Opravdu chceme mít feministickou budoucnost?
Nemůžeme mít feministickou budoucnost bez zrušení rodiny, říká Sophia Lewis(ová).
CNN Prima NEWS
Stát dotoval akci radikálních feministek: Na knihu Zrušte rodinu přispěl 160 tisíci korunami
Jmenovaná žena (zatím se nehlásí k jinému pohlaví ani genderu) je radikální feministkou. Něco málo týdnů po smrti své matky, s níž se na tisíce mil vzdálená rozloučila spolu se svým bratrem písní „Safe and sound“ přes Skype, vydala svou první knihu „Full Surogacy now“, která volá po zrušení rodiny.
Poté uspořádala na Manhatanu přednášku. "Rok 2019, kromě svého obecnějšího geopolitického ďábelství, byl pro tuto konkrétní abolicionistku rodiny obtížný," řekla Lewis(ová) publiku asi dvou desítek zúčastněných. "Bylo to neskutečné, protože dočasná shoda spuštění úplného náhradního mateřství s tímto bezprecedentním požadavkem pro mě - abych byla u lůžka své nejbližší biologické příbuzné - přivedla názory mého postoje k životu s téměř nesnesitelnou intenzitou."
Kniha získala široký ohlas v levicových kruzích. Když Lewis(ová) požaduje "plné náhradní mateřství", nemluví o komerčním náhradním mateřství nebo "náhradním mateřství™", jak říká. Místo toho používá průmysl náhradního mateřství, aby vytvořila argument, že veškeré těhotenství je práce kvůli obrovské fyzické a emocionální práci, kterou vyžaduje od těch, kteří ji dělají. Často mluví o těhotenství jako o "extrémním sportu".
Průmysl náhradního mateřství je úžasná myšlenka a podle mě, je nejvyšší čas, aby se toho někdo chopil řádně a neběhalo to pololegálně. Nejlepší by bylo vybudovat mamutí porodnice v Indii, v nichý za 1000 rupií (něco kolem 12 amerických dolarů) budou náhradní matky vrhat děti do náruče šťastné společnosti.
A tak je můžeme také odlišit, tvrdí Lewis. Představuje si budoucnost, kde práce na vytváření nových lidských bytostí bude sdílena mezi námi všemi, "matka" již nebude přirozenou kategorií, ale něčím, co si můžeme vybrat.
V tomto bodě se "náhradní mateřství" stává poněkud metaforickým: Lewis(ová) nežádá, abychom všichni souhlasili s fyzickým vlastnictvím plodů, které nejsou biologicky naše. Její radikální návrh je, že praktikujeme "úplné náhradní mateřství" zrušením rodiny. To znamená pečovat o sebe navzájem ne v diskrétních soukromých jednotkách (známých také jako nukleární domácnosti), ale spíše v rámci větších systémů péče, které nám mohou poskytnout lásku a podporu, kterou nemůžeme vždy získat od pokrevních příbuzných - něco, co Lewis ví až příliš dobře.
Dokonce i ti z nás, kteří by mohli nazývat své rodinné situace relativně "šťastnými", by se měli připojit k tomuto projektu demolice jejich základní struktury, říká Lewis. Nukleární domácnosti vytvářejí infrastrukturu pro kapitalismus, předávají bohatství a majetek do rodokmenů a koncentrují je v rukou několika málo lidí na vrcholu naší třídní hierarchie.
Posléze vydala i druhou knihu s názvem Zrušte rodinu, který mohu psát i česky, protože tenhle blábol se zjevil v českém překladu také u nás a včera měl křest (může mít něco tak „nerodinného“ křest???). Umírněná feministka Antonella Gambotto-Burke ve své recenzi knihy Abolish the Family nazvala tuto knihu „právoplatným dědicem“ knihy Shulamith Firestone(ové) z roku 1970 Dialektika sexu, podle názoru Gambotto-Burke(ové) knihy „flagrantní idiocie“.
Vzhledem k tomu, že jsem neměl zatím na knihu čas, uzavírám svůj příspěvek tímto jejím hodnocením.
CNN Prima NEWS
Stát dotoval akci radikálních feministek: Na knihu Zrušte rodinu přispěl 160 tisíci korunami
Jmenovaná žena (zatím se nehlásí k jinému pohlaví ani genderu) je radikální feministkou. Něco málo týdnů po smrti své matky, s níž se na tisíce mil vzdálená rozloučila spolu se svým bratrem písní „Safe and sound“ přes Skype, vydala svou první knihu „Full Surogacy now“, která volá po zrušení rodiny.
Poté uspořádala na Manhatanu přednášku. "Rok 2019, kromě svého obecnějšího geopolitického ďábelství, byl pro tuto konkrétní abolicionistku rodiny obtížný," řekla Lewis(ová) publiku asi dvou desítek zúčastněných. "Bylo to neskutečné, protože dočasná shoda spuštění úplného náhradního mateřství s tímto bezprecedentním požadavkem pro mě - abych byla u lůžka své nejbližší biologické příbuzné - přivedla názory mého postoje k životu s téměř nesnesitelnou intenzitou."
Kniha získala široký ohlas v levicových kruzích. Když Lewis(ová) požaduje "plné náhradní mateřství", nemluví o komerčním náhradním mateřství nebo "náhradním mateřství™", jak říká. Místo toho používá průmysl náhradního mateřství, aby vytvořila argument, že veškeré těhotenství je práce kvůli obrovské fyzické a emocionální práci, kterou vyžaduje od těch, kteří ji dělají. Často mluví o těhotenství jako o "extrémním sportu".
Průmysl náhradního mateřství je úžasná myšlenka a podle mě, je nejvyšší čas, aby se toho někdo chopil řádně a neběhalo to pololegálně. Nejlepší by bylo vybudovat mamutí porodnice v Indii, v nichý za 1000 rupií (něco kolem 12 amerických dolarů) budou náhradní matky vrhat děti do náruče šťastné společnosti.
A tak je můžeme také odlišit, tvrdí Lewis. Představuje si budoucnost, kde práce na vytváření nových lidských bytostí bude sdílena mezi námi všemi, "matka" již nebude přirozenou kategorií, ale něčím, co si můžeme vybrat.
V tomto bodě se "náhradní mateřství" stává poněkud metaforickým: Lewis(ová) nežádá, abychom všichni souhlasili s fyzickým vlastnictvím plodů, které nejsou biologicky naše. Její radikální návrh je, že praktikujeme "úplné náhradní mateřství" zrušením rodiny. To znamená pečovat o sebe navzájem ne v diskrétních soukromých jednotkách (známých také jako nukleární domácnosti), ale spíše v rámci větších systémů péče, které nám mohou poskytnout lásku a podporu, kterou nemůžeme vždy získat od pokrevních příbuzných - něco, co Lewis ví až příliš dobře.
Dokonce i ti z nás, kteří by mohli nazývat své rodinné situace relativně "šťastnými", by se měli připojit k tomuto projektu demolice jejich základní struktury, říká Lewis. Nukleární domácnosti vytvářejí infrastrukturu pro kapitalismus, předávají bohatství a majetek do rodokmenů a koncentrují je v rukou několika málo lidí na vrcholu naší třídní hierarchie.
Posléze vydala i druhou knihu s názvem Zrušte rodinu, který mohu psát i česky, protože tenhle blábol se zjevil v českém překladu také u nás a včera měl křest (může mít něco tak „nerodinného“ křest???). Umírněná feministka Antonella Gambotto-Burke ve své recenzi knihy Abolish the Family nazvala tuto knihu „právoplatným dědicem“ knihy Shulamith Firestone(ové) z roku 1970 Dialektika sexu, podle názoru Gambotto-Burke(ové) knihy „flagrantní idiocie“.
Vzhledem k tomu, že jsem neměl zatím na knihu čas, uzavírám svůj příspěvek tímto jejím hodnocením.