NSA: nekonečný příběh pokračuje

05. 07. 2013 | 20:11
Přečteno 6896 krát
Dozvídáme se stále horší a horší zprávy? Co na to EU? Přečtěte si shrnutí posledního vývoje.

NSA čte moje statusy… ale nikdy je nelajkuje :(
NSA čte moje statusy… ale nikdy je nelajkuje :(


EU v sobě našla trochu odvahy a pokouší se alespoň předstírat náznak reakce na politiku šmírování. Cecilia Malmström, komisařka EU pro vnitřní záležitosti Spojené státy varovala, že programy předávání údajů o Evropských občanech by mohly být pozastaveny. Vyjednávání o zóně volného obchodu mají být nicméně zahájena, jako by se nechumelilo. Francouzský president sice vyzýval k jejich zastavení, ale Evropská komise a Německo se omezily na žádosti o omluvu. Na druhé straně, významná část Evropských zemí (včetně Francie) se podílela na zastavení letadla Bolivijského prezidenta (v domnění, že Edward Snowden je na palubě). Akce vyvolala bouři nevole v celé UNASUR (Unie jihoamerických národů).

"Právě vám byla odebrána vaše základní lidská práva. Pěkný den!" - tahle hláška by se vám mohla za chvíli ukázat ve vašem prohlížeči, tedy, pokud by někoho zajímalo, že o tom víte.

Whistleblower Snowden, jehož osudy společně s vámi sleduji, poodhalil něco, co se veřejnost neměla dozvědět. NSA, PRISM, GCHQ - spousta komplikovaných kódových jmen a zkratek, které ale znamenají jedno - rozlučte se se soukromím, nebo začněte šifrovat všechna svá data, hovory, e-maily.

Orwell se spletl s rokem 1984. Je rok 2013 a vševidoucí Velký Bratr se jmenuje Barack Obama. Jste potenciální terorista. Všichni jsme. A proto nemáme nárok. Žádná práva. Žádný spravedlivý soud.

Vaše údaje na Facebooku, vč. soukromých zpráv, vaše e-maily, veškerá soukromá data ze všech Google služeb (projekt PRISM). Kompletní seznamy hovorů spojovaných americkými telefonními společnostmi (Verizon, AT&T, Sprint). Miliardy hovorů denně. Vaše intimní data, která jste v dobré víře (či nevědomky) a s důvěrou ukládali na amerických serverech. Data, která alespoň procházela přes servery v USA (a nebo podmořské kabely). To vše bylo sledováno, filtrováno a zpracováváno. A pravděpodobně je. Právě teď, když si čtete tento článek. A bude i zítra, možná o něco víc, protože tento článek bude vyhodnocen jako "podezřelý". Podívejte se klidně na shrnující článek v angličtině a přesvědčte se sami.

Řekněte sbohem vašim lidským právům. Pro americké tajné soudy vydávající tajné rozsudky na masové sledování totiž vaše práva nic neznamenají. Občané evropských zemí v americkém právu nemají prakticky žádnou ochranu (můžete být legálně sledováni bez toho, aby se agentury obtěžovaly získat soudní příkaz). "Těšit" nás může snad jen to, že i na ochranu amerických občanů se z vysoka kašle. Takže jsme prakticky na stejné lodi.

Jak by mohl někdo zpracovávat data miliardy uživatelů po celém světě, říkáte si, a proč by četli zrovna moje nezajímavé soukromé zprávy, ptáte se? No jen tak z legrace asi NSA uprostřed pouště v Utahu obří utajované a vojensky opevněné výpočetní centrum za 2 miliardy amerických dolarů nestaví. A to je pouze špička ledovce, protože kolik se přesně už utratilo na šmírování nikdo neví, je to tajné. Pravděpodobně už skrze NSA protekly stovky miliard. Transparence hadr. Lidé umírají na ulicích kvůli krizi? Nezájem. Lincoln v 19. století řekl o demokracii "vláda lidu, lidem, pro lid", citoval jej často i TGM. Dnes demokracie asi znamená něco jiného.

Profilování ve velkém. Metadata nelžou. Klikáte na podezřelé odkazy? Vyjadřujete často vlastní názor online? Byli jste někdy na nějaké demonstraci? Znáte člověka, který má v přátelích na Facebooku podezřelé lidi? Psali jste si e-mail s někým politicky aktivním? Nebo jste si možná telefonovali?

Např. protiváleční aktivisté, ti jsou obzvlášť škodliví. Je potřeba je šmírovat, protože podle americké administrativy, kdo si nepřeje válku je automaticky terorista. Jste asi také terorista. Nasadíme na vás agenta informátora, prohledáme vám byt, budeme vás šikanovat a mlátit. Bez soudního příkazu samozřejmě. Americká armáda si takto zasedla dokonce i na vlastní válečné veterány a považuje to za oprávněné. Kéž by to byl jen špatný vtip, bohužel není.

"Pokud je nyní nenásilný protest označován za terorismus a je k němu tak přistupováno, pak demokracie a První dodatek jsou v kritickém ohrožení." konstatuje Larry Hildes, advokát Národní asociace právníků, který podal žalobu již v roce 2009, kdy unikly o tomto obskurním šmírování první informace. (První dodatek americké Ústavy se týká mj. svobody slova a svobody tisku, viz Wikipedia)

Big Brother is Watching You! - zdroj Wikipedia, Creative Commons
Big Brother is Watching You! - zdroj Wikipedia, Creative Commons

Člověku pak vrtá v hlavě otázka, "na co jsou nám všechny mezinárodní dohody, směrnice, zákony, ústavy a listina základních lidských práv a svobod, když se naše vlastní vlády rozhodly promíjet jejich masové porušování cizí zemí?" Kdyby se něco takového provalilo na kterýkoliv jiný stát než USA, téměř jistě by byly takové činy okamžitě veřejně odsouzeny a na tento stát uvaleny sankce. Jenže do této aféry jsou namočené i některé evropské vlády (jmenovitě Spojené království a jeho agentura GCHQ, či Francie a Švédsko) a ty ostatní nemají dost odvahy, aby "si dovolily otevřít ústa."

Současná debata v USA se vede především nad tím, že NSA šmírovala i americké občany. Moc lidí se ale kupodivu nepozastavuje nad tím, že je úplně dokonale legální (a po to po dlouhou dobu), šmírovat občany třetích zemí = nás.

Překvapivě, Evropský parlament k tomuto typu šmírování již jednou stanovisko vydal, a to už dávno - ještě před útoky z 11. září 2001 - k systému ECHELON. Velká část z tohoto nálezu je platná dodnes a doporučení jsou zcela logická a přímočará, např. "Národní legislativní prostředky k ochraně občanů a firem... [Evropský parlament] vyzývá členské státy, aby vyjednaly s USA Kodex chování, podobný tomu v EU;" nebo dále "upomíná Evropskou radu a členské státy, aby prioritně ustavily systém demokratického monitoringu a kontroly autonomních evropských výzvědných možností a dalších společných a koordinovaných výzvědných aktivit na evropské úrovni; navrhuje, aby Evropský parlament hrál rozhodující roli v tomto monitorovacím a kontrolním mechanismu;" Bohužel, jak jsem psal ve včerejším článku, poslední reakce EP nic moc.

Proč žádná evropská vláda neučinila tímto směrem žádné kroky za posledních 12 let? Protože lidská práva se nedají vyvážit ani zlatem, ani ropou.

Překvapivě směšně (ale je to spíš k pláči) už v tomto kontextu vyznívá pouze zpráva, ve které je odhaleno masivní a až obskurně komplikované sledování evropských ambasád a zahraničních misí EU (narušujíce diplomatickou imunitu a mezinárodní právo!) - pomocí štěnic, specializovaných antén a napíchnutí kabelů. Sledováno takto bylo minimálně 38 ambasád či misí, vč. francouzské, italské a řecké.

Pokud jste dočetli až sem a máte stále dost odvahy pohlédnout zpříma do očí americké demokracii, můžete pokračovat dál článkem o "lidském" zacházení s vězni na Guantanámu.

Aneb, "kdo má zbraně má i pravdu" (Karel Černoch, 1968, Československo)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Kulajdatrmapárovitá napsal(a):

Opět bublina. Je jasné, že všechny služby špehují, kde se dá. Šéfové a vyšší důstojníci se navzájem znají, jednají spolu. Je to svět sám pro sebe a žije sebou. Jistě je pozitivní, že se téma otevřelo, z hlediska demokratické společnosti. Ale není to o novinářské lásce k pumpičkám...
05. 07. 2013 | 20:29

veverka napsal(a):

USA = zlo.

Čím dřív to lidem dojde,tím líp.

Oliver Stone to včera ve Varech řekl jasně a pravdivě.
05. 07. 2013 | 20:33

Carlos V. napsal(a):

Právě jsem shlédl film Olympus has fallen.

Vcelku blbost, ale věřím, že udělat tak hodinových výtah (zejména z první třetiny) bude jednou z nejstahovanějších videí zejména v arabských státech, jižní Americe, ale i jinde...

když člověk čte o aktivitách NSA, nediví se
05. 07. 2013 | 20:56

Bestia triumphans napsal(a):

Autor napsal:
"Pokud jste dočetli až sem a máte stále dost odvahy pohlédnout zpříma do očí americké demokracii, můžete pokračovat dál..."

:-)
Já nemám dost odvahy pohlédnout zpříma do očí americké demokracii a proto si raději zajdu na jedno čepované.
:-)
Mimochodem, jak se to dělá, myslím tím, hledění zpříma do očí americké demokracii?
To by mě, pane Kopáči opravdu, ale vopravdu zajímalo.
05. 07. 2013 | 21:23

pamětník napsal(a):

Musíte najít tu štěnici, Bestie.
05. 07. 2013 | 21:45

Bavor napsal(a):

Pane Kopači, píšete mimo jiné:
Člověku pak vrtá v hlavě otázka, "na co jsou nám všechny mezinárodní dohody, směrnice, zákony, ústavy a listina základních lidských práv a svobod, když se naše vlastní vlády rozhodly promíjet jejich masové porušování cizí zemí?" Kdyby se něco takového provalilo na kterýkoliv jiný stát než USA, téměř jistě by byly takové činy okamžitě veřejně odsouzeny a na tento stát uvaleny sankce. Jenže do této aféry jsou namočené i některé evropské vlády (jmenovitě Spojené království a jeho agentura GCHQ, či Francie a Švédsko) a ty ostatní nemají dost odvahy, aby "si dovolily otevřít ústa."KONEC CITÁTU.

Brzezinski (bývalý poradce prezidentů USA pro národní bezpečnost a člen Bilderberg group) napsal ve své knize Mezi dvěma věky: Americká role v technotronické éře, v níž prosazoval kontrolu populace politickou třídou elity přes technotronickou manipulaci.
„K technotronické éře bude patřit postupné objevování se více kontrolované společnosti. Takové společnosti bude dominovat elita neomezovaná tradičními hodnotami. Brzy bude možné prosadit téměř neustálý dohled nad každým občanem a udržovat kompletní aktualizované svazky obsahující i ty nejosobnější informace o občanovi. Tyto svazky budou podrobovány včasným vyhodnocováním úřady,“ napsal Brzezinski.
„V technotronické společnosti bude zjevně postup trendu k agregaci podpory od milionů jednotlivých občanů pro přitažlivé a atraktivní osobnosti těžící z posledních komunikačních technik snadno dostupný, aby jimi manipulovali emoce a kontrolovali uvažování,“ napsal v té samé knize. KONEC CITÁTU.
Orwel se pouze poněkud zmýlil v čase. USA jako vzor demokracie? ZÁVĚR SI KAŽDÝ SOUDNÝ ČLOVĚK JISTĚ UDĚLÁ SÁM
05. 07. 2013 | 21:49

MartinO napsal(a):

Jak to, že tu novou modlu bolševiků, Stonea, už dávno neodvezli na Guantanamo? Jak to, že další komunistický blouznivec, Moore, může bez problému natáčet a distribuovat svoje protisystémové "dokumenty"? Jak to, že je youtube plný anti-ami konspiračních slátanin? Jak to, že nejsou všichni tito autoři dávno za katrem a jejich "díla" nenávratně vymazána? Soudruzi, vysvětlujte a přehánějte :-D
05. 07. 2013 | 21:56

mb napsal(a):

pamětník napsal(a):
Musíte najít tu štěnici, Bestie.
05. 07. 2013 | 21:45

:-))
05. 07. 2013 | 22:06

Jáchym napsal(a):

Bestia T.

:-)
"Já nemám dost odvahy pohlédnout zpříma do očí americké demokracii a proto si raději zajdu na jedno čepované."
****Hlavně ať vám chutná. Kdyby Vám do něj spadla ze stropu štěnice s hvězdami a pruhy, tak se nevzrušujte - tu teď dávají do piva místo paraplíčka
:-)

"Mimochodem, jak se to dělá, myslím tím, hledění zpříma do očí americké demokracii?"
To by mě, pane Kopáči opravdu, ale vopravdu zajímalo."
05. 07. 2013 | 21:23*
*************************************************
Máte recht, Bestio, Kopáč má vopravdu, ale vopravdu silný žaludek.
Pohlédnout do očí rozkládající se mrtvole není nic moc.
05. 07. 2013 | 22:30

Jáchym napsal(a):

MartinO
"Jak to, že je youtube plný anti-ami konspiračních slátanin? Jak to, že nejsou všichni tito autoři dávno za katrem a jejich "díla" nenávratně vymazána?"

To máte jednoduchý:
Když postupně uděláte kontrolované a profízlované vězení z celé planety, žádný katr nepotřebujete.

A blouznivce Moora je potřeba k tomu, aby bylo možné zaznamenat, kdo chodí na jeho filmy a posléza eliminovat jeho diváky. Sýr v pasti, chápete ?

Ostatně - to je nejspíš jeden z důvodů, proč jsou dosud trpěny i tyto stránky:
Každý si tu možná vlastnoručně malujem na své virtuální dveře kříž pro příští bartolomějské noci.
(Vy ne, vy budete fasovat podřezávátka, když budete dost uvědomělý.)
05. 07. 2013 | 22:46

stejskal napsal(a):

Ostatně to, že je člověk paranoidní, ještě neznamená, že po něm skutečně nejdou, míní jistý Murphy, pane Jáchyme ;-)

Hezký večer.

Libor Stejskal
05. 07. 2013 | 22:53

český maloměšťák napsal(a):

Konspirace je metoda práce.
Obvinit někoho, že je konspirátor, či že dává zapravdu konspiračním teoriím je přibližně to samé, jako vinit někoho z toho, že se sdružuje s jinými osobami za účelem dosažení určitého cíle s tím, že o své činnosti nevytrubuje do světa každému na potkání.
Nicméně určitým primitivům vyhovuje vypořádat se s nepříjemnými fakty tak, že onálepkuje svého oponenta coby " vyznavatele konspiračních teorií" - sám tak vytrubuje do světa svou hloupost.

"The verb conspire generally accepted of coming from the Latin roots con (“with”), and spiro (“I breathe”) — so 'to conspire' literally means 'to breathe together'."
/Wiktionary/
06. 07. 2013 | 01:35

MartinO napsal(a):

Soudruhu opilý Maloměšťáku, chápu, že jste po návratu z hostince, otevření diskuse a spatření mého jména dostal neovladatelnou chuť jakkoli zaútočit. Ale na základě jen této věty

"Jak to, že je youtube plný anti-ami konspiračních slátanin?"

začít blouznit a rozvíjet ty bláboly které jste naklepal výše, tak to je síla :-D Doporučuju netlačit tolik na pilu a počkat si na lepší příležitost.

Ale na vaši počest zítra povinně shlédnu nějaký dokumet plný nepříjemných faktů jak Rothschildi a Rockefelleři už několik set let řídí svět, plánují všechny krize a války a na všech náramně bohatnou :-D
Tak zatím.
06. 07. 2013 | 03:08

Jáchym napsal(a):

stejskal napsal(a):
Ostatně to, že je člověk paranoidní, ještě neznamená, že po něm skutečně nejdou, míní jistý Murphy, pane Jáchyme ;-)
Hezký večer.
Libor Stejskal
05. 07. 2013 | 22:53
***************************************************
Omlouvám se, dříml jsem - takže hezké kuropění.

Máte pravdu, to je mé oblíbené heslo.

Jak se na nekonečném seriálu dalších a dalších Nekonečných příběhů, psaných Bratry v triku s hvězdami a pruhy ukazuje, budu muset něco udělat se svou naivní důvěřivostí.

Nicméně bych by mě ranilo, kdybyste můj drobný sklon k mírné podezíravosti vztahoval i na svou osobu.
Víra hory přenáší - a já tudíž se stále větší závistí pozoruji, jak kolikrát na svých bedrech transportujete celý Říp.
A bojím se, aby Vám neupadl.

Kolikrát jsem si říkal, zda neslyším trávu růst.
Slyším: Bambus je taky tráva a dvanáctimetrová stébla vydávají při svém překotném růstu slušný rachot.

Mnohem větší, než vydával se svými posluchači jeden uřvaný oknírkovaný komický chlápek, než ho nejkulturnější národ Evropy zvolil v nesporně demokratických volbách německým kancléřem.

Držím Vám palce - a fakt to nemyslím ironicky.

Jdu si ještě lehnout a nechám si zdát o svobodě a demokracii.
K čemu jinému taky v těchto dnech jsou, že. :-) , :-((
06. 07. 2013 | 05:31

Baba Jaga napsal(a):

Všichni by chtěli demokracii a současně být i chráněni - šmírovat ale jen ty druhé, že.
Většina občanů (včetně mé maličkosti) asi žádné velké tajnosti nemá, do mobilů, e-mailů a dopisů uvádí jen to, co může slyšet a číst každý.
Na ochranu osobních údajů máme docela zbytečný úřad, na sběr informací o lidičkách všeliké ty služby.
Nikdy se už asi nedozvím, co vlastně dělá BIS a k čemu máme i jiné rozvědčíky. Možná nás skutečně chrání - ale informace musí někde či od někoho získávat.
06. 07. 2013 | 07:18

muromec napsal(a):

MartinO napsal(a):
Jak to, že tu novou modlu bolševiků, Stonea, už dávno neodvezli na Guantanamo? Jak to, že další komunistický blouznivec, Moore, může bez problému natáčet a distribuovat svoje protisystémové "dokumenty"? Jak to, že je youtube plný anti-ami konspiračních slátanin? Jak to, že nejsou všichni tito autoři dávno za katrem a jejich "díla" nenávratně vymazána? Soudruzi, vysvětlujte a přehánějte :-D
05. 07. 2013 | 21:56
Myslím, že je jasné, proč ještě téměř 70 let po válce stále stojí a je hezky udržován Auschwitz: Abyste nemuseli pro své oponenty stavět nový, pane MartinO. Doufám, že plynové komory občas taky kontrolujete, jestli jsou pořád funkční. Aby se nestalo, že až tam jednou naženete všelijaké Stony a Moory a další jim podobné, že zjistíte, že plyn uniká škvírama. Jinak, samozřejmě, Heil Obama!
06. 07. 2013 | 07:48

Freedom napsal(a):

Pane Kopači otázka : Kdo vás a vaše cesty po světě financuje ? Co si myslíte o druhé straně barikády - Číně a SNS ? Tam váš konspirační fenomén ještě nedošel ? Tři otázky k odpovědi a doufám,že odpověd od vás bude zajímat i mnoho dalších ufologů.
06. 07. 2013 | 07:50

Kontrolní otázka napsal(a):

p. Stejskal,

k té paranoi. Můžete vyloučit, že se tyto stránky archivují, monitorují a zpravodajsky vyhodnocují? Že se zpravodajsky nepracuje s IP adresama diskutérů?
06. 07. 2013 | 08:01

Jirka Orwell napsal(a):

Když totalitní komunisté zpovídali domové důvěrníky, vyslýchaly disidenty, rozlepovali obálky a četli dopisy vytypovaných osob - bylo to špatně, v rozporu s demokracií, lidskými právy a svobodama.

Když NSA a podobné agentury demokraticky shromažďují, archivují, monitorují a bvyhodnocují veškerou komunikaci - mluveného i psaného slova, monitorují pohyb osob i ekonomické aktivity (pohyby na účtech...), usilují o zavedení pasůobčanek) s biometrickými prvky a v konečném důsledku zavedou každému obyvateli planety povinně podkožní "ochranný" čip je to v souladu s lidskými pravy, svobodou, humanitou a demokracií.
06. 07. 2013 | 08:14

muromec napsal(a):

pro Kontrolní otázka
To si pište, že se i tyto stránky kdesi monitorují, analyzují a vyhodnocují. Ještě v době akce Lité olovo (snad si vzpomínáte, co to bylo), jsem napsal na akualne.sk něco ostřejšího proti útočící straně, a pak jsem jednou dostal odkudsi ze zámoří výhrůžný email v angličtině, v tom smyslu, že jsem v hledáčku, a pakliže nepřestanu, trpce toho olituju.
Takže nakonec jsem vlastně i tak trochu rád, že se třeba i tady na aktualne.cz do diskuzí dostanu jenom náhodně a okrajově, a nemám prostor se nějak moc rozohnit. Snad na mě už zapoměli (i když to není pravděpodobné, že?)
06. 07. 2013 | 08:18

Bestia triumphans napsal(a):

Muromec:
A nevlastnil ten hledáček jistý Chocholoušek?
06. 07. 2013 | 08:28

Bestia triumphans napsal(a):

Jáchym:
celou dobu co sem včera pil pivo, létala v lokále moucha.
Podezřele dlouho kroužila nad mým stolem.
Nebyla z NSA?
P.S.
S tím sýrem v pasti, to se vám docela povedlo, gratuluji.
Máte bod.
Aktuálně jako jedna veliká past, která jednoho sklapne a ...hrůza domyslet.
Raději opouštím netovou past a jdu na čerstvý vzduch.
Ovšem, co když i tam na mne číhá zákeřný dron, řízený Stejskalem?
:-)
06. 07. 2013 | 08:37

muromec napsal(a):

To Bestia Triumphans
My dva se nikdy v lásce mít nemůžeme, a ani nebudeme. Takže z takového úhlu i vnímám vaše nevinné pošťouchnutí. Poslužte si.
06. 07. 2013 | 08:46

Realista napsal(a):

Ja vam kluci velmi fandim. Idealistickych lidi jako jste vy, je treba.
Doufam, ze se Snowdenovi podari dostat do Venezuely. Ten clovek je hrdina.
Jinak, ted jsem se dival na tiskovku Olivera Stonea z Karlovych Varu. Ja jeho nazory dobre znam (i ten cyclus Untold history... jsem jiz shled pred rokem), takze to, co rikal, pro me neni prekvapeni. Ale stary ODESAK a Klausovec Bartoska asi mel malem infakt a ceska uvedomela zurnalistika se patrne malem po*, kdyz tam Oliver spustil tu svou tyradu...:)
Naprosto souhlasim s jeho nazorem, ze neni dobre, kdyz je jedna dominantni mocnost - ta si pak mysli, ze je vladce cele Galaxie, kasle na vsechny a na vsechno a dela si co chce.
Tyto a predesle udalosti (masivni spehovani a monitoravani, unosy lidi, mimosoudni drzeni lidi, utoky drony atd.) mi pripomely sktetch genialniho komika George Carlina, kdy se posmival obsesi a durazem americkeho obyvatelstvo na slovo Pravo ... "ja mam na to pravo, my mame pravo, k tomu mam pravo..." Nic takoveho jako je pravo neexistuje, co existuje je pouze prechodne privilegium, ktere je kdykoli si to hodi, odejmuto...
06. 07. 2013 | 08:46

Jáchym napsal(a):

Bestio,
Na pana Stejskala mi nešahejte, na to jsem háklivej !
Člověk musí mít nějaké ideály.

