Éra politického marketingu Andreje Babiše, současné stadium české politiky, v něčem připomíná smutnou minulost. Velkolepé plány mají překrýt bídnou skutečnost, mizérie výkonu se prohlašuje za úspěch, lež je nástrojem vládnutí.
Andrej Babiš si před dvěma dny všimnul, že živnostníkům a drobným podnikatelům se u nás špatně podniká. Neváhal se o svůj objev podělit s čtenáři Lidových novin (Na živnostníky jsme zapomněli. To se změní, LN 18. 2.). Dověděl se to prý od jednoho živnostníka a byl z toho údajně úplně zdrcen.
Vynálezce raket a jeden z tvůrců amerického vesmírného programu Wernher von Braun kdysi poznamenal: „Při dobývání vesmíru je potřeba vyřešit dva problémy: gravitaci a papírování. S gravitací si poradíme.“ Výstižně to vyjadřuje sílu a tíži byrokracie. Místo, aby nám pomáhala, tak nás často dusí.
Jistě znáte úsloví o těšínských jablíčkách. Nejde tu o jablka z Těšína, ale o plané sliby, kterými nás někdo utěšuje. V rámci festivalu megalomanie nám zase jedno takové těšínské jablíčko předhodil premiér Babiš.