Do zlata či do akcií? A co takhle do dětí?

13. 01. 2012 | 11:56
Přečteno 3745 krát
Už jsme si zvykli žít pod palbou zpráv o tom, že další vývoj na finančních trzích je krajně nejistý, že vzrůstá obezřetnost velkých hráčů a že ti malí na to jako obvykle doplatí.

I v ekonomice, stejně jako v jiných oborech, existuje spousta názorových směrů, dnes lze hlásat prakticky cokoliv a doprovodit to řadou důvěryhodných příkladů. Na rozdíl od každého obyčejného člověka ale nikdy nebude žádný ekonom hnán k odpovědnosti za nepřesné, či dokonce klamné předpovědi.

Obyčejný člověk bude vždy odpovědný za svá individuální rozhodnutí, musí si zvolit zdroj obživy i nakládání s vydělanými penězi, vždy bude jen jeho problémem, zda mu budou přibývat úspory, nebo zda se zadluží. Chodí do práce pořád stejně, hrozí mu permanentní vyhazov, jeho plat stagnuje, či dokonce klesá a zboží jeho denní spotřeby zdražuje.
Do čeho investovat zajímá opravdu jen menší část společnosti, tu, která má nadbytek peněz. Debata o akciích a cenách zlata se tak vede v novinách vlastně jen pro ni.

A přesto existuje zcela bezpečná investice. Odolala všem ekonomickým i politickým zvratům, přečkala třicetiletou válku, hladomory, fašismus i komunismus. Jsou to naše děti. Podle současných liberálních názorů totiž stojí výchova jednoho dítěte 1-3 miliony Kč a ty lze jistě investovat lépe. Zajímalo by mne, kde budou současní liberální ekonomové se svým samospasitelným trhem zlata či akcií za deset let.

Cena zlata klesne, akcie propadnou, děti zůstávají. V hojných letech se rodiny rozpínají, rodiče a prarodiče pomáhají potomkům, zatímco v kritických časech se rodiny naopak semknou a silnější pomáhají slabším přežít. A že se časy dobré a zlé v pravidelných periodách střídají, není psáno pouze v Bibli - dokáže to dovodit na základě vlastních zkušeností každý z nás a nemusí přitom ani páchnout do kostela.

Strana, kterou vedu, KDU-ČSL, chce jednoznačně zvýhodnit rodiny s více dětmi. Daňovými úlevami, snížením DPH na zboží, které s dětmi souvisí, a podporou nižších pracovních úvazků pro rodiče plus podporou růstu počtu předškolních zařízení. Rodina nesmí být bita jen proto, že chtěla děti - zatížená existenčními starostmi. Chceme vytvořit takové podmínky pro život, aby mít děti už nebylo sociálním trestem, ale důstojným rozhodnutím.

Zapůsobit na současnou českou společnost, aby uvažovala s tímto přesahem, jistě není úkolem jednoho volebního období a jedné politické strany. Celý svět blahobytné euroatlantické civilizace se bojí svého vymírání a s úzkostí sleduje davy přistěhovalců na svých hranicích. Realisté říkají, že naše důchody už budou platit "ti odjinud". My říkáme: Nechceme nikomu brát jeho volbu zůstat bez dětí. Ale proč za dnes už strategicky správné rozhodnutí mít děti náš střední stav trestat chudobou? Namísto vyděšeného sledování burzovních indexů bychom měli začít trochu myslet. Selsky.

Vyšlo v HN

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

Chodí do práce pořád stejně, hrozí mu permanentní vyhazov, jeho plat stagnuje, či dokonce klesá a zboží jeho denní spotřeby zdražuje.

Co tomá být? Nějaká charakteristika obyčejného člověka?
Komu hrozí permanentní vyhazov? Koho plat klesá?

když už, tak byste zde měl trošku konkretizovat, neb v rovině obecné je to jen lež.
Jinak byla to právě vláda Mirka Topolánka a Nečasova vláda, která konečně něco pro rodiny začala dělat.

Ať už se bavíme o zvyšování slev na děti nebo o možnosti výběru délky rodičovské dovolené.
13. 01. 2012 | 12:04

Gustáv Kočí napsal(a):

Do Podolí, do lékárny,...
13. 01. 2012 | 12:15

Maximus napsal(a):

Pane autore z KDU-ČSL, jaképak investice do dětí, do církve přece. Koukám, že se jako čert kříže vyhýbáte aktuálnímu tématu církevních restitucí. Mohl byste přijít o nějaké to procentíčko u budoucích voleb, že?
13. 01. 2012 | 12:17

michal napsal(a):

Souhlasím. Posilme rodinnou solidaritu a zbavme se solidarity státní. Místo toho, aby byly peníze odváděny do anonymního státního žoku důchodového pojištění, dovolme část peněz přesunout rovnou na účty pra(rodičů).
Vaše řešení má slabinu. Nepodporuje "tvorbu" kvalitních dětí, ale prostě dětí. A jak k tomu přijde rodina, která se snaží vychovat dvě až tři děti, vzdělat je a vést je k samostatnosti a bytí produktivním občanem, proti jiné rodině, která dětem nedopřeje (nedovede) k žádnému vzdělání ani řádnému životu, ale jen k parazitování na lidské společnosti formou sociálních dávek?
13. 01. 2012 | 12:19

michal napsal(a):

Přehlédl jsem jednu věc - podpora růstu předškolních zařízení je hloupost. Podporujte spíše matky, aby mohly zůstat s dětmi doma a podporujte částečné úvazky (redukcí administrativních bariér), abyste usnadnili dle mého názoru ideální řešení pro starší (3-6 let) děti - dvě matky kamarádky, každá pracuje 1-2 dny v týdnu, vystřídají se v péči o děti a zároveň neztratí kontakt s oborem.
13. 01. 2012 | 12:22

Koplkop napsal(a):

Autor
"Strana, kterou vedu, KDU-ČSL, chce jednoznačně zvýhodnit rodiny s více dětmi. Daňovými úlevami, snížením DPH na zboží, které s dětmi souvisí, a podporou nižších pracovních úvazků pro rodiče plus podporou růstu počtu předškolních zařízení. Rodina nesmí být bita jen proto, že chtěla děti "
Tak budou biti ostatní? Ti co nemají děti? Nebo mají jen jedno nebo dvě? Proč chcete zase někoho zvýhodňovat? Jestliže někoho zvýhodňujete, je to vždy na úkor druhého.
Stačí, aby nebyli znevýhodněni, ti co mají děti. Všem měřit stejně. Jinak po dlouhé době s Vámi v jednom souhlasím nejlepší investice je do vlastních dětí. Sice ne pro každého, ale pro ty co vychovávají své děti s láskou a rozumem určitě.
13. 01. 2012 | 12:25

Honza napsal(a):

to autor: ... jste klasickou ukázkou farizejství, ... pokud Vám ak záleží na zdravém vývoji dětí občanů téo země distancujte se oficiálně od podvodu navrácení majetku katolickému kléru, který se vyznačuje: peněžní hamižností a pedofilií (sexuální zneužívání dětí) - to kdyby jste nevěděl co to je, ....

... myslím, že díky Vám ještě lépe rozumím Janu Husovy, ... dovolil by jsem si Vás flanďáka upozornit, že po Janu Husovy přišel Jan Žižka
13. 01. 2012 | 12:25

Inci napsal(a):

Jó takový daňový zvýhodnění by nám umožnilo investovat do vlastních dětí ... to co živíme teď nás napadá mačetama a pak utíká do Kanady nebo do Anglie ... :-(
13. 01. 2012 | 12:28

Vosavbotě napsal(a):

Pane Bělobrádku,

v naší společnosti dlouhodobě existují skupiny, které si z co nejvyššího počtu dětí udělaly penězovody do svých kapes, protože pracovat jsou líní. Váš článek vyznívá tak, že je chcete nadále a ještě více podporovat.

A naopak: Jaksi neurčitě vyjadřujete názor, že chudé rodiče mají živit jejich děti. To je vskutku originální implementace východoasijských poměrů do reality střední Evropy. Nehodláte také zrušit penzijní systém, který se ve východní Asii naopak chystají zavádět?

Svět je přelidněný /sedm miliard opravdu není šťastné číslo/, společných zdrojů ubývá, což je nejzřetelnější na úbytku kvality a nárůstu cen potravin. Česká republika patří mezi nejhustěji zalidněné země světa. Vše se k nám dováží, protože zdejší produkce je jen zlomkem spotřeby.

Ale Vy pane Bělobrádku, patrně žijete v jiném světě. Ve světě, kde se bude lidstvo moci nekontrolovaně množit a kde děti nějakým zázrakem najdou potřebné zdroje pro sebe i své rodiny.

