Marihuana - co se kolem ní děje?

10. 12. 2007 | 13:26
Přečteno 13834 krát
Represe černý trh neomezí, navíc je drahá
Stanislav Penc, šéf východočeské organizace Strany zelených, stojí v čele zastánců dekriminalizace konopí. Zodpovědný stát by podle něho neměl uměle vytvářet oběti trestné činnosti a zisky pro mafii.



Za prvních 9 měsíců letošního roku policie kvůli marihuaně stíhá už čtyři stovky osob. To je v rozporu s nálezem NS, který tvrdí, že samotné pěstování marihuany není možné považovat za výrobu drog.
Zatím známe jen statistické číslo, ne konkrétní skutky. Ovšem dle zveřejněných 17ti případů v letošním roce na stránkách Ministerstva vnitra lze odvodit, že většina stíhaných jsou drobní pěstitelé nebo relaxační konzumenti. Zarážející je ovšem fakt, že Policie a Ministerstvo vnitra zveřejnilo jen zlomek ze 474 případů, tedy pouze 17 z nich.

Jak se změnila situace kolem marihuany od doby, kdy byl přijat tvrdší zákon, stíhající i držení drogy pro vlastní potřebu?
I přes upozorňování odborníků a samotných konzumentů, že tímto zpřísněním zákona dojde k vytvoření trhu s marihuanou, represivní novela zákona v roce 1999 byla přijata rozdílem pár hlasů. Tímto došlo také k prohlubující se názorové propasti mezi starší a mladou generaci. Do nedávna se všeobecně tvrdilo, že policie je ke kuřákům a samopěstiletům tolerantní. Ovšem toto tvrzení jasně vyvrací shora citovaná statistika. Tabuizace pohledu na konopí a s ním spojenou marihuanu je myslím přímý důsledek kriminalizace skoro třetiny mladé generace. Zákon vůbec nevzal v úvahu, že konzumace marihuany nevytváří závislost a nepřináší patologické jevy jako krádeže a další asociální jednání.


Co s tím dál?
Logická cesta je svěřit řešení problémů nejen okolo marihuany, ale všech látek způsobujících jiný stav vědomí nebo závislost do rukou odborníků, tedy psychologů, pedagogů, psychiatrů a sociologů. Politická reprezentace, jak je možné vidět z poslední 18-ti let, nedokázala o věci hovořit věcně, ale bohužel populisticky a mravokárně.


Existují studie, které říkají, že trestnost nikam nevede?
V poslední zprávě monitorovacího střediska pro drogovou situaci vlády ČR se konstatuje (jako již po několikáté), že represe je drahá a nepřináší tížené ovoce v omezení černého trhu, tím tvorbu mafií a rapidní snížení konzumentů, především tvrdých drog. Poukazuje také na fakt, že 30% objasněné pouliční kriminality spáchají právě narkomani závislý na tvrdých drogách. Paradoxní na tom je, že samotní narkomani vzhledem k prokazatelné závislosti na droze nemají mnohdy jinou možnost, jak získat na denní dávku. Takto by se zodpovědný stát neměl uměle vytvářet oběti trestné činnosti a zisky pro mafii.


Uspokojuje vás návrh TZ, který pro drogy na bázi THC navrhuje nižší, poloviční trestní sazbu?
Jde jen o návrh, který je právě v mezirezortním připomínkovém řízení. Na základě vyjádření některých zodpovědnějších poslanců a senátorů napříč politickým spektrem je zjevné, že toto není rozhodně konečná verze.


Jak by měl vypadat váš návrh dekriminalizace?
V podstatě jednoduše. Pěstuješ si, užíváš pro zdravotní nebo relaxační účely, nebudeš trestán. V případě, že prodáváš nebo dáváš dětem jsi trestně zodpovědný. To ovšem neznamená, že by se měla měnit státní politika v pohledu na látky měnící vědomí nebo poškozující zdraví. Státní politika musí být i nadále preventivní a musí jasně vysvětlovat mladé generaci, že nejlépe si je způsobovat pocit štěstí, radosti a uvolnění jinou formou než skrze marihuanu, tabákové cigarety, alkohol, prášky a tvrdé drogy.

Nezkrácený rozhovor pro Lidové noviny. Vyšlo 10. prosince 2007

Další i formace v pondělních lidovkách a na stránce http://www.kozy.cz/odkazyk.htm

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

Návrhn autora na dekriminalizaci je rozumný. Policie má daleko důležitější věci na práci než vyšetřovat starou babku, která si na zahrádce vypěstovala několik rostlin indického konopí a vyrobila z něj mast na bolavé nohy.Kuřáci marihuany by však měli být trestáni, protože tady nejde o léčení, ale o zlozvyk. Nejlepší by byly tělesné tresty (10 ran bičem).To už by si nikdo podruhé nezapálil.
10. 12. 2007 | 13:39

klára veselá samková napsal(a):

Ahoj Stando, tak i na mne udeřilo a zastupuji dva "narkomany", kteří si pro svoji potřebu pěstovali 16 rostlin a nyní jsou trestně stíháni. Přišlo se na ně tak, že byli napadeni ve svém bytě, zavolali policii na pomoc a ta je promptně sbalila včetně napadajícího, když uviděla pěstitelský stan v obýváku....
Oba jsou na to zdravotně dost blbě, jeden z nich je HIV pozitivní. Marjánu si pěstovali jenom pro svoji potřebu za účelem svého vlastního léčení, když ofiko medicína na některé věci, jak známo příliš nefunguje. Odmítali se stýkat s mafiánskými překupníky, protože to jsou slušní lidé, živící se vlastní prací a nemají zájem se stýkat s vyděračskou chátrou. Dlouho jsem se držela angažovat se v oblasti, která se mne naprosto nedotýká (jsem zatvrzený nekuřák - blinkám po prvním šluku - a i alkohol konzumuji spíše teoreticky), ale tady jsem se už fakt naštvala . Je nutno konečně říci, kde končí hranice sebeodpovědnosti a kde se dostává státu práva inherovat do soukromí jedince. Byla bych ti velmi vděčná za poskytnutí jakýchkoliv informací a právních materioálů, které Ty už určitě léta sulcuješ.Slibuju ti na výměnu, že to dohrnu až k Ústaváku - mojí oblíbené inštanci - když bude třeba...
Ahoj, KLára Veselá Samková
10. 12. 2007 | 14:10

Ládik napsal(a):

Nezpůsobuje-li uživatel čehokoliv škodu druhé osobě, ať si dělá, co chce. Pokud to "cokoliv" jemu samému způsobí nějakou újmu, ať si její nápravu platí v plné výši sám nebo jeho rodina. Alkoholismus nebo feťáctví není nemoc, ale dobrovolný stav.
10. 12. 2007 | 14:44

Líný černý pes napsal(a):

to autor :
Máte pravdu v tom, že kriminalizovat osoby, které pro svou potřebu pěstují konopí, je nesmysl. Jenže současný trend je zakazovat, zakazovat a ještě jednou zakázat a "pachatele" stíhat. Zde nemyslím jen marihuanu, ale cokoliv, co se dle současné módy nebo názoru nesmí. On totiž zákaz a následná kriminalizace jsou na první pohled jednodušší a levnější než prevence.
Po delším pobytu v Nizozemí mi došlo, že jejich trend je daleko rozumnější, protože ne každý, kdo někdy zkusí drogu, je narkoman. Jenže zákazem dostává věc ono kouzlo. Dle mého, pokud by bylo zakázané prodávat a konzumeovat mrkev a jablka, do týdne by se staly komoditami černého trhu a konzumenti by je sháněli i když o ně jako o legální dříve ani nezavadili.
Prevence je ale pracná a ne vždy vede k cíli. Prostě, někteří lidé mají sklony k užívání drog, kouření či pití alkoholu, jiní ne. Navíc někteří lidé ani pomoc nechtějí. Jenže to je jejich právo volby. Dokud neškodí, pak ať činí, jak chtějí. Škodí-li, musí následovat trest.
10. 12. 2007 | 15:27

veverka napsal(a):

Pane Penci věnujte se raději dodržování programu vaší "zelené" strany.Co vám např. říká pojem "přímá demokracie",nebo "nové závody ve zbrojení"?
10. 12. 2007 | 15:35

karel napsal(a):

Pane Penci, jak se na Vás dlouholetá konzumace marihuany projevuje? Chcete mi tvrdit, že nijak?
10. 12. 2007 | 16:19

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem urážlivý příspěvek, který byl v rozporu s Kodexem diskutujícího.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
10. 12. 2007 | 17:09

Sumec napsal(a):

Plně souhlasim s Pencem. Pokud by toto měl být jeden z cílů strany zelenejch, tak to bude asi jedinej rozumnej bod v jejich, jinak šílenym, politickým programu.
10. 12. 2007 | 17:15

Jan napsal(a):

Dobrý den,
diskuse o tom, jestli máme marihuanu legalizovat nebo ne, je zcestná. Mám dva kluky, kteří právě procházejí pubertou (jeden již dospívá) a na nich mohu jasně domonstrovat, že ten, kdo se snaží marihuanu v jakémkoliv množství legalizovat, je naprostý a totální hlupák a nemůže mít jiný důvod k legalizaci, než že hulí sám. Nejde přeci o to, kolik je povoleno. Jde přeci o to, jestli to povolit nebo nikoliv. Znám několik lidí, kteří marjánku kouří a samozřejmě tvrdí, že na ní nejsou závislí. Ale kupují jí dál a dál. Protože některé ty moje známé znají i moje děti, ty si mne ptají, proč to ti lidé hulí a samozřejmě uvažují o tom, že to tedy asi bude bezproblémové a že to tedy někdy taky vyzkouší. Dekriminalizací marihuany tyhle kluky přesvědčíte, že na tom vlastně nic není a aby to taky zkusili (doufám, že to nevyzkoušej - nejsou to naštěstí úplní idioti).
Samozřejmě, že se člověk často nachází v různých krizových situacích a pak sáhne po tom, co je nejblíže: pokud to bude marjánka, je to průser. Stejně jako je průser to, že je legální chlast. Ale přece kvůli tomu, že je povoleno jedno zlo, nemůžu pvolit zlo jiné a horší ! Ale to přece bylo již mnohokrát řečeno a nechápu, že i nadále takoví magoři, jako jsou Pencové a Doležalové, kteří se nedovedou bez marjánky ani vyčůrat, budou prosazovat marjánku pro všechny... (Pana Doležala si vážím jako redaktora, ale ať jde do pr...le s tou legalizací marjánky !
Jsem starej (nebo mladej :-) ) jako ten Penc. Ale tohle fakt nepochopím. Ať si to doma tajně hulej, ale ať to sakra nepropagujou. To dneska nejni žádný hrdinství strčit ty svoje hlody někam na web nebo do Reflexu. To je o odpovědnosti, která jim chybí.
Omlouvám se, ale fakt mne nas...li.
Děkuji za pochopení.
P.S.: A na přiblblé reakce hulíků nejsem zvědavěj. Díky.
10. 12. 2007 | 19:19

Jan napsal(a):

Promiňnte ještě jedno přirovnání:
na sportovních závodech je jakýkoliv doping zakázán. Život je prý závod. Nevím, proč by někdo měl legálně dopovat a ještě bychom mu za to měli tleskat. Když mu to bez toho nejde, tak ať jde dělat něco jiného.

Z toho plyne: marihuanu zcela zakázat, na chlast zakázat zatím JAKOUKOLIV reklamu. To samé na cigára. Časem znevýhodňovat chlast obchodně... atd...
Ale to ekonomové již věděj, co s tim udělat, jen na to se...ou.
10. 12. 2007 | 19:24

Pavel napsal(a):

A nakonec z náš všech budou transparentně úžasní muslimové, že....
10. 12. 2007 | 19:39

MARIHUANA LEK PRO VSECHNY napsal(a):

Stat se stavi nas stranu bijce kuraku (koureni skodi zdravi)
PRITOM SE PRIMO SPOLEHA NA VYNOS Z TABAKU DO STATNIHO ROZPOCTU.
Je to nechutny obchod se smrti.
To co vlozi kurak do statni kasy mu stat uz nebude schopen revanzovat proste z toho duvodu, ze kurak bude uz mrtveeee.
Z toho duvodu nechapu proc by se mela kriminalizovat marihuana EXTC, LSD ...... (mekke drogy)
Nebudu tu rozepisovat o mystyfikovani populace vzhledem k drogam (ucel sveti prostredky - stat to vi - kdo nic nedela ten nic nezkazi).

To ze leceni pacientu neco stoji je jasna vec (kolik by to vazne stalo pri funkcni lecbe je neco jineho). To ze leceni kuraku je draha vec bude pravdou tak jak je draha lecba hypochondru. A ze pro zkvalitneni lecby lidi je zapotrtebi kwalitniho systemu je vec ktera podle meho nazoru nema souvislost s kuraky ani fetaky.
ALE STAT SE O TO VE SVE POLITICE PRIMO OPIRA.

Nejvic mne bere ta predstava zhulenky ci ztripovance, kterey bude pachat nasilnou trestnou cinnost....

Ale dostat prez budku vod zchlastanyho frajera s cigarem v koutku .... no problem...
10. 12. 2007 | 21:36

PatientO.T. napsal(a):

2 jan: píšete "...a pak sáhne po tom, co je nejblíže: pokud to bude marjánka, je to průser...". Proč je to průser? (Podotýkám, že je mi 40, trávu nekouřím, jsem otec a lékař). Vždyť tu trávu můžete svým dětem zakázat, v tom vám nikdo nebrání a je to jednodušší než zákaz celospolečenský. Já sázím spíš na výchovu...
10. 12. 2007 | 21:46

Jana Mihovičová napsal(a):

Státem kriminalizované pěstování a užívání konopí je nepřípustným zásahem do osobního soukromí. Je to touha po moci, touha státu ovládat své občany. I nekuřákům trávy by mělo být jasné, že se nejedná jen o konopí, ale obecně o princip lidské svobody jako takový. Dokud člověk neškodí ostatním, měl by stát respektovat svobodnou volbu.
Jinak čau Stando.
10. 12. 2007 | 22:13

David KOHN napsal(a):

to Al Jouda: Kde končí tvoje svoobda, tam začíná moje. Uvědom si, že nežiješ ve středověkum, abys měl právo někomu dávat bičem. Co se kouření marihuany týče, nevím, proč by mělo jít nutně o zlozvyk. A kdybs chtěl trestat lidi za jejich zlozvyky, museli by být bičování i všich kuřáci tabáku, všcihni konzumenti alkoholu a řada jíných... A co si budeme povídat, u tebe by se taky určitě něco našlo... Nebo jsi ten, co se cítí dokonalý a sto krizizovat všechny ostatní? Kouření marihuany je v mých očích jeden s nejmenších prohrešků proti společnosti a proti zdraví. Nikdy jsem nikoho neomezil a neohrozil. Za to si můžu každý den přečíst pár takovýchto primitivních příspěvků od jejich primitvních autorů, kteří mluví o něčem, co nezkusili, o čem jen slyšeli....
10. 12. 2007 | 23:12

Karel Hálek napsal(a):

Pane Penci,
jste skvělý demagog, teď už chápu proč si vás pan Bursík vybral za asistenta. Potom co jste jako zelení předvedli a dál předvádíte v současné vládní koalici je jasné, že z předvolebních slibů nic nezůstane. Doufám, že se vám vše vrátí v následných volbách. Paní Janě Mihovičové bych popřál, aby jí např. srazil na přechodu mladý řidič tzv.právě kvalitně sjetý mařenou ! Potom snad přestane blábolit o lidské svobodě.
10. 12. 2007 | 23:25

Zacheus napsal(a):

Pane Penci, chápu že Vy a Vám podobní máte zřejmě k marihuaně kladný vztah, ale nemusíte snad svoje životní postoje a hodnoty prosazovat v celé společnosti.
10. 12. 2007 | 23:45

J. Švorčík napsal(a):

No ono to zase není tak jednoduché, jak poznáte, že je to pro vlastní spotřebu? Zrovna minulý týden vypátrala policie
pěstitelské zařízení, kde nějací asiaté v hale pěstovali konopí.
Ono asi opravdu není o moc nebezpečnější než tabák a alkohol. Stát ale marihuanu bude potírat proto, že z ní nemá žádný profit jako je to u alkoholu a tabáku.
11. 12. 2007 | 00:34

MASH napsal(a):

...pronesl znamy narkoman a alkoholik Standa Penc.

Penci, jste ostudou nasi politiky!
11. 12. 2007 | 01:18

Al Jouda napsal(a):

To David KOHN :Tak náhodou s kouřením marihuany mám vlastní zkušenost se svým synem. Když mu bylo mezi 16 - 17 lety, tak se dostal do společnosti kamarádů, kteří ho naučili kouřit marihuanu. Přestal chodit do školy a bylo mu všechno jedno.Navíc se zadlužil a kradl doma peníze. Žádné domluvy nepomáhaly. Všechno slíbil, ale nic nesplnil. Droga z marihuany totiž způsobuje nevratné změny mozkových buněk. Zběhl ze 3. ročníku průmyslovky a zbylo mu do života jen základní vzdělání.Věřím, že kdyby při zjištění tohoto návyku dostal oficielně pár ran bičem a hrozilo by i repete, tak by si velmi rozmyslel pokračovat.Strach z biče je totiž silnější než touha po kouření.
11. 12. 2007 | 07:43

Jo,jo! napsal(a):

Mariuhana- marihuana- a v nadpisu !...nějak máte asi velkou spotřebu a pak to takhle dopadá....
11. 12. 2007 | 08:13

Y3k napsal(a):

to Al Jouda:To nebylo marihuanou,ale vasi spatnou vychovou.
11. 12. 2007 | 08:26

Al Jouda napsal(a):

To Y3k : Co jsem udělal špatně ?
11. 12. 2007 | 09:14

Befree napsal(a):

Je mi 53, jsem nekuřák, nikdy jsem nezkusil žádnou drogu. Marihuanu kouří oba synové a VŠICHNI jejich kamarádi. Nepozoroval jsem na nich za posledních 6 let žádné změny. Když není co kouřit, nemají potřebu marihuanu shánět, takže závislost u nich minimálně nepřekoná jejich pohodlnost. Mě vadí, že marihuanu kouří, ale ještě víc mi vadí, že si ji nemůžou vypěstovat a musí ji kupovat. Marihuana tu prostě je a kriminalizace má jen negativa. Dříve nebo později stejně dojde k tomu, že nebude možné udržet současný stav.
11. 12. 2007 | 10:25

Deny napsal(a):

Lze souhlasit s názorem Ládika. Kouříš, fetuješ, přežíráš se, je to tvům problém, ničíš si své tělo, tak plať vyšší zdravotní pojištění, ale nechtěj, aby na tvé léčení doplácela společnost.
Kouření cigaret, resp. jejich kupováním, jdou spotřební daně do státní kasy, což bývá argument kuřáků, že si svou zdravotní péči jaksi předplacují. A navíc, že se nedožijí důchodu, takže také šetří státní rozpočet. Zlegalizováním marjány, když si ji každý bude pěstovat sám, stát nic nevydělá. Naopak. Pokud chcete zlegalizovat drogy, pane Penci, řekl jste A, řekněte B. A to, že každý občan ponese zodpovědnost za své zdraví a také si své sebepoškození sám a v plné výši uhradí
PS. Možná jste před časem v mediích zaregistrovali případ ženy, co se chtěla přistěhovat za svým manželem na Nový Zéland. Tamní úředníci ji to nedovolili, neboť byla obézní. Musí zhubnout. A důvod? Příliš by zatížila jejich zdravotní systém
Tohle kdyby bylo u nás, to by bylo řevu
11. 12. 2007 | 11:01

PatientO.T. napsal(a):

2 Al Jouda: Vy jste měl udělit oněch "pár ran bičem", proto jste otcem. Je nesmyslné chtít po společnosti, aby vám vychovávala syna. Je to stejné, jako kdybych já, milovník undergroundu, chtěl své děti ochránit před popkulturou voláním po zákazu TV Nova či bulváru, např. Raději ¨mám svobodnou vůli a rodičovskou zodpovědnost.
11. 12. 2007 | 20:00

Al Jouda napsal(a):

To Patient : Nemusel bych ani použít bič, ale kdybych ho jen zmlátil rukou, tak bych porušil zákon. To je od Vás tzv. hraběcí rada.Je-li společensky žádoucí, aby děti kouřili marihuanu, tak rodičům zbývá jen rezignovat.
11. 12. 2007 | 20:25

PatientO.T. napsal(a):

2 Al Jouda: nevím, co je společensky žádoucí. Pokud však budete chtít kriminalizovat užívání marihuany, postavíte většinu mladých mimo zákon. Chcete je všechny bičovat kvůli vašemu synovi? A první část vaší odpovědi je čirý alibismus. Já, pokud bych si měl vybrat mezi ochranou svého dítěte a tak banálním porušením zákona, jaké uvádíte, neváhal bych... Domnívám se ovšem, že výchova je možná i jiným způsobem než je fyzické násilí. Vezměte ovšem do úvahy, že na vás nijak neútočím, pouze se vás snažím přivést k tomu, že drogovou problematiku nelze řešit na základě individuálních selhání, jejichž důsledky vztáhnete na celou společnost.
11. 12. 2007 | 20:36

David KOHN napsal(a):

to Al Jouda: Nebudu se tady ohánět tím, že jste měl syna líp vychovávat atd. Je to prostě individuální. Já marihuanu kouřím a jsem vysokoškolák, prospívám bez problémů. Mám životní cíle a za nimi jdu... Kouření marihuany na to nemá u mne žádný vliv. Beru ji jen jako relax, ne na úkor čehokoliv. Když lidé přikládají věcem větší váhu, než jakou mají, pak jim propadnou. Ale to je problém i alkoholu nebo tabáku... Na ty ale lidé tak nenadávají, protože je sami konzumují a jsou líní zamést si před vlastním prahem.
11. 12. 2007 | 22:38

alfonz napsal(a):

legalizace ano ale ne podle holandskeho modelu. Casto nastevuji amsterdam a hnus a spina ktera je okolo coffeshopu hlavne kvuli marijuhna turismu je otresna.
12. 12. 2007 | 05:35

Al Jouda napsal(a):

To Patient : Není těch "individuálních" selhání kvůli marihuaně náhodou trochu větší počet ? Pokud ne, tak se omlouvám a sypu si jako otec popel na hlavu.
12. 12. 2007 | 09:14

J. Švorčík napsal(a):

ad: Al Jouda.
Dík za příklad. Já mám většinou vlastní názor a nenechám se ovlivnit médii. V této problematice jsem však neměl žádnou zkušenost (zaplaťpámbu), tak jsem všeobecně ventilované toleranci (i od známých osob) téměř skočil na lep. Osobně jsem tedy neuvažoval o tom, že bych to zkoušel. To ale proto, že nekouřím ani cigarety a jsem už usedlý pán.
12. 12. 2007 | 11:23

PatientO.T. napsal(a):

2 Al Jouda: Myslím, pane, že mnohem víc lidí užívá THC bez takových následků, jaké postihly vašeho syna. Je také pravděpodobné, že tráva nebyla jedinou příčinou jeho selhání. Znám osobně mnoho lidí ze všech vrstev společnosti, kteří trávu kouří rekreačně a dlouhodobě bez akutních problémů... Tím nechci říct, že nemůže existovat opačný případ, já ho však neznám...
12. 12. 2007 | 18:51

Al Jouda napsal(a):

To Patient : A co říkáte na oficiální názory renomovaných lékařů, kteří dokládají negativní a neodstranitelné účinky THC na zdravý lidský organizmus ?
12. 12. 2007 | 21:17

PatientO.T. napsal(a):

2 Al Jouda: já nepopírám negativa THC. Tato negativa ovšem nezpůsobila pád vašeho syna, jehož příběh tolik ovlivňuje váš pohled na podivuhodnou rostlinu konopí. Tatáž rostlina má (a to i jako "droga") rovněž svá pozitiva. Nechme však polemiky, já tu trávu tak moc neobhajuji, spíše bráním práva jednotlivce před zbytečnou a neúčinnou státní šikanou. Zdravím vás.
12. 12. 2007 | 21:48

Pisalek napsal(a):

TO AL JOUDA:
A co říkáte na oficiální názory renomovaných lékařů????

Jiste maji lekari pravdu - ale vy asi mate stejne na mysli jen tu svoji.
Jednou totiz lekari prijdou na skodlive a jindy zase na blahodarne ucinky.
Jestli si pamatuji tak slo v zacatcich pouze o lobby zajmovych skupin - samozrejme podlozenych nalezitou lekarskou zpravou...... Neco ve stylu kuraka jenz se v intoxikacni fazi stava nezvladatelnym zviretem jenz ma potrebu pit teplou lidskou krev, znasilnovat pany a dalsi neuveritelne symptomy.

Vyhovuje vam tato oficielni lekarska zprava cca z r 1910 vypracovana v USA????

Naproti tomu jsou znamy vlastnosti jenz jsou vyuzivany v lekarstvi jako treba snizeni tlaku ocnich glakomu a vubec pomoc pri ocnich potizich,
potlacni nausei pri lecbe chemoterapii atd....
Konopi je vyuzitelne i prumyslove a nejen na vyrobu vysoce pevnych konopnych provazu, lisovani oleju ale v neposledni rade jako biopalivo diky sve uzasne rychlosti rustu.

Zivot je uzasna vec a kazdy si nese urcite riziko - bez toho to nejde.
Zkuste si predstavit cloveka jenz nebude pit, kourit, bude jist zdrave a hodne sportovat.
Srazi ho auto a je po parade....
Zakazeme tedy auta, zborime silnice, zabalime se do molitanu.
Moment, molitan je vysoce horlavy (to by byla ale zajimava retozova reakce).

Jeste bych primomel vsem aby nezapominali na pohyb - moc moc pohybu, zadne leneni doma u televize - myslim si, ze to je dobra cesta at uz je clovek kurak ci nekurak muze treba vyrazit nekam na prochazku.
14. 12. 2007 | 14:41

Canon napsal(a):

Al Jouda napsal(a):
To David KOHN :Tak náhodou s kouřením marihuany mám vlastní zkušenost se svým synem. Když mu bylo mezi 16 - 17 lety, tak se dostal do společnosti kamarádů, kteří ho naučili kouřit marihuanu. Přestal chodit do školy a bylo mu všechno jedno.Navíc se zadlužil a kradl doma peníze. Žádné domluvy nepomáhaly. Všechno slíbil, ale nic nesplnil. Droga z marihuany totiž způsobuje nevratné změny mozkových buněk. Zběhl ze 3. ročníku průmyslovky a zbylo mu do života jen základní vzdělání.Věřím, že kdyby při zjištění tohoto návyku dostal oficielně pár ran bičem a hrozilo by i repete, tak by si velmi rozmyslel pokračovat.Strach z biče je totiž silnější než touha po kouření.
11.12.2007 07:43:

Al Joudo , jestli jsi u tvého syna zrovna v době kdy to potřeboval , místo výchovy neseděl v hospodě a nekonzumoval státem povolenou drogu ALKOHOL.
27. 12. 2007 | 18:58

Marie a Jana napsal(a):

to Al Jouda - mno nevim , prijde mi to uhozeny, kourim od 14 let a rozhodne jsem nepocitoval potrebu krast doma penize nebo kvuli MJ nechodit do skoly a nemam jenom zakladni vzdelani :-D
A ve zlem nic proti synovi ale je dost extremni pripad. A obrat "naucili kourit marihuanu" - proc to svalovat na ostatni, myslim ze uplne proti nebyl ne?
Navic ja osobne na bič kaslu, moje koureni = muj problem , at je represe jakakoliv.
Kdyby policije resila tvrde drogy , unosy deti , vrazdy , znasilneni a celkově nasilne trestne ciny bylo by vsem lepe.
Zdar a silu.
31. 12. 2007 | 00:34

Honza napsal(a):

jestli mohu přidat můj skromný názor ohledně škodlivosti konopí -

nejdříve k poškozením mozku, je pravda že u predisponovaných jedinců urychluje rozvinutí jejich chorob (z britské státní studie z let 1999-2001 údajně o 5 let).

Co se týče marihuany jakožto spouštěče všech problémů co se děje v mládeži - určitě je problém v této rostlině, není to spíš to že je to jakýsi mezník tim že je to první ilegální věc a s ostatním nesouvisí? (viz. vyvrácení studie marihuany jako vstupní drogy, další věcí jest to že kdyby se tyto problémy rozšířili stejně jako se rozšířilo kouření konopí tak by to tu vypadalo poněkud jinak).

Škodlivost kouření - zatím nebyla přesvědčivě spojena s jediným případem, podle klasických měřítek je její kouř daleko škodlivější, otázkou je jak nakonec dopadne studie podle které by měly být hlavním problémem v tabáku radioaktivní prvky, ale o nepodložené věci se opírat nechci.

konopí jakožto zlozvyk - má vlastní skušenost říká něco jiného, momentálně měsíc a půl konopí nekouřím a tím pádem bych měl překonat ony abstinenční příznaky, problém nastává v tom že jsem si žádných příznaků nevšim (což jsem čekal, k upřesnění situace sem začal užívat konopí relativně brzy (rizikový faktor) a relaxačně jsem ho doteď užíval zhruba šest let)

na závěr - rozhodně neříkám že užívání konopí jakožto drogy je dobré a nikoho k tomu nenabádám, jen se mi zdá že jeho ilegalita způsobuje daleko víc problémů než tato droga sama o sobě. Pěstováním pro vlastní potřebu nikoho nepoškozuji a zdá se mi proto naprosto nelogické aby to bylo ilegální, tato situace pomáhá pouze ilegálním aktivitám - ať už zaměstnáváním policie banalitami tak výdělkem z velkopěstíren který putuje do další ilegální činosti.

Pokud sem někomu tímto článkem zvednul tlak tak ať mi prosím promine, prezentuji jen ověřená fakta popř. to co jsem zažil.
15. 01. 2008 | 19:28

vago napsal(a):

a co je horší ? slopat denně borovičku a nebo občas si dát brčko ?
11. 03. 2009 | 12:43

LUKAS SKERO22 napsal(a):

co že jasna dekriminalizace neznam nikoho kdo nehuli ja sam hulim 8 let a proste kdo nehuli tak at drži pysk a wubec se o to nestara a hledi si swyho mi ostatni jedem hlawne toho letos co nejwic zasadte at je co hulit sem proto aby se to prestalo kriminalizowat když to clowek vypestuje pro sebe a použiwato sam nikomu nic pneprodawa w opacnym pripade klidne at se to postihuje stejne si myslim že ani neni tady o cem se bawit stejne je každymu u pr..že je to zakazeny kdo chce tak si to proste sežene no a jako alkohol bych treba s amrihuanou nikdy nesrownaval to je sracka ale marihuana je lek tu srownawat tak s cigarem kdyby radši ty fizlowe honili naky fetaky a nechali nas hulice napokoji ja bych za marihuanu položil i žiwot a rek bych že w už dneska huli každej 2 akorat duchodci a buraci cis jdu si ubalit gromovy poro scera WIWA MARIHUANA
30. 04. 2009 | 22:32

LUKAS SKERO22 napsal(a):

už se tesim až ty duchodci umrou pak nastoupi nase generace a to je marihuana zdarawim gheto
04. 05. 2009 | 10:59

sandoknan09 napsal(a):

Na zahrádce pěstuju trávu už hodně let,nikomu neprodávám,občas se s kamarády slezem,pustíme film a vykouříme jointa.NIKOMU tím neubližuju,nekradu a ani si nepřijdu jako nějakej asociál.Ale když přijde policie,začne mě trestně stíhat,přijdu o práci a nakonec mě zavřou ,přijdu i o rodinu a mám komplet zničenej život.Proč?Za kouření u televize?
05. 05. 2009 | 15:14

rolex watches napsal(a):

Come here to see ,do not miss .there have replica watches ,rolex watches and so on .replica watches .rolex watches available Now. come on ! quickly!
http://www.omegawatchessale...
01. 07. 2009 | 13:55

replica handbags napsal(a):

a vykouříme jointa.NIKOMU tím neubližuju,nekradu a ani si nepřijdu jako nějakej asociál.Ale když přijde policie,začne mě trestně stíhat,přijdu o
04. 07. 2009 | 04:51

tiffany and co napsal(a):

na závěr - rozhodně neříkám že užívání konopí jakožto drogy je dobré a nikoho k tomu nenabádám, jen se mi zdá že jeho ilegalita způsobuje daleko víc problémů než tato droga sama o sobě. Pěstováním pro vlastní potřebu nikoho nepoškozuji a zdá se mi proto naprosto nelogické aby to bylo ilegální, tato situace pomáhá pouze ilegálním aktivitám - ať už zaměstnáváním policie banalitami tak výdělkem z velkopěstíren který putuje do další ilegální činosti.
31. 07. 2009 | 15:23

Vladimir Snirc, Mgr. PhD. napsal(a):

Ahoj vsetkym,
pred davnom som skoncil dizertaciu na Farm. fakulte. Svojim sposobom by som mal byt "odbornik" na lieky a rozne doplnky... Mam 43r a sam, ak mam napr. problem so spanim, nechutenstvom, velmi ochotne vyuzijem ucinky THC, ktore osobne povazujem za zazracny produkt matky prirody. Myslim, ze je to ovela lepsia alternativa, ako hltat navykove benzodiazepiny (Diazepam, Xanax, atd)a ine "zazraky" modernej mediciny, ktore vyvolavaju nenapadne sa rodiacu krutu zavislost a navyse maju vela vedlajsich ucinkov. To, ze sa zlegalizoval alkohol je iba nasledok rozhodnutia tych, ktori sedia v prislusnych zakonodarnych organoch a bez alkoholu by si nevedeli predstavit napr. slavnostnu veceru za ucasti ministrov. Naozaj nechapem preco by mali byt trestani ludia, ktori vyuzivaju marihuanu k zdravotnym, relaxacnym, alebo inym ucelom a za 1g, ak maju smolu, su obvineni, trestani a zaradeni do rovnakej kategorie "trestneho" cinu ako ti, ktori s tym kupcia (casto aj s tvrdymi drogami), zarabaju velke peniaze a zrejme nielen to...(aspon u nas na Slovensku je to tak!). Navrhujem, aby stat prebral nad pestovanim marihuany monopol, zriadil specialne obchody, kde by sa dalo kupit iste limitovane mnozstvo pre vlastnu potrebu (napr. 1-5g) a takto pouzite prostriedky investoval napr. do zdravotnictva, skolstva, ap., co je iste lepsi sposob, ako prenechat zisky mafiam na podporu ich trestnej cinnosti. Alebo ti, ktori rozhoduju su na vyplatnej listine tych, ktori prevadzkuju biznis so "stastim" a v mene "spravodlivosti" presadzuju spravny smer? Ako si vysvetlime, ze stery ziskane z WC Europskeho Parlamentu boli pozitivne na Kokain??? Ludia, prosim Vas, budme k sebe tolerantni... a drzme sa starych mudrosti, ktore nas nabadaju k triezvemu pohladu na veci okolo nas, laske, tolerancii, odpustaniu... Povedal by som, ze pocit moci, vlastnictva majetku atd. je ovela nebezpecnejsou drogou, ako nevinne 2 sluky na zdvihnutie apetitu, dobreho spanku a srandy, ak sa to ovsem nestane jedinym zmyslom zivota a clovek nestrati svoj ciel - lasku k bliznemu a zmysel pre spravodlivost.
20. 08. 2009 | 16:06

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

http://www.dearwatches.com/... Breguet watch for sale
http://www.dearwatches.com/... Breitling watch for sale
http://www.dearwatches.com/... Bvlgari watch for sale
30. 01. 2010 | 02:47

breitling skyracer napsal(a):

Did I really earn this or did I just wear you all down? Although skyracer it ended up winning only three awards, Avatar seemed to loom larger over the proceedings breitling super avenger than any other film, from the CGI sprinkling on stage of its bioluminescent floating sprites super avenger to Ben Stiller's blue-skinned homage in his best makeup presentation. Oddly, Avatar wasn't even breitling superocean nominated in that category . Avatar might have lost to Hurt Locker superocean in the end.
12. 03. 2010 | 04:27

breitling superocean napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
12. 03. 2010 | 04:28

cartier love napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
27. 03. 2010 | 05:40

Links of London sale napsal(a):

I wasn't too crazy about doing it, but I couldn't think of anything else descriptive. Besides, I sort of liked writing about it. It took me about an hour, because I had to use Stradlater's lousy typewriter, and it kept jamming on me.
31. 03. 2010 | 10:15

rolex watches napsal(a):

rolex watches is very useful tools to protect our time.If you never pay attention to yourself ,please grasp this chance.a few days ago,I bought a swiss watches.IT's very good to use.So i want to write an article about watches to share with everyone on seiko watchesSo as to more and more people to konw it.
02. 04. 2010 | 03:01

replica watches napsal(a):

Přinejmenším pozoruhodné jsou šachy kolem bývalé dceřiné společnosti ČEZ, firmě I&C Energo. Firmu si ČEZ vyšlechtil na hlavního dodavatele údržby a rozhodujícího partnera v rekonstrukcích na klasických a jaderných elektrárnách v ČR. I&C Energo navíc vlastní know-how k software řídícího systému na Temelíně
10. 04. 2010 | 03:04

replica watches napsal(a):

Přinejmenším pozoruhodné jsou šachy kolem bývalé dceřiné společnosti ČEZ, firmě I&C Energo. Firmu si ČEZ vyšlechtil na hlavního dodavatele údržby a rozhodujícího partnera v rekonstrukcích na klasických a jaderných elektrárnách v ČR. I&C Energo navíc vlastní know-how k software řídícího systému na Temelíně
10. 04. 2010 | 03:08

Car Rentals Dubai napsal(a):

This is a great and very valuable information about Marihuana - co se kolem ní děje. Thank you very much for sharing this information with us.

Thanks.
10. 04. 2010 | 14:51

Blancpain watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
12. 04. 2010 | 03:23

p90xWorkoutDVD napsal(a):

11. 09. 2010 | 10:06

p90x Workout DVD napsal(a):

17. 09. 2010 | 04:54

p90x napsal(a):

29. 09. 2010 | 09:10

http://110atvbracketsale.atvpartsbest.co napsal(a):

In addition, decide the features you would like to include in your website. The next agreement with is to pick out a website layout and planning how to determine
27. 02. 2014 | 13:49

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy