Fotoblog: Mediální výchova na vlastní kůži
Podívejte se, jak to v redakci vypadalo během exkurze žáků sedmých tříd.
Že se už děti na základních školách učí, jak si vykládat/interpretovat zprávy sdělovacích prostředků, o tom jsme věděli. Ale až letos - 8. března - jsme se na vlastní kůži poučili, jak taková mediální výchova vypadá.
Do redakce se v rámci výuky přišli podívat sedmáci ze Základní školy Londýnská v Praze.
Do redakce dorazilo ve dvou skupinách celkem 40 dětí.
Ředitel obsahových služeb Jakub Unger se jim snažil přiblížil práci redaktora-redaktorky.
Pak přišel čas odpovídat na otázky: Kolik členů má redakce? (Většina týmu byla zrovna v terénu, takže to vypadalo, že noviny lze vyrábět ve třech lidech.) Jestli už jsme čelili nějaké žalobě? (No jejda.) Zda máme u zasedačky neprůstřelná skla, (jsou průstřelná a průhledná). Už vás někdo vykradl, když tady máte tolik techniky? (No jejda.)
Děti si následně prohlédly newsroom a nahlédly do redakčního systému.
Na snímku níže se šéf kulturní rubriky snaží školáky přesvědčit, že náš admin je docela ... ehm ... fajn.
Co nás opravdu potěšilo, byl pozdější e-mail, který nám poslala studentka Bára. V redakci se jí zalíbilo a chtěla s námi začít spolupracovat.
Bohužel, Bára ještě musí do elévské pozice dorůst. Snad se jí podaří nasbírat nové zkušenosti v letní žurnalistické škole Karla Havlíčka Borovského, kterou jsme jí doporučili.
Že se už děti na základních školách učí, jak si vykládat/interpretovat zprávy sdělovacích prostředků, o tom jsme věděli. Ale až letos - 8. března - jsme se na vlastní kůži poučili, jak taková mediální výchova vypadá.
Do redakce se v rámci výuky přišli podívat sedmáci ze Základní školy Londýnská v Praze.
null
Do redakce dorazilo ve dvou skupinách celkem 40 dětí.
null
Ředitel obsahových služeb Jakub Unger se jim snažil přiblížil práci redaktora-redaktorky.
null
Pak přišel čas odpovídat na otázky: Kolik členů má redakce? (Většina týmu byla zrovna v terénu, takže to vypadalo, že noviny lze vyrábět ve třech lidech.) Jestli už jsme čelili nějaké žalobě? (No jejda.) Zda máme u zasedačky neprůstřelná skla, (jsou průstřelná a průhledná). Už vás někdo vykradl, když tady máte tolik techniky? (No jejda.)
null
Děti si následně prohlédly newsroom a nahlédly do redakčního systému.
null
Na snímku níže se šéf kulturní rubriky snaží školáky přesvědčit, že náš admin je docela ... ehm ... fajn.
null
Co nás opravdu potěšilo, byl pozdější e-mail, který nám poslala studentka Bára. V redakci se jí zalíbilo a chtěla s námi začít spolupracovat.
Bohužel, Bára ještě musí do elévské pozice dorůst. Snad se jí podaří nasbírat nové zkušenosti v letní žurnalistické škole Karla Havlíčka Borovského, kterou jsme jí doporučili.