo to příliš silné, než abych to tam ponechal. Ale trochu to tam stejně je, tedy podle mne - podle Vás jistě ne.
18. 10. 2010 | 16:11

filip II. napsal(a):

Pane hovene (nebo hovne),
vy se tady dnes předháníte ve vypouštění modrých ptáků. Jmenoval jste několik slabomyslných prohlášení. Já přidám ještě větší kravinu - Topolánkovu smlouvu s občany, Kalouskovu složenku občanům, předvolební sliby Nečase atd atd.
A ještě něco. Když je řeč o Senátu a jeho významu, pak se ptám: Jakou funkci plní Senát stejně zbarvený jako Sněmovna? Pokud nemá funkci opoziční, je to orgán zbytečný, kontraproduktivní. Je to Havlovo dítě, které je obrovským a nechtěným břemenem státu, je to odkladiště a trafika pro vysložilé politiky. Přem. Svoboda a Kubera tam "smrdí", tuším již od počátku. Cosi jako podvodný právník Benda ve Sněmovně.
18. 10. 2010 | 16:12

zdenekb napsal(a):

Luba:

S mnohým souhlas, ale tak hluboko jsme ještě neklesli, aby si mládež brala za vzor zrovna vrcholné politiky... :o)
18. 10. 2010 | 16:15

hoven napsal(a):

filipII
neznam přesně ustavu, ale senát je určitá pojistka pro nějaký mimořádný stavy, kdy poslanecká sněmovna řádně nefunguje, je rozpuštěná, nebo nebyla řádně zvolená a pod. senát není opozice vuči posllanecký sněmovně. senát nemůže nic zablokovat, dejme tomu, že muže trochu zdržovat, ale to je asi tak všechno. senát je duležitej např. při volbě presidenta nebo při volbě ustavních soudců. slaveček zuby pleš sobotka to ví, zase blbne lidem hlavy.
18. 10. 2010 | 16:21

stejskal napsal(a):

Ani nevím, že páně vlkův termím "žumpálista" též používáte, pane Lexi.

Já se nazývám žumpálistou sám od sebe, to označení mi přijde jako neuvěřitelně vtipné (tak proto).

Proč bych to měl komentovat, pane Lexi?

To je každého věc (zatím mi napsal jeden kandidát, že nabídku odmítá, neboť nemá k Aktuálně.cz důvěru. Obratem jsem jej požádal o souhlas, abych mohl jeho zdůvodnění v příslušném duelu zveřejnit; už jsme o tom psal výše).

Libor Stejskal

P.S. Buďte ve střehu, stále se zde snaží někdo s někým manipulovat. Také to pozoruji.
18. 10. 2010 | 16:21

Luba napsal(a):

zdenku-b,
vědomě jistě ne.

Ale nezapomínejme, že nás ovlivňují i věci a jevy neuvědomované.
18. 10. 2010 | 16:22

myrta napsal(a):

Perfektní nápad,pane Stejskal.Kdo nemá zájem se prezentovat,je jasný-chce tam pro nicnedělání a tučný peníz.A kdo se ozve-dá se faleš snadno poznat,protože ani zkušení plkalové,jako náš "čistý"pan Nečas to nedokáží kamuflovat.Tak jsme zvědavi.
18. 10. 2010 | 16:28

Lex napsal(a):

filip II.
Jako kupř. v případě Topolánkova "batohu", kde si pravicová většina odhlasovala, že se zákonem (zjevně politickým, ve věci daňové a zdravotnické dokonce tak, že i Ústavní soud hlasoval v poměru 8 : 7 ve prospěch údajné ústavnosti) nebudou vůbec zabývat, čímž znemožnila jakoukoliv rozpravu o tomto právním paskvilu.
Plný souhlas, pane!
(leda by u nás byla politická kultura na takové úrovni, jako v zemích, kde horní komory mají rovněž, ale kde neplatí zásada jako u nás, že volební vítězství je "kořist", která slouží politikům, nikoliv občanům)
18. 10. 2010 | 16:29

Luba napsal(a):

Pane Stejskale,
používejte "žumpana".

Aby na Vás nebyla vlkem poštvána rozvzteklená OSA.
18. 10. 2010 | 16:29

vlk napsal(a):

Chápu, že z hlediska editora to je nápad.
Nicméně viděno s odstupem - vsadím boty na to , že pokud by skutečně editorovu výzvu finalisté s enátek všichni uchopili, a napsai svůj blog, pak si zde přeteme asi tak 51 více či spíše méně povedený agitek, naplněných frázemi a floskulemi.
A asi tak tři kousky by byly opravdovými blogy s nějakou myšlenkou a neotřelým pohledem na svět.

Konec konců - vzorek tad yna Aktuálně už dávno máme- Přemysla Sobotku. A také jeho blog v tomto smyslu - proč by měl být v senátu už nám tad y dávno odprezentoval. Když s e svezl po tragické povodni! A snažil s e jí využít jako páku na volební hlasy - já zajistím peníze na povodňové škody! Proto jsme v senátu.

Že jd e o prázdné tlachání, tedy pokud u nás v republic e máme ještě aspoň zbytky demokracie a a parlamentnímu systému je každému jasné. Protože pokdu by Sobotka skutečně zajistil pro svůj obvod něco nadstandardního co jinde, kd e holt nemají předsedu senátu nedostali nebo nedostanou, přestože byli také vytopeni, jsme banánovou republikou. Což doufám ještě úplně neplatí, bytˇ se vládní strany snaží ze všech sil.
smutné ale na SObotkovi je, že mu jeho agitku evidentně v kraji žerou. Ale to je jiný příběh.
Vraťme se zpět k oněm editorem požadovaným blogům - pokud Sobotka předvádí , jako dlouholetý senátor a ústavní funkcionář to, co předvádí, tak s e ptám, co a si se tak dá čekat od těch, co teprv kandidují...
18. 10. 2010 | 16:40

Lex napsal(a):

stejskal
"to označení mi přijde jako neuvěřitelně vtipné"
A vidíte, mi ne. Protože pro svou vypovídací hodnotu namnoze přesně charakterizující věcný obsah jejich tvorby je to spíše k pláči.
Ale je to Vaše volba, já jsem Vás tam nezařadil.
"(zatím mi napsal jeden kandidát, že nabídku odmítá, neboť nemá k Aktuálně.cz důvěru. Obratem jsem jej požádal o souhlas, abych mohl jeho zdůvodnění v příslušném duelu zveřejnit; už jsme o tom psal výše)."
Máte moje uznání, že jste jej požádal o souhlas. Jak budete reagovat, pokud Vám ho nedá (spekulativní, že - ale spíš si myslím, že takových by mohlo být - přesněji, že bude - více)?
"..stále se zde snaží někdo s někým manipulovat. Také to pozoruji."
To jste řekl Vy. Ale když říkáte. Jako jediný editor o tom musíte něco vědět. Ve střehu být nemusím, od toho jsou ti "hlídači" - však víte, ale jaksi zatím neudlídali (viz kupř. blog Jana Urbana, a to už je co říci).

Stále se mějte hezky. A hlídejte.
Lex
18. 10. 2010 | 16:47

vlk napsal(a):

Lex má od emne dávno volné svolen na svobodné šíření termínu žumpalistika a žumpalista. Neb je zřejmé , že jej umí používat a bud e jej šířit ke zdaru.

Ovšem mrzelo by mne zcel a zásadně, kdyby jej na sebe vztáhnul zdejší editor. Jakkoli mi vypadnul z oka, v jeho případ ě by to bylo nepatřičné. Mám jej přeci jen za soudného člověka . A za člověka, který není ani prodejný ani poplatný. Čemukoli.

Ale pokud by bylo třeba ozřejmit co já například rozumím tím termínem, pak mu posloužím názorným příkladem na Aktuálně. Zd e je bombastický článek s názvem : Mapa z velkých měst: Levice vyhrála, vlád a jí uniká!

okamžitě , jak jsem s e dostal k počítadlu jsme to otevřel a velmi pozorně četl. Myslel jsme , že autor už má nějaká konkrétna o sestavování koal ve velkých městech. Které dokazují , že socani byli, podobně jako po volbách prostě vyšachováni famiglií. A ono - no ono nic. Jen popis toho, jak to kd e může být složeno. Může a nemusí.
Nikdo zatím neví.

Rozuměl bych titulku ve stylu : Levic e zvítězila, ale přesto nemusí ve velkých městech vládnout.
To je korektní apostihuje skutečnost. Nicméně napsat - vlád a jí uniká???

To budeme vědět , až po ustavení koalic. Evidentně jd e o tendenční interpretaci. Žumpalistickou. Nechť editor ode mne pozdravuje Lipolda. Zřejmě si chc e hodně šplhnout. V pavilonu opic v Troji se pro něj jistě najde místo.Tam si bud e moci šplhat podle libosti.
18. 10. 2010 | 16:51

Lex napsal(a):

vlku,
v podstatě není co dodat. Ale na druhé straně - co by editor pro nás, abychom měli dostatek "informací", abychom nevolili blbě - neudělal. Zájem jeho portálu na tom, jak jsi mohl výše odtušit, není žádný.

PS
Ohledně toho "žumpalisty" a "žumpalistiky" mě jistě nebudeš nahánět pro copyright, všude tě uvádím jako autora (a rád se s těmi termíny ztotožňuji).
18. 10. 2010 | 16:59

Lex napsal(a):

vlku,
předběhl jsi mě. Ta moje reakce 16.59 směřovala k tvému prvnímu vstupu.
Ale ta první věta platí i nyní.
Vystiženo jaksepatří.
18. 10. 2010 | 17:07

Pepa Řepa napsal(a):

Vlku klid.
Levice vyhrála nad Slovanem 2:0.

Vláďa jí uniká. Přestupuje do Žiliny.
Chce to číst pozorně.
18. 10. 2010 | 17:14

Pepa Řepa napsal(a):

Lex napsal(a):
Stále se mějte hezky. A hlídejte.
--------------
Ani ten Stejskal to nemá jistý.
U protinožců hlídá pštros.
Až to přijde sem, je konec.
18. 10. 2010 | 17:19

zdenekb napsal(a):

vlk:
Mě spíš nadzvednul titulek, že "současné preference by DO VLÁDY přivedly ČSSD s komunisty..." to je typický příklad žumpalistiky ve stylu předvolebních renčovin.

Bububububu!
Lágry a uranové doly se blíží...

Ve skutečnosti by asi vládla ČSSD s tichou podporou KSČM, nebyla by vyloučena koalice ČSSD+TOP (aritmeticky možná).

Titulek přesto působí jednoznačně.

Pane Stejskale, umravněte trochu kolegy...
18. 10. 2010 | 17:40

filip II. napsal(a):

hovene,
pokud nemá Senát jiný státotvorný význam než ten, který uvádíte, pak je to sakra drahá instituce. Kolik by stát ušetřil zrušením tohoto nákladného molochu, to už dříve někdo vypočítal. Jenže, páni senátoři, hlavně ti nestoři jako P. Sobotka, Štětina, Pithart a další "potřební" si odhlasovali jeho nepostradatelnost. V některé z dřívějších anket bylo zveřejněno, že jeho zbytečnost je pro 85 % respondentů naprosto jasná a jeho zrušení by podpořili.
18. 10. 2010 | 17:56

arlon napsal(a):

vlk
s názorem na Lipolda souhlas. Je to šíření novinářského nesmyslu.
18. 10. 2010 | 18:20

Tupelo napsal(a):

Pne Stejskale, je to off topic, ale musim se pripojit jak k vlkovi tak hlavne ke zdenekb - ten titulek je opravdu velmi manipulativni, verim ze Vy vite o bohuminskem usneseni CSSD, zkuste vysvetlit i Veronice Suche (pokud to tedy nebyl onen zly umysl)

Mimochodem, titulek na novinkach ke stejne veci zni: "Koalice by nyní většinu ve Sněmovně neměla, ukázal průzkum"; myslim ze je o hodne objektivnejsi - Novinkam to taky obcas hodne ujede, preji Aktualne aby bylo lepsi v objektivnosti.
18. 10. 2010 | 18:35

vlk napsal(a):

Lexi

netřeba cokoli dodávat: známe se dost dlouho dost dobře příteli.

zdenekb
vidím to úplně stejně. Prostě strašení. Tu Jáchymovem, tu Řeckem.

Je to asi s tejné jako kdyby levice strašila tím, že Evropu teď čeká pohroma rivná napoleonským válkám. Protože to byla válka světováa žádná levic e tehdy evidentně neexistovala. Pokud za ní nebudeme považovat strany městké nobilyty, které s e draly na své místo na slunci.
prostě komouši už jsou totál v historickém depositáři.

arlone
ten "ipold není zdalek a nejhorší. To jsou jiní kosové. Třeba Steigewald nebo Weiss se Zvěřinou nbeo Holec..
18. 10. 2010 | 18:54

Ládik!!! napsal(a):

Byl bych zvědavý na plány penzionu Palas Antény. Snad to tady rozbalí, abychom pokritizovali dispoziční řešení a TZB.
18. 10. 2010 | 19:00

Pierre napsal(a):

"Ne-ne. Hulič, chlastometr či mocenský posedlík by prezidentem být neměl." Asi jsem retardovaný, ale koho tím pan(í) Luba myslel? Pan Havel byl přece nekuřák, abstinent a presidentem být nechtěl (3x).
18. 10. 2010 | 19:21

Tenco napsal(a):

Diskuzi jsem nečetl, a tak možná budu neustále opakovat. :((

Mě potěšilo prohlášení ostravské ODS, že než by dali hlas "te naši Lianě" , tak to radši sypnou oranžovým.

Jak pro koho, ale pro mě to je dost dobrý signál. Via místní ODS. Ta osoba je mi šumafuk.

P.S Buď se bude válcovat, anebo přemýšlet. Melčákopohankování už bylo dost.
18. 10. 2010 | 19:34

stejskal napsal(a):

Dobrý večer,

nerad bych byl podezírám, že vyhýbám otázkám a debatě pod svým blogem, takže několik zde několik odpovědí.

Ano, pane vlku,

51 zcela nezajímavých a prázdných agitek vskutku teoreticky hrozí (prakticky však asi ne, troufám si odhadnout, že napíše jen několik kandidátů, mají toho teď až nad hlavu). Nicméně i to, že někteří předloží zdejším čtenářům nezajímavou a prázdnou agitku, o něčem vypovídá. Čtenost nám to sice jistě nezvýší (navzdory tomu, co si zřejmě myslí pan Lex), ale voličům by to mohlo spolu s dalšími věcmi opět trochu pomoci v orientaci.

Jistého odstavce ve Vašem druhém příspěvku si vážím. Opravdu.

Pane Lexi,

pokud na mojí otázku dotyčný odpoví záporně, text mejlu, který mi zaslal, neuveřejním (nedostanu-li odpověď, budu to spíše považovat za souhlas). To je vcelku jednoduché (dělá to tak vždycky, narozdíl od některých jiných jsem zde nikdy nezveřejnil soukromou korespondenci).

To, že se tu z pohledu některých, snaží jiní manipulovat, je víc než zřejmé. Ostatně v debatě na to přichází řeč poměrně často. Otázka je, co si kdo pod manipulací představuje. Někdo za ní má jakékoliv vyjádření odlišného názoru, jiný se naopak snaží nepodsouvat druhým nekalé úmysly (tedy pokud se neprokáže, že je opravdu mají). Jde - ostatně jako prakticky ve všem - vždy úhel pohledu.

A teď obecně k titulkům:

Každý titulek se dá napsat jinak, než je napsán (dělal jsme titulky patnáct let jako šéfeditor tří ze čtyř největších tuzemských tzv. seriozních deníků, titulek je to nejtěžší, co v novinách je, a nikdy se nezavděčíte všem).

Málokdo si uvedomuje, že titulek má předem daný maximální počet liter a někdy je alchymie se do něj trefit (je to tak ve všech denících a na většině webů, souvisí to s tzv. layoutem, který je pro dané periodikum charakteristický).

Např. titulek "Levice zvítězila, ale přesto nemusí ve velkých městech vládnout" nikdo na zpravodajské stránky nenacpe (má o osm liter více, než je maximální počet, který Vám zdejší admin ve zpravodajství povolí).

Je mi jasné, že pro čtenáře je toto pod rozlišovací schopnosti (stejně jako třeba pro mnohé řidiče specifika výroby osobních aut).

Osobně považuji titulek: "Mapa z velkých měst: Levice vyhrála, vláda jí uniká" za nevybočující z mezí korektního zpravodajství.

To samé platí i pro hypotetický titulek "Koalice by nyní většinu ve Sněmovně neměla, ukázal průzkum". Chápu, že jeho nynější znění může někomu připadat zavádějící (sám bych ho takto neformuloval). Nicméně je v něm jasně naznačeno, že se jedná o průzkum preferencí (tedy pro vnímavé čtenáře), a ne o revizi bohumínského sjezdu. Prostě levice by podle současných preferencí mohla teoreticky sestavit vládu (ať už by vypadala jakkoliv, popřípadě by jí vůbec nesestavila).

Někdy mám pocit, že ke zpravodajství (podobně jako ke ždímačce či mikrovlnce by měl být přikládán návod k použití). Řada lidí by k nim nepřistupovala jako třeba ti, co se ve výše zmiňovaných zařízeních snaží usušit kočku (a není to vždy chyba výrobců těch zařízení). Mimochodem to se týká i podle mne velmi dobrých textů kolegy Jana Lipolda.

Libor Stejskal
18. 10. 2010 | 20:33

vlk napsal(a):

Stejskalovi

no je vidět, ž e hste neidentifikoval problém ná s čtenářů. Omezil jsme Aktuálně. A buud omezovat dál. Z několika důvodu. Ne posledním v té žadě je ten, že dnes je zd e pro men blogů příliš. Nadbytek.Přehršel. Přesyceno. Přeblogováno.
Člověj nestíhá ani ty vysloveně špičkové. Já napříkla d ještě dneska ani nekoukl na blog pana prof. Hořejšího. A některé další. Pokud chci napsat pár diskusních příspěvků. A najendou mám číst nšco , co napíš e dvojice Terelmešová -Šneberger? Napřéíklad, abych uvedl máhodně jeden pár. Proč ?? Co jsem komu udělal. Víte blogy Aktuálně by nebyly nic bez diskusí. O tom jsem bytostně přesvědčen. A tahle nadvýroba slov, co tu nyní je - kdy nový blog sjede ze skla také pod 24 hodin- proč má být ještě znásobena?

co jsme komu udělali?

A čtu odpověď Lexovi.
Pokud titulek "Levice zvítězila, ale přesto nemusí ve velkých městech vládnout" nepustí , protože má o 8 písmen více než.. no než kdo ví co, a naopak bez mrknutí oka "Mapa z velkých měst: Levice vyhrála, vláda jí uniká" aniž by jej zajímal a souvstažnost s obsahem článku a hlavně reaqlitou, pak mi připomíná soudce, který soudí vraha z brutzální vraždy a nejvíc mu na té vraždě vadí, že vrah použil ke spáchání činu starý rezavý nůž místo nerezu.
Prostě pána zajímá jakýsi předpis , nikoli čtenář.
Pro mne žumpalistika. Jako vyšitá.
18. 10. 2010 | 20:50

stejskal napsal(a):

Ale kdež, pane vlku.

Jenže Vy (nakonec ani já) nejsme žádnými čtenářskými archetypy. Každou chvíli dostávám maily, proč sem nepíše tento a proč ne jiný. Proč nemáme blog o kynologii, ichtologii, mykologii, astronomii, okultistice, astrologii.

Každý chce číst něco jiného, je stále méně lidé, kteří chtějí číst všechno, ke všemu se vyjádřit, zaujmout pevný názor.

Vůbec nekoncipuji zdejší stránky tak, aby to jeden člověk všechno stíhal číst (ani já nečtu všechny blogy a reakce pod nimi, a to na to mám asi nejvíce času ze všech). Nazajímají mne všechny. Chci, aby si každý mohl vzdělanější a vnímavější čtenář (pro ně jsou blogy určeny) najít, co ho zajímá. A zároveň jsem stíhal udržet debaty bez zásadních excesů.

Řada lidí můj nápad s oslovením kanditátů podle všeho uvítala, pro ně sem jej vymyslel. Ti, co kandidátské texty nechtějí číst, nechť je přeskočí. Udělám to možná také tak.

Ad titulky: není žádný předpis, prostě takto dlouhý titulek nemůžete do pčíslušného boxu napsat, admin systém Vám to nedovolí (stejné to bylo ve všech denících, kde jsme pracoval)

Titulek není přesné vyjádření stavu, je to něco, co má sdělit, o čem zhruba bude text, aby si jej čtenář přečetl. Má to být co nejvýstižnější zkratak, ne suchý zdlouhavý popis.

Jiní by se možná zase ohradili proti titulku "Vzniká Nečasova daň na solární proud: Může být i 30%". V textu se dočtete, že o tom přemýšlí mezirezortní expertní tým, o tom, že by to to zamýšlel, premiér, ani slovo (nejde mi o tento či jiný konkrétní titulek, dodal jsme ho jen pro ilustraci různých pohledů).

Ale žumpalistika to možná je. Alespoň pro Vás :-)

Pro mne úplně normální, zajímavě formulovaný titulek, který připoutá k článku (proto jsem psal o tom návodu k použití, titulky jsou žánr sám o sobě; a samozřejmě to nevylučuje, že celá řada z nich je hloupých a dokonce i zavádějících).

Libor Stejskal
18. 10. 2010 | 21:09

Tenco napsal(a):

"Levice zvítězila, pravice prohrála. Quo vadis ? "

Už mi haraší. Ale novinář by měl klást otázky, ne ?

Platam umí klást otázky. Ten jimi dokonce bičuje.
Já nejsem tak umravněn, jako on.
Smůla. Mám se jít picnout ?

Ne.
18. 10. 2010 | 21:09

hoven napsal(a):

filipII
v době vzniku senátu byla proti jediná strana - ODS v čele s Klusem. jak už to v tehle zemi bývá, dostal Klaus nálepku mocichtiveho centralisty , který se snaží blokovat demokratické instituce. hlavně od socanů.
18. 10. 2010 | 21:12

arlon napsal(a):

no nazdar, pane Stejskale,
žumpalista jako vyšitý a vy se s tím ztotožňujete výrazem - "zajímavě formulovaný titulek, který připoutá k článku" ....
Doporučuji vám zpátečku, studenou sprchu a vlčí kapky.

vlk - nedá se nic dělat, vlku, tady můžete sledovat, proč by zde byl váš bloging potřebný. Aby se žumpálníci a žumpoláci nemohli tak jednoduše sdružovat jako třeba kolegové Lipold a Stejskal na této úrovni.

lex - když sem může psát KVS, zvládnul byste to také ne?
18. 10. 2010 | 21:44

štěpánka napsal(a):

pro p. Stejskala,
... tleskám Vám. Výborný nápad ;-)
18. 10. 2010 | 21:53

Dáša N napsal(a):

Všichni kandidáti na senátora určitě mistrně nevládnou perem a sepsáním své úvahy pověří některého z nájemních písařů, jak tomu bylo v antice. Tuto službu prý provozovali na tržištích pod palmami. Bohužel mi vypadlo, jak se jim tehdy říkalo.
18. 10. 2010 | 23:32

znalec napsal(a):

Naprostý souhlas pane Stejskale. Volební odpovědnost voličů vzrůstá a je třeba ji podněcovat. Není důležitý momentální výsledek, ale vývoj názorů obce. Chce se mi říct povznášení názorů, ale tím si nejsem jistý.
19. 10. 2010 | 00:06

im napsal(a):

Na prvním kole těchhle senátních voleb mě potěšilo, že zas o pár procent víc voličů (v roce 2008 39,5%, tento víkend 44,5% voličů) nechalo nadávání, zvedlo se od kafe, píva a počítačů a šlo dobrovolně k volbám. Zase o pár procent lidí, kteří se zajímají o věci vezdejší a není jim jedno, kdo je bude zastupovat.

Každý krok, který ještě víc umožní upřesnit si názor na budoucí senátory, je užitečný a vítaný. Myslím, že pan Stejskal měl rozumný nápad. Díky.
19. 10. 2010 | 00:26

skeptický napsal(a):

DáŠa

Říká se jim tak dodnes.Notář,lat.notarius,angl.notary nebo scribe,něm.schriber čili škrabal.
Nebo nemyslíte náhodou gigola pro manželku?
19. 10. 2010 | 02:16

skeptický napsal(a):

P.S,
Egypťané jim říkali sesh.
19. 10. 2010 | 03:45

Anuszka napsal(a):

Drazí, pane Vlku a pane Lexi, nevím, jestli tomu jasně rozumím:

Panu Lexovi připadá divné, že editor a duše v jednom těchto blogů se snaží přinést nová témata, že si všiml, že bude druhé kolo voleb a napadl ho pěkný nápad oslovit bojující senátory, protože si naivně a myslím, že správně, myslel, že by to někoho mohlo zajímat.Pan Lex však soudí, že si tím chce jen zvýšit návštěvnost a že mu o blaho voliče jde až v druhé řadě. No to je jasné, každému prodejci vysavačů jde hlavně o to, abychom neměli doma ten příšerný brajgl a o zisk až dlouho dloho potom...:-)jen pan Stejskal je výjimka a chtějí po něm v práci, aby se snažil o větší zájem, větší návštěvnost, větší zajímavost pro čím dal širší okruh lidí...prostě děs běs boje na volném trhu bez špetky skutečného zájmu o lid:-)

Pane Vlku a Vy jste mě dnes opravdu rozesmál: stěžovat si na přehršel blogů, které pak ani nestačíte číst, natož pod ně psát a nazývat to "nadvýrobou slov" svědčí o tom, že si umíte udělat legraci sám ze sebe - klobouk dolů:-)

Ale abyste tomu správně porozuměli Vy, pánové, jsem moc ráda, že tu jste:-)

Hezký den.
19. 10. 2010 | 08:36

Lex napsal(a):

Anuszka
Dík! Tak nějak to vidím. Ale umění těch prodejců spočívá v tom, přesvědčit co nejvíce potenciálních zákazníků, že jim jde o blaho těch bordelářů, protože vlastně i "ztráta" je kšeft. Jakže to psal Ota Pavel o svém otci?
19. 10. 2010 | 10:25

Anuszka napsal(a):

V tom případě je pan Stejskal obchodník roku, pane Lexi, protože mám někdy pocit, že si tady lidí myslí, že je to tu věřejný prostor pro vyjadřování našich urputných názorů, placený z našich daní:-) a úkol pana Stejskala je nám dobře sloužit /každému samozřejmě jinak/ :-)))
19. 10. 2010 | 10:58

Lex napsal(a):

Anuszka
A přitom, jak se mýlíme! Je to jejich prostor k vyjadřování jejich názorů, protože my potřebujeme vést, my potřebujeme to světlo (či toho vůdčího skopce), za kterým jít, přece.
Anuszko, považuji tenhle portál z diskusních, na který jsem kdy zavítal, za nejlepší z hlediska regulace "akčnosti" diskuse. To je jednoznačně zásluha Libora Stejskala. O samotné diskusi, o úrovni těch příspěvků to neplatí. Ale když jsme u pana Stejskala, všimla jste si, jak vyskakovoval jako čert z krabičky, jen jsem naznačil, že primárně má zájem na tom získat ty "polosenátory" to medium samé (jistě, všimla, vždyť o tom byl Váš vstup). On to také ví dobře, ale jako dr. Plzák - "zatloukat, zatloukat, zatloukat". "Ať žije blaho národa vzešlé z mediální osvěty (a propagandy)!"
19. 10. 2010 | 13:41

Ivan Hochmann napsal(a):

Pane editore,...začínáte mě pěkně štvát.

S Vaším Facebokem i s tímto hovězím nápadem.
Jste agilní jako dvanácterák v říji.

Podívejte co jste způsobil!:
Všimnu si jen některých bonmotů:

Pepa Řepa: "Hlava pomazaná."
Básník Luba:
"Senátor - pro občana,
normotvor-ný vzor?!"
Lex:"...hulvátů a nadávačů - ad hominem".
Editor:"Ostatně každý počin "žumpálisty" musí z logiky věci zavánět".

No bylo by toho více, ale vše podstatné napsala Anuszka,jen se pozapomněla zeptat divého psa jakéže to číslo má ona úspěšná Famiglia?

Jinak lze též Aktuálně presentovat výrok chilského horníka:
"Jste horší než 69 dnů pod zemí".

Maucta , Ivan.
19. 10. 2010 | 15:45

stejskal napsal(a):

I já Vás zdravím, pane Hochmanne ;-)

Libor Stejskal
19. 10. 2010 | 16:23

Elena napsal(a):

Dobrý deň, Vážený pán Stejskal,

ponevač veľavažennemu pánu Lexovi a Veľavážennemu pánu vlkovi, sa nepozdava úroveň tunajšých diskterov,

pripominaju Vám neustale , ak sa nezlepši inteligencia čechov,, tak opustia Váše stranky,

nemohol by ste najať team vedcov, ktoré by opravovali príspevky tunajšých nevzdelancov na cca úroveň vlka a Lexa , aby ste si ich dokazal nejako udržať, aby Vám aj nadalej boli loajalne.
19. 10. 2010 | 16:38

Líný černý pes napsal(a):

to autor :
Nápad to není nejhorší.
Osobně jsem se před chvílí vsadila, že 80% z Vám došlých a zveřejněných příspěvků bude přetaženo z volebních programů a 20% budou jejich úpravy. Nový text nepředokládám. Porovnání provede počítač. Jestli vyhraju, dám vědět, jestli prohraju, sázku zatluču ;)
19. 10. 2010 | 17:13

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní pso,

;-)

Libor Stejskal

P.S. Něco se chystá, že by ta konečně už ta hospoda :-)
19. 10. 2010 | 17:31

Ivan Hochmann napsal(a):

Paní im,

vy ještě nemáte o českém senátu jasno?
Já si myslím, že máte.
Já mám také.
Soused má též,a přesto volil toho oranžového cyklisty(Regec).
Ptal jsem se ho proč a odpověděl mě,- že když už měl lístek ve schránce - tak ho tam hodil.

Ivan.
19. 10. 2010 | 18:42

im napsal(a):

Víte, pane Ivane, já jsem coby ženská tuze zvědavá a hrozně ráda se nechám překvapit. No to víte, ženské, znáte je.

Naposledy volilo v 2. kole do senátu necelých třicet procent voličů. Bída bídoucí.Kde je ten sportovní duch?
http://www.volby.cz/pls/sen...

Mmmm u ankety pana Stejskala budu trošku optimističtější než paní LČP, kterou tady srdečně vítám, a dovolím si doufat, že nějaký pretendent na senátorskou židličku snad bude schopen napsat něco osobnějšího, třeba přímo z vlastní hlavy .
19. 10. 2010 | 22:01

učedník napsal(a):

Dobrý nápad, editore. Vlastně by mělo být pro budoucí senátory samozřejmé využít prostor všude, kde mohou voliče přesvědčit, že jsou skutečné osobnosti a budou posuzovat a rozhodovat veřejné věci s jistou dávkou senátní potenciální nadčasovosti a svébytného přístupu.

I když dost prostoru zbývá i pro vyvažování politických rozhodnutí mezi Parlamentem a Senátem ke kýžené rovnováze, která je nejlepší zárukou udržet zemi jako slušné místo pro život. Snad to tak bude jednou i fungovat :).

Jejich příspěvky mohou leccos napovědět.
19. 10. 2010 | 22:09

jaryn napsal(a):

Dobrý den pane Stejskale,
něco z dnešního Aktuálně:

20.10.2010
Praha - Debata o integraci milionů přistěhovalců v Evropě nabírá na obrátkách. V mnoha zemích ve volbách sílí strany, které jsou nepřátelské proti imigrantům. Angela Merkelová o víkendu prohlásila, že ,,multikulturní model v Německu selhal." Němci, Nizozemci či Dánové stále častěji hovoří o tom, že kdo chce v jejich zemi žít, musí ovládat jejich jazyk a uznávat jejich hodnoty. Podívejte se v naší mapě, kdo to vlastně ti tak často zmiňovaní přistěhovalci jsou, odkud přišli a kolik jich kde je.

Nestálo by za to otevřít debatu? Nebo vrcholem tématu bude několik let starý náborový článek Fr.Kostlána "Multikulturalismus nemá alternativu" ?
Je opravdu touha domácího obyvatelstva po dodržování a respektování zažitých hodnot a tradic "rasismus a xenofobie", nebo smysluplný způsob přežití společnosti v míru a klidu?
20. 10. 2010 | 08:16

Líný černý pes napsal(a):

tostajskal:
dejte vědět, kdy bude rojení a kde, musím si zajistit přiložení do kamen a nakrmení zbytku smečky.
20. 10. 2010 | 12:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy