Lehká vylepšení (po drobné změně)

06. 01. 2011 | 11:13
Přečteno 5550 krát
„Pane Stejskale, začínám si na novou grafickou podobu blogů pomalu (ještě to drhne) zvykat. Zejména mě potěšilo nové (dnešní?) vylepšení – větší chlíveček na psaní příspěvků,“ napsala mi včera milá paní im, čtenářka, která tyto stránky navštěvuje již několik let.

Mě zase potěšil její vzkaz (a to jsem včera zaznamenal i jeden, který mírně upravenou grafickou podobu blogů, jednoznačně vítal. Před necelým měsícem jsem ji zde představoval pod titulkem Taková drobná změna). Možná její slova odrážejí mínění i některých dalších z Vás, kteří změny v úpravě těchto stránek kritizovali. A nutno říct, že v řadě případů i dle našeho soudu zcela oprávněně.

Všechny kritické poznámky jsme zaznamenali, vyhodnocovali, přidali i nějaké vlastní a to nejdůležitější nakonec zapracovali do těchto stránek.

Kromě toho, že se k blogům vrátilo datum, viditelný odkaz na archív všech textů autora, rozšířilo se textové pole pro psaní příspěvků i počet blogů na titulní stránce (z dvaceti na pětadvacet), můžu dnes představit i další dvě vylepšení.

V modré liště nahoře najdete odkaz Nejnovější texty blogerů, který vás odvede na abecední seznam autorů a jejich dosud poslední publikovaný blog. Dostanete se na něj též přes zarážku Co vám možná uniklo vpravo dole pod rubrikou Doporučujeme. Jak patrno z předchozího, může Vám tento seznam pomoci vyhledat aktuální texty Vašich oblíbených autorů, i když už nejsou vidět na titulní stránce.

Vpravo nahoře vedle zarážky NEJČTENĚJŠÍ ZA 7 DNÍ přibyla další záložka – NEJDISKUTOVANĚJŠÍ. Pokud na ní kliknete, zobrazí se vám odkazy na čtyři blogy, o nichž se v posledních sedmi dnech nejvíce debatuje (některé texty jsou zároveň nejčtenější i nejdiskutovanější, ale ne vždy to platí. Byla škoda, když ty druhé často brzo zapadly).

A ještě jednou bych chtěl upozornit na dvě drobnosti, které již nějakou dobu fungují.

Na konci jmenného seznamu všech blogerů naleznete odkaz na Dlouhodobě neaktivní blogy. Sem přesouvám blogy, do nichž už jejich autoři nepíší, popřípadě ty, u nichž se aktivně rozhodli své psaní ukončit a souhlasí s přesunem do této rubriky (někteří ale žádají, abych všechny jejich již napsané texty smazal, v čemž jim po uplynutí několika měsíců vyhovím).

Hledáte-li , zda je mezi blogery někdo konkrétní, nemusíte projíždět seznam všech autorů. Stačí zadat jeho jméno do políčka Hledejte blogera (vpravo pod Nejčtenějšími blogy). Po prvních třech písmenech se vypíší všichni, jejichž jména na tato tři písmena začínají (např. –kla- zobrazí Petra Klána, Václava Klause, Kláru Samkovou a Kláru Sutlovičovou – jak vidno, systém si moc nedělá hlavu s diakritikou ani s rozlišením křestního jména od příjmení ;-), ale jako pomůcka pro rychlou orientaci to není k zahození).

Doufám, že alespoň některým z Vás přijdou tyto drobné úpravy vhod. Všem se asi zavděčit nepodaří (zřejmě nikdy), ale budeme se snažit postupně připravit i další úpravy, které ve svých příspěvcích nejčastěji navrhujete.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

LessPure napsal(a):

Je to krok k lepšímu. Hlavně odkaz Nejnovější texty blogerů. Jen tak dál.
06. 01. 2011 | 11:23

skeptický napsal(a):

Pane Stejskale,

Proč mi to připomíná ten vtip jak ve štetlu Icík dostane doživotní návštěvu svých příbuzných,a jde si stěžovat k rebemu,že se to nedá vydržet.
Když si stěžuje už dlouho,ten mu poradí,ať si vezme do domu kozu.
O týden později ať si tam vezme i slepice,a vydrží to měsíc.
Pak ať je zase z domu vyndá.
Pak se ptá,jaký to je ?
Rebe,nebe!

A ty blogeři abecedně jsou pořád vyblitý,rabboni.
06. 01. 2011 | 11:35

arnazach napsal(a):

Pane Stejskal, opět se zdržím stanoviska na grafické změny, ty jsou koneckonců podružné. Co mně chybí, je eliminace paranoidních bloků Frantiska Adamce a bloků vážného humoru DH, které rozbíjejí věcnou diskusi.
06. 01. 2011 | 11:39

stejskal napsal(a):

Já vím, proč Vám to připomíná ten vtip, pane skeptický (ale vysvětlování by bylo příliš dlouhé a nezáživné, navíc jsem tu různé variace na dané téma již několikrát psal ;-)

Ale jsem rád, že Vám ani řadě dalších diskutérů nejsou tyto stránky lhostejné, glosujete, co se na nich děje, a tím se je snažíte společně se mnou posouvat ke stále zářnějším zítřkům ;-)

Seznam je "vyblitý" a "vyblitý" zůstane. Naše estetické cítění je poněkud dekadentní, a to se odráží i v grafické úpravě těchto stránek (četl jste Comte de Lautréamonta? Tam je obrazů vycházejícíh z gastrologických záležitostí celá řada. A taky je to umění ;-)

Hezký den

Libor Stejskal

P.S. Nikomu jinému bych to zde asi takto nenapsal, ale vím (po těch dvou třech letech naší komunikace), že Vy to ode mne (snad) vezmete.
06. 01. 2011 | 11:46

Carlos V. napsal(a):

Pane Stejskale, uznávám, je to lepší.

Vcelku mi ještě vadí, že konec diskuze není na konci stránky, ale dva PgUpy nad. Seznam blogerů v pravém sloupci se mi hodil víc.

Nelíbí se mi ono zvýraznění "zvýhodněního" blogu - to se kupuje za peníze (to bych chápal) či důležitost přidělujete Vy ?

Možná by fotky mohly být o chloupek menší.

Jinak Díky.
06. 01. 2011 | 11:50

skeptický napsal(a):

Stejskal

Moc korumpuje,absolutní moc korumpuje absolutně.
A pomsta sladká pro lidi i pro zviřátka.

Staré židovské rčení praví dejte šlemielovi razítko,a myslí si,že je vláda.

Nikomu jinému bych to zde asi nenapsal,ale etc...
06. 01. 2011 | 11:52

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane arnazachu,

diskuse zde rozbíjí kde co (třeba neschopnost či neochota některých diskutovat), proto se do eliminace podobných jevů příliš nehrnu (ona vůbec eliminace je v těchto záležitostech dost ošidná věc).

Texty pana Adamce jsou trochu něco jiného. Ty se dají jednoznačně klasifikovat jako "tapetování" (angl. "flooding"), což je spam, a tudíž se odstraňuji, kdykoliv na něj narazím.

Systémově mu mohu zamezit jen jedním jediným způsobem (pan Adamec nepoužívá pevnou IP, není tudíž možné mu sem zablokovat přístup): zavést registraci přispěvatelů a těm, co budou porušovat zdejší pravidla, třeba spamovat, ji zrušit. Zatím se mi do toho stále ještě nechce (a daň za to je pan Adamec, to že musím hlídat, aby tu vše nezaplavil svými off topic litaniemi a ruční mazání komerčních spamů, které dokáží obejít náš antispamový filtr).

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 11:55

stejskal napsal(a):

To máte recht, pane skeptický. Uvědomuji si to. Ale pocit je to slastný, věřte... ;-)

Pane Carlosi, jaké zvýhodnění máte na mysli?

Pokud jde o citát či rubriky Doporučujeme, vybírám do nich texty já. Že by mi za to někdo mohl platit, mne nepadlo. Ale stojí to za úvahu, přeptám se blogerů. Pane profesore, co Vy na to? ;-)

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 11:59

hoven napsal(a):

ted už snad bude i profesor spokojenej......
06. 01. 2011 | 12:05

Carlos V. napsal(a):

Pane Stejskale, rubrika Doporučejeme mi nevadí, to je schované dole a neobtěžuje.

Spíš onen citát/odkaz psaný italikou ...zbytečně rozbíjí a znepřehledňuje seznam.
06. 01. 2011 | 12:11

skeptický napsal(a):

Stejskal

To jsou ty endorfiny.Včera jsem si to našel,co to je.Lekl jsem se totiž,že tu diskutéři jedí inteligentní mořské savce.(To jedno s mne ssere,asi to tu jazykozpytci z Ústavu změnili v boji proti nacismu-jako obvykle až po válce).

Druhá cesta k navozování slastných pocitů a endorfinům je,když Vám někdo doporučí to go and get intercoursed.
Obvykle mi nemuseli říkat dvakrát,když bylo kam.
06. 01. 2011 | 12:14

rejpal napsal(a):

Osobně jsem neměl problém s předchozím designem blogů a nemám ho ani teď /větší pole pro příspěvky vítám/. Daleko horší je situace se spamery, mulťáky a jinými "plevelátory" diskusí. Myslím, že samotná registrace problém neřeší, pokud nejsou diskuse moderovány. Pokud jsou, dá se to udržet v mezích i bez registrace (osobně by mi nevadila, pokud bych nemusel dříve, než něco napíšu, sbírat nějaké dukáty nebo dělat jiné skopičiny). "Jen" to vyžaduje konstatní investici trpělivosti a času.
06. 01. 2011 | 12:16

stejskal napsal(a):

Děkuji, pane rejpale,

budu o té moderaci přemýšlet :-)

Pane skeptický,

s postupujícím věkem se někteří z nás daleko raději opájejí raději mocí než těmi průniky ;-) Tak nějak to vyžaduje méně námahy ;-)

Ty stížnosti adresujte panu Cvrčkovi, třeba se jimi budou jazykozpytci zaobírat a pomohou Vám problémy, které Vás sužují (a možná i zužují), vyřešit.

