Otevřený dopis generálnímu řediteli ČT Jiřímu Janečkovi

21. 01. 2011 | 21:13
Přečteno 5399 krát
Vážený pane generální řediteli,
obracím se na Vás v souvislosti s tíživou situací křesťanů v některých zemích. Nenechávají mne klidným nedávné vražedné útoky proti křesťanům v Iráku, v Egyptě, v Pákistánu či v Súdánu stejně jako soustavná protikřesťanská politika v Číně, Saudské Arábii, Indonésii a v mnoha dalších státech. Dnes jsem ohledně této problematiky oslovil pana místopředsedu vlády a ministra zahraničních věcí Karla Schwarzenberga.


Česká televize má klíčovou úlohu při informování lidí žijících v České republice. Stále důležitější roli také hraje Váš informační portál ČT24. Pokud návštěvník webových stránek ČT 24 otevře záložku Svět, může si vybrat z následujících rubrik: Eu, Evropa, Afrika, Amerika, Asie a Austrálie, Církevní skandály, Blízký východ, Wikileaks a Expo 2010. V souvislosti se situací pronásledovaných křesťanů bych Vás chtěl požádat, abyste pod záložkou Svět nechal vytvořit rubriku, která se bude zabývat pronásledováním křesťanů ve světě. Jsem si totiž jist, že ochrana lidských práv a svobod, mezi něž patří svoboda vyznání, je základní evropskou i celosvětovou hodnotou. Proto si myslím, že je o této problematice třeba návštěvníka webu ČT24 informovat. Téma pronásledování křesťanů ve světě pokládám také za důležitější a aktuálnější než například Expo 2010.

S pozdravem

Pavel Bělobrádek

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ping napsal(a):

copak jen o krestanec. Ani o mrtvych v Tunisku nase TV neinformuje. Asi jim to nekdo zakazal
21. 01. 2011 | 21:28

super napsal(a):

Vladivostok 1922-pro zajímavost:

https://www.youtube.com/watch?v=CnNYPM-l0K0&feature=related
21. 01. 2011 | 21:31

Sraldo Mandolini napsal(a):

No, pane Bělohrádku, ono se říká, že kdo seje vítr, ten sklízí bouři. Vzpomeňte si laskavě, kolik milionů nevinných lidí vyvraždili křesťanští fanatici a jejich poskokové ve středověku, a jak papež Pius XII otevřeně podporoval Hitlera a fašistický ustašovce v Jugoslávii. Takže to současné pronásledování křesťanů v některých mimoevropských zemích je o dalším přísloví - boží mlýny melou pomalu, ale jistě.
21. 01. 2011 | 21:37

hoven napsal(a):

ano, souhlasim, janečku přestan se flákat a dej to do pořádku!
21. 01. 2011 | 21:37

hoven napsal(a):

sraldomadolini,
křestani nikdi nevyvraždili miliony nevinných lidí, to si pleteš s komunistama.
21. 01. 2011 | 21:38

Sraldo Mandolini napsal(a):

hoven:
Komunisti byli oproti fanatickým křesťanům hotoví andílci, přečti si něco z historie
21. 01. 2011 | 21:47

bilk napsal(a):

dík, pane Bělobrádku.
21. 01. 2011 | 21:57

Kanalnik napsal(a):

Sraldo

aha, takze kdyz zfanatizovani lide, kteri si rikali krestani, ve stredoveku pachali zlociny, znamena to, ze se ted na lidi, kteri si take rikaji krestani a jsou v ohrozeni zivota, vykaslem a budem jim to prat (i kdyz nevime, co si mysli a jak konkretne vsichni individualne veri, a jaky je v tom rozdil oproti stredovekym zlocincum)?

Vy jste vlastne takovy 'krestansky fanatik' (vas pojem) v blede modrem, ze?
21. 01. 2011 | 21:57

Sraldo Mandolini napsal(a):

kanálník:
Kdyby tvůj děda upálil svýho souseda, tak by ses taky nemohl divit, kdyby tě chtěl vnuk toho upálenýho chudáka zabít. Nebo se snad mýlím? Vendeta funguje na světě, a myslím, že to je tak v pořádku
21. 01. 2011 | 22:07

Medikolog napsal(a):

Ti vaši komunisté byli z 99,xx% řádně pokřtění křesťané s křesťanskou výchovou svých křesťanských rodičů a křesťanských katechetů farářů a svatých biskupů. Tak se od nich neodtahujte a zameťte si před vlastním prahem dělo se to vše ovnitř vašich církví a mezi nimi.

Kdo cítí újmu obětí náboženských válek v cizině jako svoji vlastní, ať vycestuje za své, tam si přikoupí kvéry a začne jim tam po křesťansku za své pomáhat.

Pane Bělobradský, seberte kohortu ze svých souvěrců a za své si vycestujte těm takékřesťanům pomáhat, budou-li vám o to stát (místo očekávaných peněz)... Jistě vás místo sebe rádi nechají pracovat. A nežebrejte už prosím u českých jinověrců a bezvěrců. Doufám, že jim pomůžete pořádně. Vatikánská banka vám jistě z církevního ráda přispěje. Můžete nás informovat i cestou Čt o svých válečných úspěších - samozřejmě formou placené (předem) reklamy za obvyklé tržní ceny..
21. 01. 2011 | 22:16

hoven napsal(a):

sraldo,
aha ,takže je v pořádku, když tě pověsíme kvuli tvemu bolševickému dědkovi.
21. 01. 2011 | 22:18

voroshilov napsal(a):

Nijak uz podruhe nemuzu pochopit o co tady jde?
Proc nikdo nepronasleduje buddisty,krisnaity,satanisty,japonske sintoisty...takova zvlastni pece jenom o krestane?
21. 01. 2011 | 22:21

jetotukormoran napsal(a):

Pokud bych si mohl vybrat (ackoliv verim, byt navstevu kostelu nepostradam) natlak, radeji si vyberu povinnou krestanskou dochazku, nez mit hlavu omotanou smradlavym rucnikem a pas s C-4.
Evrope spatnou budoucnost nepreji !
Drzim palce pane Belobradku!
https://www.youtube.com/watch?v=imqEPlNJ_90&feature=related
21. 01. 2011 | 22:28

Bunny napsal(a):

Takzvaní křesťané celé dvě minulé století bezohledně drtili zbytek světa a teď se diví, že jich mají všude plné zuby.
Ovšem jetukormoran bude raději hňupem než idiotem. Důležité je si umět vybrat, že ano, starouši.
21. 01. 2011 | 22:33

voroshilov napsal(a):

Jeste bych rad vedel od p.Belobradka jak jsou utlacovani krestany v Cine?
Nebo pro neco placnout mozna i v Kazachstanu?Kdo to pozna...
21. 01. 2011 | 22:38

hoven napsal(a):

voroshilov,
budhisti jsou pronásledováni velice tvrdě v barmě a číně.
21. 01. 2011 | 22:39

jetotukormoran napsal(a):

Co se deje soudruhu Bunny ?
Krestane vam sebrali kostel ze ktereho jste si drive udelal sklad chemickeho hnojiva?))
21. 01. 2011 | 22:40

bičboží napsal(a):

V republice je bordel a vy se staráte o nějaké křesťany.
21. 01. 2011 | 22:42

ujo napsal(a):

Opravdu se p. Bělobrádek domnívá ,že ti co pronásledují křesťany v muslimských zemích se dívají na ČT?

Tak špatně snad na tom nebude. I když?

Doufejme však, že jde pouze o markentingový tah zaměřený na tuzemsko.

P.S. Nějak mu vypadli křesťané v Kosovu; možná proto, že píše také na Orlík ( nebo proto , že jsou pravoslavní?).

S tímhle předsedou to ČSL asi nevyhraje.
21. 01. 2011 | 22:46

Sraldo Mandolini napsal(a):

hoven:
Komunisti popravili jen jednu Horákovou /dle informací z izraelských zdrojů prý navíc v době války práskala v Terezíně své kolegy/, zatímco křesťani upalovali jednu ženu za druhou pod záminkou, že to jsou čarodějnice. Tak kdo byl lepší, ty chytráku?
21. 01. 2011 | 22:46

voroshilov napsal(a):

hoven:
Nevim co je v Barme,ale v Cine mam dojem ze jsou pronasledovani tibetsti lamove kvuli sve separatistske politice a ne kvuli vire.
21. 01. 2011 | 22:49

voroshilov napsal(a):

Srando Mandolini:
To chce lepsi prehled o carodejnickych procesech-soudila a odsuzovala svetska moc,celkem legitimne podle tehdejsich zakonu,naprosta vetsina"carodejnic" byla udavana vdecnymi spuloobcany.
21. 01. 2011 | 22:58

Sraldo Mandolini napsal(a):

voroshilov:
Po formální stránce soudila světská moc, ale ta byla ve skutečnosti pod tvrdým diktátem katolické církve. To je podobné, jako když za minulého režimu sice u nás vládla vláda, ale ve skutečnosti dirigentskou taktovku v ruce tvrdě držel komunistický Ústřední výbor...
21. 01. 2011 | 23:24

jetotukormoran napsal(a):

Chcaldoryny , Vas obzor o komunistickych zlocinech je vzkutku sirokouhly)))
Tady uz nezbyva , nez rezignovat a dat vam za pravdu)))
21. 01. 2011 | 23:53

hoven napsal(a):

sraldo mandolíni,
zločiny katolické církve :
dle odhadu historiků za celé období středověku upáleno v evropě 100 000- 200 000 lidí.
zločiny komunistů:
sovětský svaz při politických čistkách - cca 1 000 000 zavražděných lidí
čína během kulturní revoluce - odhad cca 15 000 000 zavražděných lidí
kambodža během vlády rudých khmerů -cca 3 000 000 zavražděných lidí
plus zločiny komunistů v dalších zemích.
22. 01. 2011 | 00:16

voroshilov napsal(a):

Nuze,hoven to hlavicka jako ten pan vachmajster:
Morova epidemie ve stredoveku vyhubila 2/3 obyvatel Evropy
Kolik je to milionu nelze vycislit!
A v cem je hacek?
Mor roznaseli krysy,katolicka cirkev oznacila kocky za carodejnicke druzky dabla a hromadne je upalovala na hranici,Evropa zustala bez kocek coz privedlo k abnormalnimu rozmnozeni krys a prenosu morove rany,kdyz vezmeme v uvahu podporovanou cirkvi anti hygienu(myt se je pycha a hrich),o jelimanku, kdyz zacneme jeste vzpominat stoletou a tricetiletou valku...
22. 01. 2011 | 00:32

vvenc napsal(a):

Je známou skutečností, že cca 60% národa zůstává s inteligencí na úrovni 12 letého děcka. Že tomu tak skutečně je, dokazuje většina zdejších příspěvků, jejichž autoři pyšně prezentují svůj svérázný a osobitý názor na dopis Dr. Bělobrádka. Ovšem názor dvanáctiletých (Chcaldoryny, Sraldo, Hoven,...), kterým chybí občasné "prolisknutí" přísným a starostlivým rodičem.
22. 01. 2011 | 00:33

veverka napsal(a):

Tak oni se křesťani(spolu se židy) všude ser..,rozšiřují demokracii tam kde je ropa,humanitárně bombardují jiné křesťany,odpalují si dvojčata,vymýšlejí si bláboly o ZHN které neexistují aby měli záminku pro své loupežné války a bratr Bělobrádek se pak strašně diví,že je tam nemají rádi.Až křesťani napadnou další zemi(asi Írán),bratr Bělobrádek bude zřejmě od rána do večera brečet nad neblahým osudem těch strašně hodných křesťanů.
22. 01. 2011 | 00:58

savan napsal(a):

Učte děti dějepis jak chcete,ale nevyhnete se tomu,že to bude nesmysl za nesmyslem,páté přes deváté.Neexistuje způsob jak to udělat objektivní.
Viz nahoře Vladivostok 1922 nicka "Super".Neváhejte,seznamte se s faktydobovou kamerou.
Masaryk ( nejspíš předseda Komunistické strany USA) a legionáři by se mohli propadnout hanbou za to co tu o té své historii na Sibiři napovídali.1924-NEP-obnoven Leninem kapitalismus v Rusku.Kde jsou ti Merkulovové roku 1922 z vojenské přehlídky.Mezitím Vladivostokem v letech 1922-4 prošli čeští legionáři,aby se nalodili a hurá do Terstu.Tím jsou čistí.A Merkulovovi asi pak vstoupili do leninského komsomolu,zatímco bolševici se stali továrníky.Během dvou let 1922-1924,skvělé! Nemohu si pomoci ,ale lež je základna politiky,zloděj nejčestnější oficiální povolání na světě a pokrytec jediný přípustný politický postoj.Už nám odnikud nikdy nevozte memoáry vojáků a vousaté historky o jejich falešném hrdinství v zájmu toho či onoho.Stejně jim nikdo neuvěří.
22. 01. 2011 | 06:01

capito napsal(a):

https://www.youtube.com/watch?v=CnNYPM-l0K0&feature=related

Ještě i já k odkazu nahoře Vladivostok-1922.
Z čistě optického hlediska jedna osoba nápadně podobná na Hitlera,jiná na Vlastu Buriana.Na začátku se křižují s popy-hrůza z Gapona 1905 u židů stále mnohem větší než z Trockého roku 1917.V konci průvodu se gymnazistky a učitelky mám pocit úborem hlásí spíše k islámu než pravoslavnému křesťanství.Tedy souhrnem-dvě šídla až později v pytli.Zatímco křesťanství jiného typu-přihrádkového-dokáže i šídlo,které je v pytli a není v pytli.Šídlo dialektické,které jde s vývojem.Křesťané jsou holt pružní.Jak jinak.
22. 01. 2011 | 07:15

Dejepisec napsal(a):

Kresťania už urobili vo svete toľko zlých skutkov, že sa divím, že si ich može niekdo zastávať. Asi nemá inej roboty.
22. 01. 2011 | 07:48

JenTak napsal(a):

Tady se člověk dozví věci... Třeba, že za mor mohou líné kočky a katolíci. Většina zdejších diskutujících si nezaslouží nic jiného, než mlácení hlavou o kobereček. Když nechráníme křesťanské hodnoty, budou naši potomci chránit ty muslimské.
22. 01. 2011 | 08:28

anti politik napsal(a):

P. Bělobrádku po čem voláte? Co demokratické (z velké části křesťanské) státy ve světě zasely, to sklízí!! Nechci vás děsit a možná je to pod vaší rozlišovací schopnost, ale ono ve světě tuhle perzekuují muslimy, tamhle vyhánějí křesťany, jinde zabíjí budhisty atd. Já bych se na vašem místě spíš ptal proč nás zbytek světa tak nenávidí? Proč jsou demokracie tak nenáviděny a cokoli je s nimi jen v malé spojitosti nechtějí, jiné státy s jinou kulturou než je ta naše, na svém území! Ono to bude tím, že demokracie jsou pokrytecké nejenom vůči svým lidem, ale vůči celému světu!! Ono neustálým lhaním, což je v demokraciích běžný nástroj vládnutí musí dřív nebo později dojít je tření a ke konfliktům!! Já být vámi volám po zlidštění demokracie vůči třetímu světu a tím samovolně dojde i na uvolnění napětí a zklidnění situace!! Pláčete na špatným hrobě, běžte po pokrytectví demokratických mocných a nepište nám svoje nářky, to ničemu nepomůže!!
22. 01. 2011 | 08:29

Naštvaný napsal(a):

"Kdyby tvůj děda...", píše Sralda. Jak ho tak čtu, tak mi vystupuje, že on ani neví, kdo moh´být jeho děda. Takže zbytečné vzlyky...
22. 01. 2011 | 09:03

yara ze země krys napsal(a):

Ač nejsem věřící a křesťan, tak musím uznat, že tato církev vyspěla
a až na nějaké drobné excesy příchozívší většinou zvenčí, se chová celkem slušně a lidem nevadí a neirituje je. Dokonce bych si ani nedokázal představit ty malé české nebo moravské vesnice bez kostelíků, patří to ke koloritu naší země. Křesťanství do Česka patří už po staletí a není třeba s tím "něco" dělat. Přiznám se ovšem, že mi je mnohem více sympatický budhismus a podobná náboženství v Asii, kde se dostal do života náboženství sport (jóga, kung-fu od Šaolinských mnichů)a dále hluboké poznání potřeby zdravých stravovacích návyků u lidí nebo dokonce co dokáže a jakou má sílu a hloubku skutečná víra. Budhisté a podobné asijské směry jsou v sebepoznání člověka asi nejdále! Zato islám, to je smršť privitimismu a násilí. Násilí na tom nejlepším co lidstvo má, na ženách a dívkách a to jen v podstatě kvůli libidu chlapů, což je skutečná příčina útlaku žen v islámu. Oni je przní a deformují, vymívají jim mozky systematicky už od malička
a možnost čtyř manželek dělá ze žen obyčejné souložnice a matrace či pouhé rodičky dětí. Takový muž není schopen skutečné hluboké lásky, je to pouhý přívěšek svého falose. Dále je potřeba si povšimnout nesnášenlivosti islámistů k jiným vírám nebo dokonce k bezvěrcům. Chraňme naši zem před tímto náboženstvím všemi prostředky a nedovolme se jim tady usalašit! Nepatří sem!
22. 01. 2011 | 09:04

Naštvaný napsal(a):

Jinak. Autore, dobrý. Houšť a větší kapky. Ten generální z tý ČT potřebuje pořádný spršky, když si ho tam ti sportovci tak pěstujou. Měli by být všichni už dávno pryč.
22. 01. 2011 | 09:07

Zacheus napsal(a):

To Mandoliiny a Hoven. Samozřejmě,že v minulosti docházelo i k událostem, o kterých píšete. Za ty se omluvil papež Jan Pavel II. již před deseti lety. Nevím o nikom jiném, kdo by se omluvil naopak křesťanům ( snad kromě evangelíků při vzájemné omluvě v roce 1995 během návštěvy papeže Jana Pavla II. v Olomouci při příležitosti svatořečení kněze Jana Sarkandera, brutálně umučeného a předtím křivě obviněného ze strany tehdejších protestantů).

Nevím o tom, že by se kdy omluvili muslimové za svůj podíl na vraždách křesťanů ( nebýt jejich porážky u Vídně, asi by Evropa vypadala jinak), o těch se ovšem nemluví. Nevím o tom, že by se KSČM explicitně omluvila katolické církvi zato,že v 50. letech docházelo pod její patronací k popravám, mučení a pronásledování členů cíkve. Nevím o tom, že by se v naší literatuře zmiňovaly zločiny, kterých se dopustili husité na katolících v době svého působení ve středověku ( počet obětí husitů daleko přesahuje počet obětí inkvizice,a zde je tento počet záměrně mnohonásobně nadsazován). Nevím o tom,že by se hinduisté v Indii omluvili za pronásledování křestanů. Když se papež Benedikt XVI. ohradil proti současnému vraždění křesťanů ze strany radikálních muslimů v Egyptě, prestižní káhirská islámská univerzita přerušila na protest proti tomu styky s Vatikánem.

A když se v Praze konalo shromáždění proti současnému pronásledování křesťanů, tak naše sdělovací prostředky v zásadě zachovali "bobříka mlčení". Ono je jednodušší dávat zprávy do rubriky "skandály církve", - neříkám, že k nim, jako u všech institucí, nedochází - a to i s poukazem na připady staré třeba 30 let a někdy i obtížně uvěřitelné. Když byla uveřejněna fotografie "svatby v Gaze" s desetiletými "nevěstami", které si odváděli za nimi stojící mladí muslimové, odhadem 20-30letí "ženichové", pak bylo ticho po pěšině. Za pedofilního režiséra Polanského, který znásilnil nezletilou, se podepisovaly petice na jeho obranu. O pedofilních skandálech v sekulární oblasti se zpravidla mlčí - to se samozřejmě do rubriky "skandály církve" nehodí.

A ostatně kdo ze zdejších blogerů, s vyjímkou autora tohoto blogu a pana Kurase, jimž zato patří vroucí poděkování, upozorňují na hrozivou situaci křesťanů ve světě? Situaci,kterou pražský arcibiskup Dominik Duka neváhal označit za plánovanou genocidu? Kdo se těchto pronásledovaných zastane? V lepším případě blogeři buď mlčí, v horsím napíší nějaký nejapný protikatolický pamflet.

A kdo z diskutujících, včetně vás obou,pánové, přes děsivá fakta - jenom v Egyptě bylo zavražděno kolem 50 lidí - jasně a jednoznačně odsoudil v této diskusi toto pronásledování, kterému jsou křesťané v současné době - nikoliv v minulosti, ale ve žhavé současnosti - vystaveni? Nikdo? Raději se vylévají kbelíky špíny? Tak to alespoň výslovně činím já- důrazně protestuji proti pronásledování křesťanů ve světě. A jsem rád a kladně oceňuji,že poprvé ve své historii se před pár dny zastal pronásledovaných křesťanů i Evropský parlament.

Zacheus
22. 01. 2011 | 09:10

Karel Kubrt napsal(a):

Zdravím pana Bělobrádka. Nevím, jestli na to jdete správným směrem. Nemám nic proti Vaší aktivitě na obranu křesťanů, ale myslím si, že by bylo účinnější začít u nás doma, a to objasňováním a obhajobou křesťanských cností. Zdá se mi kontraproduktivní zastávat se křesťanů v Iráku a v ČR stavět mešity. Vím, že v Brně měla stát už druhá, nebýt lidovců na radnici. Tahle konkrétní práce se mezi občany moc nešířila, zato každý ví, že se váš bývalý předseda soudí o dům v Praze s jeptiškama. Pane Bělobrádku, minule jste mě velmi zklamal svou jednovětou frází, kterou jste na mě reagoval. Zkuste se víc rozpovídat. Děkuji předem.
22. 01. 2011 | 09:17

Zacheus napsal(a):

Opravuji chybu. Sdělovací prostředky v zásadě zachovaly bobříka mlčení. A dodávám: pokud by byli z politických nebo náboženských důvodů v současnosti takto po desítkách vražděni Židé, Romové či homosexuálové, také by se sdělovací prostředky o oprávněném pražském protestu proti takové zvůli, rovněž nezmínily? Také by mlčeli naši umělci či vědci?
22. 01. 2011 | 09:18

Béda napsal(a):

p. Bělobrádek,

když muslimům začnete násilím vnucovat svůj řád - politický, ekonomický, kulturní, náboženský, své hodnoty - není zajisté divu, když se brání a začnou to co odporuje jejich zvykům, pohledu, řádu vypuzovat, bránit se tomu seč můžou. Vaše války (Bush údajně byl "osvícen") jsou kontraproduktivní - mají za následek radikalizaci i předtím jinak pokojné muslimské komunity, která se stává podezíravou a nepřátelskou vůči všemu co považuje za cizorodé, spojené s válečníky a okupanty.

Ve vztahu k vlastnímu obyvatelstvu v ČR: pak požadujete, aby občané, kteří platí nesmyslné války vyvolané pod smyšlenýma záminkama, které způsobují pouze násilí (predátor a "humanitární" bombardování = v očích muslimů anebo j¨sou horší nežli teroristické akce jejich souvěrců, kteří brání domácí hodnoty) a vyvolávají odpor, aby platili ještě náklady na domestikování vašich souvěrců z těchto válkou zjitřených regionů.

Proč? Není úkolem slova poslů Božích získavat souvěrce osobním příkladem, vlídností, sílou Slova, láskou, nastavováním druhé tváře, vlastní obětí...?

Je Bůh láska anebo válka? Platí ještě první přikázání Nezabiješ! anebo ne ... Zabiješ!
22. 01. 2011 | 09:23

Tupelo napsal(a):

Doufam ze reditel CT odpovi autorovi dopisu zhruba ve stejne dikci jako ministr zahranici - totiz ze se budou nadale venovat VSEM trpicim obetem, bez rozdilu takovych podruznych atributu jako je rasa ci nabozenstvi.
Kdysi mi bylo lito ze lidovci nebyli zvoleni do PS, nicmene bral jsem to pro ne jako velkou prilezitost pro jejich vnitrni zmenu. Ta nejspis nastava, ale pokud bude pokracovat takovym zpusobem, za sebe mohu rict ze budu rad, kdyz uz se v PS nikdy neobjevi.
22. 01. 2011 | 09:27

anti politik napsal(a):

yara neřekl jste to hlavní nebo to nevíte. Muslimský svět se zcela samovolně, (jako kdysi my od křesťanského násilí, ale to chce čas!!!!!) odvracel od násilí vůči ženám, poměry se uvolňovaly jak šla doba a historie dopředu a v některých muslimských zemích už toto vůbec neexistuje! To my yaro, my je svým chováním, okupacemi a válkami uvrhli do náruče fanatiků a poslali je o desítky let na zpět! To tvrdí zcela nezpochybnitelně teď o Afgánistánu jak světově uzávaní politologové tak i vědci zabívající se nanboženstvími a jejich vývojem!! A nejenom Afgánistán, ale i Irák a další země padají do náruče fanatiků kvůli nebezpečí které v nás vidí a které jim v jejich očích neustále od nás-tedy západu hrozí, protože spojit lidi proti nepříteli musíte pod silnou organizací a v muslimských zemích toto umí jen náboženství!! My je posíláme do středověku a pak je kvůli tomu okupujem nebo bombradujem! Na násilí "naše" nečekejte odpověď v podobě vděčnosti, ale nenávisti!!
22. 01. 2011 | 09:29

Zacheus napsal(a):

A snad jenom dodám jedno - pokud jde o zmíněného papeže Pia XII. Jemu za záchranu stovek tisíc Židů během II. světové války oficiálně poděkoval například tehdejší římský židovský rabín, budoucí izraelská premiérka nebo fyzik Albert Einstein. O Oskaru Schindlerovi se píší oslavné knihy, stejně jako o jiných zachráncích pronásledovaných Židů, ale protože jde o papeže, tak se tato fakta zamlčují, případně sprostě překrucují. A to přesně v duchu dramatu "Náměstek", který byl napsán na popud tehdejší sovětské KGB s cílem z politických důvodů zdiskreditovat katolickou církev. To, že pomáhal tajně ještě přece neznamená, že nepomáhal vůbec. Kdo dneska ví o Páteru Alfrédu Delphovi, který byl popraven v souvislosti s nezdařeným atentátem na Adolfa Hitlera v roce 1944 a a stovkách dalších katolických kněží, kteří zahynuli během II.světové války? Kdo dnes ve sdělovacích prostředcích připomíná hrdinství katolického kněze Maxmiliána Kolbeho, který zahynul v koncentračním táboře v Osvětimi, když nabídl svůj život za život spoluvězně? To dodávám jen pro doplnění a dokreslení toho, jak mocné - tím či oním směrem - mohou být, a také jsou sdělovací prostředky.
22. 01. 2011 | 09:30

Karel Kubrt napsal(a):

Ještě k dopisu panu Karl von. Je to k smíchu, doprošovat se Kalouskova poskoka, to jste mohl rovnou na Kalouse, Karl skáče jak Mirek píská a jak mu nalejvá. Ten onen byl ministrem zahraničí za Zelené, teď za TOP 09, příště možná bude za KDU-ČSL, v budoucnu za Rómskou iniciativu. Typický to lidovec, kam vítr, tam funkce.
Pane Bělobrádku, kdypak budete mít nový program? Nebo to bude ten starý, s názvem Být u toho? Jste na potápějícím se Titaniku a ještě stále tančíte, ale hudebníci už notnou dobu hrajou falešně.
22. 01. 2011 | 09:41

Mracus Agrippa napsal(a):

Z jakého důvodu by se měla ČT financovaná z daní občanů věnovat nějak výhradně problémům vyznavačů křesťanství?! Pokud vím existuje čistě křesťanská stanice Noe. Je přece i dostatečný počet kostelů, kde se můžou pořádat pro zájemce informační mítinky?! Každopádně p.Bělobrádek by se měl věnovat i příčinám současných náboženských svárů a nejen důsledkům. Například dění v Iraků a excesy americké armády detailně popisuje seriál Generation Kill. Americké média v souvisloti s tím informují o cca 16 tis.civilních obětech ( oficiální údaje - hovoří se ale až o dvojnásobku ).
22. 01. 2011 | 09:47

P. napsal(a):

V Iráku nejprve začali vraždit křesťané. Pan Bush měl dostat v roce 2003 boží vnuknutí a s panem Blairem tito dva věřící napadli na vlastní pěst Irák, ještě spolu s polskou a australskou armádou. To proto tam nyní nezůstal kámen na kameni. Přitom Polsko, USA, Austrálie a VB jsou ukázkové křesťanské země.

Útok na Irák byl Bushovou prioritou už od jeho nástupu v lednu 2001, jak vypověděl ministr financí Paul O'Neill.

O'Neill: Bush determined to invade Iraq from Day One.
https://www.youtube.com/watch?v=TaFE0mywaek
22. 01. 2011 | 09:48

Karel Kubrt napsal(a):

Pane předsedo,
že jsem tak smělej... a ještě pořád při chuti...
Při nástupu do funkce jste řekl:
"Setkal jsem se za svou kariéru na jatkách se spoustou sviní. Myslím, že bych si s nimi uměl poradit i v politice."
Teď jim píšete dopisy. Čekal jsem od Vás nový, svěží vítr, a ne staré větry.
22. 01. 2011 | 09:48

Tupelo napsal(a):

anti politik: hezky napsano, souhlasim. Myslim ze primitivni akce typu utoky predatoru (s jejich collateral damage) ci bilymn fosforem (Falludza) vzbuzuji primitivni reakce (terorismus).
22. 01. 2011 | 09:50

Karel Kubrt napsal(a):

Mracus Agrippa, cituji:
Každopádně p.Bělobrádek by se měl věnovat i příčinám současných náboženských svárů a nejen důsledkům.
Souhlasím. Podle mne to je jedna z hlavních příčin úpadku lidovců. Nejdříve se zašpinili s komunisty, teď jsou zahnojeni agresivním kapitalismem, válkami apod. Jestli se od toho svinstva bělobrádkovci důrazně neodstřihnou, skončí jako nevýznamná mimoparlamentní strana. Je to těžké, vždyť funkce jsou tak lákavé...
22. 01. 2011 | 09:54

Zacheus napsal(a):

To Mracus Agripa. A z jakého důvodu by pak podle Vás se měla ČT financovaná z daní českých občanů, věnovat výhradně problémům americké armády? Což pak v USA nemají svoje sdělovací prostředky a armáda USA nemá svoje vnitřní komunikační spoje?

Navíc v Iráku primárně nejde ani nyní o "náboženský svár". Faktem je,že před neoprávněným americkým vojenským zásahem v Iráku, za diktátorské vlády Saddáma Husseina, neměly radikální islámské skupiny možnost útočit napříkad na křestanské kostely z náboženských důvodů ( jako kuriozitu mohu dodat, že v té době vyšla v Iráku i kniha jezuity ,českého kardinála Tomáše Špidlíka- čímž ovšem nijak neglorifikuji období za Husseina).

Máte ale pravdu v tom,že ani excesích americké armády v Iráku a jinde se u nás také moc rádo nehovoří:-).
22. 01. 2011 | 09:57

yara ze země krys napsal(a):

anti politik :

Mohl byste mi ty muslimské země kde jsou ženy s muži rovnoprávné se vším všudy vyjmenovat? Jsem na to strašně zvědavý! To, že my z "křesťanského světa" máme máslo na hlavě např. v Afghanistánu atd. je pravda, ale nemá to přímou souvislost s postavením žen ve společnosti. To je od vás pokus celý tento problém bagatelizovat.
22. 01. 2011 | 09:59

Zacheus napsal(a):

Karel Kubrt.

Nejsem žádný advokát lidovců, ale přece jen snad: ano, zašpinili se politickou spoluprací s komunisty ( vzpomeňme například na ministra Plojhara). V tomto směru máte v zásadě pravdu.

Ale když se řekne A, tak je možná dobré říci i B. A to znamená, že i v řadách lidovců najdeme opravdu dost obětí padesátých let ( vzpomeňme například popraveného nevinného poslance Broje, nebo ve vězení umláceného rady Marjánka, který ještě před únorem 1948 vyšetřoval, kdo vlastně poslal proslulé "balíčky" s výbušninou například Janu Masarykovi).

A vzpomeňme i dodnes nevyjasněného úmrtí studenta Pavla Švandy, který byl v listopadu 1981 nalezen za podezřelých okolností mrtev na dně Macochy, a který měl blízko k těm lidoveckým kruhům, které se podle Vaší terminologie "nezašpinily" politickou spoluprací s tehdejší vládnoucí stranou.

A vzpomeňne s pietou i například na Pátera Ludvíka Sobka, katolického kněze, který byl nalezen mrtev 25. dubna 1950 na faře v Petrovicích na Karvinsku, o jehož "sebevraždě oběšením" lze opravdu mít velmi závažné pochybnosti.

Takže někdy je ta historie trochu složitější.
22. 01. 2011 | 10:11

Historik napsal(a):

To HOVEN! Sraldo Mandolini má pravdu. To křesťané pod praporem kříže vyvražďovali celé národy(po objevu ameriky).Prznili ženy a děti. Děti przní dodnes, ženy asi taky. Hony na čarodějnice. Komunisti se to nejspíš naučili od nich. Měli vzorné učitele.Tak Hoven zapojit mozek a neplácat do prázna.
22. 01. 2011 | 10:55

hovorka11 napsal(a):

Pavel Bělobrádek:
Války vedené v arabském světě pod praporem "křesťanských hodnot" jsou pravou příčinou náboženské nenávisti a vyhánění křesťanů z muslimsky většinových zemí. Vyhoďte Dominika Duku z funkce arcibiskupa, protože zneužil své funkce na šíření vzájemné nenávisti křesťanů a muslimů v Afgánistánu, kde jasně podpořil válku "za Prahu" a uděláte pro křesťany daleko více, než dalším stupňování "svaté" Bushovy agrese, která vyhnala z Afgánistánu více jak 2 milióny vesničanů !!!
Pokud si pamatuji dobře, tak právě Bush po 11. září 2001 vyhlásil válku, kde se dovolával jako věřící boha.
Přitom se ukazuje, že tyto tři budovy nemohli spadnout jen tak a celé události reprezentované vládou USA jako zcela nečekaný útok islamistů považuji za zcela jasný podvrh.
Začínám mít čím dál větší odpor k náboženství a jeho zneužívání, jak to dokazujete.
Váš dopis nic neřeší, jen přidává nenávisti u neinformovaných občanů ve státě, který vede okupační válku v zemi proti občanům, kteří mu neublížili, pouze nechtějí "křesťanskou demokracii" !
22. 01. 2011 | 10:59

Občan napsal(a):

Pane Bělobrádku, mohl byste sem, prosím, hodit sezam míst, na která jste svůj otevřený dopis poslal? Děkuji
Já jen, na co se mám připravit. Protože jen zde už podruhé píšete o tomtéž. Potřetí už to bude spam, to si, doufám, uvědomujete.

Já proti iráckým křesťanům nic nemám (na rozdíl od českých, proti nimž toho mám moc a historie mi dodává pěknou hromadu munice), ale nejsou jediní, kteří mají problémy. Ale, apelujte především na ty, kdo jsou VINÍKY jejich současné situace. Na ty, již se vměšují do vnitřních záležitostí států, rozvracejí je, úmyslně štvou jednotlivé skupiny tamní společnosti proti sobě. Pokud to nechcete udělat, tak nechte tamní křesťany na pokoji a oni si to nějak pořeší v rámci tamní společnosti.

Mimochodem - tím, že je přestěhujete do Evropy, nepomůžete ani jim, ani Iráku. Tady je společnost nepřijme z několika důvodů (je to jiný křesťanský ritus, zcela odlišný od evropského a pro evropské zabedněnce jsou to "smradlaví líní terorističtí Arabáši se špinavou utěrkou na hlavě") a tam budou chybět, protože tam mají mnohasetleté rodinné a společenské vazby.
22. 01. 2011 | 11:04

arnazach napsal(a):

Tohle už je lepší, ač pořád jen a jen aktivistické. Být to ve středověku a někdo někde masakroval křesťany (a bylo by tam co ukrást), to bychom tam uspořádali křížovou výpravu. Dnes o tom ani nepíšeme.

Je dobré si uvědomit, že - i když většinou už nevěříme - máme své kořeny v křesťanské civlizaci nebo jednodušeji: jsme křesťanská civilizace. Naše hodnoty a morálka jsou křesťanské (více méně).
22. 01. 2011 | 11:55

Béda napsal(a):

arnazach,

Řekněme spravedlivě, že kořeny dnešního tzv. západního světa jsou vícezdrojové. Stavějí na předkřesťanských univerzálních hodnotách, které si časem usurpovali křesťané a zobecnili je v desateru, kterýmž se sami nikdy striktně neřídili a neřídí (nezabiješ! porušovali hned jak ovládli ideologii a získali kontrolu nad politikou a ekonomikou), stavějí na odkazu "kacířů", kteří tvrdili, že Země se točí, odpadlíků, heretiků, později osvícenců, kteří bortili staré křesťanské mýty a dogmata.
22. 01. 2011 | 12:05

ujo napsal(a):

pro Zachea:
do té vaší lidovecké galerie bych přidal namátkou třeba p. Kalouska , Kasala, (členové před r. 89), Kopřivu, Šustra
22. 01. 2011 | 12:21

Tenco napsal(a):

Pavel Bělobrádek
Do Vatikánu list napsali, Herr Bělohrádek ?
Daj ho k dispozici veřejnosti.
A Hávovi, Parkanové, Kalouskovi ...napsali Oni žádost o malý příspěvek na záchranu křesťanů, Herr Bělohrádek ?
A jak jim odpověděli ?
Že kšefty dneska moc nejdou ?
Hmm. Divné. Dodávat a brát to jo, ale zachraňovat a dávat to ne.
Divní patroni, co, Herr Bělohrádek ?

Oni to asi myslej dobře, Herr Bělohrádek. Ale nezapoměli Oni trochu na to, že by tak trošku měli oslovit i ty, co do těch zemí zhusta dodávají zbraně ?
No nic. Možná v příštím otevřeném dopise.

Ale ta Jejich analogie s Expem je dost nechutná. Vyvolávat pocit viny, Herr Bělohrádek, to není košer.
A když už - tak vyjmenujou všecky ty tragédie, neštěstí, pohromy. Které teda jsou důležitější a aktuálnější než to Expo.

Ale znovu - pokud se mezinárodní společenství dohodne a zřídí letecký most na záchranu lidí o kterých se zmiňujete ve svých otevřených dopisech, určitě bude správné takovou akci podpořit.
Pokud tedy Oni nemaj jiné řešení, Herr Bělohrádek.
Maj nebo nemaj ?
22. 01. 2011 | 13:02

arnazach napsal(a):

Béda:

Ano. A to všechno je křesťanská civlizace. :-)
22. 01. 2011 | 13:31

Kanalnik napsal(a):

Ja skutecne nechapu, s jakou lehkosti mnozi diskutujici motaji dohromady pojem krestanstvi (tedy osobni krestanskou viru) s geopolitickymi postupy nekterych dnesnich zemi ci se stredovekou cirkvi.

Osobni vira je svrchovanou zalezitosti jednotlivce. A jak vime, kazdy jednotlivec je jiny, pricemz take jeho osobni vira se muze odlisovat od jinych lidi osobitym zpusobem. Neexistuje pojem 'univerzalni krestan', stejne tak, jako neexistuje 'univerzalni ateista' ci 'univerzalni muslim'.

To, ze napr. Jan Hus ci Matka Tereza se nazyvali krestany, neznamena, ze je budu je kamenovat proto, ze krestanem se nazyva napr. G.W.Bush. Stejne tak to neznamena, ze je budu kamenovat za to, ze jedna cirkev ve stredoveku upalovala. (Cirkev je jiz zalezitosti hierarchie, tedy jiste moci, a je od osobni viry jednotlivce ponekud vzdalenejsi.)

Pro mne je tato diskuze dukazem, ze v CR vladne skutecne male povedomi o tom, co to je osobni vira, a o zakladnim lidskem pravu svoji osobni viru mit.

Misto toho se zde objevuje opet ono skupinove tribalni mysleni, skoro az nenavist, kdy se lide divaji na druhe (odlisne) lidi brylemi skupiny, nevidi je jako jednotlivce, ale jako nebezpecnou tlupu. Proste my a oni. Pokolikate uz?

Je to smutne.
22. 01. 2011 | 13:34

Béda napsal(a):

arnazach,

proč zrovna křesťanská? Co mělo s křesťanstvím společného kupř. starověké Řecko? Anebo na Řecké civilizaci dnešní západní svět nestojí? Co s ním mají společného ateisté...?
22. 01. 2011 | 13:35

Tenco napsal(a):

arnazach
Jména věcí /resp. idejí/ neříkají o věcech samých vůbec nic.
Až popisy. A výklady.
A i tak jde o zjednodušení. Protože až popisem procesů se blížíme pravdě.

Toto vše však přestává platit, nahradíme-li proces poznání vírou.
Což není ještě tak zlé.
Horší je, pokud je ta víra jen názvem věci.
:---()
22. 01. 2011 | 13:41

Kanalnik napsal(a):

Jinak - v nekterych arabskych zemich je trestne mit u sebe treba Bibli. To podle mne neni normalni. Domnivam se, ze soucasne zlociny na krestanech maji zaklad v domorodem fanatismu, nikoli v geopoliticke situaci - ta k tomu muze prispivat, ale neni korenem.

Fanatismus vidim jako preskoceni hodnotne soukrome osobni viry a misto toho uplatnovani teto viry spise jako viry skupinove. Vznika samoudrzovaci kolecko (probiha v hlavach a emocich ucastniku):

'ma skupina spravne veri a ma jista pravidla (kdo pravila nerespektuje, je spatny bezverec) - ja se snazim verit uplne stejne jako ostatni a byt nasledovanihodnym clenem skupiny a zaroven hlidam nase pravidla a pravou viru, zda je ostatni spravne nasleduji'

Neco podobneho funguje i u nas (staci se podivat do diskuzi o sudetskych nemcich).
22. 01. 2011 | 13:48

Marcus Agrippa napsal(a):

Jen Bibly? Tak to ještě není tak hrozné - Index Librorum Prohibitorum ( zrušený až v roce 1966 ) zahrnuje kolem 60 autorů a jejich děl. Namátkou - Honoré de Balzac, Giordano Bruno, Daniel Defoe, Alexandre Dumas, Galileo Galilei, Victor Hugo, Mikuláš Koperník, Jean-Jacques Rousseau, Voltaire a řada dalších. A osobně nechápu, jak souvisí poválečný odsun Němců s vírou skupiny lidí - v tomto případě s křesťanstvím. Osobně jednoznačně lituji útlaku všech lidí ( navíc pokud je neoprávněný ), ale souvislosti v Iráku nebo Súdánu jsou daleko komplikovanější a není možné je shrnout do konstatování - děje se útisk křesťanů. Tím se vyvolává jakási iluze bezpráví bez hlubších informací, které by na celou věc vrhly úplně jiné světlo.
22. 01. 2011 | 14:41

Marcus Agrippa napsal(a):

Oprava:
samozřejmě - jen Bibli.
22. 01. 2011 | 14:44

Tenco napsal(a):

http://video.google.com/videoplay?docid=4642167330989213588#

Zdar, křesťani.
Podle jména i ti, co to s tím soucitem myslí vážněji, než jen aktivisticky.
Jak se třeba zviditelnit a tak.
22. 01. 2011 | 14:49

Béda napsal(a):

Krom křížových výprav, inkvizice "čarodejnictví", křesťanství bylo po celý středověk brzdou mnoha přírodních věd, které se za starověku (Egypt, Řecko, Řím) bez ideologického balastu a omezení rozvíjely mnohem rychleji - lékařství (omezení "duše"), astronomie (Země je středem Vesmíru a Slunce obíhá kolem ní), geogragie (Země je placka)...
22. 01. 2011 | 14:51

Pierrot napsal(a):

Bédo, Vy si to fakt zjednodušujete. Tohle je jak z předlistopadové učebnice dějepisu..

Jé, mám tematickou reCaptchu: theology purparri
22. 01. 2011 | 15:02

Béda napsal(a):

Pierrot,

kdepak. Někdo zde soustavně mluví o jakési prý křesťanské civilizaci, která vůbec nebyla pouze křesťanskou, někdo nám zde líčí křesťany jako vzor všech ctností, přitom v dějinách to byli ti nejvykutálenější výlupci a největší násilníci, jejich politici patří k největším přísavkám (ať vládne pravice anebo levice)a nejnemorálnějším darebákům - jsou minimálně stejní jako ti ostatní "nekřesťanští", kteří se žádnou Biblí ani desaterem neřídí a neohánějí.
22. 01. 2011 | 15:14

Pierrot napsal(a):

Béda

No, a Vy se chytáte na laciné pozlátko, proti kterému používáte laciné argumenty. To je primitivní přístup. Používají ho zde nejčastěji někteří pravicoví diskutéři, když se obouvají do marxismu a levicového myšlení vůbec. Chcete klesnout na jejich úroveň?
Mimochodem, např. prof. Hořejší je také křesťan, a když půjdete zítra na mši T. Halíka k Salvátorovi, možná tam na pana Hořejšího narazíte..
22. 01. 2011 | 15:34

Medikolog napsal(a):

Kanálníku,

Je-li víra osobní věcí každého jednotlivce, proč pan Bělobrádek obtěžuje svojí visí víry naše mocné a chce nám nasadit do kožichu za naše prostředky lidi geneticky a kulturně stejné, jako jsou jejich krajané-jinověrci? Proč jim nejde pomoci za sebe sama sám? A hlavně za své? Tady asi křesťanská láska končí. Dům ve Vatikánu jim za své nekoupí, ani je v něm za své živit nebude...

Někde vás pošlou před soud za Bibli, jinde za Mein Kampf, jinde za literaturu popírající Holokaust, jinde za čádor či za burku na ulici. U nás máte sociální a zdravotní pojištění, v USA si místo toho můžete beztrestně objednat a obdržet na své jméno narozeninový dort třeba s hakenkreuzem a provozovat jako prima busines vlastní církev - pro mě za mě třeba Svatých kanálu posledního dne:-).

Odedávna platí, že jiný kraj, jiný mrav a je na návštěvnících, aby se přizpůsobili, nebo táhli dál - kam je srdce a jejich víra táhne. Pokud se beze zbytku přizpůsobí a asimilují.
22. 01. 2011 | 15:43

ironik napsal(a):

Jedním ze stěžejních úsloví je že kristus svět obrací k obrazu svému, ve skutečnosti to platí už 2OOO let, a musíte uznat že to je kšeft na který nemají ani všechny ekonomiky světa a o humanitě raději mlčet , protože šíření křesťanství ohněm a mečem v rámci demokratických zásad je v nezměněné podobě.T. zv. politické horní patro se samo pasuje za následníky kristových myšlenek.
22. 01. 2011 | 15:45

modrý edvard napsal(a):

Takže tady lobuje jeden křesťan za další křesťany. To je podobné, jako když lobuje jeden odborář za druhého odboráře, nebo p. Veleba za jezeďáky. Jen na mě, ateistického živnostníka, se všichni vybodnou.
22. 01. 2011 | 17:03

Karel Kubrt napsal(a):

Zachee, skoč dolů. Dnes u Tebe povečeřím. Určitě si budeme mít o čem povídat. Reagoval jsem na současnou situaci v lid. straně. A nejen v ní. To, že Jirka Křoví vyvolal válku v Iráku nemá nic společného s Kristem, a navíc to nebylo ani v souladu s mezinárodním právem. Vzpomeň jen válku v Jugoslávii, ve které jsme se angažovali a v té době byl ministrem války lidovec.
V minulosti bylo mnoho věrných křesťanů, a to nejen u katolíků. Zdravím.
22. 01. 2011 | 17:06

Slunce napsal(a):

...dobré Evropské křesťanské kultury je důležité si vážit,chránit ji a vážit si každého dobrého věřícího,ale ne fanatiků,kteří jsou brzdou pokroku ve vzdělávání a v bádání o životě ve Vesmíru !!!
22. 01. 2011 | 17:35

Kritik napsal(a):

S výzvou uvedenou v článku lze jen souhlasit.

Jde však o to, zda byla adresována na správné místo. Uvedená adresa není právě shromážděním těch správných andělů. Je totiž známo, že mnoho z andělů se dalo na cestu odporu a vzdoru. Proto zde máme poučení, jak je poznat: Podle ovoce je poznáte! Pusťte si veřejnoprávní TV a ochutnejte její ovoce!
22. 01. 2011 | 19:07

prorok napsal(a):

Stejne jako vas predchozi dopis panu "erteplickovi" ma i tento dopis hodnotu onoho Wimmerova:

" Pani nesu Vam psani!"

nebot jak receno tamtez: Neni malych roli!
22. 01. 2011 | 19:38

Kanalnik napsal(a):

Marcus Agrippa

" A osobně nechápu, jak souvisí poválečný odsun Němců s vírou skupiny lidí - v tomto případě s křesťanstvím."

Jednoduse - lide v diskuzich v obou tematech zde uplatnuji principialne skupinovy pohled: vidi za nazvem skupinu lidi a nevidi ci nerozlisuji jednotlivce v ni (skupiny 'Cesi', 'Nemci' ci 'krestane', to je jedno). To je ta souvislost, o ktere mluvim v predchozim vstupu.

Medikolog

Proc jsem dal pan Belohradek tento clanek nebo proc psal do televize, zda je to veci jeho osobni viry ci do toho dava i neci jineho, to vi jen on sam, takze nebudu spekulovat a ani na to nereaguji. Reaguji na diskuzi, na kterou je smutny pohled.

K vasemu 'jiny kraj, jiny mrav': Nechapu, proc by mi melo byt zakazano, pokud jsem krestan, vzit si do Saudske Arabie Bibli. Tim nikoho neobtezuji (i kdyz v tamnim radikalnim skupinovem mysleni ano). Asimilaci myslite prijeti stejneho mysleni, hodnot a viry zeme, ve ktere se nachazim? I z dlouhodobeho hlediska je to nesmysl. Jakmile uz vidim v lidech kolem sebe individuality s urcitymi pravy a ne jen cleny skupiny, do skupinoveho mysleni mne uz nedostanete.

Vedomi sve individuality osvobozuje. Kazdemu v muslimskych (i nemuslimskych) zemich bych to pral. Zatim bych tam(tady?) ale s timto pohledem byl pro mnohe bezverec.
22. 01. 2011 | 20:20

Medikolog napsal(a):

Kanalniku,

já vás necpu do skupinového myšlení.. to právě dělají církve. Jiná otázka je, že ve fungující společnosti kromě Brownova pohybu naprostých individualit funguje i určitá rodinná, rodová, kmenová vzájemnost.. a ta bývá upevňována různými zvyky plnícími často totemovou funkci. Sjednocující jedny a vyčleňujícími je od jiných. Mnozí chudí lidé v zemích rozvrácených válkami jsou závislí na podpoře svých lidí.. v islámských zemích své UMMY. Prostudujete-li si Svatý Korán, poznáte důležitost almužny ZAKÁTU placené pravidelně ve prospěch potřebných. Obdobné podpůrné aktivity vyvíjejí v těchto oblastech i židovské, křesťanské a jiné MÍSTNÍ náboženské obce. A žijí spolu a vedle sebe více méně v simbiose; dokud se do toho nezačnou montovat misionáři, kšeftmani apod.

Existuje určitá pradávná zvyklost - pohostinnost, bez které by v pouštních oblastech nebylo možné ještě před sto lety cestovat a přežít. A existovala a existují určitá nepsaná pravidla úcty a chování se k pocestnému i k hostiteli. Obdobné to je i ve státním a národnostním měřítku. K hostiteli se budu chovat s plným respektem a budu ctít a dodržovat jeho zvyklosti. Pak bude respektovat i on mě. Ale budu-li se chtít usadit U NICH jako jejich soused, musím se JÁ přizpůsobit jejich zvyklostem a musím JÁ ctít jejich hodnotový systém. Totéž ovšem budu já vyžadovat OD NICH, budou-li se chtít jako sousedé usadit U NÁS.

Saudská Arábie je země kde vládnoucí moc vyznává Wahhábismus. Muhammad Ibn al-Wahháb (žil 1703 až 1784) hlásal a jeho následovníci hlásají vypjatou zbožnost, nekompromisní tradiční, uznávají jenom Svatý Korán a jsou přívrženci striktního pojetí právní školy hanbalíja (založil Ahmad ibn Hanbal zemřel r. 855 n.l.) kterou chápou velmi důsledně a vytvářejí tak vlastní striktní PRÁVNÍ SMĚR určený jejich zakladatelem. V době vzniku velmi bojovní, zmocnili se řady Arabských území včetně svatých měst Mekky a Mediny.

Nestojí o vás, ani o vaši Bibli. Přestala být Islámem sesláním Svatého Koránu Poslu Božímu Muhammadovi, kéž mu Alláh požehná a dá mu mír.

Tak to prosím respektujte a vycestujete-li do SA, nečiňte tak o Rammadanu ani o Hadždži. Chovejte se k místním a k jejich víře s respektem a ctěte jejich zbožnost.. a oni budou respektovat vás. Nezapomínejte ale ani na okamžik, že VY jste hostem v JEJICH domě.

Na oplátku máte možnost pro svůj dům (stát, Evropu) stanovit zase svá pravidla a požadovat po jejich poutnících totéž. Nevyhodí snad papežská ochranka ze svatého Petra Muslima který se během papežské mše začne modlit SALÁT? Co je na tom nepochopitelného? nebo špatného? Vadí-li vám přílišná přísnost jejich víry, zkuste Indonésii. Tamní Muslimové svoji oddanost do rukou Alláhových chápou volněji a žijí s křesťany Budhisty i Hinduisty v relativní symbiose.. Ale v posvátné mešitě vás v botách a s Biblí také neuvidí rádi..
22. 01. 2011 | 23:23

Kanalnik napsal(a):

Medikolog

snad na par drobnosti bych vas posledni komentar mohl podepsat. Treba toto se mi libi:

"Tak to prosím respektujte a vycestujete-li do SA, nečiňte tak o Rammadanu ani o Hadždži. Chovejte se k místním a k jejich víře s respektem a ctěte jejich zbožnost.. a oni budou respektovat vás. Nezapomínejte ale ani na okamžik, že VY jste hostem v JEJICH domě."

S tim ja nemam zadny problem.

Muj dojem ale je (mozna je to jen dojem, nevim), ze kdyz se najednou z niceho nic zvedne vlna nenavisti vuci nejake skupine lidi (v tomto tematu vuci krestanum v islamskych zemich), je v tom nejaky zadrhel a neco je spatne. Pak se uvazuje slepe, ze co prislusnik one skupiny (zde krestan), to automaticky bezverec, padouch ci zlocinec. To je podle mne nespravne a spatne. Proste davova psychoza.

Proto jsem poukazoval i treba na zdejsi diskuze o sudetskych nemcich. Jeden by si mohl myslet, ze co Cech to zlocinec, nebo co Nemec, to zlocinec. Coz neni pravda. Tenhle pristup ma urcite nejake (a do jiste miry opravnene) priciny, ale vede k dalsim zranenim, dalsi bolesti a dalsim konfliktum.

No jo no.

"Nevyhodí snad papežská ochranka ze svatého Petra Muslima který se během papežské mše začne modlit SALÁT?"

Pokud nebude obtezovat ostatni svou hlasitosti, tak proc by mela? Ona by to asi udelala, ale ja osobn na jeho chovani nevidim nic spatneho.

Do SA se zatim nechystam :)

Dobrou noc.
22. 01. 2011 | 23:40

Vesta napsal(a):

slušní lidé se mají chránit,zlodějům sekat prsty ruce hlavy,vrahy odsoudit na doživotí,duševně choré léčit,a sirotkům a starým lidem pomáhat
23. 01. 2011 | 20:32

ex-nemo napsal(a):

Já se vždycky při tom Bělobrádkovi musím smát.Nezlobte se.Mně se vybavují asociace na opačnou barvu a opačnou část těla kolem jiného tělního otvoru než ústa.....
23. 01. 2011 | 23:00

trololo napsal(a):

proc by mela statni televize v ateisticke zemi vysilat neco o krestanech? napiste si do vatikanu pane belohradku, at vam zridi nejaky katolicky kanal
24. 01. 2011 | 10:31

JPK napsal(a):

Křesťani jsou fakt pronásledováni a hlavně okrádáni. Podívejte se pozorně, třeba rozum už jim sebrali všechen...
24. 01. 2011 | 10:50

ex-nemo napsal(a):

Tak uvažuji, po záchvatu smíchu nad tím blogem že ta žádost pana Bělobrádka není tak docela bez raison d‘ etre.. .. Lidovci pomáhali komunistům v Národní frontě celých 42 let. Mají tedy teď plné právo obrátit se na revanš na starého komunistu Janečka. Celkem to pro něj nemusí znamenat žádnou velkou práci. Opráší nějaké svoje noviny z toho Táborska či kde před rokem 89 působil, najde nějaký svůj článek proti imperialistům jichž tam je dost, instruuje písařku které výrazy třeba nahradit jinými a jakými a je to hotové.
Otázka je jenom, nakolik to lidovcům pomůže. U pravičáků určitě, těm takový styl vyhovuje.Jenomže ti mají už svoje strany, které jim zajišťují blahobyt a sotva stojí o dalšího konkurenta.
24. 01. 2011 | 11:28

Medikolog napsal(a):

Pane ex-nemo,

Myslíte že ti cizí takékřesťané byli před rokum 1989 členy katolické Československé strany lidové? Pokud ano, měli by to morální právo... ale jinak - ať se činí Vatikán.
24. 01. 2011 | 18:20

ex-nemo napsal(a):

Pane Medikologu, děkuji za reakci."Post scriptum" se ještě snažím odpovědět, ale vašemu exposé nerozumím.Na shledanou na dalším Černop... pardon, Bělobrádkově blogu.
26. 01. 2011 | 18:16

outletdabym napsal(a):

<a href=http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp>canada goose outlet</a> asunder http://www.rehoboth.ab.ca/menu.asp - cheap canada goose jackets
27. 02. 2014 | 13:43

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy