Nejaktivněji si na českém trhu vedou firmy s japonskými a skandinávskými vlastníky
Z českých firem, které mají zahraniční vlastníky, jsou na trhu nejaktivnější ty, jejichž vlastník pochází z Japonska nebo ze skandinávských zemí. Mezi těmito subjekty je největší podíl těch, které mají web, a lze tedy předpokládat, že jsou snáze kontaktovatelné a záleží jim na získávání nových zákazníků. Analýza pro společnost Bisnode prověřovala tuzemské firem kontrolované zahraničními majiteli z 91 zemí světa.
To, že firmy (akciové společnosti nebo společnosti s ručením omezeným) bez vlastní webové stránky často nevyvíjejí žádnou aktivitu, potvrzuje skutečnost, že mezi těmito firmami je velký podíl těch, které mají roční obrat nižší než milion korun.
Za povšimnutí stojí fakt, že si v porovnání s ostatními vedou dobře země, které jsou považovány za daňový ráj. Do první patnáctky se vešlo Lucembursko (29 %) a Malta (25 %) a z dalších zemí například u Kypru činí podíl firem s webem 25 %, u Singapuru 24 %, u Monaka 22 % a Hongkongu 17 %.
Jak je zjevné z tabulky, naopak u společností s jordánským, iráckým či íránským vlastníkem je firemní web spíš výjimkou. Pokud seřadíme pro změnu firmy podle podílu těch, které mají obrat nad milion korun, nejhůře vychází Mongolsko (5, 75 %), opět Jordánsko (7,23 %) a Irák (7,33 %).
V přehledu si sice vedou dobře především ekonomicky rozvinuté země, nicméně neplatí to zdaleka pro všechny z nich. Na nejnižší příčce ze zemí s rozvinutou ekonomikou se umístil Izrael (8 %), následovaný Jižní Koreu (10 %), Itálií (12 %), Řeckem (13 %) a Austrálií (15 %).
Velmi rozdílné hodnoty vykazují sousedé České republiky. Nejvýše se umístilo Rakousko (30 %) před Německem (27 %), Slovenskem (19 %), Polskem (15 %) a Maďarskem (9 %). Zřídka mívají firemní web společnosti s vlastníkem ze zemí bývalého Sovětského svazu. Zde dopadly nejlépe pobaltské státy (Estonsko 17 %, Litva 9 %, Lotyšsko 7 %). V případě Ruska pak má web 4,5 % firem.
To, že firmy (akciové společnosti nebo společnosti s ručením omezeným) bez vlastní webové stránky často nevyvíjejí žádnou aktivitu, potvrzuje skutečnost, že mezi těmito firmami je velký podíl těch, které mají roční obrat nižší než milion korun.
Za povšimnutí stojí fakt, že si v porovnání s ostatními vedou dobře země, které jsou považovány za daňový ráj. Do první patnáctky se vešlo Lucembursko (29 %) a Malta (25 %) a z dalších zemí například u Kypru činí podíl firem s webem 25 %, u Singapuru 24 %, u Monaka 22 % a Hongkongu 17 %.
Jak je zjevné z tabulky, naopak u společností s jordánským, iráckým či íránským vlastníkem je firemní web spíš výjimkou. Pokud seřadíme pro změnu firmy podle podílu těch, které mají obrat nad milion korun, nejhůře vychází Mongolsko (5, 75 %), opět Jordánsko (7,23 %) a Irák (7,33 %).
V přehledu si sice vedou dobře především ekonomicky rozvinuté země, nicméně neplatí to zdaleka pro všechny z nich. Na nejnižší příčce ze zemí s rozvinutou ekonomikou se umístil Izrael (8 %), následovaný Jižní Koreu (10 %), Itálií (12 %), Řeckem (13 %) a Austrálií (15 %).
Velmi rozdílné hodnoty vykazují sousedé České republiky. Nejvýše se umístilo Rakousko (30 %) před Německem (27 %), Slovenskem (19 %), Polskem (15 %) a Maďarskem (9 %). Zřídka mívají firemní web společnosti s vlastníkem ze zemí bývalého Sovětského svazu. Zde dopadly nejlépe pobaltské státy (Estonsko 17 %, Litva 9 %, Lotyšsko 7 %). V případě Ruska pak má web 4,5 % firem.
Nejvyšší a nejnižší podíl webů podle země vlastníků firem (Zdroj: databáze Bisnode)