Tři drby z RVHB

15. 05. 2010 | 22:09
Přečteno 5891 krát
RVHB? Rada vzájemné hospodářské bezmoci.

EU bude mít nový název. Vy to ještě nevíte? No dobrá, tenhle drb jsem si právě vymyslel
:-)

Ale ty dva další jsou z dobrých zdrojů.

Minulou neděli se Rada radila, až poradila Evropské centrální bance nakupovat dluhopisy těch nejbezradnějších států, Řecka, Portugalska a Španělska. Ještě týden předtím guvernér Jean-Claude Trichet vehementně tvrdil, že nic takového nepřichází v úvahu, protože podobnou inflační politiku ECB prý dělat nesmí.

No, a je to tady. Co se změnilo?

Trichet, jinak velmi seriózní bankéř a odborník, dostal vynadáno od malého francouzského cholerika. (Od kterého, to je snad jasné.) Obsah sdělení bohužel neznám, ale když očitý svědek použije formulace „umyl mu hlavu jako malému klukovi“, o obsah pak už ani tolik nejde. Trichet stáhl ocas a hned v pondělí se dal do nákupů. Maličkost: dluhopisy za 20 miliard čerstvě z čistého vzduchu vygenerovaných nekrytých euro.

Jestli to takhle půjde dál, máme zaděláno na pěknou inflaci – řekly si trhy a společná měna šla dolů. Jak velmi překvapivé.

Třetí drb cituji z ihned.cz:

Podle analytika Next Finance Vladimíra Pikory jako rozbuška zafungovala zpráva, že francouzský prezident Sarkozy minulý týden údajně tlačil na německou kancléřku Merkelovou, že pokud Německo nepomůže Řecku s dluhy, Francie opustí eurozónu. "Po této zprávě zůstali investoři stát jak opaření. Tak je to pravda. Eurozóna se opravdu může zhroutit jak domeček z karet. To muselo projet po přečtení zprávy hlavou každému optimistovi," napsal Pikora.

Kdyby Merkelová byla co k čemu, klidně by odpověděla: „Dobrá. Jděte.“

Ale kancléřka bohužel rozumí ekonomii asi stejně jako stavbě ponorek. Možná rozumí lépe těm ponorkám.

Bože, v jakém spolku jsme se to zase octli.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Realista napsal(a):

Chtěli to, mají to mít ! Francouzi i Němci si naplňovali svou odvěkou touhu po dominanci v Evropě. Toužili získat trhy pro svoje podniky. Teď se obzvlášť páni němci diví, když musí doplácet na jižanské lemply. Chlapci, chtěli jste to, máte to mít !
15. 05. 2010 | 22:25

xixao napsal(a):

pane kohoute
...Maličkost: dluhopisy za 20 miliard čerstvě z čistého vzduchu vygenerovaných nekrytých euro...
zato dolary vyplacene americkym banksterum byly kryty zlatem...
...nebo alespon praci americkeho lidu...
jenze u eura narozdil od dolaru vam stejny puvod tech penez vadi vic

holt to se pozna svetovy ekonom
15. 05. 2010 | 22:40

Gerd napsal(a):

Tak pane Kohoute,
u tohoto blogu se negativních ohlasů moc obávat nemusíte, z mé strany jistě ne.
Co se týká Francie, ta je již dávno zemědělským skanzenem financovaným ostatními členy EU. Ten čahoun od Seiny s napoleonským komplexem jen tak strašil s opuštěním EU, kdo by mu ten jeho skanzen pak financoval! Ale je vidět, co je to za vořecha, když jen tak několika slovy devalvoval euro. Nebo to byl záměr?
EU teď bude mít spíše hlubší integraci, kdy státy budou posílat rozpočty do Bruselu ke schválení. Pokud budou deficitní rozpočty Německa nabo Francie, nikdo se neozve. Ale na malé členy EU bude přísný metr. Ostatně nic nového, to už tu bylo s pravidlem max. 3% deficitu.
15. 05. 2010 | 22:44

Targus napsal(a):

Nákup řeckých dluhopisů by určitě nebyl žádnou velkou tragédií, kdyby EURO-věřitelé důsledně vymáhali jejich splácení, rozuměj měli konečné slovo při schválení rozpočtu. na Řecích samotných pak je, aby si ohlídali své podnikavé politiky.

A přidám také jeden drbeček.
Přijde Řek za svou manželkou Eurozónou do ložnice, umytý, navoněný, se vztyčeným pyjem posypaným bílým práškem a dožaduje se sexu. Manželka Eurozóna jej odmítá se slovy, že ji ukrutně bolí hlava. Manžel Řek ji na to odpoví. S tím jsem počítal, milá, nesu ti prášek proti bolení hlavy. Můžeš si vybrat, zda-li jej chceš užít jako čípek, či zda si to chceš pěkně slíznout.
15. 05. 2010 | 22:45

hoven napsal(a):

xixao
američanum to ale projde, Eu si vyláme zuby. když dva dělají totéž, není to totéž. duvěra investorů v ameriku je nezlomná. eu to privilegium nemá. duvěra se nedá nařídit radou EU. duvěra se musí budovat.
15. 05. 2010 | 22:46

Targus napsal(a):

To hoven:

"..duvěra se musí budovat."

Teda Vy jste komik.
Kdyby USA neměly na dluh vybudovanou takovou armádu, že jsou schopny zastavit ropovody kdekoli na světě, byly by dávno v sedince. Ledaže slova armáda a důvěra jsou ekvivalenty.
15. 05. 2010 | 22:55

kolemjdoucí napsal(a):

To jsem nevěděl, že o nákupu dluhopisů rozhoduje Trichet osobně a sám, takže stačilo umejt hlavu jemu, a bylo hotovo.

Kohout for ČNB!!!
15. 05. 2010 | 23:33

lucifer napsal(a):

RVHPV(Rada vzájemné hospodářské Potěmkinové vesnice)se dostála do bludného kruhu z kterého nelze současnou odstředivou sílou překonat její zatuchlou a zkorumpovanou setrvačnost.Zvlášť, když tuto radu vedou takoví "ekonomové", jako je mladičky Kohout.
15. 05. 2010 | 23:42

petrj napsal(a):

kdy se meni ten guverner ECB?
16. 05. 2010 | 00:04

Honza napsal(a):

Myslím, že není třeba mít příliš iluze ani o Fedu ani o ECB. Jedno z mála logických vysvětlení řečí bankéřů o tom, jak věří, že ekonomika již oživla ve spojení s tím, že drží pořád úrokové sazby tak nízko, je to, že se bojí právě o své dluhopisy. Když tlačí politici takovým způsobem na ECB, aby dělala podobné sebevražedné kroky, co teprve kdyby ECB vyhlásila zvýšení sazeb?
Mimochodem nevím, jestli nedochází k matení, protože jsem četl od poměrně rozumného zdroje, že se nejedná o čisté nákupy za nekrytá eura a spíše by mělo jít o výměnu jedněch dluhopisů za jiné.
16. 05. 2010 | 00:32

Honza napsal(a):

Ještě k mému předchozímu příspěvku:
"Trichet: Our measures are explicitly authorized by the (EU) treaty. We are not embarking on quantitative easing. We are helping some market segments to function more normally. And, as I said, we will take back all the additional liquidity that we will supply in our Securities Markets Program."

Tedy až na to nesmyslné kopnutí do trhů, které podle Tricheta nefungují normálně (to mi k němu zrovna moc nesedí, doteď jsem ho měl za kompetentního člověka), to vypadá, že by opravdu měli přebytečnou likviditu stahovat. ;)

Myslím, že kritika by se měla směřovat spíše na to, jak proboha mohou trhy vůbec nějak fungovat, když politici dělají podobné akce?
16. 05. 2010 | 00:36

ZM napsal(a):

Úryvky z životopisu Merkelové na wikipedii:

Od roku 1957 vyrůstala Angela Merkelová s dvěma mladšími sourozenci Marcusem a Irene v Templinu (Uckermark). Od roku 1961 studovala Vyšší polytechnickou školu (Polytechnische Oberschule) a začátkem sedmdesátých let vstoupila do FDJ.

Po maturitě na výbornou, s nadprůměrným nadáním pro matematiku a cizí jazyky, studovala od roku 1973 fyziku na Univerzitě v Lipsku.

Doktorát získala 1986 u prof. Lutze Zülickeho prací o rychlostních konstantách při reakcích jednoduchých uhlovodíků.

Od roku 1978 do 1990 pracovala jako vědecká spolupracovnice na Institutu fyzikální chemie Akademie věd NDR v Berlíně v oboru kvantové chemie. Zde byla také v krajském vedení FDJ a stala se sekretářkou FDJ pro agitaci a propagandu Akademie. Nebyla ale nikdy v žádné ze stran bloku SED.

Asi je částečně pravda,že ekonomii Merkelová příliš nerozumí.Zřejmě se spoléhá na své poradce,viz. např. tento článek:

http://www.lidovky.cz/zije-...
16. 05. 2010 | 00:50

hoven napsal(a):

targus,
to neni jenom o armádě. amerika je amerika. nejdál ve všem. podle mě je největší síla ameriky byla vždycky ve zpusobu myšlení americký společnosti. to neni jenom o systemu. duležitá je "atmosfera" ve společnosti, proto se američanum tak dařilo a můžou si pujčovat. ted se ale ta atmosfera v americe mění a težko říct kam to bude směřovat. doufám, že tam obama taky nakonec nezačne budovat sociální stát. stačí že je celá EU v p...i.
16. 05. 2010 | 00:52

Slovak napsal(a):

Vy aspon nemate tu debilnu menu ako my... strasny spolok, parta debilov tato Europska (menova) unia.
16. 05. 2010 | 00:55

Hurá napsal(a):

To hoven:
Způsob myšlení amerických společností byl jediný: urvy co můžeš, i podvodem, a na nic jiného se neohlížej. Ale jinak tam evropští odborníci udělali spoustu dobré práce, to je pravda.
16. 05. 2010 | 01:23

Hurá napsal(a):

Oprava překlepu: urvi !
16. 05. 2010 | 01:24

Gerd napsal(a):

hovene,
zvláště takový Afroameričan z ghetta (tedy značná část, všichni ne), ten má myšlení! To je síla! Keep smiling!
16. 05. 2010 | 01:29

ondra.novacisko.cz napsal(a):

Slov8kům by prospěl spíš rusky rubl. Bez legrace.
16. 05. 2010 | 01:37

schlimbach napsal(a):

pokud nebude mít naše země svoji vlastní měnu ve vlastních rukou a bezúročné půjčky, dostaneme se stejně jako ostatní jedině do tmy. Myslet si, že existence bankovního systému, pokud možno v privátních rukou, tak nějak nad reálnou ekonomikou, kterou ovládá (bez reálného odporu vládami a parlamenty i bez možnosti odporu obyvatel té které země) je normální, potom se nemůžeme divit, že jsme za blbce. Možná jste si mohli všimnout, čím více máme ekonomů tím více jdeme do haj..lu. Mnoho lidí se vysmívá zde uvedeným názorům ( http://ekonomickareforma.cz) a platí jako mourovatí někomu neznámému aniž by věděli za co a proč. My nemusíme vůbec volit poslance a další dinosaury - za těch 20 let dali již vše co mohli bankovnímu systému, dnes jsme ve fázi, kdy již budeme jen platit a ztrácet své majetky a to do té doby, dokud si svoji vlastní měnui nevezmeme zpět do vlastních rukou a nebudeme celý finanční sektor spravovat sami jako společnost.
16. 05. 2010 | 07:30

schlimbach napsal(a):

O sociálním státu - mnoho lidí zde hovoří o sociálním státu v opovržlivém smyslu, jako o něčem nenormálním, špatném. Položili jste si vážení někdy otázku, proč vlastně máme stát a že i lidé, kterým příroda nenadělila takové schopnosti jako máte vy - asociálové - že chtějí také žít a důstojně žít? Nezdá se vám, že udržovat stupidní ekonomický systém na úkor životů obyvatel společnosti je hloupé, že ten systém by měl sloužit občanům a ne, aby občané byli otroky systému?
16. 05. 2010 | 07:34

slayer napsal(a):

slimbach:

Uz jste s tim byl u doktora?
16. 05. 2010 | 07:40

Muk napsal(a):

sleyere, slimbach tam již byl, chtěl tě objednat a doktor řekl, že na tebe nemá čas, jelikož jsi beznadějný případ. Mám pro tebe nadějnou zprávu. Mrkni semhle:

https://www.youtube.com/watc...

A ono tě to snad vyléčí!
16. 05. 2010 | 08:42

Honza napsal(a):

schlimbach: Až na to, že zdroje jsou omezené a proto těžko můžeme chtít pro každého luxus, že...
16. 05. 2010 | 09:09

xixao napsal(a):

hoven

ona duvera v amiky potazmo dolar neni nezlomna (viz obchodovani ropy za euro ...) ale "funkuje trh" a tak banksteri co maji vetsinu majetku jak jinak nez v dolarech najednou opovrhuji reckem ktere ma dluh jak amerika...(nebo bych spise rekl ze mensi)a lamou nad nim hul a strasi a strasi a strasi...
ja byt politiky eu tak se zacnu zbavovat dolaru a prejdu na euro ve vsem vcetne mezinarodnich plateb za cokoliv a uvidelo by se ktera cast trhu je povazovana ve svete za zdravejsi...
16. 05. 2010 | 09:29

xixao napsal(a):

honza

jiste ze zdroje jsou omezene ale nekdo zije ve stonasobnem luxusu a jiny se brodi ve sra...ch
16. 05. 2010 | 09:31

jarpor napsal(a):

xixao

"jiste ze zdroje jsou omezene ale nekdo zije ve stonasobnem luxusu a jiny se brodi ve sra...ch"

A chtěli jsme tímto konstatováním říci co ?
Díky za rozvedení řečeného...

Hezký den
16. 05. 2010 | 09:44

Targus napsal(a):

To hoven:

Zcela správně jste napsal, že Amerika (zřejmě míníte USA) je nejdále ve všem. Pokud tím míníte žití na dluh, rozhodně souhlasím.
Co se týká budování sociálního státu, USA jej budou muset začít budovat, pokud chtějí alespoň pokusit udržet na špici světového dění a vývoje.
Nebuďte naiva, kdyby USD nebyl vázán na obchod s ropou, USA už by dávno neexistovaly. Rozpadly by se v ekonomických turbulencích.
Zkuste ještě popřemýšlet na dvěma skutečnostmi. jak dopadl kdokoli, kdo chtěl zahájit obchodování s ropou v jiné měně, než v USD. Za jak dlouho nastane doba, kdy přijedou Číňani domů, to jest do USA a začnou tam ode všech vybírat nájemné. Umíte si představit čtyři tisíce miliard USD v hotovosti?
16. 05. 2010 | 10:25

xixao napsal(a):

jarpor

takova mala reakce na honzovo - doufám, že tam obama taky nakonec nezačne budovat sociální stát. stačí že je celá EU v p...i

ono je hezke, kdyz nekdo napriklad rozbije rocne tri auta za milion a neco jen proto, ze jezdi jak hovado (vim o cem mluvim, znam ze sveho okoli) a po lidech ve firme, z jejichz zisku si ta auta porizuje, jeci v hale, ze na ne musi doplacet (jiste uznate ten paradox), ale je pritom zastancem myslenek jako zadna zakonna minimalni mzda, svarcsystemu, zdravotnictvi ala usa, zastropovani odvodu (protoze ty socky toho sezerou a prochlastaji...) a podobnych vymozenosti trhu po cesku
abychom si rozumeli, ja mu neupiram jeho zasluhy, i on samozrejme ma svuj (a jiste nemaly) podil na tech ziscich, ale to neznamena, ze by nemel svym lidem on i ostatni zamestnavatele doprat takovou vyplatu, aby nemuseli premyslet jak vyjit po zaplaceni vsech poplatku nezbytnych pro zivot jejich a jejich rodin od vyplaty k vyplate, ale mohli si treby i sem tam zajet na dovolenou nebo koupit treba novou fabii ( ono totiz, uznejte sam, bez tech plev v ty fabrice by mu taky to podnikani nevynaselo tolik, jako mu vynasi)
16. 05. 2010 | 10:25

