Transparentnost českých veřejných financí výrazně vzrostla

06. 02. 2013 | 08:58
Přečteno 8674 krát
Poslední hodnocení mezinárodní organizace International Budget Partnership přineslo dobrou zprávu. Podle výzkumu transparentnosti Open Budget Survey 2012 se Česká republika umístila na pěkném devátém místě.

Ze států střední a východní Evropy máme nejtransparentnější veřejné rozpočty. V rámci zemí Evropské unie nás hodnotí jako čtvrté nejlepší.

Oproti hodnocení za vlád sociální demokracie se transparentnost našich veřejných financí zvýšila asi o čtvrtinu. Zároveň Česká republika postoupila o šest příček. To by se mohlo zdát málo, nicméně hodnocení v roce 2012 se týkalo sto zemí světa, zatímco v roce 2006 jen asi padesátky. Při stejném počtu bodů jako v roce 2006, kdy se hodnotil rok 2005, bychom se nyní umístili asi až 23. za Ruskem a Ugandou.

Transparentnost je nesmírně důležitá pro zahraniční investory -pokud někomu půjčujete peníze, potřebujete znát pravdivé informace o jeho hospodaření. Vysoká míra transparentnosti se pak odráží na nízkých nákladech na obsluhu státního dluhu a Česká republika má nyní skutečně rekordně nízké úrokové sazby. Investoři ji totiž považují za důvěryhodnou a transparentní zemi.

Kritikům připomeňme, že současná vláda přijala řadu opatření, která přispívají k větší transparentnosti veřejných rozpočtů, i když se v metodice Open Budget nemusí přímo projevit. Kromě zveřejňování veškeré dokumentace k veřejným zakázkám mohu ve svém resortu zmínit například zveřejňování monitoringu hospodaření obcí či první „rozklikávací rozpočet“ centrálního úřadu státní správy.

Pokrokem bude i publikace dat ze Státní pokladny v průběhu letošního roku. Zde bude mít veřejnost k dispozici velmi podrobný pohled do útrob veřejných rozpočtů a současně nástroje k analýze těchto dat. Těsně před spuštěním je Registr smluv, který umožní nahlédnout nejen do dokumentace k „malým“ veřejným zakázkám, ale i ke smlouvám jiného charakteru, například pronájmu.

V českém mediálním prostoru může docházet k různým zkreslením a kritika ze strany opozice nemusí být vždy korektní. Vytváří se tak nepravdivý obraz o tom, jak je u nás všechno špatné. Abychom nepropadali hysterii, doporučuji se někdy podívat na analýzy nezávislých mezinárodních institucí typu Open Budget Survey.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Michal Macek napsal(a):

dekujeme pane ministre :)
06. 02. 2013 | 09:00

Pažout napsal(a):

jako vtip dobré, pane Kalouseku. Až na to že Vám nevěřím ani nos mezi očima, můj názor je, že jste se léta podílel na rozkrádání na minsterstvu obrany a teď máte tu drzost tu něco psát o transparentnosti. Fascinuje mne hroší kůže lidí jako jste vy, ani špetka studu, ani špetka sebereflexe, ani špetka morálky.
06. 02. 2013 | 09:03

BUnny napsal(a):

To, že se rozkrádají veřejné finance transparentně, mě radostí nenaplňuje.
06. 02. 2013 | 09:10

Silvie napsal(a):

Jasně, zrovna teď zavřeli asi 25 starostů za to "transparentní" fungování.
" Nejtransparentnější" je ovšem MPSV a podnikání Drábka s Šiškou.
Hlavně že jste svorně zamítli možnost NKÚ kontrolovat obce, kraje a firmy s majetkovou účastí státu (včetně socanů).
Ten váš knížecí maskot vám bude u parlamentních voleb houby platný.
Pokud se jich tedy ve zdraví dožije.

Koukám, že jste po volbách vstal "z mrtvých".
06. 02. 2013 | 09:11

Bara napsal(a):

Hroší kůže. Speciálně tvrzená.
06. 02. 2013 | 09:12

rorýs napsal(a):

Drazí spoluobčané,
ačkoliv Vy jste všechno prožrali, prošustrovali, rozkulačili, hloupě privatizovali a mně volili....tak přesto jsem JÁ díky své dokonalosti dokázal, že nás mají zahraniční agentury za cool country.
To je fuk, že se máte jak se máte...já tomu stejně nerozumím, respektive nechci.....JÁ se pro Vás obětuji a klidně obětuji svoji politickou kariéru....teda kromě období voleb, to zkusím zase přemluvit nějakýho barona pro změnu.
Chucpe.
06. 02. 2013 | 09:14

JenTak napsal(a):

Panebože.
Petře Vlku, je tvůj!
06. 02. 2013 | 09:14

modrý edvard napsal(a):

Když mě nepochválí nikdo jinej, pochválím se sám.
Ale jinak má Kalousek pravdu. Kdybychom skončili 6. od konce, napíše o tom Sobotka /nebo Mládek, kde je mu konec?/.
06. 02. 2013 | 09:17

čert }=o) napsal(a):

Zemi těsně mine asteroid
tak se mrknem na ty analýzy
nezávislých mezinárodních institucí
06. 02. 2013 | 09:34

PB napsal(a):

A teď ještě tu pohádku O statečné (ač dosud poněkud "po fritzlovsku" uklizené) Vlastičce a ďáblíkovi Kraďouskovi!

Někteří "nejlepší" ministři financi by mohli být ještě lepší, kdyby je zavřeli. Aspoň by se zdarma opálili!

Pane (odtržený od reality) ministře, víte, jak byste sem přilákal více čtenářů? Kdybyste nám - jako chlap (nikoli jako dasavadní Kalousek) - konkrétně napsal, jaké soukromé komerční zájmy jste mohl mít na všech armádních zakázkách jako ministr ČR.
Pokud jste opravdu věřící - jak nám pořád mediálně cpete - můžete totiž porušovat jedno z přikázání Desatera.
Ale, ostatně, nechť rozhodne Nejvyšší ...
06. 02. 2013 | 09:41

Neudržitelný napsal(a):

Ach jo, nějaké opravdové argumenty proti Kalouskovo tvrzení nikdo z diskutujících nemá, tak se tady bude jen spílat a nadávat.
06. 02. 2013 | 09:48

jo napsal(a):

Kalousku, NEPROVOKUJ!!!
06. 02. 2013 | 09:57

culter napsal(a):

nevím, na vážkách jsem , neb v našem Třešňáckém hlaholíku vyšly zcela jiná čísla
06. 02. 2013 | 10:02

čert }=o) napsal(a):

Neudržitelný
no a vo tom to právě je =o)
to nechápete?

návrh přečíst si analýzy
nezávislých mezinárodních institucí
padá pod stůl neboť to dá práci
a nedej belzebub aby byly pravdivý
06. 02. 2013 | 10:03

donal napsal(a):

Všechno špatně
Rekordně nízke úrokové sazby u státního dluhu nejsou z důvodu nějakého hodnocení nějaké agentury kterou nikdo pomalu nezná to je velký omyl a klam tyto nízke sazby jsou z jiných důvodů a těch je několik ,ale ten nejzákladnější je ,že ECB sráží na dluhopisovém trhu tyto sazby na nízkou úroveň tím ,že nakupuje dluhy a to i dluhy tzv.toxické pokud by to ECB nedělala dávno bychom viděli sazby už uplně někde jinde.
06. 02. 2013 | 10:03

David napsal(a):

"...Transparentnost je nesmírně důležitá pro zahraniční investory..."

-----------

Když je transparentnost tak nesmírně důležitá, tak proč jste stále proti ÚPLNÉMU zrušení akcií na doručitele?

-----------

Stále platí, že - Sebechvála smrdí!

-----------

Zdrcující kritika z Bruselu: Ministerstvo financí selhalo v dohledu nad eurodotacemi.

15.11.2012

http://www.ceskapozice.cz/domov/pravo-bezpecnost/zdrcujici-kritika-z-bruselu-ministerstvo-financi-selhalo-v-dohledu-nad-eurodo

Výběr z článku:

"...Na nejlepšího ministra financí ve střední a východní Evropě Miroslava Kalouska (TOP 09) se řítí pořádná pumelenice. Jeden z 27 nejvyšších představitelů Evropského účetního dvora (EÚD) Jan Kinšt totiž veze do Prahy zdrcující zprávu

o selhávání kontrol

čerpání evropských dotací ze strany českého státu. A největší kritika se v ní koncentruje na pochybení právě ministerstva financí, jež prostřednictvím svého auditního orgánu metodicky řídí a koordinuje výkon celého systému finanční kontroly eurodotací...."

---------------

21. listopadu 2012

Brusel dnes opět zmrazil Čechům evropské dotace na neurčito, (do r. 2013 sem už žádné peníze z Bruselu nepřijdou! ) Někdo bude muset zaplatit nejméně 430 miliard Kč, proč média mlčí? EU vyzvala Nečase k rezignaci!

http://stranky-sos.unas.cz/2012/11/Brusel-dnes-opet-zmrazil-Cechum-evropske-dotace-na-neurcito-do-r-2013-sem-uz-zadne-peni.html

Výběr z článku:

"...Český premiér Petr Nečas byl spolu s ministrem financí před několika měsíci na koberečku před Evropskou komisí (EK) a dostalo se jim pohrůžky dokonce od samotného předsedy EK Barrosa, který je osobně vyzval k okamžité rezignaci i celé české vlády a jako další trest si vysloužili okamžité zastavení Evropských dotací do ČR, dokud celá vláda premiéra Petra Nečase neodstoupí.

Tohoto tvrdého kroku od EU a jejího předsedy Barrosa si vysloužili za rozkrádání Evropských dotací v česku. Evropská komise, která před pár měsíci vyslala do ČR dva eurokomisaře na kontrolu hospodaření s finančními prostředky od EU, zjistila katastrofální výsledek nejenom o tom, jak je s těmito prostředky nehospodárně nakládáno, ale i to, jak to v ČR funguje doopravdy.

....Evropská komise vystavila České republice předběžný účet.
Za špatné čerpání dotací dostanou Češi pokutu ve výši cca miliardy eur. Tato částka se ještě zvýší. Přesnou výši pokut ale ministerstva ani Evropská komise nechtějí uvést a média musí vycházet pouze z neoficiálních informací ... Sankci ve výši pětadvaceti miliard korun dostanou čtyři dotační programy. Téměř dvacet miliard nebude proplaceno programům Doprava a Životní prostředí, dalších 3,4 připadá na regionální program Severozápad. O dvě miliardy přijde i program Podnikání a inovace za pochybný systém podnikatelských podpor, které vyplácí Českomoravská záruční a rozvojová banka. Jen v neproplacených dotacích na dopravní a ekologické stavby i za program Severozápad přijde Česko celkem o 20 miliard.

O zmíněné částky se zvýší deficit státního rozpočtu, případně rozpočty Ústeckého a Karlovarského kraje, které spravují program Severozápad.

Na přímý dotaz, jak přesně velkou pokutu očekávají, přesto ministerstva odmítají odpovědět. Slíbili jsme, že budeme mlčet.."Na vaše dotazy nemůžeme odpovědět, protože se jedná o informace, které Evropská komise považuje za důvěrné a žádá, aby s nimi bylo takto zacházeno," reagoval mluvčí ministerstva financí Ondřej Jakob na otázku, jak velké sankce budou v jednotlivých programech...."

--------------

"...Investoři ji totiž považují za důvěryhodnou a transparentní zemi.

...Vytváří se tak nepravdivý obraz o tom, jak je u nás všechno špatné...."

--------------

V zájmu vyvažování informací.

Jak z výše uvedeného vyplývá, tak s tou důvěryhodností a transparentností jste to při té manipulativní sebechvále přehnal, když jste si vybral jen to, co se Vám hodí.
06. 02. 2013 | 10:06

čert }=o) napsal(a):

culter
Třešňácký hlaholík
Strakonický slintáček
Smíchovský kecal
Rumburský žbleb
Ostravsky zobaček

všechny dávají jiný čísla
to záleží na tom kdo ho vydává
jestli levoun pravoun středoun
nebo nezávisloun
o nezávislounech pochybuji
v dnešní době ještě nezávislounem
býti nelze neb jednota je v nedohlednu
06. 02. 2013 | 10:15

jura napsal(a):

transparentnost neznamená bezkorupční projekty, které se objevují ve vašich médiích denně. Máte je špatně ošéfované
06. 02. 2013 | 10:24

v + f = s + 2 napsal(a):

jak se říká, odejít se má v nejlepším. Tak kdy už odejdeš, kalousku?
06. 02. 2013 | 10:27

PB napsal(a):

Pane Neudržitelný, Vám nestačí to, co se dosud na Kalouska - nejlepšího ministra financí Země a okolí - provalilo?
To, že to někdo potom v tichosti mohl uklidit, to je realita české spravedlnosti a justice po česku.
Nepodléhejte iluzím!
Protože nemáme spravedlivé soudnictví, děláme si soudy (levněji a včas) zde sami.
Někteří z nás si již mohou představovat, že pan ministr může být obviněn (ale to se musí nejprve někdo kompetentní osmělit) a v duchu "rathovské tradice" "dán do chládku".
A někteří - jako Vy - nás zkoušejí z toho, zdali dál věříme (jejich) naivnímu a dětskému pohledu na svět, že, totiž, pokud nebyl oficiálně "postaven čelem ke spravedlnosti", musíme na něj pohlížet jako na "čistého Kalouska".
Co myslíte, že nám ZATÍM zbývá???
Dokud se s Vlastou a se skutečnostmi kolem armádních zakázek dál nic neděje, nejlepší ministr financí ztrácí voliče (měl-li kdy nějaké) a ještě více narůstá podezření, že "něco není v pořádku". To uklizení VP může být jen a jen proto, aby se vydrželo vypršení všech lhůt, které by právně mohli připadat v úvahu.
A co ty Kalouskovy padáky? Byl tehdy ministrem obrany? Měl (by) odpovídat za armádní zakázky? Kolik bylo smrtelných úrazů u (nakonec) nefunkčních padáků? Kolik stovek milionů ta zkažená "zakázka" nakonec stála? Kdo platil ten aušus?
06. 02. 2013 | 10:28

jo napsal(a):

Kalousku, transparentně koupím slepici za 1000kč je sice drahá, ale transparentní... To jsou Vaše rozpočty.
06. 02. 2013 | 10:28

krajan napsal(a):

Mirda se opět musel pochválit. To aby se na něho náhodou nezapomnělo, když byl celou prezidentskou volbu zalezlý v noře.
Místní tleskači mu jistě budou aplaudovat.
06. 02. 2013 | 10:30

prorok napsal(a):

Reknete pane Kalousku, nedelaji tam na vas natlak?
06. 02. 2013 | 10:30

Kelt napsal(a):

Neudržitelný,
ano,Nečalouska milují ratingové agentury a firma o které zatím nikdo neslyšel,tak Kalouska pochválila za transparentnost.
Doma ti,co vidí jak s touto zemí zachází Nečas s Kalousekem,či Kalousek a Nečas,tak nešetří kritikou-neoprávněnou?
Tato země je pátý kvartál v recesi,HDP nedosáhl ani úrovně roku 2008,klesají reálné příjmy,klesá výběr daní a tím příjmy SR.Klesá životní úroveň spodních deseti milionů,klesá domácí spotřeba.
Co roste:zadluženost státu,za dobu Kalouska ve funkci MF vzrostl státní dluh o 800 miliard Kč na cca 1,7 bilionu Kč,z 28%k HDP na 45%k HDP.Kalouskův rekord v zadlužení státu za jeden rok činí 198 mld.Kč.
"Zaostalé"Slovensko již druhý rok zaznamanává hospodářský růst a "do roka a do dne"se mu budeme dívat na záda,neb letos zaznamenáme opět pokles a setrvání v recesi,protože tato vláda z podstaty věci/nesourodý slepenec pologramotných ideologů,který řeší jenom svoje vnitrostranické problémy/není schopna tuto zemi racionálně řídit.
06. 02. 2013 | 10:33

dříve čtenář napsal(a):

Tak to ti za náma jsou na tom ještě hůře? No potěš koště...

Chtěl bych touto cestou poděkovat panu ministrovi za jeho vysoký standard ve vedení financí. Věřím, že i před dalšími parlamentními volbami nám přijde složenka, abychom si ujasnili, kolik jsme mu zase svou nezodpovědností prožrali!

Pane ministře, nedovolte nám prosím, abychom nám všem prožírali stále více! Vy s drábkem, bendou, kubou, stanjurou apod. přece máte na to, abyste nám systematickým zvětšováním daní snížili toto všeobecné zadlužení.
06. 02. 2013 | 10:34

Evžen Koohinoor napsal(a):

Já myslím, že to je sakra úspěch. Ale protože někteří lidé při zaslechnutí jména Kalousek okamžitě musí ventilovat svoje osobní neúspěchy nadávkami na netu, tak to nikdo neocení. Na druhou stranu je dobře, že tu je někdo jako Kalousek, jinak by si mohli jistí frustráti vybíjet svou agresivitu v reálu...;-)
06. 02. 2013 | 10:35

čert }=o) napsal(a):

v + f = s + 2

ještě má čas to nejlepší
teprve přijde
06. 02. 2013 | 10:35

Dan napsal(a):

Jen tak dál, pane ministře. Jsou i lidé, kteří umí ocenit Vaši snahu o to, abychom měli transparentní veřejné rozpočty.
06. 02. 2013 | 10:38

Baba napsal(a):

V tom případě by ovšem našinec trval na jednostranné vládě.
06. 02. 2013 | 10:49

oštěp a sukýnku z korálků pro MF napsal(a):

Tjaja, sáhib Kalousek se umět pochválit.
Jako ho Rotheremereovký tisk zvolil nejlepším ministrem financí třetího světa, teď ho zas vynáší IBP, která vznikla v Indii a zabývá se audity hospodaření v kmenových oblastech v Indii a Africe.

Alespoň se něco dozvídáme o jeho měřítcích a směru, kterým nás chce vést.
06. 02. 2013 | 10:49

franky napsal(a):

Co je člověku dáno v jeho genech, co je mu vrozeno, to se dá „herectvím“ zmírnit, nedá se však přemoci. Některých lidí je třeba se bát, když křičí, některých, když mluví sladce. Někdy je třeba se bát hlupáků, jindy zase „všeználků“, někdy je “všeználek“ nebezpečnější než hlupák. Tak jako nelze zakázat hloupost, nelze přivolat genialitu. Kalousek je, a bude jenom Kalousek.
06. 02. 2013 | 10:56

Lukáš napsal(a):

Opravdu mě těší, že se vláda ohání ratingovými a podobnými agenturami. Doporučuji shlédnout dokument Inside Job (Finanční krize), uvidíte netušené souvislosti. Např. proč ratingové agentury banku Bear Stearns hodnotili AA pár dní před krachem. Nebo Enron. Nebo AIG, Lehman Brothers. Viz také http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/213920-usa-zazalovaly-agenturu-s-p-mela-chybne-hodnotit-rizika-hypotek/
06. 02. 2013 | 11:03

Mirek K. napsal(a):

Drobná oprava v názvu článku:
Místo slova "Transparentnost" čtěte "Celková zadluženost".
Je to sice především moje zásluha, ale nemusíte mi děkovat.
Dělám to dobře a dělám to rád!
06. 02. 2013 | 11:20

šašek z Jihlavy napsal(a):

Ano, pane ministře. A co na to říká sir Huphry? Prý má stále dobrou náladu, někdy se smíchy neudrží a pobryndá se šampusem. Jo jo, po společné večeři s veselými kumpány v luxusních podnicích se lépe tráví, ty transparentní rozpočty, to byl fór dne, až všichni padali ze židlí. Hlavně, že si z nich kamarádi netransparentně ukousnou.
06. 02. 2013 | 11:21

Viola napsal(a):

"Nečasovo-Kalouskova vláda si dala název vláda boje s korupcí a rozpočtové zodpovědnosti. Obojí zní jako špatný vtip. Jak věřit vládě, že bojuje s korupcí, když byl velmi laxní ministr spravedlnosti vyhozen teprve v okamžiku, kdy začal něco dělat? A vlajková loď vlády: snižování deficitu veřejných financí? Čistý podvod. Pravice vytváří skrytý dluh na fondech EU. Zavázala se rozdat 582 miliard korun, ale velkou část těch peněz z Bruselu nedostane a bude nutné zvýšit veřejný dluh o 200-300 miliard. Kdyby se chovala čestně, tak by začala vytvářet na budoucí dluh oprávky a přiznala, že deficit loni nebyl 3 procenta, ale cca 4,5 procenta HDP. Namísto toho se Kalousek snaží přesunout tento problém do roku 2014 a dále, čti na svého nástupce, na jinou vládu."

píše pan Mládek stínový ministr financí za ČSSD
06. 02. 2013 | 11:24

Ficovolič napsal(a):

Kelt: treba uviesť, že aj hospodársky rast Slovenska doznal redukcie: pre rok 2013 z pôvodnej prognózy cca 2,1 perc. na predpokladaných 1,2 perc. (niektorí odhadujú ešte menej). Treba len dúfať, že sa Nemecko naozaj definítivne vzchopí a druhý polrok (tak ako sa všeobecne očakáva) 2013 bude obratom k lepšiemu.
06. 02. 2013 | 11:32

ZM napsal(a):

Kalousek zase mlží. To, že nějaká položka ve státním rozpočtu dostane novou "nálepku" ještě neznamená, že od té doby je transparentnější.
V Tv byl před lety vysílán dokument ČT o ruské mafii a poměrech v Rusku. Tady v ČR to samozřejmě nikdy nebylo tak divoké jako tam. Ale určité podobnosti jsou. V tom dokumentu popisuje vysávání Ruského rozpočtu jeden z poslanců. Dělo se to pomocí různých rozpočtových kapitol, např. jedna byla pod názvem- pomoc agrárnímu sektoru. Dovedu si představit, že i poslanci ČR a pracovníci MF (to znamená ministerstva financí, ne zkratka pro mafii :) ) jsou vynalézaví v tom, jak nazvat příslušné kapitoly :)
Zde odkaz na dokument
http://www.uloz.to/xYsd1Qi/vysoke-hry-ruske-mafie-3-cervena-strecha-czdab-avi
Na ulozto.cz je nazvaný jako červená střecha. Správný překlad je rudá střecha.

Jinak jak se dá něco nazval dvojím způsobem, tak jeden příklad za všechny(i když je trochu extrémní)-
Když si manžel koupí pivo a utratí z rodinného rozpočtu větší částku peněz, tak tomu taky nemusí říkat pivo, ale třeba náklady na vitamín B, který je v pivu obsažen :)
06. 02. 2013 | 11:39

Viola napsal(a):

a ještě pan Mládek

"Pokud tady po příštích volbách bude vláda vedená ČSSD, bude v programu prodeje státních obligací občanům pokračovat, neboť je to věc vzájemně výhodná jak pro stát, tak pro občany. Vlastní občané totiž nemají tendenci vydírat suverénní státy, jako to dělají aktéři finančních trhů. Občané pak mají ze státních obligací větší výnos, než když ukládají své peníze do bank či různých investičních fondů.

Nicméně nebyl by to ministr Kalousek, aby neudělal i ve správné věci, alespoň jednu „špinavost“. Tou „špinavostí“ je obejití placení daně z výnosu ze státních obligací tím, že je nominální hodnota jedné obligace 1 Kč a daň se zaokrouhluje na nulu. Něco takové nemá Ministerstvo financí ČR nikdy dělat!"

Povede to k ještě nižšímu výběru daní a tudíž to zas zaplatí chudší občané, kteří si to nemohou koupit.
06. 02. 2013 | 11:47

ZM napsal(a):

k mému příspěvku 06. 02. 2013 | 11:39 -
samozřejmě kreativitě se meze nekladou. Místo náklady na vitamín B je možné použít např. "nálepku" vitamínová léčba :)
Problém je, že v rodině je to ihned "odhaleno", ale ve státním rozpočtu je položek tolik, že není jednoduché to "rozkrýt".
Líbil se mně vtip, který v jedné diskuzi napsal Ládík-
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/david-rath.php?itemid=16672

První školní den na americké střední škole představuje učitelka nového žáka, Sakiro Suzuki z Japonska. Hodina začíná a učitelka se ptá: "Uvidíme, kdo ovládá kulturní historii Ameriky? Kdo řekl: 'Dejte mi svobodu nebo mě zabte?'" Hrobové ticho ve třídě, jen Suzuki zvedne ruku: "Patrick Henry 1775 ve Philadelphii." "Výborně Suzuki, a kdo řekl: 'Stát je národ a národ nesmí zhynout?'" Suzuki se postaví: "Abraham Lincolm 1863 ve Washigtonu." Učitelka se podívá na žáky a říká: "Stydím se za vás, Suzuki je Japonec a zná americkou historii lépe než vy!" Zezadu se ozve tichý hlas: "Polib mi prdel, zasraný Japončíku!!!" Učitelka: "Kdo to řekl?!" Suzuki zvedne ruku ruku a bez vyzvání odpoví: "Generál McArthur 1942 na Guadalcanalu a Lee Lacocca 1982 na valné hromadě firmy Chrysler." Celá třída je úplně zticha, jen zezadu se ozve: "Je mi z toho na blití." Učitelka křičí: "Kdo to byl?!" Suzuki okamžitě odpovídá: "George Bush starší japonskému premiérovi Tanakovi v průběhu oběda, Tokio 1991." Jeden ze studentů se postaví a otráveně povídá: "Vyhul mi!" Učitelka hystericky: "A dost! Kdo to byl teď?!" Suzuki bez mrknutí oka: "Bill Clinton Monice Lewinské, 1997 ve Washigtonu, Oválná pracovna Bílého domu." Další ze studentů se postaví a zařve: "Suzuki je hromada sraček!" A Suzuki opět klidně: "Valentino Rossi při Velké ceně motocyklů v Brazílii 2002." Třída zcela propadne hysterii, učitelka upadá do bezvědomí, dveře se otevřou a vejde ředitel: "Kurva, takový bordel jsem ještě neviděl!!!" Suzuki: "Vladimír Špidla ministru financí při předložení státního rozpočtu, Praha 2003..."
06. 02. 2013 | 11:48

Viola napsal(a):

"Vydáním státních dluhopisů s nominální hodnotou 1 Kč, u kterých se daň zaokrouhluje na nulu, poskytl ministr financí Miroslav Kalousek (TOP09) firmám návod, jak obejít placení daně z výnosu z obligací."

viz parlamentní listy Mládek :http://www.parlamentnilisty.cz/arena/politici-volicum/Mladek-CSSD-Ministr-Kalousek-odstartoval-masivni-danove-uniky-z-firemnich-dluhopisu-248571
06. 02. 2013 | 11:51

rejpal napsal(a):

ZM
Fakt dobrý. A neznal jsem ho
06. 02. 2013 | 11:53

Občan napsal(a):

Koukám, že drzost některých tvorů nezná hranic.

Kalousku, AŽ napíše Evropský účetní dvůr o ČR, že má přehlednou rozpočtovou politiku a strukturu, tak POTOM budu ochoten věřit tomu, že to je ASI pravda.
Pokud to ale napíše nějaká pofiderní americká lobby, financovaná ze stejně prapodivných SOUKROMÝCH fondů, beru to tak, že opak je pravdou. Že jde v podstatě jen o signál pro některé velmi "specifické investory", že jejich alokace budou v zemi s absolutně neprůhlednými financemi v bezpečí.
navíc se tadivná parta zaměřuje opět především na rozvojové země.

Takže tohle "hodnocení" má stejnou hodnotu, jako "ocenění", jehož se Kalouskovi dostalo za "nejlepší financministrování".
ČR ZATÍM stále ještě NENÍ rozvojovou zemí. Ale s vládami po r. 2006 našlápla "správným směrem" pěkně zostra.
06. 02. 2013 | 11:53

Bavor napsal(a):

Pan Kalousek nám sděluje: "Transparentnost je nesmírně důležitá pro zahraniční investory -pokud někomu půjčujete peníze, potřebujete znát pravdivé informace o jeho hospodaření. Vysoká míra transparentnosti se pak odráží na nízkých nákladech na obsluhu státního dluhu a Česká republika má nyní skutečně rekordně nízké úrokové sazby". KONEC CITÁTU. Tedy když "zahraničním investorům" "nasypeme do zobáčku" nezdaněné miliardy dividend z práce našich občanů, oni se panu Kalouskovi odmění tím, že mu "lacino" něco ukápnou, aby bylo zase ze státního rozpočtu co "transparentně" rozkrádat. A my to zaplatíme! Skutečně "nejlepší ministr financí". Jenže "nejlepší" pro koho? Pro občany?
06. 02. 2013 | 12:00

xyz napsal(a):

Ale, ale - laik žasne a odborník se diví, že by kalous ušatý už měl vole narvané až po zobák?
06. 02. 2013 | 12:01

antipolitik napsal(a):

A co kdybys nám Kalousku napsal, samozřejmě transparentně, kterým podnikatelským subjektům jsi odpustil za poslední roky daně v řádu stovek miliard? Tuším, že asi za třista miliard, viď? Média nám to nenapíšou, máš je pod palcem, ale je fascinující, že stát je na huntě a vybraným firmám Kalousek odpuští daně za víc, než jsou schodky rozpočtu. Na to máme, že? Obrat důchodce a postižený, kámošům odpoustit miliardy na daních a blábolit jaký jsme gerojové. Občanům je úplně u prde.. na jaký místo ČR nějakej Open Budget Survey 2012 umístil.
06. 02. 2013 | 12:01

Pacák napsal(a):

Pane ministře. Takže máme nejtransparentnější korupci ve střední a východní Evropě. Pokud čtete reakce na váš článek, o tom velmi pochybuji, prosím o vysvětlení proč případ MUS ztransparentuňují místo naší transparentní vlády Švycaři, a jak to vypadá s nároky Čechistánu? Bude Parkanová zpívat? Anebo se vám to podařilo netransparentně zamést pod koberec?
06. 02. 2013 | 12:03

A.Polášek napsal(a):

Míra nám káže vodu a sám pije víno.Nejvíce nám uškodilo jeho vedení ministerstva a ve všech funkcích kde se podílel.Bohužel bude velmi dlouho trvat než se z toho vylížem.Je to šedá eminence která umě tahá za provázky!Tato hodnocení jsou šikovně stvořena neb to některým skupinám vyhovuje.
06. 02. 2013 | 12:04

rejpal napsal(a):

Do transparentnosti nám ještě hodně chybí. Nemáme například sazebník úplatků. Nemáme metodický návod komu dávat, kdy dávat a jakou formu volit. Začátečník-korumpátor může mít dost problémů. Tady má legislativa velké mezery.
06. 02. 2013 | 12:05

Občan napsal(a):

Jo, a když se nám tu tak chválíte, ministře, tak co nám povíte k megazlodějně v oblasti fotovoltaiky?
Megazlodějně, která nadto byla zorganizována a spáchána úřadem, jenž jí měl zabránit?!!!

Kecy o tom, že ERÚ je "nezávislý", ale raději vůbec nezkoušejte.
Protože od cen energií se odvíjí stav ekonomiky podniků, institucí a domácností, zaměstnanost (a tím vývoj celého hospodářství) a příjmy eráru.

Takže co s tím uděláte, galaktický účetní génie?

P.S.: Rekapča mi k tomu připodotkla českoanglicky a ve zkratce, že "lacimin became". Takovouhle vizitku bych si tedy za rámeček nedal...
06. 02. 2013 | 12:08

deep throat napsal(a):

antipolik

A to ještě nevíte o tzv. Kalouskově dekretu. Důchodci smějí přecházet světly řízené přechody pouze na červenou!
06. 02. 2013 | 12:09

noctem napsal(a):

Drtivá většina našich občanů odvádí nějakých 40 let třetinu platu na sociální zabezpečení, nicméně pan Kalousek nemá na to, aby jim nějakých 15 let tuto třetinu vracel na důchodu, ergo musí ponzistům sebrat nějakých 7 mld. Kde jsou ty prachy? Dál: např. panu Kelnerovi narostl majetek ze 150 na 170 mld - o tom je ovšem zakázáno mluvit i psát. Miliardové brebendy skoro všech bank končí v cizině, protože jsou v rukou zahraničních majitelů. Stačí jenom maličko zagooglovat a zjistí se pěkňoučká řada velice podařených zlodějniček, v nichž má sám pan Kalousek nesporně prsty... Například 50 mld rozpočteno na hlavu ze zisku ČEZU znamená 5 tisíc na hlavu, 20 tisíc na čtyřlenou rodinu; jářku pane Kalousek, co takhle rok elektřiny zadarmo pro každou rodinu? A k tomu veřejné zakázky, zlaté padáky, dozorčí rady, tunely, tunely...
Jako kluk jsem se vysmíval tátovi, že jeho generace (ne on, proboha!) byla tak blbá, že volila v roce 1947 komunisty a pri procesech padesátých let putovaly archy podpisů s žádostí o trest smrti. Táta tenkrát kouk přes brejle a povídá: "Víš prd!" Pane Kalousku, jste živoucím důkazem toho, že měl pravdu. Pod vaším jménem si dovedu představit docela pěknou řádku podpisů.
06. 02. 2013 | 12:19

bitner napsal(a):

http://internationalbudget.org/who-we-are/history/

Imho LOL.
06. 02. 2013 | 12:22

Drzá zrzka napsal(a):

ČR se umístila na pěkném devátém místě. Z osmi nebo z devíti porovnávaných? :-)
06. 02. 2013 | 12:26

buldatra napsal(a):

Ano, transparentnost!
Tak je to správné, tak to má být!

Máme naději, že setrvá-li náš pan ministr ještě nějakou tu chvíli v židli své, budou i hovna průhledná.
06. 02. 2013 | 12:26

antipolitik napsal(a):

To deep throat. Mě je toho živočicha docela líto. Zdráhám se napsat člověka, protože normální člověk, tak jak si ho představujeme, tenhle tvor už dávno není.
06. 02. 2013 | 12:33

šašek z Jihlavy napsal(a):

rejpal
Na to nepotřebujete sazebník, to už ví i naše vnoučata-batolata: Vařil Kalousek kašičku na tom českém rendlíčku, tomu dal, tomu nic, tomu málo, tomu víc. A na toho maličkého se nedostalo, a tak šup, sáhnem do veřejných rozpočtů, aby se z něho nestal whistle-blower. Nikdo ani nepípne.
06. 02. 2013 | 12:34

rejpal napsal(a):

šašek z Jihlavy
Asi jsem zaostalý, já to nevím.A tak rád bych si zakorumpoval!
06. 02. 2013 | 12:42

seriózní chlapík napsal(a):

Někteří lékaři upozorňují, že přespřílišná hygiena je někdy spíš ke škodě.
Obdobné memento pocítili nejspíš i voliči v prezidentské volbě.
Pochopili, že situace je na hraně. Dle vlastního dobrozdání jednotlivých aktérů máme.

- jednoho z nejlepších ministrů v Evropě a díky jemu jedny z nejprůhlednějších veřejných financí ve střední a východní Evropě.

- místopředsedkyni vlády, která je zosobněním boje proti korupci.
její desatero priorit v boji proti korupci vyústilo v protikorupční strategii, jejíž známost již přesáhla hranice země.

- předseda vlády, jehož životní mantrou je snižování tempa zadlužování veřejných rozpočtů s cílem deficitu pod 3% HDP.

Nyní reálně "hrozilo", že budeme mít nejlepšího prezidenta po T.G.M.
Prozápadního politika evropského střihu. Světově uznávaného noblesního státníka s kontakty v nejvyšších kruzích v Rakousku i Německu.

Prostý občan najednou chápe, že se dostává do postavení charakterizovaném výrokem "mám se dobře, ale nevím co s tím".
Začíná mít psychický problém vyskytující se lidí, kteří nenadále vyhráli vysokou částku v loterii. Najednou se na něho snáší tolik pozitivních věcí najednou, že není schopen je unést.
V paradoxu, ze kterého vyvěrá zoufalství, a současně v pudu sebezáchovy volí Zemana.
06. 02. 2013 | 13:11

Karel (taky) napsal(a):

Já bych to proti panu Kalouskovi zase tolik nehrotil. Uvažte, že třeba vůbec nelže a opravdu teď vidí mnohem transparentněji do všech těch křiváren, podrazů a podmazů! A tedy v nich může mnohem úspěšněji zalovit a vytáhnout nějakého toho kapříka pro sebe nebo dát exemplárně potrestat nějakého politika ČSSD...
06. 02. 2013 | 13:14

santawizard napsal(a):

Hospodářská krize je taky krize workholismu a alkoholismu mezi buržoazii a proletariátem.Škrty jsou jako šoková terapie a schodky jsou jako finanční injekce do nebe nebo do pekla.Zadlužovat a oddlužovat se dá přirovnat k vyzbrojování a odzbrojování.V našem případě jde o životoschopnost a konkurenceschopnost českého státu a českého kapitalismu.Šťastní a úspěšní jsou ti, kteří mají velké mzdy a velké zisky ,ale nešťastní a neúspěšní jsou ti ,kteří mají malé mzdy a malé zisky.
Deflace je způsobována nezodpovědným stahováním peněz z oběho bohatýma soukromníkama ,ale inflace je způsobována nezodpovědným tiskem nových bankovek politikama.To však může být 2x horší,když se úspěšní politici spiknou s úspěšnýma kapitalistama(tady leží i korupce)Dají je hned do rukou bohatých ,které je okamžitě začnou stahovat z oběhu. Tím se prohlubuje deflace(mzdy jdou dolů)a inflace ceny jdou nahoru.Deflace a inflace vnitřně má svoji devalvaci a revalvaci vnějše.Kurz každé měny jde nahoru a dolů jako import a export.Tímto se řídí zahraniční kapitál a zahraniční dluh .Přebytek a nedostatek akce a reakce jako času a peněz ,taky znamená přebytek či nedostatek poptávky či nabídky.Protože však,nejenom ,že poptávka a nabídka je důležitá ,ale taky jak ji přijímat a nebo odmítat je důležité ,tak existuje nedostatek zboží a služeb a nebo přebytek zboží a služeb.I když prevence a represe snižuje poptávku a nabídku na černém trhu,stejně zkrachovalo jenom tržní hospodářství okolo alkoholu a tabáku.Nejvíc zadluženou zemí na světě je vojenská velmoc USA,která je taky největším spotřebitelem drog na světě. Drogy a satanová bible židoanarchistického bolševismu nebo svatá bible a křesťanské víno americkoizraelského imperialismu je jako devine revolution a holy war nejenom v USA. Všechno může být podle vzoru křesťanského vína jako pomazání a nebo podle vzoru alkoholu,který je tou drogou ve víně.I když v bibli není nic napsáno ani o vojenských kaplanech ani nic o hospodských kaplanech ,křesťanské církve nikdy v životě nesměli seminovat ani svoje vlastní hospodské kaplany ,ale museli seminovat jenom a jenom vojenské kaplany.Proto se velmi často řeší politické a hospodářské krize konfliktem mezi tak zvaným Hitlerem a Stalinem.Demokracie je jako náboženství ,ale fašismus a komunismus je jako černá a bílá mágie.Peníze ve špatných rukou mohou být nebezpečné jako drogy, ale informace ve špatných rukou mohou býti nebezpečné jako atomové bomby.Šťastní a úspěšní jsou nám příkladem ,ale nešťastní a neúspěšní jsou nám výstrahou.Finanční a zdělovací prostředky určují honbu za bohactvím a slávou.Bohactví a sláva před světem však není totéž jako bohactví a sláva před Bohem.
06. 02. 2013 | 13:28

ZdeněkJ. napsal(a):

Viola
"Vydáním státních dluhopisů s nominální hodnotou 1 Kč, u kterých se daň zaokrouhluje na nulu, poskytl ministr financí Miroslav Kalousek (TOP09) firmám návod, jak obejít placení daně z výnosu z obligací."
Na tom je krásně vidět, jaký je pan ministr křivák(pan Stejskal promine). Nedávno totiž pan ministr, který se mimochodem pasuje do role zásadového odpůrce jakýchkoliv výjimek,s pěnou u pusy v ČT vyhrožoval důchodcům, kteří se, v rámci jím zavedené výjimky o slevě na dani pro pracující důchodce, odhlásili k 1.1. z důchodu.
06. 02. 2013 | 13:43

Jim Devon napsal(a):

To je dobře, pane ministře. Transparentnost Karla Schwarzenberga po prezidentských volbách zaplaťpánbůh také, stejně tak jako Vaše a Vaší TOP09, že? Škoda, že jste k nám nebyli upřímní už před volbami do parlamentu v roce 2010.

Pecková (TOP 09): Důchodci se přizpůsobí, vždyť se narodili za války
http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/duchodci-nepotrebuji-plnou-penezenku-skrtum-se-prizpusobi.html

Poslankyně Pecková: Peněženky důchodcům nenaplníme, naplňme jim duši
http://www.lidovky.cz/poslankyne-gabriela-peckova-tvrdi-ze-duchodce-trapi-vice-spolecenske-vylouceni-nez-nedostatek-penez-iug-/zpravy-domov.aspx?c=A120504_183609_ln_domov_jkz

Schwarzenberg: Politik nemá podléhat nátlaku a „hlasu ulice“. Vysokoškolsky vzdělaný člověk s právním vzděláním je ulice. Co jsou lidé s nižším stupněm vzdělaní?
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Schwarzenberg-Politik-nema-podlehat-natlaku-a-hlasu-ulice-255283

Daniel Korte (TOP 09): ...Bbude na ně slušná část společnosti právem pohlížet jako na lůzu
http://www.parlamentnilisty.cz/rss/zpravy/Poslanci-pravice-o-odborarich-Nenavistna-luza-197884

Finančník Kalousek
http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/schwarzenberg-prachy-jsou-v-%E2%80%9Etopce%E2%80%9C-kalouskova-parketa

Karel Schwarzenberg umí být stejně lidový, jako Miloš Zeman. Nevěříte?
http://www.ceskapozice.cz/domov/hlas-elity/pan-knize-svymi-vyroky-cti-svejkuv-odkaz?utm_source=ceskapozice&utm_medium=twitter

Ještě, že Karel Schwarzenberg má na své straně tak kultivované přátele s tak vytříbeným slovníkem, jaste Vy a umí se svých přátel zastat. To na něm bezesporu oceňuji.
http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/schwarzenberg-obvinuje-ods-chteji-kalouska-slavnostne-upalit.html

Úspěch TOP 09 v komentáři Karla Schwarzenberga
http://www.ceskenoviny.cz/domov/senat/zpravy/vysledek-top-09-je-podle-schwarzenberga-ne-zrovna-veliky-uspech-/852187

Ano, přemluv bábu a dědu, ať volí Karla. TOPka už je out? Nebo raději decentně mlčíme?
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Knize-posila-do-ulic-mladezniky-Budou-vas-premlouvat-abyste-ho-volili-253264

Hlavní téma: Americký radar. Američany vyjde levně. Nás také? A to jste byl u zelených a podporujete "ekologickou" armádu?
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=647844

Opět slovník vytříbený. Hodný diplomata. Je dobře, že máte Karla na své straně.
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika/schwarzenberg-o-vladni-krizi-veci-verejne-at-uz-drzi-hubu_230649.html

Co je dovoleno Karlovi, není dovoleno Bártovi
http://euportal.parlamentnilisty.cz/Articles/6932-karel-schwarzenberg-kolaborant-spion-zradce-nebo-prezident-.aspx

Ukázka piety a úcty v podání Karla Schwarzenberga
http://hn.ihned.cz/c1-54257570-klaus-reziruje-havluv-pohreb-absurdni

Drahé zakázky nepodvázány. Alespoň ambasády v nejrychleji rostoucích trzích jsou podvázány mnohem účinněji.
http://hn.ihned.cz/cesko/c1-57026040-schwarzenberg-pripustil-ze-na-ministerstvu-resil-predrazene-zakazky-bez-efektu

Co je dovoleno příteli, není dovoleno jinému. Evropské dotace na rybník.
http://hn.ihned.cz/cesko/c1-52660260-rolnik-schwarzenberg-mel-vratit-dotace-ministr-kalousek-mu-to-prominul

Pro levicového voliče? Pravicové reformy. Ještě, že se bába a děda nechali tak snadno oblafnout. Třeba se dají zas?
http://aktualne.centrum.cz/prezidentske-volby/clanek.phtml?id=768436

Vít Bárta o Miroslavu Kalouskovi. To si počtete.
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Vit-Barta-jasne-Zvolite-Karla-A-smat-se-bude-Kalousek-259349

Umění korupce a její tolerance, pokud je to ku prospěchu
http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/schwarzenberg-o-kalouskovi-snajdrovi-slo-o-korupci

a šlo by bezpochyby pokračovat.
06. 02. 2013 | 13:46

hovorka11 napsal(a):

"Transparentnost českých veřejných financí výrazně vzrostla"
----------------------
Už ani vládní propaganda v totalitním tisku a televizi si nedovolí tolik lhát jak náš MF.

Je to přesně naopak, veřejné finance jsou pod propracovanější sítí kmotrů, která lépe píše do Bruselu a zajímá se důsledněji o obcházení zákonů a koriguje jejich novely u poslanců.
Kalousek to "umí". Při žádosti švýcarů, kteří zjistili tunel s Mosteckou uhelnou společností žádali o připojení se k žalobě a poskytnutí důkazního materiálu to odmítl s tím, že on to dělat nebude, protože to může udělat někdo jiný. Tím zachoval ukrytí přímých pachatelů tunelu a stát připravil v jejich prospěch o miliardy. jednání Klaouska bylo právně transparentní a v souladu se zákonem. Brusel ho pochválí- metody krytí tunelů má opravdu dokonalé v souladu s českými zákony!
06. 02. 2013 | 14:09

Petr. napsal(a):

Pane ministře, jak my plebejci dole jsme mírně řečeno "hloupí", že nesdílíme Vaše a různých fondů nadšení z maximálně dobrého stavu české ekonomiky.
Ano, je v ČR dobře. Ale komu? Kříšťálovníkům,diplomovaným širokorozchodníkům,lobistům, nepřispůsobivým, recidivistům, politikům, prelátům, dealerům drog, násilníkům, neplatičům dání zdravotního a sociálního pojištění, velké většině zvláště asijských imigrantů, podvodníkům a jak bylo vidět i včera v TV i vězňům. Ale ne lidem co každodenně chodí poctivě do práce a těm co paběrkují z důchodu za celoživotní práci.
06. 02. 2013 | 14:10

reviror napsal(a):

Neudrzitelny
Jake chcete dukazy na Kalouska, vy jste se vratil do ceska dneska z ruska?
Bezte Kalouska chvalit do ulic a ja vam zarucuji ze jste tolik facek v zivote nedostal
06. 02. 2013 | 14:55

Windpower napsal(a):

Ministr financí potichu získává monopol na kontrolu veřejných finančních prostředků

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/lukas-wagenknecht.php?itemid=19078
06. 02. 2013 | 15:06

mb napsal(a):

ještě větší ... než jsme doufali ...
06. 02. 2013 | 15:20

kolega Fyzik napsal(a):

Mozna Vas to prekvapi, ale ja si p. Kalouska docela vazim. Respektuji ho. Zkuste si predstavit ze prave VY SAMI jste tercem te nenavisti, zavisti, vzteku a zurivosti, co predvadite.

A zamyslete se. Je dobre aby ministr, ktery spravuje statni pokladnu byl oblibeny a vsemi milovan? Nebo je docela prirozene, ze on musi byt ten kdo se stara o vyber penez, z dani, poplatku a pokut? Ze je to prave on, kdo se stara o to, aby byla kasa plna a vam prisel kazdy mesic duchod, socialka, aby dostali zaplaceno vasi doktori a ucitele vasich decek??
06. 02. 2013 | 15:39

Křemílek napsal(a):

Kalousku vrat se do hrobu !
06. 02. 2013 | 15:59

faiesta Restn napsal(a):

To snad není možný, Kalouskovi nějak po "pankáč" mediální strategii narostla křídla.
06. 02. 2013 | 16:02

Pavel napsal(a):

Je neuvěřitelné , co si ten člověk dovolí a za jaké idioty nás má.
Chce se mi zvracet.
06. 02. 2013 | 16:21

Petr napsal(a):

Děkuji pane Kalousku za Vaši práci, je až neuvěřitelné, že lidé jsou tak hloupí a nenávistní a tím podporují ČSSD v čele se Sobotkou, který v době největšího růstu dělal dluhy jako dnes a to vůbec nemusel vydělat na tak vysokou obsluhu dluhu z minula nebo náklady na fotovoltaiku z dílny ČSSD.
Přeji Vám hodně sil!
06. 02. 2013 | 16:29

Petr z Tábora napsal(a):

To že máme údajně transparentní veřejné rozpočty bohužel neznamená, že totéž můžeme říci o veřejných financích. Rozpočet je podmnožinou financí jako takových. Doufám, že čtenáři neskáčí panu Kalouskovi na jeho politickou reklamu.
06. 02. 2013 | 16:37

Pepa napsal(a):

Kalousku, běž si dát výchovnou facku!
06. 02. 2013 | 16:39

reviror napsal(a):

To neni min.finandi to je " abzocke " budu se dotazovat EU zda takoveho ministra skutecne EU vyznamenala.
Musite mit odvahu a ptat se EU za co byl vyznamenan , kdyz ho ma narod plne zuby.
06. 02. 2013 | 16:42

reviror napsal(a):

To jolega fyfik
Zasluhou Kalouska prislo nekolik tisic duchodcu o duchod, vcetne zdravotne postizenych deti o dalsich opatrenich nehovore.
Kalousek byl po sametovce nemajetny. Pri rozvodu manzelstviv minulem roce se jednalo o deleni majetku v hodnote jedne miliardy Korun.
Fyziku mate take majetek v hodnote 1 Miliardy Korun ??????
06. 02. 2013 | 16:57

Větro napsal(a):

Zřejmě i sám Kalousek je překvapený, že ho ještě nedostihla spravedlnost .
06. 02. 2013 | 17:22

reviror napsal(a):

Ale ale revizore,
musel jsi Kalouska prehodit na jinou kolej,
strach je zbabelcu udel
06. 02. 2013 | 17:32

tož asi tak napsal(a):

K založení blogu se rozhodl z důvodu snahy vysvětlovat vládní reformy co nejširšímu počtu lidí a z důvodu opakujících se nepřesností v médiích, která ne vždy věrně popisují skutečnost.

DOTAZŮ JE TU DOST, TAK MŮŽEŠ VYSVĚTLOVAT, ALE TO BY BYLO POD TVOJI ÚROVEŇ, ŽE?
06. 02. 2013 | 17:56

Platan napsal(a):

Jsou to jen fámy? Něco dost možná ano, ale všechno...?

http://zavladsky.blog.idnes.cz/c/279174/Hrichy-pro-patera-Knoxe-aneb-Kalouskovy-hrichy.html

http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/z-kalouskovy-pokladnice-figlu-klicek-uhybnych-manevru

http://www.tyden.cz/rubriky/nazory/top-09-tlupa-obrovskych-pokrytcu_237444.html

http://ispigl.blogspot.cz/2011/01/dalsi-afera-zasantrocene-miliardy.html

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/pravda-kalousek-se-angazuje-v-afere-casa-asi-kvuli-sve-minulosti/816807&id_seznam=6244

http://www.letorost.cz/extra/korupce/

http://www.ireporter.cz/2010/01/11/politicky-zivotopis-miroslava-kalouska-v-souvislostech/

hthttp://kmotrdrobek.jex.cz/menu/o-politickych-stranach/top-09/lotrando-kalousek

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2005031104

http://domaci.eurozpravy.cz/politika/50251-kalousek-je-vysetrovan-z-korupce-a-ridi-finance-v-cr-normalni-vec-nikdo-se-tomu-nedivi/

http://wiki.blesk.cz/kalouskovy-afery,1.html
06. 02. 2013 | 18:10

Tony napsal(a):

Česká republika je jedinou rozvinutou zemí na světě, kde jsou anonymní akcie zcela bez regulace. Podobná situace existuje již pouze na Nauru a Marshallových ostrovech. Ty však mají pouze pár desítek tisíc obyvatel a v žádném ohledu je nelze z Českem srovnávat.
Marschallovy ostrovy nelze srovnavat c Ceskem, tam jiste neni takova korupce.
Nesliboval Necas v r.2011 omezeni?
06. 02. 2013 | 19:23

Alois napsal(a):

Česko bude pykat za chyby, přijde o 2,5 miliardy z EU, 17:08 | Dnes | Aktualizováno????
Toto je ta transparentnost dle Kalouska, toť opravdu Kalouskov.
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regiony/ustecky/clanek.phtml?id=770644
06. 02. 2013 | 19:31

Sakiro Suzuki napsal(a):

Transparentnost je dobrá.
06. 02. 2013 | 20:23

La-dyg? napsal(a):

Tak co mirečku , jak to, že jsi knížeti karlu von bilderbergovi nepomáhal ve volební kampani? Všichni se tak snažili. Média, Bakala,Moravec,umělci,mládež.To jsi kamarád? Že se nestydíš. S tvou podporou by karel presidentské volby určitě vyhrál.Je to tvá chyba.Můžeš zapomenout na devizové rezervy ČNB, o které ti tak strašně šlo.Nejlepší financmajster planety a nechá svého předsedu ve štychu. NEUVĚŘITELNÉ....
06. 02. 2013 | 20:25

Josef Š. napsal(a):

Kdo přijde podpořit ? http://jednej.cz/demonstration.php?id=58
06. 02. 2013 | 21:54

Vozenbouch napsal(a):

Děkuji Vám pane ministře za skvělou práci.

Vozenbouch
06. 02. 2013 | 22:42

znechucený volič napsal(a):

asi další pomluva, že

http://www.czechfreepress.cz/ekonomika/dalsi-kalouskuv-megatunel.html
06. 02. 2013 | 22:50

Důchodce68r napsal(a):

autor
Jen zde chci napsat, že jsem blog nečetl.
06. 02. 2013 | 23:53

Bredly napsal(a):

Vážený pane ministře, jaká částka bude na složence, kterou v rámci volební kampaně 2014 pošlete domácnostem? Minule tam bylo 130 000? To jsem zvědav. Pevně doufám, že vy a vám podobní jednoho dne stanete před soudem.
07. 02. 2013 | 06:21

hfmdf above napsal(a):

Alespoň jedna příjemná a optimistická zpráva po prezidentských volbách. Viděla jsem besedu Vás s B. Sobotkou v TV. Jenom doufám, že MZ Vám do Vaší práce nebude strkat prsty.
Přeji hodně zdaru a díky.
07. 02. 2013 | 07:29

Daňový poplatník napsal(a):

To Kalousek:
Takže začněme Vaším daňovým přiznáním a rozkrytím vlastnictví (i Vašich) akcií.
No jinak už sem začal trousit moudra i Bém, takže ještě něco od Pitra, a posmrtné vydání Mrázkových memoárů, ať i běžný občan ví, jak legálně přijít k majetku.
07. 02. 2013 | 07:42

jaroslav napsal(a):

předejít negativním environmentálním a sociálním dopadům...lze třeba tím, že daně se nebudou počítat podle platu poslanců, ale podprůměrných 35% platů lidí v Čr, kteří mají ale německé 110% ceny v obchodech....
07. 02. 2013 | 09:16

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
07. 02. 2013 | 09:42

BK napsal(a):

Vyvozovat z hodnocení jakési IBP, vzniklé kdesi v Indii a zaobírající se chudobou v zemích třetího světa, že "Transparentnost českých veřejných financí výrazně vzrostla",
je stejně směšné,jako když Vás nějaký plátek Emerging Markets pasoval na nejlepšího ministra financí na východ od ráje nebo kde.
O Vaší práci nejlépe vypovídají její výsledky, Kalousku.
A ty jsou zoufale mizerné.
07. 02. 2013 | 10:13

reviror napsal(a):

Ptam se opet,
kdo ma povedemi o tom , ze Kalouskuv spolecny majetek s jeho zenou s kterou je rozveden, byl pri rozvodovem rizeni hodnocen na jednu miliardu Korun.

Kdo z vas movitych komentatoru ma majetek v hodnote 1 miliardy Korun ??
07. 02. 2013 | 11:02

Jmelí napsal(a):

Odkaz na citovany pruzkum:
http://survey.internationalbudget.org/#rankings

Kalousek muze byt arcizlodej, fajn, ale tohle proste je dobra zprava...
07. 02. 2013 | 11:19

nakrmil sovu králíkem napsal(a):

Miroslav Kalousek má nepřekonatelný smysl pro humor. Od samého počátku si dělá z lidí švandu a královsky se baví. Tohle není představení jednoho kašpara pro hafo diváků, tady tajtrlíkuje dav marionet podle toho, jak jeden loutkovodič pohne prstem.
Vážení, jste si jisti, že už Vám opravdu došlo, že Mirda je jeden z těch, co to tu kočírují a má tuhle zemi i její obyvatelstvo úplně, ale úplně u p...e?
07. 02. 2013 | 11:35

reviror napsal(a):

Jmeli
vcem je ten clanek " dobra zprava " ??
07. 02. 2013 | 12:12

reviror napsal(a):

nakrmil sovu kralikem
takze obyvatela teto zeme se musi vzpamatovat
" a toho ktery ma obyvatele teto zeme u p...e "

trhnot mezi ........
07. 02. 2013 | 12:19

jin napsal(a):

Miroslav se chová jako arogantní diktátor a ministr propagndy!Chválí sám sebe,přitom dělal"mrtvýho brouka ",když šlo o 12 miliard ve Švýcarech.Přehodil je Rampulovi a hotovo!Tvrdil,že při vojenských nákupech neni možné určit běžnou cenu,ale u letadel ji určil a doporučil s "takovou přesností",že jsme prodělali 600 milionů!Měl strach z "plukovníků",že ho obviní i s Parkanovou a proto nechal kriminalizovat Lessyho,kterej se jich zastával.Jeho nástupci dal 700 milionů na "loajalitu"a tak "umí"i plukovníky.Zahraničním "podnikavcům"nechává volné ruce,aby vyvezli asi 200 miliard ročně a oni mu za to strhnou nějaké to procento při splácení dluhu a ještě ho pochválí za "vynikající hospodaření"!Neni tohle obdoba nákupu těch "padáků pro sebevrahy"v jiné podobě?
07. 02. 2013 | 12:23

Našeptávač napsal(a):

Takový veselý Recesista s velkým R.On totiž svým vedením resortu, vždy spolehlivě přivedete zemi do recese. I malé dítě ví, přesto, že chodí na elitní placenou(falešnou) školu, že v recesi dluhy rostou rychleji. O to Vám zřejmě jde a máte vše pod kontrolou. To je divné, že všichni kolem rostou a my údajně jsme na nich závislí, čím to asi bude.
07. 02. 2013 | 12:25

Jaroslav napsal(a):

Vážený ministře financí,

již Vám nevěřím ani slovo a to z konkrétních důvodů. Jde o to, že stále měníte pravidla "hry" a jste tím tak naprosto nedůvěryhodní (Vy a vláda), kontrétně myslím, změna podpory a zdanění úroků stavebního spoření, změna odečtů úroků z hypoték, změna podmínek penzijního připojištění, téměř týden před koncem roku 2012 jsme nevěděli jaké bude DPH.

Neděkuji za Vaší politiku a mějte se moc hezky a jsem s pozdravem Jaroslav Polívka
07. 02. 2013 | 12:34

Jan napsal(a):

Budoucí prezident Miloš Zeman chce sjednotit levici !Pan Sobotka ČSSD je jaksi,pokud jsem to dobře pochopilv TV proti a chce si hrát s ČSSD na vlastním písečku !Pane Sobotko Pozor !Již si nemůžete dovolit uvrhnout národ do dalších 4 roků temna,Kdyby jste zase prohráli příští parlamentní volby jako v r.2010.Tam jste sice vyhráli volby,ale vlastně jste prohráli k moci se dostala trojkoalice,a ta teď sužuje občany !Pamatujte ODS je raněné zvíře,ale ještě nezdechlo !!Abyjste nedopadli jako v r.2010,aby zase pravičáci neuzavřeli nějakou koalici.Levice musí být silná proto budete muset také uzavřít koalici s kým to půjde !KSČM,stranou Zemanovci apod.A co lidovci kdo je získá !Dejte si pozor pane Sobotko -ČSSD,ať to zase nepoděláte!A co 40% voličů co nešlo k volbám !Pravice jistě připraví před parlamentními volbami nějaký puč !Strašení Řeckem,strašení znárodněním,že se občané budou zase koupat v plechových vanách a pod !Dejte si pozor pane Sobotko !!!!!
07. 02. 2013 | 12:36

Pepik z Letnan napsal(a):

To je len o manipulovani s cislami, CR je dost casto v mnohych statistikach precenovana a k realite to je na svetelne roky daleko. Takze CR ma index 54 a Svajciarsko 25? Svajciari musi cesku transparentnost inak zavidiet:DDD

O transparentnosti hovoria jasne spravy EU, ktore opakovane kritizuju CR z netransparentnosti, Holandsku tecu nervy z toho, ako nejasne je cerpanie z fondov, CR je jeden z troch statov na svete s anonymnymi akciami, nie je den bez nejakej kauzy..

Gratulujem k takej transparentnosti!:DDD
07. 02. 2013 | 13:04

pavel napsal(a):

ten kalousek je jen ožralý zlodějský chemik
07. 02. 2013 | 13:22

JARLE HALSNES napsal(a):

Hmmm, máš Míro recht. Vzrostla skoro stejně, jako dluh :-(
Až bude tento pastát hospodařit s - bohatě postačí MÍRNĚ - přebytkovým rozpočtem a bude mít nulový dluh, přičemž bude normálně plnit svou funkci, pak bude stát za zmínku. Jenže to se nestane nikdy.....
07. 02. 2013 | 13:23

Jan Novák napsal(a):

Samozřejmě, je to nějaká pofidérní zkorumpovaná organizace, ani bych se nedivil, kdyby ji stvořil velký mafiozo Kalousek. To co on napáchal je na 10 oprátek. Když ne tohle, No alespoň na doživotní vězení. Ta jeho drzost je do nebevolající.
07. 02. 2013 | 14:15

lamil napsal(a):

Souhlas. Přesun státních peněz je u nás hodně transparentní. Většinou se veřejně ví, na kterých kontech peníze skončily. Žádné kulišárny, žádné zakrývání, ale klidně zcela transparentně.
07. 02. 2013 | 15:44

ss napsal(a):

Mostecká uhelná - transparentně se nepřipojil k arbitráži .-))
07. 02. 2013 | 16:03

ss napsal(a):

Lobby mjetelů výherních automatů - transparentně ignoruje nálezy Ústavního soudu .-))
07. 02. 2013 | 16:04

alojz napsal(a):

Hm.Tempo růstu státního dluhu se stále zvyšuje, ekonomika klesá hlouběji a hlouběji(se všemi dalšími problémy typu nezaměstnanost, nízký výběr daní atd.),
ale zato si můžeme "výhodně " půjčovat:-)))
My se ale máme!A to všechno díky tomu klukovi šikovnýmu!:-))
07. 02. 2013 | 16:11

BK napsal(a):

Aktuálně:
Česko bude pykat za neprůhlednost a manipulace. Přijde o 2,5 miliardy korun z EU...

Tady máte tu Vaši transparentnost v praxi, Kalousku.
07. 02. 2013 | 17:21

Jan Mertl napsal(a):

Vážený pane Kalousku,

děkuji za článek. Stačí se podívat na stav schodku veřejných financí z dob ČSSD. Je jasné, že se šetřit musí a vy vždy než něco uděláte, vedete smysluplný dialog. Je také jasné, že cokoliv uděláte tak pan Sobotka & Co. zkritizují a většina lidí chce slyšet ty jejich bláboly a snít o tom jak se "mohli" mít.

Přeji Vám mnoho úspěchů nejen v práci. Jan Mertl
07. 02. 2013 | 23:04

skura napsal(a):

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-skuhrovec.php?itemid=19086
07. 02. 2013 | 23:12

Filip S. napsal(a):

Tomu nadpisu ještě chybí úvodní text: "V noci se mi zdál sen, že..." :)
08. 02. 2013 | 01:09

alojz napsal(a):

Jan Mertl

To si děláte legraci.Podívejte se na stav schodku za vlády CSSD a nyní.
08. 02. 2013 | 07:56

Matematik napsal(a):

to Jan Mertl
rad bych se z tech schodku nejak poucil.
Vy vite, kdo a hlavne na zaklade jakych podkladu vypocetl tu gigantickou sumu cirkevnich restituci? Kde je ten seznam pozemku? Ne nebude se o tu primou platbu nijak zadat ani dokladovat jak hlasi radio Jerevan. Bude se to proste platit.
Je to ke stavu zapisu k 25.2.1948?
1947?
1937?
1919?
1917?

Vite, ze napomahani trestnemu cinu je tresnym cinem?
08. 02. 2013 | 08:08

Mr.Kulka napsal(a):

Kalousku, Vy jste ale zmetek !!!!!!
08. 02. 2013 | 08:16

Kalouskova sestra napsal(a):

Je to ale drzoun, tenhle Mirek. To se dělá Mirku chválit sám sebe! Dvakrát jsem četl pochvalné komentáře! Jistě byly od tebe. Ty ostatní tě ale dost haní ) což mě konkrétně hřeje na duši. Doufám že se ti v ombinaci s alkoholem povade tak jak si zasloužíš, ahoj.
08. 02. 2013 | 14:31

DORUCOVATEL napsal(a):

Pane Stejskal
doporucuji vam jako autora Karla Janysku.
V soucasne dobe pusobi jako komentator na virtually u pani Dedeckove, to je majitelka
virtually takova rozkosna trochu co do objemu korpulentni dama.
Takoveho vedce ktery zna von Hayeka a jeho kompositivni teorii a je v cesku na tuto vedu skutecny expert. Urcite tim obohatite vas BLOG .
Srdecne zdravi DORUCOVATEL
08. 02. 2013 | 14:51

Marek Blomský napsal(a):

První facka byla snad "drzému" chlapci na ulici, tato písemná facka je celému českému národu. Zírám .....
09. 02. 2013 | 18:25

M.Š. napsal(a):

Kdosi napsal v diskusním příspěvku...že kdyby byl chlap.Jo to by bylo,jenže chlapi se nenosí a cnosti také ne,čím drzejší,prolhanější a zlodějštější tím lepší kvalifikace a schopnosti usednout do parlamentu a nebo vlády téhle profláknuté země.Všem těm šmejdům vévodí Piková K.,což je vrchol bezbřehé arogance a tuposti...a vedle této "dámy" se chlapi ani nemohou vyskytovat,jen karikatury slizkých individuí typu českých a moráckých politiků.
10. 02. 2013 | 18:32

M.Š. napsal(a):

Tak,tak nějak,a nyní mě řekněte kterej vůl toho kalouse volili....
"Důvěra je důležitá věc. Když chybí důvěra, je to špatné. Ale naštěstí jak EU, tak národní vlády v Evropě na důvěru kašlou. Vlády nejsou na důvěře závislé. Klidně si vládnou, rozdělují si balíčky, škrtají a škrtají výdaje na chod státu. Musí škrtat, protože peníze nejsou. Nám Kalousek říká, že jsme všechno už prožrali. Přesnější by bylo přiznat, že ty peníze vlády prošustrovaly. Nacpaly je do chřtánu nenasytných nadnárodních společností. Veškeré problémy nastaly s vládou neoliberalismu, jejímž jediným cílem jsou nízké daně – tedy pro korporace. Lidé musí chybějící peníze nahradit. Proto naše vláda zvyšuje DPH a další nepřímé daně. A když to bude málo, vždycky si může půjčit u soukromých bank. Doby, kdy si vlády vlastní peníze tiskly samy, jsou také dávno pryč. Dnes si MUSÍ peníze půjčovat na mastný úrok."
10. 02. 2013 | 19:10

Bajaja napsal(a):

Kde nic není, ani smrt nebere .... Aneb stačí pohled do výroční zprávy Court of Auditors při EU za 2011. MF není schopné (či spíše záměrně) udržuje naprostý chaos a absenci jakéhokoli systému kontrol u veřejných zakázek. K pozvraceni, pane Kalousku.
11. 02. 2013 | 11:49

petrus napsal(a):

Vážený pane Kraďousku, Vaším lžím už věříte snad jen vy sám a možná ještě redaktoři centrum.cz. Během vašeho vládnutí se z veřejného rozpočtu rozkradly stovky miliard, takže svoje řeči o transparentnosti si nechte pro své budoucí spoluvězně. Patříte do kriminálu a doufám že se tam již brzy dostanete.
15. 02. 2013 | 10:47

renša napsal(a):

bla,bla,bla-samochvála smrdí,ty dluhy už nepůjdou splatit,takže už se blížíme k Řecku kterým nás tak Kalousek a spol. strašili a to nemluví o další půl miliardě dluhů v dluhopisech a Kalousek ani netuší jak se špatně žije lidem v podzámčí..Národ jsou neskutečná hovada když zvolí Topku v čele s Kalouskem jejíž program je vše to co se dělo a děje.Plno nenávisti k ODS ale Topka je to samé ne-li horší a národ se málem pobije kvůli knížeti aby se stal prezidentem a to by teprve bylo tóčo.Co my jsme to za proradný národ-kolaboranti,řiťolezci,zloději,práskači,udrbanci....
16. 02. 2013 | 14:47

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy