Lžireferendum v Brně
Kdo jezdí vlakem, vidí nebetyčný rozdíl mezi hlavním nádražím v Praze, Pardubicích a nádražím v Brně. Nové nádraží postavila i Vídeň. V říjnu 2016 budou Brňané hlasovat v referendu, které navrhli lidé, jež hodnotím jako odpůrce rozvoje Brna. Tito lidé chtějí potopit možnost vybudovat v Brně nové nádraží, jak bylo naplánováno společně s autobusovým nádražím a kde s tím počítá platný územní plán. Brno potřebuje propojení autobusové regionální dopravy a dopravy železniční, aby cestující, který přijede do Brna z Prahy či Vídně mohl nastoupit do autobusu, jenž jej doveze do Černé Hory nebo Kyjova. Navíc je nutné podzemní parkoviště. Brněnské nádraží není jen pro Brňany. Již od dob Československa je plánováno posunutí nádraží do prostoru u řeky Svratky blízko dnešního autobusového nádraží Zvonařka. K tomuto nádraží se plánuje i propojení tramvají tak, aby linky nyní jedoucí po ulici Nádražní jely k novému nádraží. Toto nádraží umožní rozvoj jihu Brna a stát by mohlo již v roce 2035.
Proti tomu ANO, Strana zelených a Žít Brno schválily konání referenda ve snaze podpořit variantu nádraží Pod Petrovem. Referendum je založené na lži. Otázky vytváří dojem, že snad by bylo zachováno hlavní nádraží v současné poloze. Nebylo. Nádraží by bylo posunuto Pod Petrov na Nové Sady. Protože referendové otázky vyvolávají dojem, že bude zachováno stávající nádraží, je to lžireferendum. Ze stávajícího nádraží by zůstala současná budova, kterou by užíval málokdo, protože nástupiště budou podstatně posunuta. Nepřekvapuje mne to, neboť Žít Brno podvedlo voliče ve volbách, když umístilo na své kandidátky do komunálních voleb v Brně lidí, kteří v Brně nebydlí, což je zákonná nutnost. Hnutí ANO a Strana zelených vidí možnost pumpnout stavební firmy v rámci obřích betonových zakázek. ANO se chce možná zalíbit bohatci Radimu Jančurovi, jehož autobusy by po zprovoznění nového nádraží a vysokorychlostní tratě na Prahu, kde by vlak jel z Brna do Prahy asi hodinu, ztratily zákazníky. Nedivím se tedy, že ANO podporuje drahou variantu, o které lze předpokládat, že se pro extrémní finanční náročnost stavět nakonec nebude. Brno, které je univerzitní centrum, tak bude zbaveno reálné možnosti na rychlou železnici v brzké době. To poškodí dojíždějící studenty.
Varianta Pod Petrovem je dražší v řádu desítek miliard korun. Odhaduji její cenu na 100 miliard korun. Že jde o podporu betonové lobby, dokazuje to, že varianta Pod Petrovem počítá s 11 km tunelů při napojení vysokorychlostních tratí. Tato varianta není vůbec v územním plánu a výstavba by mohla začít nejdříve po roce 2035. Varianta u řeky Svratky je schválena v územním plánu, stavba by mohla začít již v roce 2025 a bude stát asi třetinu nákladů ceny varianty Pod Petrovem.
Varianta Pod Petrovem zasáhne severozápad Brna, který je hodnotný pro bydlení, včetně Jundrova. Z Brna má totiž vycházet nová vysokorychlostní železnice do Prahy. Varianta U řeky Svratky počítá s jejím vedením na jih Brna k dálnici a poté na Vídeň a Prahu při současných dálnicích. Varianta Pod Petrovem prosazovaná Zelenými a Žít Brno počítá s trasou k Žebětínu přes Jundrov, což je drahé a stavebně náročné. Označuji ji jako variantu tunelářů.
Železnice má tunel opustit ze skály pod Wilsonovým lesem nad ulicí Žabovřeská. Pak překročí mostem ulici Žabovřeskou, řeku Svratku a ulici Veslařskou a dalším tunelem zajede pod Juránku. Jundrovská radnice nechce dovolit na Juránce bytovou výstavu, ale stavba železnice ji asi nevadí. Stavba nového hlavního nádraží a vysokorychlostní tratě spolu úzce souvisí a trať by mohla být zprovozněna již v roce 2041 nebo v pesimistické variantě 2051. Je evidentní, že výstavba tunelů bude trvat přes 10 let a Jundrov při ulici Veslařské dopravně zlikviduje. Stavět se budou nejen tunely, ale plánované jsou i rozsáhlé plochy jako nástupiště záchranářů pro případ nehody v tunelu.
Každý zná rozdíl mezi zátěží okolí při stavbě rodinného domu a při stavbě dlouhého tunelu, jehož výstavba bude probíhat asi 10 let. To, co brněnské vedení Zelených a Žít Brno připravilo pro obyvatele příslušných částí Brna (Jundrova, Žabovřesk, Pisárek, Žebětína atd.) hodnotím jako: ZELENÁ VRAŽDA BRNA.
Brněnští voliči mohou svým postojem ukázat, že už se nenecháme manipulovat zelenými aktivisty. Vzpomeňme na důsledek zelené politiky v podobě solárního tunelu, na který každý měsíc musí doplácet i chudí lidé v miliardových částkách. Brňané mohou říci ne jejich tunelům spojeným s nádražím a poslat Zelené, Žít Brno a ANO s jejich plánem na změnu Brna v druhořadé provinční město do háje.
Kdo chce podpořit rozumnou variantu nádraží U řeky Svratky a odmítnout drahou variantu železnice přes Jundrov s nádražím Pod Petrovem, se referenda neúčastní, neboť v něm nelze hlasovat pro variantu nádraží U řeky Svratky, a ve volbách nedá hlas Straně zelených, hnutí ANO a Žít Brno, které se spojilo s TOP09.
Proti tomu ANO, Strana zelených a Žít Brno schválily konání referenda ve snaze podpořit variantu nádraží Pod Petrovem. Referendum je založené na lži. Otázky vytváří dojem, že snad by bylo zachováno hlavní nádraží v současné poloze. Nebylo. Nádraží by bylo posunuto Pod Petrov na Nové Sady. Protože referendové otázky vyvolávají dojem, že bude zachováno stávající nádraží, je to lžireferendum. Ze stávajícího nádraží by zůstala současná budova, kterou by užíval málokdo, protože nástupiště budou podstatně posunuta. Nepřekvapuje mne to, neboť Žít Brno podvedlo voliče ve volbách, když umístilo na své kandidátky do komunálních voleb v Brně lidí, kteří v Brně nebydlí, což je zákonná nutnost. Hnutí ANO a Strana zelených vidí možnost pumpnout stavební firmy v rámci obřích betonových zakázek. ANO se chce možná zalíbit bohatci Radimu Jančurovi, jehož autobusy by po zprovoznění nového nádraží a vysokorychlostní tratě na Prahu, kde by vlak jel z Brna do Prahy asi hodinu, ztratily zákazníky. Nedivím se tedy, že ANO podporuje drahou variantu, o které lze předpokládat, že se pro extrémní finanční náročnost stavět nakonec nebude. Brno, které je univerzitní centrum, tak bude zbaveno reálné možnosti na rychlou železnici v brzké době. To poškodí dojíždějící studenty.
Varianta Pod Petrovem je dražší v řádu desítek miliard korun. Odhaduji její cenu na 100 miliard korun. Že jde o podporu betonové lobby, dokazuje to, že varianta Pod Petrovem počítá s 11 km tunelů při napojení vysokorychlostních tratí. Tato varianta není vůbec v územním plánu a výstavba by mohla začít nejdříve po roce 2035. Varianta u řeky Svratky je schválena v územním plánu, stavba by mohla začít již v roce 2025 a bude stát asi třetinu nákladů ceny varianty Pod Petrovem.
Varianta Pod Petrovem zasáhne severozápad Brna, který je hodnotný pro bydlení, včetně Jundrova. Z Brna má totiž vycházet nová vysokorychlostní železnice do Prahy. Varianta U řeky Svratky počítá s jejím vedením na jih Brna k dálnici a poté na Vídeň a Prahu při současných dálnicích. Varianta Pod Petrovem prosazovaná Zelenými a Žít Brno počítá s trasou k Žebětínu přes Jundrov, což je drahé a stavebně náročné. Označuji ji jako variantu tunelářů.
Železnice má tunel opustit ze skály pod Wilsonovým lesem nad ulicí Žabovřeská. Pak překročí mostem ulici Žabovřeskou, řeku Svratku a ulici Veslařskou a dalším tunelem zajede pod Juránku. Jundrovská radnice nechce dovolit na Juránce bytovou výstavu, ale stavba železnice ji asi nevadí. Stavba nového hlavního nádraží a vysokorychlostní tratě spolu úzce souvisí a trať by mohla být zprovozněna již v roce 2041 nebo v pesimistické variantě 2051. Je evidentní, že výstavba tunelů bude trvat přes 10 let a Jundrov při ulici Veslařské dopravně zlikviduje. Stavět se budou nejen tunely, ale plánované jsou i rozsáhlé plochy jako nástupiště záchranářů pro případ nehody v tunelu.
Každý zná rozdíl mezi zátěží okolí při stavbě rodinného domu a při stavbě dlouhého tunelu, jehož výstavba bude probíhat asi 10 let. To, co brněnské vedení Zelených a Žít Brno připravilo pro obyvatele příslušných částí Brna (Jundrova, Žabovřesk, Pisárek, Žebětína atd.) hodnotím jako: ZELENÁ VRAŽDA BRNA.
Brněnští voliči mohou svým postojem ukázat, že už se nenecháme manipulovat zelenými aktivisty. Vzpomeňme na důsledek zelené politiky v podobě solárního tunelu, na který každý měsíc musí doplácet i chudí lidé v miliardových částkách. Brňané mohou říci ne jejich tunelům spojeným s nádražím a poslat Zelené, Žít Brno a ANO s jejich plánem na změnu Brna v druhořadé provinční město do háje.
Kdo chce podpořit rozumnou variantu nádraží U řeky Svratky a odmítnout drahou variantu železnice přes Jundrov s nádražím Pod Petrovem, se referenda neúčastní, neboť v něm nelze hlasovat pro variantu nádraží U řeky Svratky, a ve volbách nedá hlas Straně zelených, hnutí ANO a Žít Brno, které se spojilo s TOP09.