Targus napsal(a):

To muk a schlimbach:

Obávám se, že Vaše diskuze s kastrovanými dobytčaty by měla větší smysl, než promluvy ke zdejším přispěvatelům.
Vaši oponenti jsou skvělými příklady vypatlaných palic, propláchnutých primitivním antikomunizmem a nenávistí ke komukoli, kdo má o desetník menší bohatství, než oni sami, aniž by byli schopni si spočítat, že často oni sami dostávají od státu více, než mu přispívají.
Takovým dvounožcům s přepólovaným myšlením nelze ani vysvětlit, kolik by stálo jejich studium či užívání zdravotní péče, nemluvě o jejich důchodech, rentách a jiných prebendách, které pobírají s nestoudnou samozřejmostí, ba přímo drzostí.
Fuj, jdu si vypláchnout hubu a umýt ruce Savem.
16. 05. 2010 | 10:36

ZM napsal(a):

Není dluh jako dluh.Záleží na tom,na co byl dluh použit.Stačí dát příklad s domácností.Jsou např. dvě domácnosti s podobnými příjmy,které mají dům který vyžaduje opravy.Obě si půjčí půl milionu.Jedna domácnost za ty peníze třeba opraví a zrekonstruuje dům a třeba i přikoupí pozemek,druhá si koupí auto.Hodnota zrekonstruovaného domu během několika let neklesne ani hodnota pozemku,ovšem hodnota auta klesne třeba na třetinu.Takže když ta druhá rodina bude chtít opravit třeba střechu,kterou zatíká,tak bude muset prodat to auto za třetinu původní ceny a ještě si půjčit další peníze.Tedy v případě auta hodnota auta klesá rychleji než výše dluhu. Na tomto jednoduchém příkladě je ukázáno,že není dluh jako dluh.

Co se týká státních obligací,prostě státy by měli mít uzákoněno,že vydání státních obligací misí schválit parlament alespoň 60 % většinou.A jednotlivé státy by měly za dluhopisy ručit částí svého území,např. Řecko by mělo za dluhopisy ručit některými svými ostrovy ve Středozemním moři.Tím nemyslím,že v případě nesplácní už by to nebylo území Řecka(tedy ne ve stylu jako když Rusko prodalo v 19. století USA Aljašku),ale prostě by příslušné pozemky získal zahraniční majitel.Navíc by mělo být pro finanční instituace,které "operují" s kapitálem vkladatelů zakázáno,aby půjčovaly státům s dluhem nad určitou hranicí.Tato hranice HDP by mohla být právě těch 60 %.
16. 05. 2010 | 10:41

Targus napsal(a):

Ti xixao:

Pan jarpor je zřejmě zastáncem myšlenky, že lopaty mohou na šichtu jezdit na koloběžkách a v zimě na běžkách, (aspoň budou zdravé a budou moci více a lépe pracovat,) a dovolenou strávit na zemědělské brigádě u jižních sousedů, aby měla jejich děcka na další ročník studia či na příspěvek na operaci v soukromé nemocnici.
Ostatně Fóbie je hnusné a předražené auto, taková koloběžka je určitě lepší investice.
16. 05. 2010 | 10:43

Targus napsal(a):

To ZM:

Nápady nemáte špatné, avšak v praxi nerealizovatelné, mimo jiné jsou neslučitelné s různými právními záležitostmi.
Obávám se ale, že jste nepochopil jediné podstatné a nejdůležitější - státná dluh ČR neudělaly ani lopaty, ani důchodci, ani cikáni. Státní dluh vznikl obřím rozkrádením úplně všeho, co zde zanechali naši předkové a co jsme zde vybudovali my do počátku éry Klausovy Velké rozkrádačky - oprava - Velké privatizace.
Je naprosto lhostejné, jakou formou tento dluh vznikl, zda tuneláží firem, rozprodejem majetku pod cenu, či nadhodnocenými státními zakázkami.
Odpovědnost za dluh však nenesou lopaty jezdící sockou na šichtu, nýbrž členové vlády a parlamentů za posledních 20 let.
16. 05. 2010 | 10:52

jarpor napsal(a):

Targus

Hmmm... tak jakýsi Targus si myslí, že zřejmě zná mé myšlenky... dost pyšné a namyšlené, řekl bych...

xixao

Díky...
Odvěký spor... Jsou podnikatelé a "podnikatelé", jsou pracovníci a "pracovníci"...
slušní a neslušní v obou postaveních...

Hezký den
16. 05. 2010 | 11:01

jarpor napsal(a):

Targus

"Obávám se ale, že jste nepochopil jediné podstatné a nejdůležitější - státná dluh ČR neudělaly ani lopaty, ani důchodci, ani cikáni. Státní dluh vznikl obřím rozkrádením úplně všeho, co zde zanechali naši předkové a co jsme zde vybudovali my do počátku éry Klausovy Velké rozkrádačky - oprava - Velké privatizace."

Obávám se, že bylo-li něco rozkradeno, je to krádež.

Jen skromě podotknu, že to co vybudovali naši předkové ukradl především potomkům těch předků jistý režim... před 89.
Obávám se, že "citované" svědčí o jistém nepochopení ...

Hezký den
16. 05. 2010 | 11:09

Targus napsal(a):

To jarpor:

Já zase skromně podotknu, že samozřejmě komunisti se postarali o změnu vlastníka, neměli však s nakradeným kam zdrhnout. Tudíž ten majetek zůstal tady a ve většině případů byl vrácen.
Rozhodně bych ale viděl rád Váš ksichtík, kdybyste se měl vrátit v r. 89 o čtyřicet let zpátky. To jest do doby, kdy se na většině vesnic ještě chodilo s*át na dvorek a oralo se koňmi. Komoušům totiž nemůžete upřít skutečnost, že tady za těch 40 let něco vybudovali a po finančním kolapsu v 50. letech si dávali náramný pozor, aby to nedopadlo stejně. na rozdíl od vlád polistopadových, které zadlužují, to jest kradou o sto šest.
16. 05. 2010 | 11:23

JC napsal(a):

Targus,
Tobě musel bolševik postavit splachovací záchod ?
Čest práci soudruhu ty máš dost. Nebýt bolševika sral bys ještě v rohu na hromadu.
16. 05. 2010 | 11:32

jarpor napsal(a):

Targus

Hezky jste podotknul - komunisti se postarali o změnu vlastníka...
ne, pane, nazývejme věci pravými jmény - znárodnili, kolektivizovali, zabavili... tj. ukradli.
A již jsem napsal : "Obávám se, že bylo-li něco rozkradeno, je to krádež."

Ksichtík nechte ksichtíkem. To, že se nesere na dvorku a že se přestalo orat koňmi, to nebyla zásluha komunistů, režimu. To byl prostě vývoj a chcete-li, pak srovnávajte, kam a kdy chodili srát a čím orali v těch státech, kde komunismus nebudovali.

A že nebyl dluh ? V centrálním plánování jednoduchá záležitost - ostrá tužka. Fabriky vyráběly jen pro trh v SSSR. Nikde jinde totiž prodávat nemohly - jednak jim to režim neumožnil a jednak by takové výrobky tam nikdo nekoupil.

Obávám se, že rozumím tomu, proč si někdo myslí že ví, co si já myslím...

Hezký den
16. 05. 2010 | 11:34

kozoroh napsal(a):

Neomaleně se otřu o diskuzi mezi Targusem a Jarporem.
Targus je příkladem těch, kteří i na masovém vrahovi najdou pěknou vlastnost. Musí. Byl jejich.
Jarpor: Jestli Targus pamatuje, byl jedním z nich. Pokud nepamatuje, je celkem solidně indoktrinován.
16. 05. 2010 | 11:45

živnostník napsal(a):

Kouknou,Kohout,přidaj si do profilu taky eorublábolista.To jim de nejlíp.
Jinak-je to krásný,jak se tu někteří hádají,kdo krad víc,komunisti nebo kapitalisti.Kradli a kradou všichni,už od osmačtyřicátýho to tu jede jak namydlený blesk.A my ostatní,místo abychom vzali hole a biče a vypráskali tu zlodějskou verbež,hádáme se,kdo krade víc.Tak co pak můžeme chtít?
16. 05. 2010 | 12:05

Targus napsal(a):

Vážení bojovníci za ten nejpravější kapitalizmus, jelikož jsem žil podstatnou část života na českopolské hranici, měl jsem možnost porovnávat, jak se žilo v zemi, kde byl vývoj podstatně onačejší. Tam se oralo koňmi a sralo na dvorku ještě v letech devadesátých a tunelovat nebylo co, protože tam nic nebylo, co by za tu krádež stálo. Fabriky s naprosto zaostalými výrobními postupy a technikou stály jen na dotacích a půjčkách z celého světa. Zjistěte si kolik měli Poláci napůjčováno např. z USA a tehdejšího NSR a jak velký dluh jim tyto a ostatní státy zásluhou Walesy odpustily. Totéž v bledě modrém Maďarsko, totéž v růžovém vlastní cestou jdoucí Jugoslávie, atd., atd.
Že komouši znárodnili, to jest ukradli původním vlastníkům, co se dalo, o tom mezi námi dozajista není sporu. Stejně jako není sporu o tom, že provedli industrializaci Slovenska - původně zcela zaostalého pasteveckozemědělského kraje. Stejně jako že dnešní 40% podíl průmyslu na našem HDP je i jejich dědictvím. Ano, naše výroba fungovala ponejvíce pro SSSR, protože velké množství produkce by jinde neobstálo. Nebylo třeba utrácet za výzkum, vývoj, výrobu, Ivani vzali vše. Je ale s podivem, že se do bývalého SSSR - dnes Ruska znovu vracíme, tedy chtěli bychom, a ohromně se divíme, že tam jsou etablovány firmy jejichž sídlo se nachází na západ od našich hranic. Ekonomika totiž jaksi politická hlediska příliš neuznává.
16. 05. 2010 | 12:10

Honza napsal(a):

Myslím, že je příznačné a smutné, jak poměrně zajímavé téma pro rozumnou diskuzi se v českých poměrech vždy svede na boj kapitalismus x komunismus. Jednak to ukazuje, jak jsme se s dědictvím komunismu "vypořádali" a za druhé je vidět, že představa mnoha Čechů o ekonomii/ekonomice je stále v termínech kapitalismus x dělnická třída.
16. 05. 2010 | 12:12

Targus napsal(a):

To kozoroh:

Vy zase zřejmě umíte zdůvodnit, proč by mělo dojít k socializaci státního dluhu, tedy tetéž prasárny, kterou provedl soudruh Ušatý Tonda. Jiné řešení totiž není vážený kozí výčnělku.
A je naprosto lhostejné, jestli to provedem oblíbenou měnovou reformou, hyperinflací, anebo drakonickým zvýšením nepřímých daní a privatizací státního sektoru, kterážto ještě navíc umožňuje další cizopasení zbohatlických vyžírků.
16. 05. 2010 | 12:15

Targus napsal(a):

To Honza:

Zcela s Vámi souhlasím. Bohužel někteří jedinci nejsou schopni pochopit, že černobílý byl pouze kdysi obraz v televizorech.
16. 05. 2010 | 12:18

hoven napsal(a):

hurá,
ne, to si pleteš, urvi, co můžeš bylo heslo komunistů a socialistů.(zdroje jsou). pokud mluvím o způsobu myšlení američanů, mám na mysli sebevědomí, optimismus, spolehání na vlastní síly, postoj ke svobodě , obdiv k cizímu úspěchu a odpor ke všem formám socialismu. to evropě strašně chybí.
16. 05. 2010 | 12:30

hoven napsal(a):

tergus,
co se týká sociálního státu, tak ho momentálně státy jako je řecko, španelsko a portugalsko začínají demontovat, protože je to jejich jediná záchrana.. a je naprosto jasné, že pokud je nebudou následovat všechny státy EU, tak euro zanikne a EU se rozpadne. proč by měli USA šlapat do stejnýho lejna jako EU a budovat sociální stát????
16. 05. 2010 | 12:34

kozoroh napsal(a):

To Targus.
Pár společných jmenovatelů:
1.V této části Evropy žiji od r.1947. Vím o čem píšete.
2.Zbohatlíky rovněž nemusím.Nejsou zasloužilými boháči.

Nesdílím ale s vámi pohled na dnešní situaci. Totiž jakoby zapomínáte, kdo zde v převážné míře kapitalizoval. Ti, kteří měli to "štěstí", že restituovali své bývalé majetky, tak ti se je snaží spravovat s ohledem na tradice. Ti, kteří "privatizovali" naopak mnohdy používají metody "po nás potopa". Z jakých tradic vyšli, není třeba připomínat.
Budete-li hájit rovnostářské přístupy, nezapoměňte na ono heslo socialistů, že všichni máme stejné žaludky.

Vaši invektivu nekomentuji.
16. 05. 2010 | 12:36

ZM napsal(a):

Targus: to se obáváte zbytečně,to,že velká část státních peněz byla rozkradena nebo využita neefektivně chápe většina občanů tohoto státu včetně mě.Co se týká práva,tak v praxi je realizovatelné lecos,ale pouze pokud je politická vůle.Právní předpisy a zákony totiž tvoří lidi,tedy poslanci atd. Byla li by vůle poslanců příslušné zákony změnit,byly by tyto zákony změněny.
Příčin vzniku státního dluhu je celá řada,např. také povodně,především ty z roku 1997 a 2002.Ovšem jednou z těchto příčin je i fungování velkých politických stran. Za jednoho poslance ve sněmovně dostane strana 900 000 ročně,to jest 3,6 milionu za celé volební období.poslanců je ve sněmovně 200,to znamená jen naa těchto platbách přijde státní rozpočet za 4 leté volební období o víc jak 700 milionů.A k čemu strany tyto peníze potřebují? třeba k tomu,aby soukromým firmám platitli za pronájem billboardů na volební kampaň. k čemu je toto běžnému občanovi? lepší vizitka např. pro ČSSD by byla,kdyby měla jen třeba čtvrtinu billboardů a zbytek věnovala na charitativní účely. jinak jen ukazuje v "celé kráse" ten trapný politický princip předvolebního divadýlka,sloužicího k dosažení co největšího počtu "koryt".
16. 05. 2010 | 12:42

Targus napsal(a):

To ZM:

Naprosto souhlasím. Měl jsem na mysli ručení půdou a schvalování rozpočtu. Půda není ve většině států státní, nýbrž v soukromém držení. Schvalování rozpočtu není otázkou nastavení parametrů, je to otázkou občanské zodpovědnosti a poctivosti zástupců lidu. Při takto nastavených parametrech by se pouze zvýšila cena prohlasování určitých pasáží. Jak známo, každý má svou cenu.

To kozoroh:

Mně je úplně jedno, kdo kapitalizoval, jestli to byl zelinář, řezník, anebo krajský tajemník KSČ. Pořád to jsou zloději, kteří začínali malými zlodějnami a nyní už jsou schopni si zaplatit beztrestnost svých maxizlodějen.
Dále nevím o jakých rovnostářských přístupech melete. Jediný rovnostářský přístup, o kterém je zde řeč, je tzv. socializace státního dluhu. To jest jeho úhrada bez ohledu na "zásluhy". A samozřejmě za přísného dodržování nedotknutelnosti privátních zisků pocházejících z výše uvedených rozkrádaček.

To hoven:

Když je to v USA tak supr, proč mají tak šílený státní dluh a nenamáhají se s jeho splácením, tak jako země EU? I když ony se zatím nenamáhají ani náhodou. Zjistěte si jejich výši u jednotlivých států za posledních 20 let.
Můžete mi objektivně (nikoli ideologicky) zdůvodnit, jak fungují skandinávské státy, kde je sociální politika na nejvyšší úrovni a zadlužení je minimální?
16. 05. 2010 | 13:36

martiXXX napsal(a):

Pan Kohout je klasický příznivec volného trhu...jenže problém je, že nakonec končí jako konstruktivistický socialista....je jasné, že volný trh nikdy neexistoval sám o sobě bez instucionální podpory či role státu. Zavedení čistého volného trhu se paradoxně javí jako konstruktivistický na myšlení založený čistý racionalismus.....jenže svět závisí i silně na iracionalitě nebo je ovládán iracionalitou...co byl podivný iracionální fašismus v Německu, který vznikl z nejvíce racionálního národa....prostě prostě politika, emoce,a hlavně ZÁJMY jednotlivých skupin lidí narušují, narušovaly a budou narušovat trhh včetně podvědomé iracionality (možná živočišné) která vede k prosazování národních, rodinných a osobních eg a která mohou vést i kválkám bez ohledu na proklamovanou kontruktivistickou výhodnost trhu pro všechny...pro všechny????? jedním z mnoha tzv. iracionálních důsledků může být samozřejmě že evropani obecně evropani a jiné státy, které nadšeně chtějí euro jako Estonci,... a další pro nás životně důležité státy němci a Francouzi si pamatují, kdo bojoval proti evropanství a když budeme třeba vojensky napadeni, tak se na nás vykašlou...řeknou...nechtěli solidaritu v rámci EU.......a můžeme stokrát říkat, že závist je zlá a trh je racionálně nejlepší.......svět není konstruktivistický myšlenkový výtvor....ale spíše střet jednotlivých eg a zájmů i iracionálních, které se projevují, projevovaly a budou projevat velmi častoi mimo trh...
16. 05. 2010 | 14:16

investigator napsal(a):

A že byste poradil vy Pane Kohoute jak naložit s dluhy? Že byste poradil stejně jako NERV Kalouskovi v minulém roce? Když si od vás kancléřka poradit nedá?
16. 05. 2010 | 14:28

kozoroh napsal(a):

To Targus.
Už jen jednu poznámku: Vám podobní socializovali majetky už od 45. Dokončili to v 50tých. Nyní mnohdy potomci oněch socializátorů, poté, co se z nich stali kapitalisté, znovu chtějí socializovat. Tentokrát své ztráty. Mluvím o českém dvorečku. Že se tou utopií nechali nakazit i jinde si ještě pěkně vyžereme. Řecko je jen odvárek, lidumile.
16. 05. 2010 | 14:32

hoven napsal(a):

tagrus.
už jsem o tom psal, protože USA si to může dovolit. mají důvěru investorů. na případný bankrot státu má důvěra investorů(ochota dál pujčovat) větší vliv, než výše dluhu. řecko už tu důvěru nemá, přitom má stejny dluh jako itálie. samozřejmě i američani s tím zadlužením musí něco dělat. ale oni na to mají mnohem více času než EU. kromě toho, měnová unie v USA je milionkrát stabilnější než v EU. je jenom otazka času, než němcum povolí nervy a vrátí se k marce. oni nebudou věčně dotovat jih evropy. v EU žadna taková solidarita nefunguje.
16. 05. 2010 | 15:57

Palice napsal(a):

Tim cholerikem jste myslel Luise de Funese?
16. 05. 2010 | 16:21

Holubář napsal(a):

Targus:
Nemám příliš chuti se po polední kachničce nějak zapojovat do této diskuse, nicméně myslím, že jste daleko blíže reálnému vidění současnosti, nežli vaši oponenti.

ZM:
Zmiňujete souvislost mezi státním dluhem a povodněmi 1997 a 2002. Byl jsem tehdy tak trochu u toho a musím vaše tvrzení potvrdit, ale v poněkud jiném světle. Právě obnova po povodních se tehdy stala naprosto báječnou příležitostí pro tunelování státního rozpočtu - schovaly se za ni hrozné věci.
Hezký den.
16. 05. 2010 | 17:21

vlk napsal(a):

Číst Kohoutoviny je fakt jednak nuda jednak ztráta času.

Hlavní ekonom bankovního koncernu UniCredit Marco Annunziata řekl pro Lidovky tohle:
* LN Přes víkend schválila Evropská unie velký záchranný fond se zárukami za 750 miliard eur. Evropská centrální banka začala přímo nakupovat státní dluhopisy. Finanční trhy poté začaly prudce posilovat. Proč jste nad záchranným balíkem prožívali takovou euforii?

Příjemně nás překvapila, až šokovala velikost balíku. To je opravdu hodně peněz a nikdo to nečekal. Bylo to zamýšlené jako pomoc pro Portugalsko, Španělsko nebo Irsko, které jsou na tom nesrovnatelně lépe než Řecko. To by mohlo stačit. Působí to přesvědčivě. Výrazně důležitější pro nás ale bylo rozhodnutí ECB, která začala přímo nakupovat státní dluhopisy. To nás uklidnilo okamžitě. Dostali jsme jistotu, že když budeme chtít, můžeme se zbavit velmi rychle všech vládních dluhopisů ohrožených zemí. Zásah ECB přesně řešil naše obavy a problémy.
Celý rozhovor je tady.
Vzhledme k jeho kvalifikaci a tomu, co ten pán má už za sebou, nemá smysl s e zdržovat Kohoutími tlachy.

No a přidám ještě jeden výňatek. Od Miroslava Zámečníka. Takto pravicového ekonoma. Naposled člena NERVu. A také kdysi poradce Klaus e u Havla a pracovníka Světové banky.
* LN Takže těšit se na rozpad eurozóny, nebo dokonce vystoupení Německa se raději nemáme. Vítězství národnostní skepse nad eurofederalismem nám nic dobrého nepřinese?

Ale to přece není žádné vítězství, ale totální průšvih. Já tohle myšlení vůbec nechápu. My přece nejsme Velká Británie, která to může zkoušet sama. A ani ona to sama nezkouší. Řekneme si to bez obalu: kdyby Německo vystoupilo, tak stejně budeme kopírovat Bundesbanku. Jaká samostatnost? Ta ekonomická závislost tady je, ona je přirozená, to je normální gravitační model, ostatně kam jinam by měly firmy vyvážet než do Německa. Jsme příliš malá země, abychom žili z vlastního pramene. Vnější odznaky státní suverenity nám nikdo brát nebude a ty vnitřní jsme už dávno ztratili, bez ohledu na nějaké evropské smlouvy.

* LN Takže žádné zadostiučinění, že pochybný projekt eura je ohrožen, necítíte. Ta česká debata je místy fakt divná. Na jedné straně takoví ti přející až věřící eurofederalisté, kteří píší, „co by chtěli, aby bylo“. Někteří jsou dokonce i moji kamarádi, ale těm textům naprosto chybí fundament. To jsou jen přací věty. A pak takové to podhradní křídlo...

Je to samozřejmě literárně legitimní žánr, sebedefinovat se do výrazné menšiny, ale praktické to není. Vidět nepřítele v supranacionálním projektu - který má sice tisíce chyb, ale zároveň je tam milion šancí, jak něčeho dosáhnout či něco zabrzdit - a nevidět nebezpečí v situaci bipolární, v které stojí deset milionů proti osmdesáti, v horším případě proti 140 milionům, to fakt nechápu. Těšit se z rozpadu eurozóny znamená nevědět, co ji nahradí
Celý matroš je tady: http://www.lidovky.cz/tesit...

Prostě je určitý rozdíl mezi opravdovými ekonomy a ekonomickým beletristou. Co beletristou - propagandistou.
16. 05. 2010 | 19:19

Im napsal(a):

Xiao

Vážený pane čím by jste platil vy to vůbec nikoho nezajímá,nejste náhodou EKONOM z KLDR?
16. 05. 2010 | 19:54

jirka napsal(a):

cituji:
Víte jaký je rozdíl mezi demokracií a sociální demokracií?
Asi jako mezi táborem a koncentračním táborem... :D
16. 05. 2010 | 20:32

jirka napsal(a):

Jak z Řecké krize ??????
-
existuje POUZE jedina cesta
-
http://www.mzda.blogspot.co...
16. 05. 2010 | 20:34

Emissary napsal(a):

Přesně tak, vlku.

Číst vlkoviny, je fakt jednak nuda jednak ztráta času. :)

To je opravdu velký balík peněz, opravdu nikdo neví, kde se vůbec vzaly. :)

Prostě je velký rozdíl mezi ekonomy. Jsou ekonomové, kteří toho mají opravdu hodně za sebou, pohybují se v časové smyčce. A přesně ví, že to k jejich životu stačí, že to potrvá možná celý jejich život.

Pak jsou "ekonomové – beletristé", jako je třeba Pavel Kohout, jež vědí, že až smyčka skončí, padnou všichni na hubu.

A pak jsou samozřejmě ekonomové á la vlkové, jež uctívají ty, co mají všechno za sebou. Ti všechno vidí mimo objektivní realitu. Ať se stane cokoliv, vývoj může jít proti času třeba 50 let, oni to nezpozorují. A protože žijí se svou smyčkou celý svůj život, budou velebit ty, kdož souhlasí s jejich způsobem myšlení. Ani když umřou, neprozřou. A to je právě případ všech vlků ve smečce, můžeme je nazývat i socialisté, pohybujících se v časově smyčce.
16. 05. 2010 | 20:59

Daňový poplatník napsal(a):

To Vlk:
EU není (třeba podle mého skromného názoru) ekonomickým, ale politickým projektem, a krize z nadvýroby a nekonkurenceschopnosti se zatím řešila (a prohloubila):
1.zadlužováním států a občanů
2.přijetím nezadlužených států východního bloku, dále pokračuje bod 1.
3. Množením a dovozem parazitů za účelem spotřeby

To bylo dosud, v současně to EU řeší emisí nekrytých EU, jako krytí půjčky Řecku.

Takže nadnárodní monopoly v hávu matičky EU mají už v rukávu jen dva trumfy, a to je:

Hyperinflace, kterou se zlikvidují úspory, životní a důchodové pojištění trosek střední třídy.
No a zbývá nám ještě válka s velkým ničení materiálu, halt Sbsko nebylo moc velké, a v Afghánistánu to padá do písku a chýší, chtělo by to něco výživnějšího.
Dílem tím vznikne spotřeba, a dílem se odvede pozornost od skutečních viníků současné krize z nadvýroby (nebo naddovozu) v EU.
Že by se problém řešil ve prospěch běžného obyvatelstva, tomu nevěřím ani v divokém snu.
Takže oni to vlastně Řekové nedělají až tak špatně, ona i partyzánská válka se dá vyhrát.
Souhlasím s Vámi snad v jediném, až bude z EU vystupovat Německo, rychle se do něj integrovat, buďto jako spolkový stát, nebo úplně, oni ti Lužičtí Srbové se koneckonců až tak špatně nemají, páč jsou perzekvovanou menšinou.
A Stejskal by musel změnit repertoár.
16. 05. 2010 | 21:11

Targus napsal(a):

To jirka:

No vidím, že jste na tom odkazu všichni znalci. Žvanit o euru, Řecku a Jugoslávii dohromady, na to už musí být jeden takový poloviční mudrc, že?
16. 05. 2010 | 21:25

JC napsal(a):

martiXXX,
"je jasné, že volný trh nikdy neexistoval sám o sobě bez instucionální podpory či role státu"
Stačí si přečíst tento výplod choré socialistické duše a dál netřeba pokračovat.
P.S. Kopčem s Veverčákem byli příslušníky kterého státu ?
16. 05. 2010 | 21:41

SuP napsal(a):

Emissary -
Souhlasím. Jsem hlavně rád, že Pavel Kohout zřejmě nečte věčné kritiky zvlčilých šakalů a vždycky čas od času něco neotřelého napíše. Protože jinak bychom se tu nebavili o ničem jiném, než inflaci, deflaci, krizi, konjunktuře, HDP a podobných kokotinách, jejichž vývoj stejně nelze ovlivnit a můžeme ho pouze sledovat, abychom si nerozbili hubu stejně jako ti ostatní.
Mimoto celá krize EUro zóny je stejného základu jako všechny ostatní úvěrové bubliny. Eurozóna nás (a další, ještě horší) přibrala v dané chvíli ne proto, aby nám pomohla k našemu rozvoji, ale především aby pomohla sobě, stejně jako bublifukové banky začaly půjčovat nebonitním klientům. Nesmíme zapomínat, že základním cílem vzniku EU bylo (podobně jako v CCCP) dohnat a předehnat. Sousto si dala tučné, chtěla srazit na kolena USA. A málem se to povedlo. (Ale ne to dohnat a předehnat).
Klaus má pravdu.
16. 05. 2010 | 21:50

Emissary napsal(a):

Zdravím SuPe,

jednoduchý a všem pochopitelný zákon zachovaní hmoty a energie, celkem dobře aplikovatelný do vědomostní teorie lidstva.

Přesně tak ho lze aplikovat i do ekonomických vztahů. Vytvořím hodnotu. Následuje rozhodovací blok.

Hodnotu použiji na další rozvoj, tedy do investice. Získám nadhodnotu. Mohu vyrábět další hodnoty a nadhodnoty.

Hodnotu budu prostě reprodukovat. Získám reprodukci na úrovni nemožného dalšího rozvoje. Vytvořím hodnotu, jaká byla na začátku.

Hodnotu sním, nevyprodukuji žádnou nadhodnotu. Pohybují se ve smyčce, která jednou končí nulou.

Nic ve všechno nelze zaměnit ani v teorii všeho. Prostě i to „nic“ musí něco být.

I Marx by zaplakal nad dnešními socialisty. :)
16. 05. 2010 | 22:13

SuP napsal(a):

Emissary -
Já tomu říkám "Zákon zachování peněz"....
Je to takové zjednodušení, ale zní to líp než "selský rozum", s tím bychom tady v té vybrané společnosti neuspěli.
Docela by mě zajímalo, kolik zdejších odborníků ví, co to bylo, když se řeklo "Kouzlo Hradčan"?
16. 05. 2010 | 22:25

Emissary napsal(a):

SuPe,

to je zcela ekvivalentní úvaha. :)
16. 05. 2010 | 22:33

Harry napsal(a):

Vlku, nechal jsem Vám odpověď u naší poslední diskuze.
16. 05. 2010 | 22:46

JC napsal(a):

Emissary,Sup,
Socan míní, neviditelná pracka trhu mění....
Už delší dobu jsem nezaznamenal obdivné vzdychy ojrohujerů, jak podpisem LS budeme žíti lépe a radostněji.
Čím to asi je ?
16. 05. 2010 | 22:46

Emissary napsal(a):

Čím to je, JC?

Asi tím, že i socialista, byť je ateista, potřebuje někomu (něčemu)věřit. V tomto případě věří ojrohujerům.

Budiž jim země lehká, až dožijí svůj zbytečný, na spotřebu a marnost, zaměřený život. :)
16. 05. 2010 | 23:06

Emissary napsal(a):

A abych to ukončil,

socialisté celých posledních sto let nedělali nic jiného, jen zneužívali kapitalismus. Své viny, a to mnohdy těžké, házeli právě na kapitalizmus a do jeho čisté formy se také mnohokrát a úspěšně implantovali. Jejich zrůdnosti nic nezabrání, a proto lidstvo skončí špatně. Je to otázka času.

Dobrou noc, vám socialistům spešl. :)
16. 05. 2010 | 23:14

JC napsal(a):

Emissary,
aby se vám lépe usínalo -))
http://www.stream.cz/video/...
P.S.
Podívej to nekvete růže,ale oranžová blbost.
16. 05. 2010 | 23:19

vlk napsal(a):

Koukám, že u CHocholouška dneska povolili hromadné vycházky.
Takež takový emisárek, Da'nový poplatník , JC... no místo skotských střiků a elektrošoků holt dostali volno a vervali s e někam k počítačům.. Dneska hol t už je bordel i v blázinci.
Emisárek je ale naprosto nedostižnej , ten nám napsal tohle:

socialisté celých posledních sto let nedělali nic jiného, jen zneužívali kapitalismus. Své viny, a to mnohdy těžké, házeli právě na kapitalizmus a do jeho čisté formy se také mnohokrát a úspěšně implantovali. Jejich zrůdnosti nic nezabrání, a proto lidstvo skončí špatně. Je to otázka času.
Takže ty neodpustitelné socanské viny, kterými poškodily onen čistý kapitalismus jsou nejspíš:
1- zrušení dětské práce
2- zavedení 8- hodinové rpacovní doby
3- uzákonění zrvaotního a sociálního pojištění
4- vynucení si všeobecného volebního práva
5- nárok na placenou dovolenou.
Atd. atd.
skutečně samý podtrh na čistý kapitalismus!

Který nám způsobil DVĚSVĚTOVÉ VÁLKY A vydupal nám ze země jak nácka , tak bolševika!

Prostě už jsem na aktuálně četl mnoho naprosto dementní keců, ale co s e povedlo emisárkovi, to skutečně je unikát...
Emisárku, řekni si Chocholouškovi o zostřený dohled. Ty skutečně začínáš být světu nebezpečný.

Mílý duševně zaostalý daňový poplatníku:
1- dvě poslední celosvětové krize - tedy ta která začala splasknutím technologické bubliny i ta poslední nezačala v EU , ale ve SPojených státech.
2- nevšiml jsme si , že by s e nezadlužené východní země připojily k USA
3- pokud vím, je bějvětší ilegální příli v parazitů, jak ty říkáš, do USA.
Noa pokud jde o nekryté oběživo -s odstupem nejvíc jej emitovaly USA..
Které jsou zadluženy daleko více než Řecko.
Válku proti Srbsku a zejména Afghu nevedla a neved e EU , ale zejména USA, kd e jí ostatní země NATO dělají stafáž.

Takže teď rychle na skotské střiky!

Komentovat JC nemá smysl, ten holt se probral, přechodně z deliria.

Kdo mne rozesmál , je SuP!
Tohle je fakt SuPíku skvělé:Jsem hlavně rád, že Pavel Kohout zřejmě nečte věčné kritiky zvlčilých šakalů a vždycky čas od času něco neotřelého napíše.

Jako by to vypadlo z pera redaktora Rudé záře Jasánka!
Ten by to doslova napsal stejně. Jen by pře d jméno Pavel Kohout napsal soudruh četař a za slovy zvlčilých šakalů by bylo z Wall Streetu!
Jinak je to dokonalé! Švandrlík musí závidět!

Hauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!
Harry, pod kterým blogem.?
16. 05. 2010 | 23:56

Emissary napsal(a):

No, vlku

Ono je to tak, já nejsem sociopat, takže žádného psychiatra nepotřebuji, tvůj oblíbený Chocholoušek se může vyřádit na tobě. Čistou formu, v zájmu krácení, používám. To je pravda. Ne příliš často. Na tebe je to asi moc, a tak si tam přifaříš svoje kydy. Víš, mě je to volné, když nepochopíš, co jsem chtěl vlastně říct,. mnozí pochopí. Ty to nechápeš ani na základní, gramatické úrovni. A platí, že svět se kolem tebe určitě netočí, i když si to skoro vždy myslíš.Vlastně všechno, co o tobě vím, je to, že jsi mizera a sociopatický socialista. A to je málo, abych ti věnoval trvalou pozornost. Mnozí jsou na tom lépe. :)
17. 05. 2010 | 00:19

Doug Badman napsal(a):

Vlku, vlku,
že Vám to stojí za to rozčilování!
Vždyť to jsou všechno jenom hlupáci nebo choromyslní blázni.
Svou pravdu si nenechte vzít a až bude nejhůř, vzpomeňte na předsedova slova:
"Nenech se na*rat!"
17. 05. 2010 | 00:22

vlk napsal(a):

emisárku

koukám, že ti dneska ještě nestihli navlíct ani svěrací kazajku, ani zavřít do klecového lůžka. To zas bdueš zejtra votlučej.. No nic. to není moje starost.
Ale dám sem znova oněch 5 bodů, které jsou zřejmě tím, cočím zlotřilí socani poškodili čistý a krásný kapitalismus, který tu byl ještě v roce 1910.
1- zrušení dětské práce
2- zavedení 8- hodinové rpacovní doby
3- uzákonění zrvaotního a sociálního pojištění
4- vynucení si všeobecného volebního práva
5- nárok na placenou dovolenou

Jistě rád vysvětlíš zvědavému publiku u každého bodu jeho zrůdnou a rozkladnou úlohu v čistém kapitalismu.
Už se těším!
17. 05. 2010 | 00:24

vlk napsal(a):

Doughu Badmane
já s enerozčiluji. Led a tak na šlendrián, že prostě ani v blázinci nemaj už pořádek a nechaj meisárka a spol běhat po veřejnosti.
Předsedova slova? Asi jste na špatné adrese . Já žádného předsedu nemám. Každý holt soudí podle sebe.
Jestlipak jste zaplatil příspěvky? A memorujete náležitě stranický tisk?
To abyste nepotřeboval myslet. je to dřina.A rodná strana vá s toho jistě ráda ušetří.
17. 05. 2010 | 00:28

Doug Badman napsal(a):

Vlku,
snad po vítězných volbách konečně nastane pořádek. Blázince naplníme a pořádně oplotíme a po ulicích budeme běhat jen my dva (jestli mě tedy nenecháte zavřít taky)
17. 05. 2010 | 00:32

Emissary napsal(a):

No, víš vlčisko

"1- zrušení dětské práce
2- zavedení 8- hodinové rpacovní doby
3- uzákonění zrvaotního a sociálního pojištění
4- vynucení si všeobecného volebního práva
5- nárok na placenou dovolenou"

toto je problém kapitalismu 19. století v Číně. To bys měl nařídit Číňanům. Faktem je, že v Evropě a natož USA se takové anomálie téměř nevyskytují, a když ano, jen s potřebí růstu velikosti tvého zadku. Je to v tom, že když se tohoto dosáhne, nemělo by se to nějak rapidně šířit dál, protože pak následují mezistupně, a pak Řecko, a pak další, jež určitě budou. Je to otázka času.

Já jsem jen myslel, že tvoje inteligence je na dostatečné úrovni. Evidentně jsem se spletl. No, co nadělám. Mýlit se je lidské. :)
17. 05. 2010 | 00:36

Emissary napsal(a):

Dougu Badmane,

neměl bych reagovat, chtěl jsem spát. Faktem ale je, že za poslední měsíc mě ještě nikdo tak důkladně nerozesmál.

Nevím, kdo jste. Vím, že jste pořádná ….. :)
17. 05. 2010 | 01:05

SuP napsal(a):

Doug Badman -
Koukám, že se snad chystáte vyhrát volby?
He!
He!
He!
To jste mě rozesmáli.
17. 05. 2010 | 08:42

JC napsal(a):

Pff, pff
JC se přechodně probral z deliria.
vlk je v něm furt.
17. 05. 2010 | 08:55

SuP napsal(a):

Vlku -
Jsem rád, žes pochopil, žes v mých očích postoupil na zvlčilého šakala. Nicméně se zdá, že čteš jen první odstavce a hned pálíš ze sračkometu. Tolik, ach tolik jsem si sliboval, že tu mou ekonomickou poznámku rozcupuješ a tím mi zase rozšíříš můj ekonomicky nevzdělaný obzor.
A že nechápeš, co píše emissar? Nemůžeš. Člověk, co je socan od srdce a z vychcanosti se jednou omylem pokusil volit odnaproti, aby se zase se staženým šakalím ocasem vrátil do lůna se, zdá se, nedokáže oprostit od levicově dějepisového výkladu historie kapitalismu(su). Neb ty chyby, na které emisar poukazuje, začali socialisté organizovat až poté, co bylo Tvých 5 postulátů historicky splněno a všeobedné uznáno. Jenže oni pak už neměli dalšíobjektivní výhrady a začli samostatně tvořit. A o tom to je. VŘSR a dál už jen samá pozitiva a sociální jistoty, .....
Odcházím do díry míchat beton, abych nemusel platit svémmu "ukrajinci"....
17. 05. 2010 | 08:57

Jozef napsal(a):

Pre koho by to bolo dobre
-ak by sa eurozona zrutila ako domcek z karat?

Pre exekutorov urcite.Tiez pre slepych patologickych hracov Wall Streetu.Mimoriadne "uspechy" dosiahli tito hraci uz v USA,kde banky planuju len tohto roku dokonat o.i. milion exekucii domov.
Teraz tieto bankove nevesty,tehotne exekvovanymi nehnutelnostami,cakaju na svojich arabskych sejkov a pracovne a obchodne zdatnych Cinanov.
Potesi sa kazdy sup,pracu maju psychiatri,dolezity job dostavaju majitelia prepchatych sukromnych vaznic...
Pravda,ubuda dolarovych papierikov pre ucitelov a pre nemocnice.

V zivotnom zaujme kazdej,ale najma malej exportnej europskej krajiny je chranene hospodarstvo,ergo stabilna,bezpecna mena.
Preto slovenska vlada bleskovo podporila stabilitu eura,deklarovala ochotu pozicat Grecku,momentalne najzranitelnejsiemu clanku eurozony /zial,kym vladnu krali trhov, v podstate je to aj pomoc pre mimoriadne nezodpovednych,len vlastnemu bohu zisku zodpovednych financnych "investorov".Kruta to realita.Stale/.

Najmocnejsim zaujmom bratislavskych lumpenmedii a politickej opozicie je porazit slovenske vladne strany - preto vzdy boli a zostali vzdy na strane zralokov trhov, preto aj rozputali kampan proti pozicke Slovenska "bohatsiemu Grecku".

Lumpenmediam a opozicii na Slovensku podarilo sa pred volbami smrtelne vystrasit/odlakat/ aj mnohych volicov Ficovho Smeru.
Serioznych hospodarov vsak smrtelne vystrasili krali trhov:len co im darujes miliony milionov,pytaju dalsie miliony milionov!!Doteraz zraloci brali len od naslabsich,teraz sa stava slabym kazdy!!!
A odkial im darovat a nekradnut?Z dani exekutorov?

Seriozni ekonomovia snazia identifikovat vzajomne hospodarske prepojenia statov, bank,podnikov - aby nasli sposob ich dnesnej ochrany a rozvoja.
Zial,nie su favoritmi medii.
Favoritmi medii su stale najma lobisti zralokov a papousci modlitieb nabozenstva slobodnych trhov a slabych statov.Taki,ako autor.
Nezaujima ich struktura hospodarskych vazieb,struktura HDP ani bank.
Zaujima ich len jedno:najst nejake cislo,nejaky dokaz platnosti svojej tezy.
Ponukaju konzumentom len nahodne konstrukcie a drby.
Mozno povedat,ze pripravuju svoj produkt, severoatlanticke hospodarstva,pre zodpovednych panov.Myslim,ze prijatelnejsi by boli Cinania,nez arabski sejkovia.
17. 05. 2010 | 09:59

JC napsal(a):

Jozefko,
Ozaj to je ako prejav generálného generálníka Dr. Gustava Husáka, blahej pameti.
17. 05. 2010 | 12:28

Daňový poplatník napsal(a):

To Vlk:
Krize EU a USA je jedna a ta sama, akorát se v USA projevila dřív, tak v čem je problém?
No a až dojde na tu hyperinflaci a na vítěznou válku s destrukcí materiálu, tak východisko bude buďto fašismus, nebo socialistická diktatura, nebo islámská demokracie.
Takže doporučuji postavit do poličky Korán, Stát a revoluce a Mein Kampf, něco z toho se bude určitě hodit.
Jo a ty skotské střiky jsou velmi osvěžující, a po elektrošocích příjemně ejakuluji, takže na Chocholouška nedám dopustit.
17. 05. 2010 | 12:45

hoven napsal(a):

při současnym pádu eura a otřesech v EU bych mohl mít teoreticky škodolibou radost, jak si to hezky socinženýři naplánovali " dohnat a předehnat". antiamerická idiocie dostává v evropě zase pěkně na frak. po pravdě řečeno mě ale vývoj v EU vubec netěší i když jsem ho čekal. mam obavu , aby se v evropě nezačali dostávat k moci extremisti. čím dřívě se federalizace evropy odpíská a zatáhne se za ruční brzdu, tím lépe.
17. 05. 2010 | 13:10

čtenář napsal(a):

Neprodávali náhodou Němci a Francouzi Řekům válečné lodě, letadla a další zbraně na úvěry, které poskytovaly německé a francouzské banky? Těm bankám musela být jednoznačně známá ekonomická situace Řecka včetně historie jeho vstupu do eurozóny. K uzavření smlouvy musí být vždy dva (nejméně).
17. 05. 2010 | 21:22

hovorka11 napsal(a):

Celý tento článek pana Kohouta jen ukazuje na to, o čem se vyhýbá mluvit přímo. Spekulativní kapitál má takovou sílu, že dokáže ať už chybou politika, nebo chybou makléře na burze (nedávno v USA) zcela zásadně změnit hodnotu akcií a tím ekonomický vývoj, nastolit krizi, nebo ji rychle skončit. Státy jako USA, nebo eurozóna budou mít problémy větší a větší, pokud spekulanti budou mít zájem na poklesu nebo růstu a strhávat k tomu ostatní obchodníky (říká se tomu důvěra trhů).
Tisknutí nepodložených peněz je jen pokračováním machinací, které jsou součástí finančních praktik v investicích a množení ještě nerealizovaných zisků. Je to pořád to samé- vybrat si všechny peníze a aktiva, tak by jsme za to koupili odhaduji 10% co existuje.
Tento stav se nadále zhoršuje. Jestli bude EUR nebo jen dolar je zcela jedno. EURo a eurozóna má nepopiratelné výhody, ale jakýkoliv tlak s omezením machinací narazí na tvrdý odpor. Eurozóna měla postupovat pomaleji a do společenství nepřijímat takové státy s vysokou korupční úrovní jako je např. Řecko a ČR.
Možná to vše přispěje k nápravě stavu virtuálních peněz vzhledem k výrobě, zatím se tak neděje. Pan Kohout může nadále mlžit a mlžit.
18. 05. 2010 | 11:24

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy