Divadelní Interpelace s Tomášem Sedláčkem se představí v Brně
Nejdřív se na brněnském magistrátu zrodil nápad, že moravská metropole potřebuje cosi ke své propagaci. Vymyslet to dostala za úkol slovenská společnost Corporate Consulting Group a ta přišla se sloganem Žít Brno (magistrát to přišlo na „pouhých“ šest set tisíc plus daň).
Když pomineme skutečnost, že slogan ani to, co měl reprezentovat, se příliš neujaly (ba dokonce setkaly s negativními reakcemi některých odborníků na marketing, viz třeba článek Žít Brno, nechápat nic), město si jej navíc ještě zapomnělo zaregistrovat jako doménu.
Toho využilo několik mladých lidí, kteří by chtěli, aby to v Brně žilo trochu jinak, a o jimi provozovaných internetových stránkách ZitBrno.cz se teď ve městě a přilehlém okolí mluví jako o máločem jiném.
Akorát magistrát z toho není zrovna nadšen. Hoši a děvčata si z něj dělají vcelku nevybíravá šprťouchlata. Formou dokonalé mystifikace parodují oficiální web magistrátu, střílí si z akademického titulu primátora, strefují se do přesunu brněnského nádraží nebo nekontrolované podpory hazardu ve městě.
Kolega Adam Zbiejczuk popsal v Mediáři jejich zatím největší majstrštyk (další se prý chystá tento pátek, kdy primátor slaví narozeniny) takto:
„Největšího úspěchu skupina dosáhla článkem o přejmenování města. Podle studie City Identity (jejíž částí bylo vytvoření sloganu Žít Brno) je Brno vlastně B-blízkost, R-rozvoj, N-nápaditost, O-otevřenost (B měla být původně bezpečnost, ale počátkem července se to bez jakéhokoliv vysvětlení změnilo na blízkost). No, a protože přesun nádraží by kazil ono „Blízkost“, změní se to na „K-koncepce“… Proto se bude Brno muset přejmenovat na Krno!
Propracovanost akce byla podpořena tím, že na stránce krno.cz vznikla kopie oficiálního webu 1:1 (všude bylo jen místo Brno napsané Krno) a podobně i dpmk.cz bylo kopií stránek Dopravního podniku města Brna.“
Některé aerolinie z toho byly údajně tak zmatené, že (zřejmě na základě toho, co jim vyhodily internetové vyhledávače) ve svých oficiálních letových řádech uváděli spoje do Brna/Krna
A proč to vlastně celé píšu?
Před pár týdny přišlo pozvání od kolegů z katedry mediálních studií a žurnalistiky na brněnské Masarykově univerzitě, aby se Aktuálně.cz nějakým způsobem prezentovalo na jimi pořádaném Multimediálním dni (tímto děkuji zejména pánům Burgrovi a Maškovi).
Rádi. Vzpomněl jsem si (mimo jiné) na ty z Vás, kdo se ptali, zda by nebylo možné udělat Interpelace jinde než v Praze. Že to sem mají přeci jen daleko.
Abych to zkrátil: dohodli jsme se s Tomášem Sedláčkem, že je příležitost jak představit Interpelace v dalším z velkých měst této země.
Jejich téma jsem zhruba načrtl výše. Pozvání na ně nejprve přijali brněnský radní Pavel Blažek, místopředseda ODS, a Matěj Hollan, zakladatel občanského sdružení Brnění, člen redakčního týmu ŽítBrno.cz. Dále pak Adéla Elbel ze známé hudební skupina Čokovoko a architekt Marek Štěpán. No, a po týdnu se znenadání (zvali jsme ho jako úplně prvního) ozval i brněnský primátor Roman Onderka (ČSSD). Takže hostů bude tentokrát pět, („plentaře“ jsme do toho tentokrát netahali) .
Čili chcete si popovídat, jaké to je Žít Brno?
Proč si toto slovní spojení brněnský magistrát vybral jako slogan své propagační kampaně, zatímco jiní se mu smějí, parodují ho na stejnojmenných stránkách (které si magistrát zapomněl zaregistrovat) a pořádají kvůli němu happeningy?
A jak se vlastně v současném Brně skutečně žije? Jaké by ho chtěli mít jeho obyvatelé, jaké jeho radní a jak jej vidí třeba architekti a urbanisté?
Přijďte si tento pátek ve 13 hodin poslechnout popřípadě vyměnit si názory do atria Masarykovy univerzity v Joštově ulici číslo 10.
Těší se na Vás Tomáš Sedláček, Aktuálně.cz a předpokládám i výše uvedení hosté, kteří budou v Brně (o Brně) debatovat. Já samozřejmě též.
Když pomineme skutečnost, že slogan ani to, co měl reprezentovat, se příliš neujaly (ba dokonce setkaly s negativními reakcemi některých odborníků na marketing, viz třeba článek Žít Brno, nechápat nic), město si jej navíc ještě zapomnělo zaregistrovat jako doménu.
Toho využilo několik mladých lidí, kteří by chtěli, aby to v Brně žilo trochu jinak, a o jimi provozovaných internetových stránkách ZitBrno.cz se teď ve městě a přilehlém okolí mluví jako o máločem jiném.
Akorát magistrát z toho není zrovna nadšen. Hoši a děvčata si z něj dělají vcelku nevybíravá šprťouchlata. Formou dokonalé mystifikace parodují oficiální web magistrátu, střílí si z akademického titulu primátora, strefují se do přesunu brněnského nádraží nebo nekontrolované podpory hazardu ve městě.
Kolega Adam Zbiejczuk popsal v Mediáři jejich zatím největší majstrštyk (další se prý chystá tento pátek, kdy primátor slaví narozeniny) takto:
„Největšího úspěchu skupina dosáhla článkem o přejmenování města. Podle studie City Identity (jejíž částí bylo vytvoření sloganu Žít Brno) je Brno vlastně B-blízkost, R-rozvoj, N-nápaditost, O-otevřenost (B měla být původně bezpečnost, ale počátkem července se to bez jakéhokoliv vysvětlení změnilo na blízkost). No, a protože přesun nádraží by kazil ono „Blízkost“, změní se to na „K-koncepce“… Proto se bude Brno muset přejmenovat na Krno!
Propracovanost akce byla podpořena tím, že na stránce krno.cz vznikla kopie oficiálního webu 1:1 (všude bylo jen místo Brno napsané Krno) a podobně i dpmk.cz bylo kopií stránek Dopravního podniku města Brna.“
Některé aerolinie z toho byly údajně tak zmatené, že (zřejmě na základě toho, co jim vyhodily internetové vyhledávače) ve svých oficiálních letových řádech uváděli spoje do Brna/Krna
A proč to vlastně celé píšu?
Před pár týdny přišlo pozvání od kolegů z katedry mediálních studií a žurnalistiky na brněnské Masarykově univerzitě, aby se Aktuálně.cz nějakým způsobem prezentovalo na jimi pořádaném Multimediálním dni (tímto děkuji zejména pánům Burgrovi a Maškovi).
Rádi. Vzpomněl jsem si (mimo jiné) na ty z Vás, kdo se ptali, zda by nebylo možné udělat Interpelace jinde než v Praze. Že to sem mají přeci jen daleko.
Abych to zkrátil: dohodli jsme se s Tomášem Sedláčkem, že je příležitost jak představit Interpelace v dalším z velkých měst této země.
Jejich téma jsem zhruba načrtl výše. Pozvání na ně nejprve přijali brněnský radní Pavel Blažek, místopředseda ODS, a Matěj Hollan, zakladatel občanského sdružení Brnění, člen redakčního týmu ŽítBrno.cz. Dále pak Adéla Elbel ze známé hudební skupina Čokovoko a architekt Marek Štěpán. No, a po týdnu se znenadání (zvali jsme ho jako úplně prvního) ozval i brněnský primátor Roman Onderka (ČSSD). Takže hostů bude tentokrát pět, („plentaře“ jsme do toho tentokrát netahali) .
Čili chcete si popovídat, jaké to je Žít Brno?
Proč si toto slovní spojení brněnský magistrát vybral jako slogan své propagační kampaně, zatímco jiní se mu smějí, parodují ho na stejnojmenných stránkách (které si magistrát zapomněl zaregistrovat) a pořádají kvůli němu happeningy?
A jak se vlastně v současném Brně skutečně žije? Jaké by ho chtěli mít jeho obyvatelé, jaké jeho radní a jak jej vidí třeba architekti a urbanisté?
Přijďte si tento pátek ve 13 hodin poslechnout popřípadě vyměnit si názory do atria Masarykovy univerzity v Joštově ulici číslo 10.
Těší se na Vás Tomáš Sedláček, Aktuálně.cz a předpokládám i výše uvedení hosté, kteří budou v Brně (o Brně) debatovat. Já samozřejmě též.