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 12:23

rejpal napsal(a):

stejskal
Já myslím, že to, co děláte, se moderováním nazvat dá. Občas někoho naštvete, člověk se taky musí trochu hlídat, aby nenapsal něco, kvůli čemu by svět přišel o brilantní příspěvek, ale stačí porovnat tyhle blogy se spoustou jiných diskusních fór, a rozdíl vidět je.
06. 01. 2011 | 12:28

Bolek napsal(a):

rubrika - Nejčtenější za 7 dní · Nejdiskutovanější

uvádět jen 4 nejčtenější a 4 nejdiskutovanější je až příliš málo. Zvýšil bych na 7 - max.10.
06. 01. 2011 | 12:30

Béda napsal(a):

Oceňuji zlepšení a uvítal bych, podobně jako pan skeptický, výraznější seznam blogerů.

Ještě kousek a bude to stejně kvalitní jako původní verze.

Zlepšovatelům držím palce.
06. 01. 2011 | 12:38

Tenco napsal(a):

Stejskal
Dobré odpoledne.
Pane Stejskal, dost mi to trvalo, než jsem u blogera dobabral k archivu jeho blogů.
Seznam dosavadních článků je fajn /i když není k prolinknutí, ale to asi má své technické limity/, ale hypertext na "archiv" je umístěn podle mě z hlediska uživatele špatně .
Nešlo by to - dát odkaz na "archiv" nad "seznam dosavdních článků " ?

Mějte se.
06. 01. 2011 | 12:38

stejskal napsal(a):

Ano, pane Bolku,

také bych byl raději, kdyby se tam vešlo více textů. Budu o tom s kolegy programátory hovořit.

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 12:38

Válečný štváč a vrah z Wallstreetu napsal(a):

Doufám, že na registraci přispěvovatelů nedojde. Udělali ji na Lidovkách a na Psu, a hlavně na Psu tím zlikvidovali zajímavou komunitu diskutujících.
06. 01. 2011 | 12:39

Ládik!!! napsal(a):

Dobrý den,
beránku, děkuji,
marně jsi neumíral,
děkuji, děkuji, děkuji, děkuji, děkuji...
06. 01. 2011 | 12:39

vaclavhorejsi napsal(a):

Pane Stejskale,

dekuji za vyrazne pozitivni zmeny; opravdu jste me prekvapil.
Take bych se primlouval za zvyseni poctu tech nejctenejsich a nejdiskutovanejsich (viz Bolek), ale neni to nic zasadniho.

S dosavadni vysi odmeny za ctenost a diskutovanost jsem celkem spokojen (http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=9395), jedno Ferrari mi zatim staci, pan Mihalco svedomite pleje jahody... ;-).

..
06. 01. 2011 | 12:40

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Tenco,

seznam a archív Vás dovede na stejnou stránku (tedy tu, o níž píšte), ten archív ukrytý dole je teď vlastně trochu zbytečný (ale neškodí).

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 12:41

Ládik!!! napsal(a):

... a ještě jedno vylepšení:
mazal bych příspěvky, kde je mezi řádky prázdný řádek - to je horší, než psaní textu velkými písmeny. Děkuji 5x.
06. 01. 2011 | 12:42

rejpal napsal(a):

Válečný štváč a vrah z Wallstreetu
V čem vidíte principiální problém registrace? Půjde spíš o možné (nikoli nutné) následné podmínky.
06. 01. 2011 | 12:42

skeptický napsal(a):

Stejskal

Ano prosím,jsme na tom stejně.Jen v sebeobraně.
S dvacetiletými milenkami jsem skončil po šedesátce.

Vy jste i vtipnej,a to si dovolíte tady tři roky tajit?
A doma to vědí?

Na co se můžeme my starci těšit,že nám někdo dobře odoperuje prostatu?Nepiju,nikdy mne to neoslovilo,vlastní otec mi řekl,že ta moje neodolatelnost budou prachy,manželku jsem ulovil na celoživotní úspory,po svatbě zjistila,že jsem neměl na mysli peníze,a navíc to dlouho nevydrželo,doma mi říkali unser lieber Trottel,maminka mi dávala na krk řízek,aby si se mnou hrál aspoň pes.Co Vy víte o životě,jste stále mlád a krásen.

Mile jste mne překvapil,že jste nic neslíbil,a slib dodržel.
06. 01. 2011 | 12:42

vaclavhorejsi napsal(a):

Pasne Stejskale,

zapomnel jsem rici to nejdulezitejsi:
ROZHODNE podporuji myslenku, ze byste mel dostavat specialni priplatek za funkci "sensora" - dejte nam prosim vedet adresu vasich nadrizenych, kterym bychom mohli adresovat petice v tomto smyslu!

..
06. 01. 2011 | 12:44

stejskal napsal(a):

Díky, pane profesore,

od Vás, který moji práci sledujete opravdu pečlivě http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=11707, mne to těší dvojnásob ;-)

S tou odměnou si ale nerozumíme. Teď chci ferrari pro změnu já ;-)

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 12:44

voroshilov napsal(a):

Ladik:
To jsi teda kryjes esami!
06. 01. 2011 | 12:47

arnazach napsal(a):

Vím, pane Stejskal, že je rozdíl mezi DH a Adamcem, nicméně prolistujte si diskusi pod posledním T. Haasem. Ať si DH žertuje, ale krátce. Já mám rád srandu a zajímají mě jiné názory víc než mé vlastní, protože jenom z nich se můžu poučit. Mně nevadí, když někdo krátce zaútočí na autora, ostře se vymezí. Ale toto? Je to velmi zajímavý článek a diskuse pod ním rozbita na padrť.
06. 01. 2011 | 12:49

skeptický napsal(a):

Václav Hořejší
Profesore
To si v Newarku sedí čtyři kloučci na zíďce,koukají na ulici,a jeden povídá : Až budu velkej,budu doktorem,a koupím si Meďoura.
Druhej povídá,až já budu velkej,budu právníkem,a koupím si Poršáka.Třetí povídá,já budu bankéřem,a koupím si Ferrari.
Čtvrtej povídá,já budu jako moje sestra kouřit,ta má všechny tři.
06. 01. 2011 | 12:49

Tenco napsal(a):

Stejskal
O.K. Nevšiml jsem si, že u každé položky v sezmnamu je prolink "...zde".

Připojuji se k výzvě pana profesora Hořejšího.
Ale hned Ferrari ?!?
To ne.
Nadměrné bohatství křiví lidské charaktery.
BMW by mělo stačit.
06. 01. 2011 | 12:51

stejskal napsal(a):

Vědí, pane skeptický, respektive už na to přišli.

Jedním z možných důsledků je, že žena si nedávno pořídila svůj vlastní laptop (to jsem si výjimečně nevymyslal a nic na tom nemění fakt, že se jí ho za pár dnů podařilo zcela odstřelit poté, co do něj vylila dvojku šedé rulandy a místo snahy o vysušení pokračovala bohorovně v chatování. Už šetří na nový ;-)

Pane profesore,

až toho zde buud mít opravdu plné zuby a rozhodnu se pro změnu, zveřejním zde mail, kam nadřízeným posílat petice za zvásšení mého platu ;-)

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 12:52

skeptický napsal(a):

P.S.
Profesore
Jít panu místodržícímu přes hlavu by mohlo být ošidné.
06. 01. 2011 | 12:53

Sladký napsal(a):

Arnozachu, čím konkrétně DH rozbíjí diskusi? Jeho příspěvky rozhodně patří k tomu nejlepšímu a nejoriginálnějšímu,co zde nacházím- což se o těch vašich v žádném případě nedá říct.Bohužel.Přesto mne ani nenapadlo uvažovat,aby byly vaše příspěvky (nebo příspěvky jiných diskutérů,které se mi líbí ještě míň) eliminovány.
Založte si svoje diskusní stránky a tam si eliminujte koho chcete.
Pane Stejskal, chvála Vám a chválabohu za tento diskusní prostor.
06. 01. 2011 | 12:55

stejskal napsal(a):

Pane arnazachu,

stanovat limit na počet či délku ironických replik mi skutečně nepřijde jako cesta správným směrem. Mě zase dost vadí to poštěkávání (anonymní) na neanomyního autora. Ale též je nemažu ani na ně nestanovuji limity.

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 12:56

stejskal napsal(a):

Díky, pane Sladký. l.s.
06. 01. 2011 | 12:57

rejpal napsal(a):

Sladký
Souhlasím. Navíc mají nádech tajemna - člověk přemýšlí, jak dalece je to míněno vážně.
06. 01. 2011 | 12:57

skeptický napsal(a):

Stejskal

takže manželka Vás zastupuje,aby si milenka myslela,že jste v práci?
Vy jste jak ten Uljanov.
Ten řekl manželce,že jde za milenkou,milence,že jde za manželkou,zalezl na půdu,a učil se a učil se a učil se.

V rodině může chlastat jen jeden,a blbej bejt taky jen jeden.
Zastanu 50% domácích povinností.Jak jste na tom?
06. 01. 2011 | 13:02

Sladký napsal(a):

Těší mne, rejpale že to též takto vidíte. Ten člověk píše naprosto brilantně, téměř dokonale.Myslím si, že ironii či sarkasmus dokážu poměrně snadno a rychle odhalit, ale DH jsem minimálně dvakrát naletěl. Nestydím se za to, ten chlap je mistr.:o))) No a v neposlední řadě nastavuje zrcadla rétorice a ideologii současné pravice a jejích stoupenců a ukazuje, jak příznačně se podobá rétorice a ideologii (zdánlivě) dávno minulých let.
06. 01. 2011 | 13:06

stejskal napsal(a):

Já už tyhle mimikry nepoužívám, pane skeptický.

On to pan Uljanov od jisté doby před paní Krupskou též už neskrýval (to jsou ty výhody neomezené moci ;-)

100%, moje paní na domácí práce moc není.

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 13:07

voroshilov napsal(a):

Zadny chvalozpev:Odkazy uz nefunguji,vkladani obrazku neni mozne(Zahradnik v komatu),textove okno pripomina vytahnutou plazmovou obrazovku!
Bylo by lepsi netrapit diskutery seznamem blogeru ale poridit nove rubriky:Politika,Kultura,Udalosti,Veda(p.Horejsi)...s odkazem na hlavni stranku)kam muze kazdy klikat na oblibena temata!
06. 01. 2011 | 13:13

skeptický napsal(a):

S.
Nojo,ale on měl Francouzskou nemoc,a měli rozvod od stolu a lože.
06. 01. 2011 | 13:14

skeptický napsal(a):

P.S.
Nebo ta neomezená moc je totéž jako nemoc.Proto se asi říká nemocný mocí.
06. 01. 2011 | 13:17

stejskal napsal(a):

Fungují, pane voroshilove.

