Jak Středočeský kraj pečuje o blaho občanů, aneb tankodrom se dá také projet.
Nedávno jsem v médiích zaregistroval titulek, že jsme národem amatérů. Je to příliš velké zobecnění, se kterým nelze souhlasit. Můj příběh je konkrétní a proto můžeme hovořit o amatérismu, ale také o aroganci a lhostejnosti.
Bydlím v obci Nehvizdy, která je 10 km na východ od Prahy. Do Nehvizd vede stará Poděbradská, ale také lze použít dálnici D11 a sjet na exitu 8. Právě křižovatka silnic Poděbradská a přivaděče k D11 je dost problematická. Místem projede denně tisíce aut, nákladních vozidel a stovky autobusů.
Krajská správa silnic Středočeského kraje (KSS) se rozhodla, že křižovatku upraví, aby byla asi bezpečnější, nevím. Za tímto účelem vysoutěžila společnost 3K Značky s.r.o. Tato společnost někdy kolem 1. nebo 2. 8. t. r. přijela na křižovatku a provedla následující úpravy: vyfrézovala příčné pruhy na hranicích křižovatky (jedná se o křižovatku ve tvaru „T“), vyfrézovala tři středové výseče.
Tak a nyní to začne. Když toto udělala, tak se její pracovníci sebrali a odejeli. Kdyby si někdo myslel, že druhý, třetí nebo čtvrtý den budou pokračovat, tak se mýlí. Na křižovatku se nevrátili ani za měsíc. Každé vozidlo musí při průjezdu křižovatkou přejet vždy dva vyfrézované úseky, přičemž se musí vozidlo zastavit, téměř nulovou rychlostí pás přejet a totéž udělat ještě jednou. Navíc, a to považuji za zcela zásadní, při určitých světelných podmínkách a úhlu pohledu to vypadá, že pásy jsou již zality asfaltem, což může zejména pro motorkáře mít fatální následky. Já jezdím tímto místem každý den a to minimálně 2x, ráno a večer. Totéž moje žena, můj soused a také většina obyvatel Nehvizd, kteří pracují v Praze.
Bylo mi divné, že se nic měsíc neděje, tak jsem napsal středočeskému hejtmanovi, zda by mi sdělit termín dokončení úprav křižovatky. Hejtman má asi hodně práce s volební kampaní, a tak se na mne vykašlal. Po týdnu jsem ho urgoval a tentokráte reagovala vedoucí odboru kanceláře hejtmana. Po několika výměnách emailových zpráv jsem se dozvěděl, že stavba stojí proto, že došlo k výpadku dodavatele obrubníků. Pro neznalé lokality Nehvizdy-cca 100 m vzdušnou čarou je obrovské prodejní místo společnosti BEST. No nic. Pak jsem se dozvěděl, že práce budou zahájeny po 1. 9. 2014. Na můj dotaz, proč firma nevyfrézovala příčné pruhy těsně před tím, než je to z hlediska technologie stavby nezbytně nutné, jsem se dozvěděl, že pravděpodobně z ekonomických důvodů, aby nemusela firma na stavbu frézu dopravovat 2x (to prohlásil nikoliv zaměstnanec firmy, ale pracovník KSS !!!). Masakr. Aby toho nebylo málo, tak mi bylo tlumočeno stanovisko pracovníka KSS, že příčné pruhy jsou vlastně na ochranu pracovníků firmy, neboť tím dojde k významnému snížení rychlosti projíždějících vozidel. Absurdní argumentace o to více, že tam měsíc nebyla ani noha.
Byl jsem nepříjemný a neodbytný, a tak firma skutečně 2. 9. začala na křižovatce něco dělat. Činnost vypadá tak, že tak v 7:15 hod přijedou dva zaměstnanci, hodinu nebo dvě tam kopou a pak zase odjedou. Ke dni 4. 9. se změnilo na křižovatce pouze to, že do středových výsečí byla navezena drť a došlo k jejich prohloubení. Odborník na pozemní stavby tvrdí, že vše co bylo doposud uděláno, by bylo možné s velkou rezervou udělat během dvou dnů. Místo toho tisíce aut ničí svoje podvozky více jak měsíc a odpovědným zaměstnancům firmy 3K Značky s.r.o a KSS je to úplně jedno.
Jsem přesvědčen o tom, že sociálnědemokratický hejtman chtěl před komunálními volbami udělat něco pro dobro voličů, co je hezky vidět a lidé si to pamatují. Musím říci, že se mu tedy povedlo skutečně dokonale, neboť slova, která v autě pronáším vždy, když frézování přejíždím, jsou nepublikovatelná. Totéž platí i o lidech z Nehvizd, se kterými jsem o křižovatce hovořil.
Poznámka závěrem. Kamarád, který dělal několik dopravních staveb v Německu a Rakousku mi říkal, že kdyby se taková situace stala v těchto zemích, tak by firma 3K Značky s.r.o. již nedostala zakázku ani na prasečí chlívek a zastupitelé by čelili značné kritice svých voličů. Na druhou stranu je pravda, že občan z Etiopie by se divil, proč řešíme také prkotiny.
Bydlím v obci Nehvizdy, která je 10 km na východ od Prahy. Do Nehvizd vede stará Poděbradská, ale také lze použít dálnici D11 a sjet na exitu 8. Právě křižovatka silnic Poděbradská a přivaděče k D11 je dost problematická. Místem projede denně tisíce aut, nákladních vozidel a stovky autobusů.
Krajská správa silnic Středočeského kraje (KSS) se rozhodla, že křižovatku upraví, aby byla asi bezpečnější, nevím. Za tímto účelem vysoutěžila společnost 3K Značky s.r.o. Tato společnost někdy kolem 1. nebo 2. 8. t. r. přijela na křižovatku a provedla následující úpravy: vyfrézovala příčné pruhy na hranicích křižovatky (jedná se o křižovatku ve tvaru „T“), vyfrézovala tři středové výseče.
Tak a nyní to začne. Když toto udělala, tak se její pracovníci sebrali a odejeli. Kdyby si někdo myslel, že druhý, třetí nebo čtvrtý den budou pokračovat, tak se mýlí. Na křižovatku se nevrátili ani za měsíc. Každé vozidlo musí při průjezdu křižovatkou přejet vždy dva vyfrézované úseky, přičemž se musí vozidlo zastavit, téměř nulovou rychlostí pás přejet a totéž udělat ještě jednou. Navíc, a to považuji za zcela zásadní, při určitých světelných podmínkách a úhlu pohledu to vypadá, že pásy jsou již zality asfaltem, což může zejména pro motorkáře mít fatální následky. Já jezdím tímto místem každý den a to minimálně 2x, ráno a večer. Totéž moje žena, můj soused a také většina obyvatel Nehvizd, kteří pracují v Praze.
Bylo mi divné, že se nic měsíc neděje, tak jsem napsal středočeskému hejtmanovi, zda by mi sdělit termín dokončení úprav křižovatky. Hejtman má asi hodně práce s volební kampaní, a tak se na mne vykašlal. Po týdnu jsem ho urgoval a tentokráte reagovala vedoucí odboru kanceláře hejtmana. Po několika výměnách emailových zpráv jsem se dozvěděl, že stavba stojí proto, že došlo k výpadku dodavatele obrubníků. Pro neznalé lokality Nehvizdy-cca 100 m vzdušnou čarou je obrovské prodejní místo společnosti BEST. No nic. Pak jsem se dozvěděl, že práce budou zahájeny po 1. 9. 2014. Na můj dotaz, proč firma nevyfrézovala příčné pruhy těsně před tím, než je to z hlediska technologie stavby nezbytně nutné, jsem se dozvěděl, že pravděpodobně z ekonomických důvodů, aby nemusela firma na stavbu frézu dopravovat 2x (to prohlásil nikoliv zaměstnanec firmy, ale pracovník KSS !!!). Masakr. Aby toho nebylo málo, tak mi bylo tlumočeno stanovisko pracovníka KSS, že příčné pruhy jsou vlastně na ochranu pracovníků firmy, neboť tím dojde k významnému snížení rychlosti projíždějících vozidel. Absurdní argumentace o to více, že tam měsíc nebyla ani noha.
Byl jsem nepříjemný a neodbytný, a tak firma skutečně 2. 9. začala na křižovatce něco dělat. Činnost vypadá tak, že tak v 7:15 hod přijedou dva zaměstnanci, hodinu nebo dvě tam kopou a pak zase odjedou. Ke dni 4. 9. se změnilo na křižovatce pouze to, že do středových výsečí byla navezena drť a došlo k jejich prohloubení. Odborník na pozemní stavby tvrdí, že vše co bylo doposud uděláno, by bylo možné s velkou rezervou udělat během dvou dnů. Místo toho tisíce aut ničí svoje podvozky více jak měsíc a odpovědným zaměstnancům firmy 3K Značky s.r.o a KSS je to úplně jedno.
Jsem přesvědčen o tom, že sociálnědemokratický hejtman chtěl před komunálními volbami udělat něco pro dobro voličů, co je hezky vidět a lidé si to pamatují. Musím říci, že se mu tedy povedlo skutečně dokonale, neboť slova, která v autě pronáším vždy, když frézování přejíždím, jsou nepublikovatelná. Totéž platí i o lidech z Nehvizd, se kterými jsem o křižovatce hovořil.
Poznámka závěrem. Kamarád, který dělal několik dopravních staveb v Německu a Rakousku mi říkal, že kdyby se taková situace stala v těchto zemích, tak by firma 3K Značky s.r.o. již nedostala zakázku ani na prasečí chlívek a zastupitelé by čelili značné kritice svých voličů. Na druhou stranu je pravda, že občan z Etiopie by se divil, proč řešíme také prkotiny.