Nemohu jinak, než napsat hořký závěr: Z Vaší omezenosti je mi zle!
13. 01. 2012 | 12:31

David napsal(a):

Do čeho investovat zajímá opravdu jen menší část společnosti, tu, která má nadbytek peněz. Debata o akciích a cenách zlata se tak vede v novinách vlastně jen pro ni.

A přesto existuje zcela bezpečná investice.

---

Ani s těmi dětmi se to nesmí přehánět!

Maximálně by měl stát finančně podporovat jen 3 děti v rodině!

A soustředil bych se na kvalitu výchovy.

Kdo chce jich mít více, ať si na ně ušetří, a ne aby jej "vyrábění" dětí živilo na úkor celé společnosti a státního rozpočtu.
13. 01. 2012 | 12:33

Jane napsal(a):

Neo

Komu hrozí permanentní vyhazov? Koho plat klesá?

Myslím, že v tom se autor nemýlí. Někde jsem četl nedávno statistickou ročenku, momentálně nemám odkaz, ale můžu potvrdit, že propouštění ze zaměstnání převyšuje nabídku nových míst.
Co se týká mezd, průměrný příjem si sice nepatrně zvýšil, ale jednoznačně neutuchajícím rozevíráním nůžek mezi chudými a bohatými. Protože ta první skupina je početnější a autorovy řádky se jistě nevztahují k "horním deseti tisícům". potom má jednoznačně pravdu.
Kdybych nenahlédl do statistik a hodnotil jen podle sebe a blízkého okruhu známých, taky by se mě to zdálo přitažené za vlasy-ale bohužel.
13. 01. 2012 | 12:37

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Každá investice na tomto světě je nejistá, i do dětí! Když člověk přijde o majetek, je to jistě rána. Když přijdete o dítě, je to katastrofa, ze které se už nikdy nevzpamatujete (vím, o čem mluvím). V dnešním nebezpečném světě se to může přihodit komukoliv. Čím šikovnější, vzdělanější a hodnější děti máte, tím víc se o ně bojíte. Věřící lidé mají v tomto případě útěchu v Boží vůli, bezvěrci aby si hodili mašli. Přesto máte pane Bělobrádku pravdu, není jiné alternativy, je to lidský úděl.
13. 01. 2012 | 12:42

český maloměšťák napsal(a):

No - společnost se teď usnesla, že bude investovat do církví...
Což je samozřejmě špatná investice.

K zlatu :

http://zpravy.kurzy.cz/302776-nejdelsi-graf-vyvoje-kurzu-zlata-jaky-jste-kdy-videli/

Jak vidno - tak doba průmyslové revoluce znamenala pokles cen zlata. Investovalo se do realné - fyzické ekonomiky.
Což se dnes nenosí - hlavní část finančních transakcí se točí v obchodech s deriváty a dluhy.
Na dlouho bych tak zlato viděl jako velmi špatnou investici /horizont jedné generace/.

Akcie ano - otázkou je kterých firem. Jako perspektivní vidím energetické tituly a energetickou infrastrukturu /smart grid, chargers, electric vehicles.../. Pak zdravotnictví - populace bude stárnout a churavět.
V ČEZku pak ČEZ. (pokud nedojde ke změně režimu mafiánského v nějaký jiný)

Investice do dětí ?

Blbost. Děti jsou lidské bytosti. Zaslouží si pozornost, lásku a péči.
To se o drátech, papírech, kovu...kdo toto srovnává s dětmi....měl by se přinejmenším dostavit k ušní zpovědi. A pocestě se stavit na úřad práce - aby se optal, ajk se to má s budoucností dětí....
13. 01. 2012 | 12:45

Jane napsal(a):

Autor
Investice do dětí-Véš pohled. Pro mnohé stojící na jiném stupni ekonomického a společnenského žebříčku a současně i zodpovědné lidi je to mnohdy nepřijatelné řešení. Od řady lidí kteří už děti mají často slyším něco ve smyslu - "copak my, my už to tady nějak doklepeme, ale chudáci děti!".
Na jedné straně podvědomě toužíme, aby se poměr produktivních a neproduktivních lidí zvětšil, na straně druhé rostoucí počet lidí není planeta s to uživit. "A včil mudruj!".
13. 01. 2012 | 12:47

Dl napsal(a):

Páni lidovci raději držte huby a budte zalezlí ! Co jste "fungovali" v dřívějších vládách tak jste v česku nic dobrého nevymysleli akorát jste zde nechali rozbůjet tu příživníckou chátru nepřispůsobivých !A co ted s nimi chcete udělat když už nás přepadávají i za bílého dne ? O tomhle problému by se zde na serveru aktuálně cz mělo více psát ! Jde nám majoritě o životy ! Až oni zde budou majorita tak se s námi mazlit nebudou a sociální pladby a důchody rovněž žádné nedají ! Je jich čím dál více a pracují na tom i s podporou naších slavných vlád ! Pane Stejskale vím že to máznete ale děláte chybu ,tím našim lidem neprospějete ! Je třeba aby se problém s nepřispůsobivými dostal do každodenní celonárodní diskuze ,jinak bude s námi majoritou brzy zle ! Dl.
13. 01. 2012 | 13:09

Martin napsal(a):

Myšlenka investovat do dětí je samozřejmě chvályhodná, ale počkáme si na provedení. Zatím je to tak, že stát prokazatelně okrádá spořádané rodiny, například přes daň z příjmu, sociální daň, zdravotní daň, daň z přidané hodnoty, daň z nemovitosti atd. a takto nakradené peníze se valí vrchem spodem rodinám nefakčenků. Je do očí bijící že nefakčenkovitá rodina s pěti dětmi má čistý příjem více než 2x vyšší než spořádaná rodina s dvěma dětmi (zjištěno přes známou úřednici na sociálním úřadě) a skutečně mě zajímá jestli s tímto dokáže Bělobrádek něco dělat nebo opět zůstane jenom u slov.
13. 01. 2012 | 13:11

JAHA napsal(a):

Ad: Maximus
Napr. (aby som nepisal o inych ulavach, dotaciach...na nezive veci, kde stat dava nemale prostriedky) osobne auto s klasickou fintou - mriezkou (prakticky srot), dotuje pre podnikatelov stat nielen tym, ze ho maju BEZ DPH, pritom ho vacsinou pouzivaju na sukromne ucely, ale aj tym, ze sa odpise za 4 roky. Pre jednoduchost, auto za 400 tis. korun vlastne dotuje stat rocne sumou 100 tis. Tie si moze dat podnikatel do nakladov, o tie si zvysi vydaje, o tie si znizi hospodarsky vysledok a vysledok - znizi si zaklad na odvod dane a tym podstatne znizi dan. (Ak vobec nejaku zaplati). Co keby tych 100 tis. "odpisal" stat rodine na vyzivovane dieta? A to, samozrejme kazdorocne. Za 18 rokov by to bola pekna ciastka pre rodinu, ktora sa o dieta stara, kupujemu vsetky skolske potreby, zabezpecuje jeho normalny vyvoj tak, aby sa z neho stal po 18 roku veku normalny, zodpovedny clovek, ktory bude prispievat na dochodok svojich rodicov.
Alebo sa Vam zda "efektivnejsie" podporovat vsetko ine, len nie deti pracujucich a zodpovednych rodicov?
13. 01. 2012 | 13:12

neo napsal(a):

Jane:

i kdyby statistika vykazovala pevahu propuštěných nad novými místy, tak to nijak nepodporuje tvrzení, že obecně každému zaměstnanci hrozí permanentní vyhazov.

To, že už byl někdo propuštěn znamená, že mu vyhazov aktuálně nehrozí. Je to tedy evidentní lež.

Když pak i průměrná mzda roste, tak to znamená, že platy neklesají. Opět z obecného hlediska jde mystifikaci autora.
13. 01. 2012 | 13:22

Hloupý Honza napsal(a):

A co třeba do Čunka ?
Jako volební lídr Zlínského kraje vám tu investici mnohonásobně vrátí. Nezná jen Vaškůje, ale i ostatní zloděje a pijavice, tj. vaše co ? .... vaše ...co ? ... no přece vaše budoucí štědré sponzory.

Před volbami odhaduji frekvenci vašich článků na zdejším blogu na tři za den a výměnu vaší fotky za jinou ... jak držíte v rukou nemluvně a nad hlavou vám svítí svatozář, to by mohlo vaše voliče dost dobře oslovit.