A pořádnej dron se řídí sám.
A pan Stejskal bude radši vždycky pilotovat něco, v čem může sám sedět uvnitř.
A není krvežíznivý.

Nebojte, pokud je tenhle blogovník pastička, pak je to jedna z mnoha, navíc převážně pro nás starší, pokročilé a nedůležité.

Nesmíte si to tak brát.
(Doufám, že jste včera u piva nepohlédl americké démonkracii do tváře a neomítl hostinského.)
06. 07. 2013 | 09:08

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Kontrolní otázko,

to nemohu. Stejně jako nemohu zcela vyloučit, že se mezi námi nepohybují marťani, že tuto Zemi zítra nezasáhne roj zelených žab putujících časoprostorem či že se voliči i politici začnou v dohledné době chovat zodpovědněji. Všemu tomu ale mohu subjektivně a na základě zkušeností resp. vyčtených znalostí přisoudit jistou míru pravděpodobnosti.

Též Vás zdravím, pane Jáchyme. A díky.

Libor Stejskal

P.S. Stejně je zajímavé, že když všichni všechno sledují, tak dlouhou dobu nevěděli třeba o Snowdenovi ;-)
06. 07. 2013 | 09:39

Kontrolní otázka napsal(a):

stejskal,

třeba byl pan Snowden do té doby jejich loajálním zaměstnancem, pane Stejskale. Třeba jeho vstupy do databází brali jeho nadřízení jako odpovědné plnění zaměstnaneckých šmírovacích povinností. Než se ve Snowdenovi něco zlomilo a podíval se na sebe pečlivěji do zrcadla. A zjistil že je jenom drobným kolečkem ve velkém podvodném stroji, který neodpovídá deklarovaným hodnotám. A rozhodl se na ten velký podvod upozornit. Od té doby jde v jeho případě o teroristu a veřejného nepřítele svobody, demokracie, lidských práv a humanity č.1.

Hezký den přeji
06. 07. 2013 | 09:46

Jáchym napsal(a):

L.S. - P.S. Stejně je zajímavé, že když všichni všechno sledují, tak dlouhou dobu nevěděli třeba o Snowdenovi ;-)
***************************************************************
Jestli ono to nebude tím, že Snowden (coby insiderský špíčkový sledovčač) všechny předčil tím, co velmi správně nazýváte paranoiou.
Kovářova kobyla nechodila bosa, obula si tiché papučky.)

Za totáče kolovala hádanka: Jaký je rozdíl mezi fámou a zprávou ?
(Odpověď. Tři dny.)

Jaký je rozdíl mezi konspirační teorií a kodifikováním konspirační praxe ?
Tři roky ?
Třicet let ?

Jdu se hodit do stroje.
Jáchym.
06. 07. 2013 | 09:55

Maximus napsal(a):

Paranoia!
Já to mám celkem jednoduché, po mě jde ňákej Libor Stejskalů a to samo o sobě stačí. Zase ale mám jednu jistotu, že mám alespoň jednoho čtenáře! Faktem ovšem je, že už mě maže celkem i bez varování a jen tak, jak jeho veličenstvo Viktor I. usoudí. Prý se mu navážím do zdejších blogerů, ale že oni jsou neslušní, často sprostí zejmíéna vůči jednomu politikovi, co nemá číro, tak to mu nevadí.... To není hulváctví, že? (-:

Pěkný den všem a l.s. zvlášť!

P.S.

Škoda, že odsuď vyštval skutečné kingy jako třeba Pepu Řepu či Honolula a pár dalších, oni totiž mají svoji hrdost a tak se nechali vyštvat resp. psát pod jinými nicky z jiných IP adres je nebaví. Už to tady není co bejvávalo. Takového vlka vyhnala smečka hloupatých zdejších pravicových lebkounů a už na jejich duševní exrementy neměl sílu a chuť reagovat. Takže je to asi tak jako v naší české společnosti, kvalita jde do kelu a primitivismus a křiváctví vítězí..... Máš prachy? Ne, tak uhnii a drž ústa a maximálně zákryt! Asi si taky nechám udělat číro a povedu přihlouplé řeči na Zemana a hlavně, že na nás číhá cesta do Řecka a za bukem spolek komančů!
06. 07. 2013 | 09:57

kokoshka napsal(a):

No,vidiš,Maximka,a nektere se dokonce vraceji,pan Stejskal je dobry redaktor,takovy Lipold je skutečna bestie,všichni zamerne přesadil na mordoknihu aby je mohla špehovat NSA,pokud tady bude Jachym ničeho se nebojte-demograce je v bezpeči!
06. 07. 2013 | 10:07

Warburg Pincus napsal(a):

Demokracii si rozvracet nedáme!
06. 07. 2013 | 10:10

MartinO napsal(a):

Maximus:

Takže přihlouplé řeči na Zemana, jo? :-D

citace Maxima z Hvížďalova blogu před prezidentskými volbami
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/karel-hvizdala.php?itemid=17196

"Zeman - když se někdo obklopuje starými bolševiky, tak co si má občan o něm myslet? Navíc ho doporučil jako svého nástupce Klaus, tak to úplně stačí! Jinak arogantní a hlavně už vyčichlý starý člověk, nebrat, leda, že bysme si přáli estrády z Hradu!"

"Jestli si Češi zvolí za presidenta Zemana, pak už jim opravdu není pomoci a zaslouží si být naprosto bezvýznamným národem lokajů a podrazáků kde v jejich zemi pro cizáky dělají s ohnutými zády námezdní pracovní sílu za plat, za který by hrdý Němec neslezl ani z poslete."

" Zeman, kámoš Klause, byl jedním z těch co rozprodávali české firmy a banky do cizích rukou, sanovali tím každoroční děravý ztrátový rozkradený státní rozpočet a následky už známe."

"Mohl byste zde napsat výčet toho co Zeman dokázal v politice? Spíše jste dostal jako pravicový tupoun nápovědu a povel od Klause koho volit, že? "

atd. atd.
To jste psal vážně vy nebo se za vás vydával agent NSA. Maxime, nenechte se odradit a zastrašit a pište dál :-D
06. 07. 2013 | 10:17

Jáchym napsal(a):

Maximusi,
paranoja v malých dávkách neškodí v jakémkoli množství.

Já sleduju Libora Stejskala se skoro stejnou podezíravostí jako sebe, ale buď jsem naivní prosťáček, nebo mám fakt dojem, že dodržuje nastavená pravidla - a ta pravidla jsou funkční.

Jiná věc je, že Vy osobně máte kapánek smůlu - dotýkáte se často jediného nepsaného tabu, které zde panuje, navíc podle mne kapku jedostranně.
Já Vás chápu, ale jde o téma, nikoli o Vás a o L.Stejskala.

Moc dupete, ale chápu, že tanec mezi vejci je Vám cizí.
06. 07. 2013 | 10:31

Maximus napsal(a):

MartinO.

Jsem rád, že si na mě někdo vede kartotéku, pak člověka opravdu život baví. Už jsem ti jednou psal, že Zemana jsem dříve neměl rád, vadilo mě na něm více věcí, jednak životní styl (sám jsem tím kdysi také dř. prošel) a jednak to, že kolem něho kroužilo spousta bývalých aparátčíků a on se jim nebránil. Stojí však za otázku, kdo je horší pro tuto zem, aparátčík Šlouf nebo třeba Janoušek ročník 1968?
Jenomže tak jak plynul život a on začal kandidovat vůči "izraelské" přesile kandidátů na prezidenta ČR, tak jsem si na něj spoustu věcí zjistil a ověřil, že to zase není zas tak špatný člověk a politik. Naopak on byl přímo vhodný pro tuto dobu a jediný, který to mohl reálně změnit. On byl 10 let mimo vrcholnou politiku a to mu hodně pomohlo a neumazal se s touto pakáží. Kdo se názorově nevyvíjí? Jen hlupáci. Třeba takový Jan Werich (s Voskovcem), kterého mám velmi rád, byl před 2.WW názorově skoro komunista, ovšem po navštívení země kde zítra znamená včera prostě procitl!
Jenom u tebe čekám na změnu duševna, zatím jsem si tě zařadil někam, co tady nemohu publikovat. Ale patří to někam do oboru zoologie. Všimni si, moc lidí tě tady nebere a spíše na tebe reagují nepříznivě.
06. 07. 2013 | 10:40

Jedla napsal(a):

Díky, díky pirátům. Mají téma nezávislé na Zemanovi/Rusnokovi. A jsou jediní, kdo takového přesahu v našem rybníčku bahňáčku jsou schopni (ani greenfox, ačkoliv dlouhodobě to v hledáčku mají, viz: http://www.zeleni.cz/media/aktuality/zeleni-vedou-kampan-soukromi-je-lidske-pravo-i-na-internetu/ nejsou nyní schopni udržet pozornost na podstatném a musí se vymezovat jen vůči legrační "prázdninové vládě" odborníka na tahání penzijních peněz do soukromých fondů Rusnoka. Ale omlouvá je obava, že by vláda odborníků odborně, tiše a pokojně, jak purpůra na plotně, rozhodla o Temelínu, neboť jsme všichni zestárli a zlenivěli a poutat si zápěstí řetězy a visacími zámky uvnitř novodurových trubek na blokádách je s vyšším věkem čím dál méně lákavé). Kde jsou ti mladí, ti s rozhledem, narození do svobody, zcestovalí, ti, co jsou nadějí země? Jestli jen u pirátů, pak jsem jich (naivně?) čekal víc. Mé děti jsou zatím školou povinné, ale jestli budou jen lajkovat coolturu a módu a podléhat virtuálně-davovým psychózám po osamělých nocích na sesli u monitoru s fejsbůkem, pak Lasciate ogne speranza, voi ch'intrate in Repubblica Ceca. (Netahej s sebou naději do Dantova Pekla České republiky, potřebovat ji tam nebudeš.)

