Pistole do každé dámské kabelky (II. díl)
Na místo útoku, ať už jde o vyšinutého jedince či skutečného teroristu, dorazí policie vždy s určitým časovým zpožděním. Někdy s několikaminutovým, jindy - jako v případě havlíčkobrodského střelce - až s několikahodinovým. Aby například policie v hlavním městě byla schopná proti útočníkovi včas zasáhnout, musely by její hlídky být rozmístěny v maximálně stometrových rozestupech. A tolik policistů v Praze prostě nemáme. První, kdo v hlavním městě přijdou do kontaktu s útočníkem, jsme bohužel my, nevycvičení a neškolení Pražané. A jak si dále ukážeme, ani budoucnost pro nás nevěstí nic dobrého.
Zlepšení stávající situace by, podle policie, měla přinést aplikace zkušeností z Izraele a USA. Jistě se mohu mýlit, ale nepovažuji to za příliš reálné. V Izraeli musí absolvovat povinnou vojenskou službu i dívky a tam se naučí perfektně ovládat zbraň i účinné způsoby sebeobrany. Zbraň pak mohou použít s klidem rutinéra. Naše dívky a ženy jim v tom mohou těžko konkurovat.
Z USA bych přejal myšlenku Národní gardy, ale už bych s moc rozmýšlel nad povolením nosit zbraň na univerzity. Souhrnně řečeno, poučení bych hledal spíše v Evropě, a to dnes zejména u francouzské vlády. Sice až po mnoha krvavých útocích, ale nakonec došla ke správnému závěru, že nemůže nechat své obyvatelstvo čelit teroristům s prázdnýma rukama, a proto zakládá Národní gardu, což není nic jiného, než jiná forma švýcarské či americké domobrany. Ozbrojená a dobře organizovaná domobrana by se mi líbila i u nás, a to mnohem více, než individuálně ozbrojené obyvatelstvo, protože je v boji účinnější.
Obávám se, že Češi jsou naprosto nepoučitelný národ. Víme, že nejohroženější, při jakékoliv útoku, jsou ženy. Předpokládal bych, že Ministerstvo vnitra ČR jim zaplatí alespoň večerní kurzy sebeobrany a natočí minimálně několik instruktážních videí na téma, jak se správně chovat při teroristickém útoku, nebo při útoku psychicky narušené osoby a vyvěsí je na svých webových stránkách tak, aby si je mohl každý občan prohlédnout. Chyba lávky - nejsou na to peníze! Stávající vláda a poslanci na tyto účely ve státním rozpočtu na rok 2015 nevyčlenili ani korunu a nechystají se k tomu ani v následujících dvou letech! V kapitole Ministerstva vnitra, do níž tyto výdaje patří, jsou na léta 2016 a 2017 „rozpočtovány výdaje k zajištění dopadů migrace, integrace cizinců na území ČR a posíleny výdaje k zajištění bezpečnosti státu. Posíleny byly i výdaje na financování činnosti dobrovolných hasičů. Podle usnesení vlády č. 19/2015 jsou rozpočtovány prostředky na program asistence uprchlíkům ve výši 100 mil. Kč každoročně v letech 2016-2018. Oproti výhledu 2016-2017 byly zvýšeny výdaje kapitoly (bez prostředků na platy a příslušenství OSS a sociálních dávek) pro rok 2016 o 2,8 mld. Kč a pro rok 2017 o 2,7 mld. Kč“. (Zdroj Ministerstvo financí: „STŘEDNĚDOBÝ VÝHLED STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY NA LÉTA 2017 A 2018“).
Druhou vysoce ohroženou skupinou jsou děti. Možná, že budu laskavými čtenáři označen za staromilce, ale obnovení „Branné výchovy“ (v nějaké modernější podobě), bych od vlády – v současné krizové době - rozhodně očekával. Chyba lávky – ani na zvýšení bezpečnosti dětí nejsou peníze! V kapitole Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy jsou: „zajištěny prostředky podle usnesení vlády č. 743/2014 na konání Kontinentálního poháru v atletice v roce 2018 (částka 20 mil. Kč v roce 2017 i v roce 2018). Výdaje kapitoly byly zvýšeny každoročně o částku 676 mil. Kč na financování soukromého a církevního školství s ohledem na to, že nebyly realizovány zamýšlené změny financování regionálního školství a dále v návaznosti na novelu nařízení vlády č. 564/2006 Sb., kterým byly zvýšeny platové tarify ve veřejných školách v roce 2015. Oproti výhledu byly posíleny výdaje na podporu činností v oblasti sportu, dále výdaje na regionální školství, soukromé a církevní školství v souvislosti s nárůstem výkonů v těchto institucích. Dále jsou rozpočtovány dopady z usnesení vlády č. 686/2015 o nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků, ve znění nařízení vlády č. 273/2009 Sb., a prostředky na inkluzivní vzdělávání“. (Zdroj Ministerstvo financí: „STŘEDNĚDOBÝ VÝHLED STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY NA LÉTA 2017 A 2018“).
Nemám, co bych k tomu dodal!
Zlepšení stávající situace by, podle policie, měla přinést aplikace zkušeností z Izraele a USA. Jistě se mohu mýlit, ale nepovažuji to za příliš reálné. V Izraeli musí absolvovat povinnou vojenskou službu i dívky a tam se naučí perfektně ovládat zbraň i účinné způsoby sebeobrany. Zbraň pak mohou použít s klidem rutinéra. Naše dívky a ženy jim v tom mohou těžko konkurovat.
Zdroj: Wikipedie
Z USA bych přejal myšlenku Národní gardy, ale už bych s moc rozmýšlel nad povolením nosit zbraň na univerzity. Souhrnně řečeno, poučení bych hledal spíše v Evropě, a to dnes zejména u francouzské vlády. Sice až po mnoha krvavých útocích, ale nakonec došla ke správnému závěru, že nemůže nechat své obyvatelstvo čelit teroristům s prázdnýma rukama, a proto zakládá Národní gardu, což není nic jiného, než jiná forma švýcarské či americké domobrany. Ozbrojená a dobře organizovaná domobrana by se mi líbila i u nás, a to mnohem více, než individuálně ozbrojené obyvatelstvo, protože je v boji účinnější.
Obávám se, že Češi jsou naprosto nepoučitelný národ. Víme, že nejohroženější, při jakékoliv útoku, jsou ženy. Předpokládal bych, že Ministerstvo vnitra ČR jim zaplatí alespoň večerní kurzy sebeobrany a natočí minimálně několik instruktážních videí na téma, jak se správně chovat při teroristickém útoku, nebo při útoku psychicky narušené osoby a vyvěsí je na svých webových stránkách tak, aby si je mohl každý občan prohlédnout. Chyba lávky - nejsou na to peníze! Stávající vláda a poslanci na tyto účely ve státním rozpočtu na rok 2015 nevyčlenili ani korunu a nechystají se k tomu ani v následujících dvou letech! V kapitole Ministerstva vnitra, do níž tyto výdaje patří, jsou na léta 2016 a 2017 „rozpočtovány výdaje k zajištění dopadů migrace, integrace cizinců na území ČR a posíleny výdaje k zajištění bezpečnosti státu. Posíleny byly i výdaje na financování činnosti dobrovolných hasičů. Podle usnesení vlády č. 19/2015 jsou rozpočtovány prostředky na program asistence uprchlíkům ve výši 100 mil. Kč každoročně v letech 2016-2018. Oproti výhledu 2016-2017 byly zvýšeny výdaje kapitoly (bez prostředků na platy a příslušenství OSS a sociálních dávek) pro rok 2016 o 2,8 mld. Kč a pro rok 2017 o 2,7 mld. Kč“. (Zdroj Ministerstvo financí: „STŘEDNĚDOBÝ VÝHLED STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY NA LÉTA 2017 A 2018“).
Druhou vysoce ohroženou skupinou jsou děti. Možná, že budu laskavými čtenáři označen za staromilce, ale obnovení „Branné výchovy“ (v nějaké modernější podobě), bych od vlády – v současné krizové době - rozhodně očekával. Chyba lávky – ani na zvýšení bezpečnosti dětí nejsou peníze! V kapitole Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy jsou: „zajištěny prostředky podle usnesení vlády č. 743/2014 na konání Kontinentálního poháru v atletice v roce 2018 (částka 20 mil. Kč v roce 2017 i v roce 2018). Výdaje kapitoly byly zvýšeny každoročně o částku 676 mil. Kč na financování soukromého a církevního školství s ohledem na to, že nebyly realizovány zamýšlené změny financování regionálního školství a dále v návaznosti na novelu nařízení vlády č. 564/2006 Sb., kterým byly zvýšeny platové tarify ve veřejných školách v roce 2015. Oproti výhledu byly posíleny výdaje na podporu činností v oblasti sportu, dále výdaje na regionální školství, soukromé a církevní školství v souvislosti s nárůstem výkonů v těchto institucích. Dále jsou rozpočtovány dopady z usnesení vlády č. 686/2015 o nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 75/2005 Sb., o stanovení rozsahu přímé vyučovací, přímé výchovné, přímé speciálně pedagogické a přímé pedagogicko-psychologické činnosti pedagogických pracovníků, ve znění nařízení vlády č. 273/2009 Sb., a prostředky na inkluzivní vzdělávání“. (Zdroj Ministerstvo financí: „STŘEDNĚDOBÝ VÝHLED STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY NA LÉTA 2017 A 2018“).
Nemám, co bych k tomu dodal!