Petr Uhl v článku Senát bude kousat do kyselého jablka (Právo 7. 1. 2012 s. 6) vyjadřuje odpor k přímé volbě prezidenta i k funkci prezidenta. Dokonce navrhl prezidenta zrušit. Správně poukazuje na to, že pravomoci prezidenta a jeho přímá volba oslabuje vliv parlamentních stran. Jasně projevil základ odporu k přímé volbě prezidenta, neboť jde skutečně o projev dělby moci, která oslabuje stranické centrály.
Koncem roku 2011 byl přijat zákon o finanční správě s účinností od roku 2013. Zákon je zatím nejrozsáhlejší krokem k centralizaci běžné správy státu. Dnes je finanční úřad v každém okresním městě a někdy i ve městech menších. Proti jeho rozhodnutím je možno podat odvolání k finančnímu ředitelství. Těch je 8 v sídle velkých správních krajů. Centrální správu spočívající především v daňové metodice vykonává Ministerstvo financí. Nově budou finanční úřady zcentralizovány do 14 sídel samosprávných krajů a v okresech zůstanou jen jejich detašovaná pracoviště. O všech odvoláních proti rozhodnutím všech finančních úřadů bude rozhodovat jedno celostátní Odvolací finanční ředitelství v Praze. Tento megaúřad však bude mít nad sebou ještě Generální finanční ředitelství v Praze a to bude podřízené Ministerstvu financí v Praze. Ještě nikdy v žádné oblasti civilní správy nedošlo k tak obrovské centralizaci, kdy v Praze budou pro stejnou oblast správy tři centrální orgány a ve zbytku Čech, na Moravě a ve Slezsku budou jen prvostupňové finanční úřady.