Takže, milí Piráti, uvidíme se na Islandu. Peklo (víti) je jezírko (horké) na úbočí Krafly. Je to vlastně sekundární kráter této sopky. Zdá se, že potomci vikingů na Islandu jsou poslední evropané se zbytkem sebeúcty...
06. 07. 2013 | 10:50

kokoshka napsal(a):

A co se tyče Snowdena,tak ja mu opravdu nezavidim,chudak chlap je už ted fakticky chodici mrtvola,ješte nepamatuji od dob Al Capone aby nekdo byl veřejne prohlašen za public enemy number one,všichni-republikanci,demokrati,konservativci,liberaly,rusofoby,rusofily,homosexualy,dovozci pizzy... ho považuji za horšiho než Hitler,eech budou v Guantanamu ho pomalu a dlouho řezat na kusičky jestli mu Putin nebo Lukašenko nedaji politicky azyl!
06. 07. 2013 | 10:51

Maximus napsal(a):

Jáchyme,

pozor, vedou si tady na Vás kartotéky! Vše je zasíláno
do Alabamy a také na štáb v ústředí co má ten šestihraný barák a kopie dostává prý Mossad! (-:

MartinO. je jejich agent, pokud by neplnil řádně úkoly, tak by mu hrozilo, že bude prodávat vysavače Rambo či bude agent s levnou energií! To, že si vede kartotéku je opravdu naprosto obskurní záležitost.
Prosba:
MartineO. prosím tě, co jsem to napsal 27.1.2010 pod blogem toho ekonoma, zrzka co jezdí po Praze na kole a přechází nyní z ekonomie do filosofie? Potřeboval bych si doplnit svoje záznamy!
06. 07. 2013 | 10:53

Maximus napsal(a):

Jedla

Zmínil jste se mimo jiné o Rusnokovi. Také jsem z něj nebyl nadšený (ty fondy mu nemohu zapomenout), ale on má potenciál dát nějaké schopné a ne všehoschopné figury dohromady a ustanovit jistou funkční vládu. Tady ovšem šlo hlavně o to, aby tato dosavadní nedobrá, nefunkční a špatná vláda šla od válu a zpřetrhali se vazby a vztahy jistých zavedených penězovodů jak pro šíbry a také pro jisté politické strany! Však si všimněte jak ještě spěchají a podepisují na posldní chvíli st. kontrakty pro "jejich" firmy!!! V podstatě by to ani nemuseli být špičkový odborníci a také kde je brát, že? Ale jde o to, aby nebyli s morálkou na štíru a také aby za nimi nebyla suita lobbistů a hladových firem zakleklých ve startovacích blocích co čekají na předražené st. zakázky!
Jenom jsem nějak nemohl vstřebat navrhovaného Šlinga jako ministra dopravy a jako ministra financí Fišera, zase ta jistá parta..... Ale už raději končím, Viktor Čistič číhá a maže a maže.
Mějte se a vězte, bude hůř! (-:
06. 07. 2013 | 11:04

MartinO napsal(a):

Maximus:

Je moc hezké že jste si spoustu věcí zjistil a "názorově se vyvinul", ale potom nekritizujte ostatní, že jsou neslušní vůči Zemanovi a vedou na něho přihlouplé řeči, když jste sám dělal ještě před pár měsíci to samé v míře vrchovaté a ještě větší. Vypadá to přinejmenším hloupě. Kde je záruka že se za dalších pár měsíců zase nevyvinete a neuděláte znovu názorový veletoč o 180 stupňů??

A nebojte já vás mám taky pevně zařazeného po vašich perlách, že svět řídí anglická královna, Rothschield vlastní polovinu světa nebo 230 bilionů dolarů :-D, že Američani nebyli na Měsíci, že vy jste úspěšný podnikatel stýkající se se smetánkou a přehazujete peníze vidlemi atd atd
Až na mě místní bolševici a konspirátoři začnou reagovat příznivě, tak bude něco moc a moc špatně.
06. 07. 2013 | 11:11

pamětník napsal(a):

Baba Jaga:
"Nikdy se už asi nedozvím, co vlastně dělá BIS a k čemu máme i jiné rozvědčíky" Jak to? Dozvěděli jsem se přece nedávno, že ke sledování možné nevěry manželky premiéra.
06. 07. 2013 | 11:22

Maximus napsal(a):

MartinO

Klídek chlapče, když ono to je opravdu pravda, že Rotschildovci mají majetek přes 230 bilionů dolarů a dnes to bude sakra více. Toto bylo publikováno ve švýcarském tisku (možná, že bych i našel zdroj). Ve finančních žebříčcích, které publikují média samozřejmě naplno nefigurují, tyto média samozřejmě vlastní právě tito mocní a je přece pochopitelné a mohl bys to pochopit i ty, že se tam nenapráskají. Celá řada majitelů nejvýznamějších světových bank tam prostě není. Ty finanční zebříčky jsou jen pro plebs. Vůbec peníze a majetek nějak vyjádřit zrovna třeba u Rotschildovců prostě nejde, oni to mají rozprostřené na všechny směry a na spoustu nastrčených jiných lidí a společností. Tak to prostě je a není síla to změnit. V současné době jdou proti ruské partě, ze stejného etnika a prostředky jsou dost nevybíravé, jak to dopadne je ovšem jisté, Rusko dobudou a ovládnou.

No a s tím Měsícem toho nech, není divné, že za chvilku to bude 50 let a ještě žádná raketa s lidskou posádkou ani neobletěla Měsíc? Dělám totiž už po léta do oboru energie a u těch 6-ti přistání s předpotopní technikou mě prostě nevychází energetické bilance u raket, které by to měly celé absolvovat. Navíc rakety, které by se podařilo po složitých manévrech na orbitální dráze kolem Měsíce, kdy bylo třeba připojit znovu modul startující!!! z povrchu Měsíce, by musely mít dostatek energie na překonání 2. kosm. rychlosti a pak by musely až by se přiblížily pod spešl úhlem k Zemi znovu snížit radikálně rychlost. Pokud vím, tak ochranné destičky jako raketoplány neměly a přímý vstup do atmosféry Země by byl energeticky velmi náročný a celý manévr velmi riskantní. A oni to provedli celkem 6x a bez jediné nehody. A tak teď tu o Smolíčkovi!
06. 07. 2013 | 11:33

kokoshka napsal(a):

Maximus:
"Rusko dobudou a ovladnou"
Nu sejčas,razbežalis' i spotknulis'!
06. 07. 2013 | 12:01

zlý, zlý svět napsal(a):

Copak NSA, ale Ivetu Bartošovou ukradli!
Co jen budeme dělat?

PS. Bestia nemá štěnici.
Bestia má čip.
06. 07. 2013 | 12:01

Jáchym napsal(a):

Maximus Technický dotaz na odborníka:

Pohybuje se sám Měsíc 2.kosmickou rychlostí (ve vztahu k Zemi?)
A musel se objekt, opouštějící Měsíc a mířící k Zemi, pohybovat 2. kosmickou rychlostí (nikoli ve vztahu k Měsíci, pochopitelně, ale ve vztahu k Zemi?) :-)
(Jaká je 1. a 2. kosmická rychlost pro těleso hmotnosti Měsíce, mimochodem ?)

Nechce se mi zvedat pozadí a hrabat v zaprášených učebnicích, ale mám dojem, že se chybička vloudila.
A hoši z gymplu jsou na prázdninách a nepomožou...
06. 07. 2013 | 12:04

jakej chudák? napsal(a):

kokoška
Snowdena požádala Anna Chapmanová o ruku.
To bude slávy.
(Guy Fawkes Kopač gratuluje, bučejí krávy.)
06. 07. 2013 | 12:09

kokoshka napsal(a):

Aha,Američane byli na Mesici...dobry film!A ješte nekolikrat zachranili Zemi před kometou,asteroidem a invazi ufonu,čest NASAvskym hrdinum,oo ja nemužu,vy češi opravdu smejici bestie!
06. 07. 2013 | 12:09

kokoshka napsal(a):

jakej chudak:
Chapmannova se Snowdenem sedeli za jednou lavici ve školce Spy Kids,to je stara laska...
06. 07. 2013 | 12:12

kokoshka napsal(a):

Maximus:
Rusko už ovladli a dobyli jenom v 90.letech,to byli Harvardskije malčiky,nova omladina reformatoru typu Gajdara(vnuka slavneho bolševickeho spisovatele)a Čubajse,meli v Kremlu pro sebe cele patro kde sedeli americke poradce na"ukol šokove terapii"ktera ma rychle přivest Rusko do tržni ekonomiky,přivedli ke smrti miliony duchodcu a udelali z Ruska bananovou republiku za vlady Jelcina,bohudik přišel Putin ktery je všechny vykopl zpet na Manchatan!
06. 07. 2013 | 12:25

Jáchym napsal(a):

Jakej chudák:
Snowdena požádala Anna Chapmanová o ruku.
**********************************
A mně ne.

On ji nechce. A já si vždycky tak přál zanechat po sobě mladou hezkou vdovu.
Svět je nespravedlivý.
06. 07. 2013 | 12:29

kokoshka napsal(a):

Jachym:
Bože,to je starosti...Jak v tom starem odeskem anekdotu:
Rabinovič,proč jste vzal mladou hezkou ženu,vždyt ji neuhlidate?Ve vašem veku?
No prave,ta stara mne furt otravovala v noci,dej leky,dej mastičku,udelej mi zdravotni masaži...Ja nemohl spat,a ted ta mlada odejde večer a přijde rano,ja spim v noci jako mladenec!
06. 07. 2013 | 12:36

pamětník napsal(a):

kokoshka:
"Aha,Američane byli na Mesici...dobry film!" Pozorný informovaný člověk ví, že nebyli. Ani Gagarin neobletěl Zemi.



:)
06. 07. 2013 | 12:47

Jáchym napsal(a):

Voršo,
přesně tak:
Mladá a hezká ve dne zdobí, reprezentuje a závistivým sousedům sousedům huntuje kardiovaskulární systém.