Je pozoruhodné, jak naše společnosti klesla na takovou úroveň, že něco samozřejmého se zde musí zveřejňovat v novinách a je vytrubováno do světa jako kdyby autor objevil penicilin. Nedivím se však, neboť žijeme v konzumní rozvojové společnosti, kde supermarkety prezentují jako přednost, že zaručují čerstvost potravin a masa. Nerad bych se dožil toho, že i volant a čtyři kola budou nadstandardem u nového auta. Ve zdravotnictví jdeme právě tímto směrem, takže pane Bělobrádku, ano investovat do dětí ... , aby měly na to zavčas se sbalit a jít žít do normální země.
13. 01. 2012 | 13:30

Dl napsal(a):

Stát investuje do dětí nepřispůsobivým a jak se nám danovým poplatníkům tito pak odmněnují ? Bijí nás všechny bílé i důchodce na potkání a naše majorita se nemůže ani bránit ,protože všechny zákony téhle republiky nahrávají nepřispůsobivým ! A co na to naši páni poslanci ? Ti mají jiné "starosti" ! Dl.
13. 01. 2012 | 13:35

Občan napsal(a):

hezké, pane Bělobrádku. A do jisté míry máte pravdu; ba dokonce do značné míry máte pravdu.

Jen v jednom vidím problém.
Když se mi nedaří, pošlu ionvestice k ledu. SNížím splátky stavebního spoření nebo je zruším. Neopravím barák (ono to vždycky jde nějak sflikovat), nekoupím si nové suto, nepojedu na dovolenou a zuby holt taky počkají.
Jenže děti k ledu nedáte. Ani je nesnížíte, nepozastavíte - prostě tu jsou pořád. Jedí, bydlí, studují a poté se snaží postavit na vlastní nohy. Ale trvá to HODNĚ dlouho.

A já se Vás ptám - Vy byste dokázal říct dítěti "Smůla, dítko, půjdeš do útulku pro chudé děti a místo gymplu a vejšky se vyučíš pekařem"? Dokázal byste říct dítěti "Jsem bez práce, končíš na škole, protože potřebuju, abys hákoval"?
Já ne.
Mnoho lidí by to nedokázalo - leckdo i proto, že sám něco podobného zažil, jiní pro to, že jsou pro ně děti a jejich budoucnost příliš cenné. Dokud to jde, dospělí se omezí.
A pokud to jde, mají jen tolik dětí, kolik uživí.
PROTO se rodí tak málo dětí.

My se pomalu smiřujeme s tím, že zůstaneme bez vnoučat nebo se jich dočkáme velmi pozdě. Své děti chápeme, i když nás to velmi bolí.
13. 01. 2012 | 13:38

Béda napsal(a):

Nic než hesla.

ČM správně poznamenal, že "společnost" (=vládní válec) se právě rozhodla dlouhodobě investovat do parazitických církví.

Ostatně, kdo soudný a odpovědný by se dnes rozhodl investovat do dětí, když jak píšete investice (jako kdyby se to dalo poměřovat jenom finančními vklady a návratností) je na jedno dítě "1-3 miliony Kč". Jak by tedy mohl odpovědný člověk "investovat" v dnešním nejistém světě se stoupajícími náklady do mnohodětné rodiny? Vždyť je zcela logické, že i při sebelepší snaze bude znamenat větší počet úměrně zavádění poplatků za vzdělání, při rozvratu sociální sítě, zdražování dětských potřeb, potravin, nejistotě na pracovním trhu, privatizaci zdravotnictví a platbám keš v něm, že je to sázka do loterie a že čím víc dětí, tím nižší životní úroveň rodiny a kvalita všeho pro vícedětnou rodinu.

V přísně tržní logice (navíc při dnešním neoliberálním vítězném paradigmatu křesťana Kalouska) je taková investice naprosto nesmyslná. Navíc by pravděpodobně vyprodukovala buďto další početnou skupinu nezaměstnaných anebo zaměstnaných otroků, kteří pomohou snížit cenu na trhu práce a perspektivně se stanou "sockama". Takové myšlení je v přímém logickém rozporu s neoliberálním paradigmatem.
13. 01. 2012 | 13:43

Mrazek napsal(a):

Nechápu, proč je problém zvýhodnit rodiny, když vymíráme a naše penze už budou platit Turci, Ukrajinci, Čečenci, Rusové, Gruzínci, Srbové...to Vám fakt nedochází? Copak jim můžete zakázat, aby se sem stěhovali nebo někomu přikazovat, že má či nemá mít děti? Houby, řešení je, když dá stát najevo, že děti potřebuje a je ochoten to ocenit chytře na daních. Ne na sociálních dávkách, to je rozdíl.
13. 01. 2012 | 13:44

gaia napsal(a):

Husákovy děti dnes akorát zvyšují nezaměstnanost.
Každé dítě je dnes již po porodu zatíženo dluhem 150 000 a ten se neustále zvyšuje.
Děti má mít jen ten, kdo na ně má. A to finančně , psychicky i množstvím lásky v sobě.
Populační dynamiku si řídí sama matka příroda a je nebezpečné do ni zasahovat.
13. 01. 2012 | 13:50

neo napsal(a):

1-3 miliony za 18 -26 let není zas tak moc. Nehledě na to, že od 15 let se dítě může legálně na nákladech podílet.
Občane: existují i jiné věty, který tomu dítě říct můžeš.

"Pokračuj ve studiu a uč se, ať nedopadneš jako já."
nebo "Teď jsem bez práce, takže si během studia dáš pár brigád a pomůžeš rodině a neboj, nebude to trvat dlouho a práci budu mít novou, lepší a bude líp.
13. 01. 2012 | 13:50

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Beda
Vedle těch otroků jste nezmínil vojáky. Těch bude třeba a to velký počet, jestli se včas nevzpamatujeme a nebudeme neustále přilévat olej do ohně už tak rozjitřené a rozeštvané společenské atmosféry nenávistnými postoji krajní levice.
13. 01. 2012 | 13:55

Béda napsal(a):

Mrazek,

mýlíte se, pane. I s panem Bělobrádkem. Není jediným problémem omladit společnost, resp. mít víc dětí. S tím úzce souvisí potřeba mít kvalitní vzdělávací systém a práci pro ty děti. Jinak nebudete mít peníze ani na ta předškolní zařízení (za co byste je postavil, když vahážete peníze na církve, povinný nákup fotovoltaické energie, nákupy nepotřebnýách zbraní.., ani na vzdělání pro ně. Když jednoho zvýodníte na daních, musíte jinému vzít. A ekonomika musí efektivně běžet aby měl kdo odvádět daně, aby byla kasa plná a neobtížena dluhy. A musí být nabídka smysluplné práce. A musí být kvalitní všeobecně dostupná vzdělávací soustava. Jinak to nejde.
13. 01. 2012 | 13:55

gaia napsal(a):

neo

3 miliony za 26 let není skutečně zas tak moc, ale to musíte mít jedináčka a proti tomu zde autor právě brojí.
13. 01. 2012 | 13:59

Občan napsal(a):

Pane Bělodrádku,

já jsem si to přečet ještě jednou a pořádně; a dost mne to nedzvedlo.
Pokud považujete za dítě jen jedince do 6ti let věku a pokud hodláte SYMBOLICKY podporovat JEN rodiny s více dětmi (dvě Vám zřejmě nejsou dost), tak jděte i s celým svým volebním programem do háje.

"Rodina s dětmi", to totiž není jen barvotisková rodinka z brožurky na katechismus, kráčející procházkou na nedělní mši. To je sakra dlouhodobá záležitost, která trvá obvykle kolem dvaceti let. POKUD nenabídnete ucelený program podpory rodin s dětmi do dosažení dospělosti dětí, pak to nemá smysl.
Zejména částečné úvazky v zemi, kde i lidé pracující na plný úvazek mají problém se uživit, jsou absurdita a nic neřeší. Rodiny s dětmi naopak potřebují podporu tvorby řádných a plných pracovních úvazků a zajištění péče o děti; nejen o malé, ale o všechny vč. středoškoláků.

Vy jste ještě mladý a děti zatím nemáte. Proto také těžko můžete chápat komplexnost pojmu "rodina s dětmi".
13. 01. 2012 | 13:59

neo napsal(a):

gaia:

vy jste opravdu perla učitelka.

1) píše se o nákladech 1-3 miliony. Takže je nutné minimálně průměrovat a ne se chytat extrému. To bych taky mohl napsat. Milion za 26 let je pakatel.

2) jde o nějaký odhad vycházející z buhví čeho. Je to spíše hodně nadhodnocené.

3) pak už se nikdo nezabývá návratností investice...a ta je u dětí vysoká, pokud z nich nevychováte řekněme někoho, kdo společnosti nic nedá.

Podpora rodin je důležitá. Ale všeho s mírou a jedině formou daňových úlev aby se předešlo systému rození pro prachy.
13. 01. 2012 | 14:04

český maloměšťák napsal(a):

Mrazek
Deviantní sociální inženýrství.

Občan
Realistický vhled.
13. 01. 2012 | 14:05

Občan napsal(a):

To Gaia:

Já Vám nechci kazit pohádkové odpoledne s pohledem na nádhernou chumelenici, ale 3 000 000.- Kč za 26 let je kur...HODNĚ vysoká částka.
To je ročně 115 000.- Kč a měsíčně 9600.- Kč. A 9600.- Kč je pro spoustu lidí CELÝ měsíční výdělek.

Ono je lepší si vysokou částku rozpočítat na jednotlivé měsíce. To se pak člověk nestačí divit :o)
13. 01. 2012 | 14:06

Béda napsal(a):

Občan: "1-3 miliony" (jak to tak sleduji, strop je v neomezené výši, čili kdykoliv to může začít extrémně růst, navíc rodič může přijít kdykoliv o práci, zdraví, život)/1 dítě. Mnohem zajímavější to je, když máte 3 děti. (o pěti raději ani nebudu uvažovat)
13. 01. 2012 | 14:10

JI napsal(a):

Bělohrádek, píšu vám bod. Po dlouhé době rozumný článek.
13. 01. 2012 | 14:16

neo napsal(a):

Béda:

mnoho nákladů se při vyšším počtu dětí rozmělní...

je to absolutně zavádějící údaj.

jak píše Občan výše, 9600 vypadá přehnaně, je to extrém. Ani jako průměrná hodnota v životě toho dítěte se mi nezdá.
13. 01. 2012 | 14:23

Občan napsal(a):

To Béda:

Máte naprostou pravdu.
Ale já nejsem Hitchcock a nehodlal jsem psát horor :o)
No, tak pak už ty částky začínají být docela dechberoucí. Ono totiž i to JEDNO mega při JEDNOM dítku je docela palba - 3200.- Kč. Každej měsíc; 26 let. Běda pokud onemocníte, přijdete o práci, máte málo zakázek (bo je krize), stanete se invalidou. A veškeré potomkovy i Vaše naděje jsou v tu ránu v háji...

Navíc tu opět řada přispěvatelů uvažuje pouze v intencích lidí s příjmem vysoko nad průměrem přesto, že většina populace nemá ani 20 000.- kč/měs. hrubého. A lidé s nižšími a nízkými příjmy nejsou a nebudou schopni současně investovat do dětí a tvořit si rezervu na horší časy.
13. 01. 2012 | 14:25

hakarel napsal(a):

Pane Bělohradský,
máte pravdu.
A podstatnou výhodou investování do dětí je, že tuto investici nelze rozkrást/privatizovat, vytunelovat, přesměrovat, odklonit.
Lze ji ovšem poškozovat a brzdit, a to názorně předvádí vláda pana Nečase svými činy, které koná pod krycím prázdným názvem reformy..
13. 01. 2012 | 14:27

Občan napsal(a):

To Neo:

Můžete mi říci, jak se kupříkladu rozmělní dámské hygienické potřeby v případě tří dospívajících dcer? Nebo jídlo? Nebo školné v případě dvou, tří a více studujících potomků??? Nebo náklady na popelnici či ústřední topení, které se počítají podle osob v bytě?

Neo, proboha, CO Vy vlastně analyzujete? Vždyť Vy vůbec nemáte analytické myšlení! Jak Vy byste mohl vyhodnotit jakákoli rizika, když nejste schopen ani komplexně vážit okolnosti, které ta rizika ovlivňují?
13. 01. 2012 | 14:31

Béda napsal(a):

neo,

zajisté rozmělní. Ale jenom částečně. Mohou nosit šaty a boty jeden po druhém (jinou věcí je, co si o jejich sociálním statusu pomyslí ostatní spolužáci a jak to unesou psychicky), ale jíst musejí všechny, pleny musejí nosit všechny, školní potřeby (penál, tužky, sešity, propisku...) musejí mít všechny, koupat se musejí všechny (ledaže by se koupali v jedné vodě), postel, povlečení... musí mít každé...

PS: pokud p. Bělobrádek nemá snad na mysli, že se budou stravovat a šatit v charitě.
13. 01. 2012 | 14:34

Čenda napsal(a):

Nejsou děti jako děti. Dětské domovy jsou plné dětí, které nikdo nechce a nic pořádného z nich nebude.
Potřebujeme kvalitní děti od kvalitních rodičů, kvalitně vychované.
13. 01. 2012 | 14:35

neo napsal(a):

Občan:

rozmělní se jiné náklady ty ajnštajne :)

ne vložky nebo plíny, ale třeba topení, osvětlení, elektřina, prací a mycí prostředky, nájem...
13. 01. 2012 | 14:40

Čenda napsal(a):

Mrázku,
Naše penze nebudou platit Turci, Ukrajinci, Čečenci, Rusové, Gruzínci, Srbové...to Vám fakt nedochází?
Můžeme zakázat těm, které nechceme, aby se sem stěhovali.
13. 01. 2012 | 14:40

Mrazek napsal(a):

Čenda: To nejde, muzem to nejak omezit, ale zakazat to nejde, nikde na svete to takhle nebeha. V demokracii jsou urcite veci neproveditelne, jedina sance je prestat vymirat.
13. 01. 2012 | 14:57

neo napsal(a):

Občan, Béda :

tady jsou podrobnější informace.

http://www.investujeme.cz/naklady-na-dite-1-5-mil-kc/

http://ekonomika.idnes.cz/dite-do-tri-let-stoji-az-50-tisic-rocne-dsk-/test.aspx?c=A080527_980166_spotrebitel_vem

http://finexpert.e15.cz/kolik-stoji-dite

http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/images/stories/texty/vyzivne_na_dite_a_naklady_na_dite_v_ruznem_veku.jpg

http://www.czso.cz/csu/tz.nsf/i/na_nasich_strankach_najdete_novou_publikaci_naklady_na_vychovu_a_vyzivu_deti_v_roce_2003
13. 01. 2012 | 14:58

český maloměšťák napsal(a):

Čenda napsal(a):
Nejsou děti jako děti. Dětské domovy jsou plné dětí, které nikdo nechce a nic pořádného z nich nebude.
Potřebujeme kvalitní děti od kvalitních rodičů, kvalitně vychované.
13. 01. 2012 | 14:35
-----------------------------------------------
Kdo bude rozhodovat o kvalitě ? Zkusím hádat - Čenda ? Nebo Čochtan ???
:--()
13. 01. 2012 | 14:59

leoš napsal(a):

Milý pane předsedo máte geniální nápady. Bohužel nejsou nové. Určitá skupina naší společnosti již dávno tento způsob existence v klidu provozuje. Má mnoho dětí a vesele si žije ze sociálních dávek, které platí pracující občané ze svých daní.
Pokud to nevíte pane předsedo, tito parazité mají v součtu s dalšími sociálními dávkami, daleko větší příjmy než velká většina pracujících občanů.
Dále pane předsedo, tito nezaměstnatelní a nikdy nepracující občané po dovršení důchodového věku dostávají důchody ve výši současného průměrného státního důchodu.
Přesto pane předsedo, že jsou takto nespravedlivě ekonomicky zvýhodňováni






Milý pane předsedo, vaše geniální nápady, již dávno realizují určité vrstvy našich spoluobčanů, kteří přitom nemají ani základní vzdělání. Již přes dvacet let praktikují systém rodiny s více dětmi. Sociální dávky na děti a ostatní sociální příspěvky jim v součtu zajišťují daleko větší příjmy, než řadovým pracujícím občanům !!! Proto nikdy nepracovali a práci nehledají. Drtivá většina z nich je navíc nezaměstnatelná, protože odmítají vzdělávání, jako další nesmysl zlých gadžů.
Vrcholem všeho je, že po dovršení důchodového věku je těmto občanům přiznán státní důchod v průměrné výši současných důchodů v ČR.
Vrcholem všeho je narůstající agresivita zejména mladé generace výše uvedené sociální skupiny. Množí se loupežná přepadení a krádeže všeho druhu.
Politické reprezentace a státní orgány přes dvacet let vše zakrývájí a kdo na tyto problémy upozorní je automaticky rasista atd.
Tyto problémy by se měly přednostně řešit, jinak dojde k socálním i etnickým střetům.
13. 01. 2012 | 15:00

Petr napsal(a):

Ani do zlata, ani do akcií ani do dětí pane Bělohrádek.
Do zběsilých křižáků, do jezuitů, do výběrčích odpustek, do výběrčích desátek a hlavně do hranic na upalování lidí aby jim poté mohly být ukradeny majetky.
Tam teď bude český stát investovat.
Přece ukradené, co bylo už jednou ukradené předtím, musí být vrácené.
A nevěříte přeci tomu, že je to naposled. I po Bílé hoře, se restituovalo a vyrovnávalo téměř dvě století a jak to dopalo jistě víte. A dnes to opět vypadá jak po Bílé hoře.
13. 01. 2012 | 15:55

Stařeček napsal(a):

pane Bělobrádku, jako předvolební kampaň docela dobré. Měl jste ale začít jinak. My jako KDU-ČSL jsme ve všech vládách, ve kterých jsme doposud působyly zajistily pro rodiny toto a toto. V případě, že se dostaneme do vlády příští, zajistíme toto a toto. Pokud se nám to nebude dařit, z vlády vystoupíme. Tak se pochlubte, co jste pro rodiny udělaly a co příště přijde na řadu.
13. 01. 2012 | 15:56

ali napsal(a):

souhlasím, zrušte EUposlance, poslance a zbytečné politické strany (tzn všechny), vzdejte se navrácení majetku církvi..jejda tolik možností je..a uvidíte, jak dluh rapidně začne klesat a zbyde i na děti osiřelé ve světě, nebo postižené hladomorem...
13. 01. 2012 | 16:10

český maloměšťák napsal(a):

...zrušte politické strany a předejte moc ali...ta má možností, no jejda...všecko se spraví a ještě jí zbude na zvýšení platu jejích patnácti sekretářek...

Konec. Diskuze sklouzla do pomatenosti.
13. 01. 2012 | 16:14

Dl napsal(a):

Maloměštáku Ali má pravdu ,bejt v armádě vrchním denero tak vletím z rotou vojáků do parlamentu a senátu a nechal bych tam ty hochy dělat každámu sto kliků a pak ven všichni ! Rozprášil bych je jak zajíce ! Přesně jak to udělal Napoleon ve svém čase ! Tohle to prdelkování našich i euro poslanců k ničemu dobrému nepovede ,ti hošani necítí za nic odpovědnost a to je špatné ! Dl.
13. 01. 2012 | 16:29

santawizard napsal(a):

Zboží a služby=půjčky a investice.Investice se měří kolik procent ti to vynese.10%,50%,100%,500%,700%??????
13. 01. 2012 | 16:43

Dash napsal(a):

Po dlouhe dobe zase ctu jeden rozumny clanek

Vyhrady k jednotlivym castem by se jiste nasly, ale celkove nelze nez souhlasit

Zato diskuze klouze uplne jinym smerem nez by clovek predpokladal. Ach jo
13. 01. 2012 | 16:48

Béda napsal(a):

Stařeček,

dobrá připomínka. Myslím, že rozštěpená KDU (jedna část provádí neoliberální reformy) bude mít po církevní dani velice těžkou pozici proškrábat se zpátky do sněmovny.

P. Bělobrádek to zkouší skrze rodinu. Širšími ekonomickými aspekty svých návrhů se raději nezabývá. Ani tím, co KDU dělala v téměř všech - ať pravcýh anebo pravolevých - vládách v oblasti prorodinné politiky.

PS: finanční prameny KDU po zavedení církevní daně pravděpodobně zmohutní.
13. 01. 2012 | 17:02

Fialenka napsal(a):

To jsou celí lidovci. Nedávno někdo z nich, už nevím kdo, navrhoval násobit jeden volební hlas počtem voličova dědí.
13. 01. 2012 | 17:08

Hanka napsal(a):

Souhlasím s Občanem. Pan doktor spadl z višně.
Dnes si do toho bezvýchodného bo.delu pořizovat ještě děti, když sami nevíme, jak a hlavně z čeho budeme za pár let živi? Cožpak jsme sebevrazi nebo vrazi?
Děti si mohou pořizovat buď jen hodně majetní, anebo ti vůbec nemajetní-co na ně dostávají sociální dávky a žijou z nich.
Můžete mi, pane doktore, říci, jak z 8 tisíc na hlavu můžu investovat do dětí?
13. 01. 2012 | 17:13

Hanka napsal(a):

A pane doktore, buďte tak laska, a sdělte nám zde veřejně písemně, jak a z čeho jste našetřil na svůj rodinný dům, okolo kterého tak rád pracujete. Nebo je to po tatínkovi? Znala jsem ho pracovně, když jsem po promoci nastupovala do zaměstnání.
To se vám to povídá, když jste dostal vše na podnose, a děti nemáte. Nebo už ano?
Jestli po pravdě neodpovíte, nemáte nárok psát podobné blogy, protože pak je to jen lež a předvolební propaganda, a vy nejste fér člověk a křesťan, protože děláte kariéru jen pro peníze a zneužíváte k tomu křesťanské myšlenky a církev.
13. 01. 2012 | 17:23

buldatra napsal(a):

Moc hezky to o těch dětičkách napsal pan Bělobrádek. Jen co je pravda.
Ba co víc:

Řekl bych až, že strana, které předsedá pan autor, je skvělou mimoparlamentní stranou, protože její bůh si tak přeje, což dal vědět prostřednictvím volebního zázraku.

Jako taková, tedy mimoparlamentní, se mi ohromně líbí, mám z ní upřímnou nekřesťanskou radost a držím ji palce, aby skvělou mimoparlamentní stranou zůstala na věčné časy a nikdy jinak, protože už nemůže nic zkazit, nemůže intrikovat a být při tom…však víte při čem.
Zato může libovolně komukoliv cokoliv krásného nezávazně slibovat ústy, či klávesnicí svého bratra předsedy a nikoho tím nezarmoutí.
13. 01. 2012 | 18:15

Anička z Kuřimi napsal(a):

Zásadně do strožoku,
velmi, opravdu velmi dobře se na něm spí.
13. 01. 2012 | 18:18

Bill napsal(a):

Mam takovy pocit, ze rodic s beznym platem ktery si narokuje odpocty na dve deti uz dane prakticky neplati. Chcete, aby meli zaporne dane ? Mame matky, ktere jsou doma tri roky s detmi na rodicovske dovolene, kde v Evrope ci USA je to bezne? Nebudou hrat vetsi roli v rozhodnuti, kolik deti mit jine nez ekonomicke faktory? Nemaji ti nejchudsi nejvic deti ?
13. 01. 2012 | 18:28

slavwin napsal(a):

Dětem je třeba vytvořit budoucnost, ony už přijdou. Omezit zlodějnu je asi první krok. U Paroubka se rozvinula diskuse proč tak málo vědeckého a technického pokroku. Ve společnosti s přibržděnou zlodějnou asi velmi důležité. Je tu možnost nějak změnit žebříček hodnot, půda není využívána technika umožní racionálnější žití překonávání to čím na nás působí příroda. Teologové, filozofové technici a vědci a ruce ochotné něco realizovat možná vyřeší více než nějaké výzvy Chtěj pro děti my tě podpoříme.
13. 01. 2012 | 19:26

Martina K napsal(a):

Tak nejdrive napisete, jak jsou deti vyhodna investice a pak "Chceme vytvořit takové podmínky pro život, aby mít děti už nebylo sociálním trestem, ale důstojným rozhodnutím". Z toho plyne, ze deti tak skvela investice nejsou nebo nejsou socialnim trestem.
Trochu si to srovnejte.
13. 01. 2012 | 19:44

Gruftie napsal(a):

4 Anička z Kuřimi

...do "štrozoku"..... z německého "Strohsack" (štrózak) neboli slamník.
13. 01. 2012 | 19:59

Anička z Kuřimi napsal(a):

Gruftie
po "našemu" do strožoku,
po vašemu do slamníku,
po spekulantsku do akcií,
po investorsku do zlata,
a po česku to odkloníme církvi ...
13. 01. 2012 | 20:27

Štefan Pánik napsal(a):

na otázku internetu - slova se neshodují s předlohou. Nejste náhodou stroj?;-)odpovídám:
na rozdíl od mnoha - ČLOVĚK - A TO TÉMA - SOUVISÍ S DĚTMI - z jejich mrzačením lidskými hyenami - stroji na tisíce povrchních hloupých radovánek - bez CITU - BEZ LÁSKY - BEZ MOUDROSTI - BEZ POKORY - už tomu rozumíte?

DUCH PRAVDY – Štefan Pánik – U zbrojnice 402 – 592 02 Svratka tel. +420 776 176 957
To téma je nazvané správně - mamonem - egem -závistí - manipulací - intrikami - korupcí - neustálou ignorací.......... suma - arogancí nesčetného počtu rádoby LIDÍ - jsem byl zákeřně vyhnán já - ĆLOVĚK - lidskými hyenami - mezitím zvrácenost psycholožky - na závěr té tragikomedie - středověké inkvizici rovná soudní zákeřnost - to vše a mnohem víc - následek - mladší syn hned v průběhu té inkvizice - schizofrenie - od té doby si již neškrtl - do rozvodu 2004 jsme přitom byli oba dva - vzorem pro celé okolí - jen v PRAVDĚ - LÁSCE - PERFEKT STUDIUM - PERFEKT PRÁCE KOLEM TĚCH parchantů pokryteckých zvrácených - starší syn následkem toho již mrtev v jeho 31 letech???§§§!!! celý čas doposud se snažím jak můžu - vnést světlo do toho - abych zabránil dalšímu propadu nejen mého druhého syna - ale vzhledem k mé zkušenosti - propadu všech LIDÍ - do propasti závislostí - ne-MOCÍ - kriminálního - či jakéhokoli negativního JEDNÁNÍ - MLUVENÍ - MYŠLENÍ... JÁ V ŠKOLE skutečně dával pozor když jsme se učili o mistru JANU Husovi - o učiteli národů Janu Amosu Komenskému.... a nesčetně víc NÁDHERNÝCH SKUTEČNÝCH LIDÍ - ne že bych ne-CHÁPAL - proč mě pokrytci neustále ignorují a hází klacky pod nohy - cenzura ve všem = chápu to velice dobře - ne však že bych se s tím smířil - vždyť je to největší stupidita - šílenost - zvrácenost... aby ČLOVĚK - ŽIJÍCÍ V PRAVDĚ - NEPODMINĚNÉ LÁSCE - S VLÁDOU DUCHA MAD sebou - ZNALÝ PRÁVA - PEDAGOGIKY - PSYCHOLOGIE -MEDICÍNY -JÓGY - MAKROBIOTIKY.... VŠEHO CO PATŘÍ K ŽIVOTU ČLOVĚKA - RODINY - SPOLEČNOSTI JAKO CELKU... CO JE SMYSLEM ŽIVOTA ČLOVĚKA NA ZEMI - CO JE TŘEBA UDĚLAT ABYCHOM VŠICHNI MOHLI ŽÍT AKTÍVNĚ VE ZDRAVÍ FYZICKÉM I PSYCHICKÉM - MNOHEM DÉLE - NEŽ JE TO SOUČASNĚ běžné - tak aby takový ČLOVĚK čekal - kdy se páni velkomožní uráčí ho konečně pustit k slovu - aby i jim mohl POMOCI - od pýchy - celé škály závislostí - ne-MOCÍ - ne-GACÍ a tím CELÉ SPOLEČNOSTI K ROZKVĚTU - zakrátko může být Česká i Slovenská země opět spolu - jak se tatíček Masaryk dlouho zasazoval pro Československý stát - a pak pár nafoukanců - pár čmouh perem - a bylo po státě = všechno na naší PŘEKRÁSNE ZEMI - spolu souvisí - takhle přesně - pár nafoukanců - pár čmouh perem - a byl jsem přes 25 let jen v PRAVDĚ A LÁSCE - POCTIVÉ SLUŽBY - křivé rodině - bez jediné Kč - s rancem nejzákeřnějších pomluv - vyhnán na ulici - jak prašivá zvěř - a vy s klapkami na očích a uších - tvrdíte jak prý PRAVDA A LÁSKA ZVÍTĚZILA = TO SE STANE AŽ TEPRVE PŘESTANETE TOTÁLNĚ ignorovat toho - kdo PRAVDĚ - NEPODMINĚNÉ LÁSCE - DUCHU .... ŽIVOT ZASVĚTIL - AMEN
13. 01. 2012 | 20:27

ali napsal(a):

Dalimíre dík...já věděla, že je na Vás spolehnutí ;o)

český maloměšťák
vykvetla vám blbost...
13. 01. 2012 | 21:00

juras napsal(a):

Blog je o starosti, zda budou plátci do důchodového systému v budoucnu, aby ti co píší komentáře nějaký důchod měli. Diskuze je o restituci církevního majetku, popřípadě o tom, že děti mají cikáni a tudíž z nich žádný užitek pro budoucí důchodce nebude. Mám s manželkou pět dětí, z toho již čtyři vysokoškolsky vzdělané, pracující a odvádějící moc slušnou výši daní. Vím tedy o čem pan Bělobrádek píše - chce to poměrně dost odříkání a práce, ale také zároveň nemám strach z budoucna. V tak velké rodině se o sebe jistě navzájem dokážeme postarat a k tomu jsme své děti také s manželkou vedli. A začínali jsme v 70.tých letech z ničeho. Vy kteří zde nemáte dobrého slova pro tento blog, vám jen mohu popřát prozření. Vaše důchody vám opravdu nebudou platit ti, co se sem přistěhují z větší bídy ve svých domovinách.
13. 01. 2012 | 21:08

donal napsal(a):

občan,béda
pekně napsána a rozvedena diskuze

autor
momentalně naše vláda investuje moje daně do církve až na tom budu zle tak hodlám požadovat aby mě církev živila a to myslím vážně nakvartiruju se do nejake fary nebo kostela a hodlam se nechat živit církvi a když mě za to zavřou taky mi nebude až tak zle jídlo 3x denně ,postel ,teplo
13. 01. 2012 | 21:45

Béda napsal(a):

juras,

vystudovali vaše děti za Kalouskových reforem? Jestliže jsou to "pohrobci" sociálního státu, pak vaše argumenty v této diskusi nemají žádnou váhu. V současné době je zde těžká systémová krize západní ekonomiky, práce kvapem ubývá, dluhy státu i občanů rostou. Souběžně s tím roste nejistota na pracovním trhu, náklady, jsou ničeny sociální síť, vzdělávací, zdravotní, důchodový systém. To je dlouhodobě zcela jiná kvalita výrobních a společenských vztahů. Pan Bělobrádek nenabízí odpovědi na stěžejní otázky ani řešení.
Více viz výše.
13. 01. 2012 | 22:04

trololo napsal(a):

no jasne, zeme je prelidnena, denne zemre nekolik desitek tisic lidi hlady, ale spravny katolik se bude mnozit hlava nehlava jako sarance
jak ja bych to jen nazval? ... sobectvi?
dokud si budou vsichni hrababat na svym pisecku a nenaucime se fungovat jako lidstvo jako celek, pujde to tu dal od 10 k 5 a nespasi nas ani panbicek, ani investice do zlata, ani hromada deti
13. 01. 2012 | 22:06

Honza napsal(a):

trololo,
Afrika, Indie, arabské země, ....všechno správní katolíci ?
13. 01. 2012 | 22:48

santawizard napsal(a):

křesťanský exodus z islámských zemí do Izraele!?Přiletíš si kleknout na matičku zemi jako muslim?
13. 01. 2012 | 22:52

Občan napsal(a):

Pane Bělobrádku,
pokud jste SKUTEČNÝ křesťan, pak se zasaďte o to, aby právě křesťané byli nositeli osvěty.

Horujte pro to, aby chudí měli málo dětí, protože jedině tak je uživí a zajistí jim, že vůbec dospějí. Bojujte za to, aby misionáři rozdávali se "slovem božím" kondomy, antikoncepční pilulky a cedulky s adresou nemocnice, kde ženám BEZPEČNĚ a LEVNĚ ukončí nechtěné a tím pádem nežádoucí a nebezpečné těhotenství.

Zasaďte se o to, aby všechny křesťanské školy v rozvojových zemích důsledně dbaly na zachování kulturní sounáležitosti žáků k místní komunitě a zároveň aby jim neustále kladly na srdce, že mít více než dvě děti je cestou do horoucích pekel.

Protože jedině tak je možné omezit zoufalou bídu v rozvojovém světě, a snížit počet těch, kteří utíkají do bohatších regionů.
Tím nejlépe pomůžeme sobě i jim. Protože čím víc jich zůstane doma a bude se živit tam, tím lepší to bude pro obě strany. A čím méně se bude v Africe, Jižní Americe a Asii rodit dětí, tím větší bude pro celé lidstvo šance na přežití.

Za totéž bojujte i v Evropě. Lidí je jak šlupek a tím, že jich bude přibývat, se bude vše jen zhoršovat.
A vůbec ani nezkoušejte říci, že si to tak bůh přeje. Protože pokud je ten Váš bůh takový, že si nejprve vynutí, aby se děti narodily a pak je nechá zemřít hladem, žízní nebo na nějakou stupidní nemoc či válku, tak pak je to krvavá zlá modla a od takové raději co nejdál.
13. 01. 2012 | 22:56

Michal Poláček napsal(a):

Občane,
s Vaším posledním příspěvkem souhlasím. Ale, chudým ve třetím světě Bělobrádek nepomůže tím, že Ćechům řekne: Pojďme vyklidit životní prostor životaschopným. Ty hladové krky na jihu a východě si sem cestu najdou i kdyby se Bělobrádek třeba potentoval. Afgáncům nebo Somálcům je názor nějakého depigemontovaného katolíka ukradený.

Já oceňuji blog z toho jednoduchého důvodu, že byla otázka demografie ALESPOŇ někým otevřena. Domorodá populace rychle stárne a pokud se MY dnes nezměníme, tak naše nepočetné potomky odsoudíme k velmi nejisté budoucnosti ve stále agresivnějším světě.
13. 01. 2012 | 23:29

Dl napsal(a):

Aliamálko mám tam překlep ! Má tam být genero =generál ! On by ten parlament s těmi svými žoldáky určitě napravil ! @
13. 01. 2012 | 23:34

trololo napsal(a):

honza: belohradek je african, ind, arab?
14. 01. 2012 | 00:08

Marcus napsal(a):

Pane Bělohrádku,
v tomto imbecilním státě se řeší desítky miliard náhrad církvím. To je pro vládu tohoto banánistánu prvořadý úkol. Zato akutní nedostatek míst ve školkách ji nepálí. Trh nabízí řešení - soukromé školky za 8-12 tisíc měsíčně.
Přitom naplánovat místa ve školkách je poměrně jednoduché - stačí si zjistit, kolik se za rok narodí dětí - z toho lehce odhadnete kolik míst budete potřebovat za 3 roky ve školkách, za 6 let na základních školách, za 15 let na středních školách atd.
V tomto státě ovšem vládnou geniální volnotrhovníci, kterým jakékoliv plánování zavání socialismem. Vševědoucí trh zajistil nedostupné bydlení a z toho plynoucí demografický výpadek, který nejde napravit. Stejně tak zajistil 150 000 míst na středních školách - má to jen jednu vadu - dospívající ročníky mají jen 100 000 dětí.
Na myšlení selsky je pozdě - geniální vláda připravila dokonalou důchodovou reformu. Místo zajištění budoucích generací, nás zachrání spoření papírků.
14. 01. 2012 | 01:19

Inci napsal(a):

Já bych místo do církví spíš investoval do hledání léků na rakovinu . To by v tom byl čert , aby se za dvě miliardy ročně nějakej novej pořádnej lék nenašel ...

Modlíme se celá staletí , ale kde nic tu nic ... modlení rakovinu nevyléčí ...
14. 01. 2012 | 06:18

Anička z Kuřimi napsal(a):

Inci
modlíme se a byli jsme vyslyšeni. Dostaneme dvě mld každý rok.
14. 01. 2012 | 07:28

ali napsal(a):

Dalimíre
na překlepy se vykašlete, hlavně, že myšlenku máte stejnou ;o)
14. 01. 2012 | 09:13

dl napsal(a):

Šašku z jihlavy ,je vás tam takových "mudrců" více ? Pořád je pro lidi lepší krajní levice jako krajní pravice ! A ta levice by měla být v součastné mafiánská době mnohem důraznější aby prosadila zlepšení životních podmínek pro běžné občany v česku ! Tohle mi nikdo nevymluví ! Pravice ta bojuje akorát tak za "práva"pochybných zbohatlíků ! dl.
14. 01. 2012 | 09:26

Pamela Bárnsová napsal(a):

je smutné, že někdo považuje děti za investici, za nějaký budoucí lidský zdroj.
Je to pokřivení hodnot.
Děti jsou přeci to, co nás spojuje s nekonečností.Tudíž něco neměřitelného a neuchopitelného. A měly by přicházet na svět z lásky a ne z kalkulu.

Vidím působení katolické církve v 21. století jako velice škodlivé.
14. 01. 2012 | 10:28

Občan napsal(a):

To Pamela Bárnsová:

Protože děti investicí jsou, byť v ostatním máte pravdu.
Jsou pojistkou pro stáří, vzájemnou pojistkou pro zlé časy.
Můžete děti milovat jak chcete, ale pokud od nich neinvestujete TAKÉ peníze, čas a práci, pak jim hrozně ublížíte. Nebudou pak schopny se postarat ani samy o sebe, natožpak o Vás nebo někoho jiného. A čím více je po této stránce zanedbáte, tím snadněji se může stát, že Vás s nekonečností nespojí, protože skončí dřív než Vy.

Tohle právě věřícím všech konfesí často nedochází, protože žijí přítomností a do budoucnosti moc nehledí. Monoteisté zejména, kvůli své hloupé víře v nesmrtelnost duše, pro niž je tělo jen dočasným příbytkem.
14. 01. 2012 | 11:23

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Dl
Klid brácho, jsem tady jedinej mudrc široko daleko. Ostatní se plahočí na svých políčkách a třídí brambory od kamenů. Kameny prodají zbohatlíkům na zídky kolem jejich sídel, aby si mohli koupit k těm bramborům podmáslí. Proto jsme tu všichni zdraví a samí levičáci.
14. 01. 2012 | 12:20

Josef K. napsal(a):

Nejsem si jistý, zda investice do dětí je skutečně nezávislá od stavu státu a společnosti, v daném případě škosltví. Pokud chcete opravdu investovat do dětí, pak je pošlete do výběrové , většinou zahraniční školy, což znamená za deset let jen na školném cca 2-4 miliony Kč/dítě, dejme tomu jen školné 3 milony Kč . Pokud chcete, aby vystudovaly kvalitní univerzitu,což je otázka opět zahraničních studií, pak se jedná o částku na školné a životní náklady (kontinetnální EU) ve výši 1,9 milionu Kč.
Připočteme-li k tomu náklady na dopravu, stravu, oblečení, počítače atp, pak jde za 15 let o dalších cca 1,5 milionu Kč. Celkem tedy Vaše inmvestice jen do nvzdělání činí na jedno dítě 6,4 milionu Kč, tj. 427 tisíc/rok. Ani tato investice není konečná, neboť na většině opravdu kvalitních univerzit je zakázáno pracovat při studiu a dále dítě po škole potřebuje nějaký základní kapitál (ubytování, náklady na zajištění zaměstnání atp.). Pak se jedná opět o statisícové částky.
V zemi s průměrnou hrubou mzdou 75% obyvatel 24 tisíc jde o zcela nereálná čísla, pokud je snížíme, dítě nepošleme na nejlepší školy, pak ta částka činí také
pro většinu nereálné veličiny, dejme tomu oněch 3 miliony, t.j. 200 tisíc /rok.
Dnbes si k tomu ještě připočtěme platbu za sociální pojištění za studenta vš, tedy cca 125 tisíc Kč/ pět let.
Investice do dětí je jediná cesta, ale zřejmě nad síly drtivé většiny obyvatel ČR. Stát se na těchto investicích s jeho filosofií odpovědnosti za sebe, vlastně nikterak nepodílí, s výjimkou paušálního odpočtu daní za dítě.
Dejme tomu, že zaplatím za dítě od 6,5 po 3,1 milionu, čátky, které přesahují možnosti. Pak jistě bude dítě hledat povolání, které této investici odpovídá, kterých je v ČR poměrně málo. Vysoce vzdělané dítě zmizí v zahraničí, stát z něj bude mít užitek odpovídající jeho neinvestici. Životní náklady v zahraničí budou odpovídat zahraničí, moje děti si budou zařizovat život a budou investovat do svých dětí. Kolik jim asi zbyde, aby se angažovali v životě svých rodičů? 100 Euro?
Podobné úvahy tomuto blogu ukazují, že bez jakéhosi urovnání společesnkých poměrů, ani cesta investice do dětí není cestou, která by život rodičů řešila.
14. 01. 2012 | 12:45

český maloměšťák napsal(a):

Pokud jste pod lavicí i po čyřicítce - tak vězte, že vás zpod ní nevytáhne ani deset děcek (spíše naopak).
A pokud jste nad lavicí - tak je to jedno, kolik děcek máte.
A pokud jste mladší - tak zatím nechte plození děcek těm, které k tomu vede víra v Boha nebo národ. Nebo vlastní naivita či blbost.
Radši cestujte a snažte se vydrápat zpoza lavice.

Vy tu počítáte ale agregát, že ? Jako že čím víc děcek - tím větší agregát daní k rozdělení...
Hmm - a zamysleli jste se někdy nad tím, co ten agregát dneska představuje a kdo a jak s ním zachází ?

A i poté ještě pořád věříte v těch 5 děcek ?

A proč ? Kvůli víře ? Nebo kvůli rase ? Nebo kvůli čemu vlastně ? Kvůli těm, co ten agregát vybraných daní spravují tak, že jde nejen on do hajzlu ?

Josef K to napsal dost zevrubně - já bych to popsal takto : Až budete mít pocit, že žijete ve společnosti, ve které chcete žít, protože je to dobrá společnost a někam směřuje (ne do prdele) - pak uvažujte o tom, že budete mít děti. Jinak byste totiž podváděli sebe i je.
/nebo psali propopulační fejetonky - v tom horším případě/
14. 01. 2012 | 14:59

juras napsal(a):

Beda,
nevím co jsou Kalouskovy reformy, pouze tedy upřesním, nejstarší naše dítě je ročník 1978. Takže studia absolvovaly po roce 1989...
Jinak platí to co jsem napsal dříve. Mít děti je problém a mnoho práce, nemít děti je přenesení vlastního problému na ty druhé, což je nazýváno sobectvím. A pokud někdo uvažuje tak, že lidstvo vlastně končí a jediný cíl je užít dne, k tomu není moc co dodat. Jen jsem zvědav, kdo se bude o vás starat ve vaší nemohoucnosti. Stát to již asi nebude...
14. 01. 2012 | 16:01

český maloměšťák napsal(a):

juras
No - ono se do tá tak podat, to jo...
Já zase považuji za sobectví to, že se během produktivního života nepostaráte o to, abyste v nemohoucnosti nemusel otravovat svými starostmi děti./stejně to jsou fráze - v opravdové nemohoucnosti se děti - o vás stejně schopny starat nejsou....ale to zde nechci rozebírat..../
A navíc dáte lidem práci. (sociální služby, zdravotnictví...)...takže děláte vlastně trojí dobro.

A nechoďte na mě s chudáky. Právě ti totiž potřebují všechny své psychiské i fyzické síly k tomu, aby si zajistili existenci...jestli je takoví jako vy viní ze sobeckosti...tak je to jen výraz pokleslého myšlení.
Taková pokleslost je pak násobena tím, že pokud má agregát vybraných daní rezervy (korupce, špatná správa...) - jsou navíc kecy o via "přenesení vlastního problému na druhé" ...morbidní.

Mimochodem - co s lidmi, kteří nemohou mít děti - označit za parazity a sobce ?

Ach - ti pánbíčkáři...hlavně se množte....
14. 01. 2012 | 16:45

Josef K. napsal(a):

Pouze , opět s chutí., konstatuji, že vláda normalizačních účetních, jejichž vidině světa, v této zemi podlehne kde kdo, je cesta do pekel, jak ostatně méírněji napsal maloměšťák. Bohužel tu vytvořili jakousi široce rozlezou vrstvu slizké hmoty, která urputně zalepuje každý malý pórek pokožky, jímž by měl přijít čerstvý vzduch. A bez toho se dýchat a řádně fungovat nedá.
14. 01. 2012 | 16:53

Jana Richterová napsal(a):

Vážený pane Bělobrádek, ti sedláci, jak je tak moc chválíte, to mají odsaď podsaď. To znamená, že na nejslabšího se vykašlou. Vůbec mě nepřekvapuje Váš článek. Je potvrzením Vaší nekřesťanké politické strategie. Stejně jako sedláci, nebyli tak svatí, aby museli být každou neděli v kostele. Jana Richterová Lázně Bohdaneč
14. 01. 2012 | 19:05

ifie napsal(a):

Planeta země je přelidněná, má co dělat aby uživila aspoň většinu z nás. Pořídit si děti jenom pro pracovní sílu není nutné, jak nás naši politici ještě nedávno nabádali.
Všude na světě je lidí, kteří by rádi pracovali, tudíž nás a nejenom na nás , ale i na další generace by měl kdo dělat.A děti si mají pořizovat ti, co vědí že je uživí.
Důchodcům se ze všech stran přímo i nepřímo vyčítá že žijí na úkor této společnosti, ale současní důchodci , a ještě i ti v dohledné době , aspoň chodili a do práce... někteří se snaží i když je to pro mnohé dost těžké si pracovní proces udržovat. Mně trochu vadí jak se stále sotva narozeným dětem rozdává financí , my a naše matky, byli doma asi pět měsíců ..dostali dohromady h.... ,a šly zpět do práce. Děťátko/nejsem proti dětem a ty za nic nemohou/ se narodí a do doby než vystuduje pobírá celkem slušný peníze , do doby než vystuduje, to máme zhruba dvacet šest let.Otázka zní vrátí tyto peníze někdy formou daní asi těžko.Tuto otázku nikdo nepřetřásá jako se neustále probírají lidé v důchodovém věku.Jde jenom o to padni komu padni.
14. 01. 2012 | 21:20

stehno napsal(a):

Autor asi žije na jiném světě ( že by už v nebi ?). Ví vůbec jak na tom jsou mladé rodiny s dětmi? Příjem většiny rodin s dětmi je menší, než příjem důchodců, kteří již nemají takové nároky na spotřebu ( ať už potravin nebo oblečení). KDU-ČSL se jen zviditel%nuje, a jde do vlády jak ta prodejná ... s kýmkoliv, jen aby tam byla.
15. 01. 2012 | 06:15

Jana Richterová napsal(a):

Vážená paní z planety, selské myšlení dnešním důchodcům , kteří se komunistickému režimu dokázali přizpůsobit, fakt nevezmu. Nemyslím, že je správné. Jana Richterová Lázně Bohdaneč
15. 01. 2012 | 08:32

Radovan napsal(a):

Pan Bělobrádek s Čunkem, největším švejkovským korupčníkem daleko nedojde. Naletěl mu na lži a samochválu. Naletěl mu na slivovici a na lyžování na jeho přepachové chatě pro 15 lidí, kterou si nemohl z příjmů před vstupem do velké politiky vůbec pořídit a to má ještě vilu za 5 mil, další domek za 2 mil, úspory, které uvedl v tisku víc jak 3 mil. a manželka si mohla pořídit zubní ordinaci za 5 mil. v době, kdy vychovávali 4 děti,a Čunek měl plat okresního starosty. Čunek ve sportce nevyhrál, úředně to potvrdila Sazka. A do Svazu kouzelníků nepatří.
15. 01. 2012 | 10:12

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý výpad, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
15. 01. 2012 | 11:42

Ave Maria napsal(a):

Pana Marie měla jen jednoho Ježíška. Tak je to správné a tak to má být. Toto by měli v kostelech propagovat.
A ne aby měli hodně oveček k ostříhání kázat bludy.
15. 01. 2012 | 17:22

český maloměšťák napsal(a):

Ave Maria
:)

Jenže za časů paní Marie nevládl zemi hodný exbratr Kalousek se svými drábky....nýbržto zlý Tiberius se svým Herodem.
To se to dnes rodí - do takové nádhery, prosperity a perspektivy zářných zítřků...
Chudák paní Marie - kdyby žila dnes tak by se Duch Svatý v nebi moc neohřál....o tolik tak radosti byla ošizena...o Kalouskovy složenky, o jesle či mateřskou školku za deset hadrů, o školné, o hypotéku, o nadstandardy, o třetí penzijní pilíř, o DPH, o církevní restituce...
15. 01. 2012 | 18:20

Ave Maria napsal(a):

Desatero též říká Cti otce svého a matku svou

o tom plaťte rodičům důchody, či vše jim vraťte tam není ani slovo.

Rodičům se nedá nic vrátit, ale paradoxně , co nám dali rodiče, vrátíme svym dětem, to je ta investice do budoucnosti, ale to je na představitele KDU trocho moc složitá představa. Ti slyší jen na to, co bylo ukradeno, musí být navráceno, i když nebylo nic ukradeno a hospodařili na ukradeném.
15. 01. 2012 | 18:27

Torquemada napsal(a):

bravo , mr. belohradek, prosadte zverejneni celeho seznamu pravych dluzniku zem
ceske, ktere se zakamuflovaly via ceskakonsolidacni"agentura". .tam je klic minusu,
dal zpruhlednit toky do a ven ze statni kasy... podivat se na firmy, ktere jsou
deset let stale v minusu, neb max. na nule a nejsou pritom platte...plajte-postaru..
jak by rekl pan Werich v Hej rup coby zkrachovaly tovarnik Simonides...film je velmi
poucny i po 78 letech a je full na youtube.com...
hazard udajne ma p.a. trzbu 13o.ooo.ooo.ooo.czk a do statní kasy dáva 5 miliard...
kteri to investori " dostavaji formou dividend 2oo. ooo.ooo.ooo czk per annum
jez odplouvaji z ceska ?.... etc... premier Orban dodanil vsechny cizokrajne pijavice a mel sofort plnou statni kasu... ten lednovy tyden urazek a vypadu proti
nemu - ustal a co se stalo ? jen mit courrage... viz JFK Profiles of courrage..
si prectete... to by zatim stacilo.. good luck and God bless you... ani papez to
nema snadne.. jak vidite z posledniho skandalu ve vaticanu..
19. 06. 2012 | 21:45

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy