Zatímco v televizi běželo volební studio, začal jsem se předminulou sobotu pídit po tom, kdy a které hlavy našeho státu navštívily Zoo Praha. Nyní mám předběžný výsledek. Berte ho jako odlehčení k dnešnímu volebnímu studiu.
Dlouhou řadu výrobků, které propagují obrázky zvířat na obalech, brzy rozšíří nová značka tvarohovo-smetanového krému. Bude se prodávat v kelímcích, na nichž je vyobrazeno některé ze tří zvířat: gorila nížinná, kůň Převalského anebo gaviál indický. Na rozdíl od jakéhokoli jiného výrobku s více či méně zdařilým obrázkem zvířátka však desetník z každého prodaného kelímku tohoto krému půjde na ochranu příslušného živočišného druhu. Přinejmenším na českém trhu je to významný posun: zvířata konečně dostanou svůj zasloužený honorář.
Když si slovenský rapper Rytmus dal před časem na Instagram svůj snímek s outloněm, který pořídil během exotické dovolené, vzápětí to docela schytal. Dokonce se nechtěně stal tváří facebookové antikampaně vyzývající k bojkotu fotografování se s „roztomilými zvířaty“.
Skandální zpráva o cvičeném medvědovi, který se stal součástí programu předvánočních trhů v Praze 10, mě zastihla na cestě do Indie. Vzhledem k tomu, že podobné zneužívání zvířat je u nás zcela běžné, asi bych na ni rychle zapomněl. O pár dnů později se mi ale znovu připomněla.