A v noci je každá kráva černá, za nepřítomnou favoritku si můžete pozvat uznalou a léty prověřenou pomalejší suplentku.
06. 07. 2013 | 12:51

Sláma napsal(a):

To, že Američané špehují celý svět a že neupřiznávají cizincům žádná práva, to je obecně známo. O tom ten příběh není. Je o nás samých, že si to necháme líbit. Je o tom, že si platíme ze svých daní zaměstnance, kteří mají v popisu práce naši ochranu, ochranu našich lidských práv, ale nic pro to nedělají.
Náš pan ministr zahraničí v demisi říká, že nic nebude dělat, protože nemá dost informací. Asi si raději schrupne, než by si nějaké informace opatřil...
Dokuď to budeme našim zaměstnancům trpět, tak se nic nezmění!
06. 07. 2013 | 13:05

kokoshka napsal(a):

Jachym:
Neco mi vykladejte o mladych hezkych holkach,ja mam doma dve:-)!
Bohudik takove problemy nemam,ja vubec nemam manželske problemy,jenom žena často mi vparuje že nejsem dost snaživy manžel a otec,ale to je tak v každem paru,co si budeme povidat...
Gagarin samozřejme Zemi neobletel,to za nej udelal Fantom z Moresvillu!
06. 07. 2013 | 13:10

MartinO napsal(a):

Maximus:

Děkuji za odpověď, potvrdila a zároveň předčila mé očekávání :-D

Zajímavé, že třeba takový Koroljov žádný problém s energetickou bilancí ani ničím jiným nenašel. Asi dělal na rozdíl od vás chybu v desetinné čárce :-D

Jinak jste trochu zaspal. Rothschildi dávno na Měsíci staví základny :-D

http://technet.idnes.cz/spiknuti-svetova-elita-prcha-ze-zeme-stavi-si-uz-zakladny-na-mesici-1p0-/tec_technika.aspx?c=A110802_075529_tec_technika_pka
06. 07. 2013 | 13:13

Jáchym napsal(a):

Voršo,(13:10)
znáte české přísloví Dočkej času jako husa posvícení ?
06. 07. 2013 | 13:24

Karel Mueller napsal(a):

Maximus:

Jednoduchým výpočtem dostanete, že přibližně 1,5 km/s. Takže to máme na 1 tunu kinetickou energii 1,125 GJ. Energetická hustota u raketových paliv se uvádí kolem 100 MJ/kg, takže na 1 tunu máme asi 10 - 15 kg paliva, což není tak mnoho.
06. 07. 2013 | 13:39

Jáchym napsal(a):

Zpět k čerpadlům:
teď jsem si všiml tohohle článečku:
(Týká se komického pokusu o částečné informační embargo. Je zajímavé, že české novjnáře vůbec nenapadne, že by mohli jako novináři informovat i o názorech, se kterými nesouhlasí. Dokonce si jimi ani netroufají znečistit lebeční dutiny.)

"Politické názory režiséra Olivera Stonea nejsou nic nového

Mnozí čtenáři z českého písečku jsou překvapeni kritickými názory amerického režiséra Olivera Stonea na současnou politiku ve Spojených státech, jak je zopakoval v Karlových Varech. Stone je ovšem takto kritický vůči USA dlouhodobě a systematicky, není to žádná zpráva. Názory, které vyjadřuje, nejsou nijak objevné ani světaborné. Jsou normální, jen pro české mediální zjevy se mohou zdát překvapivé. Pozoruhodné je, že se Mirka Spáčilová v IDnes si dovolila si je označit za "neslušné", poznamenává Jan Čulík a dodává: Někteří "novináři" prokázali svou nestrannost a objektivnost tím, že ze Stoneovy tiskové konference v Karlových Varech demonstrativně odešli. :) Budou to mít v dnešním světě těžké, až procitnou ze své ideologické zaslepenosti."
- See more at: http://blisty.cz/#sthash.fbB3mAFf.dpuf
06. 07. 2013 | 13:40

totalita zleva, totalita zprava, to ta napsal(a):

jelita korektní, je to jedno

Jáchym
Záleží co kdo kam čerpá. Oni ti novináříci asi odešli, protože dobře vědí, že je NSA na tiskovce sleduje a zaznamenává jejich reakce.
Ještě musí napsat Bartoškovi výzvu, aby odstoupil, dědek nezodpovědná. Aby vyloučili pochybnosti o své loyalitě.

Tak Mirka se naučila používat kódová slova korektnického newspeaku. Dřív by v orgánu ÚV SSM byla napsala že je Stone ideově nevhodný.
Doby, kdy se mohla svlékat před fotografy na Croisette jsou ovšem beznadějně tytam.

Neslušný, to je dneska něco jako rassisch unrein, to autora celovečerního rozhovu s Fidelem nečekají pěkné věci.

Zajímavější mi připadne, že i takovému Holubovi neuniklo, že sociálně vyloučených není 300 cikánů, ale padesátitisícové sídliště.
06. 07. 2013 | 14:35

Kulajdatrmapárovitá napsal(a):

kokoshka, Sláma atp.
Předně je podivné, že Američané neobsadili Rusko, když leželo na lopatkách v 90.letech. Být to obráceně, z země v tomto stavu,Rus by nenechal stát ani patník, jak je zřejmé z likvidace stovek historických budov v Moskvě v době Putina. Teď zrovna nastavují dům Bolkonských. Je miálo ruský a originální.
Kokoshkova úcta k Tolstéhmu končí likvidací paláce. To nedělají Američané, to dělají putinovští Rusové, tady ne ti Navalní, ale ta kokoshkoidní primitivní vrstva.Česko ovšem není jiné.
Pokud se Ruzs vyjadřuje ke sledování... V Rusku, jak známo, nejmenší dveře domu jsou vchodové a dveře do bytů nemají jmenovky. Pouhé dědictví doby NKVD, které je stejně aktuální i dnes.
Máme zde mětody ruské moci: padělání důkazů (Urlašov, Navalný, Chodorkovský, Pussy Riots a stovky dalších), smrt v Gulagu opozičních politiků. V Rusku nikdy nevíš, kdy si pro Tebe, kokoshlko, moc přijde. Jednou z nařízení z Kremlu, podruhé, že jsi nedal "otkat".
Možná Váš kokoshko také jednou znásilní lahví při výslechu, ne jednou, možná i Vás FSB pohřbí a při exhumaci se objeví Vaše tělo plné podlitin, stop po svázání...Před Vašima očima pak jistě znásilní i Vaše krásné ženy, když je neznásilní, pak si pohrají jinak.
Bombardovat veřejnost , jiné, v době internetu svými paranoidními výklady, svědčí o malé inteligenci. Pravda, pravoslavná církev, FSB si s internetem rady nevědí, raději ho zakáží vůbec.
Kritizovat USA ze zemí, které jsou prolezlé udavači (normalizační PSVB byla masovou organizací, ale ono stačilo...), členy tajných služeb, mafiemi, stranickými zájmy je prostě nejen směšné, v době internetu. Nějak jste, soudruzi stalinisté, zaspali. Z druhé strany, bez internetu byl nebyl důvod stavět JE.
06. 07. 2013 | 14:51

JenúdivnadgenialitouČecháčkové napsal(a):

Pokud se pamatuji, pan prezident Bartoška býval za mého mládí oblíbeným hercem instruktížních filmů VB, Stb a československé armády. Tedy nějak mu ty pózy zůstaly dodnes...ale pamětníků asi ubývá.
06. 07. 2013 | 14:53

pamětnící sou rozliční napsal(a):

genialito
Asi jsme se k těm instruktážním filmům VB tak nedostali, jak vy.
06. 07. 2013 | 15:10

Trtkos napsal(a):

Sam nemam rad nejake konspiracni teorie, ale to neznamena, ze budu popirat nektera fakta a nebo samotne logicke zavery.
Informace jsou predevsim penize a moc. Na nasi planete se odehravaji globalni megaksefty jako napr zelene nabozenstvi, valka s terorismem atd. Jelikoz oteze drzi jenom nekolik mocenskych kruhu, jedna se o takove sumy, ze si je ani nedokazeme predstavit.Pokud se najdou lide nebo dokonce vlady, ktere se tomuto zlu snazi postavit, je potom investice na jejich likvidaci minimalni v porovnani s naslednym ziskem.
Cim mene vlad, tim mene problemu a nedej boze, aby si lidi zvolili takove, ktere by pro ne pracovaly.
Proto tu mame i EU, kde se nacionalismus a treba svoboda slova potira a z dosavadnich vlad tu mame jenom medialne dosazene tymy trapnych komediantu.
Napr Slafenberg vubec nevahal podepsat smlouvu ACTA, ktera nasledne neprosla jenom proto, ze projde jina a jeste horsi.
Proto tu mame take jakesi eurokomunisty Sedlacky, co se snazi lidi oblbovat a nebo Stejskaly, kteri chrani nejenom je, ale i cely nastaveny ideologicky system k maximalnimu moznemu zotroceni lidi.
06. 07. 2013 | 16:34

Abraham Grünstein napsal(a):

Kulajdatrmapárovitá

pane kulajdo. Že jsou si ruští a američtí soudruzi "STBáci" téměř navlas podobni v užívaných prostředcích (dokonce bych řekl, že to američtí jsou o několik kroků napřed) to nezatlučete. Jedni i druzí soudruzi vytypovávají "teroristy" kteří by mohli narušit "klid na práci", Jedni mají gulagy, druzí tajné věznice, drony a speciální komanda zabijáků. Američtí soudruzi odposlouchávají kromě svých vytypovaných podvratných "teroristů" veškeré americké obyvatelstvo (co kdyby ho mohli popadnout "teroristické" úmysly)? Jejich vlastenectví se nezastaví ani na hranicích USA. Odposlouchávají dokonce i své satelitní parťáky (snad je nepodezírají z "terorismu"? (v SB, MMF, EU, v jednotlivých bratrských satelitech a na jejich velvyslanectvích. Ani to ještě není konec. Odposlouchávají pro jistotu a kvůli bezpečenosti, dokonce proti jejich vůli i veškeré obyvatelstvo bratrských satelitů.)
06. 07. 2013 | 16:41

kokoshka napsal(a):

Nakonec kulajda mulajda neřika nic noveho,elena alias Dagmar z Londyna vždy trpelana 9 chorobnou rusofobii,rusofobskou paranoji protože nema deti,manžela a potomstvo ted zhazuje svoji frustraci promarneneho života,jenom pokračuj helenko,nic jineho v živote nemaš a nebudeš miti,huraa!
06. 07. 2013 | 16:53

342 napsal(a):

Vypadá to, že státy jsou někdy podobné zločineckým organizacím - v lepším případě populaci zruinují a vymyjí jí mozky, v horším ji ještě naženou do válek.

Takových whistleblowerů jako je pan Snowden už bylo mnoho, jenomže s nimi se západní média ani neodvážila vyjít na veřejnost. Spadají pod škatulku "konspirační teorie, o kterých nebudeme ve slušné společnosti mluvit". Pan Snowden je ještě slabá káva.

Sibel Edmonds: US government needs to keep the fear factor alive
https://www.youtube.com/watch?v=sZ4qqe84u50
06. 07. 2013 | 16:53

4 července 1776 napsal(a):

Do amíků všichni a naráz,bijte je a nešetřte je. Můžou za ten svrab u nás i ve světě a nevím všechno za co ještě můžou. Nenávist je nejlepší zbran všech primitivů,a s koncem studené války se zhroutil tento nenávistný systém ale v českém chlívku má zase snaživé pokračovatele.Nebýt nenáviděných USA a jejich ministerstva obrany a CIA tak nemáme internet,digitální foto,GPS a zato máme předposrané a nenávistné čecháčky.
06. 07. 2013 | 17:56

Hyperdyne 120/A2 napsal(a):

Nepřítel státu, Tři dny kondora, The Simpsons Movie. Všem je jasné, že se špicluje. Ony by totiž vlády všech zemí byly bez odposlouchávání naprosto neschopné se svými soupeři komunikovat. Bez štěnic jako nazí. Nevím, proč se tím svět zabývá právě teď a v takové míře. Komunikujeme přes mezinárodní síť, nataženou po celém světe, proboha. Soukromí? Neexistuje. Když něco postuju na diskuzích, tak to z definice ZVEŘEJŇUJI. Když si zakládám účet na Googlu, ve smlouvě je jasně napsáno, že na žádost státních bezpečnostních složek v zájmu národní bezpečnosti (a tyto klišé hnusy už nechci použít) musí firma (minimálně) se sídlem v USA poskytnout vyžádané údaje. Kdo chce bezpečí, šifruje. Platilo to vždy, platí to i teď. Naopak mě potěšila zpráva, že USA mohly sledovat šifrovaný fax EP za pomoci štěnice sledující impulsy laseru. Ubezpečili mě, že AES šifrování stále rozluštit nedokáží. Závěrem: Čtěte smlouvy, laskavě. Myslete.
06. 07. 2013 | 18:02

Humanitární demokrat napsal(a):

4 července 1776,

na začátku to vypadalo jako skvělá věc. Informační dálnice, prohloubení svobody slova a demokracie, lehčí obchodování, vzdělávání, ulehčení podnikání, zábava, hry, film a hudba... Akorát soudruzi při tom mletí o prohlubování svobody slova a demokracie zapomněli upozornit, že se jedná o prostředek největšího fízlování v dějinách lidstva.
06. 07. 2013 | 18:09

Gru napsal(a):

Vážení,

kdo si snad myslel, když se seznámil s prostředky komunikace, počínaje klasickým dopisem a konče internetem, že zaznamenaná sdělení nebudou zcizována, tak byl neuvěřitelně naivní. To dokonce považuji za intelektuální selhání. Všechna dálkově přenášená sdělení se přímo ideálně hodí k fízlování a řekl bych, že tato snadnost byla i jedním z motivů, proč byl internet tak zpřístupněný.
Fízlování tedy existuje, a je v zásadě dvojí:
1. odpudivé, odporné fízlování je tehdy, když fízluje komunistický, nacistický či islamistický režim, který fízlování zdůvodňuje zvýšením bezpečnosti.
2. správné a chvályhodné fízlování je tehdy, když fízluje demokratický režim, který fízlování zdůvodňuje zvýšením bezpečnosti.

Komunistický režim byl odpudivý, protože fízloval každého, kdo byl podezřelý.
Demokratický režim je fajn, protože nediskriminuje, mezi lidmi nedělá rozdílů a fízluje úplně všechny.

Což je zdánlivě nepříjemné. Ale uvědomme si, že například za nahotu se člověk stydí, pokud je nahý mezi oblečenými. Avšak na nudapláži, či ve starověku nazí otroci, se nestydí, protože když je nahý každý, není vlastně nahý nikdo...
Podobné to je s fízlováním: když jsme fízlováni všichni, tak vlastně....
06. 07. 2013 | 18:51

JenúdivnadgenialitouČecháčkové napsal(a):

Mně to připadá demokratické, neboť vím, že fízlováni jsou i ti, kdo fízlují. Takže bych v tom viděl spíš novou celosvětovou zábavu chození na ostří nože - nalevo demokracie, na pravo totalita.
Ostatně značná část lidstva miluje bulvární tisk, což je nejen fízlování, ale i....
06. 07. 2013 | 19:08

Kulajdatrmapárovitá napsal(a):

Abraham Grünstein

Pokud se domníváte, že není rozdíl mezi režimem, který vznikl z vůle přiustěhovalců a režimem feudálním, pak chápu onen zmatek s ...Jak to asi bude s tím typ/tip?
06. 07. 2013 | 19:12

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, vaše starosti na mou hlavu. Co český blogger to panelákový špion.
Dobré.
Co asi tak většina z vás, drazí respondenti ve svých elzprávičkách většinou sděluje ??
Že mařa zase nemůže neb má své dny ...
Veselé krizování ...
http://kaifolog.ru/uploads/posts/2009-10/1255689533_015.jpg
06. 07. 2013 | 19:32

Abraham Grünstein, napsal(a):

Gru,

ano, máte pravdu. V demokracii na rozdíl od totality si nikdo nemůže stěžovat, že by byl ošizen o šmírování. Působí upokojujícím dojmem, že v demokracii je jeden šmírován nejenom vlastními bezpečnostními orgány, ale kvůli vlastnímu bezpečí hlídají každou jeho myšlenku a krok ještě šmírovači několika bratrských států - kupř. amerického, francouzského... Demokracie na rozdíl od odporné totality se vyznačuje tím, že svobodný člověk je v ní šmírován mnohonásobně. Asi proto, aby se mohl zodpovědněji a samostatněji rozhodovat.

Jenom mně napadá. Jak je potom možné, že za totality bylo všude bezpečno a v demokracii si musíte málem obléknout drátěnou košili a portmonku zašít do podšívky? Za totality neřádili nikde teroristé a za demošky bude za chvíli bezpečnostní rám pomalu na veřejných záchodcích?

Kulajda,

vy se nezdáte? Vy budete docela puntičkář!?
06. 07. 2013 | 19:33

kokoshka napsal(a):

My se domnivame že neni rozdil mezi elenou,kulajdou a Dashou z Londyna-čire zlo a marne zoufalstvi v jedne osobe!
06. 07. 2013 | 19:34

kokoshka napsal(a):

Kulajda skvrnita:
Co,elena,najednou Te přešla chut' mne bezduvodne napadat?Zapomnela co ja dokažu?Tak Ja rad nekterym sklerotikum připomnim...
06. 07. 2013 | 19:38

kokokoshka napsal(a):

ona,elena z Londyna ješte zaplače že mne vubec nekdy poprve oslovila!
06. 07. 2013 | 19:43

Jirka Orwell napsal(a):

Deník. Probudil jsem se. Zapnul jsem si noťase, že si při ranním čaji přečtu elektronické zprávy. Kliknu - čtu. Vím, že nečtu sám. Spolu se mnou čtou mí neviditelní přátelé, kteří dávají pozor abych nečetl nějaké závadné texty.

Před odchodem do práce ještě krátce mailuji přítelkyni své vyznání. Vím, že přítelkyně nemůže být teroristka ani špionka, protože je na svobodě a může mailovat. Prozatím.
06. 07. 2013 | 19:43

Gru napsal(a):

Orwell
"Před odchodem do práce ještě krátce mailuji přítelkyni své vyznání"

To je právě ono. Lidi vydávají zcela nepředstavitelný informační šum. Tak například mailovat ráno přítelkyni vyznání je zcela abundantní informace. Vždy se usmívám, když vidím, jak nakupující pánové neustále mobilují manželkám, co mají vzít z reagálu do košíku... představuji si, jak by před 20 lety za sebou sámoškou táhli dlouhou šňůru...
Počítám, že alespoň 85% všech mailů, SMS a mobilátů jsou zbytečné voloviny. Pak se nedivte, že stojí za to v tom šmírovat. Pokles zbytečné komunikace by nutně vedl k redukcí fízlovacího průmyslu. Svým digitalizovaným tlacháním udržujete fízlovacího molocha při životě...
06. 07. 2013 | 19:51

Zmatený občan, napsal(a):

Já si myslím, že demokracie je lepší než totalita. Akorát se musím přiznat, že jsem v demokracii ještě nikdy nežil. Vždycky to byla totalita. Jednou totalita jedné strany, jedné ideologie, podruhé totalita peněz a jejich ideologie.

Bohužel nevím, jestli je lepší komunismus anebo kapitalismus, protože prý ani komunismus ani kapitalismus ještě nikdy nikde nebyl.
06. 07. 2013 | 19:57

kokoshka napsal(a):

Oliver Stone byl vždy levicovy režiser a nikdy se s tim netajil,co stoji za řeč jeho film JFK nebo Pravidla lži?
06. 07. 2013 | 20:06

kokoshka napsal(a):

Vubec tady beze mne ztratili disciplinu,eleny kulajdovity beztrestne pobihaji na svobode,nebojte se,pane Stejskale,ja zahajim loveckou sezonu abych vas zbavil tech škudcu!
06. 07. 2013 | 20:49

Jáchym napsal(a):

Přátelé,
tohle mi nepřipadá špatné.
V článku se mluví o Husovi, Masarykovi, Sniwdenovi a dalších (potenciálních) odsouzencích na smrt.

(I Masaryk byl jako zrádce svého času odsouzen k smrti, vzpomínáte ?)
Přijde mi to dobře napsané:
**************************************************************
Jan Hus:
"Tak jako hejno krkavců snesli se na tuto zemi, aby vyklovali každé zrnko zlata a stříbra. Nemají slitování. Jejich srdce zjedovatěla touhou po bohatství. Se vším kupčí, všechno prodávají. Chceš pokřtít dítě? Zaplať! Chceš loupit a vraždit? Zaplať a bude ti odpuštěno. Ale pak, kdyby sám ďábel zaplatil, vstoupil by na nebesa?"

Náš první prezident napsal o Mistru Janovi následující slova:

„Lidé byli zvyklí mocné autoritě papeže, císaře, doktorů, ale v Husovi poprvé vidíme ten ohromný světodějný konflikt mezi autoritou a svědomím, který se v době nové opakuje vždy a stále.“
**********************************************************
Lidé, jako byl Mistr Jan, jsou nebezpečím pro každý režim, protože nemilosrdně demaskují skutečnou povahu moci, i když rozšiřováním těch informací riskují svůj život. V různých dobách se tito lidé nazývají různě: kacíři, odpadlíci, zrádci… Díky těmto lidem a jejich hrdinství víme, co se doopravdy děje, a tak získáváme i možnost se tomu postavit.

I dnes sledujeme boj těch, kteří se v rozporu mezi autoritou (mocí) a svým svědomím, rozhodli pro svědomí, i když jim za to hrozí smrt. I oni jsou nazývání zrádci. Informace, odhalující pravdu, Odhalují nám, jak se doopravdy chová velmoc, která se neustále ohání demokracií, svobodou a dalšími vznešenými ideály. Podobně jako Mistr Jan, odhalují podstatu onoho režimu, kde demokracie a svoboda tvoří onen háv, jakým byla Bible v době Jana Husa, zatímco realita je stejně, snad i více nechutná, než byla ve středověku.
Bradley Manning a Edward kterou nám poskytují, nešíří kázáním, ale moderními technickými prostředky. Snowden se přiklonili ke svému svědomí a k pravdě. Proto jednomu z nich hrozí trest smrti jako exemplární potrestání (nebude ovšem asi upálen). Na to, aby Spojené státy „dostaly“ dalšího zrádce, neváhají odklánět letadlo a ohrozit života prezidenta suverénní země.

Padl, ale zvítězil, napsal o Janu Husovi Tomáš Garrigue Masaryk. Může se stát, že Bradley Manning bude odsouzen k trestu smrti, Edwardu Snowdenovi se „přihodí nějaká nehoda“, a Julian Assange už nikdy nebude moci odejít z ekvádorské ambasády v Londýně. Mohou padnout, ale i tak už ve svém boji zvítězili. Další práce s informacemi, které nám poskytli, je ale už na nás. Koneckonců, jak nedávno napsal právě Edward Snowden:

„Nakonec se Obamova administrativa nebojí informátorů, jako jsem já, Bradley Manning nebo Thomas Drake. Jsme bez státní příslušnosti, uvězněni a bezmocní. Ne, Obamova administrativa se takových lidí nebojí. Bojí se informované a rozzlobené veřejnosti požadující ústavní vládu, jak je slíbeno – a tak by to mělo být.“
- See more at: http://blisty.cz/art/69207.html#sthash.TNhB2Bre.dpuf
06. 07. 2013 | 22:11

Bestia triumphans napsal(a):

Jáchym:
Americká demokracie samozřejmě neexistuje a nikdy ani neexistovala.
Všechno maj pod palcem hoši z NSA.
Jakmile jednou sníte hamburger je s vámi ámen.
NSA totiž dává do hamburgru tajnou látku.
Začnete po ní světélkovat a už vás maj pod dohledem.
06. 07. 2013 | 22:18

Bestia triumphans napsal(a):

Maximus napsal(a):
..."No a s tím Měsícem toho nech, není divné, že za chvilku to bude 50 let a ještě žádná raketa s lidskou posádkou ani neobletěla Měsíc? Dělám totiž už po léta do oboru energie a u těch 6-ti přistání s předpotopní technikou mě prostě nevychází.."

?
Já myslím, že vám toho nevychází mnohem víc, Maxime...
:-)
06. 07. 2013 | 22:24

Bestia triumphans napsal(a):

Výrok Olivera Stonea v Karlovýhv Varech: "Co vy jste kdysi zažívali ze strany sovětského tisku, není vůbec nic proti propagandě, jaká se děje ve Spojených státech."

:-)
Oliver musí brát slušný matroš.
:-)
06. 07. 2013 | 22:31

Bestia triumphans napsal(a):

Jáchyme:
Jaké částečné imformační embargo myslíte?
Která média o jeho názorech mlčela?
06. 07. 2013 | 22:35

Jáchym napsal(a):

Bestia Triumphans (22:18)
"Jakmile jednou sníte hamburger je s vámi ámen."
Jednou ne, Bestio.
Ale pokud se jimi budete přecpávat, pak pochopitelně ano.

Trochu toho špehování je taky potřebné, ale nesmíte jím celou planetu zaplavit a přecpat. Jinak dostane z těch hambáčů i špiclování infarkt.
A ještě předtím odpudivě nabubříte, takže se přestanete zbytku planety líbit - jako se to stává desítkám miliónů nevinných Američanů, kteří mají vládu, jež sice nepostrádá některé demokratické atributy, leč ty jsou denaturovány tím, co většina nyní,(a menšina paranoiků mého typu déle) ostře vnímá.

Mně osobně nejvíc vytáčejí nehorázná pokrytectví obhájců Svobody Demokracie a Pravdy od těch, kdo tu i onde praktikují přesný opak.

Uzurpátorských režimů bylo v historii kvanta - a pokud tato civilizace nezanikne, ještě bude.

Víteale,jakým příběhem je ilustrován význam slova "chucpe" ?
Vrah, který zabil oba své rodiče žádá soud o shovívavost vzhledem k tomu, že je sirotek.

No nenatrhl byste takovým oprsklíkům prdel od ucha k uchu ??
(Tedy- pokud mi Bestio,rozumíte.
Při Vašem vzdělání, jak dodával Vlasta Burian)
06. 07. 2013 | 22:54

Jáchym napsal(a):

Bestia:
"Co vy jste kdysi zažívali ze strany sovětského tisku, není vůbec nic proti propagandě, jaká se děje ve Spojených státech."
Bohužel nemám vhodnou váhu, abych to porovnal.A nevím, který úsek minulosti má Šutrák na mysli.Jestli incident v Tonkinském zálivu,kvůli kterému šel s nadšením bojovat do Vietnmské války...aby mu posléze docvaklo.
Přečtěte si jeho interwiew pro páteční Právo. Poučné !

Zásadní rozdíl vidím v tom, že relevantní informace jsou v současné době v USA (na rozdíl od minulosti v SSSR) dohledatelné.

Možná i proto,že ono se s tím ZATÍM nic dělat nedá.
A není to ani nutné - většina naší i americké populace je zahlcena stupidním balastem,takže na relevantní informace ani nenarazí.

Hledej jehlu v kupě sena.
06. 07. 2013 | 23:18

Bestia triumphans napsal(a):

Jáchym:
Šutrák (vtipné!) evidentně myslel dnešní situaci v USA.
Myslím, že si nevidí do úst.
Takové chytráky bych s chutí posadil do stroje času a poslal do Husákova.
Jen na chvilku, filmy točí občas dobré, takže by ho bylo škoda.
P.S.
A jak vypadá ten pokus o informační embargo?
Já o Šutráku a jeho kecech četl jak na Aktualne, tak Idnes, i Lidovky.
06. 07. 2013 | 23:45

Jáchym napsal(a):

Bestio,
máte pravdu - "částečnéinformační embargo" je nevhodný termín, i učedník tesař se utne, nejen mistr. Pokud jsem jej použil,měl jsem jej rozvinout.

Ve skutečnosti mi připadá situace z hlediska většinového čtenáře horší než embargo.

Přečtete-li si například zmíněný rozhovor pro Právo a srovnáte-li jeho autentické Stoneovy názory s tím, co a jak je prezentují novinové titulky (projel jsem si internet),pak nejsou příliš odlišné od toho, co píšete: "Stoneovy kecy".

Kecy a protikecy, vzájemné více nebo méně vtipné špílce a provokace si můžeme dovolit tady, na těchto stránkách.
V životě bych si nedovolil o dvou třetinách svých zdejších výplodů tvrdit, že se jedná o objektivní žurnalistiku.
To, co jsem četl, nebyly zprávy. Předpokládám, že je psali nejspíš i ti novináři, kteří ze sálu demonstrativně odešli a přivodili tak nejprve "informační embargo" i sami sobě, aby je při psaní realita nerušila.
********************************************
Já třeba (stejně jako např. L.Stejskal) mám výhrady k Čulíkovi a jeho názorům. Ale na druhé straně vysoce oceňuji, že poskytuje prostor i zprávám a komentářům autorů, kteří naprosto odporují jeho vidění světa.

To oceňuji i na Liborovi Stejskalovi - i když na druhé straně počet blogerů s názory blízkými současné vládě v demisi, resp. jejímu schwarzlouskovému vedení
a jejích oponentů je disproporční. Jenže chápu, že vybíral především z okruhu lidí, které zná - a dal na jejich doporučení .
Takže zaplať pánbu za ty dary !

Já tady diskutoval i s lidmi, z jejichž názorů dostávám kopřivku jako pralinky.Třeba s Konvičkou. Ten by nejspíš svými názory na konečné řešení osídlení této planety vyděsil i Hitlera - v počátku jeho politické dráhy.
Ale NĚKTERÉ(!) jeho postřehy vycházejí z reality a není dobré je ignorovat.

Nicméně jeho názory jsou realitou a je dobré o nich vědět.
***
Tož tak.
(Je fajn, že hlídáte přísnost vyváženost v mých příspěvcích.
V tom jste stále mým nedostižným vzorem. :-)
07. 07. 2013 | 07:11

Jáchym napsal(a):

(je fajn, že hledáte PŘESNOST A vyváženost.... Zatracený prstíky chramlavý.)
07. 07. 2013 | 07:29

Bestia triumphans napsal(a):

Jáchym:
ok, to Právo si přečtu v knihovně.
doufám, že jste na internetu o Stoneovi nečetl jen ty titulky.
:-)
Co report na Aktualne?
Taky špatný?
http://aktualne.centrum.cz/kultura/mff-karlovy-vary/clanek.phtml?id=784420

A ted jdu ven. Bojím se odposlechu.
Doma se mi usídlil na stropě pavouk.
Není z NSA?
07. 07. 2013 | 07:57

Marian napsal(a):

Bestia triumphants, vlkodav, Sup, bakalář martin, bohorodička hoven, kormorán- pravověrní, jejichž mentální úroveň je téměř totožná a kteří jsou nejspíš charakteristickým vzorkem nemalé části pravicového elektorátu.Zvlášť příspěvky bestie a vlkodava jsou natolik podobné po formální i obsahové stránce, že by je klidně mohl psát hypotetický Vlkodav triumphants.:o))
A neměl bych zapomenout na jistého čerta- ten ale má navíc umělecké sklony, obohacuje čtenáře diskusi volnými (pseudo)verši.
07. 07. 2013 | 08:22

Jáchym napsal(a):

Bestio,
dík za odkaz na článek - podle mne dobré !

Jen si nejsem jistý, jestli je Stone opravdu levicový.
A pokud ano - ve srovnání S KÝM, ČÍM A OD KOHO je nalevo ?
Toť ona otázka!

Mám dojem, že se PŘEDEVŠÍM snaží vyvažovat - a doplňovat vytrhané stránky popisu minulosti i současnosti.

(p.s.: Proč si proboha myslíte, že onen emerický umělointeligentní pavouk se svojí mnohamiliardovou sledovací sítí dělá zrovna u Vás výjimku a nesleduje Vás ?
Když sleduje i evropské politické přátele nejvěrnější, třeba Andělku Merklojc? Přiznejte se, že by vás takové podcenění Vašeho vlivu v hloubi duše urazilo.)
07. 07. 2013 | 08:56

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Jáchyme,

čistě technická: projeďte si seznam všech zdejších autorů, (na titulní straně úplně dole plus seznam již neaktivních blogů (poslední položka v tom celkovém, tuto sekci mi programátoři udělali teprve před několika lety, před tím jsem rok neaktivní blogy zcela odstraňoval, aby nezabíraly místo v seznamu)).

Blog zde má současný premiér, měla ho zde paní Benešová (po roce do něj přestala psát a na dotaz mi sdělila, že už do něj ani psát nehodlá), nabídku na něj v uplynulých letech dostali pánové Zeman (opakovaně) i Kohout (bude-li ministrem financí pan Fischer, má zde blog též). Žádáte vyváženost tam, kde není v mých silách vyváženost zajistit. Blog zde přijme jen ten, kdo jej přijmout chce. To samé platí o psaní textů do něj. To, že Vy byste zde ctěl číst něco jiného, než autoři píší, nemusí být ještě můj záměr ba ani podvědomé stranění tomu či onomu. O tuzemské politice to platí jednonačně (žádná demokratická strana, směr či hnutí zde nejsou znevýhodňovány). Zvažte to.

Libor Stejskal
07. 07. 2013 | 13:58

Gru napsal(a):

Jáchym

v tom, co tu píše o přístupu blogerů, má milý pan editor blogů pravdu, to se ho musím zastat (tedy, nemám samozřejmě možnost to kontrolovat, ale podle všeho to tak vskutku vypadá).
Nevyváženost lze panu editoru blogů naopak vytknout, sledujeme-li jeho cenzorskou politiku. Poznáte jeho politické zaměření podle tohno, komu toleruje třeba vulgarismus nebo násilnickou rétoriku, hanobení skupiny či přesvědčení... Nebo to možná taky není jeho politické přesvědčení, nýbrž pouhá loajalita k majiteli média... to už se rozlišit nedá.
07. 07. 2013 | 16:33

starý jezevec napsal(a):

Ne celá EU,

kmotři v modrém jsou Pátou kolonou


„Místopředseda frakce evropských sociálních demokratů v EP a zároveň člen Delegace pro vztahy se Spojenými státy, Libor Rouček, po hlasování uvedl: "V usnesení vyzýváme orgány USA, aby nám bez jakéhokoli odkladu poskytly vysvětlení a veškeré informace o programu PRISM a jiných takových programech, v jejichž rámci dochází ke shromažďování údajů o občanech zemí a institucí EU. Partnerství mezi EU a USA by se mělo zakládat na vzájemné důvěře,  loajalitě  a respektu k základním lidským a občanských právům, mezi něž patří i ochrana soukromí.

Je šokující a politováníhodné, že poslanci ODS hlasovali hromadně proti tomuto usnesení, které podpořila drtivá většina poslanců EP ze všech hlavních politických skupin. ODS tak znovu dokázala, že ji nezáleží na právech a ochraně českých občanů."

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/politici-volicum/Roucek-CSSD-Partneri-se-navzajem-nespehuji-277937
07. 07. 2013 | 17:38

Gru napsal(a):

starý jezevec

To je nějaká bouře ve sklínce vody! Jakobyste nevěděl, že každá diktatura může, bude-li se jí to z nějakého důvodu hodit, vás zavřít nebo zlikvidovat, uvést jako důvod zrádcovské obsahy vaší komunikace, i přesto, že jste třeba nikdy nikomu nepsal a s nikým jaktěživ netelefonoval. Vy pak nebudete mít možnost to prokázat. A z tohoto pohledu je úplně jedno, jestli vás fízlují či ne. Naopak, křiklavé postižení lidí, kteří jsou zřejmě nevinní je účinnější, než postižení skutečného protivníka - lidi budou mít tím větší strach a režim k tomu nepotřebuje ani monstrproces - ty už vyšly z módy. Teď vás odstřelí z nepilotovaného letadla. Nebo ani neodstřelí, jen to budou tvrdit.
Orwell to v tomto ohledu nedomyslel, ovšem komunistické režimy vypracovaly právě tu techniku "slepého kopání kolem sebe", postihovaly nevinné, a tím šířily hrůzu daleko účinněji (a levněji) než jen pouhým slíděním po skutečných protivnících.
07. 07. 2013 | 20:50

Bestia triumphans napsal(a):

Jáchym:
No, já mám pocit, že Stone vyvažuje tak usilovně, až přepadl.
Dodržím kodex diskutéra a nebudu psát kam.
Diskuse se zdá vyčerpala, na závěr posílám Vám a Kopáčovi song, který se k názvu blogu mimořádně hodí.
:-)
https://www.youtube.com/watch?v=Gf1WT8VEZxk
07. 07. 2013 | 22:51

Maximus napsal(a):

Bestia triumphans 6.7. 22:24 aj.

Trochu více jsem se pozajímal o celou anabázi Apolla.
Uvedl jsem dříve, že mě tam haprují energetické bilance a myslel jsem zejména na chvíli od zapnutí 3.stupně rakety kdy potřeboval komplex "velitelský, servisní a lunární modul" o hmotnosti přes 45 tun doletět k Měsíci a zpět a musel se odlepit z nízké oběžné dráhy kolem Země. No a to a samé při letu zpátky k Zemi. Pak jsem nalezl něco, co by ovšem vysvětlovalo proč nepotřebovali tolik energie. Jde o využití tzv. jevu "Trans Lunar Injekction" tj. translunární dráhy, kdy raketa využije k letu gravitaci Měsíce a nepotřebuje už tolik paliva, resp. jen ke korekcím letu. Tím by to energeticky mohlo vycházet. Jinak vlastní lunární modul měl hmotnost 16 tun a tam se mi to ještě s energ. bilancemi zdá dost na hraně. Rovněž se mi nezdá ještě celý akt přistání, kdy je vše všude vždy jen spoře popisováno, že vstupovali do atmosféry Země jen pod spešl úhlem a posádku měl ochránit před shořením jen ochranný štít. Rychlost byla cca 11km/sec. a bylo třeba to ubrzdit a přesně navigovat. Nevím nevím, tehdejší palubní počítač byl tak na úrovni mizerného dnešního notebooku.
Nu což, po seznámení s dalšími technickými problémy, mám za to, že to musel být neskutečný hazard a jen politické důvody (USA dostávaly tehdy ve Vietnamu na zadel) a vojenské závody s CCCP by to mohly ospravednit. On by to totiž byl velký technický problém i dnes, kdy je k dispozici mnohem lepší technika a materiály. Ovšem raketa Saturn o výšce 110 metrů, průměru 10 metrů a hmotností 3000 tun, to bylo neskutečné dodnes nepřekonané dílo.
Dobrou noc.
08. 07. 2013 | 04:01

Jáchym napsal(a):

L. Stejskal:(Mám návštěvu, nestihl jsem včera odpovědět)

Připouštím, že můžu mít zkreslenou představu - dělám si ji podle toho, kdo a jak často zde PUBLIKUJE a nikoli podle toho, kdo je zapsán v seznamu blogerů.
A opravdu těžko ovlivníte, jak je kdo "pilný", jak a zda využívá prostor, který jste mu poskytl.

Co se týče aktivních vrcholových politiků - jejich blogy patří obecně k tomu méně zajímavému. Bohužel je neberu jako zásobárnu myšlenek či argumentů. Většinou ani jako nahlédnutí do jejich způsobu myšlení či prezentaci skutečných názorů. Spíše jako zdroj informací o tom, co by si oni přáli, abychom si my mysleli.

Tristní je, že není příliš blogů, kde by se z diskuze pod nimi (po odstranění osmdesáti procent balastu a prskání) nedal sestavit text, který obsahuje víc podnětných myšlenek než text, k němuž je se diskuze váže (či od nějž ujíždí :-)
S čímž toho moc, pravda, nenaděláme.

Takže - po úvaze - větší část pravdy může být na vaší straně.
08. 07. 2013 | 06:38

Jáchym napsal(a):

Gru - viz odpověď L.S.

I kdybyste měl pravdu a L.S. byl vědomě "neúprosnější" k diskutujícím, kteří mají názory mně milé, pak by si zasloužil mé uznalé zamručení, že zušlechťuje mluvu mých oblíbenců a oponenty nechává, ať se vyjadřují jako pasáčci vepřů.

Takže - jestliže bude pletím zušlechťovat můj beztak již ušlechtilý libovonný záhonek verbálních květin - a sousedy, ty zasraný prasácký hulváty nechá ráchat se v jejich kejdě, aniž by jim tam poklidil, tak mi vlastně prospívá, není co řešit - snad mu jen poděkovat. :-)
08. 07. 2013 | 07:05

Bestia triumphans napsal(a):

Maximus:
věcný příspěvek. Překvapil jste.
08. 07. 2013 | 08:03

stejskal napsal(a):

Přesně tak, pane Jáchyme, vidím to úplně stejně.

Špičkovým politikům resp. lidem, kterým jsme delegovali pravomoc spravovat věci veřejné, zde nabízím blogy, protože mám za to, že by měla existovat možnost zpětné vazby. Tedy my voliči bychom měli mít možnost se k jejich práci vyjádřit a oni by měli mít možnost vědět, co si o ní myslíme. Že to v drtivé většině nefunguje (voliči chtějí politikům především nadávat a politici si chtějí především dělat reklamu a příspěvky nečtou) je jiná věc. Ale podle mne nemůže znamenat, že se to nemá neustále zkoušet (někdy se to povede i zde, docela zářným příkladem byl třeba zesnulý Jiří Havel, ale nejen on. Vím o řadě politiků, kteří debaty čtou, byť se nezapojují).

Proto tu mají a budou mít vždy blogy i politici, které někteří lidé z duše nenávidí a jiní zase třeba uctívají (na poměru prvních i druhých nezáleží, ten se vždy mění podle okamžité situace), takže těch skutečně věcných příspěvků pod jejich blogy bude vždy minimum. Má to dle mého i tak smysl.

Hezký den.

Libor Stejskal
08. 07. 2013 | 10:19

xx napsal(a):

stejskal x Jáchym: "yes, i'm paranoid, but am i paranoid enough ?"
08. 07. 2013 | 10:54

Bestia triumphans napsal(a):

Jáchym:
http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/51042/zlo-se-jmenuje-amerika-hrimal-stone-a-lide-odchazeli.html
08. 07. 2013 | 12:56

stejskal napsal(a):

;-) pane xx

One can never be paranoid enough. Any paranoic can always be even more paranoid.
08. 07. 2013 | 12:58

Jáchym napsal(a):

L, Stejskal, xx

:-)
**********************
Bestia Triumphans:
prý je někde na internetu záznam celé tiskové konference,pokud si ji poslechnu, udělám si názor.

Zatím jste si mohl srovnat dvě zprávy - vámi uvedený věcný článek na Atuálně - a spáčený článek v Reflexu.
Tereza Spáčilová mě přesvědčila o vysoké intenzitě svého nasazení.
Vás ne ?
Začínám k jejím článkům přistupovat s paranoidním bludem, že není novinářka.
****************************
V sedmdesátých letech jsem dostal befelem od šéfa napsat do stranického okresního plátku pár článků o činnosti naší organizace.

Mladá šéfredaktorka,čerstvá a stranicky planoucí absolventka žurnalistiky po něm vzkázala, ať píšu co nejčastěji, že jsem novinářský génius.
(Což ho naštvalo, jeho články nechtěla.)

Odpověděl jsem mu,že ve srovnání s paní šéfredaktorkou novinářský génius bohužel jsem.
(Což ji naštvalo,moje články už také nechtěla)

Omluvte mne, ale leze na mě záchvat megalománie: Mám dojem, že jsem ve srovnání se Spáčilovou bohužel neobjevený novinářský génius.
Nebo mám naprosto zcestné představy o tom, jak vypadá novinařina.
08. 07. 2013 | 14:22

Ferda napsal(a):

Autor v souvislosti se špehováním celého světa ze strany USA si klade otázku, k čemu jsou řeči o lidských právech... Ale uvedená otázka měla být položena už dávno, protože ještě v horším smyslu jsou porušována ve válkách, které vedou USA (až 40 za polsedních 100 let) a kde jsou vražděni lidé po statisích. Přitom poučují celý svět o lidských právech. NAše zlodějské režimy po plyšáku tomu ještě napomáhají a před světem z nás dělají sebranku, která je schopná všeho.
08. 07. 2013 | 16:36

Anička napsal(a):

Ono se jim to špiclování možná i vyplatí, protože je to nejenom jakási "ochrana proti terorismu" ale i mnohá průmyslová a technologická tajemství patrně vezmou za své. A tam už jde o kšefty.
08. 07. 2013 | 16:41

Jáchym napsal(a):

Anička 16:41
Je hodně blízko jádra problému:
I když o "kšefty" v klasickém slova smyslu jde jistě v jedné z předních řad, je dopad daleko širší.
Pokud to zde ještě někdo čtete, zkuste podumat, jaký dopad má jednostranné vlastnictví, sběr, vyhodnocování VEŠKERÝCH INFORMACÍ jedním subjektem, AŤ UŽ SE SKLÁDAJÍ ZE SLOV, ČÍSEL ČI OBRAZŮ - na ovládání či ovlivňování čehokoli a kohokoli.

Pokud vás napadne, co a kdo se tímto způsobem ovlivnit či ovládnout NEDÁ, dejte zde vědět .
(prosím protentokrát nezdržovat bestiálními srandičkami, nemám čas :-)
09. 07. 2013 | 11:15

Bestia triumphans napsal(a):

http://kultura.idnes.cz/oliver-stone-a-agitace-v-karlovych-varech-f1d-/filmvideo.aspx?c=A130708_142930_filmvideo_vha
09. 07. 2013 | 11:48

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy