Byznys s "nejkrásnějšími" dívkami
Žijeme ve světě, kde mají zelenou pouze úspěšní a dokonalí lidé. Ze všech médií na nás koukají mladé krásné slečny, případně muži. Pro nedokonalost není prostor. To vše jen podtrhuje „soutěž“ Česká Miss. „Soutěž“, která všem mladým slečnám ukazuje, jak moc by měly být „krásné“.
Nejkrásnější dívka naší země. Už to je naprostý nesmysl. Krása je totiž subjektivní věc. Pokud budeme porovnávat dvě slečny, je dost možné, že se většinově shodneme, která je hezčí. To ale samozřejmě nelze u pěti milionů žen v naší zemi. Nepochybně se výsledně nejedná o nejkrásnější dívku, ale o každoroční obchodní produkt s názvem „nejkrásnější“.
Pro paní Maláčovou (ředitelka České Miss a manželka miliardáře Bakaly) je to nepochybně dobrý byznys. Mladým a často zcela nezkušeným dívkám dá korunku a pocit, že jsou nejkrásnější. Každá dívka si přece od malička přeje být ta nejkrásnější princezna na světě. Za tento pocit a samozřejmě nějaké ty peníze, byt a auto jsou bohužel dívky ochotny ze sebe dělat cvičené opice. Předpokládám, že přesně podle předem stanoveného scénáře.
A jaká je cena onoho úspěšného byznysu paní Maláčové a pocitu několika dívek, že jsou krásné? Troufnu si říci, že desetitisíce mladých slečen pokukuje po těchto rádoby soutěžích a výsledně obdivuje často až pohublé dívky. Od malička tak sami v sobě vytváříme pocit, že bychom vlastně měli vypadat jinak. Nepřijímáme sebe samé takové, jací opravdu jsme. Nejděsivějším výsledkem soutěží krásy a modelingu jsou pak tisíce obětí trpících anorexií a bulimií.
V neposlední řadě je devalvován samotný pojem krása. Nic nejkrásnějšího objektivně neexistuje. Pro maminku je nekrásnější její dítě a naopak. Žádná Miss maminka. Pro patnáctiletého hocha je pak nejkrásnější jeho dívka a nikdo jiný. Pro manžela je nejkrásnější jeho manželka, a to i po desetiletích od jejich sňatku. Ano, ta stará žena s vráskami a nepublikovatelnými mírami je pro svého muže ta nejkrásnější. Krása je totiž subjektivní záležitost. A co je hlavní, skrývá v sobě něco víc než míry 90 – 60 – 90.
Slečně Fraňkové, která se stala v sobotu večer novou Českou Miss, přeji, aby svoji publicitu dokázala využít pro dobré věci a ne pouze pro propagaci vybraných luxusních značek.
Nejkrásnější dívka naší země. Už to je naprostý nesmysl. Krása je totiž subjektivní věc. Pokud budeme porovnávat dvě slečny, je dost možné, že se většinově shodneme, která je hezčí. To ale samozřejmě nelze u pěti milionů žen v naší zemi. Nepochybně se výsledně nejedná o nejkrásnější dívku, ale o každoroční obchodní produkt s názvem „nejkrásnější“.
Pro paní Maláčovou (ředitelka České Miss a manželka miliardáře Bakaly) je to nepochybně dobrý byznys. Mladým a často zcela nezkušeným dívkám dá korunku a pocit, že jsou nejkrásnější. Každá dívka si přece od malička přeje být ta nejkrásnější princezna na světě. Za tento pocit a samozřejmě nějaké ty peníze, byt a auto jsou bohužel dívky ochotny ze sebe dělat cvičené opice. Předpokládám, že přesně podle předem stanoveného scénáře.
A jaká je cena onoho úspěšného byznysu paní Maláčové a pocitu několika dívek, že jsou krásné? Troufnu si říci, že desetitisíce mladých slečen pokukuje po těchto rádoby soutěžích a výsledně obdivuje často až pohublé dívky. Od malička tak sami v sobě vytváříme pocit, že bychom vlastně měli vypadat jinak. Nepřijímáme sebe samé takové, jací opravdu jsme. Nejděsivějším výsledkem soutěží krásy a modelingu jsou pak tisíce obětí trpících anorexií a bulimií.
V neposlední řadě je devalvován samotný pojem krása. Nic nejkrásnějšího objektivně neexistuje. Pro maminku je nekrásnější její dítě a naopak. Žádná Miss maminka. Pro patnáctiletého hocha je pak nejkrásnější jeho dívka a nikdo jiný. Pro manžela je nejkrásnější jeho manželka, a to i po desetiletích od jejich sňatku. Ano, ta stará žena s vráskami a nepublikovatelnými mírami je pro svého muže ta nejkrásnější. Krása je totiž subjektivní záležitost. A co je hlavní, skrývá v sobě něco víc než míry 90 – 60 – 90.
Slečně Fraňkové, která se stala v sobotu večer novou Českou Miss, přeji, aby svoji publicitu dokázala využít pro dobré věci a ne pouze pro propagaci vybraných luxusních značek.