Primátorka Vaňková otevřeně vyhrožuje řediteli Národního divadla
Vyhazování za názor, brutální vměšování do umělecké svobody, diktování toho, co divadla smějí a nesmějí hrát, vyčítání, že kultura moc stojí, osobní dehonestace, otevřené vyhrožování řediteli Národního divadla Brno za neposlušnost, papalášké manýry
Dnešní zastupitelstvo města Brna probíhá zatím v nejhorší atmosféře a duchem se vrací do onderkovských dob, které jsme si nikdo z kultury nemysleli, že se ještě vrátí.
Tehdy jsme s odbory Národního divadla Brno, nezávislými divadelníky či spolkem Brno kulturní čelili nápadu Onderky zavřít Jancl, aby bylo na kanály.
Dnes? S odbory Národního divadla, nezávislými divadelníky či Brnem kulturním čelíme nápadu Vaňkové zrušit Redutu, protože se sem chce přestěhovat volební spojenec primátorky, Bolek Polívka.
Diskuze na zastupitelstvu byla festivalem těch největších klišé o tom, že Národní neplatí nájem a že stojí moc, Markéta Vaňková oznámila, že podle nějakého průzkumu jsou tři největší kulturní postavy pro Brňáky Mendel, Janáček a Bolek.
Radnķ Jiří Oliva konstatoval, že teda neví, jestli je ve světě víc známý soubor Reduty nebo Bolek Polívka. Co na tom, že Reduta žádný soubor nemá. Jako zastupitel posledních 16 let si toho nestačil všimnout. Co na tom, že renomé Národního divadla Brno je momentálně nejvyšší v historii a inscenace z Reduty jsou zvány na nejprestižnější scény a festivaly světa!
Primátorka veřejně žalovala, že si Glaser dovolil nezrušit služební cestu do Prahy a nenaklusal k ní včera na kobereček.
Koalice s primátorkou v čele Glaserovi otevřeně vyhrožovala a vůbec nebyla ochotna poslouchat, že důvody, proč je přesun Polívky do Reduty nesmyslný, jsou čistě provozní, ekonomické a kulturní a že by to znamenalo obrovské finanční i kulturní poškození Národního divadla.
Oni jsou prostě dotčeni, že jim někdo racionálně oponuje, když se snaží nejhorším možným způsobem řešit problém, který si sami vytvořili, protože o velkých problémech se statikou domu, kde sídlí Polívka a Scala, se ví dlouhé roky a opravdu to není záležitost posledních týdnů.
Celé je to ze strany primátorky nedůstojná hra, u které je kulturní zájem až na posledním místě. Předání Reduty Divadlu Bolka Polívky nebo koexistování dvou zcela odlišných divadelních institucí s diametrálně odlišnými provozními potřebami v jedné malé Redutě je škodlivé úplně pro všechny.
Existuje bezpočet jiných a pro kulturu lepších řešení, které zástupci brněnské kultury navrhují, ale to by ale nesměli mít klapky do očí a kvůli tomu, že Bolek za primátorku kopal v kampani, mu dát, co mu na očích vidí. Racionální diskuzi o řešení dočasného působení jeho divadla, odmítli a celé to útočně zpolitizovali.
Vůbec nechápou, že Národní divadlo Brno je na tom dnes tak dobře právě pro to, že ho má Glaser na prvním místě, dýchá za něj, vypiplává a jen díky nasazení jeho samotného a jeho týmu se dnes může měřit s nejlepšími na světě. Primátorka a její kolegové z vedení města s rozhledem od Modřic po Adamov to ale vůbec netuší a klidně hodí kvůli jednomu soukromému divadlu celou tuhle práci přes palubu.
To, co si dnes musel o sobě Martin Glaser poslechnout, nezažil žádný jiný ředitel brněnské kulturní příspěvkové organizace od Onderky. Bylo to tak moc za hranou, že je zřejmé, že se vedení města odtrhlo od reality a v kultuře si prožijeme roky hrůzy.
(Usnesení, že se Bolek nemá přesunout do Reduty a o veřejném zástaní se ředitele Glasera, neprošlo...)
Dnešní zastupitelstvo města Brna probíhá zatím v nejhorší atmosféře a duchem se vrací do onderkovských dob, které jsme si nikdo z kultury nemysleli, že se ještě vrátí.
Tehdy jsme s odbory Národního divadla Brno, nezávislými divadelníky či spolkem Brno kulturní čelili nápadu Onderky zavřít Jancl, aby bylo na kanály.
Dnes? S odbory Národního divadla, nezávislými divadelníky či Brnem kulturním čelíme nápadu Vaňkové zrušit Redutu, protože se sem chce přestěhovat volební spojenec primátorky, Bolek Polívka.
Diskuze na zastupitelstvu byla festivalem těch největších klišé o tom, že Národní neplatí nájem a že stojí moc, Markéta Vaňková oznámila, že podle nějakého průzkumu jsou tři největší kulturní postavy pro Brňáky Mendel, Janáček a Bolek.
Radnķ Jiří Oliva konstatoval, že teda neví, jestli je ve světě víc známý soubor Reduty nebo Bolek Polívka. Co na tom, že Reduta žádný soubor nemá. Jako zastupitel posledních 16 let si toho nestačil všimnout. Co na tom, že renomé Národního divadla Brno je momentálně nejvyšší v historii a inscenace z Reduty jsou zvány na nejprestižnější scény a festivaly světa!
Primátorka veřejně žalovala, že si Glaser dovolil nezrušit služební cestu do Prahy a nenaklusal k ní včera na kobereček.
Koalice s primátorkou v čele Glaserovi otevřeně vyhrožovala a vůbec nebyla ochotna poslouchat, že důvody, proč je přesun Polívky do Reduty nesmyslný, jsou čistě provozní, ekonomické a kulturní a že by to znamenalo obrovské finanční i kulturní poškození Národního divadla.
Oni jsou prostě dotčeni, že jim někdo racionálně oponuje, když se snaží nejhorším možným způsobem řešit problém, který si sami vytvořili, protože o velkých problémech se statikou domu, kde sídlí Polívka a Scala, se ví dlouhé roky a opravdu to není záležitost posledních týdnů.
Celé je to ze strany primátorky nedůstojná hra, u které je kulturní zájem až na posledním místě. Předání Reduty Divadlu Bolka Polívky nebo koexistování dvou zcela odlišných divadelních institucí s diametrálně odlišnými provozními potřebami v jedné malé Redutě je škodlivé úplně pro všechny.
Existuje bezpočet jiných a pro kulturu lepších řešení, které zástupci brněnské kultury navrhují, ale to by ale nesměli mít klapky do očí a kvůli tomu, že Bolek za primátorku kopal v kampani, mu dát, co mu na očích vidí. Racionální diskuzi o řešení dočasného působení jeho divadla, odmítli a celé to útočně zpolitizovali.
Vůbec nechápou, že Národní divadlo Brno je na tom dnes tak dobře právě pro to, že ho má Glaser na prvním místě, dýchá za něj, vypiplává a jen díky nasazení jeho samotného a jeho týmu se dnes může měřit s nejlepšími na světě. Primátorka a její kolegové z vedení města s rozhledem od Modřic po Adamov to ale vůbec netuší a klidně hodí kvůli jednomu soukromému divadlu celou tuhle práci přes palubu.
To, co si dnes musel o sobě Martin Glaser poslechnout, nezažil žádný jiný ředitel brněnské kulturní příspěvkové organizace od Onderky. Bylo to tak moc za hranou, že je zřejmé, že se vedení města odtrhlo od reality a v kultuře si prožijeme roky hrůzy.
(Usnesení, že se Bolek nemá přesunout do Reduty a o veřejném zástaní se ředitele Glasera, neprošlo...)