Ale jinak než dřív (několikrát jsem vysvětloval, proč to tak musí být).

S těmi rubrikami máte pravdu. Usiluji o ně už delší dobu (podle zaměření pisatele a podle toho, na jaké téma je blog i.e. třeba Blogy ekonomů a Blogy o ekonomii. O zvláštní rubrice p.Hořejší jsem zatím neuvažoval, ale zvážím to ;-) Pevně věřím, že si mi na tom podaři s programátory dohodnout letos.

Pane Skeptický,

myslím, že Naděždě Konstatinovně křivdíte. S panem Uljanovem to navzdory různým jeho chorobám vytržela až do jeho smrti.

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 13:26

voroshilov napsal(a):

skepticky:
To byla Marxova kletba,Uljanov mel pilne studovat dejiny kapitalismu a ne behat v Parizi a Curichu po nevestincech,i kdyz tam mozna hledal inspiraci pro utlacovany zensky proletariat.
06. 01. 2011 | 13:27

Válečný štváč a vrah z Wallstreetu napsal(a):

Pro Rejpal:
podívejte se na podmínky registrace na Lidovkách, či Psu a pochopíte můj odpor k registraci.
06. 01. 2011 | 13:28

voroshilov napsal(a):

Valecny stvac:
To opravdu nechapu,proc vam poradnym obcanum v rodne zemi dela problem vyjit z anonimity,to je spise problem pro nas cizinci:mne,Elene nebo Honolulu,mame vice duvodu neprat registraci,pro vas jenom drobna zmena!
06. 01. 2011 | 13:34

skeptický napsal(a):

Já mám takový dojem,že ty registrace jsou k tomu,aby přitahovaly mainstreamové nudniky,kteří se chtějí zviditelnit,česky bórink.

Některé stránky ,kde registrace není nutná o vás stejně vědí všechno.Tam se sbírají další pěkné velezrady,jak U Palivce.
06. 01. 2011 | 13:37

skeptický napsal(a):

P.S.
Stejně tu válku nevyhrajem.
06. 01. 2011 | 13:39

stejskal napsal(a):

To jste neměl říkat, pane skeptický, to by se mohlo obrátit proti Vám... Já si tedy myslím, že jí vyhrajeme... l.s.
06. 01. 2011 | 13:42

voroshilov napsal(a):

A jeste by mohlo byt drobne vylepseni-kazdy diskuter ma svuj avatar/userpic,to by byla sranda,predstavuji avatarku hovena...
06. 01. 2011 | 13:45

skeptický napsal(a):

Stejskal

Ženským nevěřte.Ta Naděžda na něj poslala Kaplanovou,to byla vnučka vynálezce turbiny a babička toho učitele.Ta měla ale blbou mušku,někde tu psali,že ty mají být z pavího peří.

Ta přečůrala i Stalina,co jí k sedmdesátinám poslal otrávený dort,a dnes se živí na trvesty shows.
06. 01. 2011 | 13:55

rejpal napsal(a):

Válečný štváč a vrah z Wallstreetu
Jo, ale to je o těch podmínkách, které nemusí s registrací být spojeny. Nevím, kde to bylo, ale na jednom serveru byl k registraci takový manuál, kde psali. že člověk musí sbírat jakési dukátky (už neví, za co), aby mohl po nějaké době napsat dobrý den. Registrace je povinná na spoustě serverů, zabere dvě minuty a není s tím žádný problém. Spíš si jen myslím, že většinu problémů to neřeší. Urážky a sprosťárny jsou skoru všude, když to nikdo nehlídá a nemýtí. Nelepší obranou je. když člověk používá jediný nick - pak už není tak anonymní, spousta lidí ho pozná a na různé věci si nechá zajít chuť. Jenže boj s mul´táky se snad vyhrát nedá. Jen některé odhalí stejný styl psaní.
06. 01. 2011 | 14:01

voroshilov napsal(a):

skepticky:
Musim poopravit,Fanny Kaplan nema nic spolecneho z vynalezcem turbiny Viktorem Kaplanem ktery byl Nemec nebo Rakusan,skutecne jmeno zni Feiga Chaimovna Rojtblat,dcera ucitele zidovske skoly Chaima Rojtblata.
06. 01. 2011 | 14:03

JF napsal(a):

pan Stejskal: dle mého pořád je to takový velký/humpolácký a přehled úspěšných dle čtenosti jsou nějak zredukované
(počet přečtení a počet nejčtenějších (nyní 4 předtím bylo více - 8?) jsou nějak zredukované.

předtím my přišel design jemnější a přehlednější. Psal jste změnit písmo na obrazovce, ale jsem konzerva ...

- větší písmo pro příspěvky OK
- rC nejede vždy na poprvé - nejčastěji na podruhé ;-)
06. 01. 2011 | 14:03

stejskal napsal(a):

Myslíte Valerii Kaplanovou, pane skeptický?

Poté, co přestali turbíny vynášet, vrhla se prý jejich rodina na podnikání v obuvi (Francisovi a Peltonovi to udělali též). Ale jak nakonec dopadli, nevím.

Kdo, Stalin?

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 14:07

stejskal napsal(a):

A teď Vás pan voroshilov dostal ;-) ;-) ;-) l.s.
06. 01. 2011 | 14:08

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane JF,

o těch nejčtenějších jsem již psal výše.

Velikost písma záleží na Vašem nastavení (mění se opakovaným stisknutím klávesy Ctrl a plus či mínus na numerické klávesnici), velikosti monitoru apod. Každý počítač to má jinak.

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 14:11

vfischer napsal(a):

Celá prostorová dispozice a rozvržení stránky blogu včetně nesmyslně velkých fotografií a textů je navždy totálně zpackaná. Netvařte se, prosím, tak, jakože snad byste chtěli snad udělat něco pro své čtenáře, blogery a přispěvatele. Jednou vám to nějaký mistr světa nalajnoval a tak to je. Žádná "drobná" vylepšení už nic nepomohou. Jedinou devizou zdejší diskuzní platfromy je její rychlá přístupnost a možnost ihned anonymně reagovat na jednotlivé blogy. Proto je zde stále vysoká návštěvnost.

Velmi stručně několik poznámek:
celou dispozici rozdělit na

A. úvodní stránku blogů :
- průběžný seznam blogů podle data
- seznam blogerů podle abecedy
- další statistiky (nejčtenější, nejdiskutovanější atp.)

z úvodní stránky blogů volitelný link na

B. Stránka vlastního blogu - využít celou šíři strany
Fotka a krákté CV v záhlaví
Diskuze (celá šíře strany)
plus nakonec formulář pro vložení příspěvku

C. Seznam příspěvků blogera:
Fotka (fotky), plné CV
Seznam příspěvků blogera podle data.

V jednoduchosti a přehlednosti nejsou žádné čáry
06. 01. 2011 | 14:12

vfischer napsal(a):

POKRAČOVÁNÍ:
V jednoduchosti a přehlednosti nejsou žádné čáry,
jenom si pan grafik nesmí vymýšlet exhibice aby vynikl !!!
06. 01. 2011 | 14:15

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane vfishere,

řekněme, že je to něco podobného, jako jste před chvíli psal pod blogem kolegy Sedláčka ("ANO ANO !!! KORUPCE JE NEJVĚTŠÍ ŽÁBA NA PRAMENI !!!! Tak to je a tak to bude v tomto státě Absurdistán Gangsteristán a nikdo, pane blogere, nikdo tomu nezabrání a nikdo to nenapraví. !!!! ")

Všechno je to totálně zpackané a vlastně nemá cenu s tím nic dělat (stejně to nejde).

Snažím se teď s tímto pohledem na svět naučit žít... ;-)

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 14:20

Karel Kubrt napsal(a):

Pane Stejskale, není všechno zlato, co se třpytí. Natřete si stránky třeba na růžovo, svou krátkozrakost těžko zakrejete. Co je platná lepší grafická úprava, když jsou v ní uveřejňovány názory tendeční, které vyhovují vašemu vidění světa. Názorně jste to předvedl v posledním blogu pana Peha, kde jste organizoval neuvěřitelně sprosté urážení prezidenta republiky. Možná jste se tomu u počítače pubertálně smál a tleskal ručičkama. Připadal jste si jako hrdina, kopaje v houfu do pana Klause? Korunu všemu jste tomu dal svou odpovědí, že pan Pehe nijak neporušil vaše diskuzní zásady. Myslel jsem si, že vám jde o slušnou a korektní debatu, alespoň jste to sám dříve psal. Já tedy v tomto duchu mohu napsat, že Pehe je extrablb a Stejskal idiot (můj subjektivní pocit, který jako Pehe mohu doložit mnoha citacemi), neboť Pehe napsal, že prezident Klaus je patologický lhář. Ano, měl na to své subjektivní důkazy, tak měl právo u vás zveřejnit něco, co s korektností a slušností názoru nemělo nic společného.
A ještě vás o něco prosím. Nereagujte na můj komentář, o váš výsměch ve stylu 'pan Pehe, pan Stejskal ani kritici prezidenta neporušili pravidla' nemám zájem.
06. 01. 2011 | 14:23

rejpal napsal(a):

Karel Kubert
Těžko říci, zda je Václav Klaus lhářem patologickým nebo prostým. Že ale lhář je, to mohl každý člověk vybavený očima a ušima vidět a slyšet nejednou. Proč používat eufemismy vůči někomu, kdo je zrovna náhodou prezidentem (a ještě po takové volbě)? Nedělá nic, čím by si úctu zasloužil a úřad samotný ji negarantuje už od doby dělnických prezidentů.
06. 01. 2011 | 14:27

skeptický napsal(a):

Na Aktuálně Dnes mne zaujala Israelská vlajka,která se tam vyskytla hned dvakrát.Její krásné vybarvení dokázalo stránku opravdu oživit.

Pokud není možno získávat zprávy z těchto končin denně,nešlo by tu vlajku nějak zakomponovat do loga stránek,anebo tu barvu alespoň ňějak utilizovat častěji.Je oku lahodící.
06. 01. 2011 | 14:35

Karel Kubrt napsal(a):

rejpale, píšeš o něčem jiném, než já. V diskuzi by, dle mého, nemělo jít o vítěze a už vůbec ne o to, dokázat, že oponent je špatný, zlý a nelidský. Nesoudím, zda má pravdu Klaus nebo Pehe. Mluvím o tom, že urážením kohokoli vítězím jen ve svých očích a v očích houfu, který jde spolu se mnou. Napíši-li, že je Klaus patologický lhář a nemám na to soudně doložené rozhodnutí, snižuji úroveň sám sebe i následné diskuze. To, že mnozí zde diskutující, Klause nemilují, neznamená, že jej mohou, dnes tak módně, urážet. Nebo je při kritice 'náhodného prezidenta' vše dovoleno?
06. 01. 2011 | 14:40

hoven napsal(a):

ano, připojuji se k tomu hnupovi voroshilovi, bylo by skvelý, kdyby mel každej diskutující nějakou ikonku, do které by mohl vložit nějaký obrázek. je to tak i na stránkách CCN.
06. 01. 2011 | 14:42

JF napsal(a):

pan Stejskal, děkuji za odpověď, ale ten design rovněž něco vyjadřuje.

vfischer: souhlas - podstatný je ten humpolácký design - jak někde v euroasii. To je stejné jako když magistrát nedokáže uklidit chodníky v centru města, ale chce rozhodovat o opravě čističky. Nejdřív úklid chodníků pak něco složitějšího!

Pane Stejskale v Bratislavě jsem byl před cca 15 lety a vystupoval jsem na peréně posypaném místo písku pilinami. Ten dojem je ve mne doposud, mohl bych to nazvat "totálně zpackané". Kolega tam byl před 3 měsíci a první co mi řekl jsou folklórní skupiny (cikání) na peróně ... zkušenosti z firmy ve které byl naprosto odpovídají tomu co viděl na tom peróně, ačkoliv byli všichni takoví milí.

Tolik k významu design je "totálně zpackaný", z kterým souhlasím. Měřitelné to není, možná to zkousnu, ale určině nezvyknu a proboha nebudu si měnit písmo na obrazovce když všude jinde mi to vyhovuje a zatím to po mne kupodivu nikde jinde nikdo nepožadoval, jsem konzerva ...

ps: rC napodruhé jako obvykle, takže CTRL+A, obnovení a CTRL+C ;-) Takže zase na podruhé ...
06. 01. 2011 | 14:44

skeptický napsal(a):

Vorošilov

S Nějakým Kaplanem jsem chodil do ješivy.Mohl to být jeho pravnuk.
Po tělocviku ve sprchách přišel na to,že jsem gój,a práskl mne.
Mohl jsem být rabim.
06. 01. 2011 | 14:46

stejskal napsal(a):

Já se s Vámi nepřu, pane JF,

ani po Vás nic nechci (je to jen a pouze Vaše věc). Já Váš názor plně respektuji. Názor pana vfishera též (a nakonec i pana Kubrta).

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 14:47

Al Jouda napsal(a):

Jméno Kubrt mi připomnělo jméno Kunert. Pohov!
06. 01. 2011 | 14:47

Pepa z depa napsal(a):

Milý p. Stejskale, zpackané je to tady až až, by řekla moje babička a jelikož již zemřela, musíme si poradit sami. 4. odboj a Pepa z depa navrhuje začíti znova a to GENERÁLNÍ STÁVKOU VŠECH OBČANŮ ČR, kteří chtějí tuto NAŠÍ VLAST přeměniti na OBČANSKOU SPOLEČNOST a to tím, že HEDVÁBNOU ZMĚNOU dosáhnou takového stavu aby mohla býti realizována OBČANSKÁ ÚSTAVA ČR, která je uvedena jako návrh na www.vymenilijsmepolitiky.cz, kde je i její zdůvodnění a lze ji tam podle svého přesvědčení a své vůle podpořit ve veřejném referendu. A jinak jsme spokojeni s tím kolik a jak toho tady můžeme vychrliti a to i někdy pěkně naštvaní. Tak hezký den, protože to vše běží tak jak jsme předpokládali, perou se a perou, dokonce jeden již chce zase fackovat, že? A o to hlavně jde, aby se to vyčistilo zevnitř a My to potom seškrábneme zvrchu A JE TO. Tak zatím 4. odboj a Pepa z depa.
06. 01. 2011 | 14:50

arnazach napsal(a):

Sladký:
Chápu Vaši logiku. Jestliže myslitel Vašeho typu to pochopil až napotřetí, je ovšem nutno, aby pro nás hloupější DH nadále exceloval. Ať to tedy aspoň zkrátí. Pro úplnost se nicméně prosím podívejte na ten blog T. Haase a posuďte, co to s diskusí udělá.

Vidím rovněž, že máte podporu správce blogů a rejpala, kdežto jí ničí. I to mluví ve Váš prospěch. Doufím, že nejste aspoň proti eliminaci Frantiska Adamce.
06. 01. 2011 | 14:52

stejskal napsal(a):

Ke generální stávce se připojuji, pane Pepo z depa (4. odboj).

V případě nutnosti vydržím nedělat celé měsíce (možná i leta).

Hezký den i Vám.

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 14:55

JF napsal(a):

stejskal: jasně také jsem pro světu mír!;-)))

.. ano svět si prostě dělá co chce ... ale neznamená že ho nebudeme měnit (tedy měnit sebe ;-)

... ale když mi napíšete že si mám měnit obrazovku dle toho na jakých stránkách jsem, tak si myslím, že Vy by jste mohli vrátit/zjemnit a nebude žádného sporu.

ps: jsem kupodivu i na jiných než aktuálně - pokud těch "aktuálně" nemáte i víc ;-)

na www.vasevec.cz je super design a všem doporučuji! (tedy jen ten design ;-)

Vzhled stránek jste krom jiného měnili právě v momentu kdy tu jistí vlci lákali právě na tyto stránky ... ale to už fantasíruju ... ;-)))

ps2: ale chápu že nahoře taky občas něco vymyslí a nějaké drobky/drobnosti dole také nechají ;-)
06. 01. 2011 | 15:00

Béda napsal(a):

p. Stejskal,

- facelift,
- facelift faceliftu
- facelift faceliftu faceliftu...
Pokrok nezastavíš.

(z jiného soudku by se dalo napsat: - reforma, - reforma reformy, - reforma reformy reformy...)
06. 01. 2011 | 15:01

Tenco napsal(a):

stejskal
:)) :))

Konečně ta správná dávka humoru.

Díky. Minimálně o 30,- Kč zdravější a dva dny mladší.
06. 01. 2011 | 15:06

stejskal napsal(a):

Nic takového jsem nenapsal, pane JF,

mluvil jsem o změně nastavení (v prohlížeči), ne o výměně obrazovky.

Server vaševěc též vřele doporučuji, pan vlk tam jistě píše překvapivé věci. Ale ne všem takto jednostranně zaměřený server vyhovuje.

Nevím, koho myslíte tím nahoře. Sedím ve druhém patře, stejně jako programátoři a grafici, se kterými jsme tuto změnu připravovali. Nad námi je tuším učtárna a různé materiální zabezpečení firmy. Pokud vím ani oni, ani nikdo jiný do toho nemluvil (a byl jsme při tom od začátku až do konce).

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 15:11

stejskal napsal(a):

;-) pane Tenco. Ale nezlobte mne, nebo dám hromadnou výpověď a budete se tu muset léčit sami ;-) l.s.
06. 01. 2011 | 15:12

Tenco napsal(a):

Pane Stejskale, pro tyto případy máme už několik let připravenu reformu.
Brzy s ní seznámíme celou veřejnost.
Klidně si tedy jdětě administrovat třeba do Vatikánu.
My se ale v žádném případě nenecháme někým vydírat.
06. 01. 2011 | 15:18

stejskal napsal(a):

Beru zpět, pane Tenco :-) l.s.
06. 01. 2011 | 15:19

skeptický napsal(a):

Stejskal

Život pravého komunisty je tvrý,a nikdy nevíme,kdy příjde rána,a od koho.
J.V.Stalin na pohřbu Naděždy Konstantinovny.

Stalin?
Stalin

Nagooglete si KRUPSKÁ DORT
06. 01. 2011 | 15:20

zdenekb napsal(a):

p.Stejskal:

ještě jednou chválím to, že komentář se píše do stejně dlouhého okna jako se i následně zobrazuje... velký pokrok! Větších ksichtíků vedle titulků se postupně taky přestávám lekat (až na výjimky). Bloggery napravo už asi nevrátíte, co naplat, vysvětlil jste proč...

Pokud uvažujete o rubrikách, za sebe bych se přimluvil PROTI nim - už jsem si totiž dostkrát přečetl články od lidí, do jejichž "škatulek" bych asi normálně nezavítal... a bylo to přínosné.

Zdraví ZB.
06. 01. 2011 | 15:21

arnazach napsal(a):

Pane Stejskal, poděkujte nám a odejděte do ciziny.

(Pro Sladkého: To je jen vtip, ve skutečnosti si práce pana Stejskala velmi vážím a velmi by mě trápilo, kdyby několik měsíců stávkoval, neboť nic podobného jako tyto stránky neexistuje.)
06. 01. 2011 | 15:22

stejskal napsal(a):

Já tu historku znám, pane skeptický. Údajně ji v rámci důsledné destrukce kultu osobnosti šířil Chruščov (ale historicky to myslím doložené není).

Spíš jsem se ptal, kdo se živí v té travesty show. Nebylo mi to z toho Vašeho příspěvku úplně jasné.

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 15:25

Béda napsal(a):

Dovětek: připomnělo mi to Murphyho zákoník.

- Když je něco dobré, přestanou to dělat.
- Co se může pokazit, pokazí se.
- Podaří-li se odstranit jednu chybu, objeví se ihned dvě další a mnohem závažnější než chyba právě odstraněná.
- Počítač je zařízení sloužící k řešení problémů, které by bez něj vůbec nevznikly.
- Lidé se budou chovat rozumně tehdy a pouze tehdy, jestliže všechny ostatní možnosti již byly vyčerpány.
- Odstraníš - li na počítači chybu, zákonitě při tom vyrobíš alespoň jednu další.
- Počítač vám ušetří spoustu práce, kterou byste bez něj vůbec neměli.
- Jestli nějaký program funguje hned na první spuštění, znamená to, že je již zastaralý.
06. 01. 2011 | 15:26

vaclavhorejsi napsal(a):

Pane Stejskale,

podivejte se prosim na doplnek na konci meho predchoziho clanku, doufam, ze to ocenite (pro tentokrat staci jen nefinancne):

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-horejsi.php?itemid=11707

..
06. 01. 2011 | 15:29

vfischer napsal(a):

AD Libor Stejskal 06. 01. 2011 | 14:20 14:20:27
Pane Stejskale, naše slohová cvičení lze doplnit některými základními poznatky z vědeckého fekalismu. Takzvaní utopičtí fekalisté se jen domnívali, že všechno stojí za h.... , avšak vědečtí fekalisté to dnes již mohou dokázat ! A krom toho je třeba znát základní postulát z cimrmanologie: "Vyrovnat se s tím, toť základní úkol filozofie" !

Na Váš příspěvek ad Sedláček jsem Vám obšírněji odpověděl pod tímto blogem. Zvažoval jsem, zda vůbec má smysl vyjdřovat k vizáži zdješích blogových stránek. Svůj účel plní, všechno to funguje a jestli je to tak nebo jinak co na tom záleží.

Ale, přeci jen, v člověku hlodá červ otázky, proč to tak musí být a proč by to nemohlo být lepší ?? A odpověď zní většinou takto: nemohlo, protože grafik je synáček šéfa nebo jiného prominenta ........... a tak je to se vším tady u nás v Absurdistáně

Já už jsem se tím smířil a jenom si spisuju když mám čas ... ahojka :-))
06. 01. 2011 | 15:30

stejskal napsal(a):

Ještě jednou díky, pane zdenkub,

ono by se pro Vás nic nezměnilo, stránka by vypadala stejně jako nyní. Jen by pro případné zájemce někam dolů přibyly dva kratší seznamy podle specializace autora (ekonomové, politici, umělci, novináři, vědci, lékaři, pedagogogové atd.) a podle tématiky jednotlivých textů (o ekonomii, o politice, o vědě, o médiích, náboženství a církve, umění atd.) Ale samozřejmě to budu ještě promýšlet.

Hezký podvečer.

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 15:30

stejskal napsal(a):

Vystihl jste to naprosto přesně, pane profesore ;-) Díky.

Pane vfischere, na Vaší repliku v debatě pod textem Tomáše Sedláčka jsme Vám též odpověděl (tentokrát zcela vážně).

Utopičtí fekalisté je výborná přesmyčka, zapamatuji si ji a budu používat, jestli dovolíte. Rodiče našeho grafika, se kterým zde už téměř čtyři roky docela dobře spolkupracuji, neznám. Ale přeptám se ho, co dělají. Třeba to opravdu mělo na nový layout těchto stránek nějaký vliv.

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 15:35

JF napsal(a):

stejskal: nahoře myslím nahoře, jako dole je dole ... a předpokládám že Vám občas někdo něco schválí a něco neschválí ... stejně jako je to všude ... tento design bych také vymyslel, ale nechválil.

ps: něco o změně písma na mém monitoru plus mínus jste psal.
06. 01. 2011 | 15:39

skeptický napsal(a):

Stejskal

Kdo se živí?
Nagooglete si NADĚŽDA KRUPSKÁ
Musíte s dobou,excelence.
06. 01. 2011 | 15:40

santawizard napsal(a):

ahojky ve spolek.To co říkáte o blogařích se klidně může adoptovat na komentátory.Dalo by se klidně zjistit, které niky tady chodí od začátku a kam chodí nejvíce a jak často?Abecední seznam všech niků,kteří přicházejí a odcházejí nebo zůstavají,podobně jako s blogařama?K čemu by to však bylo dobré?Např.já už jsem tady komentoval na 5 stránek.Jiní už tady nakomentovali 100stránek.atd.Některé komentáře jsou ještě lepší než některé články.Někdo píše jak články ,tak komentáře ,jiný buď jenom články a nebo jenom komentáře.Nikdo však nemá čas ,aby si přečetl všechny články a všechny komentáře,to je jasné.Abecední seznam všech niků,kde by se na každého dalo kliknout a hned by se ukázalo ,kde všude ten nik komentoval a co tam komentoval by však nebylo ke škodě.
06. 01. 2011 | 15:42

Michal Macek napsal(a):

ja si uz na podobu taky zvykl ale mam jiny problem - nevim jestli se mi to jen nezda ale prijde mi ze posledni dobou je za 1/mene blogu - tim myslim ze nez sem skoci novy blog tak to trva cely den nekdy (ale bylo mozna temi svatky) a za 2/ty blogy co sou mi prijdou nejak mene zajimave nez drive,furt politika politika...ale to je taky mozna jen muj subjetivni dojem,vnevim....
06. 01. 2011 | 15:45

zdenekb napsal(a):

p.Stejskal:

Ještě jedna do-pochvala nikoliv k faceliftu, ale za nedávné oslovení paní Bečkové. Byť "z opačné strany barikády" (vzato bojovně a barikádnicky), píše vtipně a zajímavě. Chtělo by to někoho z architektů - vím, že jste marně oslovoval pí.Jiřičnou, p.Miluniće, Lukeše a jiné...

Měl bych ještě pár tipů: p. Josef Pleskot, který má za sebou úctyhodnou práci... Zrovna včera a dnes v LN vyšla strana, kde se vyjadřují osobnosti různých oborů ke krizi. Bylo osvěžující (hned vedle prázdných blábolů VV profipolitika o HDP) číst jeho názor:

http://www.lidovky.cz/pleskot-musi-byt-jinak-0bu-/ln_redakce.asp?c=A110106_123013_ln_redakce_glu

Z Brna se často, rádi a dobře (nejen) k architektuře vyjadřují pánové Pelčák a Hrůša.

Samozřejmě nezaručuji, že budou mít náladu, chuť a hlavně čas k bloggování. Jde jen o tipy.
06. 01. 2011 | 15:46

stejskal napsal(a):

Nikoliv, pane JF,

zatím mám tu "kliku", že si věci kolem blogů schvaluji už bezmála čtyři roky sám (netvrdím, že to vydrží věčně).

Dobrý den, pane Macku.

Mezi svátky blogeři opravdu psali méně než po zbytek roku. Ale jinak se počet za den zveřejněných textů moc nemění (ve všední den tak pět šest nových, když se něco děje či se to sejde, může jich být i patnáct). Mimochodem podívejte se aktualne.sk, tam mají deset za měsíc a přitom je to úplně stejný koncept ;-) Jestli blogeři už nepíší tak zajímavě? To si netroufám odhadnout, nechám posouzení nas Vás, na čtenářích.

Díky za tipy, pane zdenkub,

určitě je zkusím (nejsme si jist, jestli jsem pana Pleskota v minulosti už nezkoušel oslovit, spíš asi ano).

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 15:56

JF napsal(a):

stejskal: OK, dík za info - "one man show" ale sezení na více židlích také znám ;-)))

ps: ale předchozí design se Vám povedl přece je o něco lépe ;-) - prosím o smáznutí dnešního mého posledního příspěvku pod panem Sedláčkem i tento. díky
06. 01. 2011 | 16:04

mb napsal(a):

asi pro Kubrta ... je to černý jako kočka, srst to má jako kočka, pije to mlíko a loví myši jako kočka ... pak to zřejmě bude kočka ...

lže to kudy chodí ... za pět dní dní to neví co říkalo před pěti dny .... lže to kudy chodí ... bude to prezident republiky Václav Klaus ...

( víte když někdo řekne existuje ( elementární ) dohoda a já jsem garantem té dohody ( navíc tajné ... novináři nepátrejte!!! ) .... a pak říká že žádná dohoda uzavřena nebyla ..../

tak se to prostě okecat nedá ... ale co dím ... okecat se dá vždy a vše, jak dokazuje Kubrt .... no nic ...

http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/klaus-pred-vanocemi-existuje-dohoda-a-ted-zadna-dohoda-neexistuje.html
06. 01. 2011 | 16:41

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane mb,

debatu o panu prezidentovi bych pod svým blogem o grafické podobě těchto stránek raději neměl (myslím, že na ní máte prostoru Vy i pan Kubrt jinde dost). Děkuji.

Pane JF,

žádné diskusní příspěvky nemažu, pokud k tomu nevidím opravdu pádný důvod (což v tomto případě nevidím). Nezlobte se.

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 16:48

mb napsal(a):

ja vim a se omlouvam ... ale proletl jsem celou diskuzi ... a nedalo mi to ... zdravím ...
06. 01. 2011 | 16:57

Pepa z depa napsal(a):

Milý p. Stejskale, v případě GENERÁLNÍ STÁVKY jsem odhodlán nedělat nic, až do smrti, když to bude nutné. Ale radit to mohu, to mi jde, že? Ale zase si říkám, že když jsem již měl v životě takovou smůlu, že jsem se musel přimotat ke každému průšvihu v této NAŠÍ KRÁSNÉ VLASTI, tak proč bych neporadil co s tím, že? Do hrobu si to nechci vzíti bez užitku. A když to pomůže NAŠIM BUDOUCÍM POKOLENÍM, tak to mne hned jinak hřeje u SRDCE. A abych Vám teda řekl, ty války a to zabíjení to mne teda štve nejvíce a ještě k tomu ta hrozná zabedněnost zahraniční politiky, no radši přestanu psáti aby jste to nemusel zcenzurovati. Hezký večer Vám všem diskutujícím přeje 4. odboj a Pepa z depa.
06. 01. 2011 | 17:03

zdenekb napsal(a):

mb:
Jé, já to přehlíd!

kubrt:
Zastal bych se p.Stejskala, k "neuvěřitelně sprostému urážení prezidenta republiky" mě (ani mbéčko - viďte?) nemusí nikdo organizovat!!! :o)

Na toto téma tady už ani muk, slibuji.
06. 01. 2011 | 17:09

Válečný štváč a vrah z Wallstreetu napsal(a):

pro Rejpal:
Máte pravdu, ne všude to nemusí být takové jako na Lidovkách a Psu. Ted jsem si uvědomil, že jsem vlastně na jednom serveru zaregistrován. Tam to byla jen formalita. Ale to byla výjimka, jinak mám k tomu jakýsi atavistický odpor a registrovat se nechci.
Ledaže by na Aktualně zavedli smajlíky, ty na Psu blahé paměti významně dotvářely komunitní atmosféru. Bez nich je to jakési neosobní.
06. 01. 2011 | 17:10

Petr Havelka napsal(a):

Pane Stejskale,

jakmile Vás pochválím za předešlé změny už jsou tu změny další. Údajně k lepšímu, jak si zde notují ti, kteří před pověstným "necelým měsícem " pluli (plivali).

Není tomu tak! Ony "změny" jsou jen nadbíháním obecenstvu, ostatně stalo se to zde na Aktualně (údajně "aktualně"), zvykem. A to jsem zdejší stránky měl jako zobrazovací nyní se na mém monitoru skví about blank!§!§

Jsem tímto bezprecedentním krokem lehce pobouřen, kde skončila naše tajná dohoda? Netvrďte mi, že nebyla!
06. 01. 2011 | 17:39

Michal Macek napsal(a):

stejskal:

vidite?furt politika,klaus...misto abychom se bavili o necem skutecne zajimavem - jako treba proc po celem svete prsi mrtvi ptaci?

http://aktualne.centrum.cz/video/?id=347844

:)
06. 01. 2011 | 17:44

Béda napsal(a):

Petr Havelka,

nevím jak vy, ale já bych asi volil takovýto postup. Před první změnou bych provedl průzkum "diskusí. Pak bych vyhodnotil diskusi, hodil řeč s programátorem a provedl změny (neprovedl pokud byli všichni spokojeni).

Pak bych patrně hodil do placu variantní řešení, kde by respondenti porovnali všechny podoby - původní a všechny variantní. Na základě toho bych vybral vítěze, který se líbil většině.

Ale to nic. To jenom tak na okraj.

PS: Metoda pokus - omyl, t.j. nejdříve totální "facelift" a pak salámové opravy = dílčí evoluční změny (postupná vylepšení)
s tím, že kupř. přes vyšeptalý seznam blogerů vlak nejede, protože proto je ovšem taky jednou z možností.
06. 01. 2011 | 17:51

mb napsal(a):

to zdenekb ... rekl jste stejskalovi animukoklausovi ... a pritom me nabadate dabelskou otazkou k odpovedi ...

... kdepá ... ja mocnare urazet nechci ( natozpak sproste ) ... toho bohda nebude ...

akorat jako je v orwellovi definice svobody říci, že 2 a 2 jsou 4 ...

tak když někdo / v našem případě pouhou shodou okolností Klaus / lže ...

tak když někdo lže ... tak je prostě lhář ...

když někdo lže opakovaně ... je lhář opakovaný .... ( někdo by řekl, pathologický ....)

pak je otazkou proč to Klaus dělá, či ví li Klaus, že lže ( že je lhář ) nebo to neví ...

a pak zda Klausovi osobně vadí, že je lhářem nebo je mu to jedno / putynka ....

ale to by bylo na jinou úvahu ...

a já tu bezprecedentně plevelím stejskalovu technicko odbornou stránku ... fuj ( fuj se vztahuje k mému plevelení)

příjemný večer všem ...
06. 01. 2011 | 18:03

Ládik!!! napsal(a):

Pane Stejskale,
nešlo by oslovit křišťálového Standu Grosse k psaní blogů? Je teď bezpartijní (nezávislý) a mohl by v mnohém poradit (třeba mi, hlupákovi).
06. 01. 2011 | 19:03

buldatra napsal(a):

Protože vzhledově, když přimhouřím obě oči a všecky kuří, jsou stránky téměř dokonalé a navíc se v kuloárech proslýchá, že pan Stejskal kritiku sice přijímá, ale neodpouští, nedovolím si než konstatovat, že jsem uchvácen a zírám v němém obdivu s votevřenó hubó.

No, jeden nekontroverzní podotek, který nechci nikomu vnucovat, ale nedá mi to, bych si snad dovolil.
Vhodná by byla rubrika bez blogera, rubrika veskrze speciální, výživná, tematická, pro diletanty i odborníky, eurohujery a klimaskeptiky a obráceně, pro vědce i quasivědce, pro libovolné pohlaví, procento a věk. Pro pámbíčkáře i ateisty, zkrátka pro všechny.
Kde všichni by si byli rovni. Taková až multikulti rubrika.

Rubrika pro žrouty.
(S názvem např. „Balounův mastný koutek“), kde žrouti celého světa by mohli si, napříč glóbem i politickým spektrem, navzájem sdělovat informace a postřehy o předmětu svého zájmu-recepty všelikých poživadel z domova i svých cest a vést o tom výživnou, láskyplnou diskuzi.
Jest známo, že láska je nejpozitivnější z pozitivního a prochází žaludkem. Vysoká návštěvnost rubriky je zaručena.
Ve světě skutečném i virtuálním, plném zášti, hladomoru a násilí a vůbec, není lásky nikdy dost.
06. 01. 2011 | 19:31

Elena napsal(a):

buldatra ,

asi mi čitate myšlienky, akkurat som rozmyšľala , že si založim za jedno EURo s.r.o a budem blogovať na podobnú notu :)))
06. 01. 2011 | 20:35

Elena napsal(a):

voroshilovu posielam bojovú pesničku :))))
https://www.youtube.com/watch?v=OSpNZ_myN_M&feature=related
Раскинулось море широко
06. 01. 2011 | 20:49

stejskal napsal(a):

Pane Havelko,

neznám Vás, nic jsem Vám nikdy neslíbil a ostatně jste mne mého slibu zprostil. A vůbec, já tu vlastně nejsem. S těmi ptáky též nemám nic společného, jak se mi tu zjevně snaží podsunout pan Macek. Mimochodem hezký večer oběma :-)

Dobrý večer i Vám, pane buldatro,

ten "žrací koutek" vůbec není špatný nápad. Zkusím to promyslet (ideální by byl nějaký gurmet, který by to zastřešil). Díky za tip.

Libor Stejskal
06. 01. 2011 | 20:52

Elena napsal(a):

inač buldatra,
to nie naša prvá súhra myšlienok,
raz som sa kolobežkovala doma na terase ,
na druhý deň si to napisal v jednom svojom príspevku adresovanom mne na blogu u Pelegrina :))))
06. 01. 2011 | 21:18

voroshilov napsal(a):

Elena:
Kde na to chodis?Utesov je fain kdyz jsem totalne ozraly,slavime Rozdestvo,kazdopadne tu pisnicku uz jsem davno neslysel,je fain,diky!
Christos voskres!
06. 01. 2011 | 21:30

Elena napsal(a):

voroshilov,
pozdrav
Christos voskres! použiva sa na Paschu= Velikden= Veľkú noc,
odpoveda sa na tento pozdrav : Vo istinu voskres!

ak niečo slaviš tak Roždestvo christovo, Božie narodenie a nie vskresenie, ach jo voroshilov,

ale aj tak ťa pozdravujem s Roždestvom, samozrejme aj Mashenku s Juliou!
06. 01. 2011 | 21:52

voroshilov napsal(a):

Elena:
Ja te snad zabiju,jsem tak mimo ze mi to nedoslo co jsem napsal...Nu coze,zase tak jsem verici nejsem,dalsi bod pro tebe ze nejsem Rus?.-)To se mi uz davno nestalo!
Dekujeme,Julinka tebe take pozdravuje,Masenka s nama neni-pustil jsem ji domu na dva tydny,stejne do 10 ledna cele Rusko ma prazdniny,ksefty nepujdou a ja nemam srdce vytrhavat lidi z pohodli rodinneho krbu,vlastne mi ti svatky uz lezou na nervy ale musim to prezit!
06. 01. 2011 | 22:01

Elena napsal(a):

:))))))))) voroshilov,

u nas v Nižnem Novgorode tiež všetko vpohode :))))))
06. 01. 2011 | 22:09

JardaV napsal(a):

Pane Stejskale,povedl se Vám zajímavý tah : Seznam je vyblitý....doufejme,že to někdo
nepochopí jinak než bylo myšleno,a nezačne na Vás štěkat.
06. 01. 2011 | 22:19

Frante napsal(a):

Stejskal:

Další návrhy: Co takhle zavést nějaké bodování/známkování každého blogu? Sledovanost spíš vypovídá o zájmu o autora, nebo téma, nikoli o kvalitě. Čtenář by si ho mohl oznámkovat kliknutím na volbu 1 - 5 a u každého článku by pak byla statistika, nebo průměrná známka. Totéž by mohlo být u příspěvků - kolik lidí dalo "+" a kolik "-" (barvičky - červené číslo a zelené číslo) . Čtenáři by se tak vzájemně upozornili na zajímavé příspěvky a nemusel by každý číst všechno, nebo to vzdát a psát rovnou svůj názor (nestávalo by se tolik, že se opakuje stejný názor)
06. 01. 2011 | 22:23

voroshilov napsal(a):

Elena:
No,na to se neda nic rict nez dat pisnicku:

https://www.youtube.com/watch?v=H4NWy7WSSGk
06. 01. 2011 | 22:41

Karel napsal(a):

Nechápu proč jsou fotografie jen u prvních osmi blogerů. V čem je problém, aby byly u všech pětadvaceti?

Proč na pátém místě je blog bez fotografie a staršího data, když mohl být mezi doporučenými?
06. 01. 2011 | 23:07

Anita napsal(a):

Libor Stejskal
Dobrý den,
mimořádně budu stručná. Mě se líbila původní úprava blogů, neměla jsem žádné problémy s tou po malé kosmetické úpravě, no a teď "větší chlíveček na psaní příspěvků", no to je paráááda a moc Vám za něj děkuji. Sice jsem zjistila, že moje chyby - překlepy, interpunkce nejsou odstraněny při zvětšení rámečku, jak jsem si namlouvala, ale že je způsobena mojí roztržitosti, tedy se zároveň omlouvám. Také nemám už konečně problémy s CAPTCHOU, už vyrostl a já ho konečně přečtu.
Ještě jednou děkuji, za vylepšení, mám změny rada, stereotyp ubíjí. Přeji Vám pane Stejskale mnoho pracovního elánu, tvořivosti, nápadů, pevných nervů a především zdraví a pohodu.
06. 01. 2011 | 23:24

Viola napsal(a):

Dobrý večer,

je tu hodně příspěvků a tak nevím, zda se někdo ptal proč se čas pod příspěvkem nějak zdvojuje - mimuta : vteřina a zas minuta : vteřina : a jaký je to vlastně údaj?
setina vteřiny, ale kdyby to byla setina, tak by se objevovaly čísla od 0 do 100 a tam se objevují jen do 60.
06. 01. 2011 | 23:34

Anita napsal(a):

Frante
Zapomeňte na jakekoliv bodování, známkování jako ve škole. Známky, body jsou pouze subjektivním hodnocením hodnotitele a nemají nic společného s objektivním posuzováním kvality.
Umím si představit, jak by tam někteří "flustráti" mastili i bez přečtení mínusy.
Vždyť, ani ve škole není objektivní hodnocení nic neříkající známkou a dokonce ani neodpovídající jasně vymezeným klasifikačním řádem.
Hvízdám na 2 prsty a to silně nesouhlasně s veškerým bodováním a známkováním.
06. 01. 2011 | 23:34

Viola napsal(a):

pro buldatru,

ale vždyť takové všehochutě mohou být právě na panu Stejskalovi, jak jednou napsal
: pojďme si povídat.
06. 01. 2011 | 23:44

Viola napsal(a):

Ještě bych navrhla jen takové mini zlepšeníčko, že by se mohlo ukázat, kde se ještě u starších článků právě diskutuje, ale netrvám na tom, bylo by to také pro takovou orientaci, že to někde žije.
06. 01. 2011 | 23:48

Michal Macek napsal(a):

Gabrielle H

pozdraven bud Jezis Kristus,ale nektere drogy stvoril Buh,ty prirodni,to prece nemuze byt dilo Satana,nejaka rostlina treba.
07. 01. 2011 | 00:05

Frante napsal(a):

Anita

Je jasné že hodnocení to není objektivní a tak by to všichni chápali. Bylo by zajímavé vědět, co jsi o čem myslí většina a bylo by to oživení.
07. 01. 2011 | 00:17

arlon napsal(a):

Gábino,
ještě jste opomněla Úrok, to je ten mok a míza zároveň, jenž všechny svinstva vyživuje. Ora et labora, Gabriela. Amen.
07. 01. 2011 | 00:20

Viola napsal(a):

Michale Macku,

můžu vám odpovědět na vaši otázku, doufám, že ano, tak tedy Bůh stvořil vše dobré, ale člověku dal svobodnou vůli, což je také dobré, ale zároveň se stalo to, že na zem svrhnul satana a ten neustále o člověka s Bohem bojuje a našeptává k různému zneužívání čehokoli.
07. 01. 2011 | 00:20

arlon napsal(a):

pane Stejskale,
dejme tomu, že se to mnohým zamlouvalo předtím více, mně tedy také. Nicméně já s vámi též soucítím a beru to též jako nutné zlo a oběť systému, prostě ten pokrok nezastavíte ani sčotem, i když na něm budete umět odmocniny.
Snad se s tím už nemusíme trápit, možná by ale nebylo od věci, když pomyslím třeba na Veltlín, zatáhnout mezi blogery nějakého Křópala. Aby i s tím vínem se dalo "vzdělávat". Adamec píše i bez blogu, tak to můžete nabídnout třeba Michlovskému.....??
Pěknou noc a ráno moudřejší večera.
07. 01. 2011 | 00:28

Michal Macek napsal(a):

Viola

ano uhodila ste hrebicek na hlavicku,cili je to problem zneuzivani,takze problem lidi,ne drog
07. 01. 2011 | 00:45

Anita napsal(a):

Frante
Co si o tom myslí většina diskutujících to vyjádřuje svým názorem. Tedy snad by se mi více líbilo než hodnotit blogera, tak to by bylo lepší dávat černé puntíky nabo dokonce někdy i prasátka diskutujícím nebo taky hvězdičky, ať je to tu takové hravé. Někdy by se nemuselo ani tak moc psát a opakovat napsané. Tedy vyjádření, že s tím názorem souhlasím a nebo nesouhlasím. Všechny příspěvky se stejně nedají vždycky přečíst, tak by to aspoň pomohlo trochu vytřídit. Možná, by se i trochu stáhli ti, co jsou často mimo mísu. Jen nejsem přesvědčena, jak to tu tak někdy bývá, jestli by se tu na konec nesoutěžilo o "borce prasátek" :)
07. 01. 2011 | 02:37

PatientO.T. napsal(a):

Na jednom blogu Adamec, na druhém Hejtmánková...

Vsadili jste se, kdo toho tady vylepí víc?
07. 01. 2011 | 07:58

rejpal napsal(a):

Anita
No, ono je to taky dvojsečné. Na některých serverech to je a hned se seskupí partička, která píše jen proto, aby získala co nejvíc kladných puntíků. Načež zaplevelí diskusi debatami o tom, kdo jich má víc.
Já bych to nechal, jak to je, maximálně bych zviditelnil IP adresu. V některých případech to pomůže v orientaci.
07. 01. 2011 | 08:22

Anita napsal(a):

rejpal
Asi jste si nevšiml smajlíka,byla to jen reakce na Frante. To víte, že bych si hned na svůj příspěvek naklikala aspoň 10 hvězdiček :)))
07. 01. 2011 | 09:39

rejpal napsal(a):

Anita
Oni by vám zatrhli tipec. Znemožnili by opakované klikání z jedné IP, aby nemohlo dojít k manipulaci s tak zásadní věcí. Musela byste velebit a proklikávat příspěvky jiných, patřičně to ve svých zdůraznit, a hvězdičky by přišly. Smajlíka jsem si všiml, ale na tak závažné téma přece nejde diskutovat nevážně! (-:)
07. 01. 2011 | 09:49

Anita napsal(a):

rejpal
Tak jo , tak vážně, já bych ze své a jenom jedné IP adresy neklikala. Protože zas tak vážně všechny věci neumím prožívat, tak raději odkráčím. Mějte se pěkně a neberte se tak moc vážně, mohla by vás rozbolet hlava. Pá,pá,pa
07. 01. 2011 | 11:25

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Frante,

bodování příspěvků či karmu, obvyklou na jiných stránkách, bych zde nerad zaváděl. Důvod velmi přesně vystihla paní Anita ve své replice. Vytipovávám sem lidi, které považuji za zajímavé (či mám za to, že je důležité znát jejich názory) a popravdě řečeno je nemíním vystavovat podobným hodnocením (teď mám na mysli spíše ty, kteří nejsou mediálně známí, ale dělají něco užitečného, co třeba většinu ani nezajímá. Z mého pohledu jsou jejich texty zde stejně důležité jako třeba blogy ministrů).

V tom se tyto stránky liší od jiných, kde může mít blog kdokoliv a v té záplavě je podobné hodnocení nutné alespoň k minimální orientaci.

Dobrý i Vám den, pane Karle,

fotografie jsou u prvních osmi blogerů, což je zároveň průměrný počet textů, které se denně objeví (někdy samozřejmě více, jindy méně, blogeři si texty publikují sami - tedy mohou, pár se jich to ale odmítá naučit ;-), takže pořadí neovlivňujeme). Čtenář, který se podívá jednou denně na tento web tak má jakýsi základní přehled o tom nejaktuálnějším.

Další odkazy, tedy starší cca. čtyřiadvaceti hodin, jsou již menší, bez fotografie, aby se jich na titulní stránku vešlo co nejvíce (kdyby byla u každého fotografie, vešlo by se jich méně, jak tomu bylo v předchozí úpravě). Což je myslím škoda, protože texty, které spadnou z titulni strany blogů, již prakticky nemají moc šancí, že si jich někdo všimne (tedy kromě poutáků).

Hezký den, paní Anito,

díky (a nejen za to, co jste napsala o případním hodnocení blogů ;-)

Dobrý den, paní Violo,

já (a zřejmě i drtivá většina čtenářů) ten čas vidím normálně. Problém asi bude v nastavení vašeho prohlížeče. Zkuste si změnit velikost písma.

S těmi odkazy na "živé diskuse" by to určitě bylo výborné, má to ale jeden háček. Ony jsou živé prakticky všechny (tedy kolem jedenácti tisíc). Sem tam nějaký spam totiž prolomí antipamovou ochranu a vloží pod blog příspěvek, tedy i pod ty, které zde někdo uveřejnil před dvěma třemi lety. U aktuálních textů je pak mažu ručně, ale u všech prostě nemám šanci. A zabránit tomu nikdy zcela nejde, spamy jsou v takto koncipovaných otevřených debatách vždy o krok napřed před programy, které je hlídají. Takže odkaz na "živé debaty" asi bohužel mít nebudeme.

Hezký den, pane arlone,

díky, Vašeho soucítění si považuji :-) Sommeliéra jsem sem již lákal nejednoho, zatím bezúspěšně. Snad to jednu vyjde.

A nakonec dobrý den i Vám, paní Gabrielle H.,

děkuji za přání (též Vám přeju vše dobré). Nicméně vzhledem k tomu, že jste i přes mé upozornění identické texty umístila pod celou řadu blogů, byl jsem nucen je jako spam smazat.

Díky všem za postřehy, dotazy i připomínky. Není v našich silách všem vyhovět, ale velmi mne potěšilo, že řadě lidí zjevně nejsou tyto stránky lhostejné.

Libor Stejskal
07. 01. 2011 | 12:28

Viola napsal(a):

Pane Libore Stejskale,

můžete mi napsat, co je pod Vašim příspěvkem? Já tam mám O7.O1.2O11 / 12:28 12:28:14, to souvisí s nastavením velkosti písma?
07. 01. 2011 | 13:10

PatientO.T. napsal(a):

Já to vidím stejně:

Viola napsal(a):
Pane Libore Stejskale,

můžete mi napsat, co je pod Vašim příspěvkem? Já tam mám O7.O1.2O11 / 12:28 12:28:14, to souvisí s nastavením velkosti písma?
07. 01. 2011 | 13:10 13:10:43
07. 01. 2011 | 13:27

stejskal napsal(a):

Aha, paní Violo,

toho jsem si nevšiml, omlouvám se (myslel jsem, že se Vaše poznámka týká data v záhlaví blogu).

Díky za upozornění, jdu to řešit.

Libor Stejskal
07. 01. 2011 | 14:04

Viola napsal(a):

Nemusíte se omlouvat pane Libore Stejskale

hlavně, že jsme se dokázali domluvit. :-) Ale ten údaj se třemi časy se mi líbí více, i když nevím, jak se ten třetí jmenuje. První jsou minuty, druhý jsou vteřiny a třetí ?
07. 01. 2011 | 14:21

stejskal napsal(a):

To jsou pikosekundy, paní Violo (používám je ke sledování času, během něhož vyřizujeme stížností čtenářů ;-) ;-) ;-)

Libor Stejskal
07. 01. 2011 | 15:21

jaryn napsal(a):

Poněkolikáté jsem vlezl na tyto blogy a.... pane Stejskale - NE!
Vraťte mi starou, přehlednější verzi!
Proč si myslíte, že větší je lepší? Připadá mi to jak mužský syndrom malého přirození. Když se zdá malej, vycpu si alespoň poklopec, ne?
Kdysi jsme na základce hráli takovou hru. Někdo našel a řekl nějaký zeměpisný název z mapy, a pak se hrálo, kdo ho dřív na mapě najde. A víte - nejhůř se hledaly ty velké nápisy, ne ty malé...
Už mě to lítání očima po monitoru nebaví. Oční rozcvička a prdlajz z toho.
Nové tváři blogů dávám naprosto jasný palec dolů. Bohužel.
07. 01. 2011 | 15:45

skeptický napsal(a):

Tohle není vycpaný poklopec,to jsou srolované noviny.
07. 01. 2011 | 15:58

ZAM napsal(a):

IP adresy sem nevrátí a nevrátí! A přitom v diskuzích pod články jsou. Proč?
07. 01. 2011 | 16:02

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane jaryne,

ten zmiňovaný syndrom možná opravdu mnohé vysvětluje, promyslím to.

Mimochodem očima není třeba nikam létat (tedy ne více než v předchozí verzi, už jsme to tu vysvětloval.

Libor Stejskal
07. 01. 2011 | 16:03

skeptický napsal(a):

P.S.
Pikosekundy? Skutekně?
07. 01. 2011 | 16:04

skeptický napsal(a):

Jestli má nškdo doma divadelní kukátko nebo triedr,dá se použít i obráceně.
Je to psychologická válka.Právě jsme se podvědomě zmenšili na polovinu.
07. 01. 2011 | 16:13

stejskal napsal(a):

Protože toto je jiný systém, pane ZAM.

Zatímco spamkillery v redakčním adminu zachytí prakticky všechno, v tomto systému, který se nazývá NUCLEUS a je pro blogování vhodnější, dokáží spamroboty funkci, která IP zobrazuje, velmi efektivně znežít (už jsem to tu několikrát vysvětloval, Vám).

Mimochodem všiml jste si, že tam ta adresa není celá (tedy myslím v debatě pod články), takže podle ní stejně nic nezjistíte. Nikoho podle ní nedohledáte (a to dokonce ani ten zlomek čtenářů, kteří používají stále stejnou IP adresu).

Stejně je mi záhadou, proč zrovna Vy plédujete za zobrazení IP adres. Když zde před nějakou dobou pan vlk napsal, ve kterém městě žijete (protože si to zjistil podle tehdy ještě dostupné IP), naléhal jste na mne, abych tuto informaci smazal, že do debaty nepatří (měl jste pravdu, i když město, kde žijete, se dalo zjistit prostým zadáním Vašeho jména do google. V jedné debatě jste jej uváděl, takže to byla Vámi zveřejněná informace. To jen naokraj).

IP se nevrátí, smiřte se s tím. Není pro to jediný důvod (kdo se chce za někoho vydávat či psát pod různými nicky, dokáže to, i když se zobrazuje IP).

Libor Stejskal
07. 01. 2011 | 16:14

stejskal napsal(a):

Skutechne, pane sceptitsky (sakra, takhle napsané to vypadá jako jinotaj :-)

S Pikem komunisma to ale nemá nic společného (Rusové si tento výraz půjčili z latiny, jako třeba Španělé své Pico ;-)

S tím kukátkem to doma zkusím. Nestačí lupa? Tedy raději až po západu slunce...

Libor Stejskal
07. 01. 2011 | 16:19

skeptický napsal(a):

Lupu můžete použít na něco jiného.S pinzetou.Mívám to u postele.
07. 01. 2011 | 16:22

ZAM napsal(a):

stejskal:
Nejde mi do hlavy, že nemůžete či nechcete pochopit. I minulý systém zobrazoval IP neúplné, ale diskutér mohl zjistit, zda přehršel různých nicků nepochází z jednoho hnízda či zda oslavné příspěvky na konci některých kontroverzních blogů nevyrábí jeden člen klaky. Neužívá se vždy anonymizér, zdržuje, navíc anonymizér lze detekovat. O zneužití zobrazovací funkce spamroboty zde čtu poprvé. Individuum ´vlk´ nezjistil mou identitu ani bydliště podle IP (to u neveřejných IP nelze), nýbrž podle veřejně přístupné databáze v seznamu ekonomických subjektů. Kdybych zde nezveřejnil své jméno, nezjistil by nic. Ale ani zjištěnou adresu přinejmenším není etické veřejně šířit na fórech určených k jiným účelům, než kterým slouží zdroj. Samozřejmě beru na vědomí, že IP vrátit nehodláte, přesto se s tím nemíním smířit a nesmířím. Téměř na všech diskuzních fórech je IP v neúplné formě zobrazována.
07. 01. 2011 | 17:51

stejskal napsal(a):

Pane ZAM,

do poloviny minulého roku se zde, na stránkách blogů zobrazovaly KOMPLETNÍ IP adresy (tedy ne jako pod zpravodajskými texty), poté, co jsme odstranily proklikávací jméno, které vedlo na mailovou adresu (jejíž vyplnění ale stejně nebylo povinná, nicméně právě do políčka pro ni umisťovali "boti" své spamové odkazy), zmizela jako vedlejší efekt i IP adresa.

Osobně znovu říkám, že mi to nevadí respektive to spíše vítám.

Ten hlavní důvod jste napsal sám: "Ale ani zjištěnou adresu přinejmenším není etické veřejně šířit na fórech určených k jiným účelům, než kterým slouží zdroj". To samé platí o IP, která případného zájemce v některýchpřípadech může dovést až na jméno a přesnou adresu majitele včetně tel. čísla.

Chápu, o co Vám jde, ale zároveň zvažuji všechna "pro" a "proti". Raději budu chránit identitu pár slušných lidí, kteří si zde chtějí povídat a mají tu "smůlu", že používají pevnou adresu, takže by je každý šílenec (a že jich sem chodí) mohl identifikovat a obtěžovat. Než abych se zaobíral tím, jesti občas tonda s karlem nemají stejnou IP. Stejně to nic neznamená, může to být IP sdílená (celé firmy či instituce používají jednu IP) a stejně dobře jako Vy už podstatnou část zde debatujících čtenářů virtuálně znám, takže jejich styl vcelku dokáži odhadnout (a Vy jistě též). Navíc to zde neberu jako kolbiště, kde vítězí názor, který podpoří více lidí (byť by to bylo z jedné IP). Ale jako zdroj, kde se občas objeví zajímavá informace, úvaha či pohled a to bez ohledu, zda jej píše jeden člověk nebo deset. Nezajímá mne kvantita souhlasných či dehonestujích výkřiků, ale kvalita těch kompetentních.

Hezký večer.

Libor Stejskal
07. 01. 2011 | 21:23

ZAM napsal(a):

Pane Stejskale,
ono spíše to vypadá, že raději budete chránit identitu profláknutých individuí typu ´vlk´ s pokleslou morálkou.
Dobrou noc.
08. 01. 2011 | 00:03

Viola napsal(a):

Pane Stejskal, děkuji za odpověď,

ale není to pikosekunda, co jste uváděli a už neuvádíte viz. wikipedie: pars minuta tertia, dnes se však zpravidla sekunda už dále dělí desetinně; v některých jazycích se však slovo pro šedesátinu sekundy zachovalo, např. v polštině tercja či v arabštině ثالثة‎‎.
08. 01. 2011 | 00:25

stejskal napsal(a):

Máte samozřejmě pravdu, paní Violo,

chtěl jsem napsat attosekunda (ta se ve fyzice i jinde vcelku běžně používá ;-)

Hezký víkend.

Libor Stejskal
08. 01. 2011 | 10:53

skeptický napsal(a):

Nojo,pan Stejskal tam musí mít za sekundu,to jako za vteřinu.
Attosekunda může přerazit.
08. 01. 2011 | 13:05

Viola napsal(a):

Pane Stejskale,

také přeji příjemný víkend někde v suchu a teple.
S tou attosekundou byste si také nepomohl, to by také bylo špatně, prostě jste tam uváděli šedesátinu sekundy, což je (jak jsem si našla) ta tercja (po polsky), nebo pars minuta tertia. Mi se ten údaj líbil, málokdy se stalo, že by dva diskutující měli stejný čas.
08. 01. 2011 | 15:37

vodník Kebule napsal(a):

Dobrý den pane Stejskale,

nechci zbytečně zdržovat, tak jen krátce:

- grafická podoba blogu je mi celkem šmafu, v tom jsem asi dost barbar (spíše mně vždy zajímá obsah než fasáda - velmi doporučuji tento postup používat i u lidí)
- přestože se ozývám velmi nepravidelně a to (ne úmyslně)z různých IP adres, používám už dlouhou dobu stejný nick
- důvodem jeho používání je to(jako ostatně podle mého názoru u většiny slušných lidí), že přestože se za svoji identitu nestydím a za svými příspěvky si stojím, nehodlám dávat veřejně šanci darebákům, aby mě obtěžovali jinak a jinde, než ve virtuálním prostoru. Zatím totiž tyto dva světy (možná k překvapení závisláků) hodně rozlišuji.
- proto by mně ale vůbec nevadila povinnost registrace, pokud by byla zaručena standardní ochrana dat. To je ostatně taky jen šaškárna, jsem totiž dostatečně paranoidní na to, abych byl přesvědčen o tom, že když se dnes člověk snaží, zjistí o každém co potřebuje. Ten, komu to ještě nedošlo, marní čas a peníze snahou o něco, co už nejde. A jestli si myslí že ano a chová se na to konto jako čuně, tak dobře mu tak.

Docela mě mrzela poznámka paní Samkové v jejím "posledním blogu", která si zjevně myslí, že kdo v diskuzích na internetu nevystupuje pod svým jménem, je automaticky lump. No, taky názor ...

Přeji Vám hezký den.
13. 01. 2011 